PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulde voor de bewoners van Slotervaart!



Al Sawt
16-10-07, 23:06
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.

Olive Yao
16-10-07, 23:36
Ja, was me ook al opgevallen.

Sommige berichtgeving in de media vond ik ook sympathiek.
(Ik heb het natuurlijk niet over die hysterische bullshit die over "jihad" begon).

mark61
16-10-07, 23:41
Ik vond die imam wel parmantig die klaagde over de media. In het Arabisch. :moe: Wat een mens doet vermoeden dat ie die 'media' helemaal niet kan volgen.

Someone123
17-10-07, 00:10
Opnieuw auto in brand in Amsterdam-Slotervaart

AMSTERDAM - Jongeren hebben dinsdagavond opnieuw een auto in de brand gestoken achter het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Dat heeft de politie gezegd.

De brandweer heeft de brand snel geblust. „De jongens zijn weggerend en er zijn geen aanhoudingen verricht”, aldus de politiewoordvoerder.

Daarna is het weer rustig geworden in het stadsdeel. De mobiele eenheid (ME) is uit voorzorg in groten getale aanwezig in de wijk om eventuele opstootjes in de kiem te smoren. Ook het politiebureau wordt bewaakt door de ME.

Olive Yao
17-10-07, 00:26
Dat doet niet af aan Al Sawts post, Someone123.

Kal-El B.V
17-10-07, 00:34
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.


En vergeet niet de rellen in de wijk ondiep.

Ben al op verschillende fora geweest en wordt erg misselijk en ook gewoon erg moe van de pagina's vol geschreven met racistische vuiligheid. Pagina's vol.

En overal doen ze allemaal alsof nog nooit eerder rellen zijn uitgebroken nadat een politieagent een persoon terecht had neergeschoten.

Terwijl de rellen in ondiep nog niet eens een half jaar oud zijn.

Olive Yao
17-10-07, 00:47
Geplaatst door Kal-El B.V
En vergeet niet de rellen in de wijk ondiep.

Ben al op verschillende fora geweest en wordt erg misselijk en ook gewoon erg moe van de pagina's vol geschreven met racistische vuiligheid. Pagina's vol.

En overal doen ze allemaal alsof nog nooit eerder rellen zijn uitgebroken nadat een politieagent een persoon terecht had neergeschoten.

Terwijl de rellen in ondiep nog niet eens een half jaar oud zijn.
Helemaal mee eens, Kar_El B.V

Maar nogmaals, deze keer kwam ik ook sympathieke reacties in de media tegen. De toon viel me op: het ging over de slag voor mensen in Nederland , in een stadswijk in Nederland.

Saamhorig, niet wij-zij, om zo te zeggen.

tr_imparator
17-10-07, 02:12
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.

Dank u, vriendelijk! :ego:


Heb een netwerkvrouw gesproken, maar wilde toch niet voor de camera. Ze zei dat niemand dat wilde en dat ze daarom zo moesten gissen...met wellicht rare conclusies. Ik zei dat ze me alles mocht vragen, maar had geen zin in een camera.

Ik heb haar het een en ander uitgelegd. That's it. 10 minuutjes ofzo. En toen weer ziek naar huis gegaan..(moest even naar AH)...

Geen camera, nee. Was een beetje bang dat ik toch ergens herkend zou worden met mijn anarchistische gelul...bovendien hecht ik veel, misschien te veel waarde aan mijn privacy. :afro:

mark61
17-10-07, 07:52
Geplaatst door tr_imparator
Geen camera, nee. Was een beetje bang dat ik toch ergens herkend zou worden met mijn anarchistische gelul...bovendien hecht ik veel, misschien te veel waarde aan mijn privacy. :afro:

:hihi: De volgende keer zeg je gewoon: u kunt mijn reactie lezen daaro, nick dattem. Vervolgens loop je :ego: weg.

Bar
17-10-07, 08:12
Hulde voor mijn buren, mijn dorp, provincie en land.
Omdat ze geen rellen zijn gestart vanwege twee zwaar verwonde politieagenten. Geen enkele gebroken ruit, verbrande auto, gemolesteerde marokkaan of wat dan ook gezien.

Hulde, hulde, hulde...

(ik bedoel maar, gaan we tegenwoordig iedereen toejuichen die niet als een beest reageert)

Slinger
17-10-07, 08:34
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.

Hulde? Er is een politiebureau aangevallen!
Hulde? Alsof het niet normaal is dat je niet te keer gaat en geen relletjes schopt!

knuppeltje
17-10-07, 08:45
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.

De eigenaar van die auto mag dan ook best tevreden zijn.

Bos en Lommer
17-10-07, 08:58
Hulde???? Twee auto's in de fik gestoken, stenen gegooid e.d. voor een laffe aanval waarbij twee onschuldige mensen gewond zijn geraakt?

Karin.N
17-10-07, 09:21
Geplaatst door Slinger
Hulde? Er is een politiebureau aangevallen!
Hulde? Alsof het niet normaal is dat je niet te keer gaat en geen relletjes schopt!


Overdrijf niet zo, wil je.

1 man, valt een agente aan, dat maakt nog geen heel politiebureau en de wijk heeft daar zo wie zo niets mee te maken.

Slinger
17-10-07, 09:30
Geplaatst door Karin.N
Overdrijf niet zo, wil je.

1 man, valt een agente aan, dat maakt nog geen heel politiebureau en de wijk heeft daar zo wie zo niets mee te maken.

Volg jij het nieuws wel? De volgende dag werd het politiebureau aangevallen. De straatklinkers vlogen door de ruiten, terwijl de agenten onder het meubilair dekking zochten. In de wijk gingen auto's in vlammen op.

Slinger
17-10-07, 09:56
Geplaatst door wytze
een paar stenen, 1 of 2 auto's. niet meer dan 20-30 jongeren.

dat valt dus reuze mee.

Valt mee? Het is gewoon wachten op het moment dat iemand door zo'n vliegende bakkei dodelijk getroffen wordt. Dan wordt er natuurlijk door de poltie geschoten en dan hebben we jihad in de polder. Banlieu-scenario. Marcouch ziet dat gevaar ook. Hij heeft om hardere maatregelen gevraagd.

reason
17-10-07, 10:11
Het is altijd nuttig om de zaak eens nuchter op een rijtje te zetten.

Een psychisch gestoorde jongeman komt een politiebureau binnen, en steekt met een mes los op twee politie-agenten, die ernstige wonden oplopen. Een van de agenten schiet de jongeman neer, die door de schotwond sterft.
’s Avonds trekt een groep van zo’n 20 tot 30 jongeren rond, die het politiebureau bekogelen met stenen waarbij ruiten kapot gaan, en die een auto in brand steken die geheel uitbrandt. De volgende dagen wordt een televisiebusje gekogeld, waarbij een autoruit sneuvelt, en gaat nog een auto in vlammen op.
Tot zover de feiten.

Al sawt maakt vervolgens de buurt een compliment dat het zo rustig is gebleven.
Is dat terecht?

Als je zegt dat de rellen veel grootschaliger hadden kunnen zijn en tot veel meer schade hadden kunnen leiden, zou je daar de conclusie aan kunnen verbinden dat het een terecht compliment is.
Maar ik vind die redenering onjuist.
Waarom?

Omdat er geen enkele aanleiding is voor rellen. De politie heeft immers correct gehandeld door Bilal neer te schieten. Iedereen die anders beweert, kan niet serieus worden genomen.
Dat betekent dat het waanzin is om als reactie ruiten in te gooien, en auto’s in brand te steken.
Er is dan ook geen enkele aanleiding om de buurt een compliment te maken. En evenmin om ‘de buurt’ -als geheel- een verwijt te maken.

Er is wel alle aanleiding om de relschoppers verwijten te maken.
Zij gedragen zich op een walgelijke wijze.
Dat is heel goed verwoord door stadsdeelvoorzitter Marcouch.
Die overigens mensen in de buurt wél een verwijt maakt, door te zeggen dat ouders hun kinderen – oudere kinderen die rotzooi trappen – ’s avonds binnen zouden moeten houden.

Max Stirner
17-10-07, 10:27
Geplaatst door wytze
een paar stenen, 1 of 2 auto's. niet meer dan 20-30 jongeren.

dat valt dus reuze mee.



Jamaja. Die jongeren kunnen feitelijk de dienst blijven uitmaken, dat is straffeloos auto's in de hens steken, ramen van een politiebureau inkinkelen en een NOS cameraploeg stenigen.


Dat dat volgens iedereen 'reuze meevalt', is veelzeggend.

Dat de politie blijkbaar niemand heeft durven arresteren - ongetwijfeld uit angst voor verdere escalatie - vinnik trouwens ook heel veelzeggend.

mark61
17-10-07, 10:28
Geplaatst door knuppeltje
De eigenaar van die auto mag dan ook best tevreden zijn.

Met een beetje pech is het een Marokkaan. Ik zie nog zo die verbitterde gezichten voor me in de banlieue destijds, hardwerkende moslims enzo, auto weg :cheefbek:

knuppeltje
17-10-07, 10:33
Geplaatst door mark61
Met een beetje pech is het een Marokkaan. Ik zie nog zo die verbitterde gezichten voor me in de banlieue destijds, hardwerkende moslims enzo, auto weg :cheefbek:

Ach, zolang Al maar tevreden is moet die eigenaar niet klagen toch.

David
17-10-07, 10:36
Geplaatst door wytze
een paar stenen, 1 of 2 auto's. niet meer dan 20-30 jongeren.

dat valt dus reuze mee.


Valt inderdaad reuze mee. Twintig, dertig jongeren zijn eenvoudig op te pakken. Dan hebben de bewoners van Slotervaart ook weer rust.

Coolassprov MC
17-10-07, 10:38
Geplaatst door mark61
Met een beetje pech is het een Marokkaan. Ik zie nog zo die verbitterde gezichten voor me in de banlieue destijds, hardwerkende moslims enzo, auto weg :cheefbek:

Heb een keertje mijn eigen auto in de fik gestoken;
was vergeten waar ik hem had geparkt en in het donker en door de haast was het niet te zien; kwam er pas de volgende dag achter bij daglicht en dankzij de brandweer die hem niet helemaal hadden laten uitbranden; 1 geluk; ik was dit keer niet verdacht!

mark61
17-10-07, 10:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Heb een keertje mijn eigen auto in de fik gestoken; was vergeten waar ik hem ookal weer had geparkt en in het donker en in de haast was het moeilijk te zijn; ik kwam er pas achter de volgende dag achter bij daglicht en dankzij de brandweer die hem niet helemaal hadden laten uitbranden; 1 geluk; ik was dit keer niet verdacht!

Wat heb jij spannende belevenissen! Keerde de verzekering uit?

Bedoel je met deze reactie nou dat Marokkaans tuig niet zo stom is om auto's van andere Marokkanen in de fik te steken? Hebben ze daar kaartenbakken van, of kan je ze scannen ofzo?

Coolassprov MC
17-10-07, 10:49
Geplaatst door mark61
Wat heb jij spannende belevenissen! Keerde de verzekering uit?

Jawel, maar ik heb het geld teruggestort; zo eerlijk ben ik dan weer wel.


Geplaatst door mark61
Bedoel je met deze reactie nou dat Marokkaans tuig niet zo stom is om auto's van andere Marokkanen in de fik te steken? Hebben ze daar kaartenbakken van, of kan je ze scannen ofzo?

