PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland topland voor immigranten



Mark
15-10-07, 22:16
Nederland topland voor immigranten

Gepost door René (Renesite) - Bron: Elsevier.nl
Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2007 @ 13:46
Een 'paradijs' is Nederland voor immigranten. Dit hebben critici van de immigratiestroom altijd al geroepen. Uitgebreid onderzoek onder 25 EU-landen heeft nu ook bevestigd dat immigranten warm worden onthaald in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door diverse Europese organisaties en de Migration Policy Group in Brussel

Er werd onder meer gekeken naar de rechten van de immigranten op het gebied van werk en de kans op een permanente verblijfsvergunning. De mogelijkheden om familieleden over te laten komen, en de wetten tegen discriminatie en racisme werden ook onder de loep genomen.

Nederland is niet het allerbeste uitwijkland. Zweden staat op de eerste plaats met Portugal en België als 2e en 3e. Finland komt na ons op de 5e plaats. In Letland zal je het als immigrant het minst naar je zin hebben, zij staan onderaan de lijst.

knuppeltje
15-10-07, 22:22
Geplaatst door Mark
Nederland topland voor immigranten

Gepost door René (Renesite) - Bron: Elsevier.nl
Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2007 @ 13:46
Een 'paradijs' is Nederland voor immigranten. Dit hebben critici van de immigratiestroom altijd al geroepen. Uitgebreid onderzoek onder 25 EU-landen heeft nu ook bevestigd dat immigranten warm worden onthaald in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door diverse Europese organisaties en de Migration Policy Group in Brussel

Er werd onder meer gekeken naar de rechten van de immigranten op het gebied van werk en de kans op een permanente verblijfsvergunning. De mogelijkheden om familieleden over te laten komen, en de wetten tegen discriminatie en racisme werden ook onder de loep genomen.

Nederland is niet het allerbeste uitwijkland. Zweden staat op de eerste plaats met Portugal en België als 2e en 3e. Finland komt na ons op de 5e plaats. In Letland zal je het als immigrant het minst naar je zin hebben, zij staan onderaan de lijst.


Ik was er al bang voor. :stout:

Poesjkin
16-10-07, 01:31
Zo. En nu maar hopen dat Nederland stopt met klagen.

Maarten
16-10-07, 12:28
Geplaatst door Poesjkin
Zo. En nu maar hopen dat Nederland stopt met klagen.
Je moet als Nederlander eens proberen met een buitenlandse te trouwen, en die dan naar Nederland te krijgen.

Ik ken nou al een paar gevallen waarbij dat vele tienduizenden euro's kostte, en dat was nog niet het ergste.
Gescheiden zijn in het eerste jaar van je huwelijk, of langer. Je vrouw niet kunnen bijstaan bij de bevalling. Kinderen die bijna verhongeren.
Dan de procedurele fouten, de enorme onzekerheid enz..
Ga maar eens verhalen verzamelen over het IND.

knuppeltje
16-10-07, 18:04
Geplaatst door Maarten
Je moet als Nederlander eens proberen met een buitenlandse te trouwen, en die dan naar Nederland te krijgen.

Ik ken nou al een paar gevallen waarbij dat vele tienduizenden euro's kostte, en dat was nog niet het ergste.
Gescheiden zijn in het eerste jaar van je huwelijk, of langer. Je vrouw niet kunnen bijstaan bij de bevalling. Kinderen die bijna verhongeren.
Dan de procedurele fouten, de enorme onzekerheid enz..
Ga maar eens verhalen verzamelen over het IND.

Blijkt volgens die gegevens dan- dat Nederland in de top 3 staat van de gunstige immigratielanden.
Hoeveel zogenaamde rijke landen zijn er op de wereld?

mark61
16-10-07, 18:31
Geplaatst door Maarten
Je vrouw niet kunnen bijstaan bij de bevalling. Kinderen die bijna verhongeren.

Das de schuld van de IND? Merkwaardig. Die moet nu ook al toekomstige Nederlanders bijvoederen in het land van herkomst?

Niets staat een NL-er in de weg om zijn bevallende vrouw bij te staan alwaar ze dat aan het doen is.

