PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghaanse tiener opgehangen voor dollarbezit



Marsipulami
02-10-07, 00:35
Afghaanse tiener opgehangen voor dollarbezit


Talibanextremisten hebben zondag in de zuidelijke Afghaanse provincie Helmand een 15-jarige tiener aan een boom opgehangen, omdat hij Amerikaans geld op zak had.
Het slachtoffer kreeg vijf biljetten van een dollar in zijn mond gestopt als waarschuwing aan andere dorpelingen zich niet met de Amerikanen in te laten. De Afghaanse politie heeft dit maandag bekendgemaakt.

"De Taliban waarschuwden dorpelingen dat zij op dezelfde wijze gestraft worden als zij met dollars worden gepakt", zei het hoofd van politie in het district Sangin, Wali Mohammad. De dollar is in Afghanistan naast de landelijke munt, de afghani, een veelgebruikt betaalmiddel, hoewel de munt in de grote steden, met internationale organisaties, meer ingang heeft gevonden dan in de provincie. Het incident vond zondag plaats.

Talibanstrijders doodden zaterdag in Sangin een man die om agrarische hulp en zaden had verzocht van een internationale hulporganisatie, zei Mohammad. De Taliban beschuldigden hem ervan een spion te zijn en schoten hem dood.

Julien
02-10-07, 11:53
Als ik dit soort berichten lees, ben ik blij dat er een aantal landen zijn die oorlog voeren tegen deze beestachtige mensen. De junta in Birma mag van mij ook wel aangepakt worden, zoals ik ze net hoorde praten in de VN (het was weer eens de schuld van het Westen.. :o )

catwomen
02-10-07, 12:15
Geplaatst door Julien
Als ik dit soort berichten lees, ben ik blij dat er een aantal landen zijn die oorlog voeren tegen deze beestachtige mensen. De junta in Birma mag van mij ook wel aangepakt worden, zoals ik ze net hoorde praten in de VN (het was weer eens de schuld van het Westen.. :o )


Tis allemaal de schuld van het westen, ja ja. Hoe komt het nou toch dat bijna iedereen op deze aardkloot zo graag in het westen wil wonen.
Zelfs de westenhaters hier op het forum, blijven angstvallig wonen waar ze wonen, jawel in het westen.

III
02-10-07, 12:15
Geplaatst door Julien
Als ik dit soort berichten lees, ben ik blij dat er een aantal landen zijn die oorlog voeren tegen deze beestachtige mensen. De junta in Birma mag van mij ook wel aangepakt worden, zoals ik ze net hoorde praten in de VN (het was weer eens de schuld van het Westen.. :o )

Dus omdat het in de krant staat is het waar?
Misschien is het daarin gekomen op dezelfde manier waarop jij je oordeel vormt.

III
02-10-07, 12:21
Geplaatst door Marsipulami

Het slachtoffer kreeg vijf biljetten van een dollar in zijn mond gestopt als waarschuwing aan andere dorpelingen zich niet met de Amerikanen in te laten.

Is die jongen voor $5,- gelyncht?
Of hebben ze de rest in eigen zak gestoken?
:moeilijk:


Geplaatst door Marsipulami
"De Taliban waarschuwden dorpelingen dat zij op dezelfde wijze gestraft worden als zij met dollars worden gepakt", zei het hoofd van politie in het district Sangin, Wali Mohammad.

Dus het hoofd van politie is van de Taliban?
Of heet de Taliban hem dat medegedeeld?
Of stond er een bordje bij?
:confused:

Geplaatst door Marsipulami

Talibanstrijders doodden zaterdag in Sangin een man die om agrarische hulp en zaden had verzocht van een internationale hulporganisatie, zei Mohammad.

Tja, hij wist waarscijnlijk niet dat de zadenhandel over de gehele wereld in handen is van één enkele familie.
Niet fucken met die familie!
:terrorist

knuppeltje
02-10-07, 12:21
Geplaatst door III
Dus omdat het in de krant staat is het waar?
Misschien is het daarin gekomen op dezelfde manier waarop jij je oordeel vormt.

Inderdaad- die gasten zijn daar veel te braaf voor.

III
02-10-07, 12:22
Geplaatst door catwomen
Tis allemaal de schuld van het westen, ja ja. Hoe komt het nou toch dat bijna iedereen op deze aardkloot zo graag in het westen wil wonen.
Zelfs de westenhaters hier op het forum, blijven angstvallig wonen waar ze wonen, jawel in het westen.

Als alle onrecht de schuld van het westen is, dan moet het daar wel veilig zijn.
Men vervuilt natuurlijk niet het eigen nest!

knuppeltje
02-10-07, 12:23
Geplaatst door III
Als alle onrecht de schuld van het westen is, dan moet het daar wel veilig zijn.
Men vervuilt natuurlijk niet het eigen nest!

Ga eens kijken hoe veilig het daar is, en kom het dan eens vertellen.

III
02-10-07, 12:25
Geplaatst door knuppeltje
Inderdaad- die gasten zijn daar veel te braaf voor.

Ik neem aan dat het geen leugens zijn.
Maar misschien is mijn aanname wel de grootste leugen...

Nee, dat is privé Julienbashen van mij vanuit een ander topic waar hij denkt de IIIbasher uit te moeten hangen.
Rancunezaakje, niets meer, maar zeker ook niets minder!
:aftel:

knuppeltje
02-10-07, 12:27
Geplaatst door III
Ik neem aan dat het geen leugens zijn.
Maar misschien is mijn aanname wel de grootste leugen...

Nee, dat is privé Julienbashen van mij vanuit een ander topic waar hij denkt de IIIbasher uit te moeten hangen.
Rancunezaakje, niets meer, maar zeker ook niets minder!
:aftel:

Ik ga daar niet tussen zitten.

III
02-10-07, 12:29
Geplaatst door knuppeltje
Ga eens kijken hoe veilig het daar is, en kom het dan eens vertellen.

Ik ben al daar. Hier vanuit hier, om precies te zijn. :melig:
(NL-les van vandaag: daar = er).
Creatief lezen is nog niet constructief lezen.

Julien
02-10-07, 12:31
Geplaatst door III
Ik neem aan dat het geen leugens zijn.
Maar misschien is mijn aanname wel de grootste leugen...

Nee, dat is privé Julienbashen van mij vanuit een ander topic waar hij denkt de IIIbasher uit te moeten hangen.
Rancunezaakje, niets meer, maar zeker ook niets minder!
:aftel:

Stel je niet aan, en doe niet zo naief. Het is algemeen bekend hoe erg de Taliban de mensenrechten schendt, lees maar rapporten van amnesty. Maar dat ze zelfs een 15jarig jongetje ophangen.. had ik zelfs niet van hen verwacht.

Verder moet je geen topics meenemen naar een ander topic. Dat de Taliban gewelddadig is, kan ik makkelijk bewijzen. Jij hebt in het jouw bedoelde topic nog niets bewezen. Ga dat dus eerst maar doen, en hou het hier ontopic.

III
02-10-07, 12:32
Geplaatst door knuppeltje
Ik ga daar niet tussen zitten.
:regie:
Kun je ook beter maar niet doen.
Met mij kun je nog vredig door één deur erna, maar Julien gaat je afmaken! :maffia:

III
02-10-07, 12:35
Geplaatst door Julien
Stel je niet aan, en doe niet zo naief. Het is algemeen bekend hoe erg de Taliban de mensenrechten schendt, lees maar rapporten van amnesty. Maar dat ze zelfs een 15jarig jongetje ophangen.. had ik zelfs niet van hen verwacht.

Verder moet je geen topics meenemen naar een ander topic. Dat de Taliban gewelddadig is, kan ik makkelijk bewijzen. Jij hebt in het jouw bedoelde topic nog niets bewezen. Ga dat dus eerst maar doen, en hou het hier ontopic.

Als jij mij per PM of in dat bewuste topic even een lijst geeft met links die door jou niet geaccepteerd gaan worden als "bewijs", dan ga ik mijn zoektocht beginnen.

Julien
02-10-07, 12:40
Geplaatst door III
:regie:
Kun je ook beter maar niet doen.
Met mij kun je nog vredig door één deur erna, maar Julien gaat je afmaken! :maffia:

Nee hoor, een christen houdt zich namelijk hier aan:

Lucas 6:29
Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.

III
02-10-07, 12:46
Geplaatst door Julien
Nee hoor, een christen houdt zich namelijk hier aan:

Lucas 6:29
Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.

Heb ik je op je wang geslagen of je mantel afgenomen?

knuppeltje
02-10-07, 12:47
Mag ik jullie beiden danken voor de ontroerende en hartverwarmende geruststelling mijnerzijds.
Ik zal dit nooit vergeten. :stout:

III
02-10-07, 12:53
Geplaatst door knuppeltje
Mag ik jullie beiden danken voor de ontroerende en hartverwarmende geruststelling mijnerzijds.
Ik zal dit nooit vergeten. :stout:

Doe mij een plezier en vergeet het zo spoedig mogelijk!
:fpimp:

knuppeltje
02-10-07, 13:03
Geplaatst door III
Doe mij een plezier en vergeet het zo spoedig mogelijk!
:fpimp:

Mwa- ik was het al weer kwijt.

super ick
02-10-07, 13:23
Geplaatst door III
Doe mij een plezier en vergeet het zo spoedig mogelijk!
:fpimp:

Kan jij dat ellenlange onderschift niet achter elkaar zetten en je plaatje verkleinen. Ik krijg een muisarm van dat gescroll.

