PDA

Bekijk Volledige Versie : JAmi komt met schokkende film



observer
05-10-07, 11:00
Het Voorburgse PvdA-raadslid Ehsan Jami, die inmiddels aan een zijden draadje lijkt te hangen binnen zijn eigen partij, gaat een film maken die nog veel meer stof zal doen opwaaien als indertijd de Deense Mohammed-cartoons deden. Dat zei Jami gisteravond in een interview op de nieuwe tv-zender Het Gesprek.

Nadat indertijd een Deense krant de spotprenten had gepubliceerd braken in diverse moslimlanden felle protestacties uit, die vele tientallen mensen het leven kostten en leidden tot een boycot van Deense producten.

Volgens ex-moslim Jami wordt de film medio februari 2008 gepresenteerd en is hij al bezig met de voorbereidingen. Hij vergeleek gisteravond de consequenties die de film volgens hem zullen opleveren, met van de Deense cartoonrellen ''in het kwadraat''. Eerder werd al bekend dat de binnen de PvdA zeer omstreden Jami bezig zou zijn met een homofilm.

CDA-minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken reageerde geschokt op de aankondiging van Jami. Verhagen zegt dat iedere Nederlander het recht heeft zijn mening te uiten, '' maar Jami moet vooral zijn verstand gebruiken.'' Het moet volgens Verhagen niet de bedoeling zijn om mensen in een film onnodig te kwetsen.
. de reactie van verhagen snap ik niet zo, lijkt me ook meer door diplomatieke dan grondwettelijke argumenten gevoed

maar we zien het wel

Coolassprov MC
05-10-07, 11:17
Geplaatst door observer
... snap ik niet zo, ..

Is er euberhaupt iets wat je wel snapt?

Stopnaald
05-10-07, 11:18
Geplaatst door observer
de reactie van verhagen snap ik niet zo, lijkt me ook meer door diplomatieke dan grondwettelijke argumenten gevoed

maar we zien het wel

Ik snap de reactie van verhagen juist zeer goed.
Meningen kunnen kwetsen, dat hoort erbij. Voel je je onheus bejegend, dan stap je naar de rechter. Zo hoort dat hier.

Maar helaas geeft verhagen zélf al aan (Jami moet vooral zijn verstand gebruiken) dat hij bij voorbaat al begrip heeft voor extreme reacties.

Staat een film je niet aan, dan kijk je toch zeker niet!
Maar nee, zolang je je maar achter een religie verstopt en jezelf een slachtofferrol aanmeet, kun je klakkeloos censuur afdwingen/opleggen.

Opvallend genoeg mogen niet-religieuzen aan alle kanten wél (en JUIST door religieuzen) straffeloos geschoffeerd worden (mits zij zich op hun religie beroepen).

Hoezo gelijke monnikken, gelijke kappen?

mark61
05-10-07, 11:21
Griezel Verhagen, die zelf wel 80 miljoen Turken mag schofferen met zijn gebalk.

Coolassprov MC
05-10-07, 11:22
Geplaatst door Stopnaald
Voel je je onheus bejegend, dan stap je naar de rechter. Zo hoort dat hier.

Goebbels kan niet meer naar de rechter stappen wegens schending van zijn auteursrecht.

mulan
05-10-07, 11:28
WAT WAT WAT WAT WAT?????? Ben ik de enige die leest wat die kleuter zegt.

Het gaat hem schijnbaar meer om de commotie dan om wat anders. Wilt hij stipt op nummer 1 binnenkomen...'kwadraat van de cartoon rellen' . Is er een gradatie binnen anti moslim kringen ofzo......nee die van jou leverde alleen bedreigingen op. Die van mij gewoon rellen!! Ja maar die van mij hebben een iemand het leven gekost ..lekker puh. Waar gaat het die gast nu eigenlijk om. Want ik heb echt geen idee. Heeft iemand hem dat uberhaupt ooit gevraagd.

Coolassprov MC
05-10-07, 11:29
Geplaatst door mark61
Griezel Verhagen, die zelf wel 80 miljoen Turken mag schofferen met zijn gebalk.

Om maar niet te spreken over zijn onvoorwaardelijke steun aan de Zionistenstaat.

Het is natuurlijk een manier om op hypocriete wijze aandacht te krijgen. Dat is politiek; niets goed doen maar toch lijken bezig te zijn en overal aanwezig te zijn.

Coolassprov MC
05-10-07, 11:34
Geplaatst door mulan
WAT WAT WAT WAT WAT?????? Ben ik de enige die leest wat die kleuter zegt.

Het gaat hem schijnbaar meer om de commotie dan om wat anders. Wilt hij stipt om nummer 1 binnenkomen...'kwadraat van de cartoon rellen' . Is er een gradatie binnen anti moslim kringen ofzo......nee die van jou leverde alleen bedreigingen op. Die van mij gewoon rellen!! Ja maar die van mij hebben een iemand het leven gekost ..lekker puh. Waar gaat het die gast nu eigenlijk om. Want ik heb echt geen idee. Heeft iemand hem dat uberhaupt ooit gevraagd.

Mag ie dan nog verbaasd opkijken als ie erger behandeld gaat worden dan T van G?

observer
05-10-07, 11:55
de vraag is wat is schokkend

als hij een film maakte waarin het verhaal van wat ex moslims die om hun daad zijn afgemaakt zou dat schokkend zijn

je krijgt het idee dat hij een mohammed manga in gedachten heeft, tja

mulan
05-10-07, 12:06
Geplaatst door observer
de vraag is wat is schokkend

als hij een film maakte waarin het verhaal van wat ex moslims die om hun daad zijn afgemaakt zou dat schokkend zijn

je krijgt het idee dat hij een mohammed manga in gedachten heeft, tja

Ik vind helemaal niets schokkend. Het enige wat ik ooit op tv gezien heb wat ik schokkend vond was die enge creepy clown van IT. Maar die had ik als 11 jarige gewoon niet moeten kijken.

Die Jami kondigt alvast aan dat het schokkend is zodat hij bij voorbaat al aandacht krijgt voor iets waar ik nu al van kan zeggen dat het simplistisch zal zijn.

observer
05-10-07, 12:14
Geplaatst door mulan
Ik vind helemaal niets schokkend. Het enige wat ik ooit op tv gezien heb wat ik schokkend vond was die enge creepy clown van IT. Maar die had ik als 11 jarige gewoon niet moeten kijken.

Die Jami kondigt alvast aan dat het schokkend is zodat hij bij voorbaat al aandacht krijgt voor iets waar ik nu al van kan zeggen dat het simplistisch zal zijn. bizarre is dat ik normaal zou zeggen wat een eikel, waarom doe je dit echter na cartoon, van gogh etc kun je dat eigenlijk niet meer doen omdat je dan de intimidatie goedkeurd

TonH
05-10-07, 12:26
Geplaatst door observer
bizarre is dat ik normaal zou zeggen wat een eikel, waarom doe je dit echter na cartoon, van gogh etc kun je dat eigenlijk niet meer doen omdat je dan de intimidatie goedkeurd

Dat laatste zou kunnen. Maar in dit geval moet je je gewoon afvragen wat hij nou wil met die (teken-)film. Wat is zijn doel? Dat is me niet duidelijk.

"Ondervrager Albrecht beschrijft gedetailleerd hoe hij in de lijkkamer van Theo van Gogh onder diens colletje constateerde dat zijn nek ‘van hier tot daar’ was doorgesneden en wil dan van Jami weten of hij wel begrijpt waar hij zich in begeeft. Het is even stil en dan zegt Jami: „Ik begrijp het wel maar ik snap het niet. Dit is niet mijn Nederland en ik wil mijn Nederland terug. In februari komt er een film van mij die zal choqueren. Het kan een tekenfilm zijn”. Albrecht: „De cartooncrisis in het kwadraat?” Ja, op zoiets moeten we ons voorbereiden." http://weblogs.nrc.nl/weblog/media/2007/10/05/tovenaarsleerling-met-doodsverachting/

Hij wil kennelijk zijn Nederland terug met een tekenfilm die zal choqueren... en cartooncrisis in het kwadraat. Dan kun je je afvragen of hij en de zijnen werkelijk denken dat daar dan een keurige discussie naar aanleiding van zal ontstaan, waarna iedereen tot inkeer komt en het Nederland van weleer er weer staat voor eenieder...

Ik vrees dat het werkelijke antwoord iets lager staat in dezelfde blog die ik hierboven al linkte:

"Nadat Jami zich en passant heeft gedistantieerd van de politieke opvattingen van Wilders én Verdonk, alsmede van ‘reactionaire lieden in de PvdA, zoals minister Vogelaar, ja’, mag een andere Perzische Nederlander, Jami’s mentor Afshin Ellian, een uur lang tegenover Sven Kockelmann de apologie van Jami ter hand nemen: „Pacificatie zit in het DNA van de Nederlandse elite”.

Er moet dus strijd komen. Alleen dan zal de katharsis plaats vinden, volgens Ellian. Dat is het doel.

1973Tanger
05-10-07, 12:37
Kijk dit is nou het bewijs dat die Jami i.p.v onschuldig afstand doen van z'n 'voormalige geloof', bezig is met een kruistocht tegen een geloof waar mensen geen afstand van genomen hebben. Wilt hij dat alle moslims net als hem (waarbij ik in het midden laat of Jami überhaupt moslim is geweest), afstand gaan nemen van hun geloof en zich bij zijn beweging gaan aansluiten? Wat zijn de beweegredenen van deze kortzichtige knul? Hij is overduidelijk aan het provoceren. Wie beweerd van niet, moet zich echt laten nakijken hoor.

Tomas
05-10-07, 13:03
Geplaatst door 1973Tanger
Wie beweerd van niet, moet zich echt laten nakijken hoor.

Provocerend.

Kortom, iedereen provoceert. Het is een wijze van jezelf uitdrukken. Sterker nog ik ken hier op dit pb nauwelijks een moslim die er niet aan verdslaafd is. Zo is hypocrisie ook een verslavende menselijke eigenschap.

mark61
05-10-07, 13:21
Geplaatst door mulan
WAT WAT WAT WAT WAT?????? Ben ik de enige die leest wat die kleuter zegt.

Het gaat hem schijnbaar meer om de commotie dan om wat anders. Wilt hij stipt op nummer 1 binnenkomen...'kwadraat van de cartoon rellen' . Is er een gradatie binnen anti moslim kringen ofzo......nee die van jou leverde alleen bedreigingen op. Die van mij gewoon rellen!! Ja maar die van mij hebben een iemand het leven gekost ..lekker puh. Waar gaat het die gast nu eigenlijk om. Want ik heb echt geen idee. Heeft iemand hem dat uberhaupt ooit gevraagd.

:hihi: Jah dat las ik wel, maar ik vind het zo'n sukkel dat ik me daar niet meer druk over ga maken. Verhagen heeft veel meer in de melk te brokkelen dan hij ooit zal hebben.

We beginnen een top 40 voor hem, no worries.

Hij wil persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de Wereldbrand, opgeblazen NL-ambassades en een dramatische omzetvermindering van de BV Nederland :ego:

En dan premier worden, of zoiets :confused:

tr_imparator
05-10-07, 13:21
Geplaatst door Tomas
Provocerend.

Kortom, iedereen provoceert. Het is een wijze van jezelf uitdrukken. Sterker nog ik ken hier op dit pb nauwelijks een moslim die er niet aan verdslaafd is. Zo is hypocrisie ook een verslavende menselijke eigenschap.


Ik voel me nu al gekwetst,..denk dat ik toch het een en ander moet voorbereiden!

Oke wat ook het doel van zijn film is. Ik vraag me echt af wat het doel is van zijn leven! Nederland verbeteren? :huil:

tr_imparator
05-10-07, 13:22
Geplaatst door observer



[bronvermelding gewenst]

mark61
05-10-07, 13:23
Geplaatst door observer
bizarre is dat ik normaal zou zeggen wat een eikel, waarom doe je dit echter na cartoon, van gogh etc kun je dat eigenlijk niet meer doen omdat je dan de intimidatie goedkeurd

Jaja. Tis zoiets als aan je wondkorstje krabben omdat je weet dat het zo lekker pijn gaat doen. SM-politiek.

Ik vind vrijheid van meningsuiting prachtig maar lig meer wakker van toneelstukken die niet opgevoerd kunnen worden dan van relpubers die youtubefavo van de week willen worden.

mark61
05-10-07, 13:26
Geplaatst door 1973Tanger
Kijk dit is nou het bewijs dat die Jami i.p.v onschuldig afstand doen van z'n 'voormalige geloof', bezig is met een kruistocht tegen een geloof waar mensen geen afstand van genomen hebben. Wilt hij dat alle moslims net als hem (waarbij ik in het midden laat of Jami überhaupt moslim is geweest), afstand gaan nemen van hun geloof en zich bij zijn beweging gaan aansluiten? Wat zijn de beweegredenen van deze kortzichtige knul? Hij is overduidelijk aan het provoceren. Wie beweerd van niet, moet zich echt laten nakijken hoor.

En jij je lekker laten provoceren? Hap hap hap?

Tis net Israel-Palestina hier :hihi: :(

Je willig en gretig laten provoceren. Vicieuze cirkel.

mark61
05-10-07, 13:31
Geplaatst door The_Reporter
80 miljoen is wel even wat minder dan 1 biljoen.

