PDA

Bekijk Volledige Versie : Premier: Hirsi Ali, ga terug naar VS, we hebben lang genoeg je beveiliging bekostigd



Qaiys
05-10-07, 17:15
Premier: Hirsi Ali, ga terug naar VS

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende adviseert Ayaan Hirsi Ali terug te gaan naar de Verenigde Staten en daar haar beveiliging te regelen. De oud-politica had de problemen rond haar beveiliging kunnen voorkomen door eerder te beginnen met fondsenwerving of te overleggen met haar werkgever. Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.

Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad. Volgens hem kan het niet zo zijn dat Hirsi Ali alleen terugkeert naar Nederland omdat haar hier wel bescherming wordt geboden. De minister-president wees erop dat Hirsi Ali al geruime tijd wist dat de Nederlandse bijdrage aan haar beveiliging in de VS tijdelijk was.

Advocaat Britta Böhler onderstreepte eerder namens Hirsi Ali dat zij pas sinds een week beschikt over een permanente verblijfsvergunning voor de VS, die nodig zou zijn om te beginnen met fondsenwerving voor de bekostiging van beveiligers. Balkenende benadrukte echter dat Hirsi Ali al eerder zelf initiatief had kunnen nemen.

De premier blikte terug op een „bijzondere week” en zei het begrijpelijk te vinden dat het debat over de terugkeer en beveiliging van Hirsi Ali gepaard ging met emoties. Balkenende herhaalde dat Nederland niet verplicht was de oud-politica in de VS te beveiligen, maar dat er vanwege de bijzondere situatie wel is besloten haar tijdelijk te blijven steunen. Deze overgangsperiode is twee keer verlengd om Hirsi Ali in staat te stellen zelf voor haar beveiliging te zorgen.

Volgens de premier is er nu een einde gekomen aan de „betrekkelijk lange periode van bekostiging”. Vanaf het begin is gezegd „wat haar en onze verantwoordelijkheid was”, aldus Balkenende. „De verantwoordelijkheid voor Nederland houdt een keer op.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/72385921/Premier:_Hirsi_Ali,_ga_terug_naar_VS.html?p=5,1

fransjan
05-10-07, 17:25
Geplaatst door Qaiys
Premier: Hirsi Ali, ga terug naar VS
...........

Hahaha, die Balkenende toch. Ik denk niet dat mevrouw Ali zich daar iets van aan zal trekken, die trekt haar eigen plan wel.

mark61
05-10-07, 17:33
Ik snap niet dat complete premiers, regeringen en parlementen zich moeten bezighouden met de perikelen van een enkel individu, maar inhoudelijk heeft ie wel gelijk. Opzouten. In de VS worden trouwens hoogst zelden politieke moorden gepleegd, dusse...

Coolassprov MC
05-10-07, 17:37
Geplaatst door fransjan
Hahaha, die Balkenende toch. Ik denk niet dat mevrouw Ali zich daar iets van aan zal trekken, die trekt haar eigen plan wel.

Als ze nu ook zo dapper wil zijn om haar huidige verblijfplaats te openbaren..

Of is dit allemaal maar een spelletje en is ze elders dan Nederland?

Coolassprov MC
05-10-07, 17:39
Geplaatst door Qaiys
Premier: Hirsi Ali, ga terug naar VS

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende adviseert Ayaan Hirsi Ali terug te gaan naar de Verenigde Staten en daar haar beveiliging te regelen. De oud-politica had de problemen rond haar beveiliging kunnen voorkomen door eerder te beginnen met fondsenwerving of te overleggen met haar werkgever. Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.

Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad. Volgens hem kan het niet zo zijn dat Hirsi Ali alleen terugkeert naar Nederland omdat haar hier wel bescherming wordt geboden. De minister-president wees erop dat Hirsi Ali al geruime tijd wist dat de Nederlandse bijdrage aan haar beveiliging in de VS tijdelijk was.

Advocaat Britta Böhler onderstreepte eerder namens Hirsi Ali dat zij pas sinds een week beschikt over een permanente verblijfsvergunning voor de VS, die nodig zou zijn om te beginnen met fondsenwerving voor de bekostiging van beveiligers. Balkenende benadrukte echter dat Hirsi Ali al eerder zelf initiatief had kunnen nemen.

De premier blikte terug op een „bijzondere week” en zei het begrijpelijk te vinden dat het debat over de terugkeer en beveiliging van Hirsi Ali gepaard ging met emoties. Balkenende herhaalde dat Nederland niet verplicht was de oud-politica in de VS te beveiligen, maar dat er vanwege de bijzondere situatie wel is besloten haar tijdelijk te blijven steunen. Deze overgangsperiode is twee keer verlengd om Hirsi Ali in staat te stellen zelf voor haar beveiliging te zorgen.

Volgens de premier is er nu een einde gekomen aan de „betrekkelijk lange periode van bekostiging”. Vanaf het begin is gezegd „wat haar en onze verantwoordelijkheid was”, aldus Balkenende. „De verantwoordelijkheid voor Nederland houdt een keer op.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/72385921/Premier:_Hirsi_Ali,_ga_terug_naar_VS.html?p=5,1

Wie komt er nu uit het Land Van, sorry, Landen Van Ooit?

lihoed
05-10-07, 17:45
Alsof Hirshi Somali mij wat kan schelen al die heisa over haar,ik krijg er jeuk van.
Laat die geit aan haar lot over en zie wat er dan gebeurt.

knuppeltje
05-10-07, 18:26
Geplaatst door mark61
Ik snap niet dat complete premiers, regeringen en parlementen zich moeten bezighouden met de perikelen van een enkel individu, maar inhoudelijk heeft ie wel gelijk. Opzouten. In de VS worden trouwens hoogst zelden politieke moorden gepleegd, dusse...

Als ze ergens wordt vermoord- is dat dan een politieke moord?

betonmo
05-10-07, 19:30
wat zij bedrijft is geen politiek meer en wat haar drijft evenmin..dus terk je conclusie dat het geen politiekemoord zou zijn ,wellicht wel andersom namelijk moordende...politiek dus een politiek die gewone mensen politiek dood maakt.!

fransjan
05-10-07, 21:10
Geplaatst door mark61
Ik snap niet dat complete premiers, regeringen en parlementen zich moeten bezighouden met de perikelen van een enkel individu, maar inhoudelijk heeft ie wel gelijk. Opzouten. In de VS worden trouwens hoogst zelden politieke moorden gepleegd, dusse...
Balkenende in heel raar bezig. Zijn vorige regering heeft haar het paspoort teruggeven en nu zegt ie ineens dit.

1973Tanger
05-10-07, 23:42
Geplaatst door mark61
Ik snap niet dat complete premiers, regeringen en parlementen zich moeten bezighouden met de perikelen van een enkel individu, maar inhoudelijk heeft ie wel gelijk. Opzouten. In de VS worden trouwens hoogst zelden politieke moorden gepleegd, dusse...

Dat is de juiste insteek. Dezelfde vergelijking kan je maken bij de bijstand. Het recht op bijstand houdt op, wanneer men zelfstandig in zijn eigen inkomen danwel levensonderhoud kan voorzien. Tot die tijd kan men een beroep doen op de overheid. Ik zie niet in waarom dit ook niet voor Hirsi Ali moet gelden.

tribia
06-10-07, 12:33
Waar zijn slinger, supersukkel, ronald en consorten in deze discussie....joehoe kom er bij schatjes

III
06-10-07, 12:41
Geplaatst door tribia
Waar zijn slinger, supersukkel, ronald en consorten in deze discussie....joehoe kom er bij schatjes
:naughty:

Even vertaling in het Nederlands:

Wo zein der Schlinger, Superdingsbums, Der Ronald und Konsorte in dieze Duskussion...juhu, komm d'r d'r even d'r bei Schatzjes!

tribia
06-10-07, 14:36
SturmStaffel.... her Obermeister Wordt allo allo weer uitgezonden?

III
06-10-07, 18:43
Geplaatst door tribia
SturmStaffel.... her Obermeister Wordt allo allo weer uitgezonden?

Es ist Sturm Abteilung und Schutz Staffel.
Allo, allo wordt elke avond op RTL 7 herhaald.
Ik kijk er graag naar als ik alleen thuis ben. Je kunt zo lekker even losweken van de shit van alledag.

Max Stirner
07-10-07, 23:26
Geplaatst door Qaiys
Premier: Hirsi Ali, ga terug naar VS

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende adviseert Ayaan Hirsi Ali terug te gaan naar de Verenigde Staten en daar haar beveiliging te regelen. De oud-politica had de problemen rond haar beveiliging kunnen voorkomen door eerder te beginnen met fondsenwerving of te overleggen met haar werkgever. Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad.

Dat heeft Balkenende vrijdag gezegd na afloop van de ministerraad. Volgens hem kan het niet zo zijn dat Hirsi Ali alleen terugkeert naar Nederland omdat haar hier wel bescherming wordt geboden. De minister-president wees erop dat Hirsi Ali al geruime tijd wist dat de Nederlandse bijdrage aan haar beveiliging in de VS tijdelijk was.