Melodrama van het niveau Heintje Davids :hihi:

Wat niet wegneemt dat de IND een tent is met de opdracht: elke binnenkomer zoveel mogelijk frustreren.

Maarten
16-10-07, 20:19
Geplaatst door mark61
Das de schuld van de IND? Merkwaardig. Die moet nu ook al toekomstige Nederlanders bijvoederen in het land van herkomst?

Niets staat een NL-er in de weg om zijn bevallende vrouw bij te staan alwaar ze dat aan het doen is.

Melodrama van het niveau Heintje Davids :hihi:

Wat niet wegneemt dat de IND een tent is met de opdracht: elke binnenkomer zoveel mogelijk frustreren.
Dat frustreren lukt vrij aardig, en het gevolg is dan ook regelmatig Heintje Davids achtige toestanden.
Probleem is dat iedereen in Nederland denkt, dat het in deze moderne tijden wel meevalt, en dus worden al die verhalen als overdreven beschouwd. Ze worden domweg niet geloofd, of half geloofd, en bereiken het nieuws dus niet.
Ik ken nou al twee van die gevallen, die echt om te janken zijn.
Eentje is heel complex. En die man heeft me kunnen voorrekenen dat de totale schade (inclusief inkomstenderving van beiden, en alles er op en er aan) 'm in totaal 300.000 euro gekost heeft, in een procedure die in totaal 3 jaar liep.

Ook inzake bijstand heb ik van dichtbij een geval kunnen zien van intrekking van een uitkering, die pas na anderhalf jaar onterecht bleek. Maar de man stond intussen wel op straat. Hele inboedel op het grof vuil. Regens van beslagleggingen en verhogingen. Schade bedraagt vele tienduizenden, en het grootste deel is niet aantoonbaar en dus niet verhaalbaar. Daar komt ie dus nooit meer bovenop.

Ik zou maar rustig aan doen met Heintje Davids, totdat je eens goed gekeken hebt hoe de dingen in praktijk werken.
Het formalisme, beslistermijnen, bezwaartermijnen, het zijn echt geen seventies meer hoor.
Ik heb wel eens iemand van het CWI aangesproken op zaken. Die zei: we vermelden het jaarlijks allemaal in de rapporten, maar ja.. dan is het aan de politiek om er wat aan te doen, en dan weet je het wel...
En binnen de gemeenten werkt het ook vaak zo: eindeloos afschuiven op elkaar, en een verantwoordelijke vind je niet.
Verder hoor je de verhalen gewoon niet: ze zijn te complex, of mensen schamen zich, of niemand wil die ellende weten.

Maar als je trouwt, dan wil je bij je vrouw zijn he? Nou, volgens de Nederlandse wet kun je dat volstrekt vergeten. En als je tijdens de bevalling erbij wil zijn, en ondersteunend wilt zijn, forget it, enz..
En de gevallen van hongerende kinderen zijn er gewoon, en kun je toerekenen aan hoe lang het duurt.
En hoeveel mensen weten geen zak van het gedonder bij het IND? De meesten belanden in een nachtmerrie..

In feite moet je al in de rechtshulp zitten, om te weten hoe de dingen in praktijk werken. Zelfs de medewerkers van de diensten weten vaak nog niet wat er achter de schermen allemaal gebeurt bij de mensen. En believe me, het IND heeft een bijzonder slechte naam bij die rechtshulpverleners..

Maarten
16-10-07, 20:28
Geplaatst door knuppeltje
Blijkt volgens die gegevens dan- dat Nederland in de top 3 staat van de gunstige immigratielanden.
Hoeveel zogenaamde rijke landen zijn er op de wereld?
Je hebt de hoofdmoot en de uitzonderingen.
Neem bijvoorbeeld dit: een hoog opgeleide technicus kan zó Nederland binnen, en kan meteen vrouw en kinderen meenemen.
Maar als je als hoog opgeleide Nederlandse technicus veel in het buitenland bent (Balkenende is daar erg blij mee), maar daar per ongeluk een vrouw trouwt, dan moet je nog eens opletten..

knuppeltje
16-10-07, 20:49
Geplaatst door Maarten
Je hebt de hoofdmoot en de uitzonderingen.
Neem bijvoorbeeld dit: een hoog opgeleide technicus kan zó Nederland binnen, en kan meteen vrouw en kinderen meenemen.
Maar als je als hoog opgeleide Nederlandse technicus veel in het buitenland bent (Balkenende is daar erg blij mee), maar daar per ongeluk een vrouw trouwt, dan moet je nog eens opletten..

Heb een broer met een met een buitenlandse (Afrikaanse) getrouwd, ging heel makkelijk.
Maar al was dat niet, dan nog blijkt volgens die gegevens Nederland in de top 3 van vriendelijke immigratielanden te staan, misschien zijn ze hier geschrokken en is het daarom zo still hier.

knuppeltje
16-10-07, 21:51
Het blijft dodelijk still hier.
Waar zijn al die lui die eerder Nederland zo totaal intolerant en racistisch vonden.
Alleen al de topictietel moet jullie toch al doen steigeren, denk. :stout:

mark61
16-10-07, 22:01
Geplaatst door Maarten
Dat frustreren lukt vrij aardig, en het gevolg is dan ook regelmatig Heintje Davids achtige toestanden.

Je babbelt wel weer een hoop, maar geeft geen antwoord op mijn 2 vragen.

mark61
16-10-07, 22:05
Geplaatst door Maarten
Je hebt de hoofdmoot en de uitzonderingen.

Er werd onder meer gekeken naar de rechten van de immigranten op het gebied van werk en de kans op een permanente verblijfsvergunning. De mogelijkheden om familieleden over te laten komen, en de wetten tegen discriminatie en racisme werden ook onder de loep genomen.

Het verhaal is dus: ALS je eenmaal binnenkomt, zit je in het 'paradijs'.

barfly
16-10-07, 22:07
Hollandse mores-dvd voor Pool

Van onze verslaggever Peter de Graaf

BOXTEL - Met twintig tegelijk de Aldi binnenstappen, is geen goed plan in Nederland. Polen krijgen tips op een speciale dvd.

De uitzendbureaus die Poolse werknemers in Nederland tewerkstellen, gaan samen met de vakbonden een informatie-dvd maken om de Polen beter voor te bereiden op het wonen en werken in Nederland.

Op de dvd, die begin volgend jaar klaar moet zijn, wordt niet alleen voorlichting gegeven over arbeidsvoorwaarden, verzekeringen en huisvesting. Ook wordt informatie verstrekt over de mores in Nederland, zoals de omgang met de buurt en het bezoek aan de supermarkt.

‘Het wordt geen betuttelings-dvd’, zegt Gerlof Roubos, directeur van de VIA (Vereniging voor Internationale Arbeidsbemiddeling), waarbij 35 uitzendbureaus voor met name Poolse werknemers zijn aangesloten. ‘Het gaat om algemene informatie over hoe wij in Nederland met elkaar omgaan.’ Ook de grote brancheorganisaties van uitzendbureaus ABU en NBBU en de bonden FNV Bondgenoten, Dienstenbond CNV en De Unie doen mee met de campagne.

Zo zal worden uitgelegd dat het verboden is om met drank in het lichaam op het werk te verschijnen. Bij supermarktbezoek wordt aangeraden ‘niet met zijn allen’ naar de winkel te gaan. Want als tien of twintig Polen de Aldi binnengaan, kan dat ‘intimiderend werken voor andere bezoekers’, aldus Roubos.

Volgens Marcel Nuyten, cao-onderhandelaar uitzendkrachten bij FNV Bondgenoten, worden de Polen vooral geïnformeerd over hun rechten in Nederland, om uitbuiting en financiële of fiscale problemen te voorkomen. ‘Maar er zitten ook zaken bij die met inburgering te maken hebben’, zegt hij.

Speciale aandacht krijgt de huisvesting. Roubos: ‘Met hoeveel mensen mag je in een huis wonen, en welke eisen worden gesteld aan hygiëne. Er wordt gefilmd dat iemand in een tent of een schuur slaapt. Dat kan niet, is de boodschap. Of met dertig man in een huis of zolderkamer. Dat kan ook niet.’