Eh, er zijn maar 6,5 miljard mensen op aarde. Ook als je alle mensen optelt die ooit hebben geleefd kom je ws. niet aan 1 biljoen. Je leest teveel selefi-Engels :hihi: Gaintje Bil@l ;)

Ehm, Verhagen heeft macht, relpuber Jami niet. Verhagen wordt geacht serieuze, fatsoenlijke meningen naar voren te brengen; dat is hij verplicht als functionaris in een beschaafd land, als politicus en als minister.

Relpubers zijn eigenlijk niet in staat te schofferen. Voel jij je geschoffeerd door kinderen, verstandelijk gehandicapten, dronkelappen en nog zo wat? Ik beschouw hem als verminderd toerekeningsvatbaar.

Hij is zo serieus als het aantal mensen dat hem serieus neemt.

Tomas
05-10-07, 13:38
Geplaatst door tr_imparator

Oke wat ook het doel van zijn film is. Ik vraag me echt af wat het doel is van zijn leven!

Nee, dat doe je niet. Anders had je wel z'n boekje gelezen. Zag het laatst bij een boekhandel liggen en even doorgebladert. Ik weet er nu alles van.

super ick
05-10-07, 13:45
Het lijkt toch allemaal heel simpel.
Jami mag gewoon een film maken. Of de film wel of niet vertoond mag worden beslist de Nederlandse overheid.
Niemand anders. Toch?

Deze film zou geen kaskraker in de bioscopen worden.
Ongetwijfeld zullen er minimaal stukjes vertoond gaan worden omdat hij stof doet opwaaien. Dat maakt het nieuws.

Als er niemand piept gaat het ongemerkt voorbij.

Gisteren Jami op tv gezien. Kreeg geen beste indruk van hem. Wat een lichtgewicht. Alsof mijnheer met een missie bezig is.

tr_imparator
05-10-07, 13:48
Geplaatst door Tomas
Nee, dat doe je niet. Anders had je wel z'n boekje gelezen. Zag het laatst bij een boekhandel liggen en even doorgebladert. Ik weet er nu alles van.

Vertel!

Tomas
05-10-07, 13:49
Geplaatst door super ick
Het lijkt toch allemaal heel simpel.
Jami mag gewoon een film maken. Of de film wel of niet vertoond mag worden beslist de Nederlandse overheid.
Niemand anders. Toch?


Zelfs dat niet. Niemand mag het tegenhouden. je kunt in NL alleen achteraf (aan)klagen. Van te voren verbieden heet censuur.

Tomas
05-10-07, 13:51
Geplaatst door tr_imparator
Vertel!

M'n geheugen is te kort. Maar je wilt het toch niet écht weten.

Spoetnik
05-10-07, 13:54
Geplaatst door mulan
Het enige wat ik ooit op tv gezien heb wat ik schokkend vond was die enge creepy clown van IT. Maar die had ik als 11 jarige gewoon niet moeten kijken.

Ha, ik herken dat :)

tr_imparator
05-10-07, 13:58
Geplaatst door Tomas
M'n geheugen is te kort. Maar je wilt het toch niet écht weten.

Dan is de vraag wat ik wel wil weten?

Rourchid
05-10-07, 15:32
Geplaatst door TonH

„Pacificatie zit in het DNA van de Nederlandse elite”.


:lol:

Rourchid
05-10-07, 15:33
Geplaatst door super ick

Jami mag gewoon een film maken. Of de film wel of niet vertoond mag worden beslist de Nederlandse overheid.
Niemand anders. Toch?


En de financiering is op kosten van dhr. Jami zelf en niet op kosten van de belastingbetaler :student:

lihoed
05-10-07, 16:54
F* cking asielzoekers het zijn altijd zij die de Islam beledigen. Eerst was het Hirshi de Somali de boomgeit en nu deze kindertuig die om aandacht en bekendheid schreewt.
Ergens ben ik het toch met Verdonk en G.Wilders eens,
Geen Asielzoekers het land meer in.
Zo, op een punt zijn we het in ieder geval eens.

1973Tanger
05-10-07, 18:57
Geplaatst door Tomas
Provocerend.

Kortom, iedereen provoceert. Het is een wijze van jezelf uitdrukken. Sterker nog ik ken hier op dit pb nauwelijks een moslim die er niet aan verdslaafd is. Zo is hypocrisie ook een verslavende menselijke eigenschap.