Ik ben serieus; ben jij dat ook?

chirpy
17-10-07, 11:17
Het blijft wel een beetje bij hetzelfde. Er gebeurt iets waarbij een Marokkan of Marokkanen betrokken zijn en iedereen krijgt er de schuld van. De jongens vinden hun rechtvaardiging in het feit dat er iemand is doodgeschoten, zonder zich af te vragen waarom en de ouders treuren om het verlies van hun zoon en geven de geestelijke gezondheidszorg de schuld. Van die ouders kan ik me het goed invoelen, hun verdriet is zo groot dat deze reactie begrijpelijk is, maar van dat tuig beslist niet. Och een auto, daar pakken wij hen niet voor op. Wat gaan we toch slap om met dit domme volk.
Wanneer nemen "zij " nu een zelf de verantwoordelijkheid op zich van hun eigen daden, of daden door groepsleden begaan. Triest voor al die goedwillende en hardwerkende cultuurgenoten.

Max Stirner
17-10-07, 11:27
Geplaatst door chirpy

Wanneer nemen "zij " nu een zelf de verantwoordelijkheid op zich van hun eigen daden, of daden door groepsleden begaan.


Das eigenlijk heel tegenstrijdig ..... 'eigen daden' en 'daden door groepsleden'.


Ik denk dat het onontkoombaar en misschien zelfs wel goed is dat de hele kudde wordt aangesproken op het idiote gedrag van een relatief klein groepje.

Dat is de beste methode om hen te dwingen intern orde op zaken te stellen.

knuppeltje
17-10-07, 12:26
Ik heb altijd al gezegd: ben je een klootzak van een vent- wordt dan politieagent. Was wel na een verkeersboete- verkeerd geparkeerd geloof ik, en hij kon het niet horen.
Maar het is toch godsgeklaagd dat dat nozemtuig niet in de hand kan worden gehouden- als het zogenaamd toch maar om zo weinigen gaat.
Nee mensen als Thaleb en Markouch in de kou laten- staan das gezond.
Shit- vroeger hadden we nog de mariniers waar je van op aan kon. Dat waren nog eens tijden. :stout:

Coolassprov MC
17-10-07, 12:34
Geplaatst door knuppeltje
Ik heb altijd al gezegd: ben je een klootzak van een vent- wordt dan politieagent. Was wel na een verkeersboete- verkeerd geparkeerd geloof ik, en hij kon het niet horen.


Laffe hond

knuppeltje
17-10-07, 12:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Laffe hond


:fpimp:

mark61
17-10-07, 13:08
Geplaatst door Max Stirner
Das eigenlijk heel tegenstrijdig ..... 'eigen daden' en 'daden door groepsleden'.


Ik denk dat het onontkoombaar en misschien zelfs wel goed is dat de hele kudde wordt aangesproken op het idiote gedrag van een relatief klein groepje.

Dat is de beste methode om hen te dwingen intern orde op zaken te stellen.

Ik vind er niks interns aan. Wat hebben tigduizend (Amsterdamse) Marokkanen met 30 man te maken?

Die smerissen moeten gewoon dat bureau uitstormen en het zooitje oppakken. Is dat echt zo moeilijk?

Al Sawt
17-10-07, 13:12
Geplaatst door Slinger
Hulde? Er is een politiebureau aangevallen!
Hulde? Alsof het niet normaal is dat je niet te keer gaat en geen relletjes schopt! Het is inderdaad abnormaal dat het rustig is. Als je vergelijking trekt met andere dodelijke incidenten waarbij politie betrokken is.

Al Sawt
17-10-07, 13:14
Geplaatst door knuppeltje
De eigenaar van die auto mag dan ook best tevreden zijn. Dat is inderdaad zo. Maar in vergelijking met andere rellen, zou het een detail zijn.

knuppeltje
17-10-07, 13:16
Geplaatst door Al Sawt
Dat is inderdaad zo. Maar in vergelijking met andere rellen, zou het een detail zijn.

Ik wil jou nog eens horen als het jouw auto is.

mulan
17-10-07, 13:17
Geplaatst door mark61
Ik vind er niks interns aan. Wat hebben tigduizend (Amsterdamse) Marokkanen met 30 man te maken?

Die smerissen moeten gewoon dat bureau uitstormen en het zooitje oppakken. Is dat echt zo moeilijk?

30 kinderen om precies te zijn. Mensen schijnen te vergeten dat het vooral kleuters zijn die daar stoer lopen te doen. En het is ook geen hooligan niveau. Dat zijn vaak grote gasten die de ME op hun af moeten krijgen wil er orde op zaken gesteld worden. Dit zijn jongetjes van 1 meter 60 op zijn grootst. Ik snap niet dat er niet een paar politieagenten die gasten ff droppen thuis en zeggen hou dat rotkind ff bij je wil je. Een grote bek en mensen deinsen meteen terug en denken dat wereldoorlog 3 is uitgebroken. Zie ze voor wat ze zijn. Niet meer en niet minder. Alleen op die manier kun je er iets tegen ondernemen.

Al Sawt
17-10-07, 13:19
Geplaatst door Slinger
Volg jij het nieuws wel? De volgende dag werd het politiebureau aangevallen. De straatklinkers vlogen door de ruiten, terwijl de agenten onder het meubilair dekking zochten. In de wijk gingen auto's in vlammen op. Leugens. Pure leugens.

Er zijn paar stenen gegooid en dat was eenmalig. Gisteren was er totaal rust.

Hoe ik het weet? Ik was gehele avond bij de politiebureau. Dus bespaar me jouw 'deskundige' mening.

super ick
17-10-07, 13:21
Geplaatst door Al Sawt
Ik was gehele avond bij de politiebureau.


Aha dus toch iemand opgepakt.

knuppeltje
17-10-07, 13:23
Geplaatst door mulan
30 kinderen om precies te zijn. Mensen schijnen te vergeten dat het vooral kleuters zijn die daar stoer lopen te doen. En het is ook geen hooligan niveau. Dat zijn vaak grote gasten die de ME op hun af moeten krijgen wil er orde op zaken gesteld worden. Dit zijn jongetjes van 1 meter 60 op zijn grootst. Ik snap niet dat er niet een paar politieagenten die gasten ff droppen thuis en zeggen hou dat rotkind ff bij je wil je. Een grote bek en mensen deinsen meteen terug en denken dat wereldoorlog 3 is uitgebroken. Zie ze voor wat ze zijn. Niet meer en niet minder. Alleen op die manier kun je er iets tegen ondernemen.

Kleuters, die voed je toch op, niet dan?
Zouden die ouders dan iets vergeten in hun opvoeding?

reason
17-10-07, 13:24
Geplaatst door Al Sawt
Het is inderdaad abnormaal dat het rustig is. Als je vergelijking trekt met andere dodelijke incidenten waarbij politie betrokken is.

Dat is niet waar.
Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest waar de politie iemand doodschoot waarna rellen ontstonden.
Maar in de meeste gevallen gebeurde er helemaal niets.

In het geval Ondiep zijn de omstandigheden toch wel heel anders dan nu in Slotervaart.


Geplaatst door reason
Het is altijd nuttig om de zaak eens nuchter op een rijtje te zetten.

Een psychisch gestoorde jongeman komt een politiebureau binnen, en steekt met een mes los op twee politie-agenten, die ernstige wonden oplopen. Een van de agenten schiet de jongeman neer, die door de schotwond sterft.
’s Avonds trekt een groep van zo’n 20 tot 30 jongeren rond, die het politiebureau bekogelen met stenen waarbij ruiten kapot gaan, en die een auto in brand steken die geheel uitbrandt. De volgende dagen wordt een televisiebusje gekogeld, waarbij een autoruit sneuvelt, en gaat nog een auto in vlammen op.
Tot zover de feiten.

Al sawt maakt vervolgens de buurt een compliment dat het zo rustig is gebleven.
Is dat terecht?

Als je zegt dat de rellen veel grootschaliger hadden kunnen zijn en tot veel meer schade hadden kunnen leiden, zou je daar de conclusie aan kunnen verbinden dat het een terecht compliment is.
Maar ik vind die redenering onjuist.
Waarom?

Omdat er geen enkele aanleiding is voor rellen. De politie heeft immers correct gehandeld door Bilal neer te schieten. Iedereen die anders beweert, kan niet serieus worden genomen.
Dat betekent dat het waanzin is om als reactie ruiten in te gooien, en auto’s in brand te steken.
Er is dan ook geen enkele aanleiding om de buurt een compliment te maken. En evenmin om ‘de buurt’ -als geheel- een verwijt te maken.

Er is wel alle aanleiding om de relschoppers verwijten te maken.
Zij gedragen zich op een walgelijke wijze.
Dat is heel goed verwoord door stadsdeelvoorzitter Marcouch.
Die overigens mensen in de buurt wél een verwijt maakt, door te zeggen dat ouders hun kinderen – oudere kinderen die rotzooi trappen – ’s avonds binnen zouden moeten houden.

knuppeltje
17-10-07, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Leugens. Pure leugens.

Er zijn paar stenen gegooid en dat was eenmalig. Gisteren was er totaal rust.

Hoe ik het weet? Ik was gehele avond bij de politiebureau. Dus bespaar me jouw 'deskundige' mening.

Had je dan die auto die gisteravond in de fik ging niet kunnen redden dan?

mulan
17-10-07, 13:28
Geplaatst door knuppeltje
Kleuters, die voed je toch op, niet dan?
Zouden die ouders dan iets vergeten in hun opvoeding?

Ja. En ik heb geen idee wat die ouders vergeten zijn te doen. Je hebt het tegen iemand die op haar 11e nog naar school gebracht werd door pa...en school was 50 meter van huis. Dus ik heb geen idee waar die ouders last van hebben dat ze niet doorhebben waar die snotneuzen uithangen.

Al Sawt
17-10-07, 13:32
Wat kunnen sommigen lieden uitstekend in hokjesgeest redeneren.



Geplaatst door reason
Het is altijd nuttig om de zaak eens nuchter op een rijtje te zetten.

Een psychisch gestoorde jongeman komt een politiebureau binnen, en steekt met een mes los op twee politie-agenten, die ernstige wonden oplopen. Een van de agenten schiet de jongeman neer, die door de schotwond sterft.
’s Avonds trekt een groep van zo’n 20 tot 30 jongeren rond, die het politiebureau bekogelen met stenen waarbij ruiten kapot gaan, en die een auto in brand steken die geheel uitbrandt. De volgende dagen wordt een televisiebusje gekogeld, waarbij een autoruit sneuvelt, en gaat nog een auto in vlammen op.
Tot zover de feiten.

Al sawt maakt vervolgens de buurt een compliment dat het zo rustig is gebleven.
Is dat terecht?

Als je zegt dat de rellen veel grootschaliger hadden kunnen zijn en tot veel meer schade hadden kunnen leiden, zou je daar de conclusie aan kunnen verbinden dat het een terecht compliment is.

Maar ik vind die redenering onjuist.
Waarom?:

Omdat er geen enkele aanleiding is voor rellen. De politie heeft immers correct gehandeld door Bilal neer te schieten. Iedereen die anders beweert, kan niet serieus worden genomen.
Dat betekent dat het waanzin is om als reactie ruiten in te gooien, en auto’s in brand te steken.
Er is dan ook geen enkele aanleiding om de buurt een compliment te maken. En evenmin om ‘de buurt’ -als geheel- een verwijt te maken. Als ik jou was; maak geen bewering dat je nuchter alles op een rijtje kan zetten.

Want bij alle incidenten waarbij politie betrokken was, hadden de politie agenten terecht gehandeld. En toch heeft het in Den Bosch en in Ondiep tot ernstige rellen geleid.


Dus bespaar me jouw reactie!


Er is wel alle aanleiding om de relschoppers verwijten te maken.
Zij gedragen zich op een walgelijke wijze.
Dat is heel goed verwoord door stadsdeelvoorzitter Marcouch.
Die overigens mensen in de buurt wél een verwijt maakt, door te zeggen dat ouders hun kinderen – oudere kinderen die rotzooi trappen – ’s avonds binnen zouden moeten houden. Welke relschoppers?

