PDA

Bekijk Volledige Versie : Stichting om homosexuele praxis tegen te gaan bestaat 25 jaar.



Qaiys
04-10-07, 12:31
„Homoseksuele gevoelens kunnen verbleken”

Stichting Onze Weg viert 25-jarig jubileum

ALMERE - Niet toegeven aan homoseksuele gevoelens, maar binnen Bijbelse kaders zoeken naar wegen om daarmee om te gaan. Stichting Onze Weg viert dit weekeinde dat ze zich een kwarteeuw met deze boodschap mengt in het debat rond homoseksualiteit. Bestuurslid Johan van de Sluis (69): „De praxis moeten we blijven afwijzen.”

Zelf worstelde Van de Sluis jarenlang met homoseksuele gevoelens. Uiteindelijk mocht hij naar eigen zeggen door het geloof in Christus daarmee breken. Hij trouwde en kreeg drie kinderen. Ook schreef hij op verzoek van een uitgever zijn levensverhaal op in een boek, dat hij de titel ”Ik ben niet meer zo” meegaf.

Van de Sluis stond in 1982 aan de wieg van Onze Weg, om op te komen voor de belangen van christenen met homoseksuele gevoelens. De stichting koos nadrukkelijk als uitgangspunt dat homofilie een gerichtheid is, en dus ook de mogelijkheid tot hulpverlening kan worden geboden. Ze nam afstand van een andere mening die ook onder (orthodoxe) christenen opgeld doet, dat de oorzaak van homoseksualiteit juist moet worden gezocht in de menselijke genen of hormonen.

Terugkijkend op de achterliggende jaren overheerst bij Van de Sluis beslist geen zelfvoldaan gevoel. „Misschien hebben we te veel de nadruk gelegd op de gedachte dat er áltijd een weg van volledige verandering mogelijk is. Alsof mensen met homoseksuele gevoelens de knop zomaar kunnen omdraaien. Dat is niet zo. Het is juist uitzonderlijk als dat gebeurt.”

Termen als bevrijding en genezing gebruikt het bestuurslid van Onze Weg de laatste tijd niet meer zo snel. „Het loskomen van homoseksuele gevoelens benoem ik nu als een langdurig proces van verandering. Alleen door het geloof kan ik de oude mens voor dood houden en gaat die aan kracht verliezen. Daardoor kunnen homoseksuele gevoelens verbleken, hoewel dat niet bij iedereen altijd het geval hoeft te zijn. De homoseksuele leefwijze blijft voor mij op grond van de Bijbel een zondige en daarmee onbegaanbare levensweg.”

Onze Weg is nauw verbonden aan Different, het vroegere Evangelische Hulp Aan Homofielen en onderdeel van de Amsterdamse stichting Tot Heil des Volks. Onder meer de seculiere homobeweging, het COC, verwijt deze stichting er alleen maar op te hameren dat mensen moeten genezen van hun homoseksuele gevoelens. Van de Sluis ziet dit als een karikatuur. „Het COC wilde, toen ik daar jaren geleden een keer om vroeg, mij niet eens ontvangen. Het staat daarmee niet open voor een gesprek over onze visie. Bovendien krijg ik door recente publieke uitspraken de indruk dat ze doelbewust het vijandbeeld overeind wil houden.”

Uw eigen partij, de ChristenUnie, heeft regelmatig contact met het COC. Ook met uw stichting?
„Nee. Daar ben ik enorm in teleurgesteld, al kunnen wij zelf ook aan de bel trekken. Ik ben echter niet iemand die gelijk een brief schrijft. Ik ben blij dat de ChristenUnie in de regering zit. Wat het denken over homoseksualiteit betreft, acht ik echter het gevaar groot dat ze water bij de wijn doet. Zowel in behoudende kerken als in evangelische groepen gaan ook steeds meer mensen overstag, om uit het oogpunt van medemenselijkheid een homoseksuele relatie van liefde en trouw toe te staan.”

CU-voorzitter Blokhuis zei vorige week in deze krant niet dat een raadslid met een homorelatie onder geen beding kan.
„We moeten altijd achter mensen met homoseksuele gevoelens blijven staan, maar mogen geen ruimte bieden aan de praxis. Als je dus gaat toestaan dat homoseksuele raadsleden een relatie mogen hebben met iemand van hetzelfde geslacht, geef je anderen de boodschap mee dat ze ook voor die levensstijl mogen kiezen. De insteek van de ChristenUnie zal moeten blijven dat we die leefwijze onverkort afwijzen.”

In reformatorische kring ontstaan steeds meer initiatieven om het taboe rond homoseksualiteit te doorbreken. Leidt dat op termijn niet tot acceptatie van de homoseksuele praxis?
„Openheid is nodig, omdat veel kerken lange tijd de deur dicht hebben gehouden met enkel de kreet dat homoseksualiteit zonde is. Daarmee jaag je mensen naar het COC, omdat je als homo daar wel begrip ontmoet. Naar mijn gevoel loopt een club als RefoAnders, waar ik waardering voor heb, echter het risico te veel het accent te leggen op het koesteren van homoseksuele gevoelens. Daarmee doe je Gods Woord tekort. Wij wijzen liever op de noodzaak van totale verandering om zo te leren in harmonie met jezelf, de ander en God te leven. Dat is een weg van zelfverloochening. Het is geen eenvoudige boodschap, maar ze leidt wel tot een vollere ontplooiing van het leven in Christus.”


http://www.refdag.nl/artikel/1317811/%26bdquo%3BHomoseksuele+gevoelens+kunnen+verbleken %26rdquo%3B.html

Koala64
04-10-07, 13:20
:D

1973Tanger
04-10-07, 14:15
Geplaatst door Koala64
:D

Is dit je enige reactie die je hebt lief koalabeertje? Toen in een andere topic moslims met hypocrisie gekoppeld werd, was je meteen haantje de voorste. :)

knuppeltje
04-10-07, 14:15
Geplaatst door Qaiys


Dat is een weg van zelfverloochening. Het is geen eenvoudige boodschap, maar ze leidt wel tot een vollere ontplooiing van het leven.

http://www.refdag.nl/artikel/1317811/%26bdquo%3BHomoseksuele+gevoelens+kunnen+verbleken %26rdquo%3B.html

Zelfvelochening?
Is dat niet de vermeende vraag van de auto's aan de allo's als het om normaal gedrag gaat- en die door de allo's terecht niet wordt aanvaard?
Kom jij nu hier ook voor zelfverlochening pleiten?

Koala64
04-10-07, 14:44
Geplaatst door 1973Tanger
Is dit je enige reactie die je hebt lief koalabeertje? Toen in een andere topic moslims met hypocrisie gekoppeld werd, was je meteen haantje de voorste. :)
Weet je, ik heb deze discussie zo vaak gevoerd dat ik alleen nog maar met smileys kan reageren. Discussiemoe denk ik betreffende dit onderwerp. ;)

Maar voor de duidelijkheid, natuurlijk keur ik dit af en maak ik me er boos over. Heb ook gekeken op de website van die organisatie of ik kon reageren maar dacht plof maar. Teveel eer.

sjaen
04-10-07, 15:16
leef en laat leven
wat een bemoeizucht, niets ergers dan een ex............ :rolleyes:

Hawa
04-10-07, 18:33
Het verhaal van een ras homo, die de heer heeft gevonden...
Het verhaal van een ras verkrachter die de heer heeft gevonden
Het verhaal van een ras crimineel die de Heer heeft gevonden...
Het verhaal van de kinderverkrachter die de heer heeft gevonden...

Ja de Heer is mijn Herder.

De heer en de heer, er komt geen Dame aan te pas.

Jezus neemt alle zonden weg..

De weg naar de toekomst.

Het puntje naar het paaltje theorie-kwestie.

Vermenigvuldig U!! :tover:

Olive Yao
04-10-07, 18:45
Geplaatst door Hawa
Het verhaal van een ras homo, die de heer heeft gevonden...
Het verhaal van een ras verkrachter die de heer heeft gevonden
Het verhaal van een ras crimineel die de Heer heeft gevonden...
Het verhaal van de kinderverkrachter die de heer heeft gevonden...
Het verhaal van de president die de Heer heeft gevonden ...

"God told me to go to war".

tr_imparator
04-10-07, 18:58
Geplaatst door Olive Yao
Het verhaal van de president die de Heer heeft gevonden ...

"God told me to go to war".



''God bless America''



En wij dan? :mrt:

Red Sonja
04-10-07, 20:49
Jammer dat die David er nu niet is.
Hij had hier leuk op kunnen reageren.

Hij kan me dan een lor noemen, maar ik heb wel respect voor zijn standpunt in deze kwesties.

III
04-10-07, 20:56
Geplaatst door sjaen
leef en laat leven
wat een bemoeizucht, niets ergers dan een ex............ :rolleyes:

Wat gaat het een ander aan wat ik tussen de lakens uitvoer?

III
04-10-07, 20:57
Geplaatst door Olive Yao
Het verhaal van de president die de Heer heeft gevonden ...

"God told me to go to war".

In God we trust.
Written on the yankee dollar.

