PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense stad wil Hirsi Ali veilig onderdak bieden



Marsipulami
08-10-07, 18:18
Deense stad wil Hirsi Ali veilig onderdak bieden


ODENSE - De stad Odense in Denemarken overweegt Ayaan Hirsi Ali een veilig onderdak te bieden. Dat heeft loco-burgemeester Alex Ahrendtsen vandaag gezegd. De woordvoerster van Hirsi Ali zal het aanbod overbrengen.

Ahrendtsen loopt met zijn idee vooruit op een wetsvoorstel waarmee Denemarken bedreigde ‘vrijdenkers’ plaatsen wil aanwijzen waar ze hun toevlucht kunnen zoeken. De lokale politiek in Odense heeft al besloten dat de stad zo’n veilige haven moet worden.

‘Ik dacht: waarom laten we niet ambitieus beginnen en de vrouw uitnodigen die het meest heeft geleden voor de vrijheid van meningsuiting’, aldus Ahrendtsen. Het is nog niet bekend of de gemeenteraad van Odense het voorstel om Hirsi Ali uit te nodigen, steunt.

De burgemeester zou niet willen reageren voordat het Deense parlement het wetsvoorstel over de ‘vrijhavens’ heeft aangenomen.

Ayaan Hirsi Ali keerde vorige week terug naar Nederland na een verblijf de Verenigde Staten. De Nederlandse regering weigerde nog langer te betalen voor haar veiligheid in de VS. Hirsi Ali zal wel blijven voortwerken voor de conservatieve denktank American Enterprise Institute. lob

Sallahddin
08-10-07, 18:44
Geplaatst door Marsipulami
Deense stad wil Hirsi Ali veilig onderdak bieden


ODENSE -


‘Ik dacht: waarom laten we niet ambitieus beginnen en de vrouw uitnodigen die het meest heeft geleden voor de vrijheid van meningsuiting’, aldus Ahrendtsen.



. lob

Ach... wat een verwerpelijk selectief hypocriet moraal ; zeg !!!!:

de vrouw die het meest heeft geleden voor de .... vrijheid van meningsuiting ???? :handbang: : de wereld op z'n kop , zeg :

racisten,discriminatie , islamofoben, criminelen, haat zaaiend freaks, oorlogscriminelen voor de 1.... zijn wel "helden" voor anderen !

vrijheidstrijders voor sommigen zijn wel terroristen voor anderen : wie heeft gelijk dan ???

Vrijheid van meningsuiting wordt meestaal als dekmantel ge_misbruikt voor die "éénrichtingsverkeer GEMONOPOLISEERD vrijheid van haat , minachting, arrogantie, paternalisme, dictaat en zelfs vrijheid van discriminatie" .......

Vrijheid v.meninsuiting is nogmaals niet absoluut (anders krijg je chaos en anarchie...) en moet gekoppeld worden aan het gevoel van RESPECT (niet te verwarren met geen kritiek uiten, of politiek_correctheid...) en het gevoel van VERAANTWOORDELIJKHEID , onder ander ....

P.S.: hypocrisie en make_believe ten top : die "éénrichtingsverkker gemonopoliseerd vrijheid van haat" wordt dus verpakt in die mooi doos van vr.v.meninsuiting en geslachtoffeerd en gehonoreerd = ultiem bedrog & hypocrisie !

Geef maar dan voortaan een veilig haven aan die zgn valse "vr.v.meninsuiting strijders" à la Hirsi & co ....= waaroom mag dan niet iedereen z'n eigen "helden" helpen op allerlei manieren , al zijn die "helden" dan criminelen , oorlogsmisdadigers, terroristen ... voor anderen = gelijkrechten , gelijkbehandeling .... :lol:

Ach...

