PDA

Bekijk Volledige Versie : TOPPER: Belgische (10) moeder geworden



The_Reporter
29-09-07, 19:17
gewist

knuppeltje
29-09-07, 19:27
Geplaatst door The_Reporter
Bij onze zuiderburen is vorig jaar een 10-jarig meisje uit Charleroi bevallen van een gezonde baby. Het nieuws werd pas gisteren bekend in de media. De vader was een schoolvriendje van 13 jaar.

Niemand was opgevallen dat het meisje zwanger was. ''Het kind was bij mij op consultatie gekomen omdat ze last had van onverklaarbare buikpijn. Ze was ook dikker geworden. Haar moeder had haar zelfs een tijdlang op dieet gezet, maar dat had niets uitgehaald. Toen we haar onderzochten, bleek ze negen maanden zwanger te zijn. Het kind droeg een volgroeide baby in haar buik'', aldus een arts in de Belgische media.

Wat de behandelend dokter nog het meest verbaasde, was dat het meisje er ook echt als een kind van tien jaar uitzag. ''Sommige meisjes zien er op die leeftijd al uit als een puber van vijftien, zestien jaar. Maar dit meisje niet.'' De bevalling, die geheim werd gehouden, verliep zonder problemen. De moeder van het meisje, die meteen oma werd, heeft zich onmiddellijk over het kind ontfermd en gezegd dat ze het zou opvoeden als haar eigen kind.

Gisteren veroorzaakte een bericht uit een medische weekblad bij onze zuiderburen voor opschudding. Daaruit bleek dat vorig jaar 57 Belgische kinderen van 10 jaar een anticonceptiepil voorgeschreven kregen. Sommigen om medische redenen, enkelen ook echt als voorbehoedsmiddel.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/82307

Je moet je echt niet voorstellen dat dat je eigen dochter overkomt.
Ik weet niet of jij dit echt erg vindt, maar indien wel- wat vind je dan van de huwelijksleeftijd voor meisjes in verschillende middenoostenlanden?

AdamRon
29-09-07, 19:54
Als het mijn eigen kind zou overkomen dan zou ik het heel erg vinden.
Ze zou haar jeugd verliezen en heel wat missen.

Wat betreft het middenoosten gebeuren, daar waar kinderen op die leeftijd in het huwelijk moeten treden met een een of andere oude viezerik..dit alles in naam van het geloof.
Het ergste vind ik dat mensen nog hypocritish zijn als ik ergens anders dit leest

"'Blanke etikette is nog erger dan islam.
Blanke etikette gaat naar Brazilie, en Thailand voor kinderseks, hoe strakker, des te beter voor die blanke hond toch.
Hier mag alles als je maar geld hebt.
Christelijke moraal ridders..."'

Bah

knuppeltje
29-09-07, 20:01
Geplaatst door The_Reporter
De leeftijd om te kunnen trouwen voor vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18 jaar. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.

Ik weet niet hoe het in die middenoostenlanden zit, misschien kun jij dat vertellen? Voor wat betreft de Islaam:

Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat een jong meisje de leeftijd heeft bereikt om een kind te kunnen krijgen. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en onwillekeurig.

De meeste gemeenschappen over de wereld veroordelen kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd. In Nederland bestaat er een organisatie onder de naam Martijn (http://www.martijn.org), waarbij men zich inzet voor de acceptatie van kinderen-ouderen relaties. Deze organisatie heeft teksten waaruit blijkt dat er geen rekening gehouden wordt met de levensfase waarin een kind zich bevindt. In tegenstelling tot de Islaam.

Islaam schrijft voor dat een meisje of jongen die trouwt voordat de puberteit bereikt is, niet mag samenleven met de partner totdat hij/zij de puberteit bereikt heeft. Bovendien staan zij in hun recht om het huwelijk te annuleren dan wel te voltrekken, bij het bereiken van de puberteit.

9 jaar dus in die landen die ik bedoel. De ouderdom van de man speelt daarbij geen rol, die kan wel 60 zijn.
Magoed, der zal wel geen dwang bij zijn toch?

knuppeltje
29-09-07, 20:04
Geplaatst door AdamRon
Als het mijn eigen kind zou overkomen dan zou ik het heel erg vinden.
Ze zou haar jeugd verliezen en heel wat missen.

Wat betreft het middenoosten gebeuren, daar waar kinderen op die leeftijd in het huwelijk moeten treden met een een of andere oude viezerik..dit alles in naam van het geloof.
Het ergste vind ik dat mensen nog hypocritish zijn als ik ergens anders dit leest

"'Blanke etikette is nog erger dan islam.
Blanke etikette gaat naar Brazilie, en Thailand voor kinderseks, hoe strakker, des te beter voor die blanke hond toch.
Hier mag alles als je maar geld hebt.
Christelijke moraal ridders..."'

Bah

Je verontwaardiging over al dat soort seks deel ik met je.

III
29-09-07, 20:19
Prikker Maarten wordt verweten dat hij elke draad in een Israel-topic verandert.

Maar als het over België gaat inzake uiterst minderjarige kinderen die zwanger raken en baren, dan wordt altijd een link gemaakt naar moslimlanden.
En dat schijnt nog relevant gevonden te worden ook.
Maar ik moet nu niet over Michel Nihoul beginnen die 13 jaar geleden wel eens de vader had kunnen zijn van zo'n schepsel...

Man_Ray
29-09-07, 22:33
Geplaatst door knuppeltje
9 jaar dus in die landen die ik bedoel. De ouderdom van de man speelt daarbij geen rol, die kan wel 60 zijn.
Magoed, der zal wel geen dwang bij zijn toch?

Zieke opmerking knuppeltje. Je verwijst weinig subtiel naar Mohammed schat ik?

Je vergeet wel effe dat dat toen een totaal andere tijd was waar kindbruidjes niet zo heel vreemd waren. Los van welk geloof dan ook.

Persoonlijk meen ik dat 14 jaar een cruciale leeftijdsgrens is waar het seks aangaat. Sommigen wat ouder, anderen wat jonger maggoe.

En ook persoonlijk meen ik dat het debat over de leeftijd waarop seks ok is veel zinniger is dan de status (gehuwd of ongehuwd) waarin de betrokkenen zich bevinden als ze met elkaar aan de slag willen.

knuppeltje
29-09-07, 22:45
Geplaatst door Man_Ray
Zieke opmerking knuppeltje. Je verwijst weinig subtiel naar Mohammed schat ik?

Je vergeet wel effe dat dat toen een totaal andere tijd was waar kindbruidjes niet zo heel vreemd waren. Los van welk geloof dan ook.

Persoonlijk meen ik dat 14 jaar een cruciale leeftijdsgrens is waar het seks aangaat. Sommigen wat ouder, anderen wat jonger maggoe.

En ook persoonlijk meen ik dat het debat over de leeftijd waarop seks ok is veel zinniger is dan de status (gehuwd of ongehuwd) waarin de betrokkenen zich bevinden als ze met elkaar aan de slag willen.

Nee- naar de huidige toestand in sommige middenoostenlanden.
Als ik naar toen wilde verwijzen dan had ik dat heus wel gedurfd.
Zo ziek ben ik nu ook weer niet.

III
29-09-07, 23:04
Geplaatst door knuppeltje

Zo ziek ben ik nu ook weer niet.
:lol:

"Ziek zijn ze de mensen, maar nooit zo ziek als ik, want ik denk ze te kunnen genezen..."

III ©2001

observer
01-10-07, 13:56
"'Blanke etikette is nog erger dan islam. je vergelijkt de algemeen in landen geldende norm met de strafbare daden van een groep nederlanders