Ze hebben de O vervangen door de EL.
God is geld geworden.
Dat is hun heer...

III
04-10-07, 20:59
Geplaatst door tr_imparator
''God bless America''



En wij dan? :mrt:

Dat vraag ik me ook weleens af als er gevoetjebald gaat worden.
Bidden dat ze mogen winnen...
En dat gebed wordt verhoord in het feit dat die anderen verliezen.
Wat is dat voor een godsbeeld?

sidi bibi
05-10-07, 00:20
Geplaatst door Koala64
:D

En dan die klinkende namen, stichting " Onze Weg ", stichting " Tot Heil des Volks " :engel:

Koala64
05-10-07, 00:30
Geplaatst door sidi bibi
En dan die klinkende namen, stichting " Onze Weg ", stichting " Tot Heil des Volks " :engel:

Sja, pfff.... moet je er mee. :D

naam
05-10-07, 08:08
Wat heeft een Bouwmarkt nou weer met homosexualiteit te maken. :verward:

sidi bibi
05-10-07, 09:17
Geplaatst door naam
Wat heeft een Bouwmarkt nou weer met homosexualiteit te maken. :verward:

Tuinslang, boor, beitel

Man_Ray
05-10-07, 10:16
Een kerel die ik ken en momeneel effe niet mag prikken gaf me toestemming dit te plaatsen.


Die Van de Sluis ken ik namelijk. Eind '95 heb ik bij hem zo'n christelijke cursus gedaan om hetero te worden. Hij zat toen bij de stichting Evangelische Hulp Aan Homofielen. Ik volgde die cursus om er een artikel over te schrijven, en deed me voor als verlegen man die van z'n homofiele gevoelens af wilde komen. Hij probeerde me te versieren, en stelde hele gore vragen - hij wilde vooral veel seks-details weten. Een goorlap is het.

mark61
05-10-07, 10:18
Geplaatst door Man_Ray
Een kerel die ik ken en momeneel effe niet mag prikken gaf me toestemming dit te plaatsen.

Joh :hihi:

sidi bibi
05-10-07, 13:40
Geplaatst door Man_Ray
Een kerel die ik ken en momeneel effe niet mag prikken gaf me toestemming dit te plaatsen.

Stichting " Evangelische Hulp aan Homofielen ", het kan niet op, krijg zo langzamerhand de indruk dat er meer stichtingen dan homofielen zijn. Of toch iets met Griffo's

Red Sonja
05-10-07, 17:47
Ach wat lief.

Juliette als boodschappenknulletje.

Hawa
05-10-07, 18:28
Ik vermaak mij kosstelijk om al die uitspraken...Ga zo door,Hallelujaaahhhhhhhhhhhhhhhh :)

Koala64
05-10-07, 19:01
Geplaatst door naam
Wat heeft een Bouwmarkt nou weer met homosexualiteit te maken. :verward:
:D

Wacht maar, we willen ook eigen supermarkten. Dit is pas het begin. :student:

Olive Yao
08-10-07, 10:19
Geplaatst door Hawa
Ik vermaak mij kosstelijk om al die uitspraken ... Ga zo door, Hallelujaaahhhhhhhhhhhhhhhh :)
Ik vond die van jou eigenlijk nog wel de mooiste.


Geplaatst door een kerel die Man_Ray kent en momenteel effe niet mag prikken

Die Van de Sluis ken ik namelijk. Eind '95 heb ik bij hem zo'n christelijke cursus gedaan om hetero te worden. Hij zat toen bij de stichting Evangelische Hulp Aan Homofielen. Ik volgde die cursus om er een artikel over te schrijven, en deed me voor als verlegen man die van z'n homofiele gevoelens af wilde komen. Hij probeerde me te versieren, en stelde hele gore vragen - hij wilde vooral veel seks-details weten. Een goorlap is het.
Dat was voor hij de heer had gevonden.

David
08-10-07, 10:41
Geplaatst door Olive Yao

Dat was voor hij de heer had gevonden.

No way - het ging tussen het preken door. "Het is zondig, jongen, je moet het afzweren. Maar wat heb je nou precies allemaal gedaan, en met wie? Oh ja - vertel eens - vond je het lekker...?" De hypocriete smeerlap.

:kotsen2:

wit schaap
08-10-07, 10:45
Het bewijs van homogenezing is nu weer gay

Lodewijk Dros, Trouw, 9 november 2006

Raphaël S. Creemers: Rammelend van de huidhonger. Uitgeverij Boekenbent, 211 pagina’s. ISBN 9085700949, 12,95 euro. < www.raphaelcreemers.com >

Raphael Creemers was een ’door God genezen homo’. Hij leidde Europa’s grootste evangelische club die in Jezus’ naam homo’s in hetero’s ’veranderde’. Nu is hij weer homo. „Ik heb meegemaakt wat Haggard nu doormaakt.”