Bofko
08-10-07, 18:48
De noormannen schieten de kruisvaarders te hulp . :handbang:

mulan
08-10-07, 19:11
Nee laat haar maar hier blijven. Wij kunnen haar tenminste op waarde schatten. De moslims daar hebben geen idee en moeten het hele feestproces dat wij hier gehad hebben van het begin af aan meemaken. Dat is gewoon torture.

mark61
08-10-07, 21:16
In het Deens klinkt het vast nog komischer.

sjaen
08-10-07, 21:36
Geplaatst door Sallahddin
Ach... wat een verwerpelijk selectief hypocriet moraal ; zeg !!!!:

de vrouw die het meest heeft geleden voor de .... vrijheid van meningsuiting ???? :handbang: : de wereld op z'n kop , zeg :

racisten,discriminatie , islamofoben, criminelen, haat zaaiend freaks, oorlogscriminelen voor de 1.... zijn wel "helden" voor anderen !

vrijheidstrijders voor sommigen zijn wel terroristen voor anderen : wie heeft gelijk dan ???

Vrijheid van meningsuiting wordt meestaal als dekmantel ge_misbruikt voor die "éénrichtingsverkeer GEMONOPOLISEERD vrijheid van haat , minachting, arrogantie, paternalisme, dictaat en zelfs vrijheid van discriminatie" .......

Vrijheid v.meninsuiting is nogmaals niet absoluut (anders krijg je chaos en anarchie...) en moet gekoppeld worden aan het gevoel van RESPECT (niet te verwarren met geen kritiek uiten, of politiek_correctheid...) en het gevoel van VERAANTWOORDELIJKHEID , onder ander ....

P.S.: hypocrisie en make_believe ten top : die "éénrichtingsverkker gemonopoliseerd vrijheid van haat" wordt dus verpakt in die mooi doos van vr.v.meninsuiting en geslachtoffeerd en gehonoreerd = ultiem bedrog & hypocrisie !

Geef maar dan voortaan een veilig haven aan die zgn valse "vr.v.meninsuiting strijders" à la Hirsi & co ....= waaroom mag dan niet iedereen z'n eigen "helden" helpen op allerlei manieren , al zijn die "helden" dan criminelen , oorlogsmisdadigers, terroristen ... voor anderen = gelijkrechten , gelijkbehandeling .... :lol:

Ach...

Heerlijk hé, dat je zo vrij je mening mag ventileren.

wit schaap
08-10-07, 22:06
Geplaatst door sjaen
Heerlijk hé, dat je zo vrij je mening mag ventileren.

Dit is zo gewoon voor hem, dat hijzelf niet eens merkt hoe vrij hij hier is. Dat hij middels zijn oordeel over Ayaan gewoon misbuik maakt van die heerlijke vrijheid hier, en hij de ander die anders denkt dan hem het leven niet gunt is voor hem ook de normaalste zaak.

Alleen anderen zien hoe hypocriet hij is.

lihoed
08-10-07, 23:32
Geplaatst door wit schaap
Dit is zo gewoon voor hem, dat hijzelf niet eens merkt hoe vrij hij hier is. Dat hij middels zijn oordeel over Ayaan gewoon misbuik maakt van die heerlijke vrijheid hier, en hij de ander die anders denkt dan hem het leven niet gunt is voor hem ook de normaalste zaak.

Alleen anderen zien hoe hypocriet hij is.

Noem jij het beledigen van anderen vrijheid?

Hoe zou jij het vinden als moslims misbruik zouden maken van hun vrijheid en koningin Beatrix constant zouden beledigen?(wat overigens nooit zal gebeuren). Ik denk niet dat jij dat zou accepteren.
Dat is precies wat Moslims ervaren als hun liefdevolle profeet Mohammed(vzmh) wordt beledigt.

IbnRushd
09-10-07, 00:13
The Post haalt naar ons uit

Gepubliceerd: gisteren 22:37
Update: vandaag 00:04

Nederlanders vinden Ayaan Hirsi Ali te luid en te uitgesproken in haar veroordeling van de radicale islam. Ze willen dat ze weggaat en niet meer terugkomt, zodat Amsterdam geen doelwit wordt voor terroristen. Dit schrijft columniste Anne Applebaum in de toonaangevende Amerikaanse krant de Washington Post van gisteren. Nederland krijgt er flink van langs in de column.

