PDA

Bekijk Volledige Versie : Prem in Den Haag



super ick
15-10-07, 10:45
Nadat Prem in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht de buurt was uitgejaagd probeert hij het nu in Den Haag.


Prem in Den Haag (http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html)

Commentaar overbodig.......

observer
15-10-07, 13:03
Geplaatst door super ick
Nadat Prem in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht de buurt was uitgejaagd probeert hij het nu in Den Haag.


Prem in Den Haag (http://www.dumpert.nl/mediabase/29184/2eb3d8af/prem_kopt_blikje_cola.html)

Commentaar overbodig....... al je vooroordelen worden ineens bevestigd

Koala64
15-10-07, 15:03
.

Koala64
15-10-07, 15:03
Het is wel een probleem ja. :(
Verruwing van de maatschappij?

Cheetah
15-10-07, 23:15
En maar raar vinden waarom ze overal uitgekotst worden of dat het raar is dat 15% van de NL-ers op Wilders willen stemmen.

Deze jongens verpesten het niet alleen voor de ''goede Marokkanen'' maar ook voor de andere bevolkingsgroepen. Velen zien immers het verschil niet tussen een Marokkaan of een andere groep, maar kennen alleen het woord allochtoon.

Helaas is het geen kleine groep meer, maar een grote groep die het voor de rest verpest...

observer
16-10-07, 09:18
Geplaatst door Cheetah
En maar raar vinden waarom ze overal uitgekotst worden of dat het raar is dat 15% van de NL-ers op Wilders willen stemmen.

Deze jongens verpesten het niet alleen voor de ''goede Marokkanen'' maar ook voor de andere bevolkingsgroepen. Velen zien immers het verschil niet tussen een Marokkaan of een andere groep, maar kennen alleen het woord allochtoon.

Helaas is het geen kleine groep meer, maar een grote groep die het voor de rest verpest... klinkt mischien raar maar het was ook de eerste keer dat ik volwassen marokkanen echt uit hun dak zag gaan vanwege dat tuig, normaal krijg je (zoals in het begin) van die obligate opmerkingen als ach het zijn jongens etc

Koala64
16-10-07, 09:32
Geplaatst door observer
klinkt mischien raar maar het was ook de eerste keer dat ik volwassen marokkanen echt uit hun dak zag gaan vanwege dat tuig, normaal krijg je (zoals in het begin) van die obligate opmerkingen als ach het zijn jongens etc
Nou dat vond ik ook sneu om te zien. Zoveel goede intenties maar geen respect krijgen. Maar waar zijn de ouders in deze. :mad:

mulan
16-10-07, 09:48
Geplaatst door observer
klinkt mischien raar maar het was ook de eerste keer dat ik volwassen marokkanen echt uit hun dak zag gaan vanwege dat tuig, normaal krijg je (zoals in het begin) van die obligate opmerkingen als ach het zijn jongens etc

Klinkt inderdaad raar.

observer
16-10-07, 11:24
Geplaatst door mulan
Klinkt inderdaad raar. vergelijk het maar eens met de oproep van de 10 ! gesubsidieerde groepjes om vooral de jeugd op kanaaleiland niet te hard aan te pakken

super ick
16-10-07, 14:21
Geplaatst door observer
vergelijk het maar eens met de oproep van de 10 ! gesubsidieerde groepjes om vooral de jeugd op kanaaleiland niet te hard aan te pakken

Zakelijk gezien logisch. Des te meer problemen des te meer garantie op behoud van hun baantje.
Het begint zo langzamerhand een echte industrie te worden.

Couscousje
16-10-07, 14:28
Maar wat zou je eraan kunnen doen dan?

Cc

mark61
16-10-07, 15:56
Geplaatst door Couscousje
Maar wat zou je eraan kunnen doen dan?

Cc

Er zo vroeg mogelijk bij zijn. In Rotterdam is er een zelforganisatie die probeert kinderen (afijn, vanaf de middelbare school) te 'onderscheppen' zodra ze te beginnen te spijbelen. Ouders, school of kinderen zelf kunnen zich aanmelden en krijgen dan begeleiding van een soort mentor, van eigen euh etnos indien leverbaar.

Maar dan moeten de ouders wel geïnteresseerd zijn en meewerken, en dat kost nog wel eens moeite. Doen soms niet open voor huisbezoeken van schoolmaatschappelijk werkers etc., of verstaan geen van de leverbare talen. Voor de mentoren, die misschien 10 jaar ouder zijn, is het ook wel zwaar. Maar wel de way to go denk ik.

observer
16-10-07, 16:00
Geplaatst door Couscousje
Maar wat zou je eraan kunnen doen dan?

Cc het aparte is dat elke marokkaanse vrouw die ik ken (op een nette manier wees maar gerust) vertelt dat ze altijd de ogen van de hele gemeenschap op haar rug voelt en dat als ze ook maar iets afweek van de norm (een rok die wat korter was, een knoopje minder etc) haar ouders het in 5 minuten wisten

ik weet ook dat er vergeleken met de "nederlandse" grote stadsbevolking in de marokkaanse gemeenschap meer over elkaar bekend is (binnen het algerijnse deel van mijn familie kunnen ze niet eens een andere kleur onderbroek aandoen zonder dat het 3000 km verder al bekend is)

echter zoals prem hier laat zien die controle wordt niet op jongens uitgeoefend, snotaapjes van wat denk niet eens 10 steken middelvingers op etc.

Er is dus een grote groep jongeren die al lang schijt heeft aan de nederlandse samenleving en blijkbaar ook aan de marokkaanse, ingrijpen van "nederlandse" kant is kansloos, het repressie waarmee de politie bv in marokko opstandig jeugd de goede richting uitduwt mag nu eenmaal niet, ze honken etc geven doet de minachting voor de zwakke tegenstander alleen maar verder groeien. Bovendien zoals ik al zei elke poging om in te grijpen zal als discriminatie etc worden afgedaan door allerlei belangengroepjes die helaas de politiek aardig weten te bespelen.

De oplossing zal dus uit de marokkaanse gemeenschap moeten komen, daarom vond ik dit stukje zo dubbel:


Ahmed Marcouch, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, is kwaad dat ouders hun kinderen maandagavond toch op straat hebben laten lopen.

Hij vindt dat ze hun kroost binnen hadden moeten houden, liet zijn woordvoerder dinsdag weten.

"Wij hebben alle energie nodig als buurt om twee drama's te verwerken", aldus Marcouch. "Dat kan alleen met de hulp van de ouders. Wat doen hun kinderen 's avonds om elf uur op straat in een buurt waarvan iedereen weet dat hier op dit moment iets aan de hand is?"

Vernielingen

Een groep van twintig tot dertig jongeren richtte maandagavond vernielingen aan in de buurt. Ze staken een auto in brand en gooiden de ramen in van het politiebureau aan het August Allebéplein, waar zondag een agente de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat zij en een collega door hem waren gestoken.

"Dit tuig heeft geen emoties over de steek- en schietpartij bij het politiebureau", aldus Marcouch. "Deze kwelgeesten maken gewoon misbruik van de situatie." Als getuigen feitelijke waarnemingen melden bij de politie, worden de daders gepakt. Ook zal de politie de schade verhalen.

Buurtregisseur

De politie heeft nog geen relschoppers kunnen aanhouden. Volgens een woordvoerder zijn de jongeren niet bekend bij de buurtregisseur. De rest van de nacht bleef het rustig in het stadsdeel, aldus de zegsman.. aan de ene kant kudos voor marcouch dat hij de vinger op de zere plek durft te leggen, maar aan de andere kant durf ik gerust te zeggen dat heel slotervaart weet wie die relschoppers zijn, als ze dus niet aangegeven wordt dan kan je niet anders concluderen dat de gemeenschap medeplichtig is

super ick
16-10-07, 16:24
Geplaatst door observer
het aparte is dat elke marokkaanse vrouw die ik ken (op een nette manier wees maar gerust) vertelt dat ze altijd de ogen van de hele gemeenschap op haar rug voelt en dat als ze ook maar iets afweek van de norm (een rok die wat korter was, een knoopje minder etc) haar ouders het in 5 minuten wisten

ik weet ook dat er vergeleken met de "nederlandse" grote stadsbevolking in de marokkaanse gemeenschap meer over elkaar bekend is (binnen het algerijnse deel van mijn familie kunnen ze niet eens een andere kleur onderbroek aandoen zonder dat het 3000 km verder al bekend is)

echter zoals prem hier laat zien die controle wordt niet op jongens uitgeoefend, snotaapjes van wat denk niet eens 10 steken middelvingers op etc.

Er is dus een grote groep jongeren die al lang schijt heeft aan de nederlandse samenleving en blijkbaar ook aan de marokkaanse, ingrijpen van "nederlandse" kant is kansloos, het repressie waarmee de politie bv in marokko opstandig jeugd de goede richting uitduwt mag nu eenmaal niet, ze honken etc geven doet de minachting voor de zwakke tegenstander alleen maar verder groeien. Bovendien zoals ik al zei elke poging om in te grijpen zal als discriminatie etc worden afgedaan door allerlei belangengroepjes die helaas de politiek aardig weten te bespelen.

De oplossing zal dus uit de marokkaanse gemeenschap moeten komen, daarom vond ik dit stukje zo dubbel:

aan de ene kant kudos voor marcouch dat hij de vinger op de zere plek durft te leggen, maar aan de andere kant durf ik gerust te zeggen dat heel slotervaart weet wie die relschoppers zijn, als ze dus niet aangegeven wordt dan kan je niet anders concluderen dat de gemeenschap medeplichtig is

Al die klootzakjes zijn allang bekend bij politie en buurtbewoners.
Alleen de politieke wil ontbreekt om ze daadwerkelijk aan te pakken.
Kijk nu bij die agenten die zijn neergestoken. Een dag later staat in de krant dat Cohen al langs is geweest bij de ouders. Geen woord over de agenten in kwestie. Het is maar een detail maar wel tekenend.

Couscousje
16-10-07, 16:32
Maar wat houdt 'ze aanpakken' in dan?

Concreet.

Opvoeden kan nu niet meer, daarvoor zijn ze al te losgeslagen.

Wat is 'ze aanpakken'?

Cc

Coolassprov MC
16-10-07, 16:52
Geplaatst door super ick
Commentaar overbodig.......

Frisse blik na een blik fris.

Coolassprov MC
16-10-07, 16:53
Geplaatst door Couscousje
Maar wat houdt 'ze aanpakken' in dan?

Concreet.

Opvoeden kan nu niet meer, daarvoor zijn ze al te losgeslagen.

Wat is 'ze aanpakken'?

Cc

Ben je nooit jong geweest?

observer
16-10-07, 17:15
Geplaatst door Couscousje
Maar wat houdt 'ze aanpakken' in dan?

Concreet.

Opvoeden kan nu niet meer, daarvoor zijn ze al te losgeslagen.

Wat is 'ze aanpakken'?

Cc tja er is altijd een harde kern en er zijn meelopers, die meelopers zijn denk ik nog te redden, de rest die harde kern dat zijn feitelijk gewoon beroepsmisdadigers, die kun je denk niet helpen of opvoeden, wat je wel kan doen is ze isoleren dat ze geen verdere schade aanrichten

kijk naar prem, daar lopen tussen de oudere ook jongens van mischien net 10 jaar, die moet je weghalen daar

Coolassprov MC
16-10-07, 17:22
Geplaatst door observer
kijk naar prem, daar lopen tussen de oudere ook jongens van mischien net 10 jaar, die moet je weghalen daar

Prem vraagt erom.

Ik weet nog wel een wijk waar ie de overtreffende trap mag ervaren, een baksteen tegen z'n kop ofzo?

Ik bedoel;...

Kijkcijfers binnenhalen is incasseren,..

mark61
16-10-07, 17:41
Geplaatst door Couscousje
Maar wat houdt 'ze aanpakken' in dan?

Concreet.

Opvoeden kan nu niet meer, daarvoor zijn ze al te losgeslagen.

Wat is 'ze aanpakken'?

Cc

Internaat? Zie verder boven.

Cheetah
16-10-07, 17:42
Geplaatst door Couscousje
Maar wat houdt 'ze aanpakken' in dan?

Concreet.

Opvoeden kan nu niet meer, daarvoor zijn ze al te losgeslagen.

Wat is 'ze aanpakken'?

Cc

Precies!

Met die vragen zitten de meeste mensen nu waardoor men geen ander oplossing meer ziet dan de ideologie van Wilders.

Die heeft namelijk als één van de weinige nog wel concrete ideeen. Of ze nou ''goed'''zijn is een tweede...

mark61
16-10-07, 17:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Prem vraagt erom.

Want?

Als er iemand is die er niet om vraagt is het Prem wel.

moonwalker
16-10-07, 17:44
Nederland moet een eiland kopen, het laten omringen door haaien en krokodillen en die misdadigers daar vastzetten. En dan heb ik nog medelijden met de haaien en krokodillen.

Eff serieus...Dit is toch niet normaal meer? Een jongen steekt twee politiemannen neer, wordt neergeschoten en dan gaan die gasten ook rellen? Wat is mis met die gasten? En vooral waar zijn de ouders?

Sommigen vragen hoe je ze moet aanpakken. Veel hardere straffen dan nu het geval is helpt al veel.
Ieder kid onder de 18 die na 18:00 buiten rond hangt krijgt een hoge boete die door de ouders betaald moet worden. Kijk dan hoeveel ouders hun kinderen nog buiten zullen laten.
Jongens ouder dan 18 verbieden om samen te scholen zoals nu het geval is in Kanaleneiland.

Laten we daar eens mee beginnen en dan zullen we het resultaat wel merken. Want dit loopt de spuigaten uit. De goede Marokkanen hebben altijd in stilte gezeten en gekeken...Het wordt tijd dat ze zich laten horen.

Peace.

Spoetnik
16-10-07, 17:49
Geplaatst door moonwalker
Ieder kid onder de 18 die na 18:00 buiten rond hangt krijgt een hoge boete die door de ouders betaald moet worden. Kijk dan hoeveel ouders hun kinderen nog buiten zullen laten.
Jongens ouder dan 18 verbieden om samen te scholen zoals nu het geval is in Kanaleneiland.


