PDA

Bekijk Volledige Versie : Geterroriseerde allochtone vrouw en 4 kinderen duiken onder voor Nederlandse jongeren



Qaiys
02-10-07, 16:24
Liberiaans gezin weggepest uit Waspik

WAALWIJK/WASPIK -
Een Liberiaans gezin uit het Brabantse Waspik is in die plaats zodanig gepest dat de moeder en de vier kinderen voorlopig zijn ondergedoken. De gemeente heeft de moeder van het gezin toegezegd een veilige en rustige plek te kunnen regelen in Waalwijk. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente Waalwijk, waaronder Waspik valt, dinsdag bevestigd. Tot ze kunnen verhuizen, zitten de gezinsleden ondergedoken.

De familie Hayes, moeder en vier kinderen, wordt al een jaar lastiggevallen door een groep jongeren die de Liberianen uitscheldt en hun huis bekogelt met vuurwerk en eieren. Het zou gaan om racistische pesterijen. Een dochter van de familie werd vrijdagavond lastig gevallen door een aantal jongeren. Bij dat incident zou met een scooter op het meisje zijn ingereden.

Het probleem was al bekend bij de gemeente, Vluchtelingenwerk en het plaatselijke jongerenwerk, maar een oplossing is nooit gevonden. Zaterdag besteedde het Brabants Dagblad veel aandacht aan de zaak.

Het gezin is gevlucht voor de oorlog in Liberia. De vader van het gezin is omgekomen. "Ik vluchtte voor de oorlog en dacht hier veilig te zijn" , zei de moeder, Ophelia Hayes, zaterdag in de krant. "Maar nu ken ik de vrede nog niet." Zij heeft aangegeven dat ze zo snel mogelijk een rustige en veilige plek voor haar en de kinderen wil.

De familie Hayes is een van de weinige allochtone families in Waspik (5000 inwoners). Gemeente en politie houden een groepje jongeren verantwoordelijk, legde de locoburgemeester uit. Voor zover bekend hebben de incidenten nooit tot aanhoudingen geleid.

Na eerdere incidenten werd in april een plan van aanpak opgesteld maar dat heeft niet gewerkt, moest Van Dongen dinsdag erkennen. „De situatie is geëscaleerd.”

De gemeente bezweert dat ook tegen de daders zal worden opgetreden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/72150331/Liberiaans_gezin_weggepest_uit_Waspik.html?p=5,1

ronald
02-10-07, 16:35
Waalwijk... is dat ook een of ander achterlijk dorp?
Heropvoeden die klojo's.

super ick
02-10-07, 18:06
Geplaatst door ronald
Waalwijk... is dat ook een of ander achterlijk dorp?
Heropvoeden die klojo's.

Gemeente Waalwijk
(Provincie Noord-Brabant)
Inwoneraantal: 45.651
Oppervlakte: 67,72 km²

valt mee.

mark61
02-10-07, 18:10
Walgelijke vertoning. Al vele malen vertoond. Politie doet niks. Overheid jammert zachtjes & wringt handen.

ronald
02-10-07, 19:06
Geplaatst door super ick
Gemeente Waalwijk
(Provincie Noord-Brabant)
Inwoneraantal: 45.651
Oppervlakte: 67,72 km²

valt mee.


Excusses voor alle normale dorpen maar bij deze is Waalwijk echt dorps. De politie schijnt confrontatie met die jeugd daar ook al te vermijden. Als we het samen maar kunnen vinden methode en daar moet niet teveel in gestoord worden. Lekkere boodschap geef je die pukkelkoppen.

M@riska
02-10-07, 19:12
Ik zou gewoon naar Waspik willen verhuizen nu.

knuppeltje
02-10-07, 19:18
Geplaatst door M@riska
Ik zou gewoon naar Waspik willen verhuizen nu.

Of dat beter is weet ik niet?

Koala64
02-10-07, 19:22
Schandalig. En laten we ook niet vergeten dat Haselhoeff weggepest is en ook in zo'n afgelegen dorp woonde. Achterlijkheid regeert daar kennelijk.

Tomas
02-10-07, 20:01
In schril contrast met de vraag of AHA wel of niet voor miljoenen per jaar in de VS beveiligd moet worden. In NL zelf is er natuurlijk geen discussie over. In NL zijn we allemaal gelijk. OK, de ene wat meer dan de andere.

Joesoef
02-10-07, 20:22
Geplaatst door Tomas
In schril contrast met de vraag of AHA wel of niet voor miljoenen per jaar in de VS beveiligd moet worden. In NL zelf is er natuurlijk geen discussie over. In NL zijn we allemaal gelijk. OK, de ene wat meer dan de andere.