We kunnen in ernstige gevallen spreken van baldigheid.

Al Sawt
17-10-07, 13:36
Rellen in 's-Hertogenbosch december 2000

Rellen in 's-Hertogenbosch december 2000
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Op 16 december 2000 braken er rellen uit in de Graafsewijk te 's-Hertogenbosch.

De rellen braken uit, nadat eerder die dag Pierre Bouleij, een supporter van FC Den Bosch, dood was geschoten door een politieagent in de Hambaken, een wijk in het stadsdeel 's-Hertogenbosch Noord.

Woede en verontwaardiging over het optreden van de politie waren de motieven van een groep supporters in het centrum van de stad om vernielingen aan te richten. Later, toen de politie arriveerde, gingen leden van de groep de confrontatie aan met de politie. De groep bestond toen nog uit ongeveer twintig personen. De groep werd langzaam wat groter, een sein voor de politie om de groep naar buiten het centrum te dirigeren. Zo werden ze naar de Graafsewijk gedreven, alwaar de rellen heviger werden. Onderweg werden er vernielingen gepleegd en werd er onder andere een bloedbank in brand gestoken. De groep bestond intussen al uit zo'n driehonderd personen. Burgemeester Ton Rombouts had intussen de wedstrijd tussen FC Den Bosch en VVV-Venlo verboden. De rellen duurden drie dagen.


[bewerk] Pierre Bouleij
De politie was naar de Hambaken gegaan, vanwege een melding van burenruzie. De politie wilde de ruzie sussen, maar Bouleij wilde dat de agenten het huis zouden verlaten. Pierre Bouleij had een mes in zijn hand, maar volgens ooggetuigen kon de agent die het dodelijk schot afvuurde dat mes niet hebben gezien, omdat Bouleij dat mes achter een deur zou hebben gehouden. Bouleij werd in een hoek gedreven, waar hij werd doodgeschoten. De politie hield het op noodweer, ooggetuigen spraken van moord. De politieagent werd vrijgesproken.

Bron: Wikipedia.


Zelfs een bloedbank werdt niet gespaard. Wat we niet kunnen zeggen over de bloedbank in Slotervaart.

Al Sawt
17-10-07, 13:39
Geplaatst door knuppeltje
Had je dan die auto die gisteravond in de fik ging niet kunnen redden dan? Is dit een verwijt? Of kom je misschien inhoudelijk argumenten te kort?


Als zelfs ME pelotons, tiental agenten in burger en tig aantal in uniform die auto niet konden redden, wie ben ik dan omdat wel te kunnen?

Maarten
17-10-07, 13:39
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.
Yep! Geen Christenen die via dubieuze bijbelteksten opriepen tot geweld. Blijkbaar hebben de gematigden toch de overhand. Het blijft natuurlijk afwachten, wat zondag in de kerken gepredikt gaat worden..
:D

Al Sawt
17-10-07, 13:40
Geplaatst door super ick
Aha dus toch iemand opgepakt. Yep. Ik oefen nu mijn burger rechten uit. Door vanuit een cel te internetten.

knuppeltje
17-10-07, 13:40
Geplaatst door mulan
Ja. En ik heb geen idee wat die ouders vergeten zijn te doen. Je hebt het tegen iemand die op haar 11e nog naar school gebracht werd door pa...en school was 50 meter van huis. Dus ik heb geen idee waar die ouders last van hebben dat ze niet doorhebben waar die snotneuzen uithangen.

Volgens mij doen die ouders niet veel gezamelijk met hun kinderen. Volgens mij hebben ze ook niet door dat hun kinderen in een afschuwelijk zwart gat vallen en of weten ze totaal niet wat ze daaraan kunnen en moeten doen. Van de eerste generatie hier valt dat misschien nog te begrijpen, maar van de tweede en mogelijk derde?
Thuis hebben die kinderen volgens mij helemaal niks wat hun bind- dus de straat maar op, met alle gevolgen van dien.
Belooft wat voor de volgende generatie.

knuppeltje
17-10-07, 13:43
Geplaatst door Maarten
Yep! Geen Christenen die via dubieuze bijbelteksten opriepen tot geweld. Blijkbaar hebben de gematigden toch de overhand. Het blijft natuurlijk afwachten, wat zondag in de kerken gepredikt gaat worden..
:D

Kan jij niet even die preek uitschrijven voor die prekers dan. :stout:

Al Sawt
17-10-07, 13:44
Geplaatst door knuppeltje
Ik wil jou nog eens horen als het jouw auto is. Puur selectieve verontwaardiging wegens gebrek aan iets beter.

knuppeltje
17-10-07, 13:45
Geplaatst door Al Sawt
Is dit een verwijt? Of kom je misschien inhoudelijk argumenten te kort?


Als zelfs ME pelotons, tiental agenten in burger en tig aantal in uniform die auto niet konden redden, wie ben ik dan omdat wel te kunnen?

Die hadden geen tijd want die zaten allemaal te klaverjassen zeker.

Al Sawt
17-10-07, 13:46
Geplaatst door reason
Dat is niet waar.
Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest waar de politie iemand doodschoot waarna rellen ontstonden.
Maar in de meeste gevallen gebeurde er helemaal niets.

In het geval Ondiep zijn de omstandigheden toch wel heel anders dan nu in Slotervaart. Dan daag ik je uit omdat inhoudelijk toe te lichten.

knuppeltje
17-10-07, 13:47
Geplaatst door Al Sawt
Puur selectieve verontwaardiging wegens gebrek aan iets beter.

Kom maar weer eens terug als het jouw auto is, kijken of je het dan nog steeds selectieve verontwaardiging vindt, denk het niet.

Al Sawt
17-10-07, 13:48
Geplaatst door knuppeltje
Die hadden geen tijd want die zaten allemaal te klaverjassen zeker. Knuppeltje. Ik had je echt wat slimmer in geschat.
Dan jezelf verweren met een drogredenatie.

Al Sawt
17-10-07, 13:49
Geplaatst door knuppeltje
Kom maar weer eens terug als het jouw auto is, kijken of je het dan nog steeds selectieve verontwaardiging vindt, denk het niet. Dan zou het maar een persoonlijke leed zijn.

Maar dat zal jou waarschijnlijk niet deren en dat geld voor over grote meerderheid van iedereen.

Al Sawt
17-10-07, 13:54
Geplaatst door Slinger
Valt mee? Het is gewoon wachten op het moment dat iemand door zo'n vliegende bakkei dodelijk getroffen wordt. Dan wordt er natuurlijk door de poltie geschoten en dan hebben we jihad in de polder. Banlieu-scenario. . Al jaren roept men dit. Maar tot nu toe is er niets van te merken.

Dat geeft maar weer eens aan hoe sommigen hier redeneren.

mark61
17-10-07, 13:56
Geplaatst door mulan
Ik snap niet dat er niet een paar politieagenten die gasten ff droppen thuis en zeggen hou dat rotkind ff bij je wil je. Een grote bek en mensen deinsen meteen terug en denken dat wereldoorlog 3 is uitgebroken. Zie ze voor wat ze zijn. Niet meer en niet minder. Alleen op die manier kun je er iets tegen ondernemen.


Lijkt me ook simpel. Ik weet niet wat het is. Misschien zijn ze gewoon bang, denk ik wel es. Ik kom ook alleen politie tegen als je ze niet nodig hebt, nooit als je ze wel nodig zou kunnen hebben.

knuppeltje
17-10-07, 13:58
Geplaatst door Al Sawt
Dan zou het maar een persoonlijke leed zijn.

Maar dat zal jou waarschijnlijk niet deren en dat geld voor over grote meerderheid van iedereen.

Jouw mensenkennis komt een beetje te kort denk. Je begint al net zo te generaliseren als sommige anderen hier.

Al Sawt
17-10-07, 13:58
Geplaatst door Max Stirner
Jamaja. Die jongeren kunnen feitelijk de dienst blijven uitmaken, dat is straffeloos auto's in de hens steken, ramen van een politiebureau inkinkelen en een NOS cameraploeg stenigen.


Dat dat volgens iedereen 'reuze meevalt', is veelzeggend.

Dat de politie blijkbaar niemand heeft durven arresteren - ongetwijfeld uit angst voor verdere escalatie - vinnik trouwens ook heel veelzeggend. Weet je wat veelzeggend is?

Dat er op dit forum lieden te vinden zijn, die op een selectief wijze hun verontwaardiging uiten. Maar in andere situaties, hun lippen stijf houden of over gaan tot nuances.

Al Sawt
17-10-07, 14:00
Geplaatst door knuppeltje
Jouw mensenkennis komt een beetje te kort denk. Je begint al net zo te generaliseren als sommige anderen hier. Gelukkig een lichtpuntje, dat je erkent dat sommige aan het generalisen zijn.

knuppeltje
17-10-07, 14:01
Geplaatst door Al Sawt
Knuppeltje. Ik had je echt wat slimmer in geschat.
Dan jezelf verweren met een drogredenatie.

Dan leg jij mij eens even uit hoe het komt dat al die peletons van weet ik wat al niet- niet in staat zijn om die blagen aan te pakken.
Dat zelfs Marcouch daarover klaagt is toch wel heel erg genant voor de hermandad- denk je niet.

Maarten
17-10-07, 14:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Heb een keertje mijn eigen auto in de fik gestoken;
was vergeten waar ik hem had geparkt en in het donker en door de haast was het niet te zien; kwam er pas de volgende dag achter bij daglicht en dankzij de brandweer die hem niet helemaal hadden laten uitbranden; 1 geluk; ik was dit keer niet verdacht! :schok: :hihi:

Wat?!
Vond je dat er een auto in de fik moest, en bleek het toen de volgende dag per ongeluk je eigen auto geweest te zijn??.. :hihi:

Dat moet een leuke combinatie van gevoel geweest zijn: een extreem anti-heldgevoel, maar misschien ook opluchting, dat het niet de auto van een ander geweest was. Of misschien een teken van goddelijk ingrijpen of zoiets. :hihi: Kan me wel voorstellen, dat je dan óok de verzekeringscenten terug stort.. Wat moet jij braaf geweest zijn, in die maanden daarna.. :hihi:
Groot gevoel van "Dit Nooit Meer"? :hihi:

Trouwens, áls het zo in elkaar zat, dan verdient je post respect, omdat er echt moed nodig is om zoiets te bekennen..

Ik heb wel eens voorgesteld hier een blunder-forum te openen..
Iedereen kon daar dan zijn grootste stommiteiten op posten..

Ik kwam er op door een verhaal van een beklimmer van de Mount Everest, die zich af vroeg, waarom de begeleidende Sherpa's s'avonds toch altijd zo'n lol hadden in hun tent?
Het bleek allemaal te gaan over verhalen zoals: ik keek naar die mooie lucht, en had prachtige gedachten, en struikelde toen over een steen de afgrond in.. bleef nog net haken achter een rotspuntje..

Het kan echt een hele verademing zijn om te vertellen hoe stom je eigenlijk bent..
Maar klopte het nou, wat ik van je begreep?

Sallahddin
17-10-07, 14:10
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mijn complimenten geven aan de bewoners van Slotervaart. Wegens hun voorbeeldig gedrag. Ze hebben zich rustig gedragen en er waren geen noemenswaardige incidenten.

Tja, paar ramen zijn gesneuveld en een auto zijn in brand gestoken.

Maar geen rellen. Geen rellen zoals in Graafse wijk in Den Bosch in 2000 en in Utrechtse wijk Overvecht.


Soort condoleances register openen op maroc.nl voor de nabestaanden en familie van de tragish overleden marokkaanse man zou ook geen gek actie zijn : da's toch de minste van wat wij kunnen doen om onze medeleven en sympathie te kunnen tonen als medemens !


P.S.: Sterkte voor de gewonde politieagenten gedurend die tragish incident trouwens ook !

