PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland



Pagina's : [1] 2

super ick
01-10-07, 14:29
Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland
Door onze redacteur Joost Oranje
Amsterdam, 1 okt. Ayaan Hirsi Ali keert terug naar Nederland omdat minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA) niet meer bereid is de kosten voor haar beveiliging in de Verenigde Staten te betalen.
Ayaan Hirsi Ali bij haar Amerikaanse werkgever, het American Enterprise Institute in Washington.
De bescherming van het voormalige VVD-Kamerlid in Amerika is per vandaag vervallen. Dat blijkt uit vertrouwelijke documenten van het ministerie van Justitie, waarover NRC Handelsblad vanmiddag bericht.

Hirsi Ali, die al jaren zwaar wordt bedreigd wegens haar kritische uitlatingen over de islam, is vanmorgen vanuit Washington op Schiphol aangekomen en naar een geheim adres gebracht. Ze zal vanuit Nederland de activiteiten voor haar werkgever, de denktank American Enterprise Institute (AEI) voortzetten omdat ze hier, als bedreigd persoon, verzekerd is van overheidsbeveiliging. Daarom wil ze zich in Nederland vestigen.

De autoriteiten in de VS kunnen de bescherming niet overnemen omdat de wet zich daartegen verzet.

Ayaan Hirsi Ali wordt bedreigd vanwege haar kritiek op de islam, waaronder de film Submission die zij samen met Theo van Gogh maakte.

Koala64
01-10-07, 15:08
Sja, stroopwafels en hagelslag. Dat krijg je niet zomaar uit je systeem. :strik:

Thermopylae
01-10-07, 15:09
Zie je nou wel, dat bedreigingen contraproductief werken!

Coolassprov MC
01-10-07, 15:11
Geplaatst door Thermopylae
Zie je nou wel, dat bedreigingen contraproductief werken!

Maak er maar grappen over dat je belastinggelden naar een uitgeproduceerde, uitgerangeerde leugenaar gaan!

Wizdom
01-10-07, 15:15
Als we niet uitkijken gaat straks de helft van de begroting (lees belastinggelden) naar de beveiliging van een stel vuilgebekte sukkels...

Sterker nog.... Iedere LOOSER die niets kan gaat een VUILE BEK trekken en dan kan die voor de rest van zijn leven van de BEVEILIGING BIJSTAND leven....

Slinger
01-10-07, 15:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Maak er maar grappen over dat je belastinggelden naar een uitgeproduceerde, uitgerangeerde leugenaar gaan!

Mijn belastinggeld wordt voor heel wat minder goede zaken uitgegeven dan de beveiliging van Ayaan. Voor Hirsi Ali betaal ik graag.

StevieK
01-10-07, 15:19
Geplaatst door Wizdom
Als we niet uitkijken gaat straks de helft van de begroting (lees belastinggelden) naar de beveiliging van een stel vuilgebekte sukkels...

Sterker nog.... Iedere LOOSER die niets kan gaat een VUILE BEK trekken en dan kan die voor de rest van zijn leven van de BEVEILIGING BIJSTAND leven....

Jammer dat je dan beschermd moet worden tegen fundies die je dood willen hebben. Ik dacht dat de bron van iedere goddienst vrede is.

Affijn straks gaat ze samen met Wilders

Slinger
01-10-07, 15:21
Geplaatst door Wizdom
Als we niet uitkijken gaat straks de helft van de begroting (lees belastinggelden) naar de beveiliging van een stel vuilgebekte sukkels...

Sterker nog.... Iedere LOOSER die niets kan gaat een VUILE BEK trekken en dan kan die voor de rest van zijn leven van de BEVEILIGING BIJSTAND leven....

Als er geen superloosers waren die denken dat ze conflicten alleen met moord en geweld kunnen oplossen, zou die beveiliging echt niet nodig zijn.

Wizdom
01-10-07, 15:28
Geplaatst door Slinger
Als er geen superloosers waren die denken dat ze conflicten alleen met moord en geweld kunnen oplossen, zou die beveiliging echt niet nodig zijn.

De BEVEILIGING BIJSTAND.... :zwaai:

super ick
01-10-07, 15:28
Geplaatst door Coolassprov MC
Maak er maar grappen over dat je belastinggelden naar een uitgeproduceerde, uitgerangeerde leugenaar gaan!

Aha daar hebben we een fan van Rita Verdonk :D

Wizdom
01-10-07, 15:34
Geplaatst door StevieK
Jammer dat je dan beschermd moet worden tegen fundies die je dood willen hebben. Ik dacht dat de bron van iedere goddienst vrede is.

Affijn straks gaat ze samen met Wilders

Wat is je beroep...? Ik ben beroeps BEVEILIGING BIJSTAND trekker...

Is dat een nieuwe sociale vangnet?

Ja, als je het niet meer weet? Trek je een vuile bek naar Moslims... en je krijgt voor je leven een RIANTE BIJSTAND UITKERING....

Sukkels!

Coolassprov MC
01-10-07, 15:34
Geplaatst door super ick
Aha daar hebben we een fan van Rita Verdonk :D

Ben je weer aan het provoceren?

super ick
01-10-07, 15:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Ben je weer aan het provoceren?

Nee jij bent lief.

Wizdom
01-10-07, 15:48
De VS hebben haar gedumpt.... Ze vonden haar geen BEVEILIGINGS CENT waard....

Sukkel Nederland natuurlijk wel....

Zo zal het elke Islam Basher vergaan.... Een vernedering op AARDE en in het HIERNAMAALS een pijnlijke kastijding....

Waarom doet iemand dat zichzelf aan zou je dan denken?

Slinger
01-10-07, 16:17
Geplaatst door Wizdom
De VS hebben haar gedumpt.... Ze vonden haar geen BEVEILIGINGS CENT waard....

Sukkel Nederland natuurlijk wel....

Zo zal het elke Islam Basher vergaan.... Een vernedering op AARDE en in het HIERNAMAALS een pijnlijke kastijding....

Waarom doet iemand dat zichzelf aan zou je dan denken?

Ik weiger te geloven dat een haatdragend figuur als jij een representant van de ware islam is. In elk geval doe je je geloof geen eer aan.

IbnRushd
01-10-07, 16:21
GL: spoeddebat over Hirsi Ali

DEN HAAG - De Tweede Kamerfractie van GroenLinks wil in een spoeddebat opheldering krijgen over de problemen die zijn ontstaan rond de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. De partij vraagt zich af of de Nederlandse regering alles heeft gedaan om de beveiligingskwestie adequaat op te lossen.

Fractievoorzitter Femke Halsema wil de ministers van Justitie en van Binnenlandse Zaken naar de Tweede Kamer roepen om antwoord te krijgen op die vragen. De minister van Justitie schreef vorig jaar dat het uitgangspunt in de internationale verhoudingen is dat elk land zorgt voor de veiligheid en benodigde beveiliging van mensen die zich op zijn grondgebied bevinden.

Volgens GroenLinks is nu de vraag of de regering daarop in zeer bijzondere omstandigheden niet een uitzondering moet maken. ,,Net zoals de Britse overheid in het geval van Salman Rushdie ook buiten haar landsgrenzen over zijn veiligheid waakt, zou dat ook in het geval van Hirsi Ali kunnen gebeuren'', stelt Halsema. Het gaat volgens haar in beide gevallen om bedreigde personen die ,,waarschijnlijk nog vele jaren lang overal ter wereld een groot risico lopen en potentieel doelwit van een aanslag blijven''.

Coalitiepartij PvdA vindt dat ,,de beveiliging gewoon op orde moet zijn. Punt uit''. PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem wil uitleg van het kabinet en zegt zich niet tegen een spoeddebat te zullen verzetten.

(ANP)

Giuseppe
01-10-07, 16:42
Jami heeft vast wel 'n logeerkamer vrij voor z'n grote heldin.

1973Tanger
01-10-07, 16:44
Ik vraag me af wat ze hier komt doen? Ze had toch het besluit genomen om Nederland de rug toe te keren i.v.m. die dolksteek van Verdonk. In Amerika is ze betrekkelijk veilig. Amerika, een land met ruim 300 miljoen inwoners, waarvan 80% christelijk en 0,5% moslims. Niemand heeft daar van Hirsi Ali gehoord. Bovendien kan Hirsi Ali daar in de US toch niet opboksen tegen malcom X achtige moslimorganisaties met sterke afroamerikaanse voorzitters in de US. Niemand is daar de aanwezigheid van Hirsi Ali opgevallen. Die kwestie leeft daar totaal niet. Dus beveiliging is daar voor Hirsi Ali overbodige luxe. Ze is gewoon beveiliging gewend. Ze waant zichzelf een belangrijk persoon. Dat zie je ook bij de nitwit van een Elian. Daarom komt ze weer terug naar het hol van de leeuw, om haar verslaving aan beveiliging weer te komen opeisen. Als ze veilgheid wenst, dan had ze gewoon in de US moeten blijven. Hirsi Ali is geen cruciale factor in de wereldwijde ondermijning van de islam. Hirsi Ali wil gewoon terug komen omdat ze daar in het immense Amerika niet serieus genoeg wordt genomen en ook niet die aandacht krijgt, waarvan zij denkt die toe te komen.

Spitsboef
01-10-07, 16:57
Hirsi Ali teruggekeerd naar Nederland

Ayaan Hirsi Ali is maandag teruggekeerd in Nederland. Ze moest vertrekken uit de Verenigde Staten omdat haar beveiliging daar niet langer gegarandeerd was.

Dat hebben betrouwbare bronnen bevestigd naar aanleiding van berichtgeving hierover in NRC Handelsblad.

Volgens de ingewijden wil Nederland niet langer opdraaien voor de beveiligingskosten in de VS. De Amerikanen zouden weigeren de bescherming over te nemen. Hirsi Ali, die wegens haar uitlatingen over de islam al tijden wordt bedreigd, vertrok vorig jaar naar Washington. Het oud-VVD-Tweede Kamerlid ging daar aan de slag bij het American Enterprise Institute (AEI).

Volgens NRC zal ze die activiteiten vanuit Nederland voortzetten omdat ze hier als bedreigd persoon verzekerd is van persoonsbeveiliging. Na het vertrek van Hirsi Ali liet minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) weten dat de VS in principe voor de beveiliging van Hirsi Ali moeten zorgen. Om een goede overgang te verzekeren, was Nederland daar echter nog wel bij betrokken.

Om veiligheidsredenen kon de minister niet concreet aangeven op welke manier. Hij gaf wel aan dat Nederland voor adequate beveiliging van Hirsi Ali zal zorgen als ze zich hier bevindt.

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) kon niets over de kwestie zeggen.

GroenLinks: spoeddebat over beveiliging
Ayaan Hirsi Ali krijgt verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten
De orkaankracht van Ayaan Hirsi Ali
tien geboden / Politiek is schadelijk voor mijn ideaal
De koele schoonheid
Ayaan Hirsi Ali: Laat ons niet in de steek

En nu? :rambo:

mark61
01-10-07, 17:09
Geplaatst door 1973Tanger
Ik vraag me af wat ze hier komt doen? Ze had toch het besluit genomen om Nederland de rug toe te keren i.v.m. die dolksteek van Verdonk. In Amerika is ze betrekkelijk veilig. Amerika, een land met ruim 300 miljoen inwoners, waarvan 80% christelijk en 0,5% moslims. Niemand heeft daar van Hirsi Ali gehoord.

2%

Wanneer houd je op bedreigd te zijn? Nooit? Of komen er ergens nog elke dag emails binnen van Wizdom? :hihi:

mark61
01-10-07, 17:12
Geplaatst door Spitsboef
En nu? :rambo:

Normaal gesproken is er dan koffie, maar nu weet ik het niet zeker.

Hoe was het ook weer? Der NL-nationaliteit was toch ingetrokken :argwaan:

Gek dat er nog geen primaten en schaamdelen voorbijkwamen hier, maar dat gebeurt vast nog wel.

mark61
01-10-07, 17:19
Geplaatst door The_Reporter
Als het beheer doet wat ie moet doen, dan hebben wij daar geen last van.

Zelf zou je melding kunnen maken van dergelijke onfatsoenlijke berichten.

Nee, dat vind ik te kinderachtig. Ik ga uit van eenieder's zelfreinigend vermogen en innerlijke beschaving. Zo niet, dan niet :)

Spoetnik
01-10-07, 17:19
Hmm, je zou denken dat er voor AEI werknemers een standaard beveiligingspakket zou zijn :argwaan:

Joesoef
01-10-07, 17:35
Ik wilde zeggen dat het nu wachten is op de eerste psychoot die aan het beledigen slaat voor de aandacht.

Maar dat is al enkele keren gebeurd bedacht ik.....

Thermopylae
01-10-07, 17:59
Geplaatst door mark61
Normaal gesproken is er dan koffie, maar nu weet ik het niet zeker.

Hoe was het ook weer? Der NL-nationaliteit was toch ingetrokken :argwaan:

Gek dat er nog geen primaten en schaamdelen voorbijkwamen hier, maar dat gebeurt vast nog wel.

Nee, ze heeft nog steeds de Nederlandse nationaliteit.

Maarten
01-10-07, 19:17
Geplaatst door Wizdom
De VS hebben haar gedumpt.... Ze vonden haar geen BEVEILIGINGS CENT waard....

Exact mijn idee!

Maarten
01-10-07, 19:24
Geplaatst door Coolassprov MC


Kan ze niet door Wilders beveiligd worden?
En andersom.

Effe een omscholingscursus via het arbeidsbureau, klaar..

Twee vliegen in éen klap..

Maarten
01-10-07, 19:36
Valt ook op, dat na de proeftijd blijkbaar gevonden wordt, dat email en 10.000 KM water ertussen de beste oplossing is.

Maarten
01-10-07, 19:49
Geplaatst door Spoetnik
Hmm, je zou denken dat er voor AEI werknemers een standaard beveiligingspakket zou zijn :argwaan:

Dat zou je denken ja..
Er klopt iets niet. Ik denk dat die daar niet kan aarden. Die is het knusse Nederland gewend, met al die aandacht. In de VS heeft niemand haar nodig. Ze hebben daar zelf circus.

En jij kunt wel lachen vanuit tellefief, maar wij zitten hier weer met die schiploze toer..

1973Tanger
01-10-07, 21:43
Geplaatst door Maarten
Dat zou je denken ja..
Er klopt iets niet. Ik denk dat die daar niet kan aarden. Die is het knusse Nederland gewend, met al die aandacht. In de VS heeft niemand haar nodig. Ze hebben daar zelf circus.

En jij kunt wel lachen vanuit tellefief, maar wij zitten hier weer met die schiploze toer..

Ik dacht en Verdonk wellicht met mij destijds i.v.m. het vertrek van Hirsi Ali naar de US, opgeruimd staat netjes. Weer een allochtoon en in dit geval + leugenaar minder. Wilders heeft intussen haar plaats ingevuld. Daar zijn wij hier voorlopig nog zoet mee. Opgestaan is plaatsvergaan toch. Een gang naar de bijstand maken. Dat is het enige waar ze zich nog druk om moet maken. Haar rol is uitgespeeld.

Orakel
01-10-07, 21:46
:hihi: toppertje die Hirsch Ballin, egwaar :D

Die graftak dacht de hele wereld in d'r zak te hebben, maar komt er nu achter dat 'r rol is uitgespeeld. Tis net als met vis, die blijft maar zolang goed en gaat dan rotten.

Iek bin Hirsi, zoon van een charlatan, neef van een leugenaar en nu gebeten door Cerberus.

Of komt ze nu trug om een beroep te doen op de pardonregeling?

Maarten
01-10-07, 22:13
Geplaatst door Orakel
:hihi: toppertje die Hirsch Ballin, egwaar :D

Die graftak dacht de hele wereld in d'r zak te hebben, maar komt er nu achter dat 'r rol is uitgespeeld. Tis net als met vis, die blijft maar zolang goed en gaat dan rotten.

Iek bin Hirsi, zoon van een charlatan, neef van een leugenaar en nu gebeten door Cerberus.

Of komt ze nu trug om een beroep te doen op de pardonregeling?
Je snapt het gewoon niet.. we leven in een wereld, waar je voortdurend uitgeconcurreerd wordt, waar de polissen alles uitsluiten, waar je buiten de boot valt als je teen krom is, en alles vol kleine lettertjes zit.. maar die H. Ali blijft maar in de prijzen vallen.

barfly
01-10-07, 22:31
Geplaatst door Maarten
Je snapt het gewoon niet.. we leven in een wereld, waar je voortdurend uitgeconcurreerd wordt, waar de polissen alles uitsluiten, waar je buiten de boot valt als je teen krom is, en alles vol kleine lettertjes zit.. maar die H. Ali blijft maar in de prijzen vallen.

Dus eigenlijk zit je d'r een beetje mee dat jij een loser bent en dat Aha de kantjes d'r af kan lopen, op jouw kosten? :haha:

Marsipulami
01-10-07, 22:38
Ik vind dat Hirsi Ali (zoals alle egocentrische demagogen zichzelf wensen) een standbeeld moet krijgen en dat Mohamed B. dat standbeeld tijdens zijn detentie onder dwangarbeid moet (helpen) oprichten.

Slinger
01-10-07, 22:57
Geplaatst door Orakel
:hihi: toppertje die Hirsch Ballin, egwaar :D

Die graftak dacht de hele wereld in d'r zak te hebben, maar komt er nu achter dat 'r rol is uitgespeeld. Tis net als met vis, die blijft maar zolang goed en gaat dan rotten.

Iek bin Hirsi, zoon van een charlatan, neef van een leugenaar en nu gebeten door Cerberus.

Of komt ze nu trug om een beroep te doen op de pardonregeling?

Nou als ze in de problemen zit, dan komt dat wel door het moslimextremisme. Ik weet niet of je daar zo trots op moet zijn...

Wizdom
01-10-07, 23:03
Geplaatst door Slinger
Nou als ze in de problemen zit, dan komt dat wel door het moslimextremisme. Ik weet niet of je daar zo trots op moet zijn...

Boontje komt om zijn loontje is voor zover ik weet toch echt geen Islamitische uitdrukking....

Maar HAHA misstaat de uitdrukking niet....

lihoed
02-10-07, 00:08
Haha, [.........] is back. Ik ben benieuwd wat ze dit keer te vertellen heeft.

W.c papier na gebruik weggooien, niemand die je mist zelfs Rita niet.

rami_elharrak
02-10-07, 01:42
:aftel:
Zolang dat r superloosers supporters bestaan, die op een (and only) onderwerp gefixeerd zijn, die als anti islam en moslims alle kansen grijpen , die de vrijheid van menning steunen (alleen als t tegen islam en moslims is), zal Ayan steun, taxe money en beveiliging krijgen!!
Durf je vragen over de holocaust, Palestijn, de huidige oorlog in Irak, rasisme, extremisme,armoede in NL, onderwijz, ......etc dan word je als dictator gezien!! Schelde je moslims, hun Gods dienst, tradities en gewoonten , dan krijg je (Body guards)!!
Iqs van een tissue!!!!

Red Sonja
02-10-07, 02:46
Geplaatst door Koala64
Sja, stroopwafels en hagelslag. Dat krijg je niet zomaar uit je systeem. :strik:

Om maar te zwijgen over die kaas en die andere zuivelproducten. Alle scherpte zakt hier altijd lekker snel en veilig weg in de onverschilligheidsblubber.

Een bevolking met volkomen verkaasde hersenen, daarvan heb je niks te vrezen.
Nederland, kaaskoppenland.

Ps: "Kanker" (Cancer = Krebs = Kreeft) is ook 3 keer zo hoog in landen waar veel zuivelproducten worden genuttigd.
Zou het één en ander met elkaar te maken hebben?? :rolleyes:

mulan
02-10-07, 03:54
Geplaatst door Slinger
Nou als ze in de problemen zit, dan komt dat wel door het moslimextremisme. Ik weet niet of je daar zo trots op moet zijn...

Ik denk dat zelfs de extremisten nu over Hirshi Ali heen zijn. Daarbij lijken haar uitspraken nu al zovaak herhaald te zijn dat ze moet pleiten voor het uitroeien van moslims wil het nog enigszins van shockerende waarde zijn.

catwomen
02-10-07, 06:28
Geplaatst door Wizdom
Wat is je beroep...? Ik ben beroeps BEVEILIGING BIJSTAND trekker...

Is dat een nieuwe sociale vangnet?

Ja, als je het niet meer weet? Trek je een vuile bek naar Moslims... en je krijgt voor je leven een RIANTE BIJSTAND UITKERING....

Sukkels!


Nee, Hirsi mag geen vuil spreken over moslims. Maar waarom hoor ik je niet bij sommige haatzaaiende en vuilsprekende imams? Want die zijn er genoeg, hoor!

En geweld moeten tolereren van moslims die niet tegen kritiek kunnen? No way.

Wat mij betreft is de enige groep die echt lijdt onder mensen als jij, haatzaaiende imams (de goede uitgezonderd), en geweldadige moslims, de echte moslims. Want die bestaat. Deze heeft helaas alleen veel te lijden van jullie soort.
Jullie zijn een bedreiging voor islaam. Er is geen Rita of Hirsi voor nodig. Jullie zijn beschamend en het ergste is dat niemand tot jullie door kan dringen. Zo'n enorme bunker hebben jullie voor je hoofd.

Coolassprov MC
02-10-07, 08:53
Geplaatst door Orakel
Of komt ze nu trug om een beroep te doen op de pardonregeling?

Haar leugen begon bij haar naam?

Ben benieuwd hoeveel en welke mensen het voor haar zullen opnemen en of haar doelgroep daar bij zit.

super ick
02-10-07, 09:00
Geplaatst door catwomen
Nee, Hirsi mag geen vuil spreken over moslims. Maar waarom hoor ik je niet bij sommige haatzaaiende en vuilsprekende imams? Want die zijn er genoeg, hoor!

En geweld moeten tolereren van moslims die niet tegen kritiek kunnen? No way.

Wat mij betreft is de enige groep die echt lijdt onder mensen als jij, haatzaaiende imams (de goede uitgezonderd), en geweldadige moslims, de echte moslims. Want die bestaat. Deze heeft helaas alleen veel te lijden van jullie soort.
Jullie zijn een bedreiging voor islaam. Er is geen Rita of Hirsi voor nodig. Jullie zijn beschamend en het ergste is dat niemand tot jullie door kan dringen. Zo'n enorme bunker hebben jullie voor je hoofd.

Helemaal eens.
De haatzaaiers, aan beide zijden zetten de toon in de media. Over de hoofden van de grote groep heen.
Elders staat er een topic dat een onderzoek onder moslims aangeeft dat ze geen boodschap aan Wilders en consorten hebben.

Het is beschamend dat er leeghoofden rondlopen die iedereen met kritiek bedreigen. Alles wordt op 1 hoop geveegd.
En de gematigden maar proberen aan te tonen dat de islam een vredelievende godsdienst is. Dat wordt door deze groep wel erg moeilijk gemaakt.
Wie maakt er nu de meeste antireclame voor de islam?

knuppeltje
02-10-07, 09:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Haar leugen begon bij haar naam?

Ben benieuwd hoeveel en welke mensen het voor haar zullen opnemen en of haar doelgroep daar bij zit.

Koele, volgens advocaten van asielzoekers hebben er vele gelogen over hun naam of andere- en of eventueel duister zaken om aan die verblijfsvergunning te kunnen komen.
Waarom hoor ik jou en ander schreeuwers hier daar nooit over?
Heb ik jou of die andere schreewers hier wel eens over gehoord bijvoorbeeld dat van de moorddadige kliek van Najibullah er ook hier een stel vrij rond lopen- omdat ze ook gelogen hebben, en ze niet worden teruggestuurd, zogenaamd omdat ze bij uitlevering de doodstraf daar zouden kunnen krijgen, ondanks al het bloed dat ze aan hun handen hebben?
Selectieve verontwaardiging is zelden gerechtvaardigd, wel uiterst verdacht.

1973Tanger
02-10-07, 09:45
Geplaatst door super ick
Helemaal eens.
De haatzaaiers, aan beide zijden zetten de toon in de media. Over de hoofden van de grote groep heen.
Elders staat er een topic dat een onderzoek onder moslims aangeeft dat ze geen boodschap aan Wilders en consorten hebben.

Het is beschamend dat er leeghoofden rondlopen die iedereen met kritiek bedreigen. Alles wordt op 1 hoop geveegd.
En de gematigden maar proberen aan te tonen dat de islam een vredelievende godsdienst is. Dat wordt door deze groep wel erg moeilijk gemaakt.
Wie maakt er nu de meeste antireclame voor de islam?

Er ligt één zee van verschil tussen personen als Hirsi ALi en 'haatzaaiende' imams. Hirsi Ali had meer invloed en gehoor gehad (ook in de media), dan enkele 'omstreden' imams, met een beperkte doelgroep, van geen enkel belang. Bovendien nam Hirsi Ali destijds een positie in dat maatschappelijk gewichtig was. Die zogenaamde 'omstreden' imams hebben alleen gehoor bij een beperkte achterban. Verder worden namen van imams geroepen die spontaan geassocieerd worden met haatzaaien, terwijl men niet precies weet of die aantijgingen wel kloppen. Men vergelijkt te gemakkelijk imams met politici, terwijl de rol van imams wezenlijk anders zijn. Een imam vertegenwoordigd geen politieke stroming of maatschappelijke organisatie. Beter is om je eerst te verdiepen in de achtergrond van de imam alvorens vergelijkingen en verbanden te trekken.

knuppeltje
02-10-07, 10:15
Geplaatst door 1973Tanger
Er ligt één zee van verschil tussen personen als Hirsi ALi en 'haatzaaiende' imams. Hirsi Ali had meer invloed en gehoor gehad (ook in de media), dan enkele 'omstreden' imams, met een beperkte doelgroep, van geen enkel belang. Bovendien nam Hirsi Ali destijds een positie in dat maatschappelijk gewichtig was. Die zogenaamde 'omstreden' imams hebben alleen gehoor bij een beperkte achterban. Verder worden namen van imams geroepen die spontaan geassocieerd worden met haatzaaien, terwijl men niet precies weet of die aantijgingen wel kloppen. Men vergelijkt te gemakkelijk imams met politici, terwijl de rol van imams wezenlijk anders zijn. Een imam vertegenwoordigd geen politieke stroming of maatschappelijke organisatie. Beter is om je eerst te verdiepen in de achtergrond van de imam alvorens vergelijkingen en verbanden te trekken.

Dus een leugen is niet een leugen omdat het een leugen is- maar omdat het door een bepaald iemand wordt gezegd.
Nou snap ik het.

1973Tanger
02-10-07, 10:25
Geplaatst door knuppeltje
Dus een leugen is niet een leugen omdat het een leugen is- maar omdat het door een bepaald iemand wordt gezegd.
Nou snap ik het.

Ik heb het hier over maatschappelijke impact en onevenredige verhoudingen. Welke leugen?

knuppeltje
02-10-07, 10:34
Geplaatst door 1973Tanger
Ik heb het hier over maatschappelijke impact en onevenredige verhoudingen. Welke leugen?

Het was een vergelijking om je wat duidelijk te maken.
Wie zegt jou dat wat imams zeggen minder impact heeft dan wat AHA zegt, das allemaal speculeren.
Stel dat indien alle voorgangers in de moslimwereld ermee zouden lachen- inplaats van de zaak op te blazen, dan had AHA helemaal niets voorgesteld, nu hebben die alleen maar in de voeten van hun eigen moslims geschoten, alleen zien die dat niet allemaal.

Julien
02-10-07, 10:41
Geplaatst door 1973Tanger
Er ligt één zee van verschil tussen personen als Hirsi ALi en 'haatzaaiende' imams. Hirsi Ali had meer invloed en gehoor gehad (ook in de media), dan enkele 'omstreden' imams, met een beperkte doelgroep, van geen enkel belang. Bovendien nam Hirsi Ali destijds een positie in dat maatschappelijk gewichtig was.

Ik denk dat het grootste verschil is dat Ayaan discussierde met woorden, terwijl een aantal imams haar en anderen ziektes en zelfs dedood en vloeken toewensten.

1973Tanger
02-10-07, 10:42
Geplaatst door knuppeltje
Het was een vergelijking om je wat duidelijk te maken.
Wie zegt jou dat wat imams zeggen minder impact heeft dan wat AHA zegt, das allemaal speculeren.
Stel dat indien alle voorgangers in de moslimwereld ermee zouden lachen- inplaats van de zaak op te blazen, dan had AHA helemaal niets voorgesteld, nu hebben die alleen maar in de voeten van hun eigen moslims geschoten, alleen zien die dat niet allemaal.

Er wordt niet naar imams geluisterd hier. Uitspraken van imams worden eenzijdig en voor bepaalde doeleinden gebruikt hier. Dat is geen speculeren dat is de werkelijkheid. Alles wordt eenzijdig en bevooroordeeld belicht.

Maarten
02-10-07, 10:46
Geplaatst door knuppeltje

Waarom hoor ik jou en ander schreeuwers hier daar nooit over?
Dan zal er met AHA wel méer aan de hand zijn he?
Nou nog iemand vinden, die de moeite wil nemen om je dat uit te leggen..
Maar dat gaat niet meevallen, als je meteen gaat gillen over schreeuwers he?

knuppeltje
02-10-07, 10:52
Geplaatst door Maarten
Dan zal er met AHA wel méer aan de hand zijn he?
Nou nog iemand vinden, die de moeite wil nemen om je dat uit te leggen..
Maar dat gaat niet meevallen, als je meteen gaat gillen over schreeuwers he?

Probeer jij het dan maar eens.

knuppeltje
02-10-07, 10:58
Geplaatst door 1973Tanger
Er wordt niet naar imams geluisterd hier. Uitspraken van imams worden eenzijdig en voor bepaalde doeleinden gebruikt hier. Dat is geen speculeren dat is de werkelijkheid. Alles wordt eenzijdig en bevooroordeeld belicht.

Wie zegt jou dat ze niet naar die imams luisteren?
En wie zegt jou dat die uitspraken door imams ook niet gebruikt worden voor bepaalde doeleinden als het over AHA gaat?
Je zegt zelf dat het werkelijkheid is dat alles eenzijdig en bevooroordeeld wordt belicht.
Als ze niet naar de imams zouden luisteren dan wordt het misschien wel hoog tijd dat die dat gaan doorhebben.
Rara.

1973Tanger
02-10-07, 11:04
Geplaatst door knuppeltje
Wie zegt jou dat ze niet naar die imams luisteren?
En wie zegt jou dat die uitspraken door imams ook niet gebruikt worden voor bepaalde doeleinden als het over AHA gaat?
Je zegt zelf dat het werkelijkheid is dat alles eenzijdig en bevooroordeeld wordt belicht.
Als ze niet naar de imams zouden luisteren dan wordt het misschien wel hoog tijd dat die dat gaan doorhebben.
Rara.

Akkoord, maar voordat je verder gaat, is het handig dat jij dan specifiek aangeeft wat er door 'controversiele' imams gezegd en gebruikt wordt?

Maarten
02-10-07, 11:06
Geplaatst door 1973Tanger
Hirsi Ali had meer invloed
Dit schepseltje heeft zichzelf boegbeeld laten maken van het terrorismebeleid.
Die heeft zeer actief staan bijdragen aan de leugens over de oorzaken van het internationale geweld.
Die was dus op die manier mede de propagandamachine voor het Palestijnenbeleid, en dus medeverantwoordelijk daar voor.
Dit dametje is absoluut niet onschuldig hoor. In mijn ogen kleeft er bloed aan die handjes..
AHA is veel verder gegaan dan enkel "kritiek op moslims".
Die is gaan meezingen in het koor van Leon de Winter en consorten.

knuppeltje
02-10-07, 11:15
Geplaatst door 1973Tanger
Akkoord, maar voordat je verder gaat, is het handig dat jij dan specifiek aangeeft wat er door 'controversiele' imams gezegd en gebruikt wordt?

Nee- want daar ging het mij niet om.
Mijn bijdrage gold over het mogelijke verschil in impact dat uitlatingen van AHA zou hebben met die van imams, that's it.
Verder heb ik geen enkel idee ofdat imams meer haat zaaien dan anderen, maar dat was mijn punt dus niet.
Het ging over de impact.

knuppeltje
02-10-07, 11:18
Geplaatst door Maarten
Dit schepseltje heeft zichzelf boegbeeld laten maken van het terrorismebeleid.
Die heeft zeer actief staan bijdragen aan de leugens over de oorzaken van het internationale geweld.
Die was dus op die manier mede de propagandamachine voor het Palestijnenbeleid, en dus medeverantwoordelijk daar voor.
Dit dametje is absoluut niet onschuldig hoor. In mijn ogen kleeft er bloed aan die handjes..
AHA is veel verder gegaan dan enkel "kritiek op moslims".
Die is gaan meezingen in het koor van Leon de Winter en consorten.

Jawel- maar net als zij strooi jij ook weer met een hele hoop onzin.
Maja- het is ook zo makkelijk meehuilen met de wolven hè.

Qaiys
02-10-07, 11:21
Geplaatst door Maarten
Dit schepseltje heeft zichzelf boegbeeld laten maken van het terrorismebeleid.
Die heeft zeer actief staan bijdragen aan de leugens over de oorzaken van het internationale geweld.
Die was dus op die manier mede de propagandamachine voor het Palestijnenbeleid, en dus medeverantwoordelijk daar voor.
Dit dametje is absoluut niet onschuldig hoor. In mijn ogen kleeft er bloed aan die handjes..
AHA is veel verder gegaan dan enkel "kritiek op moslims".
Die is gaan meezingen in het koor van Leon de Winter en consorten.

Scherpe analyse

Coolassprov MC
02-10-07, 11:22
Geplaatst door knuppeltje
Koele, volgens advocaten van asielzoekers hebben er vele gelogen over hun naam of andere- en of eventueel duister zaken om aan die verblijfsvergunning te kunnen komen.
Waarom hoor ik jou en ander schreeuwers hier daar nooit over?
Heb ik jou of die andere schreewers hier wel eens over gehoord bijvoorbeeld dat van de moorddadige kliek van Najibullah er ook hier een stel vrij rond lopen- omdat ze ook gelogen hebben, en ze niet worden teruggestuurd, zogenaamd omdat ze bij uitlevering de doodstraf daar zouden kunnen krijgen, ondanks al het bloed dat ze aan hun handen hebben?
Selectieve verontwaardiging is zelden gerechtvaardigd, wel uiterst verdacht.

Een beschuldiging van hypocrisie aan mijn adres..

Zojuist was ik nog goed uitgeslapen, nu voel ik 'm een beetje komen.

:slapen:

knuppeltje
02-10-07, 11:24
Geplaatst door Coolassprov MC
Een beschuldiging van hypocrisie aan mijn adres..

Zojuist was ik nog goed uitgeslapen, nu voel ik 'm een beetje komen.

:slapen:

Koele- wie de schoen past............

Coolassprov MC
02-10-07, 11:24
Geplaatst door Maarten

Maar dat gaat niet meevallen, als je meteen gaat gillen over schreeuwers he?

Dat schreeuwt meteen over schreeuwers; hoe ironisch!

Coolassprov MC
02-10-07, 11:32
Geplaatst door knuppeltje
Koele- wie de schoen past............

Je durft me dus niet direct voor hypocrisie te beschuldigen?

Wat is je aanklacht, in zo min mogelijk woorden, dan wel?

knuppeltje
02-10-07, 11:41
Geplaatst door Coolassprov MC
Je durft me dus niet direct voor hypocrisie te beschuldigen?

Wat is je aanklacht, in zo min mogelijk woorden, dan wel?

Dat hier wel heel erg veel vuil over iemand wordt uitgestort die het alleen maar bij woorden heeft gehouden, ook al heeft ze dus om bestwil gelogen over haar naam.
Maar van echte schoften met hektolieters bloed aan hun handen- die ook gelogen hebben over hun naam- om de zelfde reden, hoor je hier van haar vijanden niets over.
Dat vind ik nou weer echt hypocriet.
Afgaanse vluchtelingen schrokken zich een hartverlamming toen ze hun vroegere beulen hier op straat zagen lopen.

super ick
02-10-07, 11:46
Geplaatst door 1973Tanger
Er ligt één zee van verschil tussen personen als Hirsi ALi en 'haatzaaiende' imams. Hirsi Ali had meer invloed en gehoor gehad (ook in de media), dan enkele 'omstreden' imams, met een beperkte doelgroep, van geen enkel belang. Bovendien nam Hirsi Ali destijds een positie in dat maatschappelijk gewichtig was. Die zogenaamde 'omstreden' imams hebben alleen gehoor bij een beperkte achterban. Verder worden namen van imams geroepen die spontaan geassocieerd worden met haatzaaien, terwijl men niet precies weet of die aantijgingen wel kloppen. Men vergelijkt te gemakkelijk imams met politici, terwijl de rol van imams wezenlijk anders zijn. Een imam vertegenwoordigd geen politieke stroming of maatschappelijke organisatie. Beter is om je eerst te verdiepen in de achtergrond van de imam alvorens vergelijkingen en verbanden te trekken.

Ik heb het over de impact in de media. Als er een gekke imam allerlei zieke verhalen over homo's en/of ongelovigen preekt dan haalt hij de voorpagina's van bijna alle dagbladen. Er wordt aandacht aan hem besteed in actualiteitenprogramma's, radio, etc. Dan spreek je dus niet meer van een beperkte doelgroep.
Zo gaat dat ook als Wilders zegt dat de Koran verscheurd moet worden.
Helaas wordt een groot deel van de discussie bepaalt door dergelijke fi
guren.

p.s.
Denk je dat ik me vereerd voel als ik, voor de zoveelste keer op maroc.nl uitgemaakt voor ongelovige, kafir, kafoer, etc?

knuppeltje
02-10-07, 11:51
Geplaatst door super ick
Ik heb het over de impact in de media. Als er een gekke imam allerlei zieke verhalen over homo's en/of ongelovigen preekt dan haalt hij de voorpagina's van bijna alle dagbladen. Er wordt aandacht aan hem besteed in actualiteitenprogramma's, radio, etc. Dan spreek je dus niet meer van een beperkte doelgroep.
Zo gaat dat ook als Wilders zegt dat de Koran verscheurd moet worden.
Helaas wordt een groot deel van de discussie bepaalt door dergelijke fi
guren.

p.s.
Denk je dat ik me vereerd voel als ik, voor de zoveelste keer op maroc.nl uitgemaakt voor ongelovige, kafir, kafoer, etc?

Jazeker- dat doe je wel, ontken het nou maar niet, je vindt het echt een Geuze naam. :blowen:

super ick
02-10-07, 11:54
Geplaatst door knuppeltje
Jazeker- dat doe je wel, ontken het nou maar niet, je vindt het echt een Geuze naam. :blowen:

Niet als ik in het boek der moslims lees over deze doelgroep.

Coolassprov MC
02-10-07, 11:55
Geplaatst door knuppeltje
Dat vind ik nou weer echt hypocriet.

Je hebt, behalve frustratie, weer niks te melden, dus.

Bofko
02-10-07, 11:56
Geplaatst door Maarten
In mijn ogen kleeft er bloed aan die handjes..


Dat veroordelerige zit er bij jou wel erg in, he ?

Jij ziet niet dat Hirsi Ali een mediaverschijnsel is, dat waarschijnlijk zelf ook lang verbaasd heeft rondgelopen over zoveel media-aandacht voor haar persoontje. Inmiddels zal ze er gewend aan zijn.Ze heeft een uitgesproken mening en is omhooggevallen door de media. Meer niet.

Nee, zegt Maarten. ' Er kleeft bloed aan d'r handen' ....
Al eerder gemerkt dat een niet-kosmoplitische, westerse burger die een bepaalde mening heeft dan wel een bepaalde verkeerde (of geen) keuze maakt in jouw ogen 'bloed aan zijn handen heeft'. Ik noemde het toen: 'Maarten die de politieke erfzonde uitdeelt '.

Ik ben blij dat jij geen macht hebt . Ik denk dat er dan pas echt bloed zou vloeien.

knuppeltje
02-10-07, 11:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Je hebt, behalve frustratie, weer niks te melden, dus.

Je bedoelt dat je er niets van snapt of er niet op in wilt gaan.

Coolassprov MC
02-10-07, 12:02
Geplaatst door knuppeltje
Je bedoelt dat je er niets van snapt of er niet op in wilt gaan.

Je wilt persoonlijk worden door mij met hypocrisie te belasteren en daar ga niet in mee.

Doekje voor de traantjes?

knuppeltje
02-10-07, 12:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Je wilt persoonlijk worden door mij met hypocrisie te belasteren en daar ga niet in mee.

Doekje voor de traantjes?

Geef maar, ik zit wat af te janken hier met jou. :schreeuw:

super ick
02-10-07, 12:12
Geplaatst door Bofko
Dat veroordelerige zit er bij jou wel erg in, he ?