Misschien wel een tip voor die mensen, een parij voor gevallen moslims beginnen oid.

catwomen
02-10-07, 20:41
Gelukkig in dit topic wordt er niets bijgehaald om het gedrag van die Nederlandse jongeren te vergoeilijken.
Het is triest en schandalig dat er niet eerder drastisch is ingegrepen.

Toch wil ik wel kwijt dat op dit forum bij dit soort berichten de autochtone prikkers de daad (ook als de daders Nederlands zijn )afkeuren. In tegenstelling tot sommige moslimprikkers hier, die verstoppertje spelen, wanneer een Nederlands gezin wordt geterroriseerd door bijv. Marokkanen.

lihoed
02-10-07, 22:18
Geplaatst door catwomen
Gelukkig in dit topic wordt er niets bijgehaald om het gedrag van die Nederlandse jongeren te vergoeilijken.
Het is triest en schandalig dat er niet eerder drastisch is ingegrepen.

Toch wil ik wel kwijt dat op dit forum bij dit soort berichten de autochtone prikkers de daad (ook als de daders Nederlands zijn )afkeuren. In tegenstelling tot sommige moslimprikkers hier, die verstoppertje spelen, wanneer een Nederlands gezin wordt geterroriseerd door bijv. Marokkanen.

We zijn nu niet in Lahore.
Marokkanen wonen hier langer dan koelies als jij als het je niet bevalt ga
je maar terug naar Lahore.
Als er iemand is die discrimineerd op ras dan ben jij het wel.
Asielzoeker die Marokkanen even op hun plaats wil zetten.
Marokkaan dit Marokkaan dat...... Marokkanen zijn niet allemaal hetzelfde..

lihoed
02-10-07, 22:35
De naam zegt het al WAS en PIK, WASPIK.

Nee.....
Ik zou daar nooit willen wonen in zo n kutdorp met skinheads en Wilders aanhangers om me heen.
Tuig, kunnen ze wel tegen een hulpeloze vrouw en kinderen.

Al Sawt
02-10-07, 22:40
Geplaatst door catwomen
Gelukkig in dit topic wordt er niets bijgehaald om het gedrag van die Nederlandse jongeren te vergoeilijken.
Het is triest en schandalig dat er niet eerder drastisch is ingegrepen.

Toch wil ik wel kwijt dat op dit forum bij dit soort berichten de autochtone prikkers de daad (ook als de daders Nederlands zijn )afkeuren. In tegenstelling tot sommige moslimprikkers hier, die verstoppertje spelen, wanneer een Nederlands gezin wordt geterroriseerd door bijv. Marokkanen. Orakel van onze collectieve geweten, begint weer met een klaagzang.


Bespaar me jouw klaagzang. Je hangt gewoon een dubbelmoraal op na. Meeste autochtone prikkers op Maroc.nl schreeuwen moord en brand, als de dader een Marokkaan is.

En toeval of niet, ze verzaken om op dit bericht te reageren.

Wat tekenend is.

Qaiys
02-10-07, 22:40
Bespuugd en met eieren bekogeld

Door RONALD VAN GEENEN JONATHAN MAAS

WASPIK - Een Liberiaans gezin in Waspik is afgelopen weekend op de vlucht geslagen na aanhoudende discriminatie, pesterijen en dreigementen.

De gemeente Waalwijk gaat op zoek naar andere huisvesting voor de familie.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00126/auto_waspik_126648a.jpg
Een man maakt een provocerend gebaar voor de woning van het weggepeste gezin. FOTO AD

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00126/wASPIK01_126676a.jpg
Een overbuurman geeft voor het huis van het weggepeste Liberiaanse gezin een jongen een uitbrander. De jongen op de foto ontkent elke betrokkenheid. FOTO AD

In december vorig jaar kwamen bij de politie de eerste meldingen van pesterijen binnen via de moeder. Haar kinderen zouden zijn gepest in de bus, bespuugd en gediscrimineerd op straat. Ook zou een groepje plaatselijke jongeren eieren tegen de ramen hebben gegooid.

Volgens loco-burgemeester Peter van Dongen van Waalwijk kwam de gemeente na meerdere meldingen en aangiftes met een plan van aanpak, maar dat mocht niet baten.

Afgelopen week werden leden van het gezin bijna aangereden door achtereenvolgens een auto en een scooter. Daarop besloot de vrouw met haar gezin te vertrekken.

Buurtbewoners in de straat reageren verbaasd en geschrokken op het vertrek van de familie. Een man die tegenover het gezin woont, houdt een groepje jongeren verantwoordelijk voor het drama.