6 uur? :)

Spoetnik
16-10-07, 17:50
Geplaatst door mark61
Als er iemand is die er niet om vraagt is het Prem wel.

Heppie hem wel es horen schreeuwen? Irritant figuur vinnik.

moonwalker
16-10-07, 17:50
Geplaatst door Spoetnik
6 uur? :)

Euh...zei ik iets verkeerd? :)

Spoetnik
16-10-07, 18:33
Geplaatst door moonwalker
Euh...zei ik iets verkeerd? :)

Wat als de bengel nog een pak melk moet halen bij de appie van z'n moeder?

mark61
16-10-07, 18:39
Geplaatst door Spoetnik
Heppie hem wel es horen schreeuwen? Irritant figuur vinnik.

Mag je nou ook al niet meer schreeuwen? Pfff

Joesoef
16-10-07, 18:43
Geplaatst door observer
al je vooroordelen worden ineens bevestigd


Oja? Ik stond vrij neutraal tov Marokkanen, zelfs wat kritisch. Na al het gedoe van de laatste week, tal van gesprekken met Marokkanen heb ik medelijden met ze.

Joesoef
16-10-07, 18:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Prem vraagt erom.




Tuurlijk. En binnenkort schieten ze in oud west met scherp, die jochies vragen er namelijk om.

Spoetnik
16-10-07, 18:57
Geplaatst door mark61
Mag je nou ook al niet meer schreeuwen? Pfff

Tuurlijk mag je schreeuwen, maar je vraagt er dan wel om, om een hoek te krijgen... dat heet nou de vrijheid van menings uiting... (ja een hoek is ook een mening).

moonwalker
16-10-07, 18:58
Geplaatst door Spoetnik
Wat als de bengel nog een pak melk moet halen bij de appie van z'n moeder?

8 uur dan...dan is appie ook gesloten. :)

Koala64
16-10-07, 19:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Ben je nooit jong geweest?
Dit is nou typisch het soort stupide opmerkingen die autochtonen lezen en richting Wilders drijven. Mij niet hoor, wees niet bang.
Maar het vergoeilijken van dit soort dingen moet ook stoppen. Er is een groot probleem, een NEDERLANDS probleem. En dat zal opgelost moeten worden.

Coolassprov MC
16-10-07, 20:08
Geplaatst door Joesoef
Tuurlijk. En binnenkort schieten ze in oud west met scherp, die jochies vragen er namelijk om.

Natuurlijk vraagt ie erom.

Coolassprov MC
16-10-07, 20:13
Geplaatst door Koala64
Dit is nou typisch het soort stupide opmerkingen die autochtonen lezen en richting Wilders drijven. Mij niet hoor, wees niet bang.
Maar het vergoeilijken van dit soort dingen moet ook stoppen. Er is een groot probleem, een NEDERLANDS probleem. En dat zal opgelost moeten worden.

Ik vergoelijk niks; ik ben realistisch. Met een camera-ploeg een probleemwijk binnenlopen en dan roepen ''kijk mij een gevaarlijke wijk binnenlopen!!!''

Prem kan veel zeggen; maar hij mag niet verrast zijn.

Het valt me nog mee dat Prem geen baksteen tegen z'n kop heeft gekregen. Als ie nog een wijk zoekt waar ie dat wel kan krijgen, moet ie me maar bellen; zo helen we hem weer aan wat kijkcijfers.

observer
16-10-07, 21:34
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vergoelijk niks; ik ben realistisch. Met een camera-ploeg een probleemwijk binnenlopen en dan roepen ''kijk mij een gevaarlijke wijk binnenlopen!!!''

Prem kan veel zeggen; maar hij mag niet verrast zijn.

Het valt me nog mee dat Prem geen baksteen tegen z'n kop heeft gekregen. Als ie nog een wijk zoekt waar ie dat wel kan krijgen, moet ie me maar bellen; zo helen we hem weer aan wat kijkcijfers. dus jij vind agressie zoals dit logisch

hmm als je het zo bekijkt vind ik die stemmen voor wilders ook wel logisch

Joesoef
16-10-07, 21:41
Geplaatst door observer
dus jij vind agressie zoals dit logisch

hmm als je het zo bekijkt vind ik die stemmen voor wilders ook wel logisch

Logisch wil nog niet zeggen dat het terrecht is, wel verklaarbaar gezien de aard van enkele probleemjongeren.

mark61
16-10-07, 21:41
Geplaatst door Spoetnik
Tuurlijk mag je schreeuwen, maar je vraagt er dan wel om, om een hoek te krijgen... dat heet nou de vrijheid van menings uiting... (ja een hoek is ook een mening).

Vind jij. Ik vind jou dan weer niet goed bij je hoofd. Prem zoekt geen sensatie en deed niets dat een blik dieetcola tegen zijn hoofd rechtvaardigde. Wat daar dan ook ooit aan te 'rechtvaardigen' zou zijn.

mark61
16-10-07, 21:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vergoelijk niks; ik ben realistisch. Met een camera-ploeg een probleemwijk binnenlopen en dan roepen ''kijk mij een gevaarlijke wijk binnenlopen!!!''

De Transvaal is een doodgewone wijk, met hier en daar wat tuig.


Prem kan veel zeggen; maar hij mag niet verrast zijn.

Dat mag ie best. Moet ie het normaal vinden dat ie een blik tegen zijn hoofd krijgt? Jij weet donders goed dat hij daar niet kwam voor een sensatieverhaal over crimmenele marrekane.

moonwalker
16-10-07, 22:05
Ik heb jullie al een oplossing gegeven, maar jullie blijven tegen elkaar schreeuwen. Doe er wat mee zou ik zeggen. :)

mark61
16-10-07, 22:07
Geplaatst door moonwalker
Ik heb jullie al een oplossing gegeven, maar jullie blijven tegen elkaar schreeuwen. Doe er wat mee zou ik zeggen. :)

Ga jij es als de donder naar binnen :student:

Spoetnik
16-10-07, 22:11
Geplaatst door mark61
Vind jij. Ik vind jou dan weer niet goed bij je hoofd.

Ik ben blij dat mij zo serieus neemt :) People like me will rule the world!

moonwalker
16-10-07, 22:17
Geplaatst door mark61
Ga jij es als de donder naar binnen :student:
:hihi:

Dat krijg je als je dus serieus reageert. :watte?:

Coolassprov MC
16-10-07, 22:18
Geplaatst door observer
dus jij vind agressie zoals dit logisch


Uitlokking noem ik het.


Geplaatst door observer
hmm als je het zo bekijkt vind ik die stemmen voor wilders ook wel logisch

Doe niet zo hypocriet en stem gewoon op wilders; in plaats van hypocriet achterbaks en schijnheilig smoesjes voor je domheid te verzinnen.

mark61
16-10-07, 22:19
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben blij dat mij zo serieus neemt :) People like me will rule the world!

Ik weet dat je niet serieus was maar wat de zin van je posts dan was ontgaat me volledig.

Coolassprov MC
16-10-07, 22:20
Geplaatst door mark61
Dat mag ie best. Moet ie het normaal vinden dat ie een blik tegen zijn hoofd krijgt? Jij weet donders goed dat hij daar niet kwam voor een sensatieverhaal over crimmenele marrekane.

