PDA

Bekijk Volledige Versie : Christen doodgemarteld in Gaza



Marsipulami
08-10-07, 18:12
Christen doodgemarteld in Gaza

Hilversum (Van onze redactie) 8 oktober 2007 - Een Palestijnse protestants-christelijke missionaris is gisteren in Gaza vermoord. Rami Khader Ayyad was gemarteld en twee keer in het hoofd geschoten. Woordvoerders van het ziekenhuis Shifa melden dat zijn lichaam sporen van messteken vertoonde. Dat bericht het katholieke persbureau AsiaNews.

Verderfelijkheid
Rami Khader Ayyad (32) was directeur van de enige christelijke boekhandel in Gaza. De winkel is verbonden aan het protestante Palestijnse Bijbelgenootschap. Ayyad was meermalen bedreigd vanwege zijn missiewerk om het evangelie te verspreiden. In april was zijn boekhandel in brand gestoken tijdens een actie ‘tegen verderfelijkheid’ door de groep ‘het zwaard van de islam’.

Ontvoerd
Simon Azazian van het Bijbelgenootschap in Jeruzalem zei tegenover persbureau AsiaNews dat Ayyad vermoord is om zijn christelijk geloof. Ayyad zou gevolgd zijn door een auto zonder kentekenplaten. Bij het sluiten van zijn winkel zou hij eergistermiddag ontvoerd zijn door een groep mannen. Ayyad heeft zijn vrouw en twee kinderen nog gebeld dat hij later thuis zou zijn. Een dag later werd zijn levenloze lichaam op straat teruggevonden.

reason
08-10-07, 20:35
En zullen er massa's woedende moslims de straten opgaan?

barfly
08-10-07, 20:52
Taaie lui die missionarissen. Die moet je twee keer in het hoofd raken.

observer
09-10-07, 08:34
Geplaatst door reason
En zullen er massa's woedende moslims de straten opgaan? nee verkeerde daders

mulan
09-10-07, 08:50
Geplaatst door reason
En zullen er massa's woedende moslims de straten opgaan?

Omdat?

Maar kan iemand overigens een bron plaatsen. Behalve dan dat katholieke persbureau. Kan het nergens vinden.

wit schaap
09-10-07, 08:56
Geplaatst door mulan
Omdat?

Maar kan iemand overigens een bron plaatsen. Behalve dan dat katholieke persbureau. Kan het nergens vinden.

Net zo betrouwbaar als internationale islamitische nieuwssites.

mulan
09-10-07, 08:57
Geplaatst door wit schaap
Net zo betrouwbaar als internationale islamitische nieuwssites.

Niet zeuren. Het gaat mij erom dat het niet op andere nieuwssites te vinden is. Niet omdat het een katholiek persbureau is.

wit schaap
09-10-07, 09:05
http://www.refdag.nl/artikel/1318159/Christelijke+activist+vermoord+in+Gaza-stad.html

http://www.pzc.nl/internationaal/buitenland/article1981614.ece

wit schaap
09-10-07, 09:06
http://www.topnieuws.be/nl/r/3276918/Christelijke_activist_Gaza_vermoord__Volkskrant

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/173470/

mulan
09-10-07, 09:12
Ik dacht eerder aan BBC,CNN,REUTERS,ALJAZEERA ofzo.

Maar heb het al gevonden via Aljazeera.

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/7D5422B6-272C-48E5-8757-302502446960.htm

Prominent Christian killed in Gaza
Ayyad's funeral took place on Sunday [Reuters]

A prominent Palestinian Christian in the Gaza Strip has been found dead after being abducted near his home.

No one has claimed responsibility for the killing of Rami Ayyad, director of the Protestant Holy Bible Society. The religious bookshop that Ayyad ran was blown up six months earlier.

Medical officials in the Hamas-controlled territory on Sunday said Ayyad had been stabbed and shot.

Ismail Haniya, leader of Hamas, condemned the killing and said the movement "would not allow anyone to sabotage" Muslim-Christian relations.

About 3,000 Christians live among 1.5 million Muslims in the Gaza Strip and relations between two communities have generally been good.

"We are one people waging a single struggle for independence and freedom," Haniya, dismissed as prime minister by Mahmoud Abbas, the Palestinian president, after Hamas violently took over Gaza in June, said.

Neighbours said unknown assailants seized Ayyad, 31, on a street near his home in Gaza City late on Saturday. His body was later found elsewhere in the city.

Last phone call

Ayyad's mother, Anisa, said her son had telephoned his family after he was seized.

"He said he was going to be with the 'people' for another two hours and that if he was not back [by then], he would not be returning for a long, long time," she said.

"Rami redeemed Christ with his blood. Rami redeemed the Bible with his blood," she said.

Last April, an explosion at the Holy Bible Society in Gaza City blew out windows and ignited a fire that burned shelves of Christian religious texts and pamphlets. Police said a bomb caused the blast.

Attacks against Christian sites in the territory are rare but at least 40 internet cafes and video cassette shops have been blown up in the past year.

Coolassprov MC
09-10-07, 09:13
Geplaatst door wit schaap
Net zo betrouwbaar als internationale islamitische nieuwssites.

Wat kunnen moslims ook goed doen?

Coolassprov MC
09-10-07, 09:16
Geplaatst door observer
nee verkeerde daders

Je hebt daderskennis? Zou je niet de politie verwittigen eer je medeplichtig wordt geacht?

Coolassprov MC
09-10-07, 09:18
Geplaatst door reason
En zullen er massa's woedende moslims de straten opgaan?

Nog eentje die snel de politie moet verwittigen!

wit schaap
09-10-07, 09:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat kunnen moslims ook goed doen?

Wat doe je zuur ;)

Coolassprov MC
09-10-07, 09:59
Geplaatst door wit schaap
Wat doe je zuur ;)

Wat doen moslims volgens jou wel goed?

Max Stirner
09-10-07, 12:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat doen moslims volgens jou wel goed?


Christenen doodmartelen ?

Coolassprov MC
09-10-07, 12:22
Geplaatst door Max Stirner
Christenen doodmartelen ?

Je bent de derde met daderskennis.

wit schaap
09-10-07, 13:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat doen moslims volgens jou wel goed?

Vrouwen corrigerend slaan met een luciferhoutje

Coolassprov MC
09-10-07, 13:10
Geplaatst door wit schaap
Vrouwen corrigerend slaan met een luciferhoutje

Kan je ook serieus reageren zonder denigrerend te zijn richting moslims?

Slinger
09-10-07, 13:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent de derde met daderskennis.

Nou, het past wel precies in de lijn van de daden van Hamas, zoals die de laatste tijd tot ons gekomen zijn.

wit schaap
09-10-07, 13:20
Zoals ook de 'fatahleden' vermoord werden een jaar geleden.

Coolassprov MC
09-10-07, 13:33
Geplaatst door wit schaap
Zoals ook de 'fatahleden' vermoord werden een jaar geleden.

Ga je mijn vraag nog beantwoorden? Of hou je het bij zwarte humor?

Maarten
09-10-07, 13:47
Goh.. een Christen, en ineens is het nieuws...

Goh.. na 40 jaar van zware onderdrukking, met name ook met hulp van alle christelijke westerse naties, beginnen ze daar hun woede te koelen.
Goh.. opmerkelijk hoor. Maar goed dat zoveel media daar aandacht aan schenken.

Als westerling ben ik er echt trots op, dat we van die objectieve media hebben, die goed kunnen aangeven wat de problemen in Gaza zoal zijn, en aan wie dat dan ligt?.. :hihi:





Maar goed dat we op maroc.nl zo'n kudde autochtonen hebben rondlopen, die helemaal duidelijk maken wat er mis is met de meningsvorming over die zaak in het westen.

wit schaap
09-10-07, 14:09
Geplaatst door Maarten
Goh.. een Christen, en ineens is het nieuws...

Maar goed dat we op maroc.nl zo'n kudde autochtonen hebben rondlopen, die helemaal duidelijk maken wat er mis is met de meningsvorming over die zaak in het westen.

Was het hier geen nieuws dan toen fatahleden vermoord werden?

Coolassprov MC
09-10-07, 14:10
Geplaatst door Maarten
Goh.. een Christen, en ineens is het nieuws...

Vermeend gedood door een Moslim.

Wat te zeggen over de Christenen die ruim een halve eeuw hebben te lijden hebben onder de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?

Coolassprov MC
09-10-07, 14:12
Geplaatst door wit schaap
Was het hier geen nieuws dan toen fatahleden vermoord werden?

Die fatah-leden werden sinds september 2001 door types als jij gezien als 's werelds bloeddorstigste terroristen; en nu zou je er medelijden mee hebben?

:melk:

wit schaap
09-10-07, 14:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Die fatah-leden werden sinds september 2001 door types als jij gezien als 's werelds bloeddorstigste terroristen; en nu zou je er medelijden mee hebben?

:melk:

Nee geen medelijden. Ik hanteer alleen maar de stelling die vooral in het midden-oosten en de hele islamitische wereld vaak opgeld doet, dat "de vijand van mijn vijand mijn 'vriend' is.
Duitsers en Russen waren ook eens vijanden, en zijn nu ook vrienden of bondgenoten

mark61
09-10-07, 14:47
Geplaatst door Coolassprov MC
de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?

Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

Slinger
09-10-07, 14:51
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

Bovendien is het een feitelijke onjuistheid dat Gaza bezet wordt.

H.P.Pas
09-10-07, 15:07
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

:aanwal: Hebben we het ook al eens over gehad.


Geplaatst door H.P.Pas
:confused:


Geplaatst door Coolassprov MC

de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse militaire bezetting uit de moderne geschiedenis




Jij vergelijkt de 'brutaliteit' van bezettingen met elkaar. De bezettingen van Estland, Letland, Litauen, Polen, Tsjechië, Joegoslavië,Oekraïne, Tsjetsjenië, Armenië,Korea, Mandsjoerije, Koeweit en Taiwan tellen echter niet mee:


Wat is dan je ijkpunt?
De bezetting van Elten door Nederland in 1945 ? [/B]

Bij de Indonesische bezetting van Oost-Timor is 1/4 van de bevolking omgekomen. Zal ook wel niet meetellen.

Soldim
09-10-07, 15:14
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

Het gaat om de retoriek, feiten doen niet ter zake. Hij lijkt Wilders wel :boer:

Coolassprov MC
09-10-07, 15:38
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

Het was inderdaad om van jouw eindeloze, oeverloze gezeik af te zijn; maar daar schijnt klaarblijkelijk geen middel tegen te bestaan; je gaat maar door en door en door.

lihoed
09-10-07, 15:42
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.

Heeft je arts nog wat aan je tourette kunnen doen?

Coolassprov MC
09-10-07, 15:51
Geplaatst door H.P.Pas
Bij de Indonesische bezetting van Oost-Timor is 1/4 van de bevolking omgekomen. Zal ook wel niet meetellen.

Appelen zijn inderdaad geen peren.

Coolassprov MC
09-10-07, 15:52
Geplaatst door lihoed
Heeft je arts nog wat aan je tourette kunnen doen?

Je hoeft geen arts te zijn om hem de zwaarst mogelijke medicatie volgens de meest frequente dosering aan te raden.

Maarten
09-10-07, 15:55
Geplaatst door wit schaap
Was het hier geen nieuws dan toen fatahleden vermoord werden?
Luister figuur, Gaza is een voortdurend belegerde volkswijk.
Oefenterein voor het IDF, oorlogen, dagelijkse beschietingen.. En al héel lang.
En fuckin' what now? Christen vermoord?

Waar dacht je dat die Palestijnse christenen vooral onder lijden daar? Hamas? :hihi:
Wie is daar al 40 jaar lang illegaal- en zeer gewelddadig bezig? Islamitische fundies?

En hou maar op over Fatah. Die lieten zich door Israel-VS bewapenen. Die zagen daar een prima middel in om tweedracht te zaaien in die gevangenis die ze ervan maken, waarbij dan tevens de uitkomst van de democratische verkiezingen verkracht kon worden.
Alleen werkte die grap niet echt.
Maar onze media zitten er wél weer bovenop, als Fatah dan beschoten wordt, en berichtten daar overigens weer uiterst eenzijdig over, onder weglating van die Israelische truc..
Hoezo objectieve media hier?

Maarten
09-10-07, 16:00
Geplaatst door Coolassprov MC

Wat te zeggen over de Christenen die ruim een halve eeuw hebben te lijden hebben onder de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?
Zo is dat.
Die figuren hierboven hebben geen enkele boodschap aan waar ze in Gaza zoal onder lijden.

Hoeveel christenen zouden daar trouwens s'nachts door de Israeli's doodgeschoten zijn, met behulp van die nachtkijkers uit Delft?
(dat verhaal is al oud, maar ik las ergens, dat ze die nog steeds zouden leverden..)

lihoed
09-10-07, 16:02
Geplaatst door Maarten
Luister figuur, Gaza is een voortdurend belegerde volkswijk.
Oefenterein voor het IDF, oorlogen, dagelijkse beschietingen.. En al héel lang.
En fuckin' what now? Christen vermoord?

Waar dacht je dat die Palestijnse christenen vooral onder lijden daar? Hamas? :hihi:
Wie is daar al 40 jaar lang illegaal- en zeer gewelddadig bezig? Islamitische fundies?

En hou maar op over Fatah. Die lieten zich door Israel-VS bewapenen. Die zagen daar een prima middel in om tweedracht te zaaien in die gevangenis die ze ervan maken, waarbij dan tevens de uitkomst van de democratische verkiezingen verkracht kon worden.
Alleen werkte die grap niet echt.
Maar onze media zitten er wél weer bovenop, als Fatah dan beschoten wordt, en berichtten daar overigens weer uiterst eenzijdig over, onder weglating van die Israelische truc..
Hoezo objectieve media hier?



Ik hoop dat die schaapmens het zal begrijpen.