Al Sawt
17-10-07, 14:11
Geplaatst door knuppeltje
Dan leg jij mij eens even uit hoe het komt dat al die peletons van weet ik wat al niet- niet in staat zijn om die blagen aan te pakken. Daarvoor dien je te wenden richting de ME commendant.



Dat zelfs Marcouch daarover klaagt is toch wel heel erg genant voor de hermandad- denk je niet. In mijn ogen is er geen verschil tussen Marokkaanse of autochtone rotjeugd.

En aangezien we hier te maken hebben met een maatschappelijk probleem, is er naar mijn mening niets genant aan.

Sallahddin
17-10-07, 14:11
Geplaatst door Sallahddin
Soort condoleances register openen op maroc.nl voor de nabestaanden en familie van de tragish overleden marokkaanse man zou ook geen gek actie zijn : da's toch de minste van wat wij kunnen doen om onze medeleven en sympathie te kunnen tonen als medemens !


P.S.: Sterkte voor de gewonde politieagenten gedurend die tragish incident trouwens ook !

Sallahddin
17-10-07, 14:15
Geplaatst door Sallahddin
Soort condoleances register openen op maroc.nl voor de nabestaanden en familie van de tragish overleden marokkaanse man zou ook geen gek actie zijn : da's toch de minste van wat wij kunnen doen om onze medeleven en sympathie te kunnen tonen als medemens !


P.S.: Sterkte voor de gewonde politieagenten gedurend die tragish incident trouwens ook !

:aftel:

TonH
17-10-07, 14:15
Geplaatst door mark61
Lijkt me ook simpel. Ik weet niet wat het is. Misschien zijn ze gewoon bang, denk ik wel es.

"Voorzitter Ahmed Marcouch van het stadsdeel Slotervaart zegt echter al langer bij de politie aan te dringen op een harder beleid. Volgens hem steunen burgemeester Cohen en hoofdcommissaris Welten zijn oproep. "

Bron: Volkskrantstuk, elders door super ick geplaatst.

Goh, is het weer eens zo ver? :moe:

Maar wanneer Marcouch de waarheid zegt dan is er een heel groot probleem binnen het Amsterdamse Korps. Dan zit er kennelijk een groep tussen de korpsleiding en de straatagenten die een eigen beleid voert.

Sallahddin
17-10-07, 14:15
Geplaatst door Sallahddin
Soort condoleances register openen op maroc.nl voor de nabestaanden en familie van de tragish overleden marokkaanse man zou ook geen gek actie zijn : da's toch de minste van wat wij kunnen doen om onze medeleven en sympathie te kunnen tonen als medemens !


P.S.: Sterkte voor de gewonde politieagenten gedurend die tragish incident trouwens ook !

:aftel:

knuppeltje
17-10-07, 14:18
Geplaatst door mark61
Lijkt me ook simpel. Ik weet niet wat het is. Misschien zijn ze gewoon bang, denk ik wel es. Ik kom ook alleen politie tegen als je ze niet nodig hebt, nooit als je ze wel nodig zou kunnen hebben.

Ik ben in Rotterdam wel eens aangifte wezen doen wegens inbraak en diefstal op het bouwwerk- in een van de meer beruchtte buurten, waarmee ik daar bezig was.
Bouwerk was heel groot- inbraak en diefstal ook trouwens.
Eer de drie heren en een dame achter de balie bereid waren om me aan te horen was er al een kwatier verstreken. Nu was het maandagmorgen- en ik kan me indenken dat er dan van alles valt te bespreken (de voetbal bv), maar voor een uitvoerder is dat dan niet de gunstigste tijd.
Der is dan ook naderhand nooit iemand van de politie komen kijken.
Geen man of tijd om die schoffies aan te pakken, maar als het mooi weer is dan breek je er de nek over, moet je eens kijken hoeveel moters ze dan opeens blijken te hebben.

Maarten
17-10-07, 14:19
Geplaatst door knuppeltje

Dat zelfs Marcouch daarover klaagt
Marcouch heeft gewoon gelijk. Provocaties van politie moet je meteen hard aanpakken.
Doe je dat niet, dan kon het wel eens een sport worden.
Van mij mag het hoor: éen scheldwoord, meteen oppakken. Politie moet gewoon zijn werk kunnen doen.
Nou doet politie regelmatig dubieuze dingen. Maar wie weet wordt dat juist minder, als ze er zeker van zijn, dat hun autoriteit gewaarborgd is.

knuppeltje
17-10-07, 14:19
Geplaatst door Al Sawt
Daarvoor dien je te wenden richting de ME commendant.

In mijn ogen is er geen verschil tussen Marokkaanse of autochtone rotjeugd.

En aangezien we hier te maken hebben met een maatschappelijk probleem, is er naar mijn mening niets genant aan.

Dat rotjeugd rotjeugd is- daarin heb je gelijk, Maar als Marcouch klaagt dat de politie die Marokkanse rotjeugd harder moet aanpakken, dan vindt ik dat heel genant voor hermandad.

Mark
17-10-07, 14:26
Wow, in Nederland verdien je tegenwoordig hulde als je GEEN rellen veroorzaakt

David
17-10-07, 14:28
Geplaatst door Mark
Wow, in Nederland verdien je tegenwoordig hulde als je GEEN rellen veroorzaakt

Je verdient al HULDE als je maar een klein beetje rellen veroorzaakt. Eén of twee AUTOOTJES is al niks meer.

David
17-10-07, 14:31
Geplaatst door Mark
wat een tuig, groot hek om amsterdam heen en dan controle aan de grens.


Joh, het zijn maar KLEUTERS. Doe niet zo racistisch.

Maarten
17-10-07, 14:33
Geplaatst door knuppeltje
Ik ben in Rotterdam wel eens aangifte wezen doen wegens inbraak en diefstal op het bouwwerk- in een van de meer beruchtte buurten, waarmee ik daar bezig was.
Bouwerk was heel groot- inbraak en diefstal ook trouwens.
Eer de drie heren en een dame achter de balie bereid waren om me aan te horen was er al een kwatier verstreken. Nu was het maandagmorgen- en ik kan me indenken dat er dan van alles valt te bespreken (de voetbal bv), maar voor een uitvoerder is dat dan niet de gunstigste tijd.
Der is dan ook naderhand nooit iemand van de politie komen kijken.
Geen man of tijd om die schoffies aan te pakken, maar als het mooi weer is dan breek je er de nek over, moet je eens kijken hoeveel moters ze dan opeens blijken te hebben.

In Amsterdam was ik een keer als getuige betrokken bij een werkelijk kutzaakje, dat behandeld móest worden omdat het een klachtdelict was. De agent klaagde, dat die flauwe kul 'm de hele ochtend gekost had..
Ik vraag me af hoe gefrustreerd die agenten zijn, door de bureaucratie en door vele andere zaken, waardoor het geen flikker oplevert wat ze doen?

Ik hoor wel vaker bij inbraken, dat ze niet eens komen. Ik denk dat ze statistisch werken. Ze doen iets, wanneer er een grotere kans is, dat het iets oplevert. Bij inbraken kom je vaak niet verder dan opmerken: "goh goh..", en "sjonge jonge..". Ze hebben de mankracht niet om er teams op te zetten. En zeker bij gebrek aan aanwijzingen heeft het niet veel zin.
En als je er op rekent, dat ze wél op komen draven, dan ga je er ergens toch van uit, dat ze tot dan toe uit hun neus zaten te vreten, tot jij met je zaak kwam. Zo zit dat dus niet. Zeer waarschijnlijk focussen ze op zaken waarmee gescoord kan worden.

reason
17-10-07, 14:41
Geplaatst door Al Sawt
Wat kunnen sommigen lieden uitstekend in hokjesgeest redeneren.

Zeker. Maar waarom je dat mij lijkt te verwijten, is me een raadsel.


[i]Als ik jou was; maak geen bewering dat je nuchter alles op een rijtje kan zetten.
Want bij alle incidenten waarbij politie betrokken was, hadden de politie agenten terecht gehandeld. En toch heeft het in Den Bosch en in Ondiep tot ernstige rellen geleid.[/B]

Ik schreef al eerder twee dingen:

1. Bij de meeste doden door politiekogels onstaan géén rellen of ongeregeldheden.

2. De omstandigheden in Ondiep- en ook in Den Bosch- waren heel anders. Je kunt niet volstaan met simpelweg stellen dat de politie ook daar terecht had gehandeld.
Die Rinie Mulder (of hoe heette dat slachtoffer ook weer) had net een confrontatie met een troep rotjongens achter de rug, die de buurt al lang terroriseerden. Hij zat nog vol adrenaline, had gedronken, en toen de politie kwam zwaaide hij met een mes. Hij viel de politie niet rechtstreeks aan, en heeft ook niet gestoken. Volgens veel buurtbewoners had de politie hem moeten helpen, en werd hij in plaats daarvan doodgeschoten.
Let wel: hij was een styomkop om met een mes te zwaaien. Maar daar gaat het nu niet om; het gaat er om dat de situatie een andere achtergrond had. Als die Bilal op een vergelijkbare manier aan zijn einde was gekomen, had ik me relletjes wel kunnen voorstellen.


[i]Dus bespaar me jouw reactie![/B]

Zwak hoor. Je geeft een minimaal antwoord, en doet alsof je daarmee mijn argumenten waardeloos hebt gemaakt. Slaat nergens op, erg zwakke manier van discussiëren.


[i]Welke relschoppers?
We kunnen in ernstige gevallen spreken van baldigheid. [/B]

Tja, da’s een kwestie van definitie. Maar vooral ook van nuchter en redelijk oordelen.

Een vuilnisbak in brand steken; dat is baldadigheid.
Met een groep jongeren ruiten ingooien bij een politiebureau, en een auto in brand steken, naar aanleiding van de ongelukkige dood van een gestoorde would be-killer, dat is relschoppen.

Het enige is dat het allemaal relatief kleinschalig is gebleven. Maar dat is niet aan dat groepje raddraaiers te danken. En het is absurd dat er mensen zijn die om deze reden dit soort dingen menen te moeten doen.

Maarten
17-10-07, 14:44
Geplaatst door Mark
wat een tuig, groot hek om amsterdam heen en dan controle aan de grens.
Muur!

Plus een groot hek om iedereen heen.
En dan alle Marokkanen in een openluchtgevangenis, totdat er absolute garanties komen voor de veiligheid van iedereen.

Deze denkstijl steunen we al in het buitenlandbeleid, maar de regering begrijpt maar niet dat we in het binnenland óok vrede en "goede verhoudingen" en verdediging van de beschaving willen..

reason
17-10-07, 14:45
Geplaatst door Al Sawt
Zelfs een bloedbank werdt niet gespaard. Wat we niet kunnen zeggen over de bloedbank in Slotervaart.

Ik heb de relschoppers in Den Bosch niet verdedigd.
Het is alleen niet correct om net te doen alsof er nu in Slotervaart precies de zelfde aanleiding was om rellen te schoppen als toen.
En dan de buurt complimenten te maken te maken dat het zo “rustig” is gebleven.
Mijn argumenten heb ik hiervoor genoemd.

TonH
17-10-07, 14:47
Geplaatst door Maarten
Muur!

Plus een groot hek om iedereen heen.
En dan alle Marokkanen in een openluchtgevangenis, totdat er absolute garanties komen voor de veiligheid van iedereen.

Deze denkstijl steunen we al in het buitenlandbeleid, maar de regering begrijpt maar niet dat we in het binnenland óok vrede en "goede verhoudingen" en verdediging van de beschaving willen..

Was het niet Welten in een vorige functie? Die daadwerkelijk een 'slotgracht' rond Amsterdam voorstelde met 'ophaalbruggen' en al? Het zou een electronisch systeem moeten worden waarbij iedereen die de stad in en uit zou gaan gemonitored zou worden.