Advocaat Britta Böhler onderstreepte eerder namens Hirsi Ali dat zij pas sinds een week beschikt over een permanente verblijfsvergunning voor de VS, die nodig zou zijn om te beginnen met fondsenwerving voor de bekostiging van beveiligers. Balkenende benadrukte echter dat Hirsi Ali al eerder zelf initiatief had kunnen nemen.

De premier blikte terug op een „bijzondere week” en zei het begrijpelijk te vinden dat het debat over de terugkeer en beveiliging van Hirsi Ali gepaard ging met emoties. Balkenende herhaalde dat Nederland niet verplicht was de oud-politica in de VS te beveiligen, maar dat er vanwege de bijzondere situatie wel is besloten haar tijdelijk te blijven steunen. Deze overgangsperiode is twee keer verlengd om Hirsi Ali in staat te stellen zelf voor haar beveiliging te zorgen.

Volgens de premier is er nu een einde gekomen aan de „betrekkelijk lange periode van bekostiging”. Vanaf het begin is gezegd „wat haar en onze verantwoordelijkheid was”, aldus Balkenende. „De verantwoordelijkheid voor Nederland houdt een keer op.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/72385921/Premier:_Hirsi_Ali,_ga_terug_naar_VS.html?p=5,1



Tis en blijft een domme provinciale zuunige heikneuter .....

Als een onbeveiligde AHA door één andere idioot wordt vermoord - iets wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren - zullen de krokodillentranen wel weer rijkelijk vloeien.

III
07-10-07, 23:34
Geplaatst door Max Stirner
Tis en blijft een domme provinciale zuunige heikneuter .....

Als een onbeveiligde AHA door één andere idioot wordt vermoord - iets wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren - zullen de krokodillentranen wel weer rijkelijk vloeien.

Ha, om iemand vermoord te krijgen moet er wel een potentieel gevaar van die figuur afkomen.

Ourzazate
08-10-07, 00:28
Geplaatst door Max Stirner
Tis en blijft een domme provinciale zuunige heikneuter .....

Als een onbeveiligde AHA door één andere idioot wordt vermoord - iets wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren - zullen de krokodillentranen wel weer rijkelijk vloeien.

Als al die rijke VVD-ers die haar zo fantastisch vonden een beroep zouden doen op hun in België, Luxemburg en Zwitserland opgepotte miljoenen, dan is haar beveliging voor de rest van haar leven geassureerd. Geldt overigens ook voor de Amerikaanse neo-conservatieven die haar in de arm sloten...:).

Nu haar leven ook daadwerkelijk in gevaar dreigt te komen kijken ze de andere kant op.

lihoed
08-10-07, 00:37
Geplaatst door Ourzazate
Als al die rijke VVD-ers die haar zo fantastisch vonden een beroep zouden doen op hun in België, Luxemburg en Zwitserland opgepotte miljoenen, dan is haar beveliging voor de rest van haar leven geassureerd. Geldt overigens ook voor de Amerikaanse neo-conservatieven die haar in de arm sloten...:).

Nu haar leven ook daadwerkelijk in gevaar dreigt te komen kijken ze de andere kant op.

Als je het mij of aan een van mijn vrienden vraagt is er niemand die er wakker van ligt betreffende haar veiligheid.
Ik geloof zelf dat dit een straf van boven is.
Wat een vernedering. Weg met de geit.

What goes around comes around.

Ourzazate
08-10-07, 01:04
Geplaatst door lihoed

Ik geloof zelf dat dit een straf van boven is.
Wat een vernedering. Weg met de geit.

What goes around comes around.


Ik denk niet dat ze dit als straf ervaart...:).

Toen de profeet Mohammed met zijn volgelingen terugkeerde in Mekka riep hij: 'Abu Soufyan is veilig (zal niet worden aangevallen) en wie zich ook in het huis van Abu Soufyan bevindt (doelend o.a. op zijn vrouw Hind) is veilig...!'

Terwijl Abu Soufyan en zijn vrouw Hind de meest vreselijke dingen zei over Mohammed, God en de Koran, hij verschillende moordaanslagen had voorbereid op Mohammed en Hind zijn oom liet vermoorden.

Het zou de moslims en bijgevolg de Islam sieren als zij haar juist niet zouden bedreigen dan wel daadwerkelijk iets aan zouden doen...:).

Max Stirner
08-10-07, 15:56
Geplaatst door Ourzazate
Als al die rijke VVD-ers die haar zo fantastisch vonden een beroep zouden doen op hun in België, Luxemburg en Zwitserland opgepotte miljoenen, dan is haar beveliging voor de rest van haar leven geassureerd. Geldt overigens ook voor de Amerikaanse neo-conservatieven die haar in de arm sloten...:).

Nu haar leven ook daadwerkelijk in gevaar dreigt te komen kijken ze de andere kant op.