Coolassprov MC
09-10-07, 16:02
Geplaatst door Maarten
En hou maar op over Fatah.

In FATAH en HAMAS en hun verhouding tot het westen en andersom zit de wekker die de naieveling wakker moet schuden die in de veronderstelling is dat het westen democratie in hun vaandel heeft.

Coolassprov MC
09-10-07, 16:05
Geplaatst door Maarten
Zo is dat.
Die figuren hierboven hebben geen enkele boodschap aan waar ze in Gaza zoal onder lijden.

Hoeveel christenen zouden daar trouwens s'nachts door de Israeli's doodgeschoten zijn, met behulp van die nachtkijkers uit Delft?
(dat verhaal is al oud, maar ik las ergens, dat ze die nog steeds zouden leverden..)

Kan je herinneren dat zelfs de Geboortekerk van Jezus vzmH het moest ontgelden en dat zelfs de klokkeluider ervan door een joodse scherpschutter als een hond werd afgeknald?

Waar waren toen de verontwaardigde witte schaapjes?

Juist ja!

Op het droge!

Coolassprov MC
09-10-07, 16:06
Geplaatst door lihoed
Ik hoop dat die domme schaapmens het zal begrijpen.

Racisten begrijpen alleen ongefundeerde haat.

Maarten
09-10-07, 16:08
Geplaatst door Slinger
Bovendien is het een feitelijke onjuistheid dat Gaza bezet wordt.
Wordt tijd dat ze jouw in je eigen straat gaan opsluiten met roadblocks aan alle kanten,
dan mag je van daar uit gaan oreren, dat je alle vrijheid in je straat hebt.

Hoe lang blijft een vissersboot daar drijven, als ze gewoon een stukje vis willen vangen?
Dankzij de vrienden van Slinger 5 minuten of zo..

H.P.Pas
09-10-07, 16:10
Nou weet ik nog steeds niet waarom de bezetting van Oost-Timor minder erg was. :jammer:

Maarten
09-10-07, 16:17
Geplaatst door mark61
Ow je hebt hem aangepast omdat ik je de vorige keer finaal onder tafel lulde en jij scheldend en sputterend van het toneel verdween zonder 1 zinnig weerwoord.

Ook deze stelling is onzinnig.
O ja? Is die onzinnig?.. Geen weerwoord? (tenminste volgens dat geblaat van jou)

Met "moderne geschiedenis" wordt doorgaans de na-oorlogse westerse geschiedenis aangeduid.
En de 40 jarige bezetting van de Palestijnse gebieden IS westerse geschiedenis.

Geen wonder dat Coolass die aanmerkt als "de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting". (alle omstandigheden daarbij in aanmerking genomen.)

En jij noemt dat "onzinnig"? Waar zit jij met je gelul eigenlijk? Weer aan het rondkloten, omdat coolass je niet aanstaat? Ga je daar álle onderwerpen voor verkloten?

Maarten
09-10-07, 16:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Kan je herinneren dat zelfs de Geboortekerk van Jezus vzmH het moest ontgelden en dat zelfs de klokkeluider ervan door een joodse scherpschutter als een hond werd afgeknald?

Waar waren toen de verontwaardigde witte schaapjes?

Juist ja!

Op het droge!
Witte schaapjes beoordelen alles vanuit hun eigen weitje..

Maar dat was Westbank. Ik ken het verhaal trouwens niet. Hoezo was daar een klokkenluider?

Soldim
09-10-07, 16:24
Geplaatst door Maarten
Met "moderne geschiedenis" wordt doorgaans de na-oorlogse westerse geschiedenis aangeduid.


Na-oorlogs -- ja.

Westers -- nee.

Met als gevolg dat de stelling 'de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting' onjuist is.

:fpetaf:

Coolassprov MC
09-10-07, 16:27
Geplaatst door H.P.Pas
Nou weet ik nog steeds niet waarom de bezetting van Oost-Timor minder erg was. :jammer:

Dat was ook een bezetting die nergens was zonder het westen.

Als je daar een discussie over wilt, open je er een draad over en dan ben ik de eerste die ik je een lesje komt geven.

H.P.Pas
09-10-07, 16:35
Geplaatst door Soldim
Na-oorlogs -- ja.



Naoorlogs ook nee.
Het is niet zo, dat de ergste dingen daar gebeuren, waar de meeste journalisten zijn.
Integendeel.

mark61
09-10-07, 16:39
Geplaatst door Maarten
O ja? Is die onzinnig?.. Geen weerwoord? (tenminste volgens dat geblaat van jou)

Lul niet uit je nek. Ik liet hem alle hoeken van het prikbord zien, en dat weet je best.


Met "moderne geschiedenis" wordt doorgaans de na-oorlogse westerse geschiedenis aangeduid.

Nee. Moderne geschiedenis is ca. eind 17e eeuw - nu. Bijvoorbeeld:

De Faculteit der Letteren van de Rijksuniversiteit Groningen is op zoek naar een hoogleraar Moderne Geschiedenis. De leerstoel richt zich op de bestudering van de geschiedenis van de periode van 1789 tot en met 1945.


En de 40 jarige bezetting van de Palestijnse gebieden IS westerse geschiedenis.

Wie had het over westers? Koelereet niet. Nazi :lachu: je vindt dat alleen blanken een moderne geschiedenis hebben?


Geen wonder dat Coolass die aanmerkt als "de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting". (alle omstandigheden daarbij in aanmerking genomen.)

Nee, dat is gelul. Je moet niet zo dom doen als je de pretentie wilt hooghouden dat je 1) een briljant jurist bent, met verstand van volkerenrecht en 2) sowieso alwetend.

mark61
09-10-07, 16:41
Geplaatst door H.P.Pas
:aanwal: Hebben we het ook al eens over gehad.



Jij vergelijkt de 'brutaliteit' van bezettingen met elkaar. De bezettingen van Estland, Letland, Litauen, Polen, Tsjechië, Joegoslavië,Oekraïne, Tsjetsjenië, Armenië,Korea, Mandsjoerije, Koeweit en Taiwan tellen echter niet mee:


Wat is dan je ijkpunt?
De bezetting van Elten door Nederland in 1945 ?

Bij de Indonesische bezetting van Oost-Timor is 1/4 van de bevolking omgekomen. Zal ook wel niet meetellen.

Haargenau. Maar omdat zijn korte-termijngeheugen wat brak is moeten we het nog maar even in herinnering brengen.

mark61
09-10-07, 16:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Het was inderdaad om van jouw eindeloze, oeverloze gezeik af te zijn; maar daar schijnt klaarblijkelijk geen middel tegen te bestaan; je gaat maar door en door en door.

Wat brabbel je nou weer? Je staat zó met je broekje op je sokken dat ik niet snap dat je je hier nog durft te vertonen.

Je denkt, gewoon doordrammen, dan heb ik op den duur vanzelf gelijk.

mark61
09-10-07, 16:44
Geplaatst door lihoed
Heeft je arts nog wat aan je tourette kunnen doen?

Zo, je pikt toch nog wat lexicale kennis van me op. Maar weet je nou wat het betekent? Dat is blijkbaar nog een stap te ver.

mark61
09-10-07, 16:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Appelen zijn inderdaad geen peren.

Vertel? Het was geen bezetting? Niet lang? Niet bruut? Of wat?

Wat val je toch weer oneindig diep door de mand... :lekpuh:

lihoed
09-10-07, 16:54
Geplaatst door mark61
Zo, je pikt toch nog wat lexicale kennis van me op.

Je vind jezelf heel wat,huh.

Maarten
09-10-07, 16:55
Geplaatst door lihoed
Ik hoop dat die schaapmens het zal begrijpen.
Nee, want die zit hier vermoedelijk enkel om onliners met rotzooi te dumpen.
Net als de rest..

Dat soort spul hoor je wel krakelen als een Marokkaanse vader zijn criminele zoontje zit te verdedigen, maar als je aan hun eigen kindje komt met zijn georganiseerde misdaad, dan organiseren ze complete hordes om de kritiek tegen te gaan..
Dat soort spul heeft geen enkele moraal, behalve wanneer het de eigen mensen aan gaat.

Verbaas je trouwens niet, als je redeneringen ziet, die de nazi's ook al hanteerden rond grootschalige misdaad. Er zitten hier flink wat extremisten.

Maarten
09-10-07, 17:01
Geplaatst door Soldim

Westers -- nee.
Let dan maar eens op de context, waarbinnen die uitdrukking normaal gebruikt wordt.

lihoed
09-10-07, 17:01
Geplaatst door Maarten
Er zitten hier flink wat extremisten.

Ik geloof je best.

mark61
09-10-07, 17:01
Geplaatst door lihoed
Je vind jezelf heel wat,huh.

Hé, je bent behandeld :duim:

H.P.Pas
09-10-07, 17:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was ook een bezetting die nergens was zonder het westen.

:duizelig: Wat heeft dat er in Godesnaam mee te maken ?



Geplaatst door Coolassprov MC

de meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?


Als je daar naar op zoek bent is de bezetting van Oost-Timor een goede kandidaat.
Palestina is het ergste is volgens jou.
Het ergste in vergelijking met wat ?

mark61
09-10-07, 17:20
Geplaatst door H.P.Pas
:duizelig: Wat heeft dat er in Godesnaam mee te maken ?

Jah dat blijkt nu opeens het verborgen criterium. Dat ie dan nog wel even uiteen mag zetten.

Gelukkig heeft ie Tibet nog, dat blijkt al eeuwig een provincie van China te zijn. He could have fooled me.

Maarten
09-10-07, 17:22
Geplaatst door mark61 Lul niet uit je nek. Ik liet hem alle hoeken van het prikbord zien, en dat weet je best.
De manier waarop jij denkt iemand alle hoeken te laten zien, die kennen we hier ja..
Niet zelden stikt het van de benepenheid van jouw invals’hoek’.


Nee. Moderne geschiedenis is ca. eind 17e eeuw - nu. Bijvoorbeeld:

De Faculteit der Letteren van de Rijksuniversiteit Groningen is op zoek naar een hoogleraar Moderne Geschiedenis. De leerstoel richt zich op de bestudering van de geschiedenis van de periode van 1789 tot en met 1945.
Nog daargelaten de rekbaarheid van het begrip (na 1945 is ook zeer gangbaar), duidt het jaartal 1789 al duidelijk op west-Europese geschiedenis. 90% van de mensheid heeft geen fuck te maken met dat jaartal.
De context van het begrip is doorgaans Europees, of stelt Europa centraal, ook al kan het de grenzen wel overschrijden (o.a. vanwege de westerse invloed).


Wie had het over westers? Koelereet niet. Nazi :lachu: je vindt dat alleen blanken een moderne geschiedenis hebben?
Hij impliceerde dat, en terecht. Maar dat kapier jij weer niet van mijn post. Zelden kapier jij daar wat van.


Nee, dat is gelul. Je moet niet zo dom doen als je de pretentie wilt hooghouden dat je 1) een briljant jurist bent, met verstand van volkerenrecht en 2) sowieso alwetend.

Godzijdank ben ik niet verantwoordelijk voor jouw soort conclusies. Meestal knap ongenuanceerd, als het gaat over terreinen waar jij niet in thuis bent. Ik weet niet wat voor Jihad jij hier zit te voeren, maar bij jou werkt alles als een rode lap op een stier. Je scoort daar niet mee, jongen..

En stél nou… stél nou dat je gelijk hebt met je “moderne geschiedenis”.. Dan had je Coolass kunnen corrigeren door er “westers na-oorlogs” van te maken. En dan nóg is dat gegeven erg zat, gezien de westerse normen die we hier hebben.
Maar wat doe jij met de zaak? Reduceren als onzin. Dat is dus een veel grotere fout als coolass gemaakt zou hebben. Maar dat valt je niet op, want jij zit je jihadje te voeren. Dáárin zit voortdurend jouw benepenheid!.. Met als resultaat: bergen zinloze posts.

Coolass heeft gelijk: jij zéikt vooral een heleboel.. Allemaal zaken, waarvan de kool het sop absoluut niet waard is.
Coolass heeft WEL gelijk, als hij af en toe uit zijn dak gaat, gezien de belangen die er op het spel staan, maar jij met je eindeloze hetzerigheid over niks absoluut niet.

Maarten
09-10-07, 17:25
.

Maarten
09-10-07, 17:33
Geplaatst door H.P.Pas

Als je daar naar op zoek bent is de bezetting van Oost-Timor een goede kandidaat.
Palestina is het ergste is volgens jou.
Het ergste in vergelijking met wat ?
Als het maar niet over Israel gaat he?..
Want dan is Hokus Pocus Pas ineens het hele onderwerp weg, met zijn toverstafje..
Ik heb jou nog nooit wat anders zien doen hier.
Jij hebt maar éen soort kwaliteit in Israel-discussies, en dat is het non-discussieren.

Maarten
09-10-07, 17:36
Geplaatst door mark61

Gelukkig heeft ie Tibet nog, dat blijkt al eeuwig een provincie van China te zijn. He could have fooled me.
Ah!.. je hebt het argument Tibet ook al overgenomen van de Israel-aanhang! :D
Als het maar nergens over gaat he?.. Vooral blijven rondkloten..

mark61
09-10-07, 17:47
Geplaatst door Maarten
De manier waarop jij denkt iemand alle hoeken te laten zien, die kennen we hier ja..
Niet zelden stikt het van de benepenheid van jouw invals’hoek’.

Je geeft me dus gelijk, maar je moet wat terugzeggen. Ik ben diep onder de indruk. Benepen. Tsja. Je moet toch wat bellen blazen.


Nog daargelaten de rekbaarheid van het begrip (na 1945 is ook zeer gangbaar), duidt het jaartal 1789 al duidelijk op west-Europese geschiedenis. 90% van de mensheid heeft geen fuck te maken met dat jaartal.

