PDA

Bekijk Volledige Versie : De meeste moslims willen zich gewoon aanpassen



rafiq
09-10-07, 12:42
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/157286


De meeste moslims willen zich gewoon aanpassen
Geplaatst op 02-10-2007 14:28 door Forumredactie in categorie actualiteit
De vrijheid die Wilders en Jami prediken is een vrijheid van de haat, stelt Ibrahim Wijbenga. Net als bij de nazi's.

Ik ben geboren in Nederland en behoor tot de pakweg een miljoen moslims die hier wonen. Ik belijd dus, om met het duo Wilders/Jami te spreken (zie ook, Forum, 27 september), een imperalistische ideologie die niet van polderen of overleg houdt en daarom geweld toepast en moordt.

Of anders gezegd: Ik en met mij een miljoen geestverwanten vormen een gevaar voor de Nederlandse samenleving. En daar blijft het niet bij. Het duo trekt in hun bijdrage alle haatregisters open en debiteert de ene platvloerse karikatuur na de andere.

In het kort komt het erop neer dat Nederlandse moslims door de bank genomen tweederangsburgers zijn die niet deugen. En dat allemaal uit naam van de vrijheid. Want daar staan ze voor en die willen ik en een miljoen andere moslims om zeep helpen. Waar heb ik zulke uitlatingen in het recente verleden eerder gehoord en gelezen? Was dat niet ten tijde van de nazidictatuur, toen tweederangsburgers joden heetten en uit naam van de vrijheid met miljoenen tegelijk werden vermoord.

De vrijheid die Wilders en Jami prediken is een vrijheid van de haat. Net als bij de nazi's. Een vrijheid die bestaat bij de gratie van angst en stemmingmakerij. Een vrijheid die uiteindelijk haar eigen ideologische leegte moet verhullen en daarom het spook van de vijfde moslimcolonne nodig heeft.

Ik wil niet verhullen dat er in moslimkringen geen problemen zijn op het punt van de homohaat, de positie van de vrouw en de openheid en respect voor andere religies en levensbeschouwingen. Maar zulke problemen worden niet opgelost met haat en stemmingmakerij. Dat leidt alleen maar tot meer haat en uiteindelijk onvrijheid.

Het overgrote merendeel van de Nederlandse moslims, zeg maar de zwijgende meerderheid, wil zich aanpassen en Nederlander zijn. Ons enige wapen hierbij is de dialoog. Andere wegen zijn er niet. De weg van de kleine stap dus: Opstaan, vallen en doorgaan - net zolang tot er een balans van wederzijds respect en tolerantie is gevonden.

De weg die Wilders/Jami voorstaan, past niet in deze democratische traditie. Integendeel. Het is de weg van de onvrijheid, de weg van de haat, de weg van de angst. Dat ook de Nederlandse moslims hierbij nog veel moeten leren en nog een lange weg hebben te gaan, bestrijd ik niet.

Maar dat toonaangevende politici als Wilders en Jami deze dialoog afwijzen en vooral de haat prediken, is voor mij en pakweg een miljoen medestanders onbegrijpelijk. En dat dan uit naam van dezelfde vrijheid waarvoor ze zeggen te staan.

Politici als Wilders en Jami leveren geen bijdrage aan de vrijheid. Ze zijn hun zetel in de politiek niet waard.

Ibrahim Wijbenga is voorzitter van het Islamitisch Begrafeniswezen.

wit schaap
09-10-07, 13:05
De vrijheid die Wilders en Jami prediken is een vrijheid van de haat, stelt Ibrahim Wijbenga. Net als bij de nazi's.

Zelfs bekeerlingen geven zich al over aan het alombekende rethorische gebral van Arabische en andere niet westerse moslims

elTahar76
09-10-07, 14:55
Geplaatst door wit schaap
Zelfs bekeerlingen geven zich al over aan het alombekende rethorische gebral van Arabische en andere niet westerse moslims

Daar zijn de westerlingen zeker niet vies van

Thermopylae
09-10-07, 15:06
Ik en met mij een miljoen geestverwanten...

1973Tanger
09-10-07, 16:52
Geplaatst door Thermopylae
Ik en met mij een miljoen geestverwanten...

Die 1 miljoen geestverwanten zijn allemaal vrije burgers. De topictitel "de meeste moslims willen zich gewoon aanpassen", is ongepast. Moslims moeten niks en hoeven niks. De wet voorziet ook de moslim van dezelfde vrijheden als de rest van de bevolking. Maar zijn individuele pleidooi is wel één indicatie dat bij heel veel moslims leeft.

Thermopylae
09-10-07, 17:18
Geplaatst door 1973Tanger
Die 1 miljoen geestverwanten zijn allemaal vrije burgers. De topictitel "de meeste moslims willen zich gewoon aanpassen", is ongepast. Moslims moeten niks en hoeven niks. De wet voorziet ook de moslim van dezelfde vrijheden als de rest van de bevolking. Maar zijn individuele pleidooi is wel één indicatie dat bij heel veel moslims leeft.


Ik haalde deze tekst alleen aan, omdat het niet echt gebruikelijk is om "ik" voorop te zetten. Dat viel mij op.

1973Tanger
09-10-07, 17:23
Geplaatst door Thermopylae
Ik haalde deze tekst alleen aan, omdat het niet echt gebruikelijk is om "ik" voorop te zetten. Dat viel mij op.

Ok, geen man overboord mijn beste Thermopylae. :blij:

David
09-10-07, 18:03
Geplaatst door 1973Tanger
Die 1 miljoen geestverwanten zijn allemaal vrije burgers. De topictitel "de meeste moslims willen zich gewoon aanpassen", is ongepast. Moslims moeten niks en hoeven niks. De wet voorziet ook de moslim van dezelfde vrijheden als de rest van de bevolking. Maar zijn individuele pleidooi is wel één indicatie dat bij heel veel moslims leeft.


Zeur toch niet zo, mijn beste.

1973Tanger
09-10-07, 22:57
Geplaatst door David
Zeur toch niet zo, mijn beste.

Ik moet niet zeuren om jouw bevooroordeelde beeld van moslims te behouden. Het spijt me dat ik jou in je superioriteitsgevoel heb aangetast, mijn eerbiedwaardige.

fransjan
09-10-07, 23:16
Geplaatst door rafiq
............
Of anders gezegd: Ik en met mij een miljoen geestverwanten vormen een gevaar voor de Nederlandse samenleving. En daar blijft het niet bij. ..............

Ik vind dat je na 2004-11-2 niet meer automatisch kunt beweren dat dat gevaar er niet is.

Theo van Gogh (vzmh) vormde een niet onopvallend onderdeel van deze samenleving.

Nelis70
10-10-07, 14:53
Geplaatst door fransjan
[B]Ik vind dat je na 2004-11-2 niet meer automatisch kunt beweren dat dat gevaar er niet is.


Ik vind dat je na 00/00/-4000 niet kan beweren dat het auteursrecht op het kwaad niet bij één specifieke groep mensen ligt, hooguit dat het bij de mens als groep ligt.




Theo van Gogh (vzmh) vormde een niet onopvallend onderdeel van deze samenleving. [B]