Raph Creemers vertelt Feike ter Velde in 1984 hoe Jezus hem van homo hetero maakte. Raph Creemers nu: Van je homoseksualiteit afkomen? Klinkklare onzin.


Creemers en Haggard waren beiden boegbeelden van de evangelische stroming die zeker weet dat je van je homoseksualiteit kunt afkomen door het geloof in Jezus. De Nederlander werd er zelfs een tijdje beroemd mee. In 1984 zat hij een half uur lang bij Feike ter Velde (’Mag ik eens met je praten?’) aan tafel, om op tv te vertellen hoe hij van homo hetero was geworden.

„De EO pakte flink met me uit”, zegt Creemers. De omroep was toen nog stevig fundamentalistisch.

„Ze konden volhouden dat homoseksualiteit zondig was én dat het daarmee niet ’punt, uit’ was. Er kon een komma gezet worden, er was verandering mogelijk. Ik was die komma.”

Creemers kreeg vier kinderen.

Raph Creemers zette Stichting Een Nieuwe Schepping op, met uiteindelijk ’duizenden in het klantenbestand’, vertelt hij. Homo’s die tobden met hun geaardheid, partners, ouders van kinderen die ’ook zo’ waren. Het zou ’Europa’s grootste ex-gay organisatie’ worden.



Different: de naam is anders, maar het doel blijft homo’s ’veranderen’

Vroeger heette de Amsterdamse christelijke hulpverleningsclub Evangelische Hulp aan Homofielen. Nu is het Different, nog steeds van de orthodox-evangelische stempel. Different wil homoseksuelen van hun levensstijl afhelpen.

Oprichter/directeur is ex-gay Johan van de Sluis. Nog steeds keert de groepering [...] zich tegen elke uiting van gelijkgeslachtelijke liefde, ook die van mensen die ’in liefde en trouw’ samenleven.

Different geeft het havo-vwo-lespakket ’helemaal anders’ uit. Daarin ontkoppelt Different ’homoseksuele gevoelens’ van ’homoseksuele identiteit’.

In april van dit jaar viel een Kamermeerderheid over onderwijsminister Van der Hoeven heen, toen ze verspreiding van dit pakket verdedigde als ’orthodox-bijbels’.

Theologisch heet homoseksualiteit bij Different ’zonde’, psychologisch ’scheefgroei’ en psychiatrisch is het een ’gevoelsstoornis’.
Different biedt begeleiding bij een ’intensief veranderingsproces’ op weg naar ’gezonde seksualiteit’.



’Verandering’ preekte de stichting, niet: genezing, ’want dan zou je homoseksualiteit als een ziekte zien’.

„Ik vond het toen een scheefgroei. Veel evangelischen zien dat nog steeds zo.”

Creemers importeerde uit de VS materiaal voor het afleren van homoseksualiteit – zijn grote voorbeeld en ex-homo Frank Worthen ontwikkelde een cursus, van harte aanbevolen door James Dobson, de man die nu Ted Haggard van zijn zondige oriëntatie moet afhelpen.

In de periode waarin Creemers en zijn stichting in een opvanghuis in Arnemuiden en Helledoorn homofielen hielpen, was de voorman zelf er ’zonder ook maar enige reserve’ van overtuigd dat hij hetero was geworden.



Tijdens zijn huwelijk, zegt Creemers, is hij één keer ontrouw geweest. Met een jongen.

„Daar stond ik, bekend als de man die met overtuiging had verteld dat homoseksualiteit te veranderen was.”

"Met dat radicale christendom dat ik aanhing had ik mezelf een rad voor ogen gedraaid. Dat deed Haggard ook. Hij is hard de kast uitgesmeten. In zijn positie betekent dat dat hij enorm statusverlies lijdt. En gezichtsverlies tegenover zijn vrouw en vijf kinderen.”


Hoe homovriendelijk is de EO eigenlijk?

Fred Kwint (48) werkt als eindredacteur bij de Evangelische Omroep. Nog steeds. Net als Raph Creemers trouwde hij, was diep overtuigd dat hij was genezen van zijn homoseksualiteit en kreeg drie kinderen.


Kwint vergelijkt Different met een ’terroristische organisatie’. „Ze denken dat ze goede dingen doen, maar ze richten ongelofelijk veel schade aan.” Na een lange worsteling met zichzelf raakte Kwint in een psychose.