Bron: volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article470640.ece/Hollandse_mores-dvd_voor_Pool)

Jammer dat ik geen Pools ken anders had ik waarschijnlijk hard kunnen lachen.

mark61
16-10-07, 22:30
Geplaatst door barfly
Dat kan niet, is de boodschap. Of met dertig man in een huis of zolderkamer. Dat kan ook niet.’

Alsof ze dat zelf bedenken. Stelletje schijnheilen.

Maarten
17-10-07, 00:45
Geplaatst door knuppeltje Heb een broer met een met een buitenlandse (Afrikaanse) getrouwd, ging heel makkelijk.
Ik ken er ook een, en dat duurde 13 maanden. (Intussen raakte er daar een kind zoek.)
Maar die man had een eigen bedrijfje, en moest kilo’s papieren aanvoeren. En er kunnen heel wat procedurele moeilijkheden en misverstanden zijn.


Maar al was dat niet..
Het was ook maar een voorbeeld..


Maar al was dat niet, dan nog blijkt volgens die gegevens Nederland in de top 3 van vriendelijke immigratielanden te staan, misschien zijn ze hier geschrokken en is het daarom zo stil hier.


[B]Het blijft dodelijk still hier.
Waar zijn al die lui die eerder Nederland zo totaal intolerant en racistisch vonden.
Alleen al de topictietel moet jullie toch al doen steigeren, denk. :stout:
Eerst de beer schieten, dan de huid verkopen.
In vreemdelingenzaken moet je de dingen altijd goed uit elkaar houden.
Gezien het bovenstaande zijn de wettelijke regelingen onderzocht, niet de praktijk. Evenmin lijkt onderzocht waar vreemdelingen zoal tegenaan lopen, zodra ze eenmaal legaal binnen zijn.
In theorie zou Nederland in praktijk nog steeds verschrikkelijk intolerant en racistisch kunnen zijn.
Ik denk dat het wel meevalt, maar dat blijkt niet uit dit onderzoek.
En wie weet is Congo nog wel veel meer een “topland voor immigranten”.. grinnik..

Maarten
17-10-07, 00:48
Geplaatst door mark61
Er werd onder meer gekeken naar de rechten van de immigranten op het gebied van werk en de kans op een permanente verblijfsvergunning. De mogelijkheden om familieleden over te laten komen, en de wetten tegen discriminatie en racisme werden ook onder de loep genomen.

Het verhaal is dus: ALS je eenmaal binnenkomt, zit je in het 'paradijs'.
Nee. Zie m'n reactie aan knuppeltje.

mark61
17-10-07, 00:54
Geplaatst door Maarten
Nee. Zie m'n reactie aan knuppeltje.

Jah, tis moordend. De mensen vluchten bij honderdduizenden weg.

Olive Yao
17-10-07, 01:14
Geplaatst door Maarten
Je moet als Nederlander eens proberen met een buitenlandse te trouwen, en die dan naar Nederland te krijgen.

Ik ken nou al een paar gevallen waarbij dat vele tienduizenden euro's kostte, en dat was nog niet het ergste.
Gescheiden zijn in het eerste jaar van je huwelijk, of langer. Je vrouw niet kunnen bijstaan bij de bevalling. Kinderen die bijna verhongeren.
Dan de procedurele fouten, de enorme onzekerheid enz..
Ga maar eens verhalen verzamelen over het IND.
Het kostte vele tienduizenden euro's, en dat was nog niet het ergste, kinderen verhongerden bijna?

Die combinatie overtuigt niet, Maarten.

En dat waren dus al twee gevallen?

Maarten
17-10-07, 01:15
Geplaatst door mark61
Je babbelt wel weer een hoop, maar geeft geen antwoord op mijn 2 vragen.
De antwoorden had je zelf kunnen halen uit wat ik schreef. Maar ik zal het wel doen:
Er is een duidelijk ontmoedigingsbeleid, dat hierop neer komt, dat zaken veel langer duren dan nodig is.
Ik vind dat de IND (of het beleid) dan ook verantwoordelijk is voor de gevolgen van de onnodige vertraging.