Het was een klein voorbeeldje. Doe niet zo gewild slim. Er zijn ook mensen die de moderne tijd direct op de middeleeuwen laten aansluiten. Das de 15e eeuw dan. Praat niet over waar je geen verstand van hebt.


De context van het begrip is doorgaans Europees, of stelt Europa centraal, ook al kan het de grenzen wel overschrijden (o.a. vanwege de westerse invloed).

Dat is het helemaal niet. Je laat alleen maar zien hoe Europacentristisch jij bent. En hoe je geen ruk van de geschiedwetenschap weet. Echt helemaal niets.


Hij impliceerde dat, en terecht.

Hij impliceerde helemaal niks, leugenaar. Jij verzon het erbij:

En de 40 jarige bezetting van de Palestijnse gebieden IS westerse geschiedenis.

Lieg toch niet zo opzichtig. Pas daarna kwam Koelereet out of the blue met het criterium 'westers'. Een sullige tactische terugtrekking, die bovendien nergens op sloeg.

Europacentrist :moe:


En stél nou… stél nou dat je gelijk hebt met je “moderne geschiedenis”..

Geef het nou maar gewoon toe, let's get it over with. Der gebeurt verder niks. Doorgaan, zoals Koelereet, maakt je alleen maar belachelijker.


Dan had je Coolass kunnen corrigeren door er “westers na-oorlogs” van te maken.

Waarom moet ik hem corrigeren als ie herhaaldelijk gelul uitslaat? Dus hij doet een bewering waarin alle componenten onjuist zijn, en dan moet ik alle componenten corrigeren. Met andere woorden, de hele stelling is gelul. Dat zeg ik toch al de hele tijd?


Met als resultaat: bergen zinloze posts.

Niet in het openbaar tegen jezelf praten, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Jij bent hier met Rourchid degene die het prikbord vervuilt met schermen vol onsamenhangend gebabbel waar geen hond wijzer van wordt. Verbale incontinentie, heet dat.

Ik doe dat, boerenlul die je der bent, omdat je juist 'den Palestijnsen zaak' alleen maar schaadt met leugens en gelul. En jouw dwangmatige monomanie maakt van elk normaal mens subiet een zionist. Sla jezelf es met een honkbalknuppel op je harses en denk dan nog es na hoe je overkomt. Hoe blind kan een mens zijn?

Jij weet godverdomme dat ik extremere standpunten dan jij inneem in dit onderwerp; desondanks moet je me steeds met je domme arrogante betweterige smoel afzeiken.

Tis werkelijk ongelooflijk en godgeklaagd.

En het ergste is, je bent zo'n nazi dat je alle andere volkeren ter wereld, enkele honderden wellicht, die hetzelfde en nog veel erger meemaken, verdonkeremaant en bagatelliseert, want 'daar heeft het internationaal recht al over geoordeeld, belasting blablabla.'

Daarom noem ik je een Nazi, Schreibtischmörder die je der bent.

Ajuu! Met de complimenten van het Karen Nationaal Bevrijdingsleger.

Laat dit nog even tot je doordringen:

Het is niet zo, dat de ergste dingen daar gebeuren, waar de meeste journalisten zijn.
Integendeel.

mark61
09-10-07, 17:51
Geplaatst door Maarten
Ah!.. je hebt het argument Tibet ook al overgenomen van de Israel-aanhang! :D
Als het maar nergens over gaat he?.. Vooral blijven rondkloten..

Doe niet zo gewild dom.

Flip
09-10-07, 19:05
Even de popcorn erbij pakken.

Kan nog een leuk spektakel worden....

Maarten
09-10-07, 20:09
Geplaatst door Flip
Even de popcorn erbij pakken.

Kan nog een leuk spektakel worden....
Nee, dat wordt het niet. Wat mark doet suckt aan alle kanten, en ik ben echt niet van plan op die troep in te gaan.
Hij schijnt te denken dat de mensheid vooral uit historici bestaat, die het woord modern gebruiken voor iets uit de 17e eeuw. :maf: Moet hij weten..
Zwijg ik nog over zijn prioriteitsstelling in de discussie. Gaat nergens meer over bij hem.
Coosass wint hier duidelijk het pleit. Goede prioriteitsstelling, goede logica.

Slinger
09-10-07, 20:20
Geplaatst door mark61
Je geeft me dus gelijk, maar je moet wat terugzeggen. Ik ben diep onder de indruk. Benepen. Tsja. Je moet toch wat bellen blazen.

Het was een klein voorbeeldje. Doe niet zo gewild slim. Er zijn ook mensen die de moderne tijd direct op de middeleeuwen laten aansluiten. Das de 15e eeuw dan. Praat niet over waar je geen verstand van hebt.

Dat is het helemaal niet. Je laat alleen maar zien hoe Europacentristisch jij bent. En hoe je geen ruk van de geschiedwetenschap weet. Echt helemaal niets.

Hij impliceerde helemaal niks, leugenaar. Jij verzon het erbij:

En de 40 jarige bezetting van de Palestijnse gebieden IS westerse geschiedenis.

Lieg toch niet zo opzichtig. Pas daarna kwam Koelereet out of the blue met het criterium 'westers'. Een sullige tactische terugtrekking, die bovendien nergens op sloeg.

Europacentrist :moe:

Geef het nou maar gewoon toe, let's get it over with. Der gebeurt verder niks. Doorgaan, zoals Koelereet, maakt je alleen maar belachelijker.

Waarom moet ik hem corrigeren als ie herhaaldelijk gelul uitslaat? Dus hij doet een bewering waarin alle componenten onjuist zijn, en dan moet ik alle componenten corrigeren. Met andere woorden, de hele stelling is gelul. Dat zeg ik toch al de hele tijd?

Niet in het openbaar tegen jezelf praten, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Jij bent hier met Rourchid degene die het prikbord vervuilt met schermen vol onsamenhangend gebabbel waar geen hond wijzer van wordt. Verbale incontinentie, heet dat.

Ik doe dat, boerenlul die je der bent, omdat je juist 'den Palestijnsen zaak' alleen maar schaadt met leugens en gelul. En jouw dwangmatige monomanie maakt van elk normaal mens subiet een zionist. Sla jezelf es met een honkbalknuppel op je harses en denk dan nog es na hoe je overkomt. Hoe blind kan een mens zijn?

Jij weet godverdomme dat ik extremere standpunten dan jij inneem in dit onderwerp; desondanks moet je me steeds met je domme arrogante betweterige smoel afzeiken.

Tis werkelijk ongelooflijk en godgeklaagd.

En het ergste is, je bent zo'n nazi dat je alle andere volkeren ter wereld, enkele honderden wellicht, die hetzelfde en nog veel erger meemaken, verdonkeremaant en bagatelliseert, want 'daar heeft het internationaal recht al over geoordeeld, belasting blablabla.'

Daarom noem ik je een Nazi, Schreibtischmörder die je der bent.

Ajuu! Met de complimenten van het Karen Nationaal Bevrijdingsleger.

Laat dit nog even tot je doordringen:

Het is niet zo, dat de ergste dingen daar gebeuren, waar de meeste journalisten zijn.
Integendeel.

Je zit vast niet op mijn bijval te wachten maar ik vind het toch goed gezegd. Precies raak.

:knife_hea

Maarten
09-10-07, 20:20
Geplaatst door mark61

Niet in het openbaar tegen jezelf praten, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Jij bent hier met Rourchid degene die het prikbord vervuilt met schermen vol onsamenhangend gebabbel waar geen hond wijzer van wordt. Verbale incontinentie, heet dat.

Ik doe dat, boerenlul die je der bent, omdat je juist 'den Palestijnsen zaak' alleen maar schaadt met leugens en gelul. En jouw dwangmatige monomanie maakt van elk normaal mens subiet een zionist. Sla jezelf es met een honkbalknuppel op je harses en denk dan nog es na hoe je overkomt. Hoe blind kan een mens zijn?

Jij weet godverdomme dat ik extremere standpunten dan jij inneem in dit onderwerp; desondanks moet je me steeds met je domme arrogante betweterige smoel afzeiken.

Tis werkelijk ongelooflijk en godgeklaagd.

En het ergste is, je bent zo'n nazi dat je alle andere volkeren ter wereld, enkele honderden wellicht, die hetzelfde en nog veel erger meemaken, verdonkeremaant en bagatelliseert, want 'daar heeft het internationaal recht al over geoordeeld, belasting blablabla.'

Daarom noem ik je een Nazi, Schreibtischmörder die je der bent.

Ajuu! Met de complimenten van het Karen Nationaal Bevrijdingsleger.

Laat dit nog even tot je doordringen:

Het is niet zo, dat de ergste dingen daar gebeuren, waar de meeste journalisten zijn.
Integendeel.
:hihi:

En komt dat allemaal uit dat eigen kleine kokertje van je?

Gelukkig schreef je zelf het commentaar op dit soort shit al, dat spaart me de moeite:

Geplaatst door mark61

degene die het prikbord vervuilt met schermen vol onsamenhangend gebabbel waar geen hond wijzer van wordt. Verbale incontinentie, heet dat..[/I]

wit schaap
09-10-07, 20:27
Maarten, de manier waarop jij vanuit de hoogte kletst tegen anderen, doet mij erg denken aan gesjeesde universitaire studenten die altijd nog denken academisch gevormd te zijn als zij spreken met andere mensen :tik:

Maarten
09-10-07, 20:27
Geplaatst door Slinger
Je zit vast niet op mijn bijval te wachten maar ik vind het toch goed gezegd. Precies raak.

:knife_hea

Als vlieg kun jij nu eenmaal niet zonder stront.

Bovendien is de aandacht nu weg van het topic, en van datgene wat de échte ellende van de Christenen in Gaza veroorzaakt,
en dat is het énige soort motief dat ik ooit uit je gelul over de kwestie Israel heb kunnen destilleren.. De witwasser van de Israelische misdaad.

Maarten
09-10-07, 20:30
Geplaatst door wit schaap
Maarten, de manier waarop jij vanuit de hoogte kletst tegen anderen, doet mij erg denken aan gesjeesde universitaire studenten die altijd nog denken academisch gevormd te zijn als zij spreken met andere mensen :tik:
Er is geen enkele methode meer, waarmee nog enige inhoud in je posts getraceerd kan worden.

Julien
09-10-07, 22:07
Jammer genoeg is de intolerantie richting christenen de laatste tijd erg gestegen in de Palestijnse gebieden. Ik vermoed dat de winst van Hamas daar ook erg aan bijgedragen heeft. Christenen en moslims hebben altijd broederlijk naast elkaar geleefd in Palestina. Tot voor kort was 10% van de Palestijnen christen, de christelijke Palestijnen zijn ook de oudste Palestijnen..omdat de eerste christenen in dat gebied leefden. Je zou dus kunnen zeggen dat de christelijke Palestijnen de meest autochtone inwoners van Israel/ Palestina zijn.
Fatah is een seculiere partij, had christenen als partijleden, en volgens mij was de vrouw van Arafat ook een christen (?). Daarom ben ik zo'n voorstander van Fatah boven Hamas, een partij die veel toleranter is dan Hamas en niet zo polariseert en haatzaait. Ik hoop toch ook niet dat de SGP in de regering gaat zitten in Nederland?

lihoed
09-10-07, 22:10
Geplaatst door Maarten
Als vlieg kun jij nu eenmaal niet zonder stront.



Funny shit.....hahaha

Maarten
09-10-07, 23:06
Geplaatst door Julien
Jammer genoeg is de intolerantie richting christenen de laatste tijd erg gestegen in de Palestijnse gebieden.
We hebben zoiets hier al met moslims, terwijl er relatief gezien nog niet veel aan de hand is..
Moet je nagaan, als de omstandigheden zo beroerd zijn als daar, wat je dán krijgt..

Julien
09-10-07, 23:12
Geplaatst door Maarten
We hebben zoiets hier al met moslims, terwijl er relatief gezien nog niet veel aan de hand is..
Moet je nagaan, als de omstandigheden zo beroerd zijn als daar, wat je dán krijgt..

Dat zou best kunnen. Maar het grote verschil is dat de partijen in onze regering en ons staatshoofd al die intolerante sentimenten de kop indrukken. Zie bv. minister Vogelaar, prinses Máxima..
Thank God is hier de SGP niet aan de macht in combinatie met Wilders. Dat is in de Palestijnse gebieden wél het geval met de Hamas..

Maarten
10-10-07, 01:20
Geplaatst door Julien

Thank God is hier de SGP niet aan de macht in combinatie met Wilders. Dat is in de Palestijnse gebieden wél het geval met de Hamas..
Het is maar de vraag hoe erg ze precies zijn? Een hulpverleenster die daar was vertelde me: ik merk het verschil nauwelijks.
De keuze voor Hamas was verder mede een reactie op de corruptie bij Fatah.
Die hulpverleenster zei: dat kennen ze helemaal niet bij Hamas. Die verdelen.
Verder zie je overal waar mensen het erg moeilijk hebben, dat ze sterk aan godsdienst en geloof gaan hangen. Dat was in Nederland in 40-45 ook zo.
Mensen kiezen verder vrij, zowel voor de godsdienst als voor bestuur. En als Hamas wint, moet je dat in beginsel accepteren..
En dan de vrouwen.. daar gaat het ons vaak om. Nou, ik denk dat hun vrouwen woest zijn, als wij Hamas zouden boycotten vanwege de behandeling van vrouwen. Die zouden heel erg beledigd zijn, en vinden dat wij ongelofelijk arrogant waren om voor hen te praten.

En tot slot: het westen heeft Hamas niet veel keus gelaten. 40 jaar van bezetting en praten heeft niets opgeleverd, en ze keren zich nou af van alles wat westers is. Van hen uit gezien kan ik ze geen ongelijk geven.

Ik vind dus vooral dat ze het zelf moeten uitzoeken. We hebben eigenlijk ook nauwelijks meer recht om daar iets in te sturen of te beoordelen.
En politiek gezien: 40 jaar Fatah heeft geen donder opgelevert. En dat komt niet omdat ze teveel vroegen, maar omdat het gewoon niet werkt op die manier. Israel is allesbehalve van plan de Westbank op te geven.. Sja.. wat moet je dan nog?..