EO-Nazorg ’wil mensen eerst leren over hun problemen te praten’, zegt een woordvoerder. Betreft het homoseksualiteit, dan „komt het voor dat we op Different wijzen, of op Chris. Nee, het COC ligt bij ons niet voor de hand.”

De EO beveelt boeken van Frank Worthen aan. Ook verwijst de site naar publicaties van Different en, met telefoonnummer, naar de organisatie zelf. Ook raadt de omroep lezing van een brochure aan, waarin staat dat ’homofilie een uiting van diabolische anti-liefde is, een perversiteit in de meest letterlijke zin des woord’.

Different verwijst via de website kinderen die moeilijkheden hebben door naar de evangelische hulpverleningslijn Chris, een in Dordrecht gevestigde organisatie; omgekeerd ’verwijzen wij naar Different’, zegt een hulpverleenster van Chris.

Net als Haggard moest Creemers tegenover geliefden en tegenover de mensen die voor zijn stichting aan verandering van homo’s werkten, toegeven dat het allemaal anders zat.


Creemers zelf was erachter gekomen dat hij ’al die jaren iets had verdrongen’. Het was allemaal ’heel beschadigend’, zegt Creemers. Het gezin viel uiteen, door Creemers’ opname en echtscheiding ging Een Nieuwe Schepping ter ziele.

Voorman Raph Creemers van de ex-homo’s was weer homo. In 1992 ontmoette hij zijn nieuwe liefde, Peter.

Nu runt hij met vriend Peter een homovriendelijk kamerverhuurbedrijf in Brazilië en biedt zichzelf aan als psycho-sociaal hulpverlener ’gericht op acceptatie van de homoseksuele voorkeur, in het bijzonder aan hen die hier vanwege geloofsideeën moeite mee hebben’.

Deze zomer publiceerde Creemers in eigen beheer zijn autobiografie, ’Rammelend van de huidhonger’. De titel verwijst naar de behoefte aan huidcontact en doet denken aan de dichtregel die op het Amsterdamse homomonument staat: ’Naar vriendschap zulk een mateloos verlangen’ (Jacob Israël de Haan). Monogamie is aan Creemers niet besteed – de huidhonger is onstilbaar. Eerlijkheid, dat is de norm.

Hoe is het al die bij Stichting Een Nieuwe Schepping ’veranderde’ mensen sindsdien vergaan? Creemers:

„Af en toe kom ik iemand uit die tijd tegen. Ik schat dat de meesten van hen wel gescheiden zijn. Want dat je van je homoseksualiteit afkomt, dat is echt klinkklare onzin.”

http://www.tegenwicht.org/47_angst/47_06nov09_tr_gay.htm

reallife
08-10-07, 11:06
Geplaatst door wit schaap
[COLOR=crimson]
Creemers zelf was erachter gekomen dat hij ’al die jaren iets had verdrongen’. Het was allemaal ’heel beschadigend’, zegt Creemers. Het gezin viel uiteen, door Creemers’ opname en echtscheiding ging Een Nieuwe Schepping ter ziele.

[/url]

Triest, veel leed, voor iedereen die erbij betrokken is.

Hawa
10-10-07, 13:57
Triest, veel leed, voor iedereen die erbij betrokken is.

Ik vind echt een schande. Dat er zoveel schade wordt veroorzaakt, door seksueel misbruik.

Mannen die van de kanzel schreeuwen, zogenamde gods heiligen.
Die hun eigen zwaard niet eens kunnen bedwingen..
De zogenaamde zware wet hanteren, cq geloof, en dan maar de beest uit gaan hangen...(walgelijk).
En dan maar gaan bevestigen dat alles geneesbaar is met godshulp.
Weer zo een oeverloos kreet aan niks.
Altijd hetzelfde met die geloofsgenoten, die puur in de waan leven, hun iegen kinderen laten verkrachten,waar de moeders de lippen opelkaar steken, en zogenaamd niks hebben gezien.
Mijn vriend,vzmh, christen, is ooit door zijn broer verkracht.
En hoe.
En het leed.
En zijn lieve moedertje zag blijkbaar niks. Terwijl hij met pijn op zijn stoel zich zat te verbeten, en moeder zag niks?
Het mooiste huis in het dorp. Welgestelde ouders, mooie huis,nar de kerk,niet mis.
Maar achter die muren was de ware gruwel aan kinder misbruik.
Slachtoffers zitten altijd uit hun nek te lullen,om de lieve vrede te handhaven...
Ik ben daar zelf ook slachtoffer van,nog niet misbruikt,maar bijna toch.
Ten eerste als een klein meisje van vij jaar oud. Ik heb altijd een bescherm engel bij mij gehad. Maar ik heb ook nooit diegene verraden,ik heb diegene zelf afgestraft en in de sloot dedrukt...
Maar aan mijn ouders heb ik dit nooit vertelt,was een taboe.
En als ik hier open open praat, dan schrik ik echt wel,over al die mensen,kinderen, die verpest zijn door volwassenen, onder b.v. piano lessen, gymlessen, scouting(padvinderij), en al die sporten, en gewoonweg visites die over de vloer komen, en potverdikkenme,zelfs familieleden, die hun handen niet thuis kunnen houden.
En dat gebeurd dus over al en nergens...
En die prediking over genezingen, dat is lariekoek,of je bent gay, of je bent lesbo,daar heeft god niks mee vandoen.
Het zijn die fanaten die geloof prediken, de leer weten zogenaamd,de familie afknijpen, en de seksuele lustten spelen zich af als een kermis in een grote stad.
Het is maar goed, dat kinderen weten wat goed en slecht is.
En mondig zijn.
Ook vrouwen maken misbruik van de seksualiteit, die staan misschien op de achterweg, mar ze weten precies wat zich daar afspelt.
En dat vind ik nog het ergste...