In de onnodige wachttijd is vaak sprake van een vrouw, die intussen zwanger is of al kinderen heeft, terwijl haar man dus in nederland zit. Er kunnen regelmatig moeilijkheden en acute toestanden zijn. Het is maar de vraag of hij dan wel altijd 2000 euro voor een ticket kan ophoesten, en vrij kan krijgen van zijn werk. Wat ik gezien heb zijn dus enorme stresstoestanden met grote onzekerheid. En dat kun je inderdaad aan de IND wijten.

Verder is geen sprake van het "bijvoederen van lui die nog geen Nederlander zijn, door de IND". Blijkbaar wordt er door jou zelfs helemaal niet meer nagedacht.
1. Het gaat hier niet over Nederlanderschap, maar over je vrouw binnenhalen.
2. Het gaat ook niet over bijvoederen, want dat zou die vent zelf kunnen als ze hier was.
3. Het kan over je eigen kind gaan, die ergens in de rimboe rondholt. Blijkbaar heb jij geen kinderen.

Olive Yao
17-10-07, 01:22
Geplaatst door Maarten
In de onnodige wachttijd is vaak sprake van een vrouw, die intussen zwanger is of al kinderen heeft, terwijl haar man dus in nederland zit.
Dus haar man heeft haar zwanger of met kinderen achtergelaten?

Maarten
17-10-07, 01:28
Geplaatst door mark61
Jah, tis moordend. De mensen vluchten bij honderdduizenden weg.
Blijkbaar moet je jouw alles met het paplepeltje invoeren, dus ik herhaal het bovenstaande nog maar eens persoonlijk voor jou:
Uit het bovenstaande kun je opmaken dat enkel rechtsstelsels vergeleken zijn.
(vermoedelijk is het zgn. rechtsvergelijkend onderzoek. Dat is bijvoorbeeld vrij gebruikelijk bij de herziening van wetgeving.)
1. Dat zegt helaas niet veel over hoe dat recht in praktijk werkt. Daar moet eerst rechtssociologisch onderzoek voor gedaan worden.
2. Het zegt niets over waar de immigranten vervolgens tegenaan lopen. (recht op werk zegt namelijk nog niet veel. Zwijg ik maar over de asielzoekers, die niet eens mógen werken, en de enorme ellende die daarvan komt.)

Het ging hier verder enkel over de conclusies uit het onderzoek, niet over hoe het immigranten hier vergaat. Je opmerking slaat dus weer eens nergens op. Je bent toch weer een beetje het zwakke broedertje hier. Geeft niet. Ik heb geduld.

Olive Yao
17-10-07, 01:36
Geplaatst door Maarten
Uit het bovenstaande kun je opmaken dat enkel rechtsstelsels vergeleken zijn.
(vermoedelijk is het zgn. rechtsvergelijkend onderzoek. Dat is bijvoorbeeld vrij gebruikelijk bij de herziening van wetgeving.)

1. Dat zegt helaas niet veel over hoe dat recht in praktijk werkt.
Dat klopt. Maar daaruit kun jij niet de gevolgtrekking maken dat het betere recht in Nederland tot slechtere resultaten leidt dan het slechtere recht in andere landen.

(vergelijkend onderzoek, weet je nog?)


Daar moet eerst rechtssociologisch onderzoek voor gedaan worden.
Niet nodig, de conclusies daarvan heb jij al even getrokken.

Charlus
17-10-07, 01:53
Geplaatst door Olive Yao

Geplaatst door Maarten
In de onnodige wachttijd is vaak sprake van een vrouw, die intussen zwanger is of al kinderen heeft, terwijl haar man dus in nederland zit.
Dus haar man heeft haar zwanger of met kinderen achtergelaten?
Vaak is er geen andere mogelijkheid. Voorafgaand aan een verblijfsvergunning moet meestal een inreisvisum (MVV) aangevraagd worden. Voor zo'n visum geldt geen harde beslistermijn waar de IND zich aan moet houden, alleen een "redelijke". De buitenlandse partner moet de beslissing in "het land van bestendig verblijf" afwachten, in de praktijk dus het eigen land. Standaard een kwestie van minimaal drie maanden. Aan een MVV is een waslijst van eisen gekoppeld, om. behaling van het inburgeringsexamen bij een Nederlandse ambassade.
Trouwen met een buitenlandse partner is niet zo moeilijk maar versnelt of vergemakkelijkt op geen enkele manier de procedure. De procedure wordt zelfs mogelijkerwijs iets lastiger omdat een evt. buitenlandse trouwakte ingevoerd moet worden in de GBA voordat tot MVV-toekenning wordt overgegaan.

