PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeders houden verwisselde baby’s



Marsipulami
13-10-07, 13:36
Moeders houden verwisselde baby’s


http://assets.rug.be/img_art/site/images/0cd6b504-e29b-433a-a1ad-0e9101889799.jpg

Jaroslava Cermakova (links) en Jaroslava Trojanova houden hun biologische dochters Nikola (links) en Veronika in de armen. Maar ze besluiten na de verwisseling niet opnieuw te ruilen. Toen twee Tsjechische moeders na hun bevalling naar huis mochten, kregen ze de verkeerde baby mee.

Door een dramatische vergissing waren de dochtertjes verwisseld. Pas na tien maanden kwam de fout aan het licht. De twee moeders beslisten nog voor Kerstmis de kindjes te ruilen, maar komen daar nu op terug: ze willen de ‘verkeerde’ baby’s niet meer kwijt.

De twee moeders, Jaroslava Trojanova en Jaroslava Cermakova zijn het roerend eens: “Er wordt niet geruild, we kunnen onze niet-biologische kindjes niet meer missen.” Arbeidster Jaroslava Trojanova: “Ik kan mij geen leven zonder Nikola meer indenken, hoe kan ik haar beschouwen als het kind van iemand anders en niet als het mijne?”

Jaroslava Cermakova, ondertussen opnieuw zwanger: “Ik kan mijn kindje niet meer van de hand doen, ik heb bijna een jaar van mijn dochtertje gehouden, hoe zou dat kunnen eindigen?”

De Tsjechische justitie stelde voor om de geboortebewijzen onveranderd te laten en tot een ruil over te gaan. Een van de vaders, de 29-jarige Broza: “Ik zou ook liever mijn eigen dochtertje terughebben, al zal ik nooit minder gaan houden van Nikola.”

Eén familie

De andere vader, Cermakova: “Wij zijn het er allemaal over eens dat onze dochters vier ouders zullen hebben. Wij willen ze samen opvoeden, als één grote familie. We gaan eens overleggen of we niet op dezelfde plek kunnen gaan wonen. In ieder geval kunnen we ons kleintje niet meer afgeven, ook al is het biologisch niet van ons...” Tien maanden na de twee geboorten kwam uit wat er misgegaan was: de verpleegsters hadden nagelaten de familienamen te noteren op de enkelbandjes van de borelingen die allebei in hetzelfde halfuur geboren werden en allebei een moeder hadden met de voornaam Jaroslava en met dezelfde leeftijd.

Het was vrachtrijder Broza die de waarheid achterhaalde. Hij verwonderde zich erover dat hun baby blond werd, hoewel hijzelf én zijn vrouw donkere haren hebben. Hij vroeg een DNA-test aan en daaruit bleek dat hij niet de vader was en zijn vrouw evenmin de moeder van het kleintje. Nog méér tests in het ziekenhuis onthulden de hele toedracht.

Olive Yao
13-10-07, 18:15
De moeders en families zijn toch hopelijk wel beiden roomskatholiek?

Marsipulami
13-10-07, 18:59
Geplaatst door Olive Yao
De moeders en families zijn toch hopelijk wel beiden roomskatholiek?

Oeps, geen idee wat voor godsdienst ze daar hebben in Tsjechië. Is dat dan relevant ?

Karin.N
13-10-07, 19:28
Geplaatst door Marsipulami
Moeders houden verwisselde baby’s


Het was vrachtrijder Broza die de waarheid achterhaalde. Hij verwonderde zich erover dat hun baby blond werd, hoewel hijzelf én zijn vrouw donkere haren hebben. Hij vroeg een DNA-test aan en daaruit bleek dat hij niet de vader was en zijn vrouw evenmin de moeder van het kleintje. Nog méér tests in het ziekenhuis onthulden de hele toedracht.

Het verwisselen van baby's komt haast niet voor. De man moet dus wel gedacht hebben dat z'n vrouw vreemd was gegaan. Leuke opkikker voor de vrouw!

mark61
13-10-07, 20:38
Geplaatst door Karin.N
Het verwisselen van baby's komt haast niet voor. De man moet dus wel gedacht hebben dat z'n vrouw vreemd was gegaan. Leuke opkikker voor de vrouw!

:hihi: Das het eerste wat ik dacht, maar ik dacht meteen: laat ik mijn klep maar houden.

Marsipulami
13-10-07, 20:45
Anderszijds is het ook wel een goede smoes als een vrouw echt is vreemd gegaan.

Maarten
14-10-07, 12:50
Ik vind dit leuk nieuws..
Ik heb zelf geen kinderen, maar merk een grote gedrevenheid om dol te zijn op de kinderen van al mijn vrienden..
Ik geloof niet zo erg in het unieke van die DNA-band tussen ouders en kind, terwijl die ouders daar juist sterk in geloven.
Zou ik bereid zijn dood te gaan voor een willekeurig kind waar ik van hou? Mogelijk wel..

Maarten
14-10-07, 13:01
Geplaatst door Marsipulami
Anderszijds is het ook wel een goede smoes als een vrouw echt is vreemd gegaan.
Dit forum stikt van de "mentaal verwisselde" kinderen..
We worden ook geacht een duurzame relatie met de common sense te hebben, maar velen gaan voortdurend vreemd.
Ooit zworen we eeuwige trouw aan een goed geweten, maar vaak staat ie onder een stolp in de kast, wachtend op de spaarzame momenten waarop er eer aan bewezen wordt.

reallife
14-10-07, 19:08
Geplaatst door Marsipulami
[SIZE=4] Toen twee Tsjechische moeders na hun bevalling naar huis mochten, kregen ze de verkeerde baby mee.



Daar gaan alle theoriën over het befaamde moederinstinct :argwaan:

Man_Ray
14-10-07, 19:15
Geplaatst door reallife
Daar gaan alle theoriën over het befaamde moederinstinct :argwaan:

Nee. Die vrouwen waren net bevallen en hebben voor het kind gezorgd waarvan ze dachten dat het hun biologisch kind was. Na 10 maanden weten ze dat dat niet zo is maar kunnen ze toch geen afstand doen van het kind waarvoor ze 10 maanden gezorgd hebben.

Het moederinstinct heeft gewerkt. Het is de biologische band die sterk overroepen is.

Maarten
14-10-07, 19:16
Geplaatst door reallife
Daar gaan alle theoriën over het befaamde moederinstinct :argwaan:
Om het nog erger te maken: ik heb het als man ook..