Dat moet jij zo nodig zeggen ongelovige Thomas. Provoceren doet iedereen misschien, maar dan wel op beperkte schaal. Wat we hier hebben is provocatie jeggens een hele bevolkingsgroep. Dus ga niet hier als geen moslim je steun zitten betuigen aan deze Jami, want dan zit je hier niet op je plaats. Een wijze van jezelf uitdrukken? Meen je dat serieus?

1973Tanger
05-10-07, 19:19
Geplaatst door mark61
En jij je lekker laten provoceren? Hap hap hap?

Tis net Israel-Palestina hier :hihi: :(

Je willig en gretig laten provoceren. Vicieuze cirkel.

Er is een verschil tussen betrekkelijk eenvoudige provocatie, tussen bijvoorbeeld twee buren of vrienden die mot met elkaar hebben, en provocatie, die stelselmatig en doelbewust plaatsvind, met behulp van de media en het heersende klimaat een hele bevolkingsgroep door het slijk halen. Iedereen die zegt dat dat allemaal heel onschuldig is en het er niet om doet, heeft totaal geen inlevingsvermogen in moslims. Dan moet je je mening maar elders ventileren, niet op een moslim site.

knuppeltje
05-10-07, 19:35
Geplaatst door 1973Tanger
Er is een verschil tussen betrekkelijk eenvoudige provocatie, tussen bijvoorbeeld twee buren of vrienden die mot met elkaar hebben, en provocatie, die stelselmatig en doelbewust plaatsvind, met behulp van de media en het heersende klimaat een hele bevolkingsgroep door het slijk halen. Iedereen die zegt dat dat allemaal heel onschuldig is en het er niet om doet, heeft totaal geen inlevingsvermogen in moslims. Dan moet je je mening maar elders ventileren, niet op een moslim site.

De manier hoe bepaalde moslims met behulp van de zelfde media hele groepen uit de samenleving provoceren is net zo ranzig en schandalig.

Joesoef
05-10-07, 19:45
Jeemie moet steeds gekkere dingen verzinnen om de aandacht te krijgen. Iemand submission deel 2 al gezien. Deel 3 schijnt nog schokkender te gaan worden dan deel 1 van Jeemie.

1973Tanger
05-10-07, 19:50
Geplaatst door knuppeltje
De manier hoe bepaalde moslims met behulp van de zelfde media hele groepen uit de samenleving provoceren is net zo ranzig en schandalig.

Ja hoor. Moslims hebben de Nederlandse media in hun hand? Die maken te pas en te onpas gebruik van die prachtige zendtijd die moslims door de media ter beschikking wordt gesteld? Kijk jij wel eens TV? Die 5% waarbij moslims worden uitgenodigd om hun zaak te bepleiten, legt geen zoden aan de dijk tegenover die 95% die op TV hoofdzakelijk wordt gevuld, om over moslims te praten, hoe slecht ze wel niet zijn.

super ick
06-10-07, 13:06
Geplaatst door 1973Tanger
Ja hoor. Moslims hebben de Nederlandse media in hun hand? Die maken te pas en te onpas gebruik van die prachtige zendtijd die moslims door de media ter beschikking wordt gesteld? Kijk jij wel eens TV? Die 5% waarbij moslims worden uitgenodigd om hun zaak te bepleiten, legt geen zoden aan de dijk tegenover die 95% die op TV hoofdzakelijk wordt gevuld, om over moslims te praten, hoe slecht ze wel niet zijn.

Het is ook een kwestie van opvatten. Ik heb nog nooit een programma gezien waarin over moslims gezegd werd hoe slecht ze wel niet zijn.
Misschien wel over hoe slecht de groep het in het algemeen DOET.
Dat ene woord is al een heel verschil.

'moslims' schijnen een hot item te zijn.
Ik vind het van dommigheid getuigen om een groep mensen die moeilijk 'mee' kunnen komen in de westerse maatschappij omdat ze cultureel behoorlijk verschillen, veel analfabeet in de moedertaal zijn, dikwijls uit dictaturen komen, etc. te cathagorisen op hun geloof terwijl dat geloof maar in zeer beperkte mate een oorzaak is.

Kijken we naar Antillianen dan staan die ook niet best in de 'statistieken'.
Ik heb al menigeen horen zeggen dat bij veel antilianen moraliteit ontbreekt en zij compleet van God los zijn terwijl er toch behoorlijk veel kerkgaand zijn. Wordt daar het geloof als oorzaak bijgehaald?
Natuurlijk niet, dat zijn geen goede gelovigen :D (waar hebben we dat meer gehoord?)

