PDA

Bekijk Volledige Versie : De Nederlandse identiteit



Slinger
09-10-07, 10:19
Edit: suspected copyright infringement

Wide-O
09-10-07, 10:30
Modder als nationale identiteit, uh uh.

mark61
09-10-07, 10:33
Geplaatst door Wide-O
Modder als nationale identiteit, uh uh.

Kan heel geneeskrachtig zijn, en goed voor de huid :ego:

Kan iemand het woord 'identiteit' afschaffen? Vooral als steeds bedoeld, maar verzwegen wordt: collectieve identiteit. Van het woord collectief krijg ik al jeuk. Tis allemaal 99% nationalist fallacy.

Wide-O
09-10-07, 10:41
Geplaatst door mark61
Kan heel geneeskrachtig zijn, en goed voor de huid :ego:

Kan iemand het woord 'identiteit' afschaffen? Vooral als steeds bedoeld, maar verzwegen wordt: collectieve identiteit. Van het woord collectief krijg ik al jeuk. Tis allemaal 99% nationalist fallacy.

Raszuiverheid is een beetje besmet geraakt, dus gebruiken we nu maar "cultuurzuiverheid". Tis dezelfde reflex.

Gelukkig vloog Sylvain niet per ongeluk over Madurodam :zegniets:

knuppeltje
09-10-07, 10:52
Geplaatst door Wide-O
Modder als nationale identiteit, uh uh.

Haha, hoe zit dat bij jullie?
O dierbaar land der Belgen uitverkoren...
Sire- er zijn geen Belgen... maar dat wilt u vast niet horen.
Drie parlementen... en dagelijks gedonder in al die tenten.
Drie talen er bijeen... maar veeltalig is er duidelijk geen een.
Wiens naam ons hart van liefde en trots doet slaan... maar samen door een deur, dat zal moeilijk gaan.
De eed van trouw door het voorgeslacht gezworen... de Vlamingen zullen eens de Walen vermoren.
En te midden van de hele malaise... zingt Letherme al vast de Marseillaise.
De hele samenhang wordt er lustig verziekt en verpest... maar de frieten blijven er bij toch nog best.

Wide-O
09-10-07, 11:42
Geplaatst door knuppeltje
Haha, hoe zit dat bij jullie?
O dierbaar land der Belgen uitverkoren...
Sire- er zijn geen Belgen... maar dat wilt u vast niet horen.
Drie parlementen... en dagelijks gedonder in al die tenten.
Drie talen er bijeen... maar veeltalig is er duidelijk geen een.
Wiens naam ons hart van liefde en trots doet slaan... maar samen door een deur, dat zal moeilijk gaan.
De eed van trouw door het voorgeslacht gezworen... de Vlamingen zullen eens de Walen vermoren. En te midden van de hele malaise... zingt Letherme al vast de Marseillaise.
De hele samenhang wordt er lustig verziekt en verpest... maar de frieten blijven er bij best.

Is ook een mooi voorbeeld. Hier doen ze nu aan subnationaliteiten. "De waal" en zo. Onze grootste vijand is nu den Waal, en de verfoeilijke leider daarvan, het nec plus ultra van wat Wals is Vals is... is een ... Italiaanse homosexuele immigrant met een strikje :verward: Terwijl onze opperVlaam een franstalige naam heeft. En veel Walen Vlaamse immigranten zijn. En Wallonië net zoals Vlaanderen verfranst is, indertijd.

Tis allemaal de schuld van de Romeinen overigens. En van de verzanding van het Zwin. :ego:

En frieten... zelfs dat verandert meneer. Sinds kort heeft men besloten dat fritkoten een blamage zijn in de zich opwaarderende stadsarchitectuur. Die motten er allemaal uit, worden verboden. Zodat de opwaarts-mobielen meer lofts zouden kopen in de hippe steden. Of ze zullen vervangen worden door Febo muren is nog niet gekend.

Maar logies gezien zouden wij toch dezelfde identiteit moeten hebben als NL, aangezien wij kortgeleden nog één natie waren ? Of hadden we hier geen polders en zo :roker:

mark61
09-10-07, 11:54
Geplaatst door Wide-O
Maar logies gezien zouden wij toch dezelfde identiteit moeten hebben als NL, aangezien wij kortgeleden nog één natie waren ? Of hadden we hier geen polders en zo :roker:

In ik dacht 1962 is daar onderzoek naar gedaan onder West-Duitsers; precies om uit te vinden hoe dat 'nationalisme' in de praktijk werkt. 17 jaar na de scheiding bleek een ruime meerderheid der ondervraagden Oost-Duitsers als een aparte 'natie' te zien. Dus dat kan snel gaan. Eigenlijk ook niet verbazingwekkend, het gaat tenslotte om een illusie.

wit schaap
09-10-07, 11:59
Er is nauwelijks meer een land met een pure eeuwenoude cultuur. Door handel en onderwijs zijn culturen overal gemixed.
Zelfs in Marokko is geen 'eigen' cultuur. De stadscultuur is daar ook zeer verschillend met die uit de dorpjes in de bergen.

Hier in Nederland en de rest van west Europa kunnen we beter spreken van een westerse cultuur waarin het individuele seculiere denken heerst boven het communale denken.
Verder staat centraal de ontwikkeling na de diverse revoluties waaronder de industriële en de technologische.
Persoonlijke vrijheid binnen het kader van de grondwet staat itt veel landen binnen de islamitische wereld centraal in de maatschappij.

Verder is het onnozel om te verkondigen dat een lang geen cultuur heeft, daarmee ontken je zelfs het bestaan van een staat, terwijl velen juist deze staat opzochten om in te gaan wonen, om er hun toekomst op te bouwen.

knuppeltje
09-10-07, 12:30
Geplaatst door Wide-O
Is ook een mooi voorbeeld. Hier doen ze nu aan subnationaliteiten. "De waal" en zo. Onze grootste vijand is nu den Waal, en de verfoeilijke leider daarvan, het nec plus ultra van wat Wals is Vals is... is een ... Italiaanse homosexuele immigrant met een strikje :verward: Terwijl onze opperVlaam een franstalige naam heeft. En veel Walen Vlaamse immigranten zijn. En Wallonië net zoals Vlaanderen verfranst is, indertijd.

Tis allemaal de schuld van de Romeinen overigens. En van de verzanding van het Zwin. :ego:

En frieten... zelfs dat verandert meneer. Sinds kort heeft men besloten dat fritkoten een blamage zijn in de zich opwaarderende stadsarchitectuur. Die motten er allemaal uit, worden verboden. Zodat de opwaarts-mobielen meer lofts zouden kopen in de hippe steden. Of ze zullen vervangen worden door Febo muren is nog niet gekend.

Maar logies gezien zouden wij toch dezelfde identiteit moeten hebben als NL, aangezien wij kortgeleden nog één natie waren ? Of hadden we hier geen polders en zo :roker:

Haha, tis een leuke.
Maar winnen doe je er niet mee, wij hebben nog altijd de Friezen. Nouja- het zijn wel geen echte Friezen, maar dat weten zij niet, maar ze hebben toch altijd nog dat skűtjessilen en het Makkums aardewerk, das geen klein bier zulle. Maar rare gosers zijn het wel met dat brabbeltaaltje. En dan hebben wij ook nog de Limburgers om niet te vergeten, maar die mogen jullie hebben, dan stijgt het gemiddelde iq bij jullie en bij ons, hahaha.
Dat bedoel ik nou, door die totale afwijzing van de beschaafde dassen Italianen wordt het nooit wat tussen jullie, terwijl jullie ook weten dat de renaisance van Italië afstamt.
Je ziet- het is helemaal fout om zo kribbig over die Romijnen te doen.
Dat van dat Zwin is natuurlijk wel jammer, maar het schijnt er tegenwoordig wel mooi te zijn.
Je gaat me toch niet vertellen dat jullie nationaal zo geliefd simbool- internationaal bekend en geroemd, bij het grof huisvuil wordt gezet zeker?
Nou- daar gaat jullie hele cultuur. Moet Koen Wouters niet een protest concerttour organiseren dan, onder het motto: Daar gaan ze.
O België- mijn dierbaar landje, zong 'De Nieuwe Scene' eens, tis wel weer lang geleden.
Nee echte polders met lage luchten hebben jullie niet, en een Marsman die daar over zo mooi kon dichten ook al niet.
En over de tijd dat wij een natie waren worden we het liefst niet meer herrinnerd. :fplet:

Wide-O
09-10-07, 13:48
Geplaatst door knuppeltje
Nee echte polders met lage luchten hebben jullie niet, en een Marsman die daar over zo mooi kon dichten ook al niet.


O nee ? Geen lage luchten ?

Het mooiste lied ooit gemaakt over Vlaanderen: (OK, tis in't Frans) :fpiraat:

"Avec un ciel si bas qu'un canal s'est pendu
Avec un ciel si bas qu'il fait l'humilité
Avec un ciel si gris qu'il faut lui pardonner
Avec le vent du nord qui vient s'écarteler
Avec le vent du nord écoutez le craquer
Le plat pays qui est le mien

Avec de l'Italie qui descendrait l'Escaut
Avec Frida la blonde quand elle devient Margot
Quand les fils de Novembre nous reviennent en Mai
Quand la plaine est fumante et tremble sous Juillet
Quand le vent est au rire, quand le vent est au blé
Qand le vent est au sud, écoutez le chanter
Le plat pays qui est le mien"

In't Vloms (klinkt wel minder, maar soit):

"Wanneer de lage lucht vlak over het water scheert,
wanneer de lage lucht ons nederigheid leert,
wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is,
wanneer de lage lucht er vaal als keileem is,
wanneer de noordewind de vlakte vierendeelt,
wanneer de noordewind er onze adem steelt,
dan kraakt mijn land...Mijn vlakke land..."

Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
en elke vlaamse vrouw flaneert in zon-japon
wanneer de eerste spin z'n lentewebben weeft
of dampende het veld in juli-zonlicht heeft,
wanneer de zuidewind er schatert door het graan,
wanneer de zuidewind er jubelt langs de baan,
dan juicht mijn land...Mijn vlakke land"




En over de tijd dat wij een natie waren worden we het liefst niet meer herrinnerd. :fplet:

Je eigen geschiedenis ontkennen, tssk :jammer: En we hebben al een Limburg :fplet:

knuppeltje
09-10-07, 14:16
Geplaatst door Wide-O
O nee ? Geen lage luchten ?

Het mooiste lied ooit gemaakt over Vlaanderen: (OK, tis in't Frans) :fpiraat:

"Avec un ciel si bas qu'un canal s'est pendu
Avec un ciel si bas qu'il fait l'humilité
Avec un ciel si gris qu'il faut lui pardonner
Avec le vent du nord qui vient s'écarteler
Avec le vent du nord écoutez le craquer
Le plat pays qui est le mien

Avec de l'Italie qui descendrait l'Escaut
Avec Frida la blonde quand elle devient Margot
Quand les fils de Novembre nous reviennent en Mai
Quand la plaine est fumante et tremble sous Juillet
Quand le vent est au rire, quand le vent est au blé
Qand le vent est au sud, écoutez le chanter
Le plat pays qui est le mien"

In't Vloms (klinkt wel minder, maar soit):

"Wanneer de lage lucht vlak over het water scheert,
wanneer de lage lucht ons nederigheid leert,
wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is,
wanneer de lage lucht er vaal als keileem is,
wanneer de noordewind de vlakte vierendeelt,
wanneer de noordewind er onze adem steelt,
dan kraakt mijn land...Mijn vlakke land..."

Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
en elke vlaamse vrouw flaneert in zon-japon
wanneer de eerste spin z'n lentewebben weeft
of dampende het veld in juli-zonlicht heeft,
wanneer de zuidewind er schatert door het graan,
wanneer de zuidewind er jubelt langs de baan,
dan juicht mijn land...Mijn vlakke land"




Je eigen geschiedenis ontkennen, tssk :jammer: En we hebben al een Limburg :fplet:

Je hebt gelijk, en zoals Brel het zingt is het echt onvergetelijk, net zoals Brel zelf trouwens.
Maar van de Vlamingen moest die werkelijk niets hebben. Les Flamandes, hij gruwde letterlijk van hun benepen burgelijkheid, en verdween naar Parijs.
Kun je die Limburgers van ons er echt niet bij gebruiken, dan zijn wij er van af. :stout:

Maarten
09-10-07, 14:30
Edit: suspected copyright infringement

Wide-O
09-10-07, 14:36
Geplaatst door knuppeltje
Je hebt gelijk, en zoals Brel het zingt is het echt onvergetelijk, net zoals Brel zelf trouwens.
Maar van de Vlamingen moest die werkelijk niets hebben. Les Flamandes, hij gruwde letterlijk van hun benepen burgelijkheid, en verdween naar Parijs.
Kun je die Limburgers van ons er echt niet bij gebruiken, dan zijn wij er van af. :stout:

Jammerlijk misverstand (ook in Vlaanderen destijds trouwens): Brel beschouwde zichzelf als een Vlaming (een Franssprekende). Les Flamingants ging over de flaminganten, zeg maar de huidige Vlaams-Nationalisten. Les Flamandes ging meer over het bekrompen Vlaanderen waar hij mee wilde spotten (en was eerder ook gericht tegen de katholieke kerk die alom aanwezig was toen).