Slinger
10-10-07, 09:31
Geplaatst door Maarten
Als vlieg kun jij nu eenmaal niet zonder stront.

Bovendien is de aandacht nu weg van het topic, en van datgene wat de échte ellende van de Christenen in Gaza veroorzaakt,
en dat is het énige soort motief dat ik ooit uit je gelul over de kwestie Israel heb kunnen destilleren.. De witwasser van de Israelische misdaad.

Dat jij bergen stront produceert, daar heb je gelijk in.

Coolassprov MC
10-10-07, 09:48
Geplaatst door H.P.Pas
:duizelig: Wat heeft dat er in Godesnaam mee te maken ?

Dat was de enige overeenkomst met Palestina.

Voor de rest ga ik niet in op appelen-met-peren-vergelijkingen.

H.P.Pas
10-10-07, 10:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat was de enige overeenkomst met Palestina.

Voor de rest ga ik niet in op appelen-met-peren-vergelijkingen.

Je kunt appels best met peren vergelijken. Dan vind je verschillen en overeenkomsten. Dat geldt voor alle vergelijkingen. Dit terzijde.

Estland, Letland, Litauen, Polen, Tsjechië, Joegoslavië,Oekraïne, Tsjetsjenië, Armenië,Korea, Mandsjoerije, Koeweit, Taiwan en Oos-Timor zijn allemaal peren volgens jou.
Palestina is een appel en die wil je alleen met andere appels vergelijken.
Wat is dat een andere appel volgens jou ?
Je kunt natuurlijk vinden, dat Palestina nergens mee vergeleken kan worden. Dan betekent deze zin niets meer:


Geplaatst door Coolassprov MC

de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse militaire bezetting uit de moderne geschiedenis.

Wat je dan zegt is:
- Er bestaat maar één appel op deze wereld.
- Deze appel is de grootste appel ter wereld.

Waar natuurlijk maar nietszeggend, het is ook de kleinste, de zuurste.. ,noem maar op.

Je kunt nu 4 dingen doen:

1- Zeggen met welke conflicten volgens jou met het Palestina-conflict wèl vergeleken kan worden.
2- Toegeven dat de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse militaire bezetting uit de moderne geschiedenis een inhoudsloze kreet is.
3- Doen of je neus bloedt.
4- Gaan schelden.

De beklagenswaardige prikkers, die tot zover hebben meegelezen kunnen zich met weddenschappen op het vervolg schadeloos stellen.

Mijn prognose: 3



.

Coolassprov MC
10-10-07, 10:27
Geplaatst door H.P.Pas
Je kunt appels best met peren vergelijken. Dan vind je verschillen en overeenkomsten. Dat geldt voor alle alle vergelijkingen. Dit terzijde.

Estland, Letland, Litauen, Polen, Tsjechië, Joegoslavië,Oekraïne, Tsjetsjenië, Armenië,Korea, Mandsjoerije, Koeweit, Taiwan en Oos-Timor zijn allemaal peren volgens jou
Palestina is een appel en die wil je alleen met andere appels vergelijken.
Wat is dat een andere appel volgens jou ?
Je kunt natuurlijk vinden, dat Palestina nergens mee vergeleken kan worden. Dan moet je ook niet met vergelijkingen komen:

Ga maar weer on-topic.

Coolassprov MC
10-10-07, 10:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga maar weer on-topic.

Ik verander de claim wel in de hoop van jullie oeverloze gebagetaliseer af te komen;

1 van de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting die geen dag zou voortduren zonder westerse steun in woord en daad.

Julien
10-10-07, 10:32
Geplaatst door Maarten
Het is maar de vraag hoe erg ze precies zijn? Een hulpverleenster die daar was vertelde me: ik merk het verschil nauwelijks.
De keuze voor Hamas was verder mede een reactie op de corruptie bij Fatah.
Die hulpverleenster zei: dat kennen ze helemaal niet bij Hamas. Die verdelen.
Verder zie je overal waar mensen het erg moeilijk hebben, dat ze sterk aan godsdienst en geloof gaan hangen. Dat was in Nederland in 40-45 ook zo.
Mensen kiezen verder vrij, zowel voor de godsdienst als voor bestuur. En als Hamas wint, moet je dat in beginsel accepteren..
En dan de vrouwen.. daar gaat het ons vaak om. Nou, ik denk dat hun vrouwen woest zijn, als wij Hamas zouden boycotten vanwege de behandeling van vrouwen. Die zouden heel erg beledigd zijn, en vinden dat wij ongelofelijk arrogant waren om voor hen te praten.

En tot slot: het westen heeft Hamas niet veel keus gelaten. 40 jaar van bezetting en praten heeft niets opgeleverd, en ze keren zich nou af van alles wat westers is. Van hen uit gezien kan ik ze geen ongelijk geven.

Ik vind dus vooral dat ze het zelf moeten uitzoeken. We hebben eigenlijk ook nauwelijks meer recht om daar iets in te sturen of te beoordelen.
En politiek gezien: 40 jaar Fatah heeft geen donder opgelevert. En dat komt niet omdat ze teveel vroegen, maar omdat het gewoon niet werkt op die manier. Israel is allesbehalve van plan de Westbank op te geven.. Sja.. wat moet je dan nog?..

Ik zeg niet dat de westerse politiek zich nu met de Palestijnse politiek moet bemoeien. Ik geef alleen mijn mening, en ik vind het jammer dat de Palestijnen democratisch voor Hamas hebben gekozen. Fatah was namelijk veel toleranter richting andersgelovigen (de 10% christenen) dan Hamas. Een gemengde samenleving, zoals de Palestijnse, is gewoon veel meer gebaat bij een sesculiere partij dan bij een partij die alleen de belangen behartigt van 1 groep. Om nog een keer met die vergelijking te komen; vind je ook dat niemand zich met Nederland moet bemoeien als hier de SGP met Wilders in de regering komt? Want het percentage moslims in Nederland is nog steeds kleiner dan het percentage christenen in Palestina.

Wide-O
10-10-07, 10:33
Geplaatst door H.P.Pas
Koeweit

Het tragische is dat Koeweit - of de nasleep ervan - juist voor enorm veel bijkomend Palestijns leed heeft gezorgd. Naar schatting 350.000 Palestijnen zijn toen uit Koeweit verjaagd - of niet terug binnengelaten na hun vlucht - (en een onbekend aantal vermoord/geëxecuteerd) wegens vermeende "collaboratie" met Saddam.

mark61
10-10-07, 10:39
Geplaatst door Coolassprov MC
jullie oeverloze gebagetaliseer

Waar haal je het lef vandaan? Tis ongelooflijk. Jij bent degene die het leed van honderden miljoenen mensen bagatelliseert.

H.P.Pas
10-10-07, 10:40
Geplaatst door Wide-O
Het tragische is dat Koeweit - of de nasleep ervan - juist voor enorm veel bijkomend Palestijns leed heeft gezorgd. Naar schatting 350.000 Palestijnen zijn toen uit Koeweit verjaagd - of niet terug binnengelaten na hun vlucht - (en een onbekend aantal vermoord/geëxecuteerd) wegens vermeende "collaboratie" met Saddam.

Daar heb ik Maarten ook wel eens op gewezen. Toen was de discussie afgelopen en vond hij dat ik oeco-fascist was.
Of iets in die voege..

Coolassprov MC
10-10-07, 10:44
Geplaatst door Wide-O
Het tragische is dat Koeweit - of de nasleep ervan - juist voor enorm veel bijkomend Palestijns leed heeft gezorgd. Naar schatting 350.000 Palestijnen zijn toen uit Koeweit verjaagd - of niet terug binnengelaten na hun vlucht - (en een onbekend aantal vermoord/geëxecuteerd) wegens vermeende "collaboratie" met Saddam.

Zogenaamd medelijden hebben,
tegelijkertijd ''eigen schuld dikke bult'' zeggen,
en ook nog eens,
in dezelfde adem,
racisme en collectieve bestraffing door collectieve verbanning goedpraten.

Om maar niet te spreken over het offtopic ijlen.

Je zou genomineerd moeten worden voor een Nobelprijs!

Coolassprov MC
10-10-07, 10:46
Geplaatst door mark61
Waar haal je het lef vandaan? Tis ongelooflijk. Jij bent degene die het leed van honderden miljoenen mensen bagatelliseert.

Als je daar werkelijk mee zat, had je er een topic over geopend; maar nee,..

Die lijken kunnen je slechts wat schelen als je over hun ruggen je verdwaalde gelijk denkt te kunnen halen,..

Hoe heet die Hollandse uitdrukking daarvoor ookal weer?

Just ja!

Over Lijken Gaan!

Wide-O
10-10-07, 10:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Zogenaamd medelijden hebben,
tegelijkertijd ''eigen schuld dikke bult'' zeggen,
en ook nog eens,
in dezelfde adem,
racisme en collectieve bestraffing door collectieve verbanning goedpraten.

Om maar niet te spreken over het offtopic ijlen.

Je zou genomineerd moeten worden voor een Nobelprijs!

Dat haal je allemaal uit mijn prik ? :verward:

Bizar. Dit heeft niets meer te maken met normale communicatie.

Maggoed, ik daag je uit te bewijzen dat ik dit bedoelde als "eigen schuld dikke bult".

Coolassprov MC
10-10-07, 11:02
Geplaatst door Wide-O
Maggoed, ik daag je uit te bewijzen dat ik dit bedoelde als "eigen schuld dikke bult".

Je vindt het ook racisme?

Slinger
10-10-07, 11:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik verander de claim wel in de hoop van jullie oeverloze gebagetaliseer af te komen;

1 van de langste en meest brutaal onderhouden buitenlandse millitaire bezetting die geen dag zou voortduren zonder westerse steun in woord en daad.

Bezettingen.

Bovendien, er zijn veel bezettingen geweest die veel meer brutaal onderhouden werden. Dat begon al in de oudheid met de bezetting van de Peloponesos door Sparta. Later konden de Romeinen er ook wat van. Ook zij bezetten bijvoorbeeld Palestina en hadden de gewoonte om tegenstanders dood te martelen door kruisiging. Dat zie ik de Israëli's nog niet doen. De Turken gingen ook flink te keer in de gebieden van Azië en Europa die zij bezetten. Het lijst je is oeverloos uit te breiden.

H.P.Pas
10-10-07, 11:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga maar weer on-topic.

3 !

mark61
10-10-07, 11:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je daar werkelijk mee zat, had je er een topic over geopend; maar nee,..

Die lijken kunnen je slechts wat schelen als je over hun ruggen je verdwaalde gelijk denkt te kunnen halen,..

Hoe heet die Hollandse uitdrukking daarvoor ookal weer?

Just ja!

Over Lijken Gaan!

Huh? Hallucineer je?

Wide-O
10-10-07, 11:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Je vindt het ook racisme?

Kortom: geen antwoord ? Probeer dan bij het topic te blijven en niet persoonlijk te worden. Heeft iedereen baat bij.

mark61
10-10-07, 11:07
Geplaatst door H.P.Pas
3 !

Neigt toch ook naar 4. Daar eindigt het meestal mee.

Coolassprov MC
10-10-07, 11:11
De Turkse en Romeinse bezetting zijn er, zoals mijn eerdere verzoek, reeds bijgehaald.

Onze amateur-Turkoloog moet vast lachen in z'n vuistje!

Coolassprov MC
10-10-07, 11:13
Geplaatst door Wide-O
Kortom: geen antwoord ? Probeer dan bij het topic te blijven en niet persoonlijk te worden. Heeft iedereen baat bij.

Een slechte kok ben je.

mark61
10-10-07, 11:14
Geplaatst door Coolassprov MC
De Turkse en Romeinse bezetting zijn er, zoals mijn eerdere verzoek, reeds bijgehaald.

Er staan nog een paar vragen open van diverse prikkers. In plaats van dat je je daar eerst even mee bezig houdt.

Coolassprov MC
10-10-07, 11:17
Geplaatst door mark61
Er staan nog een paar vragen open van diverse prikkers. In plaats van dat je je daar eerst even mee bezig houdt.

Vindt je niet dat ik jullie voldoende ben tegemoet gekomen door mijn claim aan te passen zonder dat daar noodzaak toe was?

Slinger
10-10-07, 11:22
Geplaatst door Coolassprov MC
De Turkse en Romeinse bezetting zijn er, zoals mijn eerdere verzoek, reeds bijgehaald.

Onze amateur-Turkoloog moet vast lachen in z'n vuistje!

We kunnen ook nog de Arabieren noemen voorafgaand aan de kruistochten in Palestina, de Spanjaarden in Nederland, de Nederlanders in Indië, de Duitsers in Namibië, de Soedanese Arabieren in Darfur, de Russen in Siberië, de Duitsers in Rusland en de rest van Europa, de Fransen in Algerije, de Italianen in Ethiopië, de Belgen in Kongo, de Spanjaarden in Zuid-Amerika. Allemaal bezettingen die veel harder en wreder waren.

Maarten
10-10-07, 11:36
Geplaatst door H.P.Pas

Estland, Letland, Litauen, Polen, Tsjechië, Joegoslavië,Oekraïne, Tsjetsjenië, Armenië,Korea, Mandsjoerije, Koeweit, Taiwan en Oos-Timor
Wat kun jij dat knap, zo'n rijtje landen opnoemen.

Ik zou zeggen: pik er eens eentje uit, en ga dan vergelijken met de Palestijnse bezetting.

En graag niet iets aan het andere einde van de wereld, laat staan "Taiwan" :hihi:
En moderne geschiedenis he? Dus zeg, de geschiedenis van de moderne landen, of iets wat een normaal mens als "modern" aanmerkt. Dus niet iets met het oude China, het altijd corrupte Indonesie, en andere Verweggistan- en/of rimboeverhalen.
En de communisten in de Kaukasus? Sja sja.. vat jij dat onder "moderne geschiedenis"?.. Zwaktebod..
En graag onderscheid tussen oorlogen en bezettingen.