Koala64
10-10-07, 18:25
De enigen die moeten 'genezen' zijn zij die lijden aan homofobie. Vaak ingegeven door religies met hun verwrongen standpunten omtrent homosexualiteit.
Zij zijn degene die zorgdragen dat sommige jongeren in wanhoop zelfmoord plegen omdat ze niet mogen zijn wat ze zijn. Zij zijn degenen die homo's het recht ontzeggen gelukkig te zijn met een partner. Zij zijn degenen die willen dat homo's vrouwen ongelukkig maken door zich voor te doen als hetero en te trouwen als 'heterostel'.

Geen groter onrecht dat het ontkennen van iemands identiteit.

reallife
10-10-07, 21:27
Geplaatst door Koala64
De enigen die moeten 'genezen' zijn zij die lijden aan homofobie. Vaak ingegeven door religies met hun verwrongen standpunten omtrent homosexualiteit.
Zij zijn degene die zorgdragen dat sommige jongeren in wanhoop zelfmoord plegen omdat ze niet mogen zijn wat ze zijn. Zij zijn degenen die homo's het recht ontzeggen gelukkig te zijn met een partner. Zij zijn degenen die willen dat homo's vrouwen ongelukkig maken door zich voor te doen als hetero en te trouwen als 'heterostel'.

Geen groter onrecht dat het ontkennen van iemands identiteit.

Ik ben het in grote lijnen met je eens.

Zowiezo vind ik dat je als gelovige je eigen regels niet op moet leggen aan een ander. Mensen hebben het recht om hun eigen keuzes te maken en hun leven in te delen zonder dat een gelovige dat nu eens met een opgeheven vingertje gaat bekritiseren. Dat gaat vaak op zo'n liefdeloze harde manier dat ik me echt afvraag of mensen wel nadenken bij wat ze zeggen of doen.
Ik ken verhalen van mensen die hun eigen kinderen niet meer willen zien omdat ze homo zijn of lesbisch, die verhalen zijn schrijnend. Is je kind ineens je kind niet meer omdat het keuzes maakt waar jezelf niet achter staat? Is dat de bedoeling van het geloof? Ik denk het niet. Ik hoop toch zelf altijd de deur wijd open te houden voor mijn eigen kinderen, welke keuzes ze ook maken in hun leven.

Ik denk, als het zover komt dat iemand zelfmoord pleegt om een dergelijke reden dat het misschien zo is dat de omgeving ook alleen maar nadruk legde op zijn homo zijn en dan in negatieve zin. Ik verbaas me er altijd weer over dat wij mensen zo geneigd zijn om elkaar in van die enge hokjes te stoppen. In de eerste plaats zijn we allemaal mens. Homo of hetero zijn is daar maar één aspect van.

De nadruk die er in bepaalde (religieuze) kringen wordt gelegd op het sexuele aspect van relaties, of deze nou homo is lesbisch of hetero geeft me zowiezo altijd een naar gevoel. Het sexuele aspect in een volwassen relatie van anderen gaat een ander niets aan. Dat is privégebied.

De stenen die een mens naar de ander gooit en daar hoeft geen religie achter te zitten, zeggen vaak meer over de afzender dan over het slachtoffer.

Koala64
10-10-07, 22:23
Goeie stukjes van Hawa en Reallife.