Beetje raar dat die Yanks haar beveiliging niet willen betalen, majah...
Dan moet het maar gewoon uit de NL'se schatkist betaald worden.

Zowel vanwege principiële als pragmatische redenen moet de NLse staat er gewoon voor zorgen dat haar veiligheid gewaarborgd is - anders hebben we hier straks de poppen aan het dansen.

knuppeltje
08-10-07, 15:59
Geplaatst door III
Ha, om iemand vermoord te krijgen moet er wel een potentieel gevaar van die figuur afkomen.

Zo- das een ijzersterke.

Max Stirner
08-10-07, 16:01
Geplaatst door lihoed
Als je het mij of aan een van mijn vrienden vraagt is er niemand die er wakker van ligt betreffende haar veiligheid.
Ik geloof zelf dat dit een straf van boven is.
Wat een vernedering. Weg met de geit.

What goes around comes around.


Sterker nog: als je het aan jou of je snuggere vriendjes vraagt, vinden jullie het waarschijnlijk wel prima als AHA straks gekeeld wordt, in het kader van de filosofie: 'Had ze haar bek maar moeten houden'.


En zolang er hier zulke primitieve holbewoners rondlopen, moet AHA dus beveiligd worden.

knuppeltje
08-10-07, 16:03
Geplaatst door lihoed
Als je het mij of aan een van mijn vrienden vraagt is er niemand die er wakker van ligt betreffende haar veiligheid.
Ik geloof zelf dat dit een straf van boven is.
Wat een vernedering. Weg met de geit.

What goes around comes around.

Dat laatste schijnt nog niet voor die zakratten van je op te gaan. :stout:

mark61
08-10-07, 16:20
Geplaatst door knuppeltje
Als ze ergens wordt vermoord- is dat dan een politieke moord?

Waarschijnlijk wel. Tenzij het een crime de passion, Hans van Temschemoord, roofmoord, of andere commerciële moord is. Maar ik denk niet dat ze qat smokkelt :argwaan:

Wat had je in gedachten anders? Een beledigingsmoord, relimoord, ...?

mark61
08-10-07, 16:21
Geplaatst door fransjan
Balkenende in heel raar bezig. Zijn vorige regering heeft haar het paspoort teruggeven en nu zegt ie ineens dit.

Balkenende is al jaren raar bezig, das geen nieuws.

mark61
08-10-07, 16:23
Geplaatst door Max Stirner
Tis en blijft een domme provinciale zuunige heikneuter .....

Als een onbeveiligde AHA door één andere idioot wordt vermoord - iets wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren - zullen de krokodillentranen wel weer rijkelijk vloeien.

Yep. In de VS is ze veiliger. Daar hebben ze niet van die types. Denk ik.

mark61
08-10-07, 16:23
Geplaatst door III
Ha, om iemand vermoord te krijgen moet er wel een potentieel gevaar van die figuur afkomen.

Denk je? Wat voor gevaar kwam er van die Antwerpse peuter? Mevrouw Songül? Zwets toch niet zo de hele tijd.

mark61
08-10-07, 16:25
Geplaatst door lihoed
Als je het mij of aan een van mijn vrienden vraagt is er niemand die er wakker van ligt betreffende haar veiligheid.

En dat moet mij verbazen?


Ik geloof zelf dat dit een straf van boven is.

Als een malloot zwaaiend met pistool en mes haar vermoordt? Zou het echt?


What goes around comes around

Wie heeft zij dan neergestoken en/of -geschoten?

mark61
08-10-07, 16:26
Geplaatst door knuppeltje
Zo- das een ijzersterke.

Ech wel :moe:

knuppeltje
08-10-07, 16:38
Geplaatst door mark61
Yep. In de VS is ze veiliger. Daar hebben ze niet van die types. Denk ik.

Ik blijf het een raar volk vinden daar, ik weet niet precies waarom, maar toch.
Oja- ze verkiezen daar een president zoals ze hier een prins carnaval kiezen, zoiets is het geloof ik.

mark61
08-10-07, 16:40
Geplaatst door knuppeltje
Ik blijf het een raar volk vinden daar, ik weet niet precies waarom, maar toch.
Oja- ze verkiezen daar een president zoals ze hier een prins carnaval kiezen, zoiets is het geloof ik.

Beslist. Daar heeft 24% van de stemgerechtigden op gestemd. De rest couldn't be bothered, die had het te druk met zuipen, tv kijken, hamburgers eten, elkaar doodschieten, bitches en ho's achternazitten. Zo kom je toch niet toe aan stemmen?

Overigens is het een enorme heisa om je als kiezer te registreren, heb ik begrepen. Heb je minstens VWO voor nodig en doorzettingsvermogen als een poolreiziger :cheefbek: