PDA

Bekijk Volledige Versie : El/Al toestel had tijdelijk startverbod



InSennia
04-10-07, 19:28
Het vliegtuig dat 15 jaar geleden neerstortte op de Bijlmer had een dag eerder in New York een startverbod gekregen. Dit heeft onderzoeksjournalist Pierre Heijboer onthuld.
De verkeersleiding in de VS wilde het toestel aan de grond houden omdat technici een mankement aan de motor hadden gezien. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA greep echter in en liet het vliegtuig toch vertrekken.
Wat Heijboer al jaren wist, werd woensdagavond min of meer bevestigd door Theo Meijer, voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie die onderzoek deed naar de Bijlmerramp.

-----

Pierre Heijboer noemt het "ontstellend en onthutsend" dat de Amerikanen de EL/AL Boeing hebben laten vertrekken terwijl ze wisten dat er iets mis was het toestel.
Eén van de technici in New York zou letterlijk hebben gezegd: "Let that piece of junk go". Oftewel: laat dat wrak maar vertrekken.
"Wat ik even onthutsend vind is dat zowel de raad voor de luchtvaart en de Parlementaire enquêtecommissie dit geweten hebben, en dit bewust geheim gehouden hebben", aldus Heijboer. De commissie zou niets hebben gezegd omdat het niet tot hun opdracht behoorde.

ATCinco.nl

rami_elharrak
05-10-07, 01:10
:student:
Fouten die jaaaaaaaaaaaaren geleden gemaakt waren worden nog steeds duuuuuuuuuur betaald bij sommige landen ( niet alle landen) aan andere landen!!
I d love o see El Al( Israel) , USA or anybody from that airport pay a dime to the victims!!! The real price i mean if there s one for all the lives they ve killed without even given us answers about what realy hapened that night!!

III
05-10-07, 01:40
Geplaatst door InSennia
Het vliegtuig dat 15 jaar geleden neerstortte op de Bijlmer had een dag eerder in New York een startverbod gekregen. Dit heeft onderzoeksjournalist Pierre Heijboer onthuld.
De verkeersleiding in de VS wilde het toestel aan de grond houden omdat technici een mankement aan de motor hadden gezien. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA greep echter in en liet het vliegtuig toch vertrekken.
Wat Heijboer al jaren wist, werd woensdagavond min of meer bevestigd door Theo Meijer, voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie die onderzoek deed naar de Bijlmerramp.

-----

Pierre Heijboer noemt het "ontstellend en onthutsend" dat de Amerikanen de EL/AL Boeing hebben laten vertrekken terwijl ze wisten dat er iets mis was het toestel.
Eén van de technici in New York zou letterlijk hebben gezegd: "Let that piece of junk go". Oftewel: laat dat wrak maar vertrekken.
"Wat ik even onthutsend vind is dat zowel de raad voor de luchtvaart en de Parlementaire enquêtecommissie dit geweten hebben, en dit bewust geheim gehouden hebben", aldus Heijboer. De commissie zou niets hebben gezegd omdat het niet tot hun opdracht behoorde.

ATCinco.nl
Ik geloof deze story niet.
Waarom die geheimzinnigheid met die mannen in witte pakken?
Is toch normaal als er radio-activiteit is?
Ik denk dat het vliegtuig móest crashen.
Men heeft verscheidene zwarte dozen gevonden.
Normaal zijn dat er geloof ik niet meer dan twee...

The discovery of the second black box could provide clues (http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/1655284.stm)

naam
05-10-07, 08:05
Geplaatst door InSennia
Het vliegtuig dat 15 jaar geleden neerstortte op de Bijlmer had een dag eerder in New York een startverbod gekregen. Dit heeft onderzoeksjournalist Pierre Heijboer onthuld.
De verkeersleiding in de VS wilde het toestel aan de grond houden omdat technici een mankement aan de motor hadden gezien. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA greep echter in en liet het vliegtuig toch vertrekken.
Wat Heijboer al jaren wist, werd woensdagavond min of meer bevestigd door Theo Meijer, voorzitter van de parlementaire enquêtecommissie die onderzoek deed naar de Bijlmerramp.

-----

Pierre Heijboer noemt het "ontstellend en onthutsend" dat de Amerikanen de EL/AL Boeing hebben laten vertrekken terwijl ze wisten dat er iets mis was het toestel.
Eén van de technici in New York zou letterlijk hebben gezegd: "Let that piece of junk go". Oftewel: laat dat wrak maar vertrekken.
"Wat ik even onthutsend vind is dat zowel de raad voor de luchtvaart en de Parlementaire enquêtecommissie dit geweten hebben, en dit bewust geheim gehouden hebben", aldus Heijboer. De commissie zou niets hebben gezegd omdat het niet tot hun opdracht behoorde.

ATCinco.nl

Het vliegtuig vertrok van Schiphol toen het neerstortte, dus toen had het eventuele mankement ook gevonden kunnen worden. Volgens mij was er een bevestigingsbout van de motor afgebroken en was er geen mankement aan de motor zelf.

observer
05-10-07, 10:49
Geplaatst door naam
Het vliegtuig vertrok van Schiphol toen het neerstortte, dus toen had het eventuele mankement ook gevonden kunnen worden. Volgens mij was er een bevestigingsbout van de motor afgebroken en was er geen mankement aan de motor zelf. klopt metaalmoeiheid in een bout, motor brak af en nam een 2e plus stuk vleugel mee

niet 1e keer ene taiwanese boeing meen in was zelfde overkomen


k geloof deze story niet.
Waarom die geheimzinnigheid met die mannen in witte pakken?
Is toch normaal als er radio-activiteit is?
Ik denk dat het vliegtuig móest crashen.
Men heeft verscheidene zwarte dozen gevonden.
Normaal zijn dat er geloof ik niet meer dan twee.... het dragen van witte overals of overkleding is normaal bij sporen onderzoek, bv door de technische recherche, de wereld is iets anders dan csi :verrassin de kleur wit heeft ook geen enkel nut bij radioactiviteit hooguit als je een bovengrondse kernproef bekijkt (absorbeerd minder hitte ed)

elk vliegtuig heeft 2 dozen 1 die geluiden in de cockpit opneemt en 1 die vluchtgegevens opneemt

als je een vliegtuig wilt laten crashen is een bout met metaalmoeheid niet echt de manier, bovendien zou je hem dan graag boven water laten crashen maakt het onderzoek moeilijk of onmogelijk (de lockerbie boeing had ook boven zee moeten ontploffen maar had vertraging, anders had de dader nooit gepakt geworden)