Olive Yao
17-10-07, 01:58
Geplaatst door Charlus
Vaak is er geen andere mogelijkheid.
Jawel, en zo is gezinshereniging vaak ook mogelijk in het land van herkomst. Maar ik snap je punt en ben het ermee eens.

Maarten
17-10-07, 02:08
Geplaatst door Olive Yao
Het kostte vele tienduizenden euro's, en dat was nog niet het ergste, kinderen verhongerden bijna?

Die combinatie overtuigt niet, Maarten.

En dat waren dus al twee gevallen?
Ik dit soort zaken moet je altijd heel precies kijken naar wat er gebeurt, vooral praktisch. Vaak is het behoorlijk complex.
Sommige kosten moet je namelijk gewoon maken: vliegtickets, verschepingskosten, soms bewakingskosten, voorzieningen, extra reizen om zaken te regelen enz.
Vaak zijn er al snel geen reserves meer, en moet alles uit het maandsalaris komen. Volgende maand kan er dan zus, en de maand daarna zó, en dat is er weer dit, en dan weer dat. En als alles lang duurt, dan kan dat inderdaad oplopen tot vele tienduizenden. En dat zijn dan zaken die echt móeten.
Geld voor levensonderhoud kan dan inderdaad een probleem zijn, maar vooral ook of het daar aan komt, en wat ze moet doen om het te krijgen? In sommige streken kun je beter maar wegblijven van álle instanties.
En als er daar overal grote armoede is, en iemand daar krijgt geld, dan krijg je weer hele nieuwe problemen.. Het is maar de vraag wie er dan wát krijgt..

Maar ik noemde twee gevallen. In het ene geval hongerde een kind dáar. Die was om die reden ook de helft van de tijd spoorloos, en kon ook niet geholpen worden als er wél geld was. In het andere geval werd híer in Nederland gehongerd. Hij was namelijk door de toestand volledig berooid, en had in zijn bedrijfje te maken met achterstallige betalingen door schuldenaren. Dan krijg je echt nergens geld van. En hij had echt te maken gehad met hongerende kinderen. Denk vooral niet dat de bijstand daar boodschap aan heeft.

Maarten
17-10-07, 02:17
Geplaatst door Olive Yao
Dat klopt. Maar daaruit kun jij niet de gevolgtrekking maken dat het betere recht in Nederland tot slechtere resultaten leidt dan het slechtere recht in andere landen.

(vergelijkend onderzoek, weet je nog?)


Niet nodig, de conclusies daarvan heb jij al even getrokken.
Je leest blijkbaar slecht, en begrijpt ook niet wat het punt is.
Hier staat enkel het onderzoek centraal, en de conclusie er uit.
Ik zeg enkel, dat het onderzoek minder zegt, dan hier gesuggereerd wordt.

Wil je echt gaan vergelijken hoe het is om naar Europese landen te emigreren, dan zul je een heel ander soort onderzoek moeten doen. En zeker als het om recht gaat, en je eigenlijk moet gaan kijken naar wat er in praktijk van terecht komt.

Olive Yao
17-10-07, 02:26
Geplaatst door Maarten
Hier staat enkel het onderzoek centraal, en de conclusie er uit.
Ik zeg enkel, dat het onderzoek minder zegt, dan hier gesuggereerd wordt.
Ik weet niet of het meer suggereert dan het zegt.


Wil je echt gaan vergelijken hoe het is om naar Europese landen te emigreren, dan zul je een heel ander soort onderzoek moeten doen. En zeker als het om recht gaat, en je eigenlijk moet gaan kijken naar wat er in praktijk van terecht komt.
Kijk, helemaal mee eens.

Maarten
17-10-07, 02:27
Geplaatst door Olive Yao
Dus haar man heeft haar zwanger of met kinderen achtergelaten?
Dat zal zelfs in het merendeel der gevallen het geval zijn.
Stel het je maar voor. Man werkt in het buitenland. (meestal tijdelijk. Of is op vakantie).
Hij ontmoet daar een vrouw, beleeft mooie sterrenhemels, en ze trouwen. Zij raakt zwanger.
En dan komt het moment waarop het IND-gedonder begint, en hij terug moet. En dan kan ie dus zijn kersverse vrouw en zijn eigen kind achterlaten.
Of omgekeerd: de vrouw is al hier (illegaal, of als toerist, of met tijdelijke verblijfsvergunning). Die wordt dan gedwongen de procedure in haar eigen land af te wachten. (ik weet niet of je kind dan mag blijven? Misschien wel niet? Of misschien wel, maar je vrouw wordt dan gek in het buitenland, en jij moet een manier verzinnen om het kind te verzorgen.)
(het kan natuurlijk omgekeerd ook om een Nederlandse vrouw gaan, die een buitenlandse man trouwt.)

Maarten
17-10-07, 02:41
Geplaatst door Olive Yao
Ik weet niet of het meer suggereert dan het zegt.
Ja dat doet het.
Mensen die niet thuis zijn in recht, denken al snel dat de praktijk wel bij het recht zal aansluiten. En je kunt toch procederen? Nou, dan zal het in het algemeen wel goed komen, aldus de gedachte.

Je moet al een vak zoals rechtssociologie gedaan hebben (zelfs de meeste juristen krijgen daar niet eens een inleiding in.), om te weten hoe groot het verschil tussen theorie en praktijk kan zijn.
Er is zelfs duidelijke nepwetgeving of compromiswetgeving, die er kwam vanwege de politieke wenselijkheid, maar die helemaal niet de bedoeling heeft echt te werken. Kwestie van politieke dealtjes en strategie.

Vreemdelingenrecht is vermoedelijk het rechtsterrein waarbij de verschillen tussen de bedoeling en de praktijk het grootst is. Ik vind het echt een bende met ontzettend veel willekeur. (en uiteraard ook met veel gerotzooi door de belanghebbende burgers.)

mark61
17-10-07, 04:22
Geplaatst door Maarten
In de onnodige wachttijd is vaak sprake van een vrouw, die intussen zwanger is of al kinderen heeft, terwijl haar man dus in nederland zit. Er kunnen regelmatig moeilijkheden en acute toestanden zijn. Het is maar de vraag of hij dan wel altijd 2000 euro voor een ticket kan ophoesten, en vrij kan krijgen van zijn werk. Wat ik gezien heb zijn dus enorme stresstoestanden met grote onzekerheid. En dat kun je inderdaad aan de IND wijten.

Sjezus wat een gelul. Man man man vind je jezelf niet een beetje achterlijk als je dit leest? Hij hep geen 2000 euro om zijn vrouw te bezoeken? Dan voldoet ie vast niet aan de inkomenseis. Hoe dacht hij vrouw en kroost dan te gaan onderhouden? Hoe vaak komt dat eigenlijk voor, zwangerschapsproblemen? Hoe dacht ie dan het ziekenhuis te gaan betalen? Waarom moet hij haar al bezwangeren voor ze goed en wel hier is? Waarom eigenlijk at all? Het is de schuld van de IND dat ie geen vrij krijgt van zijn werk? :haha:

Heintje Davids :rolleyes:


Verder is geen sprake van het "bijvoederen van lui die nog geen Nederlander zijn, door de IND".

Geef nou es antwoord, ipv dat gelul. De IND moet dus toekomstige NL-ers bijvoederen? Want dat stelde je eerder. Hoe zie je dat eigenlijk voor je, dat een NL man een vrouw ergens opdiept in een vluchtelingenkamp? Hoeveel % van die importerende mannen denk jij dat een vrouw trouwt met hongerende kinderen? Wie maakt er nou een uitgehongerde vrouw en haar hongerende bloedjes van kinderen zwanger? Wat een beest :haha:

Heintje Davids :rolleyes:

mark61
17-10-07, 04:25
Geplaatst door Olive Yao
Dus haar man heeft haar zwanger of met kinderen achtergelaten?


Het zijn beesten die Hollanders, wat ik je brom :wijs:

mark61
17-10-07, 04:29
Geplaatst door Maarten
1. Het gaat hier niet over Nederlanderschap, maar over je vrouw binnenhalen.

Joh.


2. Het gaat ook niet over bijvoederen, want dat zou die vent zelf kunnen als ze hier was.

Ik heb nieuws voor je, dat kan ie ook van hieraf.


3. Het kan over je eigen kind gaan, die ergens in de rimboe rondholt. Blijkbaar heb jij geen kinderen.

Nee je moet een vrouw op jong jagen ergens in de rimboe. Ben jij ff geschift. Blijkbaar heb je geen vrouw én geen kinderen :giechel:

mark61
17-10-07, 04:32
Geplaatst door Maarten
Blijkbaar moet je jouw alles met het paplepeltje invoeren, dus ik herhaal het bovenstaande nog maar eens persoonlijk voor jou:
Uit het bovenstaande kun je opmaken dat enkel rechtsstelsels vergeleken zijn.

Als je begrijpend had gelezen, en even het rapport had opgesnord, wist je dat het over BELEID gaat. Lees maar, het staat echt hierboven.


Het ging hier verder enkel over de conclusies uit het onderzoek, niet over hoe het immigranten hier vergaat.

Nee, daar begin jij over en verzint wat uit je duim. Terwijl je net zo goed als ik weet dat de halve wereld graag deze kant op komt.

Vertel nog es over die belastingbetalers?

mark61
17-10-07, 04:41
Geplaatst door Maarten
Dat zal zelfs in het merendeel der gevallen het geval zijn.
Stel het je maar voor. Man werkt in het buitenland. (meestal tijdelijk. Of is op vakantie).
Hij ontmoet daar een vrouw, beleeft mooie sterrenhemels, en ze trouwen. Zij raakt zwanger.

Het wordt steeds doller. Schatrijke expats zonder geld voor ticket of eten trouwen met uitgehongerd éénoudergezin in rimboe.

3 weken op strandvakantie in Phu Ket en hup, trouwen, bezwangeren. Wat een tempo.


Of omgekeerd: de vrouw is al hier (illegaal, of als toerist, of met tijdelijke verblijfsvergunning). Die wordt dan gedwongen de procedure in haar eigen land af te wachten.

Tsja, dat ligt nogal voor de hand. Uitgehongerde zwangere toeristes met horden kinderen. Kan iemand dit nog volgen?

Je kan ook gewoon zeggen dat de IND sucks zonder Heintje Davidsverhalen hoor.

StevieK
17-10-07, 05:17
Geplaatst door knuppeltje
Het blijft dodelijk still hier.
Waar zijn al die lui die eerder Nederland zo totaal intolerant en racistisch vonden.
Alleen al de topictietel moet jullie toch al doen steigeren, denk. :stout:

Ach , misschien hebben ze het land al verlaten en zijn weer terug in hun geboorte land. Het is wel jammer dat de IND makkelijker gespuis en andere onduidelijke figuren toestemming geeft terwijl goedwillende die proberen hun partner op vakantie naar Nederland te halen , laat staan te immigreren eerst door de dikke muur van de IND moet door dringen.

knuppeltje
17-10-07, 09:55
Geplaatst door Maarten
Ik ken er ook een, en dat duurde 13 maanden. (Intussen raakte er daar een kind zoek.)
Maar die man had een eigen bedrijfje, en moest kilo’s papieren aanvoeren. En er kunnen heel wat procedurele moeilijkheden en misverstanden zijn.


Het was ook maar een voorbeeld..



Eerst de beer schieten, dan de huid verkopen.
In vreemdelingenzaken moet je de dingen altijd goed uit elkaar houden.
Gezien het bovenstaande zijn de wettelijke regelingen onderzocht, niet de praktijk. Evenmin lijkt onderzocht waar vreemdelingen zoal tegenaan lopen, zodra ze eenmaal legaal binnen zijn.
In theorie zou Nederland in praktijk nog steeds verschrikkelijk intolerant en racistisch kunnen zijn.
Ik denk dat het wel meevalt, maar dat blijkt niet uit dit onderzoek.
En wie weet is Congo nog wel veel meer een “topland voor immigranten”.. grinnik..

Niet zo dom lullen Maarten, je weet donders goed waar het om gaat.