Ik ben blij dat jij geen macht hebt . Ik denk dat er dan pas echt bloed zou vloeien.

Goh, frappant dat verwijt heb ik hem ook al eens gemaakt.

Bofko
02-10-07, 12:14
Geplaatst door super ick
Goh, frappant dat verwijt heb ik hem ook al eens gemaakt.

:D . En.... hij wou niet luisteren zeker ?

Coolassprov MC
02-10-07, 12:26
Geplaatst door knuppeltje
Geef maar, ik zit wat af te janken hier met jou. :schreeuw:

Tik met een knuppeltje kan je krijgen.

knuppeltje
02-10-07, 12:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Tik met een knuppeltje kan je krijgen.

Nou- das weer niet lief hè, ben ik daarvoor de hele tijd zo aardig voor je?

mark61
02-10-07, 12:33
Geplaatst door Bofko
Ik ben blij dat jij geen macht hebt . Ik denk dat er dan pas echt bloed zou vloeien.

Ik weet het wel zeker. De Hoeder van Goed en Kwaad.

mark61
02-10-07, 12:38
Geplaatst door 1973Tanger
Ik heb het hier over maatschappelijke impact en onevenredige verhoudingen. Welke leugen?

Ze zouden daarentegen allebei dezelfde morele scrupules moeten hebben.

pureMaroc
02-10-07, 12:45
Geplaatst door Giuseppe
Jami heeft vast wel 'n logeerkamer vrij voor z'n grote heldin.

Nee joh,
Hij is waarschijnlijk helemaal niet blij. Straks moet hij zijn positie als martelaar afstaan. Want tegen Ayaan kan hij niet op.

Coolassprov MC
02-10-07, 12:51
Geplaatst door knuppeltje
Nou- das weer niet lief hè, ben ik daarvoor de hele tijd zo aardig voor je?

Jij en lief?

:ergleuk:

knuppeltje
02-10-07, 13:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij en lief?

:ergleuk:

Wist je dat nog niet dan?

1973Tanger
02-10-07, 13:15
Geplaatst door super ick
Ik heb het over de impact in de media. Als er een gekke imam allerlei zieke verhalen over homo's en/of ongelovigen preekt dan haalt hij de voorpagina's van bijna alle dagbladen. Er wordt aandacht aan hem besteed in actualiteitenprogramma's, radio, etc. Dan spreek je dus niet meer van een beperkte doelgroep.
Zo gaat dat ook als Wilders zegt dat de Koran verscheurd moet worden.
Helaas wordt een groot deel van de discussie bepaalt door dergelijke fi
guren.

p.s.
Denk je dat ik me vereerd voel als ik, voor de zoveelste keer op maroc.nl uitgemaakt voor ongelovige, kafir, kafoer, etc?

Dat is waar in zoverre, dat die media dan alleen over die imams gaat praten zonder met die imams of in bijzijn van die imams. Die impact is dan behoorlijk subjectief.

p.s. Door mij wordt je niet uitgemaakt voor kafir hoor. Ergens moet je toch wel in geloven?

knuppeltje
02-10-07, 13:20
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is waar in zoverre, dat die media dan alleen over die imams gaat praten zonder met die imams of in bijzijn van die imams. Die impact is dan behoorlijk subjectief.

p.s. Door mij wordt je niet uitgemaakt voor kafir hoor. Ergens moet je toch wel in geloven?

Soms komen ze ook wel eens op de tv.

Coolassprov MC
02-10-07, 13:24
Geplaatst door knuppeltje
Wist je dat nog niet dan?

Van mij mag je weer in de zandbak gaan spelen.

super ick
02-10-07, 13:40
Geplaatst door 1973Tanger
Dat is waar in zoverre, dat die media dan alleen over die imams gaat praten zonder met die imams of in bijzijn van die imams. Die impact is dan behoorlijk subjectief.

p.s. Door mij wordt je niet uitgemaakt voor kafir hoor. Ergens moet je toch wel in geloven?

Jawel hoor in mijzelf, en in de medemens (al weet ik dat dat soms naief maar ik kan niet leven zonder dat)

Maarten
02-10-07, 13:58
Geplaatst door Bofko
Dat veroordelerige zit er bij jou wel erg in, he ?

Jij ziet niet dat Hirsi Ali een mediaverschijnsel is, dat waarschijnlijk zelf ook lang verbaasd heeft rondgelopen over zoveel media-aandacht voor haar persoontje. Inmiddels zal ze er gewend aan zijn.Ze heeft een uitgesproken mening en is omhooggevallen door de media. Meer niet.

Nee, zegt Maarten. ' Er kleeft bloed aan d'r handen' ....
Al eerder gemerkt dat een niet-kosmoplitische, westerse burger die een bepaalde mening heeft dan wel een bepaalde verkeerde (of geen) keuze maakt in jouw ogen 'bloed aan zijn handen heeft'. Ik noemde het toen: 'Maarten die de politieke erfzonde uitdeelt '.

Ik ben blij dat jij geen macht hebt . Ik denk dat er dan pas echt bloed zou vloeien.

Ik ben absoluut niet snel veroordelend.
Maar we leven in tijden van westerse propaganda rond grootschalig geweld, ten koste van moslims en Islam.
En wie daar zijn of haar centen mee verdient, die is voor mij schuldig.
Ik accepteer hier geen "wir haben es nicht gewusst".
De propaganda draagt echt bij aan praktijken, waarbij doden vallen.
Jij mag best ideeen hebben over onschuldige meisjes, die van het een in het ander rollen, maar ik doe dat niet.

Ik maak geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, en verklaar iedereen die in het openbaar een puinhoop maakt van de duidelijkheid rond grootschalig geweld tot medeschuldig.

Maarten
02-10-07, 14:07
Geplaatst door Bofko

Ik ben blij dat jij geen macht hebt . Ik denk dat er dan pas echt bloed zou vloeien.
Oh?..
Er vloeit nog geen bloed nou?
:hihi:

Je zet jezelf echt te kijk jongen. Je hebt blijkbaar geen idee waar AHA toespraken over stond te houden he?
Waar denk je dat die haar centen mee verdient bij dat instituut?

Ik moet nog eens even kijken, maar de contouren van de vergelijking met Leni Riefenstahl beginnen al op te doemen..
Kenmerkend verschil is alvast, dat AHA de kunstzinnige kwaliteiten mist.

Coolassprov MC
02-10-07, 14:10
Geplaatst door Maarten
Ik maak geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, en verklaar iedereen die in het openbaar een puinhoop maakt van de duidelijkheid rond grootschalig geweld tot medeschuldig.

In ieder geval mede-verantwoordelijk.

Als je voorstander/cheerleader bent van een bepaald beleid moet je niet raar opkijken als je als mede-verantwoordelijke gezien wordt als het net niet loopt zoals de propaganda ons leek te doen geloven.

Maarten
02-10-07, 14:15
Geplaatst door mark61
Ik weet het wel zeker. De Hoeder van Goed en Kwaad.

Agut.. mark ziet ineens momenteel ook geen bloed vloeien.. :hihi:

AHA werd nota bene gecoached door die klup die het grootschalige geweld voortdurend openlijk aan de moslims zit te wijten, en aldus poogt om behoorlijke Israel-discussies te voorkomen, maar mark weet ineens weer van niks.. :hihi:
Vermoedelijk is het riddersyndroom weer eens opengebarsten..

Maarten
02-10-07, 14:29
Geplaatst door Coolassprov MC
In ieder geval mede-verantwoordelijk.

Als je voorstander/cheerleader bent van een bepaald beleid moet je niet raar opkijken als je als mede-verantwoordelijke gezien wordt als het net niet loopt zoals de propaganda ons leek te doen geloven.
Inderdaad mede-verantwoordelijk.
En dat geldt zeker voor iedereen die centen verdient en carriere maakt met dit soort propaganda.

Weliswaar is er vrijheid van mening en van meningsuiting, maar als het gaat om grootschalige schendingen van mensenrechten, dan zijn er grenzen.
En wie veel publieke aandacht krijgt, en samen met anderen beschuldigende uitlatingen gaat doen inzake internationale conflicten, daar mag je enige kwaliteit van mening van verwachten.

Bij AHA ontbreekt elk spoor daarvan. Dat is de Kanarie van rechts. Bij haar is het gewoon een kwestie van: u vraagt, wij draaien.
Vervolgens komen er prachtige verhalen over de westerse beschaving, versus de barbarij van Islam met zijn terrorisme.
Het verschil met Leni Riefenstahl (de filmmaakster van hitler) is echt relatief.

Bofko
02-10-07, 14:44
Geplaatst door Maarten
Ik ben absoluut niet snel veroordelend.
Maar we leven in tijden van westerse propaganda rond grootschalig geweld, ten koste van moslims en Islam.
En wie daar zijn of haar centen mee verdient, die is voor mij schuldig.
Ik accepteer hier geen "wir haben es nicht gewusst".
De propaganda draagt echt bij aan praktijken, waarbij doden vallen.
Jij mag best ideeen hebben over onschuldige meisjes, die van het een in het ander rollen, maar ik doe dat niet.

Ik maak geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, en verklaar iedereen die in het openbaar een puinhoop maakt van de duidelijkheid rond grootschalig geweld tot medeschuldig.

Oorzaak en schuld liggen dicht bij elkaar voor jou niet ? Geen oorzaak zonder schuld .

Je kunt niet van Hirsi Ali zeggen dat ze een geweer gebruikt heeft waardoor er bloed vloeit. Dus het moet iets indirekts zijn.
Dus de constatering dat er bloed aan haar handen kleeft kan alleen maar door een redenering op te zetten die via een aantal tussenstappen het gedrag van Hirsi Ali aan de dood van moslims in een ver land koppelt. Toch ?
En dat dient dan vervolgens weer gekoppelt worden aan een 'wir haben es nicht gewusst' -voorstelling van zaken om je punt te kunnen maken.Noem ook nog de termen 'propaganda' , 'puinhoop' etc. en je hebt je wereldbeeld rond gemaakt en verkocht.

Maar goed jij plaatst Hirsi Ali gelijk aan van Anraath, de wapenhandelaar. Deze laatste is wel door dat 'gewelddadige' westen veroordeeld.Ook hij heeft niet letterlijk iemand neergeknald. Maar het indirekte bewijs had blijkbaar zoveel body dat hij wel veroordeeld is. Dus het kan wel.

Ik kan dat onderscheid maken. Jij niet en dat maakt jouw gedachtegang zo gevaarlijk.

Je doet me denken aan zo'n jaren tachtig linkse intellectueel met communistische sympathieen. Die hadden als laatste in de gaten dat hun geconstrueerde wereldbeeld niet klopte met de werkelijkheid.

knuppeltje
02-10-07, 16:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Van mij mag je weer in de zandbak gaan spelen.

:blowen:

Maarten
02-10-07, 16:29
Geplaatst door Bofko Oorzaak en schuld liggen dicht bij elkaar voor jou niet ? Geen oorzaak zonder schuld .
Brrrr. Rare voorstelling van zaken.
Ik denk aan oorzaak, gevolg, en groepsverantwoordelijkheid. Die groep kan groot zijn. Vergelijk het Fascisme, en hoe de gevolgen aangerekend werden aan de aanhangers. Daar zit natuurlijk verschil in. Vergelijk Gobbels. Zijn misdaad was niet het schieten, maar de propaganda er voor.


Je kunt niet van Hirsi Ali zeggen dat ze een geweer gebruikt heeft waardoor er bloed vloeit. Dus het moet iets indirekts zijn.
Dus de constatering dat er bloed aan haar handen kleeft kan alleen maar door een redenering op te zetten die via een aantal tussenstappen het gedrag van Hirsi Ali aan de dood van moslims in een ver land koppelt. Toch ?
En dat dient dan vervolgens weer gekoppelt worden aan een 'wir haben es nicht gewusst' -voorstelling van zaken om je punt te kunnen maken. Noem ook nog de termen 'propaganda' , 'puinhoop' etc. en je hebt je wereldbeeld rond gemaakt en verkocht.

Precies!

Maar goed jij plaatst Hirsi Ali gelijk aan van Anraath, de wapenhandelaar. Deze laatste is wel door dat 'gewelddadige' westen veroordeeld. Ook hij heeft niet letterlijk iemand neergeknald. Maar het indirekte bewijs had blijkbaar zoveel body dat hij wel veroordeeld is. Dus het kan wel.

Ik kan dat onderscheid maken. Jij niet en dat maakt jouw gedachtegang zo gevaarlijk.

De vergelijking met de wapenhandelaar gaat ten dele op, maar ik zou ‘m zo zeker niet maken.
Ik begin echt met de vraag: wat is geweld?
En in definieer geweld als grootschalige en/of langdurige inbreuken op de VN-beginselen voor de vrede.
Vervolgens kijk ik gewoon wie dat doet, en wie daar een bijdrage aan levert.
Dan constateer ik qua Israel, dat die dik in de prijzen valt, en dat Nederland daar hard aan meewerkt.
Vervolgens ga ik kijken naar wie dat beleid hier maakt, en wie door propaganda in de hand werkt, dat een dergelijk beleid gevoerd wordt?
Dan kom je allereerst uit bij die klup van Leon de Winter. En de verhalen van AHA onderstrepen die visies echt verschrikkelijk.

Nou is AHA nog geen Gobbels, maar wat de soort van het verwijt betreft is het wel hetzelfde.
Anderzijds zit ze minder ver verwijderd van Gobbels, dan je zo zou denken…
De VN-regels voor de vrede werden gemaakt n.a.v. beleid zoals dat van Gobbels en vrienden.
Israel maakt dagelijks weer een enorme inbreuk op die beginselen (erkent ze niet eens, of de daaruit voortvloeiende rechten niet). En die klup van de Winder is voortdurend bezig die beginselen te bagatelliseren, te negeren enz enz.. Die klup (incl. AHA) is de grote propagandist van een totaalbeleid, dat in praktijk de ellende van miljoenen veroorzaakt, inclusief een boel doden.
Het onderscheid met het rechtsextremisme wordt echt steeds moeilijker te maken.

Je doet me denken aan zo'n jaren tachtig linkse intellectueel met communistische sympathieen. Die hadden als laatste in de gaten dat hun geconstrueerde wereldbeeld niet klopte met de werkelijkheid.

En dat zegt iemand, die nog niet in de gaten had hoeveel doden er gepaard gaan met de praktijken, waar AHA haar propaganda over maakt? :hihi:

Jongen probeer jij eerst maar eens je punten te scoren, voor je gaat vertellen waar je zoal aan denkt.
Probeer je maar te realiseren, dat die VN-beginselen steeds minder een vriendje van ons zijn, door de idiote constructies die hier bedacht worden in dat conflict. Neem alleen al het Hamas-beleid wat hier gevoerd wordt? Daar is uitstekend van aantoonbaar, dat het op geen enkele manier meer te verkopen is. Het blijkt zo hypocriet en partijdig als het maar zijn kan. Dat blijkt met geen enkel “realistisch wereldbeeld” nog te verdedigen te zijn.

Het verschil met de jaren 80 is, dat er nou helemaal niet meer nagedacht wordt over een aantal dingen. Je mag me nog wel een keer uittesten over de zaak hoor, maar denk niet dat je ver komt. Die kwestie Israel is werkelijk zo duidelijk, daar is niet veel meer aan te sleutelen hoor.

Bofko
02-10-07, 16:54
Van AHA naar.... ?


Geplaatst door Maarten
Israel...
Jongen probeer jij eerst maar eens je punten te scoren, voor je gaat vertellen waar je zoal aan denkt.


Geplaatst door Maarten
Israel...

Je mag me nog wel een keer uittesten over de zaak hoor, maar denk niet dat je ver komt.

Ik denk het ook niet.
Je gooit gewoon overal zo'n Israel-deken overheen en stopt daar der hele wereld onder.

Dank u, dat is mij te simpel.
Doei.

Maarten
02-10-07, 17:12
Geplaatst door Bofko
Van AHA naar.... ?

Ik denk het ook niet.
Je gooit gewoon overal zo'n Israel-deken overheen en stopt daar der hele wereld onder.

Dank u, dat is mij te simpel.
Doei.
You just don't gét it, do you?!...

Die AHA is al enige jaren overgestapt van vrouwenzaken en gedoe over bedreigingen naar het internationale terrorisme!!
ALLES ligt aan die verdomde Islam!

Wie worden er hier in de politiek en in de media voortdurend als schoolvoorbeeld opgevoerd van zo'n terroristische organisatie??!
Ik zal je een handje helpen... Het begint met een H...

Wanneer wordt jij nou eens wakker jongen?
Alweer gegil over dat "Israel er weer eens bij betrokken wordt", "afwijking van maarten", bla bla.. :hihi:
Het heeft er RECHTSTREEKS mee te maken! Vandaar ook de opmerking dat AHA gecoached werd door Leon de Winter.. Ontgaat jou nou echt álles?!..

super ick
02-10-07, 17:36
Geplaatst door Maarten
You just don't gét it, do you?!...

Die AHA is al enige jaren overgestapt van vrouwenzaken en gedoe over bedreigingen naar het internationale terrorisme!!
ALLES ligt aan die verdomde Islam!

Wie worden er hier in de politiek en in de media voortdurend als schoolvoorbeeld opgevoerd van zo'n terroristische organisatie??!
Ik zal je een handje helpen... Het begint met een H...

Wanneer wordt jij nou eens wakker jongen?
Alweer gegil over dat "Israel er weer eens bij betrokken wordt", "afwijking van maarten", bla bla.. :hihi:
Het heeft er RECHTSTREEKS mee te maken! Vandaar ook de opmerking dat AHA gecoached werd door Leon de Winter.. Ontgaat jou nou echt álles?!..

Jij raakt echt bij steeds meer mensen uitgekakt.
Wanneer valt het kwartje bij jou?
Heb je echt oogkleppen op?

Olive Yao
02-10-07, 21:09
Geplaatst door Bofko
Oorzaak en schuld liggen dicht bij elkaar voor jou niet ? Geen oorzaak zonder schuld.
Schot in de roos, Bofko. Maartens oorzaak- en gevolg redenaties zijn onzinnig (netjes gezegd).
Dit is een van de kenmerken van zijn posts.

Bofko
02-10-07, 23:07
Geplaatst door Maarten
You just don't gét it, do you?!...

Die AHA is al enige jaren overgestapt van vrouwenzaken en gedoe over bedreigingen naar het internationale terrorisme!!
ALLES ligt aan die verdomde Islam!

Wie worden er hier in de politiek en in de media voortdurend als schoolvoorbeeld opgevoerd van zo'n terroristische organisatie??!
Ik zal je een handje helpen... Het begint met een H...

Wanneer wordt jij nou eens wakker jongen?
Alweer gegil over dat "Israel er weer eens bij betrokken wordt", "afwijking van maarten", bla bla.. :hihi:
Het heeft er RECHTSTREEKS mee te maken! Vandaar ook de opmerking dat AHA gecoached werd door Leon de Winter.. Ontgaat jou nou echt álles?!..

Hirsi Ali...Amerikaanse denktank.. Leon de Winter....bloed aan hun handen..coach.. ...propaganda ....internationaal terrorisme...Hamas
Flans de namen,termen en begrippen maar aan elkaar jongen. (sorry, ik neem even je badinerende toontje over)
Je begint echt een simpele complottheorist te worden. Nog 2 indirekte schakeltjes erbij en je hebt een mooi en simpel plaatje rondberedeneerd.
Moet voor jou een peuleschil zijn.
In de natuurkunde proberen ze alle krachten naar 1 unificerende kracht te herleiden. Dat moet in de mensenwereld ook kunnen toch ? Lekker overzichtelijk , oorzaken van alle wereldproblemen zijn duidelijk, je kunt van iedereen zeggen of ie goed of fout is en bij de fouten kleeft dan bloed aan de handen.

Al Sawt
02-10-07, 23:16
Geplaatst door knuppeltje
Koele, volgens advocaten van asielzoekers hebben er vele gelogen over hun naam of andere- en of eventueel duister zaken om aan die verblijfsvergunning te kunnen komen.
Waarom hoor ik jou en ander schreeuwers hier daar nooit over?
Heb ik jou of die andere schreewers hier wel eens over gehoord bijvoorbeeld dat van de moorddadige kliek van Najibullah er ook hier een stel vrij rond lopen- omdat ze ook gelogen hebben, en ze niet worden teruggestuurd, zogenaamd omdat ze bij uitlevering de doodstraf daar zouden kunnen krijgen, ondanks al het bloed dat ze aan hun handen hebben?
Selectieve verontwaardiging is zelden gerechtvaardigd, wel uiterst verdacht. Heel juist.