Ook een paar buurtbewoners verderop in de straat wijzen met een beschuldigende vinger in de richting van de jeugd. ,,Ze hangen dagen en avonden rond op het Dorpsplein, tussen de kerk en de Aldi. Een groepje van twintig jongens en meisjes, 14 tot 18 ongeveer. Ze gebruiken veel drugs. De jongens hebben kaalgeschoren hoofden, het zijn racisten.’’

Een paar maanden geleden heeft de man er een paar gepakt, zegt hij. ,,Ze reden op hun fiets door de straat en gooiden eieren naar het huis. Ik ben erachteraan gerend en heb er twee bij de lurven gegrepen. Ik zei: ‘als je het niet opruimt, sla ik je kop tegen de boom’. En daarna ‘ik hou je vast tot de politie komt’. Toen hebben ze de boel netjes schoongemaakt. Nadat ik bij de vrouw die nu is gevlucht een sopje had gehaald.’’

In de keurige straat met vooral huurhuizen, waar veel oudere echtparen wonen, komen jongens op scooters af en toe poolshoogte nemen omdat er een televisieploeg aan het werk is.

Een van hen krijgt het voor de kiezen van de overbuurman. ,,Jullie verzieken de boel hier,’’ briest hij. Maar de scooterjongen, bloeddoorlopen ogen, zegt dat hij er niets mee te maken heeft.

Even later scheurt een gifgroene Honda, zonder kentekenplaten en beplakt met Pitbull-logo’s, in volle vaart luid toeterend door de straat. Door geopende ramen brengen de twee inzittenden demonstratief de Hitler-groet.

,,Dat bedoel ik dus,’’ zegt de overbuurman. ,,En de politie doet niks. Er is in al die maanden één keer een wijkagent langs geweest, maar toen zat ik in bad.’’

Een woordvoerder van de politie zegt dat het de groep jongeren die verantwoordelijk is voor de pesterijen in beeld heeft, maar dat bewijs en strafbare feiten ontbreekt. Volgens Van Dongen is er maar één aanleiding voor de pesterijen: ‘het gezin heeft een donkere huidskleur’.

Er woont volgens een gemeentewoordvoerder nog één gezin met donkere huidskleur in Waspik, maar dat zou niet worden gepest.

http://www.ad.nl/binnenland/article1709241.ece

Red Sonja
02-10-07, 23:12
Geweldige buurman! :duim:

Zulke mensen zijn niet dik bezaaid.
Ze zouden zich moeten verenigen in een soort "Club van Honderd".

Ze houden contact met elkaar en treden landelijk met zijn allen op tegen dit soort galbakkies.

Moet je eens opletten hoe ze het in hun broekjes doen.

Ze laten het vervolgens wel uit hun hoofdjes.

lihoed
02-10-07, 23:19
Geplaatst door Red Sonja
Geweldige buurman! :duim:

Zulke mensen zijn niet dik bezaaid.
Ze zouden zich moeten verenigen in een soort "Club van Honderd".

Ze houden contact met elkaar en treden landelijk met zijn allen op tegen dit soort galbakkies.

Moet je eens opletten hoe ze het in hun broekjes doen.

Ze laten het vervolgens wel uit hun hoofdjes.

Ik begin steeds meer verliefd op je te worden.
Je zou een goeie vrouwelijke ridder kunnen zijn.

Red Sonja
02-10-07, 23:23
Geplaatst door lihoed
Ik begin steeds meer verliefd op je te worden.
Je zou een goeie vrouwelijke ridder kunnen zijn.

Ik moet bekennen dat ik op mijn beurt een beetje hitsig wordt van jouw roze fluwelen broekje.

Beelden van de Meedogenloze Jongen dringen zich ongewild aan mij op.

1973Tanger
02-10-07, 23:23
Geplaatst door lihoed
Ik begin steeds meer verliefd op je te worden.
Je zou een goeie vrouwelijke ridder kunnen zijn.

Dan moet je wel snel je avatar eruit gooien bro. Niet echt een prins op het witte paard toch? Heb je nog geen vervanging kunnen vinden? :blij:

AdamRon
02-10-07, 23:26
Geplaatst door Red Sonja
Ik moet bekennen dat ik op mijn beurt een beetje hitsig wordt van jouw roze fluwelen broekje.

Beelden van de Meedogenloze Jongen dringen zich ongewild aan mij op.

ROFL

lihoed
02-10-07, 23:27
Geplaatst door 1973Tanger
Dan moet je wel snel je avatar eruit gooien bro. Niet echt een prins op het witte paard toch? Heb je nog geen vervanging kunnen vinden? :blij:

De toegestane pixels zijn maar 75*75.
Ben nog steeds op zoek naar een andere avatar.

1973Tanger
02-10-07, 23:29
Geplaatst door lihoed
De toegestane pixels zijn maar 75*75.
Ben nog steeds op zoek naar een andere avatar.

Gezien haar reactie, laat maar zitten. Jullie zijn aan elkaar gewaagd. :fplayer:

Red Sonja
03-10-07, 00:17
Geplaatst door 1973Tanger
Dan moet je wel snel je avatar eruit gooien bro. Niet echt een prins op het witte paard toch? Heb je nog geen vervanging kunnen vinden? :blij:

Degene op dat witte paard ben ik als vrouwelijke ridder natuurlijk. :rood:

Met zijn avatar is absoluut niks mis, behalve de kleur van het broekje.

Ingetogen aubergine/violet zou me persoonlijk nog meer bekoren. :maf2:

Beetje zoals dit:

http://img409.imageshack.us/img409/462/prinslihoedpk7.gif

lihoed
03-10-07, 00:51
Geplaatst door Red Sonja
Degene op dat witte paard ben ik als vrouwelijke ridder natuurlijk. :rood:

Met zijn avatar is absoluut niks mis, behalve de kleur van het broekje.

Ingetogen aubergine/violet zou me persoonlijk nog meer bekoren. :maf2:

Beetje zoals dit:

http://img409.imageshack.us/img409/462/prinslihoedpk7.gif

Voor mij ben je de ultieme vrouw, stout,lief en funny.
wanneer kom je op de koffie pussycat.

M@riska
03-10-07, 06:03
Geplaatst door knuppeltje
Of dat beter is weet ik niet?


Tuurlijk wel, beste in treiteren zijn wij. :o

Slinger
03-10-07, 08:17
Geplaatst door lihoed
Voor mij ben je de ultieme vrouw, stout,lief en funny.
wanneer kom je op de koffie pussycat.

Ik denk dat je voor een verrasing zou komen te staan...

Coolassprov MC
03-10-07, 08:46
Geplaatst door Slinger
Ik denk dat je voor een verrasing zou komen te staan...

Misschien valt ie wel op SS'ers; ongeacht geslacht.

Slinger
03-10-07, 08:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien valt ie wel op SS'ers; ongeacht geslacht.

Of misschien op een CoolaSS...

:lachu:

observer
03-10-07, 09:20
Geplaatst door Koala64
Schandalig. En laten we ook niet vergeten dat Haselhoeff weggepest is en ook in zo'n afgelegen dorp woonde. Achterlijkheid regeert daar kennelijk. dat weet je in die dorpen, mijn oom is 30 jaar geleden vanuit rotterdam naar zo'n dorp gegaan en hij is daar volgens hun nog steeds "de rotterdammer" zo 1 uit de grote stad die het niet begrijpt. Als je dan ook nog een kleurtje hebt en je gewoonten zijn anders tja dan ben je het zaadje, of dat racisme of dorpse manier tja geen idee

mischien kunnen ze ruilen met de ouders van dat blonde jongetje wat op die zwarte school zat

lihoed
03-10-07, 13:33
Geplaatst door Slinger
Ik denk dat je voor een verrasing zou komen te staan...

Hoezo? We hebben het hier toch over een vrouw die het een beetje opneemt voor de zwakkere in deze maatschappij of heb ik iets over het hoofd gezien.

lihoed
03-10-07, 13:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien valt ie wel op SS'ers; ongeacht geslacht.

Ongeacht geslacht? Ga je me nou uitmaken voor homo.

Damn!

III
03-10-07, 13:45
Geplaatst door lihoed
Hoezo? We hebben het hier toch over een vrouw die het een beetje opneemt voor de zwakkere in deze maatschappij of heb ik iets over het hoofd gezien.

Ja, dat zij zich niet schroomt kritisch uit te laten over de domheid.

III
03-10-07, 13:47
Geplaatst door lihoed
Ongeacht geslacht? Ga je me nou uitmaken voor homo.

Damn!

Homo's zonder geslacht zijn redelijk ongevaarlijk...

super ick
03-10-07, 13:56
Geplaatst door lihoed
Voor mij ben je de ultieme vrouw, stout,lief en funny.
wanneer kom je op de koffie pussycat.

Jij MOET als maagd het huwelijk in!!!!!!! Onthou dat goed.
Dus alleen koffie.

lihoed
03-10-07, 14:01
Geplaatst door super ick
Jij MOET als maagd het huwelijk in!!!!!!! Onthou dat goed.
Dus alleen koffie.

Alleen koffie?
Ik zal het proberen.

wytze
03-10-07, 14:04
Geplaatst door observer
dat weet je in die dorpen, mijn oom is 30 jaar geleden vanuit rotterdam naar zo'n dorp gegaan en hij is daar volgens hun nog steeds "de rotterdammer" zo 1 uit de grote stad die het niet begrijpt. Als je dan ook nog een kleurtje hebt en je gewoonten zijn anders tja dan ben je het zaadje, of dat racisme of dorpse manier tja geen idee

mischien kunnen ze ruilen met de ouders van dat blonde jongetje wat op die zwarte school zat




je praat het nog min of meer goed ook he?
is je oom ook fysiek aangevallen?

en die overbuurman is zeker geen dorpeling?

en als deze racistische gastjes in Amsterdam willen komen demonstreren en een klap van AFA krijgen dan heb je een mond vol over extreem links geweld.

III
03-10-07, 14:11
Geplaatst door lihoed
Alleen koffie?
Ik zal het proberen.

Koekje erbij? ;)

lihoed
03-10-07, 14:18
Geplaatst door III
Koekje erbij? ;)


Het sneeuwt buiten de openhaard staat aan.
koffie,koek. mmmmmmmm m'n dag kan niet meer stuk.

mark61
03-10-07, 14:35
Nette vrouwen drinken geen koffie. En gaan niet zonder chaperonne op bezoek, zeker niet bij alleenstaande kruiskrabbers.

lihoed
03-10-07, 14:47
Geplaatst door mark61
Nette vrouwen drinken geen koffie. En gaan niet zonder chaperonne op bezoek, zeker niet bij alleenstaande kruiskrabbers.

Je moest 'ns weten ouwe.....

naam
03-10-07, 15:40
Geplaatst door lihoed
Je moest 'ns weten ouwe.....

Volgens mij ben jij een onzettend geile moslim.
Misschien kun je hier nog wat scoren. :duim:

Ohh, en nu ff niet overdag hé.

lihoed
03-10-07, 16:00
Geplaatst door naam
Volgens mij ben jij een onzettend geile moslim.
Misschien kun je hier nog wat scoren. :duim:

Ohh, en nu ff niet overdag hé.

Dat moslim woordje moet er gewoon bij heh

Hoe weet jij dat ik een moslim ben, Jewboy.

naam
03-10-07, 16:04
Geplaatst door lihoed
Dat moslim woordje moet er gewoon bij heh

Hoe weet jij dat ik een moslim ben, Jewboy.

Ik denk inderdaad dat jij geen moslim bent, moslims zijn over het algemeen een stuk fatsoenlijker in hun uitingen over vrouwen en hebben meer respect voor anders gelovigen.

:boogjes:

III
03-10-07, 16:06
Geplaatst door mark61
Nette vrouwen drinken geen koffie. En gaan niet zonder chaperonne op bezoek, zeker niet bij alleenstaande kruiskrabbers.

Geen nood, Robin mag mee!
Toch?

III
03-10-07, 16:08
Geplaatst door naam
Ik denk inderdaad dat jij geen moslim bent, moslims zijn over het algemeen een stuk fatsoenlijker in hun uitingen over vrouwen en hebben meer respect voor anders gelovigen.

:boogjes:

Dan moet lachen wel iets voor de duivel zijn...

"Over het algemeen.."
hihihi

En ik dacht zijn vraag was hóe je erbij kwam, niet dát je erbij kwam.

lihoed
03-10-07, 16:26
Geplaatst door naam
Ik denk inderdaad dat jij geen moslim bent, moslims zijn over het algemeen een stuk fatsoenlijker in hun uitingen over vrouwen en hebben meer respect voor anders gelovigen.

:boogjes:

Alsof jij moslims respecteert, ik zit maar een beetje te dollen met Red Sonja en dan kom jij meebemoeien, smurftuig.

super ick
03-10-07, 19:48
Geplaatst door lihoed
Alsof jij moslims respecteert, ik zit maar een beetje te dollen met Red Sonja en dan kom jij meebemoeien, smurftuig.

Gargamellll !!!!!!!!

Red Sonja
03-10-07, 22:15
Geplaatst door lihoed
Je moest 'ns weten ouwe.....

Hey gast, luistert: als je nooit eens bij een leuke griet of gozert op de koffie gaat, word je vanzelf een ouwe kruiskrabbert. :hihi:

Red Sonja
03-10-07, 22:19
Geplaatst door lihoed
...smurftuig.

:haha:

lihoed
03-10-07, 22:47
Geplaatst door Red Sonja
Hey gast, luistert: als je nooit eens bij een leuke griet of gozert op de koffie gaat, word je vanzelf een ouwe kruiskrabbert. :hihi:

hahahaha. mijn ridderlijke woman makes me laughing.

xxx-jes......

observer
04-10-07, 08:54
Geplaatst door wytze
je praat het nog min of meer goed ook he?
is je oom ook fysiek aangevallen?

en die overbuurman is zeker geen dorpeling?

en als deze racistische gastjes in Amsterdam willen komen demonstreren en een klap van AFA krijgen dan heb je een mond vol over extreem links geweld. ik praat niets goed want ze moeten gewoon van die vrouw afblijven, ik stel alleen dat elke "indringer" in zo'n dorp als stront wordt behandeld, overigens nee grotendeels omdat hij door zijn werk en andere onstandigheden al snel in de dorpmix zat, toch bleef hij iemand van buiten. Voor iemand die niet zo makkelijk een ingang in het dorpsleven heeft is het veel moeilijker, dat zie je overigens al in wijken, vorig jaar nog in scheveningen waar een ruzie tussen bewoners en import met dode afliep

het is veel te makkelijk om elk incident waar iemand met een andere afkomst bij betrokken is meteen als racisme af te doen, ik heb ook wel eens ruzie met mijn buren heb er zelfs een keer 1 op zijn bek geslagen, zijn huidskleur zou niet moeten bepalen of dat mishandeling is of een rascistische aanslag

wat betreft de AFA geef je zelf al het antwoord, als de reactie op iets wat je niet aanstaat is het met geweld te voorkomen, tja wie deed dat ook al weer oh ja de sturmabteilung van de nsdap

III
04-10-07, 16:07
Geplaatst door observer
ik praat niets goed want ze moeten gewoon van die vrouw afblijven, ik stel alleen dat elke "indringer" in zo'n dorp als stront wordt behandeld, overigens nee grotendeels omdat hij door zijn werk en andere onstandigheden al snel in de dorpmix zat, toch bleef hij iemand van buiten. Voor iemand die niet zo makkelijk een ingang in het dorpsleven heeft is het veel moeilijker, dat zie je overigens al in wijken, vorig jaar nog in scheveningen waar een ruzie tussen bewoners en import met dode afliep

het is veel te makkelijk om elk incident waar iemand met een andere afkomst bij betrokken is meteen als racisme af te doen, ik heb ook wel eens ruzie met mijn buren heb er zelfs een keer 1 op zijn bek geslagen, zijn huidskleur zou niet moeten bepalen of dat mishandeling is of een rascistische aanslag

wat betreft de AFA geef je zelf al het antwoord, als de reactie op iets wat je niet aanstaat is het met geweld te voorkomen, tja wie deed dat ook al weer oh ja de sturmabteilung van de nsdap


Antifa en Anti Antifa verdienen elkaar ook.
Oposames.

Racisme?
Ontevredenheid met zichzelf, het missen van iegelijke zelfreflectie en een minderwaardigheidscomplex.

observer
04-10-07, 20:17
Geplaatst door III
Racisme?
Ontevredenheid met zichzelf, het missen van iegelijke zelfreflectie en een minderwaardigheidscomplex. mischien maar een gevoel van de ware en de beste, zeg maar gerust uitverkorene te zijn gekopeld aan een be/veroordeling van iedereen die niet is zoals jij kan ook aan zo'n beetje elk geloof toegeschreven worden, al is het dan weer wel apart dat binnen zo'n geloof sommige zoals orwell het mooi zijn gelijker zijn dan anderen

III
04-10-07, 20:41
Geplaatst door observer
mischien maar een gevoel van de ware en de beste, zeg maar gerust uitverkorene te zijn gekopeld aan een be/veroordeling van iedereen die niet is zoals jij kan ook aan zo'n beetje elk geloof toegeschreven worden, al is het dan weer wel apart dat binnen zo'n geloof sommige zoals orwell het mooi zijn gelijker zijn dan anderen

Onderdrukte zelfhaat is het.
Men kan die haat niet kanaliseren en daardoor komt-ie naar buiten.
Alles wat anders is zal het dan kunnen ontgelden.
In eerste instantie het vreemde. En als dat verdedigd wordt door hetzelfde, dan wordt er weer ondescheid gemaakt tussen precies hetzelfde en niet helemaal hetzelfde.
Dan gaat het ineens weer naar binnen toe. De gehate is immers ook blank (in dit geval is het dus blank racisme) en moet daarom om zijn geestelijke verschillen bestreden worden.
Racisme maakt dus een geëvolueerde stap naar het fascisme.

Al Sawt
04-10-07, 23:24
-[Lihoed en Naam. Graag on-topic blijven en bespaar ons jullie ranzige reactie`s. Al Sawt.]-

observer
05-10-07, 09:53
Geplaatst door III
Onderdrukte zelfhaat is het.
Men kan die haat niet kanaliseren en daardoor komt-ie naar buiten.
Alles wat anders is zal het dan kunnen ontgelden.
In eerste instantie het vreemde. En als dat verdedigd wordt door hetzelfde, dan wordt er weer ondescheid gemaakt tussen precies hetzelfde en niet helemaal hetzelfde.
Dan gaat het ineens weer naar binnen toe. De gehate is immers ook blank (in dit geval is het dus blank racisme) en moet daarom om zijn geestelijke verschillen bestreden worden.
Racisme maakt dus een geëvolueerde stap naar het fascisme. eigenlijk is onderscheid maken iets basaals, we doen het elke dag 500x of het nu tussen 2 paar schoenen of 2 paar mensen is, het is dus niet zo vreemd. Dat het in gemeenschappen versterkt wordt, ook niet vreemd, immers dat wat je kent vs dat wat je niet kent. Wat wel opvalt is dat het soms op knopjes drukt

tijdje geleden hingen hier in rotterdam posters om aan te geven wat je moest doen als je een misdaad zag, ie een signalement. Niemand viel over geslacht, haarkleur etc maar over punt 2 huidskleur kwamen klachten

super ick
05-10-07, 12:24
Geplaatst door III
Antifa en Anti Antifa verdienen elkaar ook.
Oposames.

Racisme?
Ontevredenheid met zichzelf, het missen van iegelijke zelfreflectie en een minderwaardigheidscomplex.

Ontstaan van racisme


Hoewel het lastig is om de historische wortels van het racisme te achterhalen, kan in grote lijnen gesteld worden dat de oorsprong ligt in de blanke overheersing van de Afrikaanse, Amerikaanse en Aziatische volken vanaf de ontdekkingsreizen. Omdat de blanken technisch verder ontwikkeld waren, konden ze gemakkelijk andere volken aan zich onderwerpen. Daarnaast geloofde men dat de blanke, West-Europese samenleving een hogere cultuur en godsdienst had. In de negentiende eeuw leidde dit zelfs tot de gedachte dat de blanken het hoogtepunt van de menselijke evolutie vormden. Op grond daarvan mochten zij heersen over andere rassen. Ook beschouwden de blanken het als hun taak om mensen die tot andere rassen behoorden op te voeden.

Angst voor het vreemde
Toch kunnen de oorzaken van het huidige racisme niet zonder meer herleid worden tot deze opvatting. De meeste vooroordelen vinden hun oorsprong in angst voor het vreemde, gekoppeld aan de vrees zich te moeten aanpassen aan andere bevolkingsgroepen. Tegenwoordig wordt in theorie de gelijkwaardigheid van rassen algemeen aanvaard. Volgens de verklaring van de rechten van de mens van 1948 zijn alle mensen vrij en hebben ze gelijke rechten, ongeacht hun ras, kleur, geslacht, taal en godsdienst. Desondanks komt racisme nog steeds voor en steekt het ook in Nederland regelmatig de kop op.

www.discriminatie.nl



Wat zegt Islam over Racisme?

--------------------------------------------------------------------------------


Een Muslim bekijkt de wereld vanuit de vraag: wat betekent dit voor God? Wanneer men aan een Muslim vraagt welk mens meer waard is dan een ander, dan wordt in werkelijkheid gevraagd: welk mens is voor God meer waard dan een ander.

Het antwoord is duidelijk: voor God zijn alle mensen gelijk. God maakt geen onderscheid op basis van ras, afkomst, huidskleur, taal, geslacht, enz. Het enige wat voor God telt is vroomheid en goede daden. Vermits alleen God daarover kan oordelen, heeft geen enkel mens het recht zich meer te wanen dan iemand anders.

Volgens de Islam zijn alle mensen (Muslims en niet-Muslims) afstammelingen van één man en één vrouw. We hebben uiteindelijk allemaal dezelfde voorouders en we zijn dus allemaal gelijk. God heeft gezorgd voor verschillende groepen van mensen, niet om elkaar te bevechten, maar om elkaar te leren kennen. Volgend vers legt de basis voor een universele broederschap van de gehele mensheid:
"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie bij God is de vroomste. Waarlijk, God is Al-Wetend en welingelicht." (Koran, 49:13)
Profeet Mohammed zei:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een arabier is niet beter dan een niet-arabier, en een niet-arabier niet beter dan een arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".(gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
De Profeet beklemtoonde dit punt herhaaldelijk, zo ook tijdens zijn laatste preek, die hij een 80-tal dagen voor zijn dood hield en die kan aanzien worden als zijn spiritueel testament:
"Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden"(laatste preek van Muhammad)
Implicatie van het bovenstaande is dat in Islam racisme een concept is dat onvoorstelbaar en ondenkbaar is.

Het volledige afwijzen van racisme, in samenhang met het centrale belang van godsdienstvrijheid in de Islam, maakt dat de Islam eigenlijk zelf een multi-cultureel model is. Muslims hanteren inderdaad waarden en normen die zeer dicht aansluiten bij de Judeo-Christelijke waarden waaruit het Westerse model gegroeid is. Dat is niet verwonderlijk vermits Muslims in dezelfde God (in het arabisch: Allah.html, in het Hebreeuws: Jahweh) geloven als de Christenen en de Joden, en mensen die in dezelfde God geloven, kijken allemaal naar diezelfde God voor de bepaling van wat goed en verkeerd is, en delen dus allemaal dezelfde normatieve basis.

Tot zover de theorie.

Sorry Al Zout,
kon de link niet meer vinden, maar bij positieve post wordt dat je niet zo zwaar aangerekend :D :D

mark61
05-10-07, 12:27
Geplaatst door super ick
Ontstaan van racisme


Hoewel het lastig is om de historische wortels van het racisme te achterhalen, kan in grote lijnen gesteld worden dat de oorsprong ligt in de blanke overheersing van de Afrikaanse, Amerikaanse en Aziatische volken vanaf de ontdekkingsreizen.

Wat een waanzinnige tunnelvisie.

super ick
05-10-07, 14:38
Geplaatst door mark61
Wat een waanzinnige tunnelvisie.

Ja dacht ik ook toen ik het las.
Lijkt een beetje alsof het een kwalijke eigenschap is die alleen voorbehouden is aan het blanke ras.

mark61
05-10-07, 14:41
Geplaatst door super ick
Ja dacht ik ook toen ik het las.
Lijkt een beetje alsof het een kwalijke eigenschap is die alleen voorbehouden is aan het blanke ras.

Ja joh :hihi:

settoutia
14-11-08, 09:21
dat is gewoon niet normaal en dat de regering alleen maar jammert en er niks aan doet. maar als het ging om nederlandse gezin die bedreigt werd door allochtone dan werd er meet wat aan gedaan.
dit is gewoon niet normaal.!!!!

John2
14-11-08, 09:37
dat is gewoon niet normaal en dat de regering alleen maar jammert en er niks aan doet. maar als het ging om nederlandse gezin die bedreigt werd door allochtone dan werd er meet wat aan gedaan.
dit is gewoon niet normaal.!!!!

Zoals wat, in Den Haag en andere grote steden worden in de achterstands wijken dagelijks mensen weg gepest door groepen jongeren.
Ook deze lopen nog steeds vrij rond.

mark61
14-11-08, 10:10
dat is gewoon niet normaal en dat de regering alleen maar jammert en er niks aan doet. maar als het ging om nederlandse gezin die bedreigt werd door allochtone dan werd er meet wat aan gedaan.
dit is gewoon niet normaal.!!!!

Bizar hoe mensen ouwe topics opduikelen. Maar het treft toevallig.

Tis niet waar wat je zegt, 'Nederlandse' (je bedoelt: Hollandse) gezinnen worden ook niet beschermd. In feite vindt geen enkele instantie het bestrijden van wegpesten zijn taak.

Het is wel waar dat er door de maatschappij lauwer wordt gereageerd op blank racisme. Niet-blank racisme wordt dan weer niet zo benoemd, maar gewoon als 'wangedrag van tuig'.

Tomas
14-11-08, 10:17
Volgens mij waren er in dit verhaal bestuurders ontslagen en maatregelen genomen. De commotie was redelijk groot toen dit in het nieuws kwam. Kan me vergissen met een andere zaak. 't is alweer even geleden.

mark61
14-11-08, 10:26
Volgens mij waren er in dit verhaal bestuurders ontslagen en maatregelen genomen. De commotie was redelijk groot toen dit in het nieuws kwam. Kan me vergissen met een andere zaak. 't is alweer even geleden.

Ik dacht dat B&W wel het boetekleed aantrokken, maar dat was het dan verder. Van het met fanfare terughalen van dat gezin was iig. geen sprake.

Wel:

De rechtbank Breda heeft zeven mannen en jongens veroordeeld voor discriminatie van een Liberiaans gezin uit Waspik in de periode maart 2006 tot oktober 2007.

Volgens de rechter is vast komen staan dat de veroordeelde jongens in een groepje van wisselende samenstelling in Waspik met enige regelmaat dingen naar de Liberiaanse familie heeft geroepen zoals ‘monkey’, ‘aap’, ‘kutzwarte’ etcetera, al dan niet met oerwoudgeluiden.

Twee van hen – de meerderjarige verdachten - zijn ook veroordeeld voor bedreiging van het gezin. Zij waren met een auto en een scooter op leden van het gezin ingerede ...

Vreemd dat de strafmaat er niet bij staat. Lemme guess... enfin, de meesten waren minderjarig.

Dit proces vond plaats twee jaar na 'de feiten'. Ze hadden maar geen haast.