Wizdom
06-10-07, 13:23
Geplaatst door observer
de reactie van verhagen snap ik niet zo, lijkt me ook meer door diplomatieke dan grondwettelijke argumenten gevoed

maar we zien het wel

Laat ie in ieder geval alvast goed over zijn beveiliging nadenken.... Ook na de hype...

Koala64
06-10-07, 15:33
Geplaatst door Wizdom
Laat ie in ieder geval alvast goed over zijn beveiliging nadenken.... Ook na de hype...

En met deze opmerking is het cirkeltje weer keurig rond.
:moe:

tribia
06-10-07, 15:49
"De laagste aller schurken is de huichelaar, die ervoor zorg draagt zich op het ogenblik waarop hij zich het valst gedraagt, het deugdzaamst voor te doen."

Cicero

Joesoef
06-10-07, 16:01
Geplaatst door Koala64
En met deze opmerking is het cirkeltje weer keurig rond.
:moe:


Waarom? Laat ik nu bij deze snotneus echt het gevoel hebben dat het gaat om provoceren en kwetsen en niet om het starten van een maatschappelijke discussie.

Wie wind zaait kan storm oogsten.

fransjan
06-10-07, 16:43
Geplaatst door 1973Tanger
Ja hoor. Moslims hebben de Nederlandse media in hun hand? Die maken te pas en te onpas gebruik van die prachtige zendtijd die moslims door de media ter beschikking wordt gesteld? Kijk jij wel eens TV? Die 5% waarbij moslims worden uitgenodigd om hun zaak te bepleiten, legt geen zoden aan de dijk tegenover die 95% die op TV hoofdzakelijk wordt gevuld, om over moslims te praten, hoe slecht ze wel niet zijn.
Is een van de redenen dat ik hier op dit forum ben, om een beter beeld van "de moslim" te krijgen.

Hoewel ik nog steeds kritisch ben en Wilders stem is mijn beeld van de moslim veel positiever geworden.

Media leven bij de gratie van de polarisatie. Kijkcijfers daar gaat het om. Wilders snapt dat en weet elke keer weer uitspraken te doen die weken lang de media beheersen.

Wat Wilders ook doet is de media uithongeren. Hij geeft bijna nooit interviews dus als ie wat zegt dan springen de media door als dolle honden op. Hij creeert schaarste en dat speelt bij hem in de kaart.

super ick
06-10-07, 17:58
Geplaatst door fransjan
Is een van de redenen dat ik hier op dit forum ben, om een beter beeld van "de moslim" te krijgen.

Hoewel ik nog steeds kritisch ben en Wilders stem is mijn beeld van de moslim veel positiever geworden.

Media leven bij de gratie van de polarisatie. Kijkcijfers daar gaat het om. Wilders snapt dat en weet elke keer weer uitspraken te doen die weken lang de media beheersen.

Wat Wilders ook doet is de media uithongeren. Hij geeft bijna nooit interviews dus als ie wat zegt dan springen de media door als dolle honden op. Hij creeert schaarste en dat speelt bij hem in de kaart.

Oke Fransjan,

Klasse jongen. Je hebt dus nu in de gaten dat er een spel met mensen wordt gespeeld. En je beeld van de moslim is positiever geworden.
Over een maand stem je ook geen Wilders meer.

Wizdom
06-10-07, 18:17
Ehsan Jami wil rampenfilm maken

Het ventje Ehsan Jami (geboortejaar 1985) werkt aan een film die volgens eigen zeggen de Deense cartoonrellen zal doen verbleken. Sterker nog: de film zal de consequenties hebben van de Deense cartoonrellen 'in het kwadraat', aldus de afvallige vanavond in gesprek met de nieuwe praatzender. Afgezien van het rumoer zal de film, afgaande op zijn schrijfkwaliteiten, een ontzettende saaie kudtfilm worden. Dus waarom Jami dat doet? Nou gewoon, omdat hij dat zo voelt. En omdat het stof moet doen opwaaien. Als het aan deze ex-moslim ligt, rollen binnenkort de koppen van ambassadepersoneel op straat. Krijgen we een boycot van Spyker (groot in Saudi-Arabië), van Goudse kaas, van bloembollen en Philips-producten. En natuurlijk van alcoholvrij Buckler- en Bavariabier (groot in het hele Midden-Oosten). Ja, als het meezit veroorzaakt Jami meer angst en slachtoffers dan de hele Hofstadgroep ooit van plan was. Maar hou dit stil, want het is gewoon vrijheid van meningsuiting waar Jami gebruikt van maakt. Voor je het weet heb je de Vrienden van Theo&Ayaan bv. met dat overloze gelul over je heen. Wat je ook beslist niet mag zeggen, is dat we de rest van Ehsan's olijke leven voor zijn beveiliging mogen opdraaien. Nou wordt een man in Nederland tegenwoordig gemiddeld 77,2 jaar, dus we praten hier over een kostenpost van 110.000.000 euri. Jami, het zal allemaal best, maar ga toch lekker zendingswerk in Iran verrichten. Misschien lijden we aan een vorm van moslimbedreigingsmoeheid, maar we hebben bij nader inzien geen zin in de buikspreekkunsten van je vriendenclubje.

Prof. Hoxha

Koala64
06-10-07, 18:44
Geplaatst door Joesoef
Waarom? Laat ik nu bij deze snotneus echt het gevoel hebben dat het gaat om provoceren en kwetsen en niet om het starten van een maatschappelijke discussie.

Wie wind zaait kan storm oogsten.

Wat ik bedoel is dat juist die opmerking van Wizdom natuurlijk weer koren op de molen is van Jami en aanverwanten.

Het is om moedeloos van te worden.

Wizdom
06-10-07, 19:00
Ehsan Jami wil rampenfilm makenHet ventje Ehsan Jami (geboortejaar 1985) werkt aan een film die volgens eigen zeggen de Deense cartoonrellen zal doen verbleken. Sterker nog: de film zal de consequenties hebben van de Deense cartoonrellen 'in het kwadraat', aldus de afvallige vanavond in gesprek met de nieuwe praatzender. Afgezien van het rumoer zal de film, afgaande op zijn schrijfkwaliteiten, een ontzettende saaie kudtfilm worden. Dus waarom Jami dat doet? Nou gewoon, omdat hij dat zo voelt. En omdat het stof moet doen opwaaien. Als het aan deze ex-moslim ligt, rollen binnenkort de koppen van ambassadepersoneel op straat. Krijgen we een boycot van Spyker (groot in Saudi-Arabië), van Goudse kaas, van bloembollen en Philips-producten. En natuurlijk van alcoholvrij Buckler- en Bavariabier (groot in het hele Midden-Oosten). Ja, als het meezit veroorzaakt Jami meer angst en slachtoffers dan de hele Hofstadgroep ooit van plan was. Maar hou dit stil, want het is gewoon vrijheid van meningsuiting waar Jami gebruikt van maakt. Voor je het weet heb je de Vrienden van Theo&Ayaan bv. met dat overloze gelul over je heen. Wat je ook beslist niet mag zeggen, is dat we de rest van Ehsan's olijke leven voor zijn beveiliging mogen opdraaien. Nou wordt een man in Nederland tegenwoordig gemiddeld 77,2 jaar, dus we praten hier over een kostenpost van 110.000.000 euri. Jami, het zal allemaal best, maar ga toch lekker zendingswerk in Iran verrichten. Misschien lijden we aan een vorm van moslimbedreigingsmoeheid, maar we hebben bij nader inzien geen zin in de buikspreekkunsten van je vriendenclubje.

Prof. Hoxha

Joesoef
06-10-07, 19:12
Geplaatst door Koala64
Wat ik bedoel is dat juist die opmerking van Wizdom natuurlijk weer koren op de molen is van Jami en aanverwanten.

Het is om moedeloos van te worden.



Valt wel mee hoor :zucht: Jeempie krijgt waar hij om vraagt, Jeempie is een extremist aan het worden.

Koala64
06-10-07, 19:20
Geplaatst door Joesoef
Valt wel mee hoor :zucht: Jeempie krijgt waar hij om vraagt, Jeempie is een extremist aan het worden.

En hoe pak je Jeempie het beste aan?
Schouders ophalen en doorlopen.
Al het andere voedt hem en zal andere Jeempies creeeren en dat bedoel ik met de cirkel rond maken.

Misschien geen populaire zienswijze maar zo is het wel.

Joesoef
06-10-07, 19:26
Geplaatst door Koala64
En hoe pak je Jeempie het beste aan?
Schouders ophalen en doorlopen.
Al het andere voedt hem en zal andere Jeempies creeeren en dat bedoel ik met de cirkel rond maken.

Misschien geen populaire zienswijze maar zo is het wel.


Mensen zijn niet allemaal het zelfde, de een haalt zijn schouders op de ander wordt boos op een internet forumpje. Soit. Zolang ze niet gaan op de Theo of Fortuyn toer is er niets aan de hand.

