PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan schorst homoseksuele geestelijke



Marsipulami
13-10-07, 15:54
Vaticaan schorst homoseksuele geestelijke


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft een hoge prelaat die onlangs tijdens een tv-uitzending in Italië verklaarde homoseksueel te zijn geschorst. Dat heeft Federico Lombardi, de woordvoerder van het Vaticaan, vandaag bekend gemaakt. Tijdens de uitzending was het gezicht van de prelaat verborgen en zijn stem vervormd.
Er wordt nu een discreet en streng onderzoek ingesteld. Het gedrag van de prelaat komt niet overeen met de zending van de H. Stoel, wordt gesteld.

Volgens de krant La Reppublica zou de betrokken prelaat een diensthoofd van een jaar of 60 zijn, die werkzaam is bij de Congregatie voor de Clerus.

Aan de uitzending hadden vier homoseksuele priesters meegewerkt. Zij werden onherkenbaar in beeld gebracht en hun stemmen werden vervormd. Maar de prelaat beging de stommiteit de televisieploeg in zijn kantoor in het Vaticaan te ontvangen. Zijn medewerkers herkenden het kantoor met de gevolgen vandien.

In de uitzending stelde de prelaat dat hij zich geen zondaar voelt maar dat hij discreet moet blijven om niet op het matje te worden geroepen door zijn oversten. (tb)

Marsipulami
14-10-07, 13:54
Herkende Vaticaanse prelaat: ik doe onderzoek naar homopriesters

http://www.katholieknederland.nl/imglib/kn_614053_hrksi901.jpg

Hilversum (Van onze redactie) 14 oktober 2007 - De Vaticaanse prelaat van wie gisteren bekend werd dat hij is geschorst wegens een anoniem tv-optreden als homopriester, heet mgr. Tommaso Stenico. In een interview met de Italiaanse website Petrus (papanews.it) ontkent hij dat hij homoseksueel is. Hij zou aan het tv-programma hebben meegewerkt om zelf priesters op homoseksueel gedrag te betrappen.

Herkend in werkkamer
Stenico verscheen in het tv-programma Exit van de zender La7, waarin hij onherkenbaar in beeld werd gebracht. Hij vertelde er over zijn verborgen seksleven. Stenico werd echter door Vaticaanse medewerkers herkend aan de werkkamer waarin hij aan het praten was. Op Petrus beweert Stenico nu dat hij in een val is gelopen. De beelden zouden volgens hem met een verborgen camera zijn gemaakt.


Genomen van Papanews.it.

Duivel
Mgr. Stenico is een afdelingschef bij de Congregatie voor de Clerus, het Romeinse Curie-departement dat zich bezighoudt met kwesties die de seculiere geestelijkheid betreffen. Volgens Stenico is de duivel in de Kerk werkzaam, omdat veel katholieke priesters zich schuldig maken aan homoseks.

Studie naar homoseks van priesters
Stenico in Petrus: “Goed, ik wilde een boek schrijven en uitgeven, een onderzoek over het probleem van homoseksualiteit onder de priesters. Tegenwoordig heeft de duivel zijn intrede in de Kerk gedaan. Verlaten wij ons daarom enkel op de paus. Dus ik heb op internet op homosites gezocht. Daar kreeg ik contact met een jongen en die is naar mij toegekomen. Dat was in juli, ik weet niet meer op welk tijdstip, maar het was op een zondag. Het was voor mij in wezen slechts een experiment, een studie over het thema. En ik ben er in getrapt en dat moet ik zien uit te leggen aan mijn oversten."

knuppeltje
14-10-07, 13:59
Geplaatst door Marsipulami
Vaticaan schorst homoseksuele geestelijke


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft een hoge prelaat die onlangs tijdens een tv-uitzending in Italië verklaarde homoseksueel te zijn geschorst. Dat heeft Federico Lombardi, de woordvoerder van het Vaticaan, vandaag bekend gemaakt. Tijdens de uitzending was het gezicht van de prelaat verborgen en zijn stem vervormd.
Er wordt nu een discreet en streng onderzoek ingesteld. Het gedrag van de prelaat komt niet overeen met de zending van de H. Stoel, wordt gesteld.

Volgens de krant La Reppublica zou de betrokken prelaat een diensthoofd van een jaar of 60 zijn, die werkzaam is bij de Congregatie voor de Clerus.

Aan de uitzending hadden vier homoseksuele priesters meegewerkt. Zij werden onherkenbaar in beeld gebracht en hun stemmen werden vervormd. Maar de prelaat beging de stommiteit de televisieploeg in zijn kantoor in het Vaticaan te ontvangen. Zijn medewerkers herkenden het kantoor met de gevolgen vandien.

In de uitzending stelde de prelaat dat hij zich geen zondaar voelt maar dat hij discreet moet blijven om niet op het matje te worden geroepen door zijn oversten. (tb)

Die had al eens eerder gehoord: laat de kindertjes tot mij komen, zeker.
Wat een lul!
Wordt vast wel overgeplaatst denk.

Marsipulami
14-10-07, 14:47
Geplaatst door knuppeltje
Die had al eens eerder gehoord: laat de kindertjes tot mij komen, zeker.
Wat een lul!
Wordt vast wel overgeplaatst denk.

Zijn smoes verdient wel een plaatsje in het Guinness Book of Records. :hihi:

knuppeltje
14-10-07, 15:02
Geplaatst door Marsipulami
Zijn smoes verdient wel een plaatsje in het Guinness Book of Records. :hihi:

Besmeurt dat boek ook maar, het is de bijbel niet!

Marsipulami
19-10-07, 21:21
Geschorste curieprelaat had lijst van homoseksuele priesters en bisschoppen


ROME (RKnieuws.net) - Mgr. Tommaso Stenico, de Vaticaanse prelaat die geschorst werd na beelden op de Italiaanse tv waarin hij toenaderingen maakte tot een jonge homoseksueel, zegt een lijst samengesteld te hebben van homoseksuele priesters en bisschoppen die op de Curie werken. Dat beweert althans het Italiaanse weekblad Panorama vandaag.
Volgens het weekblad zou mgr. Stenico ook een brief geschreven hebben aan zijn overste, kardinaal Claudio Hummes, waarin hij de ’morele degradatie’ van de Curie aankloeg.

Volgens de doorgaans goed geinformeerde Panorama-journalist Ignazio Ingrao zou dit dossier het paleis van het Vaticaan wel eens goed kunnen doen beven.

Mgr. Stenico heeft zaterdag voor zijn verdediging ingeroepen dat hij zich wou voordoen voor wat hij niet was om om de zeden in het Vaticaan die hij veroordeelt efficiënter te kunnen aanklagen.

Volgens Panorama speelt in de zaak ook mee dat de 60-jarige mgr. naast zijn benoeming tot bisschop greep. (tb)