PDA

Bekijk Volledige Versie : Slotervaart wacht angstig af



observer
14-10-07, 22:53
AMSTERDAM - Bewoners van stadsdeel Slotervaart wachten gespannen af wie de inmiddels overleden dader is van het ernstige incident zondagochtend op politiebureau Slotervaart. Dat liet de stadsdeelraad zondagavond weten.

"Moeders gaan na of hun gezin nog compleet is", aldus een woordvoerster. De buurt is volgens haar in angstige afwachting.

Stadsdeelvoorzitter Marcouch heeft in de loop van de middag op het stadsdeelkantoor gesproken met verschillende sleutelfiguren uit de buurt zoals buurtvaders en jongerenwerkers.

Die konden vervolgens met het feitelijke verhaal de buurt in. De imam van de moskee naast het politiebureau heeft op zijn beurt de moskeebezoekers geïnformeerd..

1973Tanger
14-10-07, 23:33
Geplaatst door observer



Ik ben hier heel stil van. Dit incident is schokkend en onbegrijpelijk. Wat beweegt iemand om een politiebureau te betreden en om welke reden dan ook, politiemensen gaat verwonden en daarbij zelf helaas moet komen te overlijden. Mijn gedachten zijn bij dit incident op de eerste plaats bij de familie's van de slachtoffers bij deze onwerkelijke drama in Amsterdam Slotervaart. Eveneens wens ik stadsdeel voorzitter Marcouch en burgemeester Cohen de komende tijd veel sterkte bij het verdere verloop van het onderzoek en de verwerking daarvan (de tweede in hetzelfde stadsdeel [in korte tijd]). De verslagenheid is groot. Ik heb er geen woorden voor.

observer
15-10-07, 09:26
die agente zal het nog heel moeilijk krijgen, zelfs al zal geen rationeel mens haar bekritiseren (dan zijn er nog genoeg irrationele over natuurlijk) dan nog zal ze er wakker van liggen dat is nu eenmaal de last die je meedraagt als je een geweten hebt, gelijk hebben maakt het nog niet eenvoudig

wat de dader ook bewogen heeft (drugs?) mischien dat zijn familie hem zal missen, maar ik kan niet om hem treuren