Niks meer van gehoord. Is het er al?

mulan
17-10-07, 15:32
Geplaatst door David
Joh, het zijn maar KLEUTERS. Doe niet zo racistisch.

Nee het zijn terroristen.

mulan
17-10-07, 15:35
Geplaatst door pieterpad
Marokkanen zijn echt de sprinkhanenplaag van deze tijd. :aftel:

At your service biatch... :fuckit:

TonH
17-10-07, 15:57
Geplaatst door pieterpad
Marokkanen zijn echt de sprinkhanenplaag van deze tijd. :aftel:

Door God gezonden dus. :duim:

Mark
17-10-07, 16:28
Geplaatst door Maarten
Muur!

Plus een groot hek om iedereen heen.
En dan alle Marokkanen in een openluchtgevangenis, totdat er absolute garanties komen voor de veiligheid van iedereen.

Deze denkstijl steunen we al in het buitenlandbeleid, maar de regering begrijpt maar niet dat we in het binnenland óok vrede en "goede verhoudingen" en verdediging van de beschaving willen..

niet alleen om de marokkanen he om alle amsterdammers :cool:

tr_imparator
17-10-07, 17:27
Ik lees hier allerlei vreemde dingen, waar ik niet op zal reageren. Ik zal wel mijn theorie over de buurt geven. Woon er immers zelf.

Definities:

De problematiek in Slotervaart kan je in 2 delen scheiden. Het eerste: de 'probleemveroorzakers' en ten tweede de 'probleemoplossers'.

De eerste groep bestaat uit 4 delen:

1) de relschoppers('harde kern')
2) de vermogenscriminelen('de draaideurcriminelen')
3) de meelopers('de artismensen') en evt.
4) de zogenaamde 'radicale' moslims.

De tweede groep bestaat uit 6 delen:

1)de imams en buurtvaders('de wijzen')
2)de straatcoaches en mensen uit soortgelijke instellingen('de ondersteuners')
3)politici als marcouch('de reetlikkers')
4)de politie('de schijtluizen')
5)de hulpverleners('de softies')
6)de media(de parasieten)

Probleemstelling:

Elk groep heeft zijn eigen problemen, maar ik zal het even kort samenvatten. De eerste groep zijn voornamelijk paar jongeren die ontspoord zijn en overal in de buurt herrie schoppen. Groep 3, die weinig zelf wat doen, vertonen apengedrag. Als er iets is, maken zij het alleen maar erger en de mensen angstiger door mee met de groep te doen. Alleen stellen ze echt niks voor. Groep 2 is een aparte groep die vooral problemen veroorzaakt met beveiligingsmensen, winkels, bewoners door dingen te jatten en in te breken bij auto's. Ten slotte groep 4: dat zijn vooral de mensen die totaal geen problemen veroorzaken maar wel gepreoccupeerd zijn met eigen ideologieen. Die willen in Nederland een soort islamitische nevenstaat hebben.

Gaan we naar de tweede groep mensen(probleemoplossers). De wijzen zijn vooral mensen die worden ingezet om jongeren uit het geweldadige milieu in de buurt te helpen: maar de jeugd die zij eigenlijk moeten aanspreken, die komt echt niet in de moskee of die luistert niet naar zo een persoon, omdat ze hun niet als een autoriteit beschouwd. De ondersteuners daarentegen proberen wel in te grijpen, maar veroorzaken meer kwaad dan goed. Omdat ze simpelweg aggressie opwekken. Niemand wil verraders in zijn midden. De reetlikkers zijn de moraalridders, die zich vooral richten tot de ouders met allerlei zelfbedachte onzinnige speeches. Alleen zijn de ouders bij die jongeren vrijwel buiten spel gezet. Dat heeft dus ook weinig zin. De schijtluizen zijn vaak voor een harde aanpak, maar door de softheid van de justitie en machteloosheid hebben ze steeds weer met dezelfde personen te maken. Hun handen zitten vol met bureaucratische regeltjes, zelden kunnen ze uittreden, en zijn vaak steeds bezig met hetzelfde groep criminelen. Ze hebben geen capaciteit en zijn ook nog eens onervaren. Niemand beschouwt ze als 'rechthandhavers'. Ze zijn wel goed in onnozele boetes voorschrijven en willen door allerlei boetes en verhalen de burger in Slotervaart financieel tekort doen. Daarom heeft iedereen een hekel aan ze. Verder de hulpverleners(dokters, psychologen, psychiaters, maatschappelijke werkers, schoolartsen, enz.). Die kunnen het probleem niet bij de kern aanpakken, laat staan het probleem benoemen. Vaak zijn ze symptomatisch bezig en hun effeciency is nihil. Ook stuurt deze groep je vaak van het kastje naar de muur. De burger heeft niks aan zulke mensen en de probleemveroorzakers kunnen ze toch niet aanpakken. Ten slotte hebben we de parasieten, die steeds maar weer proberen de problemen in de wijk een eigen smaakje te geven. Ze hebben totaal geen idee wat er aan de hand is, omdat ze simpelweg geen toegang hebben tot deze wijk.


De verbale dictatuur:

Ten slotte nog een woord aan sommige politici in Den Haag en derden die vaak iets te zeggen hebben over Marokkanen, Turken, allochtonen of moslims. Dat zijn mensen die graag alles hard aangepakt willen zien en zogenaamd erg veel waarde hechten aan Westerse waarden, als vrijheid van meningsuiting en democratie. Ze zien vaak de voorgenoemde groepen als een bedreiging voor de rechtstaat. Dat is niks anders dan irrationele angst. Ook maakt deze groep zich schuldig aan verbale dictatuur. De allochtoon kan vaak door cultuurbarieres(taal) of houding(geen camera!) weinig tegenwicht geven aan deze mensen. Ook al zijn er een paar mensen die dat wel doen, die worden dan weer niet serieus genomen. De macht van het woord van de allochtonen ligt voornamelijk in de handen van linkse politici. Maar deze groep kan onvoldoende de belangen van de allochtonen vertegenwoordigen, omdat ze een eigen agende hebben. Of simpelweg de belangen niet kunnen inschatten. Deze verbale dictatuur moet hersteld worden en allochtonen moeten dezelfde rechtspositie hebben als de autochtoon.


Aanpak:

- overwegende de slechte aanpak van de probleemoplossers,
- overwegende de groei van de problemen door de probleemveroorzakers
- overwegende de verbale dictatuur
- overwegende de tekorten die de allochtone moslims worden aangedaan(ook zij moeten een plaats hebben in de samenleving)
- overwegende de islamofobie(ook de islam moet zijn plaats krijgen)

Besluit ik om de hele torie op te heffen en als volgt te werk gaan:

- sterke en stricte aanpak van de harde kern en de draaideurcriminaliteit, door verantwoordelijkheidsbesef aan te leren en indien nodig harder te straffen of desnoods voor een tijdje uit te zetten.[die is een zeer beperkte groep, ca. 15-30 jongeren], die gewoon aangepakt moeten worden en niet terecht moeten komen in het circuit van de softies. De politie en de justitie moet gewoon hier goed werk leveren en geen onervaren mensen inzetten, vooral geen ondersteuners die totaal een eigen interpretatie van wet en recht hebben.
- de meelopers zijn zoals ik al zei, eigenijk geen probleem. In deze groep moeten vooral hulpverleners actief zijn en moet men preventief handelen. Dit moet gebeuren door te investeren in goed onderwijs. De scholen in de buurt kloppen gewoon niet. Hier moeten de softies hun werk goed doen!
- de radicalen verdwijnen vanzelf als ze hun plaats krijgen in de bestaande samenleving. Dit moet men oplossen door de verbale dictatuur op te heffen en de irrationole angst bij sommige burgers over de islam te erkennen en aan te pakken. Dit is iets voor de politici, die moeten meer hun de haren op de tanden laten zien.
- ook is er een rol weggelegd voor de ouders, maar dit moet nader bezien worden.

Kortom de politie, justitie, psychiaters, onderwijzer, psycholoog, maatschappelijke werker, dokter, politiek en de imam moeten zich allemaal bemoeien met eigen zaken en eigen werk en niet denken dat ze zaken buiten hun boekje om kunnen oplossen. Ze moeten goed werk leveren en de allochtone burger als een gelijke zien. De parasieten moeten zich hierbij even niet bemoeien.

Geschatte duur: na 3-6 jaar moet alles weer normaal zijn.

Joesoef
17-10-07, 17:41
Geplaatst door knuppeltje
Kleuters, die voed je toch op, niet dan?
Zouden die ouders dan iets vergeten in hun opvoeding?


Dat is het probleem, sommige ouders kunnen dat gewoon niet en vallen door hun afkomst niet in het vangnet waar anderen wel in terrecht komen.

Joesoef
17-10-07, 17:43
Geplaatst door Mark
niet alleen om de marokkanen he om alle amsterdammers :cool:


Graag. Heb ik tenminste geen last meer van boeren (niet amsterdammers) die in het weekend mn auto mollen en mij met gelal uit de slaap houden.

David
17-10-07, 17:50
Geplaatst door mulan
Nee het zijn terroristen.


Hoe dan ook: de ME er op los laten, honden er op loslaten, flink afrossen en voor hele lange tijd naar een verbeteringsgesticht sturen. Schade en alle andere kosten verhalen op de ouders. Opgelost. De straat is weer van fatsoenlijke mensen.

Joesoef
17-10-07, 17:54
Geplaatst door mulan
Nee het zijn terroristen.


In zekere zin wel, ze terroriseren de buurt, de mensen die er wonen en hun medelanders. Knuffelen gaat echt niet werken, die kinderen lachen je uit. Grens trekken en als ze er over heen gaan hard optreden.

Gedrag is misschien verklaarbaar, het is niet goed te praten.

Je moet ergens beginnen, dit is het moment.

David
17-10-07, 17:57
Geplaatst door Joesoef
In zekere zin wel, ze terroriseren de buurt, de mensen die er wonen en hun medelanders. Knuffelen gaat echt niet werken, die kinderen lachen je uit. Grens trekken en als ze er over heen gaan hard optreden.

Gedrag is misschien verklaarbaar, het is niet goed te praten.

Je moet ergens beginnen, dit is het moment.


Precies.

Bar
17-10-07, 18:19
Geplaatst door mark61
Lijkt me ook simpel. Ik weet niet wat het is. Misschien zijn ze gewoon bang, denk ik wel es. Ik kom ook alleen politie tegen als je ze niet nodig hebt, nooit als je ze wel nodig zou kunnen hebben.

Denk je echt dat in de huidige context een paar dienders bij een probleemgezin in een complete 'marokkanenstraat' langs kan gaan, zonder in een bedreigende oploop-situatie te belanden?

Dat station is allang gepasseerd. Dan moet je echt een peleton ME meenemen.

Coolassprov MC
17-10-07, 18:20
Geplaatst door Joesoef
....terroriseren...

Als je een terrorist wilt zien mot je beter kijken naar die vieze kop van jouw ''Ahmed-Die-Niet-Jat''.

mulan
17-10-07, 18:22
Geplaatst door Joesoef
In zekere zin wel, ze terroriseren de buurt, de mensen die er wonen en hun medelanders. Knuffelen gaat echt niet werken, die kinderen lachen je uit. Grens trekken en als ze er over heen gaan hard optreden.

Gedrag is misschien verklaarbaar, het is niet goed te praten.

Je moet ergens beginnen, dit is het moment.

Denk je dat Marokkanen thuis geknuffeld worden?? En dat heeft iig niet geholpen. En ik ontken daarbij niet eens dat ze dat allemaal doen.....ik zeg alleen dat je ze moet behandelen voor wat ze zijn. Kinderen!! Ik weet dat het vervelend is om toe te geven omdat ze alles lopen op the fucken maar toch is het zo. Dit doet me overigens denken aan genius Dave Chapelle die zegt dat als een 14 jarige afro-amerikaan iets doet deze volledig bij zinnen is en als een 14 jarige blank meisje iets overkomt je te horen krijgt ..she was just a child. Make up your mind. Of ze weten precies wat ze doen dus crimineel/terrorist (waarom dit laatste overigens pas aangehaald wordt als het om Marokkaanse jochies gaat is me nog steeds niet bekend maar goed) of ze dienen opgevoed te worden. Niet allebei.

Ik geloof gewoon niet dat mensen op een bepaalde manier zijn omdat ze nu eenmaal zo zijn. Alles is verklaarbaar en een deel van dat gedrag is aangeleerd dus kan ook afgeleerd worden. Incidenten als deze verdienen op de korte termijn dan ook dat soort oplossingen maar het zijn geen oplossingen voor op lange termijn. Daarbij blijf ik vinden dat het toch niet raar is dat je die kinderen verzameld en een voor een thuis afzet en de ouders verantwoordelijk stelt voor het feit waarom hun kind om 10 uur savonds mensen loopt te bekogelen met stenen. Misschien simpel maar ik durf te wedden dat veel van die ouders niet eens weten waar dat kind uithangt.

Coolassprov MC
17-10-07, 18:25
Geplaatst door Bar
Verfrissend, die moslimliefde onderling.

Hou jij het maar bij de mannenliefde.

Coolassprov MC
17-10-07, 18:26
Geplaatst door Soldim
Subtiel, Kille Kont, subtiel :zwaai:

Je bent het niet met me eens?

Joesoef
17-10-07, 18:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat jij dat uitgerekend met die vieze shi'ietenkop durft te zeggen; als je die holocaustontkenner zo geweldig vindt, waarom ben je voor hem gevlucht om asiel aan te vragen in Nederland vanwege je rugtoerisme?


Weet niet wat er met jou aan de hand maar mijn conclusies zijn op basis van gesprekken met Marokkanen die daar wonen en dan druk ik mij vele malen genuanceerder uit dan dat zij doen.

Joesoef
17-10-07, 18:39
Geplaatst door mulan
Ik geloof gewoon niet dat mensen op een bepaalde manier zijn omdat ze nu eenmaal zo zijn. Alles is verklaarbaar en een deel van dat gedrag is aangeleerd dus kan ook afgeleerd worden. Incidenten als deze verdienen op de korte termijn dan ook dat soort oplossingen maar het zijn geen oplossingen voor op lange termijn. Daarbij blijf ik vinden dat het toch niet raar is dat je die kinderen verzameld en een voor een thuis afzet en de ouders verantwoordelijk stelt voor het feit waarom hun kind om 10 uur savonds mensen loopt te bekogelen met stenen. Misschien simpel maar ik durf te wedden dat veel van die ouders niet eens weten waar dat kind uithangt.


Kinderen horen op dat tijdstip op bed te liggen.

Stel, de homelandsatellietzenders zenden beelden uit van de rellen, de kindergezichtjes heel duidelijk in beeld. Als dat zou gebeuren zijn de dag er op geen rellen en een hoop kroost heeft het moeilijk met zitten.

TonH
17-10-07, 18:43
Geplaatst door tr_imparator
Ik lees hier allerlei vreemde dingen, waar ik niet op zal reageren. Ik zal wel mijn theorie over de buurt geven. Woon er immers zelf.

Definities:

De problematiek in Slotervaart kan je in 2 delen scheiden. Het eerste: de 'probleemveroorzakers' en ten tweede de 'probleemoplossers'.

De eerste groep bestaat uit 4 delen:

1) de relschoppers('harde kern')
2) de vermogenscriminelen('de draaideurcriminelen')
3) de meelopers('de artismensen') en evt.
4) de zogenaamde 'radicale' moslims.

De tweede groep bestaat uit 6 delen:

1)de imams en buurtvaders('de wijzen')
2)de straatcoaches en mensen uit soortgelijke instellingen('de ondersteuners')
3)politici als marcouch('de reetlikkers')
4)de politie('de schijtluizen')
5)de hulpverleners('de softies')
6)de media(de parasieten)

Probleemstelling:

Elk groep heeft zijn eigen problemen, maar ik zal het even kort samenvatten. De eerste groep zijn voornamelijk paar jongeren die ontspoord zijn en overal in de buurt herrie schoppen. Groep 3, die weinig zelf wat doen, vertonen apengedrag. Als er iets is, maken zij het alleen maar erger en de mensen angstiger door mee met de groep te doen. Alleen stellen ze echt niks voor. Groep 2 is een aparte groep die vooral problemen veroorzaakt met beveiligingsmensen, winkels, bewoners door dingen te jatten en in te breken bij auto's. Ten slotte groep 4: dat zijn vooral de mensen die totaal geen problemen veroorzaken maar wel gepreoccupeerd zijn met eigen ideologieen. Die willen in Nederland een soort islamitische nevenstaat hebben.

Gaan we naar de tweede groep mensen(probleemoplossers). De wijzen zijn vooral mensen die worden ingezet om jongeren uit het geweldadige milieu in de buurt te helpen: maar de jeugd die zij eigenlijk moeten aanspreken, die komt echt niet in de moskee of die luistert niet naar zo een persoon, omdat ze hun niet als een autoriteit beschouwd. De ondersteuners daarentegen proberen wel in te grijpen, maar veroorzaken meer kwaad dan goed. Omdat ze simpelweg aggressie opwekken. Niemand wil verraders in zijn midden. De reetlikkers zijn de moraalridders, die zich vooral richten tot de ouders met allerlei zelfbedachte onzinnige speeches. Alleen zijn de ouders bij die jongeren vrijwel buiten spel gezet. Dat heeft dus ook weinig zin. De schijtluizen zijn vaak voor een harde aanpak, maar door de softheid van de justitie en machteloosheid hebben ze steeds weer met dezelfde personen te maken. Hun handen zitten vol met bureaucratische regeltjes, zelden kunnen ze uittreden, en zijn vaak steeds bezig met hetzelfde groep criminelen. Ze hebben geen capaciteit en zijn ook nog eens onervaren. Niemand beschouwt ze als 'rechthandhavers'. Ze zijn wel goed in onnozele boetes voorschrijven en willen door allerlei boetes en verhalen de burger in Slotervaart financieel tekort doen. Daarom heeft iedereen een hekel aan ze. Verder de hulpverleners(dokters, psychologen, psychiaters, maatschappelijke werkers, schoolartsen, enz.). Die kunnen het probleem niet bij de kern aanpakken, laat staan het probleem benoemen. Vaak zijn ze symptomatisch bezig en hun effeciency is nihil. Ook stuurt deze groep je vaak van het kastje naar de muur. De burger heeft niks aan zulke mensen en de probleemveroorzakers kunnen ze toch niet aanpakken. Ten slotte hebben we de parasieten, die steeds maar weer proberen de problemen in de wijk een eigen smaakje te geven. Ze hebben totaal geen idee wat er aan de hand is, omdat ze simpelweg geen toegang hebben tot deze wijk.


De verbale dictatuur:

Ten slotte nog een woord aan sommige politici in Den Haag en derden die vaak iets te zeggen hebben over Marokkanen, Turken, allochtonen of moslims. Dat zijn mensen die graag alles hard aangepakt willen zien en zogenaamd erg veel waarde hechten aan Westerse waarden, als vrijheid van meningsuiting en democratie. Ze zien vaak de voorgenoemde groepen als een bedreiging voor de rechtstaat. Dat is niks anders dan irrationele angst. Ook maakt deze groep zich schuldig aan verbale dictatuur. De allochtoon kan vaak door cultuurbarieres(taal) of houding(geen camera!) weinig tegenwicht geven aan deze mensen. Ook al zijn er een paar mensen die dat wel doen, die worden dan weer niet serieus genomen. De macht van het woord van de allochtonen ligt voornamelijk in de handen van linkse politici. Maar deze groep kan onvoldoende de belangen van de allochtonen vertegenwoordigen, omdat ze een eigen agende hebben. Of simpelweg de belangen niet kunnen inschatten. Deze verbale dictatuur moet hersteld worden en allochtonen moeten dezelfde rechtspositie hebben als de allochtoon.


Aanpak:

- overwegende de slechte aanpak van de probleemoplossers,
- overwegende de groei van de problemen door de probleemveroorzakers
- overwegende de verbale dictatuur
- overwegende de tekorten die de allochtone moslims worden aangedaan(ook zij moeten een plaats hebben in de samenleving)
- overwegende de islamofobie(ook de islam moet zijn plaats krijgen)

Besluit ik om de hele torie op te heffen en als volgt te werk gaan:

- sterke en stricte aanpak van de harde kern en de draaideurcriminaliteit, door verantwoordelijkheidsbesef aan te leren en indien nodig harder te straffen of desnoods voor een tijdje uit te zetten.[die is een zeer beperkte groep, ca. 15-30 jongeren], die gewoon aangepakt moeten worden en niet terecht moeten komen in het circuit van de softies. De politie en de justitie moet gewoon hier goed werk leveren en geen onervaren mensen inzetten, vooral geen ondersteuners die totaal een eigen interpretatie van wet en recht hebben.
- de meelopers zijn zoals ik al zei, eigenijk geen probleem. In deze groep moeten vooral hulpverleners actief zijn en moet men preventief handelen. Dit moet gebeuren door te investeren in goed onderwijs. De scholen in de buurt kloppen gewoon niet. Hier moeten de softies hun werk goed doen!
- de radicalen verdwijnen vanzelf als ze hun plaats krijgen in de bestaande samenleving. Dit moet men oplossen door de verbale dictatuur op te heffen en de irrationole angst bij sommige burgers over de islam te erkennen en aan te pakken. Dit is iets voor de politici, die moeten meer hun de haren op de tanden laten zien.
- ook is er een rol weggelegd voor de ouders, maar dit moet nader bezien worden.

Kortom de politie, justitie, psychiaters, onderwijzer, psycholoog, maatschappelijke werker, dokter, politiek en de imam moeten zich allemaal bemoeien met eigen zaken en eigen werk en niet denken dat ze zaken buiten hun boekje om kunnen oplossen. Ze moeten goed werk leveren en de allochtone burger als een gelijke zien. De parasieten moeten zich hierbij even niet bemoeien.

Geschatte duur: na 3-6 jaar moet alles weer normaal zijn.

Er zitten natuurlijk zo als altijd mitsen en maren aan. Enerzijds... anderszijds... :D

Maar im grossen und gansen stem ik voor deze resolutie.

(En nu is Turkije-Griekenland begonnen dus ben ik ff kijken :zwaai: )

III
17-10-07, 18:45
Geplaatst door Karin.N
Overdrijf niet zo, wil je.

1 man, valt een agente aan, dat maakt nog geen heel politiebureau en de wijk heeft daar zo wie zo niets mee te maken.

Ja en ja.
Als er rellen moeten uitbreken, dan is het na een serieus domme actie van de politie. Dit lijkt mij wel gerechtvaardigd gedrag. Shit happens.
Je moet er niet vanuit gaan dat politiebeamten zomaar met een vuurwapen rondlopen. Die kunnen gebruikt worden.

Coolassprov MC
17-10-07, 18:48
Geplaatst door Joesoef
Weet niet wat er met jou aan de hand maar mijn conclusies zijn op basis van gesprekken met Marokkanen die daar wonen en dan druk ik mij vele malen genuanceerder uit dan dat zij doen.

Emotionele gesprekken zullen nooit wat oplossen; emoties zullen de lading nooit dekken.

Als je zegt dat dat kleuters zijn waar je terroristen in ziet ben je incompetent en moet je andere bezigheden gaan zoeken; een baantje in Madurodam bijvoorbeeld.

Zegt maar weer eens wat over politie, politici en justitie die in woord en daad toegeven niets te kunnen beginnen tegen een handjevol ''kleuters'' (jullie woord; niet het mijne).

Slinger
17-10-07, 18:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat jij dat uitgerekend met die vieze shi'ietenkop durft te zeggen; als je die holocaustontkenner zo geweldig vindt, waarom ben je voor hem gevlucht om asiel aan te vragen in Nederland vanwege je rugtoerisme?

Zo, zo... Als je al zo denkt over je geloofsgenoten, hoe zul je dan wel denken over ons christenen?

Joesoef
17-10-07, 19:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Emotionele gesprekken zullen nooit wat oplossen; emoties zullen de lading nooit dekken.

Als je zegt dat dat kleuters zijn waar je terroristen in ziet ben je incompetent en moet je andere bezigheden gaan zoeken; een baantje in Madurodam bijvoorbeeld.

Zegt maar weer eens wat over politie, politici en justitie die in woord en daad toegeven niets te kunnen beginnen tegen een handjevol ''kleuters'' (jullie woord; niet het mijne).


Terroriseren is iets anders als terrorisme en dat verschil gaf ik nu net aan.

Sallahddin
17-10-07, 19:23
Geplaatst door David
Hoe dan ook: de ME er op los laten, honden er op loslaten, flink afrossen en voor hele lange tijd naar een verbeteringsgesticht sturen. Schade en alle andere kosten verhalen op de ouders. Opgelost. De straat is weer van fatsoenlijke mensen.

Mooi zeg: :duim: en dan meteen hetzelfde doen met ... homo's dan :lol: : goed : hoe zou je dat vinden ??? :tover:

Sallahddin
17-10-07, 19:40
Geplaatst door Joesoef
In zekere zin wel, ze terroriseren de buurt, de mensen die er wonen en hun medelanders. Knuffelen gaat echt niet werken, die kinderen lachen je uit. Grens trekken en als ze er over heen gaan hard optreden.

Gedrag is misschien verklaarbaar, het is niet goed te praten.

Je moet ergens beginnen, dit is het moment.

:rood: : weer een allochtoon die "roomser dan de paus" is!

"Pak je spullen en wegwezen naar ... www.vakkenvullen.com ,en neem gelijk je debiele gelijkgestemden mee : hier hoor je niet thuis! :schok:

P.S.: welk soort aanpak of beleid stel je voor , Einstein??? ben benieuwd: kont_likker_cameleon_achtig_hypocriet=maak ik uit je posts!

Die mensen zijn niet voor niets razend : gedrag is misschien wel verklaarbaar _voorspeelbaar , en is niet goed te praten ,maar ga dat maar vertellen aan Ameikkaanse zwarte mensen (die bijna heel LA in de fik hadden gestoken...zelfs the national guard, army... werd op de been geroepen ...) na aanleiding van de racistish LA rellen in de jaren 1990 bijv. toen een zwarte man (Rodney King!) door de politie in elkaar werd geslagen op een brutaal manier = er zijn er weinig tot geen parallelen met de NLse situatie , maar toch :

mensen gaan niet zomaar rellen veroorzaken : hard_politioneel aanpak alleen helpt echt niet , zou de situatie alleen maar erger maken juist : er moet gezocht worden naar de echte oorzaken .... =constant stigmatisering,demonisering, discriminatie ... van Marokkanen op allerlei manieren : de media is ook niet onschuldig..... :kotsen2:

Je moet maar EN Marokkaans EN moslim zijn in NL .... :gefeli:

Joesoef
17-10-07, 19:50
Geplaatst door Sallahddin
kont_likker_cameleon_achtig_hypocriet


Neem je risperdal.

Sallahddin
17-10-07, 19:51
Geplaatst door Slinger
Zo, zo... Als je al zo denkt over je geloofsgenoten, hoe zul je dan wel denken over ons christenen?

Christenen ... bestaan niet : remember ! :lol: ... geintje !

P.S.: als je christen bent, dan ben ik moeder Theresa! :tover:

Sallahddin
17-10-07, 19:58
Geplaatst door Joesoef
Neem je risperdal.

That's all you can come up with ??? : thought so : u certainly cannot give what u haven't got,anyway! :jammer:

Correct me if i'm wrong then; zielig wanna belong cameleon ! :lol:

P.S.: ga maar vooraal zo door : je krijgt binnenkort een onderscheiding van de ... koningnin ... der hypocrieten ! :kotsen2:

III
17-10-07, 20:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Jawel, maar ik heb het geld teruggestort; zo eerlijk ben ik dan weer wel.



Ik ben serieus; ben jij dat ook?

Tjeetje, er is een maagd nodig om een maagd te verslaan zie ik wel...

III
17-10-07, 20:14
Geplaatst door Sallahddin
That's all you can come up with ???

Ow, nu moet ik dit zien in het licht van intelligentie?
Dacht dat het een mantra was...
Weer wat geleerd!

Coolassprov MC
17-10-07, 20:39
Geplaatst door Joesoef
Terroriseren is iets anders als terrorisme en dat verschil gaf ik nu net aan.

Als je een terrorist wilt zien moet je beter naar je avatar kijken; dat gaf ik net al twee maal aan.

Coolassprov MC
17-10-07, 20:44
Geplaatst door Sallahddin
:rood: : weer een allochtoon die "roomser dan de paus" is!

Hoe denk je anders dat ie,
achtereenvolgens;
aan zijn honorering van zijn asielprocedure,
aan zijn verblijsvergunning,
aan zijn nederlands paspoort en zijn verdere carriere als kontspecht van de Nederlandse koe is gekomen?



Geplaatst door Sallahddin
"Pak je spullen en wegwezen naar ... www.vakkenvullen.com ,en neem gelijk je debiele gelijkgestemden mee : hier hoor je niet thuis! :schok::

Oeps!


Geplaatst door Sallahddin
P.S.: welk soort aanpak of beleid stel je voor , Einstein??? ben benieuwd: kont_likker_cameleon_achtig_hypocriet=maak ik uit je posts!

Hoe klinkt ''De Hut Van Oom Joesoef''?

Coolassprov MC
17-10-07, 20:51
Geplaatst door Sallahddin
Christenen ... bestaan niet : remember ! :lol: ... geintje !

Die davidsslinger negeer ik al maanden; maar hij blijft het proberen.

Dat komt door het feit dat Christenen geen trolleybussen zijn; die stoppen wanneer ze de draad kwijt zijn.


Geplaatst door Sallahddin
P.S.: als je christen bent, dan ben ik moeder Theresa! :tover!

Hij is een Christen met een bumpersticker waarop staat; Christenen Gaan Voor De Collectepot.

reallife
17-10-07, 21:00
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je een terrorist wilt zien moet je beter naar je avatar kijken; dat gaf ik net al twee maal aan.

En je gaf nog meer aan hè? Maar dat haalde je weg. Lafaard, je bent zelf een enorme hypocriet die zich het geslijm van bepaalde prikkers aan laat leunen en als iemand kritiek geeft nooit met zinvolle tegenargumenten komt maar in het wilde weg om zich heen gaat slaan.

:kots:

Coolassprov MC
17-10-07, 21:07
Geplaatst door reallife
En je gaf nog meer aan hè? Maar dat haalde je weg. Lafaard, je bent zelf een enorme hypocriet die zich het geslijm van bepaalde prikkers aan laat leunen en als iemand kritiek geeft nooit met zinvolle tegenargumenten komt maar in het wilde weg om zich heen gaat slaan.

Goede Christenen lasterenen liegen zoveel mogelijk; dat weet ik nu wel.

Joesoef
17-10-07, 21:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je een terrorist wilt zien moet je beter naar je avatar kijken; dat gaf ik net al twee maal aan.


Ik weet heel goed wat jij aangaf en gewist hebt.

Coolassprov MC
17-10-07, 21:09
Geplaatst door Joesoef
Ik weet heel goed wat jij aangaf en gewist hebt.

Ik heb niks gewist, shit-shi'it.

Joesoef
17-10-07, 21:10
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb niks gewist, shit-shi'it.

Tuurlijk niet.

Sallahddin
17-10-07, 21:15
Geplaatst door Coolassprov MC





Hoe klinkt ''De Hut Van Oom Joesoef''?

Dit vind ik leuk zeg: :lol: :de parallel met "de hut van oom Tom": (geweldig historish boek over de slavernij in de VS!):

Onze kont likker wanna belong Josoef denkt "geaccepteerd" te kunnen worden door kont_likkerij, onder ander ... = zielig & misselijk ! :kotsen2: ! weer een ander erbij dan! scheelt niet zoveel !

P.S.: Nuance : Shiieten uitschelden of demoniseren ....ga ik absoluut niet mee akkoord : die zijn gelijk_volwaardig moslims : kijk's aan naar Hizbollah (de trots van moslims !) , en Ahmadi Najad heb ik wel diep respect voor hoor !... gotta say it for.... the record & principle...!

Take care!

Coolassprov MC
17-10-07, 21:16
Geplaatst door Joesoef
Tuurlijk niet.

Alsof ik me zou schamen voor jou of wie dan ook hierro.

Misschien een nuttig suggestie; als je niks te schijten hebt mag je ook wel je mond houden.

Maarten
18-10-07, 00:19
Slotervaart overweegt nieuwe succesvollere handhaving..

http://www.cracked.com/phpimages/craptions/1/641.jpg


Meer suggesties: www.pointlesswasteoftime.com

(Sorry TR, negeer me maar een beetje in dit topic, want ik wordt niet goed van het gedoe, en wordt erg melig..)

Someone123
18-10-07, 01:09
18 Oktober 2007
Vier arrestaties in Slotervaart

De Amsterdamse politie heeft vier jongeren aangehouden die met jerrycans over straat liepen. Mogelijk waren ze van plan om auto's in brand te steken, zoals eerder deze week gebeurde.

Later op de avond brandde op de grens van Slotervaart en Osdorp een auto uit. Gezien de locatie ziet de politie geen direct verband met de onrust rond het August Allebéplein in Slotervaart, waar zondag een man werd doodgeschoten nadat hij twee agenten had neergestoken.

De Amsterdamse politie wil de komende dagen de relschoppers uit Slotervaart arresteren. Dat kan alleen als ze op heterdaad worden betrapt.

Al Sawt
18-10-07, 01:23
Geplaatst door reason
Zeker. Maar waarom je dat mij lijkt te verwijten, is me een raadsel.



Ik schreef al eerder twee dingen:

1. Bij de meeste doden door politiekogels onstaan géén rellen of ongeregeldheden. Dus politie schiet wel vaker mensen dood? En ik maar denken dat het een incident is.


2. De omstandigheden in Ondiep- en ook in Den Bosch- waren heel anders. Je kunt niet volstaan met simpelweg stellen dat de politie ook daar terecht had gehandeld.
Wat is er anders aan?


Die Rinie Mulder (of hoe heette dat slachtoffer ook weer) had net een confrontatie met een troep rotjongens achter de rug, die de buurt al lang terroriseerden. Hij zat nog vol adrenaline, had gedronken, en toen de politie kwam zwaaide hij met een mes. Hij viel de politie niet rechtstreeks aan, en heeft ook niet gestoken. Volgens veel buurtbewoners had de politie hem moeten helpen, en werd hij in plaats daarvan doodgeschoten.
Let wel: hij was een styomkop om met een mes te zwaaien. Maar daar gaat het nu niet om; het gaat er om dat de situatie een andere achtergrond had. Als die Bilal op een vergelijkbare manier aan zijn einde was gekomen, had ik me relletjes wel kunnen voorstellen. Jij trekt een vergelijking tussen daders. Ik trek een vergelijking tussen de geweld dat er in kielzog had plaatsgevonden.