En graag met wat relevant vergelijkingsmateriaal: duur van de bezetting, omvang van de gevolgen, verdrijvingspolitiek, daling van de levensstandaard, impact van het leger op het dagelijkse bestaan, enz.
Eens kijken hoe ver jij komt..

Verder herinner ik je er maar vast aan, dat jouw soort optiek neerkomt op de vraag, welke plaats Israel precies innneemt in de rangorde van de grote oorlogsmisdadigers van deze wereld..
Diverse prominente kritische Israeli's hebbel al opgemerkt, dat dit intussen inderdaad de meest realistische vraag is.

mark61
10-10-07, 11:51
Geplaatst door Maarten
Wat kun jij dat knap, zo'n rijtje landen opnoemen.

Ik zou zeggen: pik er eens eentje uit, en ga dan vergelijken met de Palestijnse bezetting.

Je meent dit toch niet serieus? Je vindt je zelf toch een alwetende superintellectueel? Dit is ongehoord gewoon.

Probeer es Litouwen. Ik hoor nog van je.

Werkelijk, ik heb er geen woorden voor.

Ben je echt een antisemitische nazi of gewoon een totaal onbenullige onwetende blaaskaak?

Graag een serieus antwoord.

Wide-O
10-10-07, 11:52
Geplaatst door Maarten
Wat kun jij dat knap, zo'n rijtje landen opnoemen.

Ik zou zeggen: pik er eens eentje uit, en ga dan vergelijken met de Palestijnse bezetting.

OK:

Irak.

Duur: 17 jaar
Aantal doden: wellicht tot 1,5 miljoen.
Aantal vluchtelingen: 4 miljoen.
Vooruitzichten op beterschap: vrijwel nihil.
Verantwoordelijkheid van: de coalition of the willing.
Daarnaast heeft de bevolking geleden onder interne terreur, en onder de oorlog Irak/Iran. Eigenlijk duurt de oorlog er al 27 jaar.

En toch heeft het minder "symbolische" waarde om één of andere reden. Kun jij uitleggen waarom ?

Coolassprov MC
10-10-07, 11:53
Geplaatst door Wide-O
En toch heeft het minder "symbolische" waarde om één of andere reden.

Voor jou misschien.

Wide-O
10-10-07, 11:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Voor jou misschien.

Niet zuigen Musti. On topic blijven graag.

mark61
10-10-07, 11:57
Geplaatst door Maarten
of iets wat een normaal mens als "modern" aanmerkt. Dus niet iets met het oude China, het altijd corrupte Indonesie, en andere Verweggistan- en/of rimboeverhalen.

Smerige racist.

Je valt alweer ongenadig door de mand. Andere volkeren doen er niet toe in de wereld, dat zijn Untermenschen, die zijn 'altijd corrupt'. Modern kunnen ze niet zijn, dat is hun genetische flaw.

Hoe komt het dat jij je leven wijdt aan den Palestijnse zaak? Als je niet hier zit zit je op joods.nl toch?

Jij weet donders goed dat qua leed en al die criteria die je zelf opsomt de Palestijnse kwestie, helaas, helaas, ergens in de achterhoede bungelt.

De enige conclusie kan zijn (aangezien je geen Arabier bent), dat je niet zozeer vóór de Palestijnen bent als wel tégen de Israëli's.

Dat riekt naar antisemitisme. Vanwaar anders die speciale voorkeur.

Begin niet met 'dit is een Marokkaanse website', dreutel, want waarom zit je dan niet op koerdistan.nl?

Maarten
10-10-07, 12:04
Geplaatst door H.P.Pas
Daar heb ik Maarten ook wel eens op gewezen. Toen was de discussie afgelopen en vond hij dat ik oeco-fascist was.
Of iets in die voege..
Slechts 350.000?
Dat is slechts 10% van de hoeveelheid mensen, waarvoor Israel het leven tot een hel maakt.
En die 350.000 zijn vooral ook slachtoffers van het israelische beleid. Het zijn vluchtelingen.
Er is verder wel het nodige op te merken over de opvang van de totale hoeveelheid Palestijnse vluchtelingen, maar het oordeel daar over is nogal complex, en niet erg relevant voor de hoofdzaak.

Wat zit jij dus te doen?
Jij zit net als de complete Israel-aanhang de discussie over het centrale probleem te ontgaan.
En het gaat hier over grootschalige schendingen van landrechten en mensenrechten, vernietiging van een totale economie enz, o.a. met medewerking van Nederland.

Nou roep ik niet snel Fascist hoor. Maar door jou stelselmatige neiging om de hoofdzaken te ontgaan, en het duidelijke ontbreken van een behoorlijke moraal in dit soort zaken, dringt die vergelijking zich steeds meer op.

mark61
10-10-07, 12:05
Geplaatst door Maarten
:hihi:

En komt dat allemaal uit dat eigen kleine kokertje van je?

Gelukkig schreef je zelf het commentaar op dit soort shit al, dat spaart me de moeite:


Nee, dat wordt het niet. Wat mark doet suckt aan alle kanten, en ik ben echt niet van plan op die troep in te gaan.

Wat is het nou? Ga je erop in of niet?

Lafaard. Loser. Onbenul.

mark61
10-10-07, 12:08
Geplaatst door Maarten
Hij schijnt te denken dat de mensheid vooral uit historici bestaat, die het woord modern gebruiken voor iets uit de 17e eeuw. :maf: Moet hij weten..

Onbenul. Normaal ga je zo prat op je academische vorming, nu hang je opeens de vmbo-er uit. Wot's it gonna be?

Wide-O
10-10-07, 12:08
Geplaatst door Maarten
Jij zit net als de complete Israel-aanhang de discussie over het centrale probleem te ontgaan.


Wil je die aanhang nu eens bij naam noemen ? Ik heb namelijk de indruk dat je daar nogal wat mensen onterecht toe rekent.

Graag man en paard.

H.P.Pas
10-10-07, 12:08
Geplaatst door Maarten

En graag niet iets aan het andere einde van de wereld, laat staan "Taiwan" :hihi:


Taiwan (http://www.amazon.de/Becoming-Japanese-Colonial-Politics-Formation/dp/0520225538) is van 1895 tot 1945 door de Japanners bezet. Nogal hardhandig. Als je er wat over leest vergaat je het stompzinnige giechelen dus dat zou ik zeker niet doen als ik jou was.

Coolassprov MC
10-10-07, 12:11
Geplaatst door Wide-O
Niet zuigen Musti. On topic blijven graag.

Betwijfel het of je weet wat het onderwerp is.

Coolassprov MC
10-10-07, 12:16
Geplaatst door H.P.Pas
Taiwan (http://www.amazon.de/Becoming-Japanese-Colonial-Politics-Formation/dp/0520225538) is van 1895 tot 1945 door de Japanners bezet. Nogal hardhandig. Als je er wat over leest vergaat je het stompzinnige giechelen dus dat zou ik zeker niet doen als ik jou was.

Ik heb mijn claim reeds aangepast; wat probeer je nu te bewijzen?

Maarten
10-10-07, 12:28
Geplaatst door mark61
Waar haal je het lef vandaan? Tis ongelooflijk. Jij bent degene die het leed van honderden miljoenen mensen bagatelliseert.
:hihi:
Agut, hij heef iets nieuws ontdekt.. Ik was ook al Nazi he?
Wat jij allemaal vanaf je studeertafeltje verzint?.. :hihi:

Profvoetballers zijn in de redenering van Mark allemaal sporthaters. Ze laten zich namelijk nooit uit over pingpongen, skoetjesielen, handballen enz.. Ze zijn dus verschikkelijk eenkennig, geobcedeerd door hun fixatie, enz enz, blabla..

Jongen, als dit soort zaken je werkelijk interesseerden, ging je wel een vergelijking maken tussen soorten bezettingen, en de ernst daarvan, en alle gevolgen die de zaak voor de internationale politiek heeft, enz enz..
Jij bent net een verwend teefje dat geen aandacht krijgt. Eindeloos rondkloten over de rug van de ellende van miljoenen.. Ze hebben je goed afgericht op Vakkevullen..

Er is nog ontzettend veel duidelijk te maken in die israelische kwestie, met name over de enorme Europese corruptie daarbij. Jouw aandeel in die discussie is nul komma nul. produceert. Jij kritisch? Get fucking lost.. Jij doet hier niets anders dan die discussies torpederen. jij bent zo met jezelf en je rancunes bezig, dat je je eigen functioneren niet meer ziet.
Geef mij Coolass maar.. dat noem ik realiteitsbesef. Bij jou is het voortdúrend kinderlijk rondkloten, meer niet. Net als de oude pastoors verstrikt in zijn eigen moraalsoep.

Coolassprov MC
10-10-07, 12:31
Geplaatst door Maarten

Geef mij Coolass maar.. dat noem ik realiteitsbesef. Bij jou is het voortdúrend kinderlijk rondkloten, meer niet. Net als de oude pastoors verstrikt in zijn eigen moraalsoep.

Valt je op dat hun gejammer niet staakt als je aan ze toegeeft? Zoals ik reeds, zonder noodzaak, heb gedaan?

mark61
10-10-07, 12:35
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Agut, hij heef iets nieuws ontdekt.. Ik was ook al Nazi he?

Geef nou es antwoord, lafaard en leugenaar. Zie andere vragen van andere prikkers.

Maarten
10-10-07, 12:36
Geplaatst door Slinger

Bovendien, er zijn veel bezettingen geweest die veel meer brutaal onderhouden werden. Dat begon al in de oudheid met de bezetting van de Peloponesos door Sparta.
Bovendien vergeten mensen hoeveel microben ze onderdrukken, als ze op hun reet zitten..

Maar voor jou is elke barbaarse moraal goed genoeg om er vergelijkingen met Israel mee te maken he?

Jouw stelselmatige neiging om behoorlijke discussies omtrent grootschalige misdaad te ontgaan en te torpederen, zag ik voor het laatst enkel bij de fascisten.

mark61
10-10-07, 12:40
Geplaatst door Maarten
Profvoetballers zijn in de redenering van Mark allemaal sporthaters. Ze laten zich namelijk nooit uit over pingpongen, skoetjesielen, handballen enz.. Ze zijn dus verschikkelijk eenkennig, geobcedeerd door hun fixatie, enz enz, blabla.. .

Wat kun jij dat knap, zo'n rijtje landen opnoemen.

Ik zou zeggen: pik er eens eentje uit, en ga dan vergelijken met de Palestijnse bezetting.

En graag niet iets aan het andere einde van de wereld, laat staan "Taiwan"
En moderne geschiedenis he? Dus zeg, de geschiedenis van de moderne landen, of iets wat een normaal mens als "modern" aanmerkt. Dus niet iets met het oude China, het altijd corrupte Indonesie, en andere Verweggistan- en/of rimboeverhalen.
En de communisten in de Kaukasus? Sja sja.. vat jij dat onder "moderne geschiedenis"?.. Zwaktebod..
En graag onderscheid tussen oorlogen en bezettingen.

Dit suggereert bagatelliseren, maar je bent zo 'vernuftig' het net niet te noemen.

Smeerlap. Hmm ik begrijp Lihoed opeens :ergleuk:

Maarten
10-10-07, 12:40
Geplaatst door Wide-O
OK:
Irak.
Kenmerk jij dat als bezetting??

Verder mag je een kaartje trekken als je discussie met me wilt, want het barst hier al van de bullshittende idioten.

mark61
10-10-07, 12:41
Geplaatst door Coolassprov MC
zonder noodzaak

:lekpuh: wat lief van je. Had je *niet* moeten doen.

Wide-O
10-10-07, 12:44
Geplaatst door Maarten
Kenmerk jij dat als bezetting??

Verder mag je een kaartje trekken als je discussie met me wilt, want het barst hier al van de bullshittende idioten.

Het is geen bezetting ? :verward:

Op wie ik al dan niet reageer is overigens mijn beslissing - mits ik me hou aan het huisreglement. Je mag verder schelden tot je blauw ziet, als je dat prefereert. :)

Coolassprov MC
10-10-07, 12:46
Geplaatst door mark61
:lekpuh: wat lief van je. Had je *niet* moeten doen.

Ga nu maar weer Turkjes aaien.

mark61
10-10-07, 12:47
Geplaatst door Maarten
Kenmerk jij dat als bezetting??

Verder mag je een kaartje trekken als je discussie met me wilt, want het barst hier al van de bullshittende idioten.

Je hebt mij, HPP, Slinger en W-O. Waarbij de laatste 2 ieder 1 vraagje stelden. Die toch niet zo moeilijk te beantwoorden zijn.

Je mag de tijd nemen om mijn post van gisteren te beantwoorden. Die ene, waar je niet op in wilt gaan. Over mijn positie tov Pal / Isr bijvoorbeeld. Jouw motivatie. Denk er rustig over na. Maar schrijf wat bondiger.

Coolassprov MC
10-10-07, 12:47
Geplaatst door Wide-O
Het is geen bezetting ? :verward:

Op wie ik al dan niet reageer is overigens mijn beslissing - mits ik me hou aan het huisreglement. Je mag verder schelden tot je blauw ziet, als je dat prefereert. :)

De woorden waar je op reageert zijn van mij en ik heb ze bijgesteld; dus wat mot je nou nog?

mark61
10-10-07, 12:48
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga nu maar weer Turkjes aaien.

Waarom val je elke keer terug tot het niveau van een 9-jarige? Of hoe kom ik er eigenlijk bij dat je daar bovenuit komt.

Wat bedoel je nu eigenlijk met deze post? Weet je dat zelf eigenlijk wel?

Maarten
10-10-07, 12:49
Geplaatst door mark61
Smerige racist.

Je valt alweer ongenadig door de mand. Andere volkeren doen er niet toe in de wereld, dat zijn Untermenschen, die zijn 'altijd corrupt'. Modern kunnen ze niet zijn, dat is hun genetische flaw.

Hoe komt het dat jij je leven wijdt aan den Palestijnse zaak? Als je niet hier zit zit je op joods.nl toch?

Jij weet donders goed dat qua leed en al die criteria die je zelf opsomt de Palestijnse kwestie, helaas, helaas, ergens in de achterhoede bungelt.

De enige conclusie kan zijn (aangezien je geen Arabier bent), dat je niet zozeer vóór de Palestijnen bent als wel tégen de Israëli's.

Dat riekt naar antisemitisme. Vanwaar anders die speciale voorkeur.

Begin niet met 'dit is een Marokkaanse website', dreutel, want waarom zit je dan niet op koerdistan.nl?
:hihi:
Kéurig afgericht op Vakkevullen..

Wil je antwoord op je vragen jongen? Ze zijn er genoeg hoor.
Maar jij mist gewoon de minimale kwaliteit in de zaak.
Jij bent een rondkloter, een bullshitter..
Waar haal je het vandaan, dat je een behoorlijke discussie over de zaak waard bent?
Jij bent een Mister Oneliner in de zaak geworden, die vooral laat zien geen grip op zijn eigen emoties te hebben.
Als ik zou moeten raden: weer eens een vrouwtje gevonden, die jou die kant op trekt..
Meneer de wereldburger begint steeds meer Likud-geluid te produceren..
Ga je maar bezig houden met tuinbonen uit Afrika, daar ben je beter in.

Wide-O
10-10-07, 12:53
Geplaatst door Coolassprov MC
De woorden waar je op reageert zijn van mij en ik heb ze bijgesteld; dus wat mot je nou nog?

Sorry, ik had niet door dat deze draad alleen over jou ging. Excuus.

Maarten
10-10-07, 12:54
Geplaatst door mark61
Nee, dat wordt het niet. Wat mark doet suckt aan alle kanten, en ik ben echt niet van plan op die troep in te gaan.

Wat is het nou? Ga je erop in of niet?

Lafaard. Loser. Onbenul.
Een uitnodiging voor jouw soort circus?
En wat maakt, dat je de moeite waard bent, denk je?
Waarom zou het meer zin hebben om jouw te antwoorden, dan om de Donald Duck te lezen?
Jouw soort emoties zijn jouw probleem hoor. Van die smurrie ga ik geen onderdeel worden.
Jouw soort prioriteitsstelling is ziekelijk te noemen. Ik ben gaan hospitaal.

mark61
10-10-07, 12:55
Geplaatst door Maarten
:hihi:

Geef es antwoord.

mark61
10-10-07, 12:55
Geplaatst door Maarten
Een

Geef es antwoord.

Coolassprov MC
10-10-07, 12:58
Geplaatst door Wide-O
Sorry, ik had niet door dat deze draad alleen over jou ging. Excuus.

Ga jij eerst het onderwerp achterhalen van deze topic.

Wide-O
10-10-07, 12:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Ga jij eerst het onderwerp achterhalen van deze topic.

Dit topic.

Slinger
10-10-07, 13:00
Geplaatst door Maarten
Bovendien vergeten mensen hoeveel microben ze onderdrukken, als ze op hun reet zitten..

Maar voor jou is elke barbaarse moraal goed genoeg om er vergelijkingen met Israel mee te maken he?

Jouw stelselmatige neiging om behoorlijke discussies omtrent grootschalige misdaad te ontgaan en te torpederen, zag ik voor het laatst enkel bij de fascisten.

Bij sommigen, zoals Cool, heeft het Nederlandse onderwijssysteem gefaald, zij hebben gebrek aan historisch inzicht. Hoewel jij dat ook wel enigszins mist, moet er bij jou ook nog iets anders aan de hand zijn. Ik noem het maar even kwaadaardigheid, je kunt het ook nog andere namen geven.

Maarten
10-10-07, 13:02
Geplaatst door mark61
Onbenul. Normaal ga je zo prat op je academische vorming, nu hang je opeens de vmbo-er uit. Wot's it gonna be?

Goed hoor, Markje.. Als mensen het woord Modern gebruiken, dan omvat dat ook de 17e eeuw. Volgens sommigen zelfs de 15e eeuw. Coolass is werkelijk een onbenul, dat hij dat niet in de gaten had. Hij is gewoon niet goed opgeleid, en kan beter luisteren naar iemand, met gevoeligheid voor de fijne nuance, zoals jij.

Het is een verademing hoe je de vruchten van de westerse beschaving probeert te pompen in de hersens van die barbaarse berbers. Waar waren we zonder jou?

Nou, daar weet ik het antwoord wel op: we hadden dan veel betere discussies, geheel conform het niveau, dat we hier in Nederland geacht worden te hebben. Maar mede dankzij jou is het hier VMBO-gekrakeel. Sorry jongen, je bent nooit echt volwassen geworden.

H.P.Pas
10-10-07, 13:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb mijn claim reeds aangepast; wat probeer je nu te bewijzen?
Ik reageerde op Maartens gegiechel.
Die Japanse bezetting is nieuw voor hem maar hij sterft liever dan dat toe te geven.. enfin jij weet precies hoe dat aanvoelt.
Hij gaat nu schelden denk ik..
In je nieuwe stellling vergelijk je nog steeds en ik weet nog steeds niet waarméé je vergelijkt. En jij weet het ook niet maar je sterft liever dan dat toe te geven.

Het kan iedereen gebeuren, dat hij onzin praat. Erg is dat pas als het plechtstatig gebeurt. -Montaigne

Maarten
10-10-07, 13:06
Geplaatst door H.P.Pas
Taiwan (http://www.amazon.de/Becoming-Japanese-Colonial-Politics-Formation/dp/0520225538) is van 1895 tot 1945 door de Japanners bezet.
Yeah.. echte "moderne geschiedenis".. Echt iets waar we de praktijken van de moderne wereldorde aan kunnen aflezen.
Jouw soort denken, dat is niet een "rondkloten" zoals bij Mark, maar gewoon corrupt.

mark61
10-10-07, 13:08
Geplaatst door Maarten
Goed hoor, Markje.. Als mensen het woord Modern gebruiken, dan omvat dat ook de 17e eeuw.

Fijn, edoch tamelijk onbelangrijk. Had je ook in een goed woordenboek kunnen vinden.

Nu graag antwoord op de rest.

H.P.Pas
10-10-07, 13:11
Geplaatst door Maarten
Yeah.. echte "moderne geschiedenis".. Echt iets waar we de praktijken van de moderne wereldorde aan kunnen aflezen.
Jouw soort denken, dat is niet een "rondkloten" zoals bij Mark, maar gewoon corrupt.

Als je denkt, dat de wereldorde bij jouw geboorte inzet, heb je het mis.

Coolassprov MC
10-10-07, 13:12
Geplaatst door H.P.Pas
Ik reageerde op Maartens gegiechel.
Die Japanse bezetting is nieuw voor hem maar hij sterft liever dan dat toe te geven.. enfin jij weet precies hoe dat aanvoelt.
Hij gaat nu schelden denk ik..
In je nieuwe stellling vergelijk je nog steeds en ik weet nog steeds niet waarméé je vergelijkt. En jij weet het ook niet maar je sterft liever dan dat toe te geven.

Het kan iedereen gebeuren, dat hij onzin praat. Erg is dat pas als het plechtstatig gebeurt. -Montaigne

Jij vindt het de korste en mildste millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?

Maarten
10-10-07, 13:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Valt je op dat hun gejammer niet staakt als je aan ze toegeeft?
Oh ja, er is maar éen soort motief bij die jongens: samenklonteren en rondkloten.
Het is een hangplek voor notoire ziekers.

Ik heb hier een keer 5 categorieen van autochtonen beschreven, die vanwege een negatief motief jegens Marokkanen op dit forum zitten.

Het merendeel daarvan vond een betere moraal, méer beschaving, en meer common sense te hebben dan die Marokkanen hier, en die moesten er op dit forum dus ingeramd worden..

Maar wat je ziet, is dat de éen na de andere het schip in gaat met zijn visies, en voorál ook wat die Israelische kwestie betreft. Die redden het allemaal niet, en zijn daar zo pissig over, dat je enkel nog puberaal gedrag ziet.
Je ziet bijna altijd hetzelfde patroon: het begint vrij redelijk, maar als er dan stevige antwoorden blijken te zijn, dan kruipt het langzaam achter muurtjes, en gaat staan rollebollen met elkaar, en gooit enkel nog met modder. Of met z'n eigen onbenul.
Ze zijn echt een teken van de volgevretenheid van Nederland. En ik ben blij dat we hier Berbers-Arabieren hebben met wat stevige moraal en common sense. Nederland is daar echt aan toe.

mark61
10-10-07, 13:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij vindt het de korste en mildste millitaire bezetting uit de moderne geschiedenis?

Alweer een tactische terugtocht. Je sterft idd liever dan dat je toegeeft dat de oorspronkelijke, noch de gekortwiekte stelling ook maar ergens op sloeg.

Toch ben je te vroeg met je overgave, Maarten maakte zich net op om alsnog in een pagina A4 of 3 te beredeneren hoe deze quaestie de Allerergste is.

Daarvoor moet ie eerst de rest van de wereld uitsluiten, vervolgens de gehele menselijke geschiedenis tot onlangs; ja eh welke beperking kan je verder nog verzinnen om jouw appeldrama onvergelijkbaar met wat dan ook te maken.

Waarna jij volgende week vast weer met een vergelijkende stelling komt.

Maarten
10-10-07, 13:19
Geplaatst door mark61
Geef nou es antwoord, lafaard en leugenaar. Zie andere vragen van andere prikkers.
Dat andere gajus dat óok niks wil weten, bedoel je?
Stort maar centen op m'n rekening, wie weet krijg ik er dan trek in..

mark61
10-10-07, 13:20
Geplaatst door Maarten


Geef es antwoord op de gestelde vragen.

mark61
10-10-07, 13:20
Geplaatst door Maarten


Geef es antwoord.

Maarten
10-10-07, 13:24
Geplaatst door mark61
Geef es antwoord.
Eindeloze rondkutters verdienen helemaal geen antwoord.
Als die willen rondhollen in hun nutteloze circus, moeten ze dat zelf weten.
Het is hier Maroc.nl, niet www.vakkevullen.nl.
En destijds was het spul al opgerot die kant op, en ik stel voor dat ze dat blijven doen.

Maarten
10-10-07, 13:26
Geplaatst door Wide-O
Dit topic.
Bekijk jij eerst de van Dale maar.
En blijf dat maar een half jaar doen. Dat heeft meer nut, dan die zinloze posts van je.
Voor rondgekut > vakkevullen.nl

Wide-O
10-10-07, 13:27
Geplaatst door Maarten
Eindeloze rondkutters verdienen helemaal geen antwoord.
Als die willen rondhollen in hun nutteloze circus, moeten ze dat zelf weten.
Het is hier Maroc.nl, niet www.vakkevullen.nl.
En destijds was het spul al opgerot die kant op, en ik stel voor dat ze dat blijven doen.

Volgens mij ga jij daar niet over. Verder graag on topic blijven en niet over Vakkevullen zeiken. Mijn bandwidth groeit me niet op mijn rug.

mark61
10-10-07, 13:29
Geplaatst door Maarten



Geef eens antwoord.

Coolassprov MC
10-10-07, 13:35
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij ga jij daar niet over. Verder graag on topic blijven en niet over Vakkevullen zeiken. Mijn bandwidth groeit me niet op mijn rug.

Je was toch opgerot met je geestesgenoten?

Je hebt ook werkelijk geen trots om dan nog terug te komen.

Coolassprov MC
10-10-07, 13:38
Geplaatst door mark61
...je overgave,...

Wat heb je aan op het moment? Een middeleeuws kostuum met een pan op je kop?

Je bent werkelijk zieker dan ik ooit had durven vermoeden.

Maarten
10-10-07, 13:46
Geplaatst door Julien
Ik zeg niet dat de westerse politiek zich nu met de Palestijnse politiek moet bemoeien. Ik geef alleen mijn mening, en ik vind het jammer dat de Palestijnen democratisch voor Hamas hebben gekozen. Fatah was namelijk veel toleranter richting andersgelovigen (de 10% christenen) dan Hamas. Een gemengde samenleving, zoals de Palestijnse, is gewoon veel meer gebaat bij een sesculiere partij dan bij een partij die alleen de belangen behartigt van 1 groep. Om nog een keer met die vergelijking te komen; vind je ook dat niemand zich met Nederland moet bemoeien als hier de SGP met Wilders in de regering komt? Want het percentage moslims in Nederland is nog steeds kleiner dan het percentage christenen in Palestina.

De westerse politiek bemoeit zich al met de Palestijnse zaak. In zeer hoge mate zelfs.
Nog daargelaten, dat de westerse handel al 40 jaar lang Israel in staat stelt om al die inbreuken op elementaire rechten van Palestijnen te maken, is er nou ook nog een boycot. De invloed daarvan is vele malen groter dan het verschil tussen- of Fatah of Hamas regeert.
Alles bij elkaar zorgt het westen voor een véel grotere onderdrukking, dan die er zou zijn in een niet-bezet land, met Hamas aan de regering.
Je bezorgdheid daar over is dus een beetje vreemd.
En nogmaals, ik weet niet hoe erg Hamas in praktijk zou zijn. Daar is hier heel veel negatieve publiciteit over, maar wat ik zie in praktijk, lijkt echt anders te zijn.
En gewoon als voorbeeld: in die regering zat meen ik een vrouw én een christen..
En nogmaals: als die mensen daar bij meerderheid voor kiezen, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Mensen moeten vooral hun eigen zaken uitmaken, en hun eigen ontwikkeling volgen. En de vredesregels zijn er voor om dát mogelijk te maken.
De vergelijking met Wilders of het SGP gaat niet op, omdat het een duidelijke stap terug zou zijn.

Ik noemde al eerder Egypte en de vrouwenemancipatie. Ik trof toevallig een directeur van een ziekenhuis daar, een autochtone Nederlander. Ik had ideeen over emancipatie, maar hij was er helemaal tegen: hij zei terecht: je moet het de vrouwen daar zélf laten bepalen, en vooral niks opdringen. Dát werkt! Mensen kiezen zélf! En dat is de enige weg. Als je gaat proberen de dingen vóor hen te bepalen, krijg je alleen maar een soort ontworteling. Dat gaat niet werken.
Dit geldt voor de Palestijnen net zo goed.

En wat je laatste vraag betreft: als Nederland massaal zou kiezen voor Wilders en het SGP, hoe zou Nederland dan reageren op buitenlandse kritiek, laat staan een boycot? Het zou zeer averechts werken he? Nederland wer dan een soort cocon tegenover de rest van de wereld. Dat zie je rond Hamas dus ook..

Maarten
10-10-07, 13:51
Geplaatst door Coolassprov MC

Over Lijken Gaan!
Dat is exact wat hier gebeurt.

In feite is de Israelische kwestie een soort van spannend entertainment geworden, waar allerlei lui centen aan verdienen, en langs welke iedereen lekker met moraal bezig kan zijn.
Het is net als met besprekingen van een film, maar nu in het echt.
Het heeft ook een speciale functie: iedereen kan laten zien hoe geweldig zijn moraal rond geweld is.

Op dit forum zie je er een speciale vorm van: het rondkloten over de rug van die zaak.
Het is er enkel voor het vermaak van de mensen, maar de integriteit ontbreekt volledig.

Maarten
10-10-07, 13:52
Geplaatst door Wide-O

Op wie ik al dan niet reageer is overigens mijn beslissing
Yeah.. de mijne ook.. :zwaai:

Maarten
10-10-07, 13:55
Geplaatst door mark61
Je hebt mij, HPP, Slinger en W-O. Waarbij de laatste 2 ieder 1 vraagje stelden. Die toch niet zo moeilijk te beantwoorden zijn.
Yeah.. als-, en voor zover ze laten zien de moeite waard te zijn om er mee te discussieren.
Quod non.

Coolassprov MC
10-10-07, 13:55
Geplaatst door Maarten
Yeah.. de mijne ook.. :zwaai:

:lole:

Maarten
10-10-07, 13:56
Geplaatst door mark61
Waarom val je elke keer terug tot het niveau van een 9-jarige?
Coolass probeert je op jouw niveau te bereiken.
Kan hem geen ongelijk geven. Tis de laatste mogelijkheid.

Maarten
10-10-07, 13:58
Geplaatst door Wide-O
Sorry, ik had niet door dat deze draad alleen over jou ging.

... zegt de lul, die over DE topic zelf niets zinnigs te melden had..

Moet je niet terug naar je hok, om dáar de vakken te gaan vullen?

Aït Ayt
10-10-07, 13:59
Geplaatst door mark61
Alweer een tactische terugtocht. Je sterft idd liever dan dat je toegeeft dat de oorspronkelijke, noch de gekortwiekte stelling ook maar ergens op sloeg.

Toch ben je te vroeg met je overgave, Maarten maakte zich net op om alsnog in een pagina A4 of 3 te beredeneren hoe deze quaestie de Allerergste is.

Daarvoor moet ie eerst de rest van de wereld uitsluiten, vervolgens de gehele menselijke geschiedenis tot onlangs; ja eh welke beperking kan je verder nog verzinnen om jouw appeldrama onvergelijkbaar met wat dan ook te maken.

Waarna jij volgende week vast weer met een vergelijkende stelling komt.

zeur niet zo man..
als iemand zegt dat de bezetting van de palestijnse gebieden de ergste onderdrukking is in de geschiedenis dan is dat om aan te geven hoe erg die persoon dat vindt en dat hij er geen woorden voor kan vinden om dat gevoel van onmacht te omschrijven bij het zien van het leed dat veroorzaakt wordt door die onderdrukking.. mensen die diep door iets geraakt worden gebruiken wel vaker een superlatief om hun gevoelens te uiten..
zelfs een kind begrijpt dat..

je bent een taalfundamentalist dat alles letterlijk interpreteert bij gebrek aan inlevingsvermogen..

Coolassprov MC
10-10-07, 14:25
Geplaatst door Maarten
Coolass probeert je op jouw niveau te bereiken.
Kan hem geen ongelijk geven. Tis de laatste mogelijkheid.

Ik denk dat ik me maar moet overgeven (om het maar op zijn niveau uit te drukken).

Maarten
10-10-07, 14:28
Geplaatst door Aït Ayt
zeur niet zo man..
als iemand zegt dat de bezetting van de palestijnse gebieden de ergste onderdrukking is in de geschiedenis dan is dat om aan te geven hoe erg die persoon dat vindt en dat hij er geen woorden voor kan vinden om dat gevoel van onmacht te omschrijven bij het zien van het leed dat veroorzaakt wordt door die onderdrukking.. mensen die diep door iets geraakt worden gebruiken wel vaker een superlatief om hun gevoelens te uiten..
zelfs een kind begrijpt dat..
Nou, ik ga verder dan dit hoor. Het is absoluut geen kwestie van emoties uiten..
Het laat zich bijvoorbeeld heel goed aantonen, dat de kwestie israel het grootste westerse schandaal sinds WO II is.

Dat zie je niet aan de dodenaantallen, die op zich nog niet zo groot zijn. Maar het gaat om de tijdsduur, het soort methoden, de hoeveelheid mensen die er bij betrokken is, de participatie van de vele Europese politici, de bedenkelijkheid van de berichtgeving, het aantal normenstelsels dat ondermijnd wordt voor de zaak, de voortdurend blijkende leugenachtigheid (zie trouwens dit forum: niet te filmen), de internationale gevolgen, het effect op de benadering van moslims in het westen, enz enz..

Het schandaal is echt veel groter dan bijvoorbeeld de Vietnam-oorlog. Daarbij vielen weliswaar onvergelijkbaar veel meer doden, maar de kritiek kan beperkt blijven tot Nixon en zijn kliek. Israel. dat is een totaal ander verhaal. Het is niet meer te zeggen hoeveel westerlingen er betrokken zijn bij dat schandaal? Het ondermijnt echt verschikkelijk veel zaken.
Bedenk ook maar dat het het énige land is, waar voortdurend die VN-vredesregels zwaar voor aan de laars gelapt worden.
Bedenk ook maar hoe makkelijk de zaak opgelost zou kunnen worden, als er een westerse wil voor zou zijn.

Maar daar ging het hier niet over. Het ging over de áard van de bezetting. En hoe ernstig die was. Ik noemde hierboven al een groot aantal factoren, die je mee zou moeten nemen bij de beoordeling daarvan.
Ik noem maar wat: hierboven werden al die oostblokstaten genoemd. Nou was daar wel veel armoede, maar die was er altijd al. De vraag is hoeveel beter het voor de gewone man geweest was zónder die "russische bezetting"? Ik vrees dat je moet stellen, dat de totale gevolgen voor de Palestijnen echt veel erger zijn, dan dat ze voor die oostblokstaten waren. Daar werd het leven van de mensen echt niet bewust tot een hel gemaakt met de bedoeling ze te verdrijven.
Believe me.. de Palestijnse zaak scoort voorlopig hoge ogen wat betreft de ergste bezetting..

Maarten
10-10-07, 14:29
Geplaatst door Coolassprov MC
:lole:
Ja, misschien moeten we maar staken hier..
Het grootste deel van het wild is nou afgeschoten..

mark61
10-10-07, 14:30
Geplaatst door Aït Ayt
zeur niet zo man..
als iemand zegt dat de bezetting van de palestijnse gebieden de ergste onderdrukking is in de geschiedenis dan is dat om aan te geven hoe erg die persoon dat vindt en dat hij er geen woorden voor kan vinden om dat gevoel van onmacht te omschrijven bij het zien van het leed dat veroorzaakt wordt door die onderdrukking.. mensen die diep door iets geraakt worden gebruiken wel vaker een superlatief om hun gevoelens te uiten..
zelfs een kind begrijpt dat..

je bent een taalfundamentalist dat alles letterlijk interpreteert bij gebrek aan inlevingsvermogen..

Hoi Aït, eindelijk een normale reactie.

Ergens heb je wel gelijk, maar je kan toch ook wel die onmacht over dat leed zó uitdrukken als jij dat nu doet? Dat komt uitstekend over.

Op gewichtige en quasi-wetenschappelijke wijze onware stellingen poneren werkt dan juist contra-productief, je gaat nl. niet meer serieus genomen worden. Met taal (de vorm) heeft dat niets te maken, met inhoud des te meer.

Verder vindt de overgrote meerderheid van de prikkers hier het gebeuren inderdaad een drama en een schande, dat is al jarenlang gevoeglijk bekend.

mark61
10-10-07, 14:32
Geplaatst door Maarten
Yeah.. als-, en voor zover ze laten zien de moeite waard te zijn om er mee te discussieren.
Quod non.

Doe alsof je superieur bent terwijl je geen enkel weerwoord tegen niets hebt. Je moet het lef er maar voor hebben. Of het autisme natuurlijk.

H.P.Pas
10-10-07, 14:33
Geplaatst door Aït Ayt
mensen die diep door iets geraakt worden gebruiken wel vaker een superlatief om hun gevoelens te uiten..
zelfs een kind begrijpt dat..


Tsja. Zulke mensen bestaan.
Ze prikken niet onder de naam Coolass en scheppen er geen behagen in de hele wereld verrot te schelden.
Dat begrijpt een kind.

Wide-O
10-10-07, 14:34
Geplaatst door Maarten
... zegt de lul, die over DE topic zelf niets zinnigs te melden had..

Moet je niet terug naar je hok, om dáar de vakken te gaan vullen?

Nee, ik blijf. Het is Ouderwets Gezellig :Iluvu:

Coolassprov MC
10-10-07, 14:36
Geplaatst door mark61
Op gewichtige en quasi-wetenschappelijke wijze onware stellingen poneren werkt dan juist contra-productief, je gaat nl. niet meer serieus genomen worden. Met taal (de vorm) heeft dat niets te maken, met inhoud des te meer.

Ik zou me niet teveel eer toekennen; je hebt niets aangetoond dan je schuim- en vuilbekkigheid.

lihoed
10-10-07, 15:25
Geplaatst door mark61
Geef nou es antwoord, lafaard en leugenaar.

Word het warm daar onder de voeten?

H.P.Pas
10-10-07, 15:53
Nog zo'n diep geraakte. :moe:

mark61
10-10-07, 16:33
Geplaatst door lihoed
Word het warm daar onder de voeten?

Hé, als we daar onze onschendbare touretter niet hebben.

Flip
10-10-07, 16:53
Is dit onderhand al de meest langdurige en gruwelijke oorlog op m.nl?

Spoetnik
10-10-07, 17:24
Geplaatst door Flip
Is dit onderhand al de meest langdurige en gruwelijke oorlog op m.nl?

Welnee, dit is niets vergeleken met enkele jaren geleden :) Toen had je nog het joodse terreurteam van joods.nl die af en toe langskwamen en de auswitsch fotos vlogen je om de oren... those were the days :)

Julien
10-10-07, 19:40
Geplaatst door Maarten
[B]De westerse politiek bemoeit zich al met de Palestijnse zaak. In zeer hoge mate zelfs.
Nog daargelaten, dat de westerse handel al 40 jaar lang Israel in staat stelt om al die inbreuken op elementaire rechten van Palestijnen te maken, is er nou ook nog een boycot. De invloed daarvan is vele malen groter dan het verschil tussen- of Fatah of Hamas regeert.
Alles bij elkaar zorgt het westen voor een véel grotere onderdrukking, dan die er zou zijn in een niet-bezet land, met Hamas aan de regering.
Je bezorgdheid daar over is dus een beetje vreemd.
En nogmaals, ik weet niet hoe erg Hamas in praktijk zou zijn. Daar is hier heel veel negatieve publiciteit over, maar wat ik zie in praktijk, lijkt echt anders te zijn.
En gewoon als voorbeeld: in die regering zat meen ik een vrouw én een christen..
En nogmaals: als die mensen daar bij meerderheid voor kiezen, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Mensen moeten vooral hun eigen zaken uitmaken, en hun eigen ontwikkeling volgen. En de vredesregels zijn er voor om dát mogelijk te maken.

Ik zeg toch steeds dat ik gewoon mijn mening geef. En het lijkt me normaal dat er meningen gegeven worden op een forum. Ik vind Hamas een verkeerde partij voor de Palestijnen, omdat ze niet opkomen voor de 10% christenen van het Palestijnse volk. Ik mag toch ook zeggen dat ik geen fan ben van Le Pen of Vlaams Belang? Sinds hun winst bij de verkiezingen lees ik steeds meer verhalen van een verslechterde toestand bij christelijke Palestijnen.
Ik roep totaal niet op tot een boycot of sancties hoor.


De vergelijking met Wilders of het SGP gaat niet op, omdat het een duidelijke stap terug zou zijn.
Hamas is juist een stap terug. De Palestijnen stonden altijd bekend om hun tolerante samenleving (christen-moslim) en het seculiere karakter van hun overheid.

Julien
10-10-07, 19:43
Het was trouwens nog een hele opgave om Maarten's reactie te vinden tussen al het gescheld en gemierenneuk in dit topic :hihi: lekker bitchy hiero.. :corcky:

Maarten
10-10-07, 20:29
Geplaatst door mark61 Hoi Aït, eindelijk een normale reactie.

Aha, je sloeg mijn reactie daarop – die net zo normaal was – voor het gemak maar even over..
Per ongeluk niet gezien natuurlijk..

Ga es tegen hem je hondje uitlaten, zoals je dat bij mij probeert.
Vermoedelijk krijg je die teef dan óok netjes opgevouwen terug..


Ergens heb je wel gelijk, maar je kan toch ook wel die onmacht over dat leed zó uitdrukken als jij dat nu doet? Dat komt uitstekend over.
Ait óppert alleen nog maar, hoe ik misschien zou kunnen denken..
Maar jij gaat er alweer vanuit, dat het ook zo ís!
Het is dat vóortdurende ínvullen van jou, waar jij je volstrekt belachelijk mee maakt!
Verder wordt Ait bedankt voor de bijval, maar ik heb hem bepaald niet nodig om óverduidelijk te zijn tegen jou, wel?

En intussen komt er weer een lesje over hoe ánderen zich dienen uit te drukken, als zij bepaalde dingen zouden vóelen..
Allemaal te zielig voor woorden.


Op gewichtige en quasi-wetenschappelijke wijze onware stellingen poneren werkt dan juist contra-productief, je gaat nl. niet meer serieus genomen worden. Met taal (de vorm) heeft dat niets te maken, met inhoud des te meer.
Inhoud??.. Bij jou?!.. Ik heb op de stelling van Coolass bij jou nog niks anders gezien dan een potsierlijk verhaal over de term “moderne geschiedschrijving”! Daar besteedt jij vele posts aan! De man moet beseffen hoe verschrikkelijk fout hij is, omdat hij niet aansluit bij de systematiek in het vak geschiedenis, waar het woord Modern kan betekenen: vanaf de 15e eeuw! :hihi:
Inhoud bij jou? Niks, nope, nada!
Eíndeloos gezeur over niks!
Ik zie alleen maar volgevreten randstatterigheid, meer niet!

Verder vindt de overgrote meerderheid van de prikkers hier het gebeuren inderdaad een drama en een schande, dat is al jarenlang gevoeglijk bekend.
Nou nog kijken wat die posten..
En waarom!

Netanyahu vind het ook vreselijk wat er allemaal helaas noodzakelijk is.

Hoeveel prikkers dragen eigenlijk bij aan goede analyses van de zaak? Jij in elk geval niet, en wat er om je heen zit nog veel minder.. Je krijgt al schouderklopjes van de extremisten! Ga zo door! :D

Maarten
10-10-07, 20:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik zou me niet teveel eer toekennen; je hebt niets aangetoond dan je schuim- en vuilbekkigheid.
Inderdaad.
En hij geeft ook nog pioriteit aan al dat persoonlijke gerotzooi in plaats van aan de zaak zelf.
Zelf heb ik tussen al zijn gerotzooi door nog e.e.a. gezegd over je stelling. Hij niet. Hij negeert dat en gaat gewoon door met zeiken. Daaraan herken je wat hij belangrijk vindt: Vakkevulgelul dus..

mark61
10-10-07, 20:35
Geplaatst door Maarten
Aha

Geef es antwoord.

Maarten
10-10-07, 20:37
Geplaatst door lihoed
Word het warm daar onder de voeten?
Vermoedelijk z'n eierstokken..
Daar moet je niet te hard aan schudden, want dan gaat het ge-eier maar door..

lihoed
10-10-07, 20:39
Geplaatst door Maarten
Je krijgt al schouderklopjes van de extremisten! Ga zo door! :D

.

lihoed
10-10-07, 20:40
Geplaatst door Maarten
Vermoedelijk z'n eierstokken..
Daar moet je niet te hard aan schudden, want dan gaat het ge-eier maar door..

GATVER.........

mark61
10-10-07, 20:40
Geplaatst door Maarten


Geef es antwoord. Je glibbert maar door ouwe paling :hihi:

Maarten
10-10-07, 20:48
Geplaatst door Spoetnik
Welnee, dit is niets vergeleken met enkele jaren geleden :) Toen had je nog het joodse terreurteam van joods.nl die af en toe langskwamen en de auswitsch fotos vlogen je om de oren... those were the days :)
Het gelul was toen net zo kút als nu - nou we toch in die terminologie zitten - maar achteraf gezien Líjkt het meer..

Maar het gepeupelte heeft nou wel geleerd, dat het zijn handjes kan branden, dus tegenwoordig zie je het gebral bijvoorbeeld zo:
"Palestina, ja erg, maar moet je eens kijken wat Chomsky over Cambodja gezegd heeft?!..".
En dáar besteed ut spul dan wél weer vele pagina's aan!..
Kortom, je blijft hier bezig de luiers te verschonen..
Lekker soort jihad, dat wel.. :D

Maarten
10-10-07, 21:19
Geplaatst door Julien
Ik zeg toch steeds dat ik gewoon mijn mening geef. En het lijkt me normaal dat er meningen gegeven worden op een forum. Ik vind Hamas een verkeerde partij voor de Palestijnen, omdat ze niet opkomen voor de 10% christenen van het Palestijnse volk. Ik mag toch ook zeggen dat ik geen fan ben van Le Pen of Vlaams Belang? Sinds hun winst bij de verkiezingen lees ik steeds meer verhalen van een verslechterde toestand bij christelijke Palestijnen.
Ik roep totaal niet op tot een boycot of sancties hoor.
Er is helemaal niks tegen je mening zeggen. Maar het verschil tussen een Hamas of Fatahregering maakt zo weinig uit, in vergelijking tot de andere dingen waar ze mee kampen. Het grootste verschil komt door die boycot.

Maar wat die christenen betreft.. Alles daar wordt in een rap tempo zeer veel slechter. Daar wordt alles harder van. Neem ook die Israelische wapenleveranties aan Fatah, die gewoon een verdeel- en heerspolitiek is. De tegenstellingen worden op de spits gedreven. Daar lijden ook de christenen onder. Maar de strijd daar gaat tussen moslims. De christenen zijn er zelfs niet eens zo partij bij.

wit schaap
10-10-07, 21:20
Geplaatst door Maarten
Het gelul was toen net zo kút als nu - nou we toch in die terminologie zitten - maar achteraf gezien Líjkt het meer..

Maar het gepeupelte heeft nou wel geleerd,

Goed zo Maarten, uitstekend Nederlands, uitstekend geformuleerd voor een ontwikkeld man als jou.

Maarten
10-10-07, 21:36
Geplaatst door wit schaap
Goed zo Maarten, uitstekend Nederlands, uitstekend geformuleerd voor een ontwikkeld man als jou.

De gebezigde terminologie is uiteraard voor nuancering vatbaar..
Dit forum is ook een optimale leerschool voor het onderscheiden en minutieus typeren van de diverse soorten autochtone stonthopen..
Ik zal ook de eerste zijn die in de bres springt ten behoeve van het op de juiste wijze toekennen van de juiste eigenschappen aan de shit.. (vanuit systematisch oogpunt van het grootste belang voor de determinering.)

Toch mag de partij af en toe in zijn geheel samengevat worden in pakkende terminologie waar het schoone Nederlands volledig in voorziet:
Allemaal kút, vanaf het knopje tot aan de anus..

wit schaap
11-10-07, 13:06
Geplaatst door Maarten
De gebezigde terminologie is uiteraard voor nuancering vatbaar..
Dit forum is ook een optimale leerschool voor het onderscheiden en minutieus typeren van de diverse soorten autochtone stonthopen..
Ik zal ook de eerste zijn die in de bres springt ten behoeve van het op de juiste wijze toekennen van de juiste eigenschappen aan de shit.. (vanuit systematisch oogpunt van het grootste belang voor de determinering.)

Toch mag de partij af en toe in zijn geheel samengevat worden in pakkende terminologie waar het schoone Nederlands volledig in voorziet:
Allemaal kút, vanaf het knopje tot aan de anus..

Voor het determineren van een mestvaalt, zijn mensen nodig die eerst objectief moeten kunnen definiëren wat stront is. Zonen van god zoals jij kunnen dat niet daar zonen van god niet hoeven te schijten toch :fpimp:

Maarten
11-10-07, 14:28
Geplaatst door wit schaap
Voor het determineren van een mestvaalt, zijn mensen nodig die eerst objectief moeten kunnen definiëren wat stront is. Zonen van god zoals jij kunnen dat niet daar zonen van god niet hoeven te schijten toch :fpimp:

Als jij antwoorden wilt, of reacties, dan zul je toch eerst door inhoudelijke posts moeten laten zien een minimumniveau te halen, dat het de moeite waard lijkt te maken om op jou te reageren.
Ik heb bij jou nog niks gezien dat je interessant zou kunnen maken. Doe je best. Probeer mee te doen. Antwoorden kosten namelijk tijd en moeite, begrijp je?
En als jij bagger blijft produceren, dan heb ik niet méer te doen, dan voor m'n lol een jongleerballetje van je te maken, OK?
En het aantal autochtone jongleerballen dat je hier van hun shit kunt kneden is al gigantisch.
Als jij wil blijven bijdragen aan deze gemiddelde "Nederlandse beschaving", ga je gang..
Had je hier al iets gezegd over die "christenen in Gaza", of zit je alleen maar met je anus over dat toetsenbord te vegen?

super ick
11-10-07, 15:53
Geplaatst door Maarten
Allemaal kút, vanaf het knopje tot aan de anus..

Tot aan he? Niet tm?
Geef je hier indirect je sexuele voorkeur prijs?

Ik geloof niet dat er iemand geweest is die de praktijken van Israel steunt. Ik heb het niet uit de antwoorden gehaald.

Dat jij dat wel doet komt niet omdat het het bloedrigste conflict is want enkele jaren gelden hakten bv. Hutu's en Tutsi's elkaar incl. babies in mootjes. Meer dan een miljoen doden in een paar jaar. En zo kan ik nog wel meer conflicten opnoemen die a) langer lopen en b) vele malen bloederiger waren.

Jij maakt je schuldig aan politiek misbruik van het onterrechte leed van de Palestijnse bevolking. Zoals vele landen in het M.O. doen. Je jankt mee met de wolven in het bos en blijft maar aan dezelfde stinkende wond peuteren om je politieke idealen te ventileren.
Misschien zit de wereld toch net iets anders in elkaar dan jij denkt.

Wij hebben wel meer een discussie beeindigd met het volgende meningsverschil: Als Israel alle VN resoluties morgen aanvaard en uitvoerd dan neemt het geweld af en leven ze aldaar lang en gelukkig.
Jij wilt er niet aan dat een groot gedeelte van die regio zowiezo vijandig is jegens tegen Israel ongeacht de Palestijnse zaak Israel zal blijven dwarsbomen.

p.s.
Probeer eens een antwoord te geven te zonder schelden en/of te denigreren zoals ik je bijna over iedereen zie doen die jou mening niet deelt.

Maarten
11-10-07, 16:15
Geplaatst door super ick

Zodra ik merk, dat jij tenminste snapt van de vele inhoudelijke posts die ik over de zaak heb neergezet (óok aan jou persoonlijk), krijg je misschien weer antwoord.
Kijk, antwoorden kost tijd en moeite, en ik moet je dus wel de moeite waard vinden he?
Iedereen kan wel vinden, dat ik in de stront moet roeren die hij of zij aan biedt, maar ik heb méer te doen he?

Bovendien ga ik de dingen niet 10x in hetzelfde topic zeggen, alleen omdat allerlei janhagel geen zin heeft om te lezen wat er al gezegd is.
Ik heb bijv. al uitgelegd waarom de mate van bloederigheid van een conflict nog geen maar hoeft te zijn voor wat het grootste schandaal nou precies is?
Zwijg ik maar over al die potsierlijke aantijgingen hierboven.
Je gaat je gang maar hoor, maar als je iets van mij wilt, dan zul je eerst interessant voor me moeten gaan worden. Hoeft niet hoor, maar reken dan ook maar op niks.

Maarten
11-10-07, 16:24
Geplaatst door super ick
Tot aan he? Niet tm?

Misschien dat jij het normaal doet met iets, waar een cloaca aan vast zit, maar bij ons wordt er altijd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de kut en de anus..

lihoed
11-10-07, 16:32
Geplaatst door Maarten
Misschien dat jij het normaal doet met iets, waar een cloaca aan vast zit, maar bij ons wordt er altijd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de kut en de anus..

Maarten, probeer te ontspannen. Het is bijna week end.

sidi bibi
11-10-07, 17:37
Geplaatst door Maarten
of zit je alleen maar met je anus over dat toetsenbord te vegen?

Wat heb jij voor een toetsenbord, iets met een nieuw design ? Met die platte van mij lukt het niet.

Coolassprov MC
11-10-07, 21:59
Geplaatst door wit schaap
Goed zo Maarten, uitstekend Nederlands, uitstekend geformuleerd voor een ontwikkeld man als jou.

En jij had je wanden behandeld met diploma's? Zit er vast geen tussen voor het Nederlands; dit diskwalificeert je als jury-lid Nederlandse Taal.

''...voor een ontwikkeld man als jij''

super ick
12-10-07, 15:34
Geplaatst door Maarten
Zodra ik merk, dat jij tenminste snapt van de vele inhoudelijke posts die ik over de zaak heb neergezet (óok aan jou persoonlijk), krijg je misschien weer antwoord.


Ouwe liedje, wordt eens wakker jongen. Ik heb je diverse malen gezegd het grotendeels met je eens te zijn. Maar voor jou is het prioriteit no 1. Voor mij niet.


Geplaatst door Maarten

Kijk, antwoorden kost tijd en moeite, en ik moet je dus wel de moeite waard vinden he?

dan zul je eerst interessant voor me moeten gaan worden. Hoeft niet hoor, maar reken dan ook maar op niks.

Zeer verheugd dit te horen. Ik zou je eraan helpen herinneren.

Slinger
12-10-07, 15:43
Geplaatst door sidi bibi
Wat heb jij voor een toetsenbord, iets met een nieuw design ? Met die platte van mij lukt het niet.

Voer voor psychologen. De man is duidelijk blijven steken in ziijn anale periode.