Vrouwen aan de macht. :fplet:

Julien
11-10-07, 10:38
Geplaatst door Qaiys

Terugkijkend op de achterliggende jaren overheerst bij Van de Sluis beslist geen zelfvoldaan gevoel. „Misschien hebben we te veel de nadruk gelegd op de gedachte dat er áltijd een weg van volledige verandering mogelijk is. Alsof mensen met homoseksuele gevoelens de knop zomaar kunnen omdraaien. Dat is niet zo. Het is juist uitzonderlijk als dat gebeurt.” [/url]

Tjah waarschijnlijk kwam hij er achter dat hij zelf ook nog homoseksuele gevoelens heeft. Waar bemoeit die man zich mee. Ik denk dat het wel bewezen is dat homoseksuelen niet zomaar hetero kunnen worden; en als het al gebeurd, zullen ze altijd die gevoelens blijven behouden (en dus moeten onderdrukken).

sidi bibi
11-10-07, 11:14
Geplaatst door Julien
Tjah waarschijnlijk kwam hij er achter dat hij zelf ook nog homoseksuele gevoelens heeft. Waar bemoeit die man zich mee. Ik denk dat het wel bewezen is dat homoseksuelen niet zomaar hetero kunnen worden; en als het al gebeurd, zullen ze altijd die gevoelens blijven behouden (en dus moeten onderdrukken).

Zou het voor die griffo's niet handig zijn om een onderzoek te starten of inteelt geen verhoogde kans voor homosexualiteit geeft, vind ze zowiezo al niet gezond uitzien, dat blauwig-bleek kleurtje.

Julien
11-10-07, 11:18
Geplaatst door sidi bibi
Zou het voor die griffo's niet handig zijn om een onderzoek te starten of inteelt geen verhoogde kans voor homosexualiteit geeft, vind ze zowiezo al niet gezond uitzien, dat blauwig-bleek kleurtje.

Hm ik hoor vaker van moslims die met neven en nichten trouwen dan van refo's. Is het percentage homo's onder moslims dan ook hoger?

sidi bibi
11-10-07, 11:28
Geplaatst door Julien
Hm ik hoor vaker van moslims die met neven en nichten trouwen dan van refo's. Is het percentage homo's onder moslims dan ook hoger?

Weet ik niet, vandaar dat onderzoek.

Koala64
11-10-07, 12:49
Geplaatst door sidi bibi
Zou het voor die griffo's niet handig zijn om een onderzoek te starten of inteelt geen verhoogde kans voor homosexualiteit geeft, vind ze zowiezo al niet gezond uitzien, dat blauwig-bleek kleurtje.

Zo dan. :D

sidi bibi
11-10-07, 16:35
Geplaatst door Koala64
Zo dan. :D

Je moet eens voor de aardigheid de gezichten van Saâddine El Othmani en Lahcen Daoudi opgoogelen, zijn zo'n beetje de Marokkaanse griffo's van de PJD, die naast wat Nederlandse griffo's zetten, 't zouden broertjes kunnen zijn, vooral de benepen mondjes zijn typerend. Wat dacht je waarom hier zoveel uit het Reformatorisch Dagblad gepost wordt.

Soldim
11-10-07, 16:38
Geplaatst door sidi bibi
Je moet eens voor de aardigheid de gezichten van Saâddine El Othmani en Lahcen Daoudi opgoogelen, zijn zo'n beetje de Marokkaanse griffo's van de PJD, die naast wat Nederlandse griffo's zetten, 't zouden broertjes kunnen zijn, vooral de benepen mondjes zijn typerend. Wat dacht je waarom hier zoveel uit het Reformatorisch Dagblad gepost wordt.

:hihi:

Hawa
11-10-07, 17:04
Je moet eens voor de aardigheid de gezichten van Saâddine El Othmani en Lahcen Daoudi opgoogelen, zijn zo'n beetje de Marokkaanse griffo's van de PJD, die naast wat Nederlandse griffo's zetten, 't zouden broertjes kunnen zijn, vooral de benepen mondjes zijn typerend. Wat dacht je waarom hier zoveel uit het Reformatorisch Dagblad gepost wordt.

Ik snap niet wat je schrijft. ""gezichten"" , welke gezichten?

Je schrijft de namen erbij. Speel je dan niet op de man?

Is dat wel verantwoordt?

Lees maar...op andere topic..mijn geimproviserende volkslied...

sidi bibi
11-10-07, 17:17
Geplaatst door Hawa
Je moet eens voor de aardigheid de gezichten van Saâddine El Othmani en Lahcen Daoudi opgoogelen, zijn zo'n beetje de Marokkaanse griffo's van de PJD, die naast wat Nederlandse griffo's zetten, 't zouden broertjes kunnen zijn, vooral de benepen mondjes zijn typerend. Wat dacht je waarom hier zoveel uit het Reformatorisch Dagblad gepost wordt.

Ik snap niet wat je schrijft. ""gezichten"" , welke gezichten?

Je schrijft de namen erbij. Speel je dan niet op de man?

Is dat wel verantwoordt?

Lees maar...op andere topic..mijn geimproviserende volkslied...

Het gaat ook over de ideeen, tegen afschaffing doodstraf, Daoudi heeft bij herhaling gezegd dat alle buitenlanders plus ondernemingen eruit moeten, ze hebben moeite met het begrip " festival ". Eigenlijk had ik het erbij moeten zetten maar uit automatisme ging ik ervan uit dat het in Nederland ook bekend is, althans het partijprogram. Dat is natuurlijk niet zo. Bedankt voor de terechtwijzing.
Ben zelf in zo'n griffostreek opgegroeid en woon nu in een Marokkaans dorp, er zijn redelijk wat overeenkomsten. Je moet me ook niet al te serieus nemen, kan het af en toe niet laten om er de draak mee te steken.

Koala64
11-10-07, 19:11
Geplaatst door sidi bibi
Je moet eens voor de aardigheid de gezichten van Saâddine El Othmani en Lahcen Daoudi opgoogelen, zijn zo'n beetje de Marokkaanse griffo's van de PJD, die naast wat Nederlandse griffo's zetten, 't zouden broertjes kunnen zijn, vooral de benepen mondjes zijn typerend. Wat dacht je waarom hier zoveel uit het Reformatorisch Dagblad gepost wordt.

Haha ja, dat viel mij ook al op. Wordt hier inderdaad gretig vanuit de grefo hoek geciteerd. Ik verdenk sommigen hier op de site ervan onder een refdag.nl dekbed te slapen. Met de handjes boven de dekens, zoals het hoort, is ook het enige dekbed met een bijsluiter. :roker:

Maarten
11-10-07, 20:40
Geplaatst door Hawa
Het verhaal van een ras homo, die de heer heeft gevonden...
Het verhaal van een ras verkrachter die de heer heeft gevonden
Het verhaal van een ras crimineel die de Heer heeft gevonden...
Het verhaal van de kinderverkrachter die de heer heeft gevonden...

Ja de Heer is mijn Herder.

De heer en de heer, er komt geen Dame aan te pas.

Jezus neemt alle zonden weg..

De weg naar de toekomst.

Het puntje naar het paaltje theorie-kwestie.

Vermenigvuldig U!! :tover:
:hihi:

Ben je weer bezig?!

Misschien dat je de homo's via "Djiezus sucks" toch weer richting God krijgt...


Geplaatst door Hawa

Vermenigvuldig U!! :tover:

Jij blij, dat ze uiteindelijk tóch weer een vrouw nodig hebben..

Voor punt-muts moet je toch weer bij vrouw zijn..

reallife
11-10-07, 21:16
Geplaatst door sidi bibi
Het gaat ook over de ideeen, tegen afschaffing doodstraf, Daoudi heeft bij herhaling gezegd dat alle buitenlanders plus ondernemingen eruit moeten, ze hebben moeite met het begrip " festival ". Eigenlijk had ik het erbij moeten zetten maar uit automatisme ging ik ervan uit dat het in Nederland ook bekend is, althans het partijprogram. Dat is natuurlijk niet zo. Bedankt voor de terechtwijzing.
Ben zelf in zo'n griffostreek opgegroeid en woon nu in een Marokkaans dorp, er zijn redelijk wat overeenkomsten. Je moet me ook niet al te serieus nemen, kan het af en toe niet laten om er de draak mee te steken.

Mwa, kan nog wel een paar voorbeelden geven van dergelijke types. Denk maar aan communistische leiders.

Denk dat een bepaald type mens zich prettig voelt bij een bepaalde manier van denken met veel grenzen. Voor de één is dat een ultra strenge religieuze identiteit voor de ander een politieke strijdtoneel. En oh ja, er zijn ook milieu activisten die ook zo'n fanatieke blik in de ogen hebben.

En kijk eens op forums, het zijn niet alleen de religieuzen die zich met een hartstocht waar menig gelovige nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen :rolleyes: hun politieke queestes aan de man brengen.
Iedereen die niet voor 100% met hen meedenkt is in hun ogen een politieke ketter.

mark61
12-10-07, 11:44
http://www.maroc-hebdo.press.ma/MHinternet/Archives_450/ph_450/othmani.jpg

http://www.aujourdhui.ma/imgarticle.php?src=alm_images/Lahcen-Daoudi-1410.jpg&maxw=100&maxh=100

Fijne mensen toch