Reacties in Graafse wijk en Ondiep, waren erger dan in Slotervaart. Dat is een feit!


Agent die Pierre Boulaij doodschoot kwam vrij uit. Handelde wegens noodweer. Jouw stelling dat Rinie Mulder onschuldig was, is totaal voorbarig en alleen gestoeld op jouw aannames dat een dronkenpersoon geen mes kan hanteren.

Overigens is de dood van Rinie Mulder of Pierre Boulaij ook te vergelijken met Driss Arbib. Ook die was met een mes gewapend en dat heeft ook niet tot rellen geleid.


Ik heb nergens argumenten kunnen lezen, waarom Slotervaart niet te vergelijken is met Graafse wijk of Ondiep.

Zwak hoor. Je geeft een minimaal antwoord, en doet alsof je daarmee mijn argumenten waardeloos hebt gemaakt. Slaat nergens op, erg zwakke manier van discussiëren. Bespaar me jouw verwijten. Jij beweert dat je de zaak nuchter ging bekijken.

Helaas kwam je nauwelijks met steekhoudende argumenten.


Tja, da’s een kwestie van definitie. Maar vooral ook van nuchter en redelijk oordelen
Een vuilnisbak in brand steken; dat is baldadigheid.
Met een groep jongeren ruiten ingooien bij een politiebureau, en een auto in brand steken, naar aanleiding van de ongelukkige dood van een gestoorde would be-killer, dat is relschoppen.

Het enige is dat het allemaal relatief kleinschalig is gebleven. Maar dat is niet aan dat groepje raddraaiers te danken. En het is absurd dat er mensen zijn die om deze reden dit soort dingen menen te moeten doen. . Volkomen met je eens.

Alleen met een verschil dat we in Slotervaart niet over rellen kunnen of mogen spreken. En dat is mijn stelling. In Graafse wijk of Ondiep zouden er complete veldslagen plaatsgevonden.

Julien
18-10-07, 01:26
Geplaatst door mulan
Ik geloof gewoon niet dat mensen op een bepaalde manier zijn omdat ze nu eenmaal zo zijn. Alles is verklaarbaar en een deel van dat gedrag is aangeleerd dus kan ook afgeleerd worden. Incidenten als deze verdienen op de korte termijn dan ook dat soort oplossingen maar het zijn geen oplossingen voor op lange termijn. Daarbij blijf ik vinden dat het toch niet raar is dat je die kinderen verzameld en een voor een thuis afzet en de ouders verantwoordelijk stelt voor het feit waarom hun kind om 10 uur savonds mensen loopt te bekogelen met stenen. Misschien simpel maar ik durf te wedden dat veel van die ouders niet eens weten waar dat kind uithangt.

Het gaat niet alleen om 9 en 10 jarige kinderen, maar ook om pubers van 15-16-17 en zelfs 18+.
Volgens mij is de enige manier die effect heeft op deze reljongeren de harde manier. Alleen daar hebben ze respect en ontzag voor. De Nederlandse politie mag zich best wel wat meer gaan gedragen zoals de Marokkaanse politie. Jij denkt naar mijn mening te Nederlands, alles moet hier soft en op de 'polder'manier. Het blijkt dat deze methode geen effect heeft.

Al Sawt
18-10-07, 01:27
Geplaatst door Bar
Denk je echt dat in de huidige context een paar dienders bij een probleemgezin in een complete 'marokkanenstraat' langs kan gaan, zonder in een bedreigende oploop-situatie te belanden?

Dat station is allang gepasseerd. Dan moet je echt een peleton ME meenemen. Wat een onzin!

Wederom een individu die op basis van onwetendheid redeneert.

In Slotervaart kan de politie en andere hulpdiensten gewoon hun werk doen. En in alle rust.

Julien
18-10-07, 01:31
Geplaatst door Sallahddin
maar ga dat maar vertellen aan Ameikkaanse zwarte mensen (die bijna heel LA in de fik hadden gestoken...zelfs the national guard, army... werd op de been geroepen ...) na aanleiding van de racistish LA rellen in de jaren 1990 bijv. toen een zwarte man (Rodney King!) door de politie in elkaar werd geslagen op een brutaal manier

Hulde voor de grootste appel en peren vergelijking die ik OOIT ben tegengekomen! :moe:

Rodney King zou zich omkeren in zijn graf als hij dit zou lezen..

Youssef heeft gewoon gelijk, het relgedrag van die jongeren valt niet goed te praten.

Al Sawt
18-10-07, 01:40
Geplaatst door Julien
Hulde voor de grootste appel en peren vergelijking die ik OOIT ben tegengekomen! :moe:

Rodney King zou zich omkeren in zijn graf als hij dit zou lezen.. Is hij dood?

Of dacht je misschien aan Martin Luther King?

Someone123
18-10-07, 01:50
18 Oktober 2007
Welten: Parijse toestanden denkbaar

Hoofdcommissaris Welten van Amsterdam houdt er elke dag rekening mee dat in Slotervaart "Parijse toestanden" kunnen uitbreken.
Dat zei hij op televisie bij Pauw en Witteman.

Volgens Welten wordt er in de wijk goed werk verricht, maar is er een harde kern van zo'n 35 raddraaiers.

"Je houdt er altijd rekening mee dat er een paar gewetenloze kwelgeesten uit het riool naar boven komen kruipen", zei hij.

Welten sprak zijn bewondering uit voor agenten die in Amsterdam-West werken. "Het is elk moment bezig zijn met het bewaren van de vrede, op eieren lopen, wetend dat het mis kan gaan."

Julien
18-10-07, 01:55
Geplaatst door Al Sawt
Is hij dood?

Of dacht je misschien aan Martin Luther King?

foutje bedankt :D

Maar ff serieus, de gewelddadige Bilal B. en de onschuldige en geweldloze Rodney King zijn toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

Julien
18-10-07, 01:59
Geplaatst door Someone123
18 Oktober 2007
Welten: Parijse toestanden denkbaar

Hoofdcommissaris Welten van Amsterdam houdt er elke dag rekening mee dat in Slotervaart "Parijse toestanden" kunnen uitbreken.
Dat zei hij op televisie bij Pauw en Witteman.

Enige overeenkomst die ik zie is het taalgebruik van politici. Sarkozy noemde de reljeugd "tuig" en Ahmed Marcouch van de PvdA zegt ongeveer hetzelfde.
Sarkozy werd echter door veel mensen - ook in NL - als erg rechts en provocateur neergezet, terwijl niemand over de (in mijn ogen terechte) woorden van de linkse Marcouch valt.

Al Sawt
18-10-07, 02:01
Geplaatst door Julien
foutje bedankt :D

Maar ff serieus, de gewelddadige Bilal B. en de onschuldige en geweldloze Rodney King zijn toch totaal niet met elkaar te vergelijken? Bilal was gestoord en R King was een drugsgebruiker (http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_King#Recent_life) . Niet echt een toonbeeld van een brave burger.

Julien
18-10-07, 02:06
Geplaatst door Al Sawt
Bilal was gestoord en R King was een drugsgebruiker (http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_King#Recent_life) . Niet echt een toonbeeld van een brave burger.

-Bilal B ging doelbewust naar een politiebureau om agenten neer te steken - dus te doden.
-Rodney King werd met geweld en vanwege racistische motieven aangehouden omdat ze hem verdachten van drugsgebruik. Rodney King gebruikte geen geweld en bleek later onschuldig (uit je bron gehaald)

Een wereld van verschil dus.

Al Sawt
18-10-07, 02:18
Geplaatst door Julien
-Bilal B ging doelbewust naar een politiebureau om agenten neer te steken - dus te doden.
-Rodney King werd met geweld en vanwege racistische motieven aangehouden omdat ze hem verdachten van drugsgebruik. Rodney King gebruikte geen geweld en bleek later onschuldig (uit je bron gehaald)

Een wereld van verschil dus. Ik heb nergens gezegd dat Rodney King schuldig was.

Maar hij is wel met drugs opgepakt in zijn tweede arrestatie. En dat maakt hem echt geen brave burger.

Rourchid
18-10-07, 03:36
Geplaatst door reason

Een psychisch gestoorde jongeman komt een politiebureau binnen, en steekt met een mes los op twee politie-agenten, die ernstige wonden oplopen. Een van de agenten schiet de jongeman neer, die door de schotwond sterft.


Tussen het neergeschoten worden en zijn overlijden werd de jongeman gehandboeid.

Bij een professionele opstelling van de politie hoort het zorg dragen voor de gezondheid van iemand die juridisch gesproken aangehouden is.

Derhalve is inmiddels het O.M. Rotterdam ingeschakeld om op zo onafhankelijk mogelijke wijze te onderzoeken of er eventueel (gedeeltelijk) sprake is van dood door schuld.

Geplaatst door reason

Omdat er geen enkele aanleiding is voor rellen. De politie heeft immers correct gehandeld door Bilal neer te schieten. Iedereen die anders beweert, kan niet serieus worden genomen.


Of er al dan niet correct gehandeld is bepaalt het O.M.

Bovendien is dat ook het beste voor degene die helaas het (vermoedelijk) dodelijke schot heeft moeten lossen want die zal ongetwijfeld de film in haar hoofd afdraaien met de vraag of een dodelijke afloop al dan niet voorkomen had kunnen worden.

Rourchid
18-10-07, 03:40
Geplaatst door Coolassprov MC

Heb een keertje mijn eigen auto in de fik gestoken;
was vergeten waar ik hem had geparkt en in het donker en door de haast was het niet te zien; kwam er pas de volgende dag achter bij daglicht en dankzij de brandweer die hem niet helemaal hadden laten uitbranden; 1 geluk; ik was dit keer niet verdacht!


Je was het autootje zat?

Soldim
18-10-07, 05:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb niks gewist, shit-shi'it.

Wat ben je ook een achterlijk, intollerant ventje. En, natuurlijk, een hypocriete leugenaar.

Coolassprov MC
18-10-07, 07:06
Geplaatst door Rourchid
Je was het autootje zat?

Nee, ik moest de weg vrijmaken voor een opkomend stereotype in Nederland.

Coolassprov MC
18-10-07, 07:07
Geplaatst door Soldim
Wat ben je ook een achterlijk, intollerant ventje. En, natuurlijk, een hypocriete leugenaar.

Ik kan wel lief zijn tegen mensen op wiens verjaardagen ik uitgenodigd wordt; maar dat worden er steeds minder op mijn leeftijd; ik ben 79.

binloser
18-10-07, 07:28
Sommige mensen zijn tot zo weinig in staat dat je ze slechts een hart onder de riem kunt steken door ze te prijzen voor iets zo vanzelfsprekends als dingen in de openbare ruimte en van anderen NIET vernield te hebben e.d..
Al Sawt, je had therapeut moeten worden.

TonH
18-10-07, 08:45
Geplaatst door Joesoef
Tuurlijk niet.

Klopt. Ik had het gemeld... 't Is kennelijk door beheer gewist. En terecht.



Maar weer even terug naar het topic:

Van grote afstand lijkt het me dat in Slotervaart inderdaad alles redelijk zijn gangetje gaat. Dat het überhaupt zo bijzonder is dat je de bewoners kunt feliciteren met hun rust en kalmte zegt meer over de rare sfeer die er kennelijk in Nederland heerst dan dat het geen compliment waard zou zijn.

Het is vergelijkbaar, volgens mij, met het grootste deel van de inwoners van de Diamantbuurt indertijd. Ook zij bleven rustig en zorgden op de achtergrond dat allerlei escallaties niet plaats vonden. En daar kunnen ze niet genoeg voor bedankt worden.

Natuurlijk is er ook stront aan de knikker in Slotervaart. Lees het stuk van Imp nog maar eens door. http