P.s. ga je kasten controleren op produkten waarvan de streepjescode begint met 729. Die komen nl. uit Israel.

III
02-10-07, 22:25
Geplaatst door super ick
Kan jij dat ellenlange onderschift niet achter elkaar zetten en je plaatje verkleinen. Ik krijg een muisarm van dat gescroll.

P.s. ga je kasten controleren op produkten waarvan de streepjescode begint met 729. Die komen nl. uit Israel.

Bij je instellingen kun je kiezen voor een onderschriftloze omgeving.

@URCRVS!

Marsipulami
03-10-07, 10:38
Taliban hangen kind op voor vijf dollar


Talibanextremisten hebben in Afghanistan een jongen van 15 opgehangen omdat hij Amerikaans geld op zak had. In zijn mond stak een prop met vijf dollarbiljetten, als waarschuwing om geen zaken te doen met de Amerikanen.

'De Taliban waarschuwden dorpelingen dat zij op dezelfde wijze gestraft zouden worden als ze met dollars worden betrapt', zei het hoofd van politie in het district Sangin, Wali Mohammad. Zoals in heel de Derde Wereld wordt de dollar ook in Afghanistan courant gebruikt naast de landelijke munt, de afghani.

'De Taliban hingen de jongen, Zainullah, op omdat ze hem ervan verdachten een spion te zijn voor de Amerikanen, die hem het geld zouden hebben gegeven', zegt de politiechef. 'Maar hij was geen spion, noch voor de Amerikanen, noch voor ons. Hij was gewoon een jongen met enkele dollars op zak.' De Taliban voerden gelijkaardige executies uit tussen 1996 en 2001, toen zij in Afghanistan aan de macht waren.

In hetzelfde dorp schoten de Taliban een oudere man dood die aan de overheid hulp had gevraagd bij het graven van een irrigatiekanaal. Een dag eerder werd een landbouwer gedood die om zaaigoed had verzocht van een internationale hulporganisatie. Allemaal spionnen, zeggen de Taliban. Elders in de provincie hebben ze acht Afghaanse politieagenten afgeslacht. De provincie Helmand is de meest gewelddadige streek van Afghanistan.

In de provincie Ghazni werd zondag op klaarlichte dag een kleermaker onthoofd. De kleermaker was volgens zijn buren een eenvoudige man. Hij werd door Talibanstrijders uit zijn winkel gesleurd en gedood. Zijn enige misdaad was dat hij kleren had gemaakt voor Afghaanse soldaten die in de buurt gelegerd waren.

In de stad Kandahar werd een 18-jarige man gedood en zijn 10-jarige broer gewond door Canadese soldaten. De twee Afghanen zaten op een brommer en naderden het Canadese troepenkonvooi. Toen ze te dicht kwamen, werden ze neergeschoten. De westerse troepen zijn bang te worden getroffen door zelfmoordterroristen. Daarom worden voor en achteraan de konvooien waarschuwingsborden meegevoerd die het andere verkeer uit de buurt moeten houden. De twee gedode jongens hadden de borden wellicht gewoon niet begrepen. Ze hadden geen bom mee.

De internationale troepenmacht van bijna 35.000 soldaten heeft ingezet, krijgt het verzet niet klein. In Helmand zijn de Taliban heer en meester. Helmand is het wereldcentrum voor de productie van papaver, waarmee opium worden gemaakt. De Taliban dulden geen enkele buitenlandse inmenging. Zelfs hulpverleners worden verjaagd.

De gewone bevolking zit tussen twee vuren. Vorige week alleen al werden 270 mensen gedood in gevechten en aanslagen. Sinds het begin van het jaar zijn al 4.600 mensen gedood. De meesten waren Talibanstrijders. Maar sinds kort vallen er steeds meer burgerslachtoffers.

Het Amerikaanse leger heeft daarom beloningen tot 200.000 dollar uitgeloofd voor informatie die leidt tot de arrestatie van twaalf leiders van de Taliban en al-Qaeda in Afghanistan. Deze zogeheten Most Wanted-campagne richt zich tegen de leiders van lokale afdelingen die verantwoordelijk worden gehouden voor het bevelen van (zelfmoord)aanslagen.




Joost Loncin