Alleen jammer dat je verkeerde mensen van selectieve verontwaardiging, beticht.

Beulen van Najibullah zijn allen communisten. Die meer in straat van Afshin Elian passen, dan van de 'schreeuwers' hier. Het zijn juist rechtse elementen en voormalige communistische asielzoekers, die een hand op een buik vormen.

Al Sawt
02-10-07, 23:20
Geplaatst door Maarten
Dat zou je denken ja..
Er klopt iets niet. Ik denk dat die daar niet kan aarden. Die is het knusse Nederland gewend, met al die aandacht. In de VS heeft niemand haar nodig. Ze hebben daar zelf circus.

En jij kunt wel lachen vanuit tellefief, maar wij zitten hier weer met die schiploze toer..

Hirsi Ali heeft waarschijnlijk ondekt dat er in VS, geen Leon de Winter, Paul Cliteur, Afshin Elian en Dresselhuys bestaan. Die haar rugsteun geven en voor haar de weg schoonplaveien voor een Hirsi Ali one man show.

In VS zijn ze tamelijk conservatief en daar past onze 'zwarte Voltaire' niet. Met haar obsessie om mensen te schofferen en godsdienst bashing.

Want behalve zeiken over godsdienst en mensen beledigen, heeft ze echt niets te melden.

1973Tanger
02-10-07, 23:34
Geplaatst door Al Sawt
Hirsi Ali heeft waarschijnlijk ondekt dat er in VS, geen Leon de Winter, Paul Cliteur, Afshin Elian en Dresselhuys bestaan. Die haar rugsteun geven en voor haar de weg schoonplaveien voor een Hirsi Ali one man show.

In VS zijn ze tamelijk conservatief en daar past onze 'zwarte Voltaire' niet. Met haar obsessie om mensen te schofferen en godsdienst bashing.

Want behalve zeiken over godsdienst en mensen beledigen, heeft ze echt niets te melden.

Helder. Deze korte samenvatting herbergt haar hele trieste leven.

Maarten
03-10-07, 00:55
Geplaatst door Olive Yao
Maartens oorzaak- en gevolg redenaties zijn onzinnig (netjes gezegd).
Dit is een van de kenmerken van zijn posts.
:hihi: Heb jij hier ergens een oorzaak-gevolg verhaal van mij gezien hier?
Of vul je dat allemaal lekker zelf in met je kleine hoofdje?..
Causale verbanden meisje, dat is een hoofdstuk apart.

Maarten
03-10-07, 01:00
Geplaatst door Bofko

Je begint echt een simpele complottheorist te worden.
Sorry,
weet jij eigenlijk uberhaupt waar AHA zoal over schreef de laatste tijd?!..
En dat verhaal van dat coachen, dat weet je ook niet?!
Wat weet jij eigenlijk wél?!..
Waarom denk je dat die denktank haar wou, eigenlijk?..
Je verbaast me echt hoor.. Beetje slecht moment om over vergezochte complotten te beginnen..

Irshad Manji gaat meen ik op dezelfde manier de mist in met dat Terrorisme..
Weet je daar eigenlijk wat van, of ook al niet?
Allemaal van die meisjes, die meteen iets menen te weten van grote conflicten, en dan voor vlindertje gaan spelen, very cute.. Hier op de site hebben we er ook een..

Olive Yao
03-10-07, 01:03
Geplaatst door Al Sawt
zeiken over godsdienst
Volgens mij zeiken gelovigen meer over godsdienst dan ongelovigen.

Olive Yao
03-10-07, 01:06
Geplaatst door Maarten
Wat weet jij eigenlijk wél?!..
Wat Bofko ook weet of denkt te weten, Maarten is de aangewezen persoon om dat te beoordelen, en zijn slotsom is onverbiddelijk. Als een tweede Sokrates, maar dan sprekend over anderen in plaats van over zichzelf.

ronald
03-10-07, 01:08
Geplaatst door Olive Yao
Volgens mij zeiken gelovigen meer over godsdienst dan ongelovigen.


Restrictie: zeiken over andere Gdsdiensten.

Olive Yao
03-10-07, 01:10
Geplaatst door ronald
Restrictie: zeiken over andere Gdsdiensten.
Accoord. En jammer. Maar ja, veel is jammer.

Maarten
03-10-07, 01:21
Geplaatst door Olive Yao
Wat Bofko ook weet of denkt te weten, Maarten is de aangewezen persoon om dat te beoordelen, en zijn slotsom is onverbiddelijk. Als een tweede Sokrates, maar dan sprekend over anderen in plaats van over zichzelf.
... zegt de dame, die intussen wél meent voor Bofko te moeten antwoorden.. :hihi:

Schatje, had je al een zinnige opmerking gemaakt over AHA en dat terrorisme, of komt het je weer eens niet goed uit?

Al Sawt
03-10-07, 01:36
Geplaatst door Olive Yao
Volgens mij zeiken gelovigen meer over godsdienst dan ongelovigen. Als ongelovige bezondig je aan subjectiviteit.

Want het is niet meetbaar. Voor iemand die term rede onder z`n nick had, stel je teleur.

Olive Yao
03-10-07, 02:21
Geplaatst door Maarten
Schatje, had je al een zinnige opmerking gemaakt over AHA en dat terrorisme, of komt het je weer eens niet goed uit?
Stoere boy, ik heb je op je oorzaak- en gevolgredenaties gewezen.
Ik geef toe dat ik je daarmee zelf aan het werk zet.

Olive Yao
03-10-07, 02:22
Geplaatst door Al Sawt
Als ongelovige bezondig je aan subjectiviteit.

Want het is niet meetbaar. Voor iemand die term rede onder z`n nick had, stel je teleur.
touché

ronald
03-10-07, 02:50
Geplaatst door Al Sawt
Als ongelovige bezondig je aan subjectiviteit.

Want het is niet meetbaar. Voor iemand die term rede onder z`n nick had, stel je teleur.


Sinds wanneer is subjectief zijn een zonde voor "ongelovigen"? Zeker wanneer het gelovigen en geloven betreft.
Bovendien is gezeik weldegelijk meetbaar alleen bestaat er geen universele meetlat. Vele gelovigen houden zich te vaak bezig met anders gelovigen en proberen elkaar af te zeiken. In plaats daarvan kunnen zij zich beter bezighouden met hun eigen geloof. Je uit en treure bezighouden met je eigen geloof kun je beter mierenziften noemen. Maar ook daarvoor bestaat geen universele meetlat.

Bofko
03-10-07, 08:44
Geplaatst door Maarten

Irshad Manji

Ook bloed aan haar handen zeker ?

Jongen jij weet veel meer als ik. Het gaat om die rare voorstelling van zaken die je geeft en die gevaarlijke conclusies die je aan je kennis verbind. Nou ja gevaarlijk... niet hier op zo'n forum. Maar wel als jij wat macht en invloed zou hebben.



Geplaatst door Maarten

Allemaal van die meisjes, die meteen iets menen te weten van grote conflicten, en dan voor vlindertje gaan spelen, very cute.. Hier op de site hebben we er ook een..

En heeft Olive ook bloed aan haar handen ?
Want DAT was het kernpunt van onze discussie en DAAROVER viel ik je aan.

knuppeltje
03-10-07, 09:03
Geplaatst door Al Sawt
Heel juist.

Alleen jammer dat je verkeerde mensen van selectieve verontwaardiging, beticht.

Beulen van Najibullah zijn allen communisten. Die meer in straat van Afshin Elian passen, dan van de 'schreeuwers' hier. Het zijn juist rechtse elementen en voormalige communistische asielzoekers, die een hand op een buik vormen.

Heb je toch even niet goed denk.
Het doet er helemaal niet toe of dat communisten zijn, dat is zelfs de vraag. Voor het zelfde geld kun je dan ook stellen dat alle Spanjaarde die in dienst van de moslims waren tijdens dat kalifaat ook moslims waren, en jij weet net zo goed als ik beter.
Het gaat er om dat zij ook gelogen hebben over hun naam en afkomst.
dat ze niet teruggestuurd worden komt niet wegens de rechtse elementen hier, maar omdat Nederland geen misdadigers terug stuurt naar landen waar de doodstraf heerst.
Overegens hadden die advokaten het niet over die kliek van Najibullah in de tv intervieuws die ik gezien heb, maar over een hele hoop willekeurige gevallen bij hun bekend uit diverse landen. Daar hoor je tot nu toe dus hier niets over, en dat noem ik hypocriet van al die schreeuwerds hier.
Dat van die kliek wist ik uit diverse krantenartilelen over Afgaanse vluchtelingen die hen hier op straat zagen lopen.

Coolassprov MC
03-10-07, 09:35
Geplaatst door Maarten
:hihi: Heb jij hier ergens een oorzaak-gevolg verhaal van mij gezien hier?
Of vul je dat allemaal lekker zelf in met je kleine hoofdje?..
Causale verbanden meisje, dat is een hoofdstuk apart.

Kan je je nog herinneren dat ze me ten onrechte betichtte van het incorrect citeren van Julien?

super ick
03-10-07, 14:35
Geplaatst door Maarten
Sorry,
Allemaal van die meisjes, die meteen iets menen te weten van grote conflicten

Triest als je, om je mening kracht bij te zetten gaat verwijzen naar het geslacht.

super ick
03-10-07, 14:36
Geplaatst door Maarten
... zegt de dame,
Schatje,......


Wederom erg triest.

mark61
03-10-07, 14:43
Geplaatst door super ick
Wederom erg triest.

Ja de ontluistering neemt steeds grotere vormen aan.

Coolassprov MC
03-10-07, 15:04
Geplaatst door super ick
Triest als je, om je mening kracht bij te zetten gaat verwijzen naar het geslacht.

Jij bent toch een mannelijk meisje?

Al Sawt
03-10-07, 15:04
Geplaatst door ronald
Sinds wanneer is subjectief zijn een zonde voor "ongelovigen"? Met zonde doel ik op gangbare defenitie daarvan en geen theologische defenitie.

Probeer graag niet in theologie te denken, ronald. Het is echt vermoeiend.



Zeker wanneer het gelovigen en geloven betreft.
Bovendien is gezeik weldegelijk meetbaar alleen bestaat er geen universele meetlat. Vele gelovigen houden zich te vaak bezig met anders gelovigen en proberen elkaar af te zeiken. In plaats daarvan kunnen zij zich beter bezighouden met hun eigen geloof. Je uit en treure bezighouden met je eigen geloof kun je beter mierenziften noemen. Maar ook daarvoor bestaat geen universele meetlat. Als het in jouw ogen meetbaar is, dan laat ik het hier bij.

Al Sawt
03-10-07, 15:11
Geplaatst door knuppeltje
Heb je toch even niet goed denk.
Het doet er helemaal niet toe of dat communisten zijn, dat is zelfs de vraag. Voor het zelfde geld kun je dan ook stellen dat alle Spanjaarde die in dienst van de moslims waren tijdens dat kalifaat ook moslims waren, en jij weet net zo goed als ik beter.
Het gaat er om dat zij ook gelogen hebben over hun naam en afkomst.
dat ze niet teruggestuurd worden komt niet wegens de rechtse elementen hier, maar omdat Nederland geen misdadigers terug stuurt naar landen waar de doodstraf heerst. Ok, duidelijk.

Maar ik probeer alleen te verduidelijken dat publiek debat over asielzoekers, alleen gaat over hun vermeende bijdrage aan Islamisering van de Nederlandse samenleving.

En niet over hun rol in land van herkomst.



Overegens hadden die advokaten het niet over die kliek van Najibullah in de tv intervieuws die ik gezien heb, maar over een hele hoop willekeurige gevallen bij hun bekend uit diverse landen. Daar hoor je tot nu toe dus hier niets over, en dat noem ik hypocriet van al die schreeuwerds hier.
Dat van die kliek wist ik uit diverse krantenartilelen over Afgaanse vluchtelingen die hen hier op straat zagen lopen. Misschien omdat de media bepaalt wat wel en niet interessant is voor discussie.

Misdadige asielzoekers zijn geen hot item. Islamiserende Asielzoekers, wel.

Overigens had ministerie van justitie paar jaar geleden een team gevormd, om oorlogsmisdadigers op te sporen. Helaas kon ik maar weinig literatuur vinden over hun resultaten en of ze uberhaupt nog bestaan.

ronald
03-10-07, 15:43
Geplaatst door Al Sawt
Met zonde doel ik op gangbare defenitie daarvan en geen theologische defenitie.

Probeer graag niet in theologie te denken, ronald. Het is echt vermoeiend.


Als het in jouw ogen meetbaar is, dan laat ik het hier bij.


Een beetje vreemd te denken dat ik "zonde" van "ongelovigen" hier theologigisch ga zitten te veroordelen. Alsof "ongelovigen" niet subjectief kunnen/mogen zijn. Ook al doe zij uitspraken over Gdsdiensten of Gdsdienstigen. Hou het wel even straight.

Gezeik over Gdsdiensten is zeker door iedereen meetbaar. En voor degene die zeikt en voor degene die wordt afgezeikt. Is dat moeilijk te begrijpen of leef je in een andere wereld? Alleen heeft iedereen zijn eigen "meetlat" . De één al bij een tekeningetje en de andere na het aanhoren van tirades dat de afgezeikte Gdsdienst niet eens een Gdsdienst is. Die zeiken namelijk het hardst en dies maat behoort ook de grootste te zijn, alleen hebben sommigen nu eenmaal minder lange tenen.

knuppeltje
03-10-07, 16:57
Geplaatst door Al Sawt
Ok, duidelijk.

Maar ik probeer alleen te verduidelijken dat publiek debat over asielzoekers, alleen gaat over hun vermeende bijdrage aan Islamisering van de Nederlandse samenleving.

En niet over hun rol in land van herkomst.

Misschien omdat de media bepaalt wat wel en niet interessant is voor discussie.

Misdadige asielzoekers zijn geen hot item. Islamiserende Asielzoekers, wel.

Overigens had ministerie van justitie paar jaar geleden een team gevormd, om oorlogsmisdadigers op te sporen. Helaas kon ik maar weinig literatuur vinden over hun resultaten en of ze uberhaupt nog bestaan.

Het zal best, maar daarvoor hoeft men niet met dat leugentje om bestwil aan
te komen, en zeggen dat ze daarom er uit moet.
De lezer bepaalt wat de media ons voorschotelt, kijkcijfers en advertentiewaarden bepalen de omzet.
Je kunt zelf kiezen, ofwel je leest de Telegraaf- of een fatsoenlijke krant, je kijkt naar BBC documantaires die op diverse zenders te zien zijn- of je kijkt naar serie's als Big Brothes.
Inderdaad- justitie doed niet hard genoeg haar best terwijl het makkelijk zou kunnen, misdadigers en slachtoffers zijn aanwezig en volgens ons strafrecht kan het. Zal wel met geld te maken hebben denk.
De islamisering in Nederlland zal ook wel seculariseren na verloop van tijd vermoed ik, hoeveel jongeren gaan er nog naar de mokee?

Maarten
03-10-07, 17:10
Geplaatst door Olive Yao
Stoere boy, ik heb je op je oorzaak- en gevolgredenaties gewezen.


Nee.

Maar je opmerking verbaast me niks. Je begint steeds virtueler uit je nek te kletsen.

Er zal een nieuw soort speurhond opgeleid moeten worden, om te snuffelen naar de punten die jij denkt te scoren.
Die zijn niet meer op een andere manier waar te nemen.

Maarten
03-10-07, 17:40
Geplaatst door Bofko
Ook bloed aan haar handen zeker ?
Manji schreef een boek over terrorisme.
Ik heb het nog niet gezien, maar de "voortekenen zijn niet gunstig"..
Als deze bevrijdster der moslims wél gaat zeuren over Islam en terro, maar niet over de zware inbreuken op moslimrechten door de westerse politiek, dan begint ze in de prijzen te vallen.
Ik heb er niet zo'n vertrouwen in, wat die fijntjes nalaat, om bij haar publiek in de smaak te blijven vallen.
Teveel ratten op dat terrein, en teveel lui die niet willen schijten in de hand die hen voedt.


Geplaatst door Bofko

Jongen jij weet veel meer als ik. Het gaat om die rare voorstelling van zaken die je geeft en die gevaarlijke conclusies die je aan je kennis verbind. Nou ja gevaarlijk... niet hier op zo'n forum. Maar wel als jij wat macht en invloed zou hebben.
Jijk, dat ólive een zin uit de context rukt, en daar over gaat zitten tetteren, dat kennen we.. Niks nieuws. Daar krijg je de fata morgana's voor een duppie.

Maar dat jij gaat zitten zeuren over wie wat weet?.. Mijn vraag was heel duidelijk hoor: Nu we hier toch over AHA bezig zijn, weet jij eigenlijk wel waar ze over scheef??
Gezien wat je schreef, lijkt het er namelijk op van niet.
En dan ga ik ook niet met je lullen over wat daarvan gevonden kan worden, he?
Eéerst kijken naar de producten, dán oordelen he?..


Geplaatst door Bofko

En heeft Olive ook bloed aan haar handen ?
Want DAT was het kernpunt van onze discussie en DAAROVER viel ik je aan.
Olive bloed aan haar handen??.. :hihi:

Olive kan nog geen stuk worst aan.
:hihi:

Maarten
03-10-07, 17:50
Geplaatst door Coolassprov MC
Kan je je nog herinneren dat ze me ten onrechte betichtte van het incorrect citeren van Julien?
Niet echt..
Was dat rond "moslims óf onschuldigen"..
En dan een boel lawaai trappen omdat het woordje OF in het citaat vetgedrukt was, en dus een vervorming van zijn post zou zijn?

Rond olive verbaas ik me nergens meer over. De beschuldigingen hebben een hoog poppenkastgehalte. Ze probeert zich er in te bekwamen, geloof ik. Meestal rammel ik even aan dat kaartenhuis van haar procesvoering. Ik vind het wel cute eigenlijk.. Ze wil ook meedoen..

Maarten
03-10-07, 17:56
Geplaatst door super ick
Triest als je, om je mening kracht bij te zetten gaat verwijzen naar het geslacht.
Ow nee, domme blondjes heb je zeker ook in mannelijke vorm.
Maar het gaat er vooral om, wanneer vrouwen zich gaan bemoeien met de wereld van het grote geweld. Op zich maakt sekse niet veel uit wat kwaliteit betreft, maar vooral bij vrouwen heb je figuren die hun idealisme en gevoel gaan inzetten bij hun beoordelingen, en dan komt er alleen nog maar onzin uit. En die is vaak nog kwalijk ook, omdat het zich onttrokken wordt aan de echte problemen.

Maarten
03-10-07, 18:10
Geplaatst door mark61
Ja de ontluistering neemt steeds grotere vormen aan.
Ik heb pas respect voor iets, als het laat zien respect te verdienen.
Ik heb die lat blijkbaar hoger liggen dan jij.

Verder gaat het over de bijdrage van AHA aan de terrorisme-flauwe kul.
En van dat beleid zijn miljoenen de dupe.
En Olive meent iets te hebben met grootschalige misdaad, en met personen die rotzooi verspreiden over de oorzaak daarvan..
Die heeft de halve site hier staan volkalken over chomsky en cambodja..
Dat was toch wel zo vreselijk, bla bla..

En nou gaat het over AHA en haar bijdrage aan de misleiding rond grootschalige misdaad, en nou gaat bij haar de hele vuilnisbak open over degene die daar over begint.
Dat schatje is nooit volwassen geworden, en heeft geen ene fuck feeling voor het soort onderwerp.
Kan rustig als "Meisje" weggezet worden hier.
Die moet in een hoekje bezig gaan wezen met mooie moraal enzo.

Maarten
03-10-07, 18:20
Geplaatst door mark61


Gisteren had de VPRO een docu over goed geintegreerde Turken hier, die definitief terugkeren naar Turkije.
Die voelen zich hier gewoon niet meer thuis.
Ze wijzen ook duidelijk op Wilders en AHA, en wat die hier allemaal veroorzaken.

Maar geen kip van al die kutautochtonen op dit forum (die allemaal beter kunnen weten) heeft het daar over.

Echt hoor, als de integratie moest afhangen van de opstelling van het soort autochtonen dat hier rondhangt, dan werd Nederland een rampland.

Sallahddin
03-10-07, 19:14
Geplaatst door Maarten
Gisteren had de VPRO een docu over goed geintegreerde Turken hier, die definitief terugkeren naar Turkije.
Die voelen zich hier gewoon niet meer thuis.
Ze wijzen ook duidelijk op Wilders en AHA, en wat die hier allemaal veroorzaken.

Maar geen kip van al die kutautochtonen op dit forum (die allemaal beter kunnen weten) heeft het daar over.

Echt hoor, als de integratie moest afhangen van de opstelling van het soort autochtonen dat hier rondhangt, dan werd Nederland een rampland.

Precies: :fpetaf:

da's ook de bedoeling hoor;o.a., : om voraal moslims weg te jagen of uit te pesten (heeft helemaal niks te maken met de gebruikelijke bekende dekmantels: vrijheid, democratie, mensen rechten ... blablablabla...of met de zgn "waarheid" .....=een heel onderwerp op zich ) !:

"....als ik het juridish in elkaar kan krijgen .... dan komt er geen moslim meer NL binnen ! Pimmetje's quote! :kotsen2:

"moslims kunnen of willen niet integreren , dan maar lekker uitpesten zodat die uit zichzelf naar huis vertrekken! ...." (al wordt met die integratie eigenlijk assimilatie bedoeld ! )!


Postzegel NL wordt binnen de kortste keren weer pervers bezig met die anti_Islam one man_make_believe_ show (eigenlijk marionnette show!) ORGIE met Hirsi weer als fetish_tatoom_marionnette _heldin : buitengewoon _misearbel _ zielig_ tragi_hilarish _show die waarschijnlijk de laatste spijkers op NLse graf zal doen laten slaan !

Hopeloos landje die haar eigen ondergaan helpt versnelllen !

Ach... verder niet de moeite waard !

P.S.: Kortichtig, boerenachtig, hypocriet, geest_armoedig ...NL was toch te klein voor mij en mijn ambities : glad that i left : no regrets : ik voel met jullie mee ! : zielig landje!

Wat voor verdiensten , prestaties (intellectueel, wetenschappelijk , professioneel...) , buitengewone talenten .... heeft die Hirsi dan : behalve zeiken over religie = ieder loser kan dat doen toch ??? :kotsen2:

I'm out of here again ... the air stinks here !

This is my last post !

Take care!

super ick
03-10-07, 19:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij bent toch een mannelijk meisje?

Triestheid is kennelijk besmettelijk.

IbnRushd
03-10-07, 20:09
Ballin: 'Hirsi Ali loopt geen gevaar'

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) heeft in een brief aan Ayaan Hirsi Ali eind vorig jaar geschreven dat zij in de Verenigde Staten geen gevaar loopt. Hij kondigde erin aan dat op 1 juli een einde zou komen aan de bekostiging van haar beveiliging.

RTL Nieuws maakte woensdag melding van de brief. De omroep plaatste die ook op zijn site. Hirsi Ali keerde maandag terug in Nederland, omdat de Nederlandse overheid niet meer wilde betalen voor haar beveiliging in de VS.
(ANP)

super ick
03-10-07, 21:46
Geplaatst door Maarten
Op zich maakt sekse niet veel uit....


Dan denk je:"Het kwartje is gevallen. Ondanks het woordje veel, want dat impliceert dat het dus toch uitmaakt.

Om vervolgens:


Geplaatst door Maarten
maar vooral bij vrouwen heb je figuren..........


Het is echt niet te geloven. Dat wil doorgaan voor intelligent.

super ick
03-10-07, 21:48
Geplaatst door Maarten

Olive kan nog geen stuk worst aan.
:hihi:


Dit is echt laag bij de grond.

mark61
03-10-07, 21:55
Geplaatst door Maarten
Ik heb pas respect voor iets, als het laat zien respect te verdienen.
Ik heb die lat blijkbaar hoger liggen dan jij.

Doe niet zo hoogdravend. Jij zit hier aan één stuk door miezerige misogyne opmerkingen te maken. Die gaan dus over een heel geslacht, 3,25 miljard mensen. De rest is bullshit.

Sallahddin
03-10-07, 22:44
Geplaatst door mark61
Doe niet zo hoogdravend. Jij zit hier aan één stuk door miezerige misogyne opmerkingen te maken. Die gaan dus over een heel geslacht, 3,25 miljard mensen. De rest is bullshit.

Dit zijn DAN van die laatste posts van mij op deze uiterst geinfecteerd pathologish site :(op zich is er niks mee met maroc.nl, integendeel zelfs , alleen wordt die gekaapt door talloze pretentieus en psychopatish piraten .... !):

Zo, zo : nu gaan wij de hypocriet Robin Hood feminist spelen !!! :rood: :

je weet dat de uitlatingen van wie dan ook niet uit hun context moet halen , anders ben je al dan niet beter dan degene die je ten "onder " wil brengen !

P.S.: je bent maar een cynish onbenullig pretentieus debiel , die voor modern Don Quichotte speelt , en die automatish ,instinctief en gevoelsmatig reageert op de wederzijds hypocriete "ego_streelingen_flirt " en wederzijds mentaal prostitutie van zijn eigen debiel clubje = Mark61 & co. organiseren een mentaal orgie , dames & heren , met maroc.nl als stage ! :rood: :kotsen2:... maar dat moet niet ten koste gaan van anderen dan!

Qaiys
03-10-07, 22:55
Geplaatst door Maarten
Gisteren had de VPRO een docu over goed geintegreerde Turken hier, die definitief terugkeren naar Turkije.
Die voelen zich hier gewoon niet meer thuis.
Ze wijzen ook duidelijk op Wilders en AHA, en wat die hier allemaal veroorzaken.

Maar geen kip van al die kutautochtonen op dit forum (die allemaal beter kunnen weten) heeft het daar over.

Echt hoor, als de integratie moest afhangen van de opstelling van het soort autochtonen dat hier rondhangt, dan werd Nederland een rampland.

En dan worden de Turken nog niet eens zo behandelt als de Marokkanen. Marokkanen worden dag en nacht gecriminaliseerd en beschimpt. Moet je nagaan hoe de Marokkanen zich zullen voelen.

mark61
03-10-07, 22:57
Geplaatst door Sallahddin
Dit zijn DAN van die laatste posts van mij op deze uiterst geinfecteerd pathologish site :(op zich is er niks mee met maroc.nl, integendeel zelfs , alleen wordt die gekaapt door talloze pretentieus en psychopatish piraten .... !):

Zo, zo : nu gaan wij de hypocriet Robin Hood feminist spelen !!! :rood: :

je weet dat de uitlatingen van wie dan ook niet uit hun context moet halen , anders ben je al dan niet beter dan degene die je ten "onder " wil brengen !

P.S.: je bent maar een cynish onbenullig pretentieus debiel , die voor modern Don Quichotte speelt , en die automatish ,instinctief en gevoelsmatig reageert op de wederzijds hypocriete "ego_streelingen_flirt " en wederzijds mentaal prostitutie van zijn eigen debiel clubje = Mark61 & co. organiseren een mentaal orgie , dames & heren , met maroc.nl als stage ! :rood: :kotsen2:... maar dat moet niet ten koste gaan van anderen dan!

Gaat het nog een beetje, meneer Dröge?

lihoed
03-10-07, 23:08
Als ik 500.000 euro op m'n rekening had dan zou ik Nederland voorgoed verlaten. Ik zou nooit meer terugkeren maar dan echt nooit. Eindelijk verlost van de media en het zwart maken van mijn dierbare geloof en het betalen van acceptgiro's.
Ik zou naar Dubai willen verhuizen,lekker rustig geen gezeik over mijn afkomst,geloof of wat dan ook. Lijkt me heerlijk...


Increase the peace mother F____.

mark61
03-10-07, 23:08
Geplaatst door Maarten
Gisteren had de VPRO een docu over goed geintegreerde Turken hier, die definitief terugkeren naar Turkije.
Die voelen zich hier gewoon niet meer thuis.
Ze wijzen ook duidelijk op Wilders en AHA, en wat die hier allemaal veroorzaken.

Joh. Vertel je mij. Over een topic waar ik als eerste reageerde, toen ik vanochtend zelf dat topic wilde openen. Kan het arroganter? Het was bovendien een herhaling van maandag, dat was blijkbaar niemand opgevallen. :cheefbek:

Je vergeet te melden dat Reporter en tr het zwaar overtrokken vonden. Intussen ook allerlei Turken die ik ernaar gevraagd heb.

Het ging bovendien over hoog opgeleiden die misschien, misschien het in Turkije kunnen maken. Or anywhere else, for that matter. Ze zullen in Turkije dieper gekwetst raken dan hier. Leert de ervaring.

Zolang de yankee dollar blijkbaar belangrijker is dan je gekwetstheid of eergevoel valt het allemaal nog wel mee, no? Niemand houdt Schaap tegen om zijn rustieke droom in het dorp der voorvaderen te beleven, maar daar past ie toch mooi voor.

mark61
03-10-07, 23:11
Geplaatst door lihoed
Als ik 500.000 euro op m'n rekening had dan zou ik Nederland voorgoed verlaten.

Ja, wie niet? Dapper hoor.


het betalen van acceptgiro's.

Nee, dat hoeft in Dubai niet. Daar is alles gratis. Oh wacht, je had dat half miljoen op zak.


Ik zou naar Dubai willen verhuizen,lekker rustig geen gezeik over mijn afkomst,geloof of wat dan ook. Lijkt me heerlijk...

Ga dan, en maak carrière. Houd op te mekkeren. Pfffff. Ik denk trouwens niet dat ze veel ophebben met (NL)Marokkanen in Dubai.


Increase the peace mother F____.

Yep. Een prima consistente boodschap.

lihoed
03-10-07, 23:15
Geplaatst door mark61
Ja, wie niet? Dapper hoor.



Nee, dat hoeft in Dubai niet. Daar is alles gratis. Oh wacht, je had dat half miljoen op zak.



Ga dan, en maak carrière. Houd op te mekkeren. Pfffff. Ik denk trouwens niet dat ze veel ophebben met (NL)Marokkanen in Dubai.



Yep. Een prima consistente boodschap.

Ben je ongesteld schat? Het gaat wel weer over.

Qaiys
03-10-07, 23:16
Geplaatst door mark61
Niemand houdt Schaap tegen om zijn rustieke droom in het dorp der voorvaderen te beleven, maar daar past ie toch mooi voor.

Het gaat niet over Schaap of dat iemand hem tegenhoudt. En maak je geen zorgen om Schaap want die is al half gereed en binnen 10 jaar vertrokken.

lihoed
03-10-07, 23:17
Geplaatst door mark61
Ja, wie niet? Dapper hoor.



Nee, dat hoeft in Dubai niet. Daar is alles gratis. Oh wacht, je had dat half miljoen op zak.



Ga dan, en maak carrière. Houd op te mekkeren. Pfffff. Ik denk trouwens niet dat ze veel ophebben met (NL)Marokkanen in Dubai.



Yep. Een prima consistente boodschap.

Stomme rund ik zeg als.

mark61
03-10-07, 23:21
Geplaatst door lihoed
Ben je ongesteld schat? Het gaat wel weer over.


Stomme rund ik zeg als.

Fantastische reacties! Ik ben trots op je.

Als iemand je een zak geld geeft wil jij wel op je reet in de zon liggen.

Ik begrijp je heus wel :hihi:

De vraag was dus, waarom ga je niet naar Dubai?

Red Sonja
03-10-07, 23:23
Geplaatst door Maarten
Ow nee, domme blondjes heb je zeker ook in mannelijke vorm.
Maar het gaat er vooral om, wanneer vrouwen zich gaan bemoeien met de wereld van het grote geweld. Op zich maakt sekse niet veel uit wat kwaliteit betreft, maar vooral bij vrouwen heb je figuren die hun idealisme en gevoel gaan inzetten bij hun beoordelingen, en dan komt er alleen nog maar onzin uit. En die is vaak nog kwalijk ook, omdat het zich onttrokken wordt aan de echte problemen.

Jahoor, spijker op z'n kop! :haha:

Ik vind veel herkenning in de woorden van Schopenhauer wat dat aangaat.
Vooral in zijn boek "Er is geen vrouw die deugt" wordt dat formidabel goed beschreven.

http://dikkebeest.punt.nl/upload/schopenhauer.jpg

'Alleen als het door geslachtsdrift is vertroebeld, kan het mannelijk intellect het onvolgroeide geslacht, met de smalle schouders, brede heupen en korte beentjes het schone geslacht noemen, want heel de schoonheid ervan hangt samen met die drift. Het zou beter zijn om het vrouwelijk geslacht het onesthetische te noemen. Voor muziek, voor poëzie en voor de beeldende kunsten zijn zij geen van allen werkelijk gevoelig of ontvankelijk; als ze doen alsof ze dat wel zijn, is het alleen naäperij uit behaagzucht.

Ze zijn niet in staat een zuiver objectieve interesse voor iets te hebben, en de reden daarvan is denk ik de volgende. De man streeft naar een directe beheersing van de dingen, door ze te begrijpen of te onderwerpen. Maar de vrouw is altijd en overal uitsluitend aangewezen op een
indirecte beheersing, namelijk via de man, en hij is de enige die zij direct moet beheersen. Daarom ligt het in de aard van de vrouw om alle dingen alleen maar te beschouwen als middel om een man te veroveren, en hun interesse in iets anders is altijd maar geveinsd, is enkel een omweg, dat wil zeggen loopt uit op koketterie en naäperij.

Misschien kunnen de meeste vrouwen het maar beter houden bij spreuken en breipatronen? :boogjes:

mark61
03-10-07, 23:23
Geplaatst door Qaiys
Het gaat niet over Schaap of dat iemand hem tegenhoudt. En maak je geen zorgen om Schaap want die is al half gereed en binnen 10 jaar vertrokken.

Het was een voorbeeld. Ik zie jou altijd lyrisch zijn over die plek, en dat lijkt me heel logisch en terecht. Ik ben waarschijnlijk ook lyrisch over die plek. En ik weet niet hoe je daar materieel gezien moet overleven.

Van mij hoef je nergens heen. Over 10 jaar is wel laat, lijkt me, maar das een andere zaak.

lihoed
03-10-07, 23:25
Geplaatst door mark61
Fantastische reacties! Ik ben trots op je.

Als iemand je een zak geld geeft wil jij wel op je reet in de zon liggen.

Ik begrijp je heus wel :hihi:

De vraag was dus, waarom ga je niet naar Dubai?

Soon, soon, jewboy.

Ik ben er bijna.

mark61
03-10-07, 23:28
Geplaatst door lihoed
Soon, soon, jewboy.

Ik ben er bijna.

Wat is het toch dat jij altijd binnen de kortste keren begint met schelden? En dan met 'jewboy'? Eigenaardig.

Waar ben je bijna? Met 500.000 incasseren?

Qaiys
03-10-07, 23:28
Geplaatst door mark61
Het was een voorbeeld. Ik zie jou altijd lyrisch zijn over die plek, en dat lijkt me heel logisch en terecht. Ik ben waarschijnlijk ook lyrisch over die plek. En ik weet niet hoe je daar materieel gezien moet overleven.

Van mij hoef je nergens heen. Over 10 jaar is wel laat, lijkt me, maar das een andere zaak.

Doe niet zo schijnheilig. Je gebruikte beschrijving duidt op kliergedrag met een obstinate bezetenheid jegens mijn persoon. Niets meer en niets minder.

lihoed
03-10-07, 23:31
Geplaatst door mark61
Wat is het toch dat jij altijd binnen de kortste keren begint met schelden? En dan met 'jewboy'? Eigenaardig.

Waar ben je bijna? Met 500.000 incasseren?

Kletsen laat ik aan mietjes als jij over. 500.000 verdienen Jewboy.
Ik ben er bijna.

lihoed
03-10-07, 23:38
Geplaatst door mark61
Fantastische reacties! Ik ben trots op je.

Als iemand je een zak geld geeft wil jij wel op je reet in de zon liggen.

Ik begrijp je heus wel :hihi:

De vraag was dus, waarom ga je niet naar Dubai?

Ik vind je een hopeloze hypocriet gewoon. Je loopt de boel te verdraaien.

Sallahddin
03-10-07, 23:39
Geplaatst door mark61
Gaat het nog een beetje, meneer Dröge?

Just teasing u , cynish pretentieus Don Quichotte .... voor de lol ! :lol:

Don't take yourself seriously! :vlammen:

Take care!

mark61
03-10-07, 23:44
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo schijnheilig. Je gebruikte beschrijving duidt op kliergedrag met een obstinate bezetenheid jegens mijn persoon. Niets meer en niets minder.

Huh? Ik ben volledig oprecht. Dat ik hier op jou uitkom is omdat je nou eenmaal het meest uitgesproken bent, zeker waar het gaat om de liefde voor de geboortegrond. Daar valt niets aan te klieren.

mark61
03-10-07, 23:46
Geplaatst door lihoed
Ik vind je een hopeloze hypocriet gewoon. Je loopt de boel te verdraaien.

Wat verdraai ik precies? Ik reageer simpelweg op wat je postte. En hou nou op met schelden, maakt zo'n zwakke indruk. Vooral omdat je blijkbaar maar twee scheldwoorden kent. Die beiden weinig indruk maken.

Qaiys
03-10-07, 23:49
Geplaatst door mark61
Huh? Ik ben volledig oprecht. Dat ik hier op jou uitkom is omdat je nou eenmaal het meest uitgesproken bent, zeker waar het gaat om de liefde voor de geboortegrond. Daar valt niets aan te klieren.

Je gebruikte terminologie duidt op het tegendeel.

lihoed
03-10-07, 23:50
Geplaatst door mark61
Wat verdraai ik precies? Ik reageer simpelweg op wat je postte. En hou nou op met schelden, maakt zo'n zwakke indruk. Vooral omdat je blijkbaar maar twee scheldwoorden kent. Die beiden weinig indruk maken.

Welke twee scheldwoorden? Ik haal het liefst uit op je oog, hond.

mark61
03-10-07, 23:57
Geplaatst door Qaiys
Je gebruikte terminologie duidt op het tegendeel.

Welnee, je overdrijft. Ik geef zo toe dat ik je een beetje plaag. Dat komt eigenlijk doordat ik net zo'n rustiek type ben als jij. Ik wou dat ik een band had met mijn geboortegrond en de natuur aldaar. Helaas stond mijn wieg in een mottige achterkamer in de stad. In Nederland of all places. Ik heb geen geboortegrond. En als ik ergens ben, bijvoorbeeld in de Atlas, om in de buurt te blijven, dan wou ik dat ik daar vandaan kwam en het leven simpel was. Maar dat kom ik niet, en is het niet en ik kan niet meer doen alsof.

(Je hebt van die blanken die denken dat ze per ongeluk gereïncarneerd zijn als blanke en eigenlijk bij een Afrikaanse stam thuishoren, en daar ook heen gaan en nog lang en gelukkig leven. Maar dat zit er voor mij niet in.)

Eerlijk waar. Ik ben gewoon jaloers. Als ik jou belachelijk maak maak ik mezelf belachelijk.

Geloof me nou een keer als ik zeg dat ik eerlijk ben. Dat ben ik hier altijd. Niks te verbergen.

mark61
03-10-07, 23:58
Geplaatst door lihoed
Welke twee scheldwoorden? Ik haal het liefst uit op je oog, hond.

:hihi: Je bent lief.

Sallahddin
04-10-07, 00:06
Geplaatst door lihoed
Welke twee scheldwoorden? Ik haal het liefst uit op je oog, hond.

Kom op zeg, lihod : niet zo gemeen : Mark is zo slecht ook weer niet :als die maar van zijn pretentieus -cynish attitude te verhelpen is : niemand is perfect hoor! :wohaa:

Have a good night ,buddy!

lihoed
04-10-07, 00:06
Geplaatst door mark61
:hihi: Je bent lief.


Met mij moet je niet discusseren want dat heb ik in het verleden al geprobeerd met jou soort mensen. Dat welles en nietes gedoe heb ik geen zin in. Ik kom hier op deze site alleen om mijn mening te geven over bepaalde onderwerpen en daar wil ik het ook bij houden.

mark61
04-10-07, 00:08
Geplaatst door Sallahddin
Kom op zeg, lihod : niet zo gemeen : Mark is zo slecht ook weer niet :als die maar van zijn pretentieus -cynish attitude te verhelpen is : niemand is perfect hoor! :wohaa:

Have a good night ,buddy!

Wat is er dan cynisch aan mij? Vraag ik me oprecht af. Integendeel.

mark61
04-10-07, 00:11
Geplaatst door lihoed
Met mij moet je niet discusseren want dat heb ik in het verleden al geprobeerd met jou soort mensen. Dat welles en nietes gedoe heb ik geen zin in. Ik kom hier op deze site alleen om mijn mening te geven over bepaalde onderwerpen en daar wil ik het ook bij houden.

Volgens mij is dit een discussieforum. Maar jij komt dus alleen even iets mededelen.

Wat is mijn soort mensen? Je denkt, als die Hollanders iedereen over 1 kam scheren mag ik het ook? Je hebt geen idee wie ik ben.

Sallahddin
04-10-07, 00:11
Geplaatst door lihoed
Met mij moet je niet discusseren want dat heb ik in het verleden al geprobeerd met jou soort mensen. Dat welles en nietes gedoe heb ik geen zin in. Ik kom hier op deze site alleen om mijn mening te geven over bepaalde onderwerpen en daar wil ik het ook bij houden.

:engel: :fpetaf:


Mark: laat de man met rust ,cynish pretentieus debiel die je bent ! :lol:

Take care, lihoed!

lihoed
04-10-07, 00:15
Geplaatst door mark61
Volgens mij is dit een discussieforum. Maar jij komt dus alleen even iets mededelen.

Wat is mijn soort mensen? Je denkt, als die Hollanders iedereen over 1 kam scheren mag ik het ook? Je hebt geen idee wie ik ben.


Precies......

Het zal me een Zebbi zijn wie jij bent...

Sallahddin
04-10-07, 00:16
Geplaatst door mark61
Wat is er dan cynisch aan mij? Vraag ik me oprecht af. Integendeel.

Nou: kijk in de spiegel dan (figuurlijk dan!)! en bekijk je eerdere posts even om er achter te komen !

Wat kan het mij schelen trouwens???: ik wilde even mijn hoofd "leeg" maken ... maar niet zo : dit slaat nergens op wat mij betreft , maar da's niet minder waar ook, helaas: je moet aan je attitude werken ..... :lol: !

Ach... ik ben moe! :giechel:

Good night !

mark61
04-10-07, 00:16
Geplaatst door Sallahddin
:engel: :fpetaf:


Mark: laat de man met rust ,cynish pretentieus debiel die je bent ! :lol:

Take care, lihoed!

Ik wou alleen maar oprecht weten waarom Lihoed niet in Dubai gaat werken en wonen. Als ie wat kan kan hij daar vast wel geld verdienen. Ik ken alleen Turks, ik denk niet dat ik daar wat mee kan in Dubai.

OK, dan babbel ik wel met jou. Maar jij was vanavond toch al 3x definitief boos weggelopen? :hihi:

Sallahddin
04-10-07, 00:30
Geplaatst door mark61
Ik wou alleen maar oprecht weten waarom Lihoed niet in Dubai gaat werken en wonen. Als ie wat kan kan hij daar vast wel geld verdienen. Ik ken alleen Turks, ik denk niet dat ik daar wat mee kan in Dubai.

OK, dan babbel ik wel met jou. Maar jij was vanavond toch al 3x definitief boos weggelopen? :hihi:

Whatever, buddy: ik ben moe, moet naar bed, ander keer dan!

Soms schrijf ik maar wat om mensen op het verkeerd been te zetten , te "pesten", .... maar je hebt wel een attitude probleem (maar wie niet dan ??? :lol: weet ik veel : wie ben ik dan ?)!

Respect is wel belangrijk hoor! ... en is wel 1 van de criteria's van constructief discussie ... blablabla... en , laat mensen in hun waarde ...

Geen "preken" meer, voorlopig !!! :lol:

Ik ga zelfs definitief vertrekken van deze wonderfull site die niet meer wonderfull is :lol: , binnenkort als niet meteen na deze!

Take care!

Al Sawt
04-10-07, 00:38
Geplaatst door knuppeltje
Het zal best, maar daarvoor hoeft men niet met dat leugentje om bestwil aan
te komen, en zeggen dat ze daarom er uit moet.
De lezer bepaalt wat de media ons voorschotelt, kijkcijfers en advertentiewaarden bepalen de omzet.
Je kunt zelf kiezen, ofwel je leest de Telegraaf- of een fatsoenlijke krant, je kijkt naar BBC documantaires die op diverse zenders te zien zijn- of je kijkt naar serie's als Big Brothes.
Inderdaad- justitie doed niet hard genoeg haar best terwijl het makkelijk zou kunnen, misdadigers en slachtoffers zijn aanwezig en volgens ons strafrecht kan het. Zal wel met geld te maken hebben denk.
De islamisering in Nederlland zal ook wel seculariseren na verloop van tijd vermoed ik, hoeveel jongeren gaan er nog naar de mokee? Als we boodschappers van angst, Hirsi Magan, Afshin Elian, Cliteur en etc, moeten geloven, staat Nederland op vooravond van Islamisering.

Jij en ik zijn het met elkaar eens dat de Islam over paar decennia, ook gaat ontkerkelijken.

Maar helaas zijn menig Rita en Wilders stemmen, Telegraaf lezers. Hun referentiekader is beperkt en ze hebben een lage inlevingsvermogen.

Maar dat geldt ook voor de Marokkanen en Turken die aan de onderkant van onze samenleving, leven.

En helaas gaat het daar mis en borrelt het om
hoog.

lihoed
04-10-07, 00:38
Geplaatst door Sallahddin
Whatever, buddy: ik ben moe, moet naar bed, ander keer dan!

Soms schrijf ik maar wat om mensen op het verkeerd been te zetten , te "pesten", .... maar je hebt wel een attitude probleem (maar wie niet dan ??? :lol: weet ik veel : wie ben ik dan ?)!

Respect is wel belangrijk hoor! ... en is wel 1 van de criteria's van constructief discussie ... blablabla... en , laat mensen in hun waarde ...

Geen "preken" meer, voorlopig !!! :lol:

Ik ga zelfs definitief vertrekken van deze wonderfull site die niet meer wonderfull is :lol: , binnenkort als niet meteen na deze!

Take care!

Ik ook misschien, ze hebben mijn signature poppetje weggehaald. Stelletje kippen zonder koppen.

Bofko
04-10-07, 00:57
Geplaatst door Maarten

Maar dat jij gaat zitten zeuren over wie wat weet?.. Mijn vraag was heel duidelijk hoor: Nu we hier toch over AHA bezig zijn, weet jij eigenlijk wel waar ze over scheef??


Je kunt mij wel vinden zeuren maar ik heb van jou nog niks substantieels gehoord.

DAT ze iets verschrikkelijks geschreven heeft heb je me nu al een aantal keren vermeld. En dat jij weet wat en ik niet is inmiddels ook overduidelijk.

Vertel me nou eindelijk maar eens WAT ze geschreven heeft,waardoor ze volgens jou afgeschoten mag worden.

Coolassprov MC
04-10-07, 09:01
Geplaatst door Al Sawt
Jij en ik zijn het met elkaar eens dat de Islam over paar decennia, ook gaat ontkerkelijken.

Je bedoelt dat steeds meer westerlingen de islam zullen gaan aanhangen. De islam is nog steeds de snelst groeiende religie wereldwijd.

Los hiervan zal de islam altijd een gevaar blijven voor leugen en corruptie...

Coolassprov MC
04-10-07, 09:06
Geplaatst door Bofko
Vertel me nou eindelijk maar eens WAT ze geschreven heeft,waardoor ze volgens jou afgeschoten mag worden.

Je bent me een relnicht ook, he?

Ben jij 1 van die klikspaankinderen bij de Film Van Ome Willem?

knuppeltje
04-10-07, 09:19
Geplaatst door Al Sawt
Als we boodschappers van angst, Hirsi Magan, Afshin Elian, Cliteur en etc, moeten geloven, staat Nederland op vooravond van Islamisering.

Jij en ik zijn het met elkaar eens dat de Islam over paar decennia, ook gaat ontkerkelijken.

Maar helaas zijn menig Rita en Wilders stemmen, Telegraaf lezers. Hun referentiekader is beperkt en ze hebben een lage inlevingsvermogen.

Maar dat geldt ook voor de Marokkanen en Turken die aan de onderkant van onze samenleving, leven.

En helaas gaat het daar mis en borrelt het om
hoog.

Ok- maar voor we die paar decennia verder zijn zal iedereen toch duidelijk gemaakt moeten worden dat je niet zomaar wat moet roepen, maar nog veel minder dat je omdat iemand iets roept- je dan maar kunt gaan dreigen, of zelfs meer.
Hier kun je naar de rechter stappen als je wilt, en gelukkig geldt het recht hier voor iedereen het zelfde, en gelukkig zal die rechter aan eigen rechter spelen zeer zwaar tillen.
Als schelden en beledigen geweldadige afstraffing door de beledigde rechtvaardigt- dan doek maroc.nl ook maar snel op, het loopt hier echt af en toe echt de spuigaten
uit.
Magoed, de islamisereng is geen groot probleem vergeleken bij de problemen aan de onderkant, helaas- das weer overal het zelfde gedonder.

Bofko
04-10-07, 09:33
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent me een relnicht ook, he?

Ben jij 1 van die klikspaankinderen bij de Film Van Ome Willem?

Maarten heeft geen gek pratend, galbakkerig beschermertje nodig hoor, die kan heus zelf antwoorden.

Coolassprov MC
04-10-07, 09:43
Geplaatst door Bofko
Maarten heeft geen gek pratend, galbakkerig beschermertje nodig hoor, die kan heus zelf antwoorden.

Ik snap ueberhaupt niet hoe Maarten aan de energie komt om zich met jou in te laten. Je dicht jezelf teveel eer toe; alleen mensen die wat te melden hebben kun je antwoorden.

Relnichten als jij die 1 zin uitlichten om er op laffe en schijnheilige wijze mee te slaan doen mij denken aan die galbakken op het schoolplein tijdens het speelkwartier.

super ick
04-10-07, 09:45
Geplaatst door Bofko
Maarten heeft geen gek pratend, galbakkerig beschermertje nodig hoor, die kan heus zelf antwoorden.

Ik prefereer dit.
Veel minder lang. :D

Bofko
04-10-07, 11:05
Geplaatst door Coolassprov MC

Relnichten als jij die 1 zin uitlichten om er op laffe en schijnheilige wijze mee te slaan doen mij denken aan die galbakken op het schoolplein tijdens het speelkwartier.

Als je gek praat zal je ook wel gekke gedachten hebben ja.Maar laat het nu maar gewoon aan Maarten over. Komt goed joh.

Bofko
04-10-07, 11:10
Geplaatst door super ick
Ik prefereer dit.
Veel minder lang. :D

:wink: Als je hem een duidelijke vraag stelt, valt het wel mee denk ik.

mark61
04-10-07, 11:58
Geplaatst door Coolassprov MC
De islam is nog steeds de snelst groeiende religie wereldwijd.

Bron?

Coolassprov MC
04-10-07, 12:18
Geplaatst door mark61
Bron?

Waarom vraag je Sawt (herinner je hetgeen ik op reageerde?) niet bewijs te leveren?

StevieK
04-10-07, 12:29
Geplaatst door lihoed
Met mij moet je niet discusseren want dat heb ik in het verleden al geprobeerd met jou soort mensen. Dat welles en nietes gedoe heb ik geen zin in. Ik kom hier op deze site alleen om mijn mening te geven over bepaalde onderwerpen en daar wil ik het ook bij houden.

Sta er dan ook boven en laat je niet uitlokken , ik bedoel dat welles en nietes gedoe. Er zullen altijd personen zijn die je mening er onder uit halen. Velen genieten daar gewoon van en wachten dan op korte,bekrompen one-lines om dan toe te slaan.

Doe ik ook niet meer, als de andere dan zo graag gelijk wilt hebben dan geef het dan, maar het zit blijkbaar bij vele in de gene door gelijk zo agressief en intimiderend te reageren.
Niet iedereen heeft zoveel letters gegeten, er zijn mensen die heel veel research plegen om een goed gedegen antwoord te geven.
Personen met een goede woordenkennis zijn heel sterk om je met een paar gedegen woorden te vloeren,door je met verlaagde opmerkingen of opmerkingen zonder inhoud te reageren krijg je van deze personen woordenvloed over je heen waar je niet tegen op kunt.

Ik zelf ben heb niet veel woorden gegegeten in mijn leven, maar heb wel twee rechter handen. Deze heb ik gebruikt om een kapitaal op te bouwen en nu lekker op mijn lauweren te rusten in Thailand. af en toe bekijk ik het maroc forum.

Lihoed, ik wil je absoluut niet aanvallen of er onderuit halen, zo zit ik niet in elkander. Maar vaak is het beter om niet te antwoorden. Ze zeggen niet voor niets spreken is zilver, zwijgen is goud.

Misschien dat ik nu ook met veel woorden misschien aangevallen woord, weetje lihoed, dit laat me allemaal koud. Ik weet wat en wie ik ben en wat ik bereikt heb.

Maarten
04-10-07, 12:31
Geplaatst door Red Sonja Ik vind veel herkenning in de woorden van Schopenhauer wat dat aangaat.
Vooral in zijn boek "Er is geen vrouw die deugt" wordt dat formidabel goed beschreven.

Zijn tragiek is dat hij nooit kennis heeft kunnen nemen van wat ík daar over schreef, en dus nooit de volle vreugde heeft kunnen smaken van het op de goede weg zitten..
Alle vrouwen die er ooit waren deugen namelijk ook niet, en die er ooit zullen zijn óok niet. En dat is, de vrouwelijke dieren nog niet meegerekend. En ik ken al potplanten waar je niet goed van wordt.. (aandacht aandacht aandacht, maar het wordt gewoon niks)
Ik voel me dus vreselijk beledigd door Mark, die durft te beweren, dat ik slechts 3,iets miljard vrouwen zou discrimineren. Dat is voor amateurs. Lui die net beginnen. Net hollanders in Spanje, die na een weekendje denken de Flamenco te kunnen dansen. Yuk! Vrouwen haten vergt echt jarenlange toewijding: betrokkenheid, devotie, ontzegging, discipline en volharding, echt gevoel voor de dingen, feeling voor echte waarheid, enz..

Ach!.. waar zijn ze toch gebleven, die echte denkers van weleer?... Neem den goeden ouden
Hiëronymus: 'De vrouw is de poort van de duivel, de weg van het kwaad, de angel van de schorpioen, in één woord een gevaarlijk ding'..


Alleen als het door geslachtsdrift is vertroebeld, kan het mannelijk intellect het onvolgroeide geslacht, met de smalle schouders, brede heupen en korte beentjes het schone geslacht noemen, want heel de schoonheid ervan hangt samen met die drift. Het zou beter zijn om het vrouwelijk geslacht het onesthetische te noemen.

:hihi:
Je vraagt je toch af wat Schopenhauer precies voor vrouwen gezien heeft?
Of beter gezegd: hoe die destijds behandeld werden, dat ze die indruk gingen maken?

Voor muziek, voor poëzie en voor de beeldende kunsten zijn zij geen van allen werkelijk gevoelig of ontvankelijk; als ze doen alsof ze dat wel zijn, is het alleen naäperij uit behaagzucht.
Dat is het makkelijke van vrouwen: als je er 4 gezien hebt, dan weet je van bijna állemaal hoe ze in elkaar zitten! :hihi:

Arme Schopenhauer.. ik vraag me af wat ie meegemaakt heeft?.. Vermoedelijk waren de kerels in zijn omgeving ook kut. Maar zijn pech was misschien, dat ie Hollandse wortels had. In dit geval moeten dat winterpenen geweest zijn. Maar noem het tragisch, dat iemand de bevinding dat alles kut is, meteen verbindt aan een filosofie, dat daarmee ook alles gezegd is.. Hoeveel kanten kun je dan nog uit? :hihi:


Ze zijn niet in staat een zuiver objectieve interesse voor iets te hebben, en de reden daarvan is denk ik de volgende. De man streeft naar een directe beheersing van de dingen, door ze te begrijpen of te onderwerpen. Maar de vrouw is altijd en overal uitsluitend aangewezen op een indirecte beheersing, namelijk via de man, en hij is de enige die zij direct moet beheersen. Daarom ligt het in de aard van de vrouw om alle dingen alleen maar te beschouwen als middel om een man te veroveren, en hun interesse in iets anders is altijd maar geveinsd, is enkel een omweg, dat wil zeggen loopt uit op koketterie en naäperij.

Van hetzelfde laken een pak.. Vermoedelijk vind je van Niggers eenzelfde soort beschrijvingen.
Maar ik moet hem meegeven: er zijn zeker vrouwen die zo zijn. En er zijn complete culturen, waar vrouwen neigen zo te zijn. Maar daarin wordt vermoedelijk iedereen verwaarloosd, de kerels net zo goed. Plaatsen van geestelijke armoede zijn er zat.

Ik heb nog wel eens een paar weken in een erg conservatief stuk Duitsland gezeten. Na drie weken had ik al het gevoel dat het leven net zo duidelijk als kut was. Je leek inderdaad alles te weten, maar er zat niks tussen om vrolijk van te worden. Behalve dan éen op de twintig vrouwen of zo.. Toch zat Schoppenhauer niet op zo’n plek..

Maar bedankt voor de tip. :D Ik wil wel eens zien hoe erg het kan zijn.. :hihi:
Maar het is natuurlijk net als met alles: generalisaties bevatten meestal waarheid, ook de cynische, maar dat zegt nog niet veel over de totale werkelijkheid.. Alle generalisaties zijn aspecten van verschijnselen. Er wordt veel te vaak moeilijk gedaan over generaliseren, alsof het altijd een vorm van stigmatiseren of determineren zou zijn..

mark61
04-10-07, 13:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom vraag je Sawt (herinner je hetgeen ik op reageerde?) niet bewijs te leveren?

Waarom beantwoord jij een vraag met een wedervraag?

Maarten
04-10-07, 13:40
Geplaatst door mark61 Joh. Vertel je mij. Over een topic waar ik als eerste reageerde, toen ik vanochtend zelf dat topic wilde openen. Kan het arroganter?

Ben ik er verantwoordelijk voor, dat jij de term kutautochtoon meteen op jezelf gaat betrekken?
En had jij niet “iets met Turken”, om het maar eens zwakjes uit te drukken?
Als jij die schoen dus aan wilt passen, moet je dat zelf maar weten.

Je krijgt hier vooral het verwijt, dat je je bezig gaat houden met potsierlijke beschuldigingen, zoals discriminatie van 3 miljard vrouwen, en geen prioriteit geeft aan het topic over de effecten van AHA.

Ik wees er gewoon op dat, terwijl hier het hoongelach bezig was over het effect van AHA, dat er tegelijk een uitzending was over allochtonen, die vanwege die effecten zelfs vertrekken.
En hoe reageer je daar op? Beledigd wezen, bla bla.. maar niet ingaan op het probleem van die vele autochtonen hier, die helemaal geen boodschap aan dit soort zaken hebben. Daar zit jouw eenzijdigheid en je lousy prioriteitsstelling.


Het was bovendien een herhaling van maandag, dat was blijkbaar niemand opgevallen. :cheefbek:
We zitten niet allemaal aan de buis geplakt.

Je vergeet te melden dat Reporter en tr het zwaar overtrokken vonden. Intussen ook allerlei Turken die ik ernaar gevraagd heb.
Die zitten dus over anderen te generaliseren.
Blijkbaar zijn die goed ingeburgerd: voor anderen oordelen wat ze mogen vinden.

Realiteit is dat er lui zijn, die willen vertrekken. Die zien daar blijkbaar aanleiding toe.
Het kon wel eens verschillen wat mensen zoal meemaken he?

Het werpt ook een licht op iets, dat vaak niet uitdrukkelijk besproken wordt:
Wat doet die Wilders-aanhang eigenlijk allemaal? Wat beoogt die?
Als je Wilders mag geloven, dan gaat het om aanpassen, integratie e.a. En als je de aanhang mag geloven, gaat het over ergernissen en wensen.. De debatten gaan daarna over tolerantie, oplossingen enz.. Maar heeft dat zin? Een groot deel van die Wilders-aanhang wil helemaal geen oplossing, die wil gewoon dat buitenlanders oprotten. Dat is een groot verschil hoor. De grote vraag is dan, wat die in het dagelijks leven zoal dóen?

Neem Wilders zelf met zijn Koranverbod. Hier worden dan debatten gehouden over hoe erg die Koran nou eigenlijk is? En dan wordt geconcludeerd, dat hij overdrijft, of dat moslims in praktijk niet zo erg zijn. Maar Wilders beoogt eigenlijk gewoon te zeggen: moslims óprotten!

Of neem de reacties van de Wilders-aanhang, als je laat zien dat Wilders de zaken alleen maar erger maakt, en eigenlijk helemaal geen oplossingen heeft? Het interesseert ze wonderwel geen zak. En ga maar eens praten in de wijk. De teneur blijkt vaak gewoon: Moslims óprotten.
Het gaat ze duidelijk vaak helemaal niet op het óplossen van problemen, maar het zoveel mogelijk kwéken ervan!
Sorry, maar daar hoor je nooit veel over. Het is dus de vraag wat er in de samenleving zoal gebeurt om dat oprotten in de hand te werken? Hoe vaak wordt er – terwijl er geen problemen zijn – opzettelijk een kutsfeer geschapen? (inclusief op dit forum?) Hoeveel zeer subtiele onmenselijkheid is er eigenlijk in de dagelijkse omgang?

En hoe wordt dat besproken? Ook op het forum hier? Turken en Marokkanen beginnen dan over discriminatie. Het standaardantwoord is dan, dat het in Nederland wel meevalt, en dat er vooral ook veel over gezeurd wordt. Veel verder gaat het niet.
Soms worden er gedetailleerde beschrijvingen van neergezet hier. Hoe wordt daar door veel autochtonen op gereageerd hier? Meestal: of niks, of gezeik..

Je weet echt niet wat mensen zoal meemaken, en dus vind ik het i.v.m. die vertrekkende Turken ontstellend oppervlakkig om te stellen: overdreven reactie..
Is Reporter “Turks” trouwens?


Het ging bovendien over hoog opgeleiden die misschien, misschien het in Turkije kunnen maken. Or anywhere else, for that matter.
Hoger opgeleiden kunnen vaak kwetsbaarder zijn. De vraag of je werk krijgt en promotie maakt, kan erg afhankelijk zijn van persoonlijke zaken. En dat werk heeft meer verantwoordelijkheid. Dat eist vertrouwen. Dat kan juist een probleem zijn.


Ze zullen in Turkije dieper gekwetst raken dan hier. Leert de ervaring.

Dat geloof ik graag. Maar dat doet niets af aan hun redenen hier.


Zolang de yankee dollar blijkbaar belangrijker is dan je gekwetstheid of eergevoel valt het allemaal nog wel mee, no? Niemand houdt Schaap tegen om zijn rustieke droom in het dorp der voorvaderen te beleven, maar daar past ie toch mooi voor.

Onzinnige opmerking. Mensen migreren niet graag, tenzij ze er positieve redenen voor hebben. Zelfs de neiging om vanuit moslimlanden naar het westen te verkassen bleek uit onderzoek veel minder groot dan verwacht.
De reden is vrij duidelijk: mensen voeren een struggle for life, en bouwen daarvoor heel wat op in hun directe omgeving. Vooral ook kennis over hoe die strijd te voeren. Die bestaat uit heel veel dingen: weten hoe je zaken voor elkaar te krijgen, weten hoe dingen werken, weten wie waar zit, enz.. Bij migratie geef je dat allemaal op, en kun je weer van voren af aan beginnen. Ik ken autochtonen, die uit overtuiging naar Engeland verkasten, maar het daar gewoon niet volhielden. Het lukte ze niet meer om in te groeien in de structuren daar. Zelfs taal bleek een groter probleem, dan ze gedacht hadden.
Iemand die in Marokko geboren werd en daar bleef, houdt het misschien wél vol, maar wie terug migreert misschien niet. Dat was ook een reden om de gastarbeiders hier de mogelijkheid te geven te blijven. Terugsturen werd onmenselijk gevonden.

Maarten
04-10-07, 13:53
Geplaatst door Qaiys


Interessant is, dat in deze topic over AHA de discussie toch weer gaat over het "oprotten naar eigen land".

Ik weet niet of Mark wel goed in de gaten heeft hoe de dingen werken op dit forum, en waar de discussies dan over gaan?

Ik zie het willen oprotten als probleem. Maar Mark geeft dan prioriteit aan het bekende thema "Hypocriet, als je wil gaan, waarom gá je dan niet gewoon?". Ik denk dat hij dat niet ziet van zichzelf. Ik vind dat merkwaardig, want op zich is hij wereldburger genoeg. Ik begrijp die agenda niet goed. Hij gaat ook niet vaak in tegen allerlei autochtonen, die hier rare dingen doen.

Ik heb hier trouwens geloof ik nog nooit een autochtoon de vraag zien stellen: waar zit 'm dat nou in, dat gevoel gediscrimineerd te worden?

super ick
04-10-07, 13:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Relnichten als jij die 1 zin uitlichten om er op laffe en schijnheilige wijze mee te slaan doen mij denken aan die galbakken op het schoolplein tijdens het speelkwartier.

Beste Coolass,

Pesten op school heeft al enige jaren de aandacht in onderwijs. Leerkrachten horen dit serieus te nemen en actie te ondernemen.

Ik adviseer je in deze dan ook naar de meester toe te gaan als ze je weer plagen.

knuppeltje
04-10-07, 13:58
Geplaatst door Maarten
Zijn tragiek is dat hij nooit kennis heeft kunnen nemen van wat ík daar over schreef, en dus nooit de volle vreugde heeft kunnen smaken van het op de goede weg zitten..
Alle vrouwen die er ooit waren deugen namelijk ook niet, en die er ooit zullen zijn óok niet. En dat is, de vrouwelijke dieren nog niet meegerekend. En ik ken al potplanten waar je niet goed van wordt.. (aandacht aandacht aandacht, maar het wordt gewoon niks)
Ik voel me dus vreselijk beledigd door Mark, die durft te beweren, dat ik slechts 3,iets miljard vrouwen zou discrimineren. Dat is voor amateurs. Lui die net beginnen. Net hollanders in Spanje, die na een weekendje denken de Flamenco te kunnen dansen. Yuk! Vrouwen haten vergt echt jarenlange toewijding: betrokkenheid, devotie, ontzegging, discipline en volharding, echt gevoel voor de dingen, feeling voor echte waarheid, enz..


Dit is echt kostelijk om te lezen.
Hiermee moet je toch wel de hoogste literatuurprijs me verdienen die er is.
Een beetje zelfoverschatting lijkt het me wel- nouja een beetje? :haha:

knuppeltje
04-10-07, 14:01
Geplaatst door super ick
Beste Coolass,

Pesten op school heeft al enige jaren de aandacht in onderwijs. Leerkrachten horen dit serieus te nemen en actie te ondernemen.

Ik adviseer je in deze dan ook naar de meester toe te gaan als ze je weer plagen.

Vindt die vast klikken en beneden zijn waardigheid.

Maarten
04-10-07, 14:01
Geplaatst door Al Sawt
Als we boodschappers van angst, Hirsi Magan, Afshin Elian, Cliteur en etc, moeten geloven, staat Nederland op vooravond van Islamisering.

Het klinkt als Inseminering.
En zo is het geloof ik ook bedoeld.
Alsof Nederland een soort tochtige koe is, waar dan tegen haar wil of natuur Islam bij ingespoten wordt..
Daar komen dan halfslachtige nakomelingen van, waarbij de pracht van het oorspronkelijke beest teloor zal zijn gegaan..
Dát beeld.. dat is het..

Toegegeven.. lui die zo denken zijn eigenlijk runderen..

Maarten
04-10-07, 14:06
Geplaatst door knuppeltje
Dit is echt kostelijk om te lezen.
Hiermee moet je toch wel de hoogste literatuurprijs me verdienen die er is.
Een beetje zelfoverschatting lijkt het me wel- nouja een beetje? :haha:
:hihi: Ik dacht: als Mark zo nodig een bewijs van vrouwenhaat wil zien, dan kan ie het krijgen ook! :D

Maarten
04-10-07, 14:16
Geplaatst door mark61
Waarom beantwoord jij een vraag met een wedervraag?
Had jij nou een joodse achtergrond eigenlijk? :hihi:

lihoed
04-10-07, 14:19
Geplaatst door mark61
Bron?

Hypocriet mannetje.

knuppeltje
04-10-07, 14:19
Geplaatst door Maarten
:hihi: Ik dacht: als Mark zo nodig een bewijs van vrouwenhaat wil zien, dan kan ie het krijgen ook! :D

Tja- zo'n draai zou ik er ook aan geven als ik jou was.
Je zelfingenomenheid en hoogmoedswaanzin vielen wel erg hard op deze keer- niet?

lihoed
04-10-07, 14:36
Geplaatst door StevieK
Sta er dan ook boven en laat je niet uitlokken , ik bedoel dat welles en nietes gedoe. Er zullen altijd personen zijn die je mening er onder uit halen. Velen genieten daar gewoon van en wachten dan op korte,bekrompen one-lines om dan toe te slaan.

Doe ik ook niet meer, als de andere dan zo graag gelijk wilt hebben dan geef het dan, maar het zit blijkbaar bij vele in de gene door gelijk zo agressief en intimiderend te reageren.
Niet iedereen heeft zoveel letters gegeten, er zijn mensen die heel veel research plegen om een goed gedegen antwoord te geven.
Personen met een goede woordenkennis zijn heel sterk om je met een paar gedegen woorden te vloeren,door je met verlaagde opmerkingen of opmerkingen zonder inhoud te reageren krijg je van deze personen woordenvloed over je heen waar je niet tegen op kunt.

Ik zelf ben heb niet veel woorden gegegeten in mijn leven, maar heb wel twee rechter handen. Deze heb ik gebruikt om een kapitaal op te bouwen en nu lekker op mijn lauweren te rusten in Thailand. af en toe bekijk ik het maroc forum.

Lihoed, ik wil je absoluut niet aanvallen of er onderuit halen, zo zit ik niet in elkander. Maar vaak is het beter om niet te antwoorden. Ze zeggen niet voor niets spreken is zilver, zwijgen is goud.

Misschien dat ik nu ook met veel woorden misschien aangevallen woord, weetje lihoed, dit laat me allemaal koud. Ik weet wat en wie ik ben en wat ik bereikt heb.

De meeste mensen hiero zijn al over de dertig.
Stelletje losers.
Maar ergens heb je wel gelijk.



Blijf je af van de kleine kinderen in Thailand.

Coolassprov MC
04-10-07, 14:41
Geplaatst door super ick
Beste Coolass,

Pesten op school heeft al enige jaren de aandacht in onderwijs. Leerkrachten horen dit serieus te nemen en actie te ondernemen.

Ik adviseer je in deze dan ook naar de meester toe te gaan als ze je weer plagen.

Ik ben geen klikspaan; ik sta m'n mannetje of accepteer het ter leering ende vermaeck.

Coolassprov MC
04-10-07, 14:43
Geplaatst door lihoed
Blijf je af van de kleine kinderen in Thailand.

Jij bent echt wreed.

Coolassprov MC
04-10-07, 14:45
Geplaatst door mark61
Waarom beantwoord jij een vraag met een wedervraag?

Waarom doe je hetzelfde zonder dat jet het door hebt?

Coolassprov MC
04-10-07, 14:47
Geplaatst door knuppeltje
Vindt die vast klikken en beneden zijn waardigheid.

..of ik sta m'n mannetje

lihoed
04-10-07, 14:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij bent echt wreed.

Coolas en Quais heb ik wel respekt voor maar de rest is fucked up.

Coolassprov MC
04-10-07, 14:54
Geplaatst door lihoed
Coolas en Quais heb ik wel respekt voor maar de rest is fucked up.

Bedankt dat je ons in 1 zin noemt; je bent de beste als ik er niet zou zijn geweest!

mark61
04-10-07, 14:55
Geplaatst door Maarten
Ben ik er verantwoordelijk voor, dat jij de term kutautochtoon meteen op jezelf gaat betrekken?

Jaaaja, die zag ik al weer van kilometers ver aankomen. Nu is het opeens de niet nader gedefinieerde deelverzameling der kutautochtonen.


Je krijgt hier vooral het verwijt, dat je je bezig gaat houden met potsierlijke beschuldigingen, zoals discriminatie van 3 miljard vrouwen, en geen prioriteit geeft aan het topic over de effecten van AHA.

Lul maar een eind in de rondte, ik had het over jouw abjecte misogynie, en verder niks.

De rest is weer ontiegelijk slap geouwehoer.

mark61
04-10-07, 14:56
Geplaatst door lihoed
Hypocriet mannetje.

Ha, daar hebben we jochie hit en run weer. Hoe oud ben je nou? 7?

mark61
04-10-07, 14:57
Geplaatst door Maarten
"Hypocriet, als je wil gaan, waarom gá je dan niet gewoon?".

Als jij niet begrijpend kan lezen dan zou ik eerst even bij mij informeren wat ik bedoel.

mark61
04-10-07, 15:00
Geplaatst door Sallahddin
Nou: kijk in de spiegel dan (figuurlijk dan!)! en bekijk je eerdere posts even om er achter te komen !

Wat kan het mij schelen trouwens???: ik wilde even mijn hoofd "leeg" maken ... maar niet zo : dit slaat nergens op wat mij betreft , maar da's niet minder waar ook, helaas: je moet aan je attitude werken ..... :lol: !

Ach... ik ben moe! :giechel:

Good night !

Jij wil even je hoofd leeg maken door mij op niks af een partij uit te gaan schelden.

Ben je wel goed bij dat hoofd?

Wat heb ik jou misdaan?

Dit forum zit vol gekken, en het worden er eerder meer dan minder.

lihoed
04-10-07, 15:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Bedankt dat je ons in 1 zin noemt; je bent de beste als ik er niet zou zijn geweest!


haha....Kan ik wel mee leven.

Coolassprov, heeft dat nog een betekenis?

Maarten
04-10-07, 15:04
Geplaatst door knuppeltje
Tja- zo'n draai zou ik er ook aan geven als ik jou was.

Dat is helemaal geen draai. Dat was een inkijkje in motieven om iets te schrijven.
Mark lijdt namelijk aan misplaatst riddergevoel, als het over vrouwen gaat.
Niks mis met riddergevoel, maar wel met de snelheid en de kritiekloosheid waarmee dat uithangbord omhoog gehouden wordt.

En wat je ook niet weet, is dat er al eerder discussies over vrouwen geweest zijn, met Sonja er bij, waarbij we het er volstrekt over eens zijn, dat vrouwen op zich weliswaar niks mankeren, maar dat er wel een grote berg typisch vrouwelijke ongein is, waar je niet goed van wordt. Die heb je bij mannen natuurlijk net zo goed, maar de vrouwelijke krijgen vaak meer kans (niet in de laatste plaats door het soort ridderlijkheid van mark), en er heerst méer een taboe op bij de bespreking daarvan.
Overigens is een boel ongein algemeen menselijk en kom je het bij beide seksen tegen, maar toch is er wel degelijk ook onderscheid te maken in de mate waarin sommige ongein voor komt.
Sonja heeft daar gewoon common sense over, dat is alles.

Verder zien juist vrouwen als geen ander, wat andere vrouwen zoal doen, enkel om aandacht te trekken. Die herkennen dat, en hebben er de schurft aan. Sonja plaatst niet voor niets Schoppenhauer daar over, ook al is wel duidelijk, dat die vent wel érg sjacherijnig over vrouwen is. Dat is dus wel komisch..

Bij Mark heb je ook zoiets. Hij deugt. Maar hij moet wel een beetje gemuilkorfd, geplamuurd, opgeschuurd, afgericht, en uitgelijnd worden. Dan kan ie weer lang mee. :D
Hij kan best veel Km/u aan, maar neemt niet altijd de juiste afslag..
Gelukkig weet ik precies wat het beste voor hem is. Hij is daar erg blij mee. :hihi:

Coolassprov MC
04-10-07, 15:09
Geplaatst door lihoed
haha....Kan ik wel mee leven.

Coolassprov, heeft dat nog een betekenis?

Als je ook meedoet aan de ramadan, moet je iets minder vloeken.

Je bent wel een leuk ventje, jij.

Bofko
04-10-07, 15:13
Geplaatst door Coolassprov MC

Geplaatst door lihoed

Coolassprov, heeft dat nog een betekenis?
Als je ook meedoet aan de ramadan, moet je iets minder vloeken.


Coolassprov is toch geen vloekwoord ? :wink:

lihoed
04-10-07, 15:15
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je ook meedoet aan de ramadan, moet je iets minder vloeken.

Je bent wel een leuk ventje, jij.

Is goed Coolassprov als de witte schaap me niet lastig valt, ik zal het proberen.

Thermopylae
04-10-07, 15:18
Geplaatst door lihoed
Coolas en Quais heb ik wel respekt voor maar de rest is fucked up.

Het is een stuk gemakkelijker om respect te hebben voor degene die dezelfde ideeen hebben dan respect op te brengen voor de mensen die een andere mening ventileren dan de onze.

knuppeltje
04-10-07, 15:19
Geplaatst door Maarten
Dat is helemaal geen draai. Dat was een inkijkje in motieven om iets te schrijven.
Mark lijdt namelijk aan misplaatst riddergevoel, als het over vrouwen gaat.
Niks mis met riddergevoel, maar wel met de snelheid en de kritiekloosheid waarmee dat uithangbord omhoog gehouden wordt.

En wat je ook niet weet, is dat er al eerder discussies over vrouwen geweest zijn, met Sonja er bij, waarbij we het er volstrekt over eens zijn, dat vrouwen op zich weliswaar niks mankeren, maar dat er wel een grote berg typisch vrouwelijke ongein is, waar je niet goed van wordt. Die heb je bij mannen natuurlijk net zo goed, maar de vrouwelijke krijgen vaak meer kans (niet in de laatste plaats door het soort ridderlijkheid van mark), en er heerst méer een taboe op bij de bespreking daarvan.
Overigens is een boel ongein algemeen menselijk en kom je het bij beide seksen tegen, maar toch is er wel degelijk ook onderscheid te maken in de mate waarin sommige ongein voor komt.
Sonja heeft daar gewoon common sense over, dat is alles.

Verder zien juist vrouwen als geen ander, wat andere vrouwen zoal doen, enkel om aandacht te trekken. Die herkennen dat, en hebben er de schurft aan. Sonja plaatst niet voor niets Schoppenhauer daar over, ook al is wel duidelijk, dat die vent wel érg sjacherijnig over vrouwen is. Dat is dus wel komisch..

Bij Mark heb je ook zoiets. Hij deugt. Maar hij moet wel een beetje gemuilkorfd, geplamuurd, opgeschuurd, afgericht, en uitgelijnd worden. Dan kan ie weer lang mee. :D
Hij kan best veel Km/u aan, maar neemt niet altijd de juiste afslag..
Gelukkig weet ik precies wat het beste voor hem is. Hij is daar erg blij mee. :hihi:

Jaja- ofwel blabla.
Je kunt er allemaal bij verzinnen wat je wilt, maar de eerste zin was al om van je stoel te vallen van het lachen. Zoveel eigendunk, zoveel grootheidswaanzin, zoveel zelfingenomenheid- dat had allemaal niets met Mark61 te maken, het was niet meer dan je eigen zelfoverschatting die met je op de loop ging.
Maarten die zich zelf op een hoogte stelde met Schopenhauer, werkelijk kostelijk.

Maarten
04-10-07, 15:22
Geplaatst door mark61
Jaaaja, die zag ik al weer van kilometers ver aankomen. Nu is het opeens de niet nader gedefinieerde deelverzameling der kutautochtonen.

Jaha!... daar gaat het namelijk allemaal om in de problematiek, óok die op maroc.nl!
Dat staat als onderwerp voorop, ook al is er veel persoonlijk gedoe.


Geplaatst door mark61
jouw abjecte misogynie
Jij hebt blijkbaar niks bijgeleerd sinds vorig jaar.

Jij vertelt me echt helemaal niks over vrouwen hoor. Ik heb ontzettend lang midden tussen allerlei soorten vrouwen geleefd (mede uit betrokkenheid), ook in de feministische tijd, waarbij alle zieleroerselen en motieven van vrouwen breeduit over tafel gingen.. Ik kan uitstekend onderscheid maken tussen goede en slechte kanten bij vrouwen.
En nogmaals: bij jou moet ik dat nog zien! Ik heb jou al heel foute vrouwen zien verdedigen hier, waarbij je blindelings trapte in de spelletjes die ze zaten te spelen. Die hebben aan jou een goeie, want dat lukt. Ik twijfel aan de hoeveelheid ervaring die jij daar mee hebt..

Maarten
04-10-07, 15:28
.

Coolassprov MC
04-10-07, 15:30
Geplaatst door lihoed
Is goed Coolassprov als de witte schaap me niet lastig valt, ik zal het proberen.

Dankjewel, man.

asalam alekum and thats the way we take em

Coolassprov MC
04-10-07, 15:33
Geplaatst door Maarten
Jij vertelt me echt helemaal niks over vrouwen hoor. Ik heb ontzettend lang midden tussen allerlei soorten vrouwen geleefd (mede uit betrokkenheid), ook in de feministische tijd, waarbij alle zieleroerselen en motieven van vrouwen breeduit over tafel gingen.. Ik kan uitstekend onderscheid maken tussen goede en slechte kanten bij vrouwen.
En nogmaals: bij jou moet ik dat nog zien! Ik heb jou al heel foute vrouwen zien verdedigen hier, waarbij je blindelings trapte in de spelletjes die ze zaten te spelen. Die hebben aan jou een goeie, want dat lukt. Ik twijfel aan de hoeveelheid ervaring die jij daar mee hebt..

Dat doet pijn!

knuppeltje
04-10-07, 15:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Dankjewel, man.

asalam alekum and thats the way we take em

Jullie gaan toch hier niet zitten kleffen hè?

Maarten
04-10-07, 15:37
Geplaatst door knuppeltje
Jaja- ofwel blabla.
Je kunt er allemaal bij verzinnen wat je wilt, maar de eerste zin was al om van je stoel te vallen van het lachen. Zoveel eigendunk, zoveel grootheidswaanzin, zoveel zelfingenomenheid- dat had allemaal niets met Mark61 te maken, het was niet meer dan je eigen zelfoverschatting die met je op de loop ging.
Maarten die zich zelf op een hoogte stelde met Schopenhauer, werkelijk kostelijk.
En zo was die zin dus ook bedoeld.
Echt bespottelijk. Heel leuk gevonden dus.
Maar jij snapt van jezelf niet, wat je nou serieus moet nemen en wat niet.
Ik noem goddomme nog (vrouwelijke) potplanten, die gehaat kunnen worden!
En zelfs dan snap jij het nog niet. Er werd een karikatuur neergezet, met name ook omdat Mark niet anders kan, dan zich daar op storten als op een rode lap.
Je zet enkel jezelf te kijk met je reacties hoor.

Ik heb intussen alleen maar lol over hoe die jongens hier voortdurend hun beschuldigingen in elkaar draaien. Dit hier is maar een voorbeeld. Maar het gaat met alles zo. Dat is wat ik laat zien. Je mag nog wel een tijd door gaan met krakelen hoor, ik vind het wel leuk..

knuppeltje
04-10-07, 15:40
Geplaatst door Maarten
En zo was die zin dus ook bedoeld.
Echt bespottelijk. Heel leuk gevonden dus.
Maar jij snapt van jezelf niet, wat je nou serieus moet nemen en wat niet.
Ik noem goddomme nog (vrouwelijke) potplanten, die gehaat kunnen worden!
En zelfs dan snap jij het nog niet. Er werd een karikatuur neergezet, met name ook omdat Mark niet anders kan, dan zich daar op storten als op een rode lap.
Je zet enkel jezelf te kijk met je reacties hoor.

Ik heb intussen alleen maar lol over hoe die jongens hier voortdurend hun beschuldigingen in elkaar draaien. Dit hier is maar een voorbeeld. Maar het gaat met alles zo. Dat is wat ik laat zien. Je mag nog wel een tijd door gaan met krakelen hoor, ik vind het wel leuk..

:lole: Het wordt steeds leuker.

Maarten
04-10-07, 15:40
Geplaatst door lihoed
Oud genoeg om je tanden uit je bek te slaan in het bijzijn van je homo vriendjes.

Gaat het hier nog goed eigenlijk allemaal?..

lihoed
04-10-07, 15:43
Geplaatst door knuppeltje
Jullie gaan toch hier niet zitten kleffen hè?


Jij bent toch homo als het goed is heb je dat een keer toegegeven.

Coolassprov MC
04-10-07, 15:45
Geplaatst door Maarten
Gaat het hier nog goed eigenlijk allemaal?..

Wil jij de schoolmeester spelen, Maarten?

knuppeltje
04-10-07, 15:49
Geplaatst door lihoed
Jij bent toch homo als het goed is heb je dat een keer toegegeven.

Maar ik ben geen klefferd.

Coolassprov MC
04-10-07, 15:50
Geplaatst door knuppeltje
Jullie gaan toch hier niet zitten kleffen hè?

Jaloers?

knuppeltje
04-10-07, 15:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Wil jij de schoolmeester spelen, Maarten?

Maarten is allang ontstegen aan de aardse sferen, die heeft zich zelf allang vergoddelijkt.
Heel irritant, maar toch ook weer om mee te lachen.

knuppeltje
04-10-07, 15:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Jaloers?

Nou- nu je het vraagt....
:stout:

Maarten
04-10-07, 15:53
Geplaatst door mark61
Als jij niet begrijpend kan lezen dan zou ik eerst even bij mij informeren wat ik bedoel.

Beetje raden kan ik het wel. Er is een veelbesproken verwijt aan Marokkanen, dat ze roepen dat alles hier kut is, en dat ze weg willen, terwijl ze zouden weten dat het elders niet beter is, en ze hier voordelen hebben, die er elders niet zijn. Het geroep wordt dus hypocriet gevonden.
Vermoedelijk bedoel je iets in die richting.

Ik ken die discussie, maar vind 'm niet adequaat.

Ik denk aan een TV-interview gisteren met een joodse Nederlandse, die in 1949 naar Israel emigreerde, en na 53 jaar Kibbutz op hoge leeftijd weer vertrok vanwege de onrechtvaardigheid daar. Die houdt zich weliswaar staande via "home is where my heart is", maar is in feite toch haar thuis kwijt. En dat is wél wezenlijk.
Geldt voor die allochtonen hier ook.
De vraag of die zich hier nog thuis voelen, is veel wezenlijker, dan het gedoe over het geroep over emigratie.
Jouw invalshoek naar die materie vind ik heel erg mager.

Coolassprov MC
04-10-07, 15:54
Geplaatst door knuppeltje
Maar ik ben geen klefferd.

Ben je een vrouwtje of het mannetje?

lihoed
04-10-07, 15:56
Geplaatst door knuppeltje
Maar ik ben geen klefferd.

Jij bent meer een pijper.

lihoed
04-10-07, 15:57
Geplaatst door knuppeltje
Maar ik ben geen klefferd.

Ben jij het haantje of het kippetje?

Maarten
04-10-07, 15:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Wil jij de schoolmeester spelen, Maarten?
Nee. Ik informeerde beleefd of het nog allemaal goed ging?..
Ik heb het niet allemaal precies gevolgd, maar het begint te lijken op een tafreel bij een discotheek, waar je in de straatverlichting de messen op straat kunt zien liggen.. Vroeg me af of dat de bedoeling was..

knuppeltje
04-10-07, 16:00
Geplaatst door lihoed
Ben jij het haantje of het kippetje?

Jongens- ik ga jullie niet alles aan jullie neus hangen. :roken:

1973Tanger
04-10-07, 16:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Ben je een vrouwtje of het mannetje?

Neh, denk meer iemand van geven (ontvangen), dan nemen.

Maarten
04-10-07, 16:04
Geplaatst door knuppeltje
Maarten is allang ontstegen aan de aardse sferen, die heeft zich zelf allang vergoddelijkt.
Heel irritant, maar toch ook weer om mee te lachen.
Maroc.nl is de weg, de waarheid, en het leven.
Het is me gelukt.
Michelangelo had het goed gezien met die schildering met die goddelijke hand, alleen had die middelvinger omhoog moeten staan.
Verder is het hier wel eeuwige lol ja..

1973Tanger
04-10-07, 16:06
Geplaatst door Maarten
Maroc.nl is de weg, de waarheid, en het leven.
Het is me gelukt.
Michelangelo had het goed gezien met die schildering met die goddelijke hand, alleen had die middelvinger omhoog moeten staan.
Verder is het hier wel eeuwige lol ja..

Je bent een moordgozer Maarten. :blij:

knuppeltje
04-10-07, 16:07
Geplaatst door 1973Tanger
Neh, denk meer iemand van geven (ontvangen), dan nemen.

Jongens- ik ben de goedheid zelve. :ego:

knuppeltje
04-10-07, 16:09
Geplaatst door Maarten
Maroc.nl is de weg, de waarheid, en het leven.
Het is me gelukt.
Michelangelo had het goed gezien met die schildering met die goddelijke hand, alleen had die middelvinger omhoog moeten staan.
Verder is het hier wel eeuwige lol ja..

Met dat laatste ben ik het weer helemaal met je eens. :roken:

III
04-10-07, 17:42
Geplaatst door mark61
Huh? Ik ben volledig oprecht. Dat ik hier op jou uitkom is omdat je nou eenmaal het meest uitgesproken bent, zeker waar het gaat om de liefde voor de geboortegrond. Daar valt niets aan te klieren.


Maar allang niet meer rechtop!
Waarom gaat hij niet naar Dubai?
Zullen we daar over stemmen?

III
04-10-07, 17:57
Geplaatst door mark61
Welnee, je overdrijft. Ik geef zo toe dat ik je een beetje plaag. Dat komt eigenlijk doordat ik net zo'n rustiek type ben als jij. Ik wou dat ik een band had met mijn geboortegrond en de natuur aldaar. Helaas stond mijn wieg in een mottige achterkamer in de stad. In Nederland of all places. Ik heb geen geboortegrond. En als ik ergens ben, bijvoorbeeld in de Atlas, om in de buurt te blijven, dan wou ik dat ik daar vandaan kwam en het leven simpel was. Maar dat kom ik niet, en is het niet en ik kan niet meer doen alsof.

(Je hebt van die blanken die denken dat ze per ongeluk gereïncarneerd zijn als blanke en eigenlijk bij een Afrikaanse stam thuishoren, en daar ook heen gaan en nog lang en gelukkig leven. Maar dat zit er voor mij niet in.)

Eerlijk waar. Ik ben gewoon jaloers. Als ik jou belachelijk maak maak ik mezelf belachelijk.

Geloof me nou een keer als ik zeg dat ik eerlijk ben. Dat ben ik hier altijd. Niks te verbergen.

Het leven ís simpel en je geboorteplaats heeft daar helemaal niets mee van doen.
Je kan niet meer doen alsof, je hebt het er maar mee te doen.

En als je niets te verbergen hebt, zou het mooi zijn stap twee ook maar te doen:
Weet wat je zegt en zeg niet alles wat je weet.
Als mensen aangeven iets liever niet te horen, dan kun jij ervoor kiezen daarover te zwijgen.
En eerlijk gezegd vind ik jou niet eerlijk.
Je negeert mensen op punten waar ze hun goede wil laten zien en je bemoeit je met ze op momenten dat bemoeienis niet wenselijk is.
Je kent je plek niet.
En als jij hetzelfde van mij vindt, dan getuigt het van eerlijkheid en fairness om mij dat te zeggen. Op een direkte wijze.
Je bent allerminst onintelligent, maar je gedraagt je veel dommer dan je bent.
En dat is een belediging voor andermans intelligentie.

Sorry dat ik de vrijheid heb genomen jou aan te spreken met een gelijkwaardige energie als die waarmee ik vind dat jij mij hebt benaderd.
Geen rancune, maar hopelijk een oplossing.
Je kunt beter dan dit.

III
04-10-07, 18:00
Geplaatst door mark61
Volgens mij is dit een discussieforum. Maar jij komt dus alleen even iets mededelen.

Wat is mijn soort mensen? Je denkt, als die Hollanders iedereen over 1 kam scheren mag ik het ook? Je hebt geen idee wie ik ben.


Je mening geven = even iets mededelen?

Red Sonja
04-10-07, 18:06
Geplaatst door Maarten
Zijn tragiek is dat hij nooit kennis heeft kunnen nemen van wat ík daar over schreef, en dus nooit de volle vreugde heeft kunnen smaken van het op de goede weg zitten..


Zijn tragiek is wel mijn plezier. :zegniets:
Ik kan enorm smullen van zijn zwartgallige zienswijze.
Was jij in zijn leven gekomen, dan zou hij zijn gitzwarte, misantropische kijk wellicht vaarwel hebben gezegd.
Een verlichte Schopenhauer, daar moet je toch van gruwen.


Geplaatst door Maarten

Alle vrouwen die er ooit waren deugen namelijk ook niet, en die er ooit zullen zijn óok niet. En dat is, de vrouwelijke dieren nog niet meegerekend. En ik ken al potplanten waar je niet goed van wordt.. (aandacht aandacht aandacht, maar het wordt gewoon niks)
Ik voel me dus vreselijk beledigd door Mark, die durft te beweren, dat ik slechts 3,iets miljard vrouwen zou discrimineren. Dat is voor amateurs. Lui die net beginnen.


Ach welja joh, geleuter van wannabe-profs! ;)


Geplaatst door Maarten

Net hollanders in Spanje, die na een weekendje denken de Flamenco te kunnen dansen. Yuk! Vrouwen haten vergt echt jarenlange toewijding: betrokkenheid, devotie, ontzegging, discipline en volharding, echt gevoel voor de dingen, feeling voor echte waarheid, enz..

Er wordt echt véél te gemakkelijk over gedacht. Zou kunnen liggen aan onverschilligheid en grofstoffelijk denken.

Maargoed, ik zie dat best vaak; van die mannen die zich demonstratief profileren als “vrouw-vriendelijk” en het opnemen voor de “vrouwenzaak” (het wijdverbreide idee dat vrouwen slachtoffers zijn van mannen). Die types laten meestal geen gelegenheid voorbijgaan om andere mannen de seksist toe te schrijven. Enfin, je ziet de bui al hangen natuurlijk.
Gelijkheid komt gewoon niet in hen op. :hihi:


Geplaatst door Maarten

Ach!.. waar zijn ze toch gebleven, die echte denkers van weleer?... Neem den goeden ouden
Hiëronymus: 'De vrouw is de poort van de duivel, de weg van het kwaad, de angel van de schorpioen, in één woord een gevaarlijk ding'..
Je vraagt je toch af wat Schopenhauer precies voor vrouwen gezien heeft?
Of beter gezegd: hoe die destijds behandeld werden, dat ze die indruk gingen maken?


Arthur Schopenhauer's moeder kon de aanwezigheid van haar zoon niet verdragen
(hij was volgens mij gewoon te intelligent en confronteerde haar te veel en te vaak met haar eigen hypocrisie).
Eigenlijk minachtte hij haar.
Over zijn vader schrijft hij grotendeels vol eerbied.
Die conflictueuze relatie met zijn moeder ligt er volgens mij sterk aan ten grondslag hoe hij later over vrouwen is gaan denken en schrijven.
De hele mensheid kon uiteindelijk zijn rug op. Hij kon op het eind van zijn leven alleen zijn hondje nog in z'n nabijheid verdragen.


Geplaatst door Maarten

Dat is het makkelijke van vrouwen: als je er 4 gezien hebt, dan weet je van bijna állemaal hoe ze in elkaar zitten! :hihi:

:zegniets:


Geplaatst door Maarten

… Maar ik moet hem meegeven: er zijn zeker vrouwen die zo zijn. En er zijn complete culturen, waar vrouwen neigen zo te zijn. Maar daarin wordt vermoedelijk iedereen verwaarloosd, de kerels net zo goed. Plaatsen van geestelijke armoede zijn er zat.


Helaas ja. Kijk om je heen.
Ik begrijp die Schopenhauer wel hoor.


Geplaatst door Maarten

Ik heb nog wel eens een paar weken in een erg conservatief stuk Duitsland gezeten. Na drie weken had ik al het gevoel dat het leven net zo duidelijk als kut was. Je leek inderdaad alles te weten, maar er zat niks tussen om vrolijk van te worden. Behalve dan éen op de twintig vrouwen of zo.. Toch zat Schoppenhauer niet op zo’n plek..

Maar bedankt voor de tip. :D Ik wil wel eens zien hoe erg het kan zijn.. :hihi:
Maar het is natuurlijk net als met alles: generalisaties bevatten meestal waarheid, ook de cynische, maar dat zegt nog niet veel over de totale werkelijkheid.. Alle generalisaties zijn aspecten van verschijnselen. Er wordt veel te vaak moeilijk gedaan over generaliseren, alsof het altijd een vorm van stigmatiseren of determineren zou zijn..

Generalisaties werken ook vaak op de lachspieren.
Neem je ze met humor, dan filter je vanzelf de waarde, de waarheid en de nuance er wel uit.
Je moet het niet rigide hanteren.
Als ik Schopenhauer lees, levert mij dat per pagina zowat gegarandeerd een lachsalvo op.
Ik vraag me af of hij ook heeft kunnen lachen met zichzelf.

III
04-10-07, 18:22
Geplaatst door knuppeltje
Dit is echt kostelijk om te lezen.
Hiermee moet je toch wel de hoogste literatuurprijs me verdienen die er is.
Een beetje zelfoverschatting lijkt het me wel- nouja een beetje? :haha:

En toch is elke topauteur toch gewoon uit zijn moeder gekomen...
Waarom zou een genie zich niet gewoon ook in jouw buurt kunnen ophouden?
Geef je jezelf zo weinig krediet?
Ik bedoel: alsof belangrijke mensen en mooie vrouwen altijd elders zijn, soort van ander soort ofzo...

III
04-10-07, 18:26
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom doe je hetzelfde zonder dat jet het door hebt?

Dan is dat waarom dus echt overbodig!

III
04-10-07, 18:27
Geplaatst door lihoed
Coolas en Quais heb ik wel respekt voor maar de rest is fucked up.

In dit topic neem ik dan aan?
Anders zou ik die lijst nog even complementeren.

III
04-10-07, 18:29
Geplaatst door mark61
Ha, daar hebben we jochie hit en run weer. Hoe oud ben je nou? 7?

Ik denk niet dat je hem wilt uitproberen.
Is een jongeling van 20 gelijkende een omgekeerde pyramide.

http://www.arpeggio.nl/producties01.jpg

III
04-10-07, 18:43
Geplaatst door Maarten



Jij hebt blijkbaar niks bijgeleerd sinds vorig jaar.

Jij vertelt me echt helemaal niks over vrouwen hoor. Ik heb ontzettend lang midden tussen allerlei soorten vrouwen geleefd (mede uit betrokkenheid), ook in de feministische tijd, waarbij alle zieleroerselen en motieven van vrouwen breeduit over tafel gingen.. Ik kan uitstekend onderscheid maken tussen goede en slechte kanten bij vrouwen.
En nogmaals: bij jou moet ik dat nog zien! Ik heb jou al heel foute vrouwen zien verdedigen hier, waarbij je blindelings trapte in de spelletjes die ze zaten te spelen. Die hebben aan jou een goeie, want dat lukt. Ik twijfel aan de hoeveelheid ervaring die jij daar mee hebt..

Bij homo's kom je veel types tegen die echt wel heel vrouwelijk zijn.

III
04-10-07, 18:44
Geplaatst door knuppeltje
:lole: Het wordt steeds leuker.

De vraag is: voor wie..?

Red Sonja
04-10-07, 18:46
Geplaatst door knuppeltje
Jaja- ofwel blabla.
Je kunt er allemaal bij verzinnen wat je wilt, maar de eerste zin was al om van je stoel te vallen van het lachen. Zoveel eigendunk, zoveel grootheidswaanzin, zoveel zelfingenomenheid- dat had allemaal niets met Mark61 te maken, het was niet meer dan je eigen zelfoverschatting die met je op de loop ging.
Maarten die zich zelf op een hoogte stelde met Schopenhauer, werkelijk kostelijk.

Dit is nou typisch zo'n gevalletje van "Geen verstand van humor".

Zet jezelf eens op een hoger plan en probeer niet de ander omlaag te trappen naar je eigen lage level van eigendunk.

III
04-10-07, 18:48
Geplaatst door knuppeltje
Jongens- ik ga jullie niet alles aan jullie neus hangen. :roken:

Dat is het mooie: je kunt ervoor dobbelen!

Koala64
04-10-07, 19:10
Ik snap geen reet meer van dit topic.
Om het zo maar eens te zeggen. :fpiraat:

III
04-10-07, 19:23
Geplaatst door Koala64
Ik snap geen reet meer van dit topic.
Om het zo maar eens te zeggen. :fpiraat:

Ging ineens over vrouwen.
(Iets met dat het slimste wat een vrouw kan zeggen alles is wat maar begint met "mijn man zegt"...)
Toen kwam Arthur Schopenhauer.
Toen kwam de Robin Hood.
Toen kwam de chemie.
Toen kwam de waarheid.
Toen de ontkenning.
Toen kwam jij.
En nu is er onbegrip...