Koala64
06-10-07, 19:27
Geplaatst door Joesoef
Mensen zijn niet allemaal het zelfde, de een haalt zijn schouders op de ander wordt boos op een internet forumpje. Soit. Zolang ze niet gaan op de Theo of Fortuyn toer is er niets aan de hand.
Klopt. Dat bedoelde ik ook. ;)

Maar goed, ik zou af en toe zo'n getikte grefo ook wel eens op zijn bek willen timmeren als ik ze over homo's hoor dus ik zal me ook niet groter voordoen dan ik ben.
Maar ook dan, schouders ophalen en doorlopen.

wit schaap
06-10-07, 19:46
Eerst maar eens zien wat het wordt. Ben wel benieuwd, hopelijk weet hij het spannend te maken.

Verhagen moet en mag zich niet eens bemoeien met de vrije kunsten. Iedereen mag vrij kunst uitoefenen zolang het niet tegen de wet ingaat.

Koala64
06-10-07, 19:50
Geplaatst door wit schaap
Eerst maar eens zien wat het wordt. Ben wel benieuwd, hopelijk weet hij het spannend te maken.

Verhagen moet en mag zich niet eens bemoeien met de vrije kunsten. Iedereen mag vrij kunst uitoefenen zolang het niet tegen de wet ingaat.

Weet je wat mij steeds in het achterhoofd zit? Je mag me voor gek verklaren hoor. ;)

Dat die film zal gaan over hoe makkelijk iemand naamsbekendheid kan krijgen door zich negatief over de islam uit te laten en hoe de media dan als een bok op de haverkist springt om daar bij te zijn en zo'n persoon groot maken.
Dat alles vooropgezet is om dat aan de kaak te stellen. Zou wel een stunt zijn.

Maar zal wel niet. Ik heb teveel 9/11 conspiracy filmpies gekeken denk ik. :melig2:

mulan
06-10-07, 21:06
Geplaatst door Koala64
Weet je wat mij steeds in het achterhoofd zit? Je mag me voor gek verklaren hoor. ;)

Dat die film zal gaan over hoe makkelijk iemand naamsbekendheid kan krijgen door zich negatief over de islam uit te laten en hoe de media dan als een bok op de haverkist springt om daar bij te zijn en zo'n persoon groot maken.
Dat alles vooropgezet is om dat aan de kaak te stellen. Zou wel een stunt zijn.


Helemaal niet gek. Of juist wel :hihi: want ik dacht dat dus ook. Weet je hoevaak (niet creepy vaak hoor :argwaan: ) ik gedacht heb hoe geniaal het zou zijn als iemand dat zou doen. Maar ik betwijfel het bij deze persoon. Alhoewel hoe dommer de persoon zich opstelt hoe genialer het op het einde zal zijn bij de onthulling.

Joesoef
06-10-07, 21:29
Geplaatst door Koala64
Weet je wat mij steeds in het achterhoofd zit? Je mag me voor gek verklaren hoor. ;)

Dat die film zal gaan over hoe makkelijk iemand naamsbekendheid kan krijgen door zich negatief over de islam uit te laten en hoe de media dan als een bok op de haverkist springt om daar bij te zijn en zo'n persoon groot maken.
Dat alles vooropgezet is om dat aan de kaak te stellen. Zou wel een stunt zijn.

Maar zal wel niet. Ik heb teveel 9/11 conspiracy filmpies gekeken denk ik. :melig2:


Jamie: "gefopt, ik ben lekker moslim nanananananaaa".

Koala64
06-10-07, 22:08
Geplaatst door mulan
Helemaal niet gek. Of juist wel :hihi: want ik dacht dat dus ook. Weet je hoevaak (niet creepy vaak hoor :argwaan: ) ik gedacht heb hoe geniaal het zou zijn als iemand dat zou doen. Maar ik betwijfel het bij deze persoon. Alhoewel hoe dommer de persoon zich opstelt hoe genialer het op het einde zal zijn bij de onthulling.

Hebben we wel mooi z'n plannetje om zeep geholpen.
Sstttt.... ;)

Koala64
06-10-07, 22:09
Geplaatst door Joesoef
Jamie: "gefopt, ik ben lekker moslim nanananananaaa".
Zoiets. :haha:

super ick
07-10-07, 13:16
Geplaatst door Koala64
Zoiets. :haha:

Jammer dat dat mokkel van Nova hem niet echt door durfde te zagen.
Ik sla die Jamie echt niet hoog aan. Een beetje een lichtgewicht die bij een echte interviewer compleet gefileerd wordt.
Gaat gebeuren let maar op.