Ik heb ooit een avond doorgebracht met Pierre Brel - ze broer - die ons vertelde over hun jeugd. Geloof me, van "haat" was er geen sprake. Teleurstelling - bij Jacques dan - des te meer.

wit schaap
09-10-07, 14:37
Edit: suspected copyright infringement

Thermopylae
09-10-07, 15:15
Ik heb een aantal boeken gelezen waarin buitenlanders die zich in Nederland hadden gevestigd, hun mening over de Nederlanders gaven.
Zowel de mensen die van verweg waren gekomen, als de mensen die uit de ons omringende landen waren gekomen, noemden handenvol zaken die zij in Nederland aantroffen en waarover zij zich enorm verbaasden, soms zelfs nog na tientallen jaren!
En zo is dat bij alle landen. Alle volken hebben zo hun eigenaardigheden.
Helaas is echter identiteit een vies woord geworden tegenwoordig.
Waarschijnlijk met de gedachte, als de eigen identiteit wordt ontkend, dan hoeven we ook niet meer van immigranten te verwachten dat zij zich daaraan aanpassen.

knuppeltje
09-10-07, 16:24
Geplaatst door Wide-O
Jammerlijk misverstand (ook in Vlaanderen destijds trouwens): Brel beschouwde zichzelf als een Vlaming (een Franssprekende). Les Flamingants ging over de flaminganten, zeg maar de huidige Vlaams-Nationalisten. Les Flamandes ging meer over het bekrompen Vlaanderen waar hij mee wilde spotten (en was eerder ook gericht tegen de katholieke kerk die alom aanwezig was toen).

Ik heb ooit een avond doorgebracht met Pierre Brel - ze broer - die ons vertelde over hun jeugd. Geloof me, van "haat" was er geen sprake. Teleurstelling - bij Jacques dan - des te meer.

Die Brussellaar kon inderdaad wel heel erg goed spotten met de Vlaamse bekrompenheid, gelukkig kon hij ook heel goed zingen. van de Franstalige chansoniérs heb ik hem altijd het meest gemogen, onvergelijkbaar grootheid.
Inderdaad- van die club moest hij ook niet veel hebben.
Ik denk dat ik eens op zoek ga naar zijn vertolking van Don Quichotte, moet onvergetelijk zijn.

mark61
09-10-07, 16:25
Geplaatst door Thermopylae
Ik heb een aantal boeken gelezen waarin buitenlanders die zich in Nederland hadden gevestigd, hun mening over de Nederlanders gaven.
Zowel de mensen die van verweg waren gekomen, als de mensen die uit de ons omringende landen waren gekomen, noemden handenvol zaken die zij in Nederland aantroffen en waarover zij zich enorm verbaasden, soms zelfs nog na tientallen jaren!
En zo is dat bij alle landen. Alle volken hebben zo hun eigenaardigheden.
Helaas is echter identiteit een vies woord geworden tegenwoordig.
Waarschijnlijk met de gedachte, als de eigen identiteit wordt ontkend, dan hoeven we ook niet meer van immigranten te verwachten dat zij zich daaraan aanpassen.

Natuurlijk is er wel wat te zeggen over de sfeer in een land, eigenaardigheden, tendenzen etc.. Dat is echter niet vast te leggen in een euh Nationaal Profiel.

En inderdaad, tegen de tijd dat dat geconsolideerde Procrustesbed moet dienen om de maat te nemen van immigranten wordt 'identiteit' een dirty word.

Thermopylae
09-10-07, 16:55
Waarom niet? Als al die buitenlanders van ver weg maar ook uit landen om ons heen nogal wat verschillen zien tussen Nederlanders zich gedragen en denken t.o.v. henzelf, dan is er toch sprake van een bepaalde identiteit, eigenheid? Ik lees trouwens ook op dit forum regelmatig opmerkingen over die rare Hollanders, die dit of dat doen. Het staat toch ook vast, dat immigranten op tal van terreinen andere ideeën hebben dan de Nederlanders? Is het toeval, dat uit de Nederlandse samenleving steeds weer zaken naar voren komen, waar de gehele wereld paf van staat?
Schone spuiten geven aan ernstige drugsverslaafden. Euthanasie, abortus, noem maar op. Al deze zaken komen voort uit dezelfde groep mensen, de Nederlanders. Zulke zaken kunnen toch alleen totstandkomen, als een groot deel van het volk zo denkt?



QUOTE En inderdaad, tegen de tijd dat dat geconsolideerde Procrustesbed moet dienen om de maat te nemen van immigranten wordt 'identiteit' een dirty word. [/B][/QUOTE]

Het is doodnormaal en van alle tijden, dat emigranten zich moeten richten naar mores van het land waar zij zich gaan vestigen. Dat zelfde geldt dus voor de emigranten, die zich in Nederland willen vestigen. Dat heeft dus niets te maken met mensen de maat nemen. Ik vind het derhalve kwalijk, als je een volk zijn eigenheid wil ontzeggen, omdat de immigranten zouden moeten worden ontzien.

Thermopylae
09-10-07, 16:58
Geplaatst door mark61
Natuurlijk is er wel wat te zeggen over de sfeer in een land, eigenaardigheden, tendenzen etc.. Dat is echter niet vast te leggen in een euh Nationaal Profiel.

Waarom niet? Als al die buitenlanders van ver weg maar ook uit landen om ons heen nogal wat verschillen zien tussen Nederlanders zich gedragen en denken t.o.v. henzelf, dan is er toch sprake van een bepaalde identiteit, eigenheid? Ik lees trouwens ook op dit forum regelmatig opmerkingen over die rare Hollanders, die dit of dat doen. Het staat toch ook vast, dat immigranten op tal van terreinen andere ideeën hebben dan de Nederlanders? Is het toeval, dat uit de Nederlandse samenleving steeds weer zaken naar voren komen, waar de gehele wereld paf van staat?
Schone spuiten geven aan ernstige drugsverslaafden. Euthanasie, abortus, noem maar op. Al deze zaken komen voort uit dezelfde groep mensen, de Nederlanders. Zulke zaken kunnen toch alleen totstandkomen, als een groot deel van het volk zo denkt?


QUOTE En inderdaad, tegen de tijd dat dat geconsolideerde Procrustesbed moet dienen om de maat te nemen van immigranten wordt 'identiteit' een dirty word. QUOTE

Het is doodnormaal en van alle tijden, dat emigranten zich moeten richten naar mores van het land waar zij zich gaan vestigen. Dat zelfde geldt dus voor de emigranten, die zich in Nederland willen vestigen. Dat heeft dus niets te maken met mensen de maat nemen. Ik vind het derhalve kwalijk, als je een volk zijn eigenheid wil ontzeggen, omdat de immigranten zouden moeten worden ontzien.

mark61
09-10-07, 17:00
Geplaatst door Thermopylae
...Schone spuiten geven aan ernstige drugsverslaafden. Euthanasie, abortus, noem maar op. Al deze zaken komen voort uit dezelfde groep mensen, de Nederlanders. Zulke zaken kunnen toch alleen totstandkomen, als een groot deel van het volk zo denkt?

Het is doodnormaal en van alle tijden, dat emigranten zich moeten richten naar mores van het land waar zij zich gaan vestigen. Dat zelfde geldt dus voor de emigranten, die zich in Nederland willen vestigen. Dat heeft dus niets te maken met mensen de maat nemen. Ik vind het derhalve kwalijk, als je een volk zijn eigenheid wil ontzeggen, omdat de immigranten zouden moeten worden ontzien.

Vertel nog es over die eigenheid. Doe me een profiel en vertel vervolgens hoe immigranten daar van afwijken.

Wie wil een volk zijn 'eigenheid' ontzeggen?

Ik zou niet weten hoe het met abortus en euthanasie afliep als er referenda over werden gehouden.

Thermopylae
09-10-07, 17:15
Geplaatst door mark61
Vertel nog es over die eigenheid. Doe me een profiel en vertel vervolgens hoe immigranten daar van afwijken.

Wie wil een volk zijn 'eigenheid' ontzeggen?

Ik zou niet weten hoe het met abortus en euthanasie afliep als er referenda over werden gehouden.

Uiteraard zijn niet alle 16 miljoen Nederlanders identiek. Net zo min als alle Fransen, Britten, of Duitsers dat zijn. Toch is het onomstreden, dat genoemde volken een soort, zeg grootste gemene deler hebben, die de volksaard wordt genoemd. en dat weet jij natuurlijk ook heel goed.
Net zoals jij heel goed weet, dat er verschillen zijn met de volksaard van de immigranten. Lees anders even één van die boeken die ik noemde! :D

Als mensen mordicus tegen zaken als abortus en euthanasie waren geweest, dan hadden ze alleen maar hoeven te stemmen op de confessionele partijen, die in hun partijprogramma hadden en hebben dat deze zaken niet mochten worden ingevoerd c.q. moeten worden verboden.

Orakel
09-10-07, 17:45
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 17:46
Geplaatst door wit schaap
Je lijkt wel een steile calvinist, "Niets aan mij deugt".
Jouw soort antwoorden lijken in elk geval helemaal nergens op.
Jij lijkt je identiteit vooral te ontlenen aan éen soort ding: gezeik.

En met het feit dat je Nederlanders vrij goed kunt herkennen in het buitenland kun je ook al niks.

En de heren hierboven komen ook al niet verder dan "erudiete" opmerkingen over identiteit in het algemeen, die jij als schaap goed kunt samenvatten met: veel geblaat, weinig wol. Veel succes hier.

mark61
09-10-07, 17:54
Geplaatst door Thermopylae
Uiteraard zijn niet alle 16 miljoen Nederlanders identiek. Net zo min als alle Fransen, Britten, of Duitsers dat zijn. Toch is het onomstreden, dat genoemde volken een soort, zeg grootste gemene deler hebben, die de volksaard wordt genoemd. en dat weet jij natuurlijk ook heel goed.

Een soort vaag idee, dat het vooral aan de borreltafel en in humoristische omgeving bestaat. Niet een keurslijf waarin je wordt getest en afgewezen.


Net zoals jij heel goed weet, dat er verschillen zijn met de volksaard van de immigranten. Lees anders even één van die boeken die ik noemde! :D

Dat is maar helemaal de vraag. Niets zo veranderlijk als een 'volksaard' :cheefbek:


Als mensen mordicus tegen zaken als abortus en euthanasie waren geweest, dan hadden ze alleen maar hoeven te stemmen op de confessionele partijen, die in hun partijprogramma hadden en hebben dat deze zaken niet mochten worden ingevoerd c.q. moeten worden verboden.

Nee, zo werkt dat niet, en dat weet je best. Mensen stemmen vnl. op hun portemonnee; de rest nemen ze er zo'n beetje bij.

mulan
09-10-07, 17:55
Edit: suspected copyright infringement

mark61
09-10-07, 17:59
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 18:07
Edit: suspected copyright infringement

mark61
09-10-07, 18:12
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 18:20
Edit: suspected copyright infringement

Koala64
09-10-07, 18:25
En als er zoiets is als een Nederlandse identiteit, dan hebben we het onlangs achteloos aan Brussel uitgeleverd. Op voorhand een 'verdrag' ondertekend dat nog niet klaar is en waar niemand de precieze inhoud van kent.
En geen haan kraait hier naar.

Maarten
09-10-07, 18:25
Edit: suspected copyright infringement

mark61
09-10-07, 18:28
Geplaatst door Koala64
En als er zoiets is als een Nederlandse identiteit, dan hebben we het onlangs achteloos aan Brussel uitgeleverd. Op voorhand een 'verdrag' ondertekend dat nog niet klaar is en waar niemand de precieze inhoud van kent.
En geen haan kraait hier naar.

Dr staat niks bijzonders in. Trust me on that. Misschien wel iets over een joods-christelijke identiteit :haha:

mark61
09-10-07, 18:28
Edit: suspected copyright infringement

Wide-O
09-10-07, 18:30
Geplaatst door mark61
Dr staat niks bijzonders in. Trust me on that. Misschien wel iets over een joods-christelijke identiteit :haha:

Is dat er nou wel of niet ingeslopen uiteindelijk ?

mark61
09-10-07, 18:32
Geplaatst door Wide-O
Is dat er nou wel of niet ingeslopen uiteindelijk ?

Ik weet het waarachtig niet.

Ik geloof niet in de gesneefde Grondwet:

http://europapoort.eerstekamer.nl/9345000/1/j9vvgy6i0ydh7th/vgy1n41akpzr

------------------------------------------------------

Hoofdpunten uit het Europese hervormingsverdrag (2007)

http://www.grondweteuropa.nl/

Preambule

1) De preambule wordt als volgt gewijzigd:

a) de volgende tekst wordt ingevoegd als tweede overweging:

"GEĎNSPIREERD door de culturele, religieuze en humanistische tradities van Europa, die ten grondslag liggen aan de ontwikkeling van de universele waarden van de onschendbare en onvervreemdbare rechten van de mens en van vrijheid, democratie, gelijkheid en de rechtsstaat;";


Hopla, en schoon is uw kunstgebit.

Maarten
09-10-07, 18:34
Edit: suspected copyright infringement

Thermopylae
09-10-07, 18:34
Geplaatst door mark61
Een soort vaag idee, dat het vooral aan de borreltafel en in humoristische omgeving bestaat. Niet een keurslijf waarin je wordt getest en afgewezen.

De volksaard of eigenheid is een gegeven. Een Brit is nu eenmaal een andere persoon dan zeg een Italiaan. Dat is ook de charme van in een ander land zijn, de mensen zijn op een aantal punten anders.
Een aantal jaren geleden echter werd het hebben van een eigen volksaard als iets suspects gezien. Nu ineens is het in, om te zeggen ik ben wereldburger!
Overigens worden in Nederland immigranten niet gedwongen stamppot met een kuiltje jus te eten, St. Nicolaas en Kerst te vieren, of zelfs hun geloof op te geven. Men kan leven naar de eigenheid van het volk waar men uit voortkomt. Uiteraard zolang dat niet in conflict komt met de wet, maar dat spreekt voor zichzelf.


[i]Dat is maar helemaal de vraag. Niets zo veranderlijk als een 'volksaard' :cheefbek:[/B]

Als de immigranten zelf stellen flinke verschillen te zien, tussen de volksaard van het eigen land, en dat van de Nederlanders, dan zie ik geen reden daaraan te twijfelen.
Maar, als er volgens jou geen sprake is van een verschil in volksaard van de immigranten en van de Nederlanders, dan is er toch helemaal geen probleem?



[i]Nee, zo werkt dat niet, en dat weet je best. Mensen stemmen vnl. op hun portemonnee; de rest nemen ze er zo'n beetje bij. [/B]

Dus jij denkt, dat er bij die beslissingen rond genoemde zaken, waarbij de hele wereld paf stond (inmiddels, hebben overigens landen, die ons eerst voor volkomen gek verklaarden, stiekem beetje bij beetje ons voorbeeld gevogd, of zijn er inmiddels ook mee bezig) toevallig net een regering en 225 volksvertegenwoordigers in functie waren, die beslissingen namen, die volstrekt tegen de ideeen van van het volk ingingen?

mark61
09-10-07, 18:50
Edit: suspected copyright infringement

Koala64
09-10-07, 19:00
Geplaatst door mark61
Dr staat niks bijzonders in. Trust me on that. Misschien wel iets over een joods-christelijke identiteit :haha:

Dan nog, ongezien tekenen. Pff.... ;)

mark61
09-10-07, 19:02
Geplaatst door Koala64
Dan nog, ongezien tekenen. Pff.... ;)

Degenen die em gaan tekenen hebben hem misschien wel gelezen, je weet nooit. Ze onderhandelen er pas 10 jaar over :)

Ehm, begin te lezen. Zie links op pag. 1 dezer draad.

Maarten
09-10-07, 19:52
Edit: suspected copyright infringement

mark61
09-10-07, 20:03
Edit: suspected copyright infringement

wit schaap
09-10-07, 20:24
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 22:11
Geplaatst door mark61

De spelling klopt niet.
Jij bent ook echt een ongelofelijke dikkop he?
Die spelling klopt namelijk zéker niet naar hedendaagse maatstaven!!!
En ik ga je niet NOG een keer uitleggen dat die spelling van destijds op allerlei manieren gevormd kan zijn, en dat het er bovendien geen fuck toe doet!!

Ik beschreef verder EXACT hoe de fout ontstond, en dat staat nog steeds als een huis.
En etymologisch zat ik ook al 100% goed. Jij kent het verschil nog niet tussen spelling en etymologie.

Geplaatst door mark61

En niet jij zat in een roos, maar je onvolprezen WP.
:hihi:
Jij wordt ook met de dág stompzinniger he?
Iemand poneert een stelling, en onderbouwt die later met een redelijk betrouwbare bron..
En als ie dan gelijk krijgt, dan komt dat niet door hem, maar door die bron.. :maf: :hihi:


Geplaatst door mark61

Tis wel ernstig dat daar zulke fouten instaan.
Mat zo'n stompzinnige lezer als jij zal het halve WP wel niet deugen.

Julien
09-10-07, 22:17
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 22:31
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
09-10-07, 22:50
Edit: suspected copyright infringement

Julien
09-10-07, 23:01
Edit: suspected copyright infringement

TonH
09-10-07, 23:15
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
10-10-07, 00:43
Edit: suspected copyright infringement

mark61
10-10-07, 08:52
Edit: suspected copyright infringement

mark61
10-10-07, 09:16
Geplaatst door Maarten
Jij bent ook echt een ongelofelijke dikkop he?
Die spelling klopt namelijk zéker niet naar hedendaagse maatstaven!!!
En ik ga je niet NOG een keer uitleggen dat die spelling van destijds op allerlei manieren gevormd kan zijn, en dat het er bovendien geen fuck toe doet!!

Het punt is, dat jij je voordoet als expert op ELK gebied. Ik liet even zien dat de WP citeren zonder verstand van zaken linke soep is. Maar bagger lekker verder.

mark61
10-10-07, 09:17
Edit: suspected copyright infringement

TonH
10-10-07, 09:19
Edit: suspected copyright infringement

TonH
10-10-07, 09:21
Edit: suspected copyright infringement

mark61
10-10-07, 09:25
Edit: suspected copyright infringement

mark61
10-10-07, 09:26
Edit: suspected copyright infringement

Orakel
11-10-07, 20:46
Edit: suspected copyright infringement

TonH
11-10-07, 23:00
Mijn eerste laptop was een Zenith (mét h) Supersport 286

http://www.obsoletecomputermuseum.org/zenith3/scott31.jpg

Hij had een 20 MB harde schijf en een accu aan de achterkant hangen die zo zwaar was dat je er verzakte knieën van kreeg wanneer je hem op je lap had. En binnen een uurtje leeg
De adapter was overigens niet veel lichter. Verder 640K RAM, en het had een CGA "color" LCD display. Volgens mij draaide er DOS 3.3 op en WP 4.2
Dat waren nog eens tijden. :D

TonH
11-10-07, 23:51
Edit: suspected copyright infringement

fransjan
12-10-07, 00:23
Geplaatst door TonH
Al dat geworstel met identiteit duidt op angst
Rob de Wijk

...... Of het moet de bedoeling zijn dat er een Nieuwe Nederlander wordt geschapen. Een Nieuwe Nederlander die ook individualistisch is, maar nu gericht op de binnenwereld en enigszins xenofoob, intolerant en arrogant, autoritair, overtuigd van het eigen gelijk en hedonistisch. ...............
Nederland had internationaal een veel te grote broek aan met hun "tolerantie" terwijl er een ander Nederland was dat hun intolerantie naar voren bracht in kroegen en prive.

Die Rob de Wijk heeft iets teveel gereisd en vertikt het te bekennen dat hij z'n eigen land niet goed gekend heeft.

Maarten
12-10-07, 02:35
Geplaatst door mark61
Het punt is, dat jij je voordoet als expert op ELK gebied. Ik liet even zien dat de WP citeren zonder verstand van zaken linke soep is. Maar bagger lekker verder.

Jij iets laten zien?!.. :hihi:
Mijn uitleg van het misverstand waardoor het woord Zenit ontstond is 100% correct!!!

En wat leuter je hierboven nou weer??..
Uitkijken met WP citeren?! Terwijl je zelf de letterlijke tekst ervan hier nog niet eens gezien hebt??!.. (noch er naar gevraagd hebt) :hihi:
Echt wetenschappertje hoor, jij :hihi:
"Dames en Heeren, kijkt uit met citeren uit WP, want ik - God Mark - kan niet genoeg benadrukken, dat men verstand van zaken dient te hebben!". :D

De enige hier die baggert, dan ben jij. Jij blijft er namelijk op hameren dat de hedendaagse juiste transcriptie van het arabische schrift naar ons huidige schrift "Samt" is!! Allemaal 100% waar hoor, maar het dóet er in dit verband geen ene fuck toe!

Je had de discussie maar op één manier kunnen winnen, en dat is aantonen wat er precies voor transcriptie gestaan heeft in het document, op grond waarvan die ánder daarna weer de fout maakte door van een M een N en een I te maken!!!
Dat wordt uit WP namelijk niet helemaal duidelijk. Dat WAS dus al vertaalde tektst, en wel van vele eeuwen geleden! Lul jij maar lekker door over wat er naar hedendaagse maatstaven gestaan had moeten hebben.

Maarten
12-10-07, 03:13
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
12-10-07, 04:16
Edit: suspected copyright infringement

Maarten
12-10-07, 04:33
Geplaatst door fransjan

Die Rob de Wijk heeft iets teveel gereisd en vertikt het te bekennen dat hij z'n eigen land niet goed gekend heeft.
Ik vind die Rob de Wijk echt een hele goeie. Die springt er echt uit, vind ik.

Ik ben ook helemaal niet zo bang voor de teloorgang van de Nederlandse cultuur. Veel dingen zijn echt sterk, en bewijzen zich in praktijk wel. Verder kunnen er best problemen met allochtonen zijn hoor, maar alles wat zich bewijst, dat overleeft wel. Ik geloof echt dat er veel teveel angst is. Bedenk ook hoeveel allochtonen wel niet overnemen van "de Nederlandse cultuur". Dat is in praktijk heel veel.

Ik begin juist rechts veel meer als gevaar te zien. Alles wordt strakker, en geformaliseerder, en controleriger.. Dat gaat ten koste van de sfeer en de flexibiliteit. Ik heb enkel begrip voor klachten uit bepaalde wijken, of over grote steden die voor de helft uit allochtonen bestaan. Dat trekt het zaakje niet. Maar verder werkt rechts vooral averechts..

TonH
12-10-07, 14:04
Geplaatst door fransjan
Nederland had internationaal een veel te grote broek aan met hun "tolerantie" terwijl er een ander Nederland was dat hun intolerantie naar voren bracht in kroegen en prive.

Die Rob de Wijk heeft iets teveel gereisd en vertikt het te bekennen dat hij z'n eigen land niet goed gekend heeft.

Volgens mij hebben Rob en ik :ego: dat altijd prima door gehad. Alleen de rest van de wereld daarvan overtuigen was bijna onmogelijk. Nu is het wat makelijker omdat iedereen je bij voortduring vraagt wat er eigenlijk aan de hand was, want "Nederland was toch altijd..."

Maar ik ben ook blij dat jij het ook zo ziet. Wat deze discussie bijna onmogelijk maakt is namelijk dat 'identiteitisten' niet willen erkennen dat die tolerantie nooit zo diep zat.

TonH
12-10-07, 14:17
Edit: suspected copyright infringement

Bofko
12-10-07, 21:16
Geplaatst door Wide-O
In't Vloms (klinkt wel minder, maar soit):

"Wanneer de lage lucht vlak over het water scheert,
wanneer de lage lucht ons nederigheid leert,
wanneer de lage lucht er grijs als leisteen is,
wanneer de lage lucht er vaal als keileem is,
wanneer de noordewind de vlakte vierendeelt,
wanneer de noordewind er onze adem steelt,
dan kraakt mijn land...Mijn vlakke land..."

Wanneer de Schelde blinkt in zuidelijke zon
en elke vlaamse vrouw flaneert in zon-japon
wanneer de eerste spin z'n lentewebben weeft
of dampende het veld in juli-zonlicht heeft,
wanneer de zuidewind er schatert door het graan,
wanneer de zuidewind er jubelt langs de baan,
dan juicht mijn land...Mijn vlakke land"



Klinkt nog steeds allemachtig prachtig.
Maarre.... geef mij maar zand :wink:

Wide-O
13-10-07, 00:11
Geplaatst door Bofko
Klinkt nog steeds allemachtig prachtig.
Maarre.... geef mij maar zand :wink:

Sprak hij vanuit het hooggebergte :rood:

H.P.Pas
13-10-07, 08:27
Geplaatst door Bofko
Klinkt nog steeds allemachtig prachtig.
Maarre.... geef mij maar zand :wink:
Tot uw dienst.

Zeeland recreatieland
Het kleinste dorp, de grootste stad
Zij hebben allemaal wel wat
Een kanovijver, echoput
Een oude man, een oude hut
En aan het strand verdomd veel zand
Zeeland recreatieland

Maarten
13-10-07, 12:05
Edit: suspected copyright infringement

fransjan
13-10-07, 13:25
Geplaatst door Maarten
.....
Ik begin juist rechts veel meer als gevaar te zien. Alles wordt strakker, en geformaliseerder, en controleriger.. Dat gaat ten koste van de sfeer en de flexibiliteit. Ik heb enkel begrip voor klachten uit bepaalde wijken, of over grote steden die voor de helft uit allochtonen bestaan. Dat trekt het zaakje niet. Maar verder werkt rechts vooral averechts..
Of de sfeer wel of niet goed is dat hangt maar net waar je zit. Het CDA zat in de jaren '90 in een diepe crisis, maar ze zijn nu weer terug in het centrum van de macht. Zoiets is daar juist goed voor de sfeer.

Je schjnt rechten gedaan te hebben in Nijmegen en dan zit je een tijd lang in zo'n linkse omgeving. Het punt is: links is vervreemd van een deel van de achterban en daar plukken ze nu de wrange vruchten van.

De afkeer van de electoraal succesvolle Balkenende hoort daar ook bij.

Maarten
13-10-07, 13:45
Geplaatst door fransjan
Of de sfeer wel of niet goed is dat hangt maar net waar je zit. Het CDA zat in de jaren '90 in een diepe crisis, maar ze zijn nu weer terug in het centrum van de macht. Zoiets is daar juist goed voor de sfeer.

Je schjnt rechten gedaan te hebben in Nijmegen en dan zit je een tijd lang in zo'n linkse omgeving. Het punt is: links is vervreemd van een deel van de achterban en daar plukken ze nu de wrange vruchten van.

De afkeer van de electoraal succesvolle Balkenende hoort daar ook bij.
Ik ben niet zo erg links, en mijn denkstijl is ook niet gevormd door de sfeer bij links.

Verder gaat het niet om de sfeer bij bijzondere groepen, maar om de algemene sfeer in Nederland.
De soepelheid gaat er af. En daarmee strooien we zand in onze eigen raderen.
Nou ligt dat niet alleen aan rechts, maar bijvoorbeeld ook aan de toegenomen individualisering en de managerscultuur van scoren in eigen toko.
Alles wordt daar formalistischer, stroever, normeerderiger en controleerderiger van..
Maar rechts deed daar nog een flinke schep bovenop door dat moslimgedoe.
Dat leid er alleen maar toe, dat de omgang met moslims slechter wordt, en dat ze minder zin krijgen in participeren, en bovendien vol frustraties komen te zitten vanwege wat er in praktijk allemaal gebeurt.
Hier wordt helemaal niets beter van, en er kan zelfs permanente schade zijn.
Wat wil je in Nederland? Dat de dingen een beetje lekker lopen, of dat er steeds groepen zijn, die tegen elkaar aan blijven botsen? (en blijven stikken van de vooroordelen tegenover elkaar?)

Thermopylae
13-10-07, 14:36
Toen al weer jaren terug, de eerste berichten naar buiten werden gebracht door kwade en wanhopige burgers, over het feit dat allochtone rotjochies voor veel overlast zorgden in de steden, werden deze mensen direct door "links" neergesabeld. Racisten, xenofoben, onderbuikgevoelens!. Omdat de meeste van deze mensen helemaal geen racisten waren, maar gewone burgers die de overlast zat waren, maar ook tabak kregen van het feit, dat klachten bij de gemeente/politie niets uithaalden, hadden zij de pers erbij gehaald.
Maar ook alle rapporten die aangaven, dat de allochtone jongeren vele malen vaker voor de rechter stonden, werden door links angstvallig onder de pet gehouden. Zie PvdA burgermeester Wallage van Groningen. Een rapport van de gemeente politie, dat allochtonen jongeren 7 maal vaker de criminaliteit indoken dan autochtone jongeren in dezelfde leeftijdsgroep, werd door hem direct in de diepste lade van zijn bureau geschoven, met het vaste voornemen, het daar te laten. Dus een rel, toen naar buiten werd gebracht, dat hij deze cijfers onder de pet hield.
Alle mensen die aan de bel trokken over het feit, dat allochtone jongeren aan het ontsporen waren, werden op deze wijze door links wel de mond gesnoerd, maar natuurlijk kropten deze mensen de problemen wel op.
En dan zie je, als mensen niet serieus wordt genomen - en zelfs nog voor een racist worden uitgemaakt op de koopt toe - dat toen ene Fortuyn zich niet de mond liet snoeren, heel veel mensen op hem stemden. Eindelijk werden zij serieus genomen! Links heeft het klimaat geschapen, waardoor Fortuyn zo groot kon worden. Ander nadeel van het onderdrukken van een ieder die met terechte kritiek kwam op die allochtone rotjochies, was dat ze door het jarenlang moeten opkroppen van hun gevoelens, toen Fortuyn ze eindelijk een platvorm bood, alle frustraties er uitkwamen, waardoor er niet zelden ook veel heftiger, ongenuanceerder werd gereageerd, dan zou zijn gebeurd, als links niet van het begin iedereen die terechte kritiek had, zou hebben neergesabeld. Maar bovendien, hoe kun je zelfs een begin maken met het oplossen van een probleem, als je het probleem zelfs weigert te erkennen! Wat aanvankelijk klein begon, kon op deze wijze dooretteren. Het is nu eenmaal zo, dat toen die jongens zagen dat ze toch onaantastbaar waren, dank zij de voortdurende steun van links, zij eerst de vinger namen, en toen de hele hand. Zie ook nu weer vrouwtje Vogelaar. Het zijn geen probleem wijken, maar prachtwijken! Zelfs nu mag het beestje nog niet bij de naam genoemd worden. Maar ook, die typische gedachte, gooi er maar honderden miljoenen tegenaan, en het probleem zal wel worden opgelost. Wat renoveren hier en daar, leuk ontmoetingsgebouw voor de jeugd, en klaar is kees! Dacht ze echt, dat daar het fundamentele probleem mee is opgelost?
Stopt dit de grote schooluitval bij de allochtone jongeren (jongens dan, de meisjes doen het vaak wel goed), waardoor ze op straat gaan rondhangen, rotzooi gaan trappen? Geen opleiding en diploma, dus geen werk, in een samenleving waar je inmiddels al een mavo-diploma moet hebben, om achter een kassa te mogen zitten in een supermarkt?
Dus om rechts nu alle schuld te geven van de problemen die er nu zijn, lijkt mij beslist niet terecht.

fransjan
13-10-07, 16:31
Geplaatst door Maarten
Ik ben niet zo erg links, en mijn denkstijl is ook niet gevormd door de sfeer bij links.

Verder gaat het niet om de sfeer bij bijzondere groepen, maar om de algemene sfeer in Nederland.
De soepelheid gaat er af. En daarmee strooien we zand in onze eigen raderen.
Nou ligt dat niet alleen aan rechts, maar bijvoorbeeld ook aan de toegenomen individualisering en de managerscultuur van scoren in eigen toko.
Alles wordt daar formalistischer, stroever, normeerderiger en controleerderiger van..
Maar rechts deed daar nog een flinke schep bovenop door dat moslimgedoe.
Dat leid er alleen maar toe, dat de omgang met moslims slechter wordt, en dat ze minder zin krijgen in participeren, en bovendien vol frustraties komen te zitten vanwege wat er in praktijk allemaal gebeurt.
Hier wordt helemaal niets beter van, en er kan zelfs permanente schade zijn.
Wat wil je in Nederland? Dat de dingen een beetje lekker lopen, of dat er steeds groepen zijn, die tegen elkaar aan blijven botsen? (en blijven stikken van de vooroordelen tegenover elkaar?)
Ik hou wel een beetje van bosting en reuring in de tent. Wilders is voor mij een geschenk uit de hemel. Sinds Pim Fortuyn heb ik geroken aan een nieuw soort vrijheid, een soort verslavende vrijheid, en als je dat 1x ervaren hebt, dat laat je dat niet zomaar afpakken.

Moslims moeten gewoon de juiste woorden vinden als reactie op WIlders, ze hoeven niet stilletjes op een bankje gaan zitten en alles over hun heen laten komen. Als de moslims ruiken wat ik geroken heb dan zullen ze zich ook scharen achter de vrijheid van meningsuiting en is iedereen blij.

Ik kan me totaal niet vinden in het negatieve grafstemmingsverhaal wat jij hier tentoonspreid.

Maarten
13-10-07, 23:01
Geplaatst door fransjan
Ik hou wel een beetje van bosting en reuring in de tent. Wilders is voor mij een geschenk uit de hemel. Sinds Pim Fortuyn heb ik geroken aan een nieuw soort vrijheid, een soort verslavende vrijheid, en als je dat 1x ervaren hebt, dat laat je dat niet zomaar afpakken.

Moslims moeten gewoon de juiste woorden vinden als reactie op WIlders, ze hoeven niet stilletjes op een bankje gaan zitten en alles over hun heen laten komen. Als de moslims ruiken wat ik geroken heb dan zullen ze zich ook scharen achter de vrijheid van meningsuiting en is iedereen blij.

Ik kan me totaal niet vinden in het negatieve grafstemmingsverhaal wat jij hier tentoonspreid.

Ik kom net terug van een oude vriend, die met een Maleisische getrouwd blijkt. Moslim dus.
Komt hierop neer, dat we een halve avond gepraat hebben over wat een achterlijke cultuur in Nederland aan het ontstaan is, met name bij de Wildersaanhang. Nederland begint echt steeds gekker te worden. Die Maleisische kon precies aangeven waar de idioterie hier uit bestaat, en had groot gelijk. Loopt Nederland nog voorop? Zeker niet met common sense.

fransjan
13-10-07, 23:42
Geplaatst door Maarten
Ik kom net terug van een oude vriend, die met een Maleisische getrouwd blijkt. Moslim dus.
Komt hierop neer, dat we een halve avond gepraat hebben over wat een achterlijke cultuur in Nederland aan het ontstaan is, met name bij de Wildersaanhang. Nederland begint echt steeds gekker te worden. Die Maleisische kon precies aangeven waar de idioterie hier uit bestaat, en had groot gelijk. Loopt Nederland nog voorop? Zeker niet met common sense.
Wauw, een importbruidje met een eigen mening. :strik:

I'm impressed. :cool:

Maarten
14-10-07, 13:24
Geplaatst door fransjan
Wauw, een importbruidje met een eigen mening. :strik:

I'm impressed. :cool:

Ik ken nog wel veel meer vrouwen uit zogenaamd achterlijke streken, die een feite een stuk moderner en ruimdenkender zijn, dan wat je tegenwoordig in de Nederlandse media aantreft.
In hopen van die landen hebben ze net zo goed goede opleidingen, boeken, Amerikaanse TV-series en films, enz enz..
En veel van die vrouwen praten over de Nederlandse eenkennigheid en arrogantie, als probleem dus. En die verhalen lijken erg op elkaar, ongeacht waar die vrouwen vandaan komen.
Het mag in Nederland dan economisch en organisatorisch wel beter gaan dan elders, maar voor de rest is het de vraag of we hier toch niet een beetje achterlijk aan het worden zijn?

Met zijn intolerantie raakt Nederland zijn integriteit en zijn goede naam kwijt. Dat is het enige effect ervan. Er wordt niets beter. Nederland ondergraaft alleen maar zichzelf, door dat Wilders-achtige gedoe, en alles wat daarbij in de buurt zit.
Ooit was Nederland gidsland met zijn openheid, maar die tijd is al lang voorbij.

mark61
14-10-07, 13:34
Geplaatst door Maarten
Ooit was Nederland gidsland met zijn openheid, maar die tijd is al lang voorbij.

Dat was grotendeels slechts in de eigen verbeelding. Het enige dat er nog over is is soft drugs, euthanasie en abortus. Maar daar wordt aan gewerkt.

Thermopylae
14-10-07, 13:45
Niet alleen in de eigen gedachte. Tal van zaken, die wij in Nederland hebben ingevoerd, en die aanvankelijk tot grote commotie in de wereld hebben geleid, hebben in veel andere landen inmiddels navolging en aanhangers gevonden.

knuppeltje
14-10-07, 14:09
Geplaatst door Maarten
Ik kom net terug van een oude vriend, die met een Maleisische getrouwd blijkt. Moslim dus.
Komt hierop neer, dat we een halve avond gepraat hebben over wat een achterlijke cultuur in Nederland aan het ontstaan is, met name bij de Wildersaanhang. Nederland begint echt steeds gekker te worden. Die Maleisische kon precies aangeven waar de idioterie hier uit bestaat, en had groot gelijk. Loopt Nederland nog voorop? Zeker niet met common sense.

Die heeft de Nederlandse nationaliteit snel gevonden toch.

knuppeltje
14-10-07, 14:12
Geplaatst door Maarten
Ik ken nog wel veel meer vrouwen uit zogenaamd achterlijke streken, die een feite een stuk moderner en ruimdenkender zijn, dan wat je tegenwoordig in de Nederlandse media aantreft.
In hopen van die landen hebben ze net zo goed goede opleidingen, boeken, Amerikaanse TV-series en films, enz enz..
En veel van die vrouwen praten over de Nederlandse eenkennigheid en arrogantie, als probleem dus. En die verhalen lijken erg op elkaar, ongeacht waar die vrouwen vandaan komen.
Het mag in Nederland dan economisch en organisatorisch wel beter gaan dan elders, maar voor de rest is het de vraag of we hier toch niet een beetje achterlijk aan het worden zijn?

Met zijn intolerantie raakt Nederland zijn integriteit en zijn goede naam kwijt. Dat is het enige effect ervan. Er wordt niets beter. Nederland ondergraaft alleen maar zichzelf, door dat Wilders-achtige gedoe, en alles wat daarbij in de buurt zit.
Ooit was Nederland gidsland met zijn openheid, maar die tijd is al lang voorbij.

Alleen jammer dat al die instromers niet eerder verteld wordt dat het hier zo verdomd intolerant is, niet?

fransjan
14-10-07, 19:40
Geplaatst door Maarten
.........
.....
Met zijn intolerantie raakt Nederland zijn integriteit en zijn goede naam kwijt. Dat is het enige effect ervan. Er wordt niets beter. Nederland ondergraaft alleen maar zichzelf, door dat Wilders-achtige gedoe, en alles wat daarbij in de buurt zit.
Ooit was Nederland gidsland met zijn openheid, maar die tijd is al lang voorbij.
Een goede internationale reputatie is enorm belangrijk, ik geef dat direct toe ............

..... maar niet tegen elke prijs. Ieder "rijk" land gooit tegenwoordig z'n grenzen dicht, vooral landen met een duur sociaal stelsel en een relatief klein verschil tussen arm en rijk.

En dan heb ik het nog niet eens over integratieproblemen. Soms onzichtbare problemen die zich pas na 1 generatie gaan manifesteren.

Tolerantie klinkt leuk, maar het moet wel allemaal opgebracht worden.

Je huis voor iedereen opzetten en erg gastvrij zijn kan ook goed zijn voor je reputatie, maar toch kunnen gastheren dan oplaatst een hekel krijgen aan de gasten en de deur dicht te gooien.