Prem en zijn gratis cola-blikje zullen me een rotzorg wezen; net zoals die hele Nederlandse TV; heb niet voor niets een schotelantenne aan de gevel hangen.

mark61
16-10-07, 22:21
Geplaatst door moonwalker
:hihi:

Dat krijg je als je dus serieus reageert. :watte?:

:hihi:

Zo werkt zo'n verbod nou :ego:

mark61
16-10-07, 22:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Prem en zijn gratis cola-blikje zullen me een rotzorg wezen; net zoals die hele Nederlandse TV; heb niet voor niets een schotelantenne aan de gevel hangen.

Waarom zit je dan in dit topic?

Vertel es, op die schotel, worden daar ook verslaggevers bekogeld als ze in Sidi Dingest rondwandelen?

moonwalker
16-10-07, 22:25
Geplaatst door mark61
Waarom zit je dan in dit topic?

Vertel es, op die schotel, worden daar ook verslaggevers bekogeld als ze in Sidi Dingest rondwandelen?

:zegniets:

mark61
16-10-07, 22:28
Geplaatst door moonwalker
:zegniets:

Ministers wel :lachu:

moonwalker
16-10-07, 22:31
Geplaatst door mark61
Ministers wel :lachu:

Dat zou je denken...Ze krijgen daar zware klappen hoor. :zweep:

mark61
16-10-07, 22:38
Geplaatst door moonwalker
Dat zou je denken...Ze krijgen daar zware klappen hoor. :zweep:

Dan heb je toch eerst lekker stenen gegooid naar een minister. :wohaa: Moet je ervoor over hebben :ego:

moonwalker
16-10-07, 22:40
Geplaatst door mark61
Dan heb je toch eerst lekker stenen gegooid naar een minister. :wohaa: Moet je ervoor over hebben :ego:

Je begrijpt het verkeerd. Daar krijg je al klappen als je het maar "denkt". Ze kunnen gedachten lezen die gasten daar. :verrassin

Coolassprov MC
16-10-07, 22:46
Geplaatst door mark61
Waarom zit je dan in dit topic?

Ik zie nergens een bordje met de tekst; ''slechts voor schuimbekkende, hypocriete amateur-turkologen''.


Geplaatst door mark61
Vertel es, op die schotel, worden daar ook verslaggevers bekogeld als ze in Sidi Dingest rondwandelen?

Ik neem TV niet zo serieus; zou je ook eens moeten proberen; misschien kom je op die manier eens van je schuimbek af.

mark61
16-10-07, 22:48
Geplaatst door moonwalker
Je begrijpt het verkeerd. Daar krijg je al klappen als je het maar "denkt". Ze kunnen gedachten lezen die gasten daar. :verrassin

Oh ik kom erop omdat ik laatst zoiets las, op zoek naar gegevens over krottenwijken en de opruiming ervan. Verdomd, het was in Mohammediyya, 2006 was het geloof ik. Zie topic van een paar dagen geleden.

De verzamelde burgerij vond de nieuwe woningen zuigen en gingen stenen gooien naar de Hooggeplaatste Bezoekers die daar voor de opening kwamen :hihi:

Oh nee, het was Fes:

A Fès et Mohammédia, des bidonvillois ont refusé de quitter leurs baraques

Mais ces réussites sont loin d’être la règle. L’absence d’accompagnement social des populations tout au long du projet, pendant la mise en œuvre des chantiers, le déplacement vers les nouveaux sites de relogement, ou lorsque sont établis des programmes de recouvrement financier, sont autant de facteurs qui freinent considérablement les opérations. Toujours pour le cas de Douar Laskar, à Fès, on a frôlé l’émeute quand les habitants ont refusé de quitter leurs baraques (les nouveaux logements étaient pourtant construits à une centaine de mètres). Ils ont même lapidé la délégation officielle conduite par le ministre, lors de l’inauguration du site.

Les demeures avaient été jugées trop petites, inadaptées, trop chères.

mark61
16-10-07, 22:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik zie nergens een bordje met de tekst; ''slechts voor schuimbekkende, hypocriete amateur-turkologen''.



Ik neem TV niet zo serieus; zou je ook eens moeten proberen; misschien kom je op die manier eens van je schuimbek af.

Wat is er nou jochie? Niet tegen de spiegel praten en dan hier simultaantypen.

De turkologie fascineert je blijkbaar, ga je het studeren?

Coolassprov MC
16-10-07, 22:53
Geplaatst door mark61
Oh ik kom erop omdat ik laatst zoiets las, op zoek naar gegevens over krottenwijken en de opruiming ervan. Verdomd, het was in Mohammediyya, 2006 was het geloof ik. Zie topic van een paar dagen geleden.

De verzamelde burgerij vond de nieuwe woningen zuigen en gingen stenen gooien naar de Hooggeplaatste Bezoekers die daar voor de opening kwamen :hihi:

Oh nee, het was Fes:

Gedachtenlees-apparaatje had storing?

mark61
16-10-07, 22:56
Geplaatst door Coolassprov MC
Gedachtenlees-apparaatje had storing?

Hèè Koelereet wat bedoel je nou?

moonwalker
16-10-07, 22:56
Geplaatst door mark61
Oh ik kom erop omdat ik laatst zoiets las, op zoek naar gegevens over krottenwijken en de opruiming ervan. Verdomd, het was in Mohammediyya, 2006 was het geloof ik. Zie topic van een paar dagen geleden.

De verzamelde burgerij vond de nieuwe woningen zuigen en gingen stenen gooien naar de Hooggeplaatste Bezoekers die daar voor de opening kwamen :hihi:

Oh nee, het was Fes:

A Fès et Mohammédia, des bidonvillois ont refusé de quitter leurs baraques

Mais ces réussites sont loin d’être la règle. L’absence d’accompagnement social des populations tout au long du projet, pendant la mise en œuvre des chantiers, le déplacement vers les nouveaux sites de relogement, ou lorsque sont établis des programmes de recouvrement financier, sont autant de facteurs qui freinent considérablement les opérations. Toujours pour le cas de Douar Laskar, à Fès, on a frôlé l’émeute quand les habitants ont refusé de quitter leurs baraques (les nouveaux logements étaient pourtant construits à une centaine de mètres). Ils ont même lapidé la délégation officielle conduite par le ministre, lors de l’inauguration du site.

Les demeures avaient été jugées trop petites, inadaptées, trop chères.

Omg ik ben van Mohammedia. Sweet zeg...Die gasten verdienen het. :giechel:

mark61
16-10-07, 22:57
Geplaatst door moonwalker
Omg ik ben van Mohammedia. Sweet zeg...Die gasten verdienen het. :giechel:

Ja dat zag ik toch, ik wist dat je trots zou zijn :duim: :hihi:

moonwalker
16-10-07, 22:57
Geplaatst door mark61
Hèè Koelereet wat bedoel je nou?

Had het tegen mij, omdat ze deze keer niet in elkaar zijn geslagen voordat ze daadwerkelijk waren begonnen met stenen gooien. :tover:

moonwalker
16-10-07, 22:59
Geplaatst door mark61
Ja dat zag ik toch, ik wist dat je trots zou zijn :duim: :hihi:

Ja maar je weet niet waar die gasten wonen en hoe ze elke dag leugens moeten slikken. Daarom zei ik ook dat ze het verdienden.

Wat er met Prem gebeurt is vind ik wel erg persoonlijk. Belachelijk voor woorden.

mark61
16-10-07, 23:01
Geplaatst door moonwalker
Had het tegen mij, omdat ze deze keer niet in elkaar zijn geslagen voordat ze daadwerkelijk waren begonnen met stenen gooien. :tover:

Oh ik begreep hem al niet. Dank je voor de uitleg. Mijn eigen harde schijf werkt ook wel es niet helemaal.

Koele lui, echt waar. Kwestie van sneller handelen dan denken :tik:

moonwalker
16-10-07, 23:02
Geplaatst door mark61
Oh ik begreep hem al niet. Dank je voor de uitleg. Mijn eigen harde schijf werkt ook wel es niet helemaal.

Koele lui, echt waar. Kwestie van sneller handelen dan denken :tik:

Zo hoort het ook...Van praten komt niets, alleen handelen telt. :roken:

mark61
16-10-07, 23:04
Geplaatst door moonwalker
Zo hoort het ook...Van praten komt niets, alleen handelen telt. :roken:

Ik vraag me intussen af of die huizen nog steeds leeg staan.... Kan je ff gaan kijken?

moonwalker
16-10-07, 23:07
Eff in mijn kristal bol kijken... :tover:

mark61
16-10-07, 23:11
Geplaatst door moonwalker
Eff in mijn kristal bol kijken... :tover:

En en en? Sorry, wat ongeduldig :nerveus:

moonwalker
16-10-07, 23:38
Ik krijg een foutmelding in mijn kristalbol:

Kristalbol Explorer cannot display the city "Mohammedia"

Most likely causes:
You are not connected with the high spirits.
The city is encountering problems.
There might be a typing error in the address.


Nou ja zeg... :traan2:

mark61
16-10-07, 23:43
Geplaatst door moonwalker
Ik krijg een foutmelding in mijn kristalbol:

Kristalbol Explorer cannot display the city "Mohammedia"

Most likely causes:
You are not connected with the high spirits.
The city is encountering problems.
There might be a typing error in the address.


Nou ja zeg... :traan2:

:haha: Ik krijg wel foebel door...

http://goalzz.4gulf.com/i.aspx?i=morocco%2fclub_logo%2fsccm-logo.gif

Al Sawt
16-10-07, 23:45
Geplaatst door Cheetah
En maar raar vinden waarom ze overal uitgekotst worden of dat het raar is dat 15% van de NL-ers op Wilders willen stemmen.

Deze jongens verpesten het niet alleen voor de ''goede Marokkanen'' maar ook voor de andere bevolkingsgroepen. Velen zien immers het verschil niet tussen een Marokkaan of een andere groep, maar kennen alleen het woord allochtoon.

Helaas is het geen kleine groep meer, maar een grote groep die het voor de rest verpest... Groot gelijk. Zonder Marokkanen hadden 100% controles op vluchten vanuit Suriname, nooit plaatsgevonden.

moonwalker
16-10-07, 23:45
Geplaatst door mark61
:haha: Ik krijg wel foebel door...

http://goalzz.4gulf.com/i.aspx?i=morocco%2fclub_logo%2fsccm-logo.gif

:lole:
Daar heeft mijn vader gespeeld toen hij jong was. :)

mark61
16-10-07, 23:47
Geplaatst door moonwalker
:lole:
Daar heeft mijn vader gespeeld toen hij jong was. :)

Waar staat die SC voor? Sporting Club (Chabab Mohamedia)?

moonwalker
16-10-07, 23:48
Geplaatst door Al Sawt
Groot gelijk. Zonder Marokkanen hadden 100% controles op vluchten vanuit Suriname, nooit plaatsgevonden.

Marokkaan en Surinaam...Ik zie het verband niet sorry.
Bovendien zitten tussen de Surinamen ook criminelen, of zijn ze allemaal lieverdjes?

moonwalker
16-10-07, 23:49
Geplaatst door mark61
Waar staat die SC voor? Sporting Club (Chabab Mohamedia)?

Sport Club Chebab Mohammedia. :blij:

mark61
16-10-07, 23:58
Geplaatst door moonwalker
Marokkaan en Surinaam...Ik zie het verband niet sorry.

Dat begrijp ik nou weer wel. Dat bedoel ie nou net, dat er geen verband is.

mark61
16-10-07, 23:59
Geplaatst door moonwalker
Sport Club Chebab Mohammedia. :blij:

Doen ze ook nog wat anders dan voetballen? Vraag ik me altijd af bij 'Sport Club's.

Maarre, we zijn zo off topic. Als Prem nou met zijn cameraploeg door Mohamédia gaat wandelen, krijgt ie dan ook stenen, enfin blikken cola, glazen na3na3? :hihi:

sidi bibi
17-10-07, 00:30
Geplaatst door mark61
Waarom zit je dan in dit topic?

Vertel es, op die schotel, worden daar ook verslaggevers bekogeld als ze in Sidi Dingest rondwandelen?

In Sidi Dingest zijn een stuk of tien grimastrekkende smoelwerken standaard achtergrond.

mark61
17-10-07, 00:31
Geplaatst door sidi bibi
In Sidi Dingest zijn een stuk of tien grimastrekkende smoelwerken standaard achtergrond.

Maar er vliegt zo gauw niks door de lucht?

Coolassprov MC
17-10-07, 00:37
Geplaatst door mark61
DAls Prem nou met zijn cameraploeg door Mohamédia gaat wandelen, krijgt ie dan ook stenen, enfin blikken cola, glazen na3na3? :hihi:

Hij was vorig jaar in Marokko; bekijk de aflevering zou ik zeggen.

mark61
17-10-07, 00:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Hij was vorig jaar in Marokko; bekijk de aflevering zou ik zeggen.

Ik heb geen blik cola zien vliegen.

Coolassprov MC
17-10-07, 00:42
Geplaatst door mark61
Ik heb geen blik cola zien vliegen.

Waarom stel je vragen waarvan je het antwoord reeds weet?

mark61
17-10-07, 00:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Waarom stel je vragen waarvan je het antwoord reeds weet?

Ik was me er niet van bewust dat ie in hetzij Mohamedia, hetzij Sidi Dingest (ben ff de naam van die wijk van Casablanca kwijt) was geweest.

Ik vind het niet eerlijk dat jij het laatst mag pruttelen en dan het topic dicht gaat. Zwaktebod :jammer:

Coolassprov MC
17-10-07, 00:48
Geplaatst door mark61
Ik was me er niet van bewust dat ie in hetzij Mohamedia, hetzij Sidi Dingest (ben ff de naam van die wijk van Casablanca kwijt) was geweest.

Lekker boeiend.


Geplaatst door mark61

Ik vind het niet eerlijk dat jij het laatst mag pruttelen en dan het topic dicht gaat. Zwaktebod :jammer:

Ik was, per slot van rekening, de beklaagde in de topic.

mark61
17-10-07, 00:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Lekker boeiend.

Tang op varken. Ik wou maar zeggen: mijn vragen zijn niet beantwoord. Gek, dat heb ik nou steeds.


Ik was, per slot van rekening, de beklaagde in de topic.

Oh ja oh ja.

sidi bibi
17-10-07, 01:06
Geplaatst door mark61
Maar er vliegt zo gauw niks door de lucht?

Heb een keer een reportage gezien van MA-2 waar een verslaggever werd aangevallen, ruiten van hun auto eruit maar ook de dader te bezichtigen voor het hele land, hier zijn ze niet zo flauw, misschien iets voor Nederland maar dan wel via de Marokkaanse satelliet anders zien die ouders het nog niet.

sidi bibi
17-10-07, 01:08
Geplaatst door mark61
Ik was me er niet van bewust dat ie in hetzij Mohamedia, hetzij Sidi Dingest (ben ff de naam van die wijk van Casablanca kwijt) was geweest.

Ik vind het niet eerlijk dat jij het laatst mag pruttelen en dan het topic dicht gaat. Zwaktebod :jammer:

Sidi Moumen

Olive Yao
17-10-07, 02:17
Geplaatst door Joesoef
Oja? Ik stond vrij neutraal tov Marokkanen, zelfs wat kritisch. Na al het gedoe van de laatste week, tal van gesprekken met Marokkanen heb ik medelijden met ze.
Ik zou ze willen zeggen dat ik in ze blijf geloven.

mark61
17-10-07, 04:43
Geplaatst door sidi bibi
Heb een keer een reportage gezien van MA-2 waar een verslaggever werd aangevallen, ruiten van hun auto eruit maar ook de dader te bezichtigen voor het hele land, hier zijn ze niet zo flauw, misschien iets voor Nederland maar dan wel via de Marokkaanse satelliet anders zien die ouders het nog niet.

Oh dus hier zijn ze eigenlijk halfzacht. Weer wat geleerd. :hihi:

Wat was de aanleiding?

mark61
17-10-07, 04:43
Geplaatst door sidi bibi
Sidi Moumen

Merci.

super ick
17-10-07, 08:49
Geplaatst door Coolassprov MC
Prem en zijn gratis cola-blikje zullen me een rotzorg wezen; net zoals die hele Nederlandse TV; heb niet voor niets een schotelantenne aan de gevel hangen.

Prem belicht juist vaak de 'andere' kant. De kant waar hij vindt dat de overheid steken laat vallen.

Het wordt hoog tijd dat Balkenende of Bos eens een blik cola tegen zijn harsens krijgt. Misschien worden ze dan wakker.
Je zou er gvd maar tussen wonen. Dergelijke gebeurtenissen en reacties zoals de jouwe daarop zorgen voor tweespalt. Het is daar een no-go-area aan het worden en de overheid staat erbij en kijkt ernaar.
En maar potjes thee drinken met buurtwerkers en nog meer geld erin pompen.
Amsterdam Gaza vraagt om een keiharde aanpak. Een avondklok voor kinderen.
Als je weet dat het een gigateringzooi in de wijk is en je laat je jonge kinderen daar willens en wetens tussen lopen dan is er sprake van een soort voorbedachte rade. Of je nu wel of niet kunt lezen of schrijven. Je maakt mij niet wijs dat je geen idee hebt van de daden van je kind. Laat deze mensen voelen dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt. Alles is al ingeschakelt tot aan Imams toe. Wat is er nog niet geprobeert?Kennelijk kankert dit gezwel zo voort. Dan moet het harder aangepakt worden. De tijd van buurthuizen zijn we daar wel voorbij.
Er lopen daar jochies tussen die over de knie horen en een pak op hun broek moeten krijgen. Snotneusjes die de ernst niet inzien omdat de ouders het niet in de oren tetteren.
De harde kern oppakken vanwege serieuse verstoring van de openbare orde en langere tijd vastzetten inclusief zware dwangarbeid.

Coolassprov MC
17-10-07, 10:43
Geplaatst door super ick
Amsterdam Gaza vraagt om een keiharde aanpak.

Afsluiten van stroom, water, financien, toevoerwegen, muur erom heen bouwen,..

observer
17-10-07, 10:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Afsluiten van stroom, water, financien, toevoerwegen, muur erom heen bouwen,.. je vergeet bombarderen heeft el al niet nog een oude 747 over?

Slinger
17-10-07, 10:51
Geplaatst door super ick
Amsterdam Gaza vraagt om een keiharde aanpak. Een avondklok voor kinderen.


Je hebt hier wel een punt. Op den duur krijgen we in Amsterdam natuurlijk net zo'n jihad als in Palestina.

Coolassprov MC
17-10-07, 11:02
Geplaatst door observer
je vergeet bombarderen heeft el al niet nog een oude 747 over?

traangas, fosfor, gifgas,..

i can't wait!

sidi bibi
17-10-07, 11:08
Geplaatst door mark61
Oh dus hier zijn ze eigenlijk halfzacht. Weer wat geleerd. :hihi:

Wat was de aanleiding?

Die aanleiding weet ik niet zeker omdat ik het nieuws niet aandachtig volgde, je krijgt eerst het verhaal en dan de beelden, het verhaal heb ik gemist, het was in elk geval een protestbijeenkomst.

joken
17-10-07, 12:40
Geplaatst door super ick
Prem belicht juist vaak de 'andere' kant. De kant waar hij vindt dat de overheid steken laat vallen.

Het wordt hoog tijd dat Balkenende of Bos eens een blik cola tegen zijn harsens krijgt. Misschien worden ze dan wakker.
Je zou er gvd maar tussen wonen. Dergelijke gebeurtenissen en reacties zoals de jouwe daarop zorgen voor tweespalt. Het is daar een no-go-area aan het worden en de overheid staat erbij en kijkt ernaar.
En maar potjes thee drinken met buurtwerkers en nog meer geld erin pompen.
Amsterdam Gaza vraagt om een keiharde aanpak. Een avondklok voor kinderen.
Als je weet dat het een gigateringzooi in de wijk is en je laat je jonge kinderen daar willens en wetens tussen lopen dan is er sprake van een soort voorbedachte rade. Of je nu wel of niet kunt lezen of schrijven. Je maakt mij niet wijs dat je geen idee hebt van de daden van je kind. Laat deze mensen voelen dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt. Alles is al ingeschakelt tot aan Imams toe. Wat is er nog niet geprobeert?Kennelijk kankert dit gezwel zo voort. Dan moet het harder aangepakt worden. De tijd van buurthuizen zijn we daar wel voorbij.
Er lopen daar jochies tussen die over de knie horen en een pak op hun broek moeten krijgen. Snotneusjes die de ernst niet inzien omdat de ouders het niet in de oren tetteren.
De harde kern oppakken vanwege serieuse verstoring van de openbare orde en langere tijd vastzetten inclusief zware dwangarbeid.



Ik zie het nog anders. Allemaal in het vliegtuig naar het rif gebergte en het het luik open laten voor het vliegtuig geland is.

Ik ben een moeder van 5 kinderen en bij ons is zo iets nog nooit gebeurd school afgemaakt.nooit werkeloos Ik ben een moeder die aan zware depressies leed door mijn zwaar gezin ,maar hield ze toch nog op het rechte pad.Waarom kan dat bij jullie niet.Ik ben altijd goedwillend geweest tegen over allochtonen,maar ik heb er mijn buik voortaan van vol. Jammer voor de goedwillenden ,maar ook mijn stem gaat nu voortaan naar wilders.Jammer.

Julien
17-10-07, 12:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vergoelijk niks; ik ben realistisch. Met een camera-ploeg een probleemwijk binnenlopen en dan roepen ''kijk mij een gevaarlijke wijk binnenlopen!!!''

Prem kan veel zeggen; maar hij mag niet verrast zijn.

Het valt me nog mee dat Prem geen baksteen tegen z'n kop heeft gekregen. Als ie nog een wijk zoekt waar ie dat wel kan krijgen, moet ie me maar bellen; zo helen we hem weer aan wat kijkcijfers.

Dus vanwege een aantal Marokkaanse rotkinderen moeten we de vrijheid van nieuwsgaring en de journalistiek afschaffen?

Dat is gewoon belachelijk. Die rotkinderen moeten zich gewoon gaan gedragen in die wijk, ze hebben genoeg mogelijkheden. Nederland is geen Parijs of NY. Die kinderen zouden zich moeten schamen, de kinderen in de ghetto van Parijs of NY zouden maar al te graag in een wijk als Schilderswijk of A'dam-West willen wonen. Zodra die rotkinderen zich gedragen, dan hoeven ze ook niet meer te zeuren dat ze aandacht van Prem krijgen.

Coolassprov MC
17-10-07, 13:05
Geplaatst door joken
Ik zie het nog anders. Allemaal in het vliegtuig naar het rif gebergte en het het luik open laten voor het vliegtuig geland is.

Dat is dan weer niet aardig voor die nietsvermoedende bergbewoners; beetje aso.

M@riska
17-10-07, 13:07
Geplaatst door Coolassprov MC
muur erom heen bouwen,..


En dan vol water laten lopen?

knuppeltje
17-10-07, 13:13
Er wodt hier nogal wat afgeluld, en dat allemaal om die mislukte advokaat- die even de ranzige reporter uithangt.
Wat heeft die klojo nou voor nieuws te brengen.

Coolassprov MC
17-10-07, 13:14
Geplaatst door M@riska
En dan vol water laten lopen?

Was laatst bij het GWK; daar kan je nu kans maken op een enkeltje marokko; hopelijk zullen er een hoop Turrokanen intrappen.

Cheetah
17-10-07, 13:21
Geplaatst door joken
Ik zie het nog anders. Allemaal in het vliegtuig naar het rif gebergte en het het luik open laten voor het vliegtuig geland is.

Ik ben een moeder van 5 kinderen en bij ons is zo iets nog nooit gebeurd school afgemaakt.nooit werkeloos Ik ben een moeder die aan zware depressies leed door mijn zwaar gezin ,maar hield ze toch nog op het rechte pad.Waarom kan dat bij jullie niet.Ik ben altijd goedwillend geweest tegen over allochtonen,maar ik heb er mijn buik voortaan van vol. Jammer voor de goedwillenden ,maar ook mijn stem gaat nu voortaan naar wilders.Jammer.

Zo lang er geen andere ''concrete'' ideeen zijn, zullen er veel meer stemmen naar Wilders gaan. Tot nu toe is hij de enige die wat aan dit probleem wilt doen.

Als de andere politici WIlders als een gevaar zien, zullen ook zij met concrete uitvoerbare ideen moeten komen en er niet alleen maar maanden over praten zonder dat er wat fatsoenlijks uitkomt.

Ik denk idd dat de Marokannen die zich wel weten te gedragen maar altijd rustig binnen bleven, zich nu moeten laten horen.

Mensen zien op straat alleen maar de Marokkanen die alles willen terroriseren. De goede die binnen zitten, ziet men niet.

Coolassprov MC
17-10-07, 13:27
Geplaatst door Cheetah
Mensen zien op straat alleen maar de Marokkanen die alles willen terroriseren. De goede die binnen zitten, ziet men niet.

Ik geloof er niks van.

Wacht maar tot binnenkort mijn boek uitkomt dan kan niemand deze onzin nog langer volhouden!

super ick
17-10-07, 13:27
Johan Boef 16 okt - 16:14 Nieuws , Misdaad
Cameraploeg belaagd in Slotervaart

Een item over de buurt Slotervaart, dat was de bedoeling. De relletjes van gisteren, de steekpartij bij de school, reden genoeg om met een cameraploeg de buurt in te gaan om de bewoners zelf te vragen wat er speelt. Het liep anders. De ploeg kwam een uurtje geleden met een zwaar vernielde auto terug op de redactie.


Het leek rustig, een dag na de relletjes. De cameraploeg besloot wat beelden te maken van de omgeving van het politiebureau waar gisteren Bilal B. twee agenten zwaar verwondde en vervolgens zelf werd doodgeschoten. En waar 's avonds onrust uitbrak en twee auto's in de brand werden gestoken. De verslaggever stond verderop, op zoek naar verhalen van mensen uit de buurt.

Dan ontvouwt zich, nog voor de camera loopt, een bizar tafereel. Uit het niets komen plotseling een tiental jongens van een jaar of vijftien aangerend met stukken stoeptegel in hun handen. De verbouwereerde cameraploeg ziet hoe ze in een paar seconden de lading van dichtbij en met veel kracht op hun auto loslaten. Dan rennen ze weer de hoek om, maar komen een paar seconden later weer terug. Met een nieuwe lading stenen. Alleen valt de stenenregen niet alleen op de auto, ook de ploeg zelf wordt met de scherpe stukken tegel belaagd. Door een wonder worden ze niet geraakt.



De verslaggever ziet dit alles verbijsterd aan, wil in eerste instantie roepen dat ze moeten ophouden, maar slikt dit in als ze ziet met hoeveel agressie de jongens te werk gaan. Gelukkig hebben de jongeren niet in de gaten dat zij bij de ploeg hoort en wordt ze met rust gelaten. Wel ziet ze dat ze om de hoek, een kleine dertig meter verderop een stapel stenen hebben verzameld en daar telkens weer naar terug gaan voor een nieuwe lading. De actie is kennelijk goed voorbereid.

Na een paar minuten wordt de ploeg ontzet door de politie. De belagers verdwijnen even snel als ze waren gekomen. Niemand wordt gearresteerd.

Als de cameraman z'n verhaal aan de politie vertelt, spreekt een buurtbewoner hem aan. Of hij niet voortaan weg wil blijven 'want jullie veroorzaken alleen maar problemen'.

super ick
17-10-07, 13:28
Opnieuw autobrand, politie paraat
Woensdag 17 oktober 2007
Bij het August Allebéplein is dinsdagavond rond 23.15 uur opnieuw een auto in brand gestoken. Tegen middernacht was de situatie rond het plein rustig. Er zijn geen aanhoudingen verricht.
De politie is in het gebied tussen de Postjesweg, de Derkinderenstraat en Jan Tooropstraat in verhoogde staat van paraatheid. Er rijden politieauto's rond en ook de ME is aanwezig.
Zondag werd een man in het politiebureau op het plein doodgeschoten nadat hij twee agenten had neergestoken. Maandag leidde dit ook al tot onlusten, toen ging een auto in vlammen op en sneuvelden de ruiten van het bureau.

knuppeltje
17-10-07, 13:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik geloof er niks van.

Wacht maar tot binnenkort mijn boek uitkomt dan kan niemand deze onzin nog langer volhouden!

Krijg ik dan een exemplaar van je- gesigneerd en wel? :wink:

super ick
17-10-07, 13:55
Interview buurtbewoners (http://www.geenstijl.tv/2007/10/rutger_in_slotervaart.html)

Coolassprov MC
17-10-07, 14:11
Geplaatst door knuppeltje
Krijg ik dan een exemplaar van je- gesigneerd en wel? :wink:

ligt eraan wat je ervoor over hebt.

Coolassprov MC
17-10-07, 14:12
Geplaatst door super ick
Johan Boef 16 okt - 16:14 Nieuws , Misdaad
....

:loog:

mark61
17-10-07, 14:13
Geplaatst door super ick
Johan Boef

Zal hem leren. Soort zoekt soort :ego:

knuppeltje
17-10-07, 14:19
Geplaatst door Coolassprov MC
ligt eraan wat je ervoor over hebt.

Hehe, kan er nooits eens iets zomaar uit puur liefde? :confused:

Spoetnik
17-10-07, 14:55
Geplaatst door mark61
Ik weet dat je niet serieus was maar wat de zin van je posts dan was ontgaat me volledig.

Ah, je wilt filosoferen.. oh oh wat voor zin heeft het leven toch :huil: :student:

Al Sawt
17-10-07, 15:20
Geplaatst door Cheetah
Zo lang er geen andere ''concrete'' ideeen zijn, zullen er veel meer stemmen naar Wilders gaan. Tot nu toe is hij de enige die wat aan dit probleem wilt doen.

Als de andere politici WIlders als een gevaar zien, zullen ook zij met concrete uitvoerbare ideen moeten komen en er niet alleen maar maanden over praten zonder dat er wat fatsoenlijks uitkomt.

Ik denk idd dat de Marokannen die zich wel weten te gedragen maar altijd rustig binnen bleven, zich nu moeten laten horen.

Mensen zien op straat alleen maar de Marokkanen die alles willen terroriseren. De goede die binnen zitten, ziet men niet. En hoe zit het met Surinamers?

Cheetah
17-10-07, 17:27
Geplaatst door Al Sawt
En hoe zit het met Surinamers?

Daar hebben de goede zich al bewezen en op een aantal wijken na (Kraaiennest/Ganzenhoef/Zuidplein) weten zij zich WEL te gedragen.

super ick
17-10-07, 22:19
Geplaatst door mark61
Zal hem leren. Soort zoekt soort :ego:

Dat ouwe wrak die begint de oorzaak te leggen bij inteelt. Generatie na generatie binnen de familie trouwen laat zijn sporen na claimt ze. :maf:

Al Sawt
18-10-07, 02:55
Geplaatst door Cheetah
Daar hebben de goede zich al bewezen en op een aantal wijken na (Kraaiennest/Ganzenhoef/Zuidplein) weten zij zich WEL te gedragen. Dan nog nadruk op WEL. Criminaliteit in Slotervaart is niet eens een fractie van wat er in Kraaiennest en Ganzenhof plaats vindt. In Slotervaart heb je voornamelijk baldadige jeugd. In Zuidoost heb je echter drugsgerelateerde delicten en dus veel schietpartijen.

Overigens hadden de Surinamers in de jaren 80 ook last van negatieve beeldvorming en ook daar waren er vanuit autochtone optiek, gegronde redenen voor.

Dus wees in vervolg voornamelijk bescheiden als jouw vingertje naar andere groepen gaat wijzen.

super ick
18-10-07, 13:37
Geplaatst door Al Sawt
In Slotervaart heb je voornamelijk baldadige jeugd.


En was het potje thee met Job lekker. Wat een boefjes he?

Olive Yao
18-10-07, 21:32
Geplaatst door super ick
Interview buurtbewoners (http://www.geenstijl.tv/2007/10/rutger_in_slotervaart.html)
De interviewer verstaat zijn vak onvoldoende. Af en toe pijnlijk.

super ick
18-10-07, 21:49
Geplaatst door Olive Yao
De interviewer verstaat zijn vak onvoldoende. Af en toe pijnlijk.

De opzet is om de mensen leeg te laten lopen. Hij geeft het zetje. Op zich doet hij dat goed.
Maar je hebt gelijk het is geen Ischa Meijer.

Olive Yao
18-10-07, 22:02
Geplaatst door super ick
De opzet is om de mensen leeg te laten lopen. Hij geeft het zetje. Op zich doet hij dat goed.
Maar je hebt gelijk het is geen Ischa Meijer.
Voorbeeld, neem toen die man zei dat hij het begreep. Ik zou gevraagd hebben: "Goed, het valt te begrijpen, maar keurt u het ook goed? Da's niet hetzelfde".

Of neem die jongen wie hij vroeg of hij stenen had gegooid. Die antwoordde "Misschien wel, misschien niet". Dat moet je snappen: die jongen had geen zin om verantwoording af te leggen aan de journalist, dus om een verklaring van goed gedrag af te leggen. En dan moet de journalist niet vragen "Waarom zeg je dan niet gewoon nee?" Dan pikt hij het punt van die jongen niet op.

Mensen interviewen is een subtiel vak. Maar dat weet jij ook wel.

Joesoef
18-10-07, 22:16
Geplaatst door Olive Yao
De interviewer verstaat zijn vak onvoldoende. Af en toe pijnlijk.


Rutger is ook geen diepte intervieuwer al zijn veel mensen opmerkelijk open tegen hem. Hier heb je een ander soort journalist voor nodig.

super ick
19-10-07, 08:12
Geplaatst door Olive Yao
Voorbeeld, neem toen die man zei dat hij het begreep. Ik zou gevraagd hebben: "Goed, het valt te begrijpen, maar keurt u het ook goed? Da's niet hetzelfde".

Of neem die jongen wie hij vroeg of hij stenen had gegooid. Die antwoordde "Misschien wel, misschien niet". Dat moet je snappen: die jongen had geen zin om verantwoording af te leggen aan de journalist, dus om een verklaring van goed gedrag af te leggen. En dan moet de journalist niet vragen "Waarom zeg je dan niet gewoon nee?" Dan pikt hij het punt van die jongen niet op.

Mensen interviewen is een subtiel vak. Maar dat weet jij ook wel.

Olive,

Dat is de trend. De mensen op een natuurlijke authentieke wijze helemaal spontaan leeg laten lopen.
Wat dacht je van de oudere vrouw die begon over inteelt en dat dat een oorzaak was. De mensen trouwen al generatie op generatie binnen de familie, neven, nihten. Dat heeft hen dom gemaakt. Die interviewer vindt het geweldig. Probeert er niets van af te doen en als die vrouw klaar is ligt het hele team op hun buik van de lach.