Hirsi Ali moet in het buitenland wonen door de politieke situatie in Nederland en de Nederlanders laten haar nu in de steek, schrijft ze. ‘Anders dan de Britten, die gewend zijn aan het idee dat gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld hen ook kunnen raken, zijn de Nederlanders, in ieder geval in deze eeuw, meer kleingeestig.’ Volgens de journaliste slaat Hirsi Ali zich wel weer door deze crisis heen, maar komt Nederland er mogelijk niet zo goed vanaf. ‘De beëindiging van de bescherming van Hirsi Ali zendt een duidelijke boodschap naar de rest van de wereld: de Nederlanders willen hun eigen traditie van vrijheid van meningsuiting niet meer verdedigen.’

De Nederlandse overheid stopte per 1 oktober met betalen voor bescherming van de oud-politica in het buitenland. Volgens het kabinet is Nederland slechts verantwoordelijk voor de beveiliging van Hirsi Ali wanneer ze zich op Nederlands grondgebied bevindt.

depers.nl

Sjoweloo
09-10-07, 00:38
Haha. Het paard dat voor de wagen gespannen is slaat op hol.

lihoed
09-10-07, 00:51
Geplaatst door IbnRushd
The Post haalt naar ons uit

Gepubliceerd: gisteren 22:37
Update: vandaag 00:04

Nederlanders vinden Ayaan Hirsi Ali te luid en te uitgesproken in haar veroordeling van de radicale islam. Ze willen dat ze weggaat en niet meer terugkomt, zodat Amsterdam geen doelwit wordt voor terroristen. Dit schrijft columniste Anne Applebaum in de toonaangevende Amerikaanse krant de Washington Post van gisteren. Nederland krijgt er flink van langs in de column.

Hirsi Ali moet in het buitenland wonen door de politieke situatie in Nederland en de Nederlanders laten haar nu in de steek, schrijft ze. ‘Anders dan de Britten, die gewend zijn aan het idee dat gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld hen ook kunnen raken, zijn de Nederlanders, in ieder geval in deze eeuw, meer kleingeestig.’ Volgens de journaliste slaat Hirsi Ali zich wel weer door deze crisis heen, maar komt Nederland er mogelijk niet zo goed vanaf. ‘De beëindiging van de bescherming van Hirsi Ali zendt een duidelijke boodschap naar de rest van de wereld: de Nederlanders willen hun eigen traditie van vrijheid van meningsuiting niet meer verdedigen.’

De Nederlandse overheid stopte per 1 oktober met betalen voor bescherming van de oud-politica in het buitenland. Volgens het kabinet is Nederland slechts verantwoordelijk voor de beveiliging van Hirsi Ali wanneer ze zich op Nederlands grondgebied bevindt.

depers.nl

Dit is het beste nieuws dat ik tot nu toe heb gehoord sinds het afgelopen week end.
We hebben geen zin in aanslagen op Nederlands grondgebied.
Nederland heeft een goed besluit genomen.

Asieltuig

StevieK
09-10-07, 01:58
Geplaatst door lihoed
Noem jij het beledigen van anderen vrijheid?

Hoe zou jij het vinden als moslims misbruik zouden maken van hun vrijheid en koningin Beatrix constant zouden beledigen?(wat overigens nooit zal gebeuren). Ik denk niet dat jij dat zou accepteren.
Dat is precies wat Moslims ervaren als hun liefdevolle profeet Mohammed(vzmh) wordt beledigt.

Beatrix zal inderdaad ook nooit beledigt worden net zomin als de Koning van Marokko.

Hier heb ik het diepste respect voor.

Maar als ik dan ooit gelezen heb dat Mohammed met een meisje van 10 jaar getrouwd is (of ik heb foute informatie gekregen). Dan krijg ik dan wat vreemde gevoelens hierbij. Nu zal men wel weer aankomen met het argument andere tijden, maar toch.

lihoed
09-10-07, 02:24
Geplaatst door StevieK


Maar als ik dan ooit gelezen heb dat Mohammed met een meisje van 10 jaar getrouwd is (of ik heb foute informatie gekregen). Dan krijg ik dan wat vreemde gevoelens hierbij. Nu zal men wel weer aankomen met het argument andere tijden, maar toch.

Ik ben geen deskundige op het gebied van geloof maar ik geloof niet dat ze 10 jaar oud was.
Je had in die tijd ook geen gemeentehuizen waar je de geboorte van je kind kon registreren.

Altijd op zoek naar het slechte over de Islam.

Coolassprov MC
09-10-07, 08:38
eens een asielzoeker..

sjaen
09-10-07, 09:20
Geplaatst door lihoed
Noem jij het beledigen van anderen vrijheid?

Hoe zou jij het vinden als moslims misbruik zouden maken van hun vrijheid en koningin Beatrix constant zouden beledigen?(wat overigens nooit zal gebeuren). Ik denk niet dat jij dat zou accepteren.
Dat is precies wat Moslims ervaren als hun liefdevolle profeet Mohammed(vzmh) wordt beledigt.

Zolang koningin Beatrix (en fam.) niet "naast de pot pist"

Coolassprov MC
09-10-07, 09:25
Geplaatst door sjaen
Zolang koningin Beatrix (en fam.) niet "naast de pot pist"

Artikel 111 W.v.S.
Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 112
Opzettelijke belediging van de echtgenoot van de Koning, van de vermoedelijke opvolger van de Koning, van diens echtgenoot, of van de Regent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 113
Hij die een geschrift of afbeelding waarin een belediging voorkomt voor de Koning, de echtgenoot van de Koning, de vermoedelijke opvolger van de Koning, diens echtgenoot of de Regent, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige belediging voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

In 1980 werd ook het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar gesteld met een straf die tussen een "normale belediging" en majesteitsschennis inzit (twee jaar).

Alhoewel er op majesteitsschennis een gevangenisstraf staat, zijn veroordelingen tegenwoordig bijzonder zeldzaam. In de 19e eeuw was dat anders. Ook voor vrij onschuldige opmerkingen werd men vervolgd en veroordeeld.

Ferdinand Domela Nieuwenhuis kreeg in 1887 een half jaar gevangenisstraf naar aanleiding van een artikel dat kritisch was over koning Willem III. Hij had geschreven dat de koning " niet veel werk van zijn baantje maakte". In 1896 kreeg iemand drie maanden cel omdat hij op een fluit had geblazen op het moment dat prinses Wilhelmina langsreed. Jan Fabius schreef in 1954 over de affaire Greet Hofmans waarna hij een celstraf kreeg van 10 dagen. In 1969 kreeg de tekenaar Bernard Willem Holtrop een boete van 200 gulden omdat hij een spotprent had gemaakt waarin een op koningin Juliana lijkende vrouw voor een raam zat met een prijskaartje van 5,2 miljoen gulden. Bij de rechtszaak verklaarde de tekenaar te willen protesteren tegen de kosten van de monarchie. Rond dezelfde tijd kreeg iemand drie weken cel die in een studentenblad prinses Beatrix als Playboy-model had weergegeven.

Meestal wordt iemand veroordeeld voor een andere overtreding. Zo kregen de makers van de rookbom die gegooid werd bij het huwelijk van toen nog prinses Beatrix met prins Claus vier weken celstraf vanwege overtreding van de vuurwerkwet. De man die in september 2001 een ei gooide naar prinses Máxima kreeg een boete van 180 Euro voor baldadig gedrag. In juli 2007 werd voor het eerst sinds jaren weer iemand wegens majesteitsschennis veroordeeld. Een 47-jarige man kreeg een boete van 400 euro omdat hij tijdens een conflict met enkele agenten riep dat koningin Beatrix een hoer was. Tevens beschreef hij welke seksuele handelingen hij met haar wilde verrichten, gevolgd door de bewering: "Dat vindt ze lekker". Ook moet de man 7 dagen de gevangenis in, die hem eerder voorwaardelijk was opgelegd.

Vaak echter volgt geen veroordeling, meestal omdat het grondwettelijke recht op vrije meningsuiting door de rechter zwaarder wordt gewogen dan de belediging. Het Europees Hof voor de mensenrechten bepaalde bovendien in 1992 dat "de grens van toegestane kritiek ruimer is als het gaat om de regering dan bij een gewone burger". Een aangeklaagde kan aanvoeren dat deze uitspraak ook voor het staatshoofd, dat deel uitmaakt van de regering, geldt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Majesteitsschennis#Nederland

wit schaap
09-10-07, 09:54
Geplaatst door lihoed
Noem jij het beledigen van anderen vrijheid?

Hoe zou jij het vinden als moslims misbruik zouden maken van hun vrijheid en koningin Beatrix constant zouden beledigen?(wat overigens nooit zal gebeuren). Ik denk niet dat jij dat zou accepteren.
Dat is precies wat Moslims ervaren als hun liefdevolle profeet Mohammed(vzmh) wordt beledigt.

De koningin leeft, die Mohamed is al 13 eeuwen dood :wijs: Als jij Willem van Oranje zou beledigen heb ik daar geen moeite mee.

Coolassprov MC
09-10-07, 10:03
Geplaatst door wit schaap
De koningin leeft, die Mohamed is al 13 eeuwen dood :wijs: Als jij Willem van Oranje zou beledigen heb ik daar geen moeite mee.

Er zijn voor het westen zat gevoeligheden die niet getoleerd worden; ''vrijheid van mening'' of niet.

En daar schuilt de hypocrisie; en daar komt nog eens bij de gespeelde verontwaardiging waar het om te doen is..

knuppeltje
09-10-07, 10:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Er zijn zat voor het westen zat gevoeligheden die niet getoleerd worden; ''vrijheid van mening'' of niet.

En daar schuilt de hypocrisie; en daar komt nog eens bij de gespeelde verontwaardiging waar het om te doen is..

Daar schijn jij je toch weinig door gehinderd te voelen.

Coolassprov MC
09-10-07, 10:52
Geplaatst door knuppeltje
Daar schijn jij je toch weinig door gehinderd te voelen.

Maar jij snapt het dan ook niet..

knuppeltje
09-10-07, 10:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Maar jij snapt het dan ook niet..

Mwa- da ken jij vast uitleggen.

Coolassprov MC
09-10-07, 11:19
Geplaatst door knuppeltje
Mwa- da ken jij vast uitleggen.

Niet aan jou.

Maar jij kunt me vast wel uitleggen welke westerse gevoeligheden ik bespreekbaar maak.

knuppeltje
09-10-07, 11:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Niet aan jou.

Maar jij kunt me vast wel uitleggen welke westerse gevoeligheden ik bespreekbaar maak.

Sorry, maar je had het over tolereren- niet over bespreekbaar maken.

Sallahddin
09-10-07, 16:55
Geplaatst door wit schaap
Dit is zo gewoon voor hem, dat hijzelf niet eens merkt hoe vrij hij hier is. Dat hij middels zijn oordeel over Ayaan gewoon misbuik maakt van die heerlijke vrijheid hier, en hij de ander die anders denkt dan hem het leven niet gunt is voor hem ook de normaalste zaak.

Alleen anderen zien hoe hypocriet hij is.


Wat krijgen wij nou weer ???

Wat is dit voor logica die je hier hanteert ??? en hoe kan je zo makkelijk over mensen en dus ook over mij gaan oordelen , zonder verder argumentatie ??? = van die typish laf rhetoriek zonder verder onderbouwing ???

Wat betreft die Hirsi : het is weer die zeer controversieel (en dus niet beslist ...) vraagstuk: vr.v.meninsuiting : natuur (niet absoluut....!) definitie, grenzen .... diens relatie met het gevoel respect en het gevoel van veraantwoordelijkheid !... waanneer eindigt je vrijheid en begint de mijne "spul" :lol: = hoe kan je de vr.v.meninsuiting.... verenigen met die van de vr.v.Godsdienst bijv. ,zodat die twee niet in strijd hoeven te zijn of tegen elkaar te gaan botsen....

Gaat het alleen om die vr.van meninsuiting = da's geen 1 richtingsverkeer vrijheid hoor : en waaroom mag ik mijn eigen vr.v.meninsuiting niet gebruiken tegen die "1 richtingsverkeer gemonopiseerd vrijheid van haat " van die psychopaat die Hirsi heet??? = dat heet ook gelijkrechten en gelijk behandeling ...

Ach...