PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen in Delft zo arm dat ze putten moeten stelen



Mark
16-10-07, 20:28
Tientallen putdeksels verdwenen in Delft
Uitgegeven: 16 oktober 2007 20:58

DELFT - In Delft zijn in minder dan drie maanden tijd maar liefst 32 put- en kolkdeksels verdwenen. Dat maakte de gemeente Delft dinsdag bekend.

De gemeente en de politie Haaglanden roepen inwoners van Delft op alert te zijn, omdat het gevaar oplevert. Tot op heden zijn er geen ongelukken gebeurd. Openliggende putten kunnen tot wel vier meter diep zijn.

De gemeente heeft inmiddels voorzorgsmaatregelen getroffen. Er zijn extra deksels gekocht zodat verdwenen deksels snel vervangen kunnen worden.

Motief

Politie en gemeente hebben geen idee wat het motief voor de putdekseldiefstallen is, ze zijn van gietijzer.

Ook vragen politie en gemeente de burgers van Delft op te letten of ze putdeksels missen en "verdachte handelingen rondom putten" te melden. Volgens een woordvoerster van de gemeente heeft een belrondje naar andere gemeenten ook niets opgeleverd.

Vooralsnog lijkt Delft de enige stad waar de dieven hebben toegeslagen.

Joesoef
16-10-07, 20:35
Is niet echt lekker, ben eens met de fiets over de kop geslagen doordat iemand een putdeksel had ontvreemd.

barfly
16-10-07, 20:53
Ik ken die putdeksels wel want ik heb er eens een geprobeerd van de grond te krijgen. Alles gietijzer, ben benieuwd hoe ze 't vervoerd hebben. :)

Joesoef
16-10-07, 21:01
Geplaatst door barfly
Ik ken die putdeksels wel want ik heb er eens een geprobeerd van de grond te krijgen. Alles gietijzer, ben benieuwd hoe ze 't vervoerd hebben. :)


Wist niet dat jij pools was :argwaan:

mark61
16-10-07, 21:06
Geplaatst door Joesoef
Wist niet dat jij pools bent :argwaan:

Kazach? Mongool? Daar is putdeksels verzamelen een nationale hobby :lachu:

Marsipulami
16-10-07, 21:06
Geplaatst door Mark

Politie en gemeente hebben geen idee wat het motief voor de putdekseldiefstallen is, ze zijn van gietijzer.



Schroothandelaars, evt wegenwerkers kunnen die dingen gebruiken.

Joesoef
16-10-07, 21:06
Je tilt je wel een breuk, voor wat?

mark61
16-10-07, 21:08
Geplaatst door Joesoef
Je tilt je wel een breuk, voor wat?

Ik vrees dat het een variant is op stenen door de ruiten van rijdende auto's heengooien is.

barfly
16-10-07, 21:22
Geplaatst door Joesoef
Wist niet dat jij pools was :argwaan:

In m'n vrije tijd run ik geheel belangeloos een soort uitzendbureautje :stout:

mark61
16-10-07, 21:25
Geplaatst door barfly
In m'n vrije tijd run ik geheel belangeloos een soort uitzendbureautje :stout:

Zeg es: 'niet met zijn 30en in één bed liggen'?

Joesoef
16-10-07, 21:37
Geplaatst door barfly
In m'n vrije tijd run ik geheel belangeloos een soort uitzendbureautje :stout:


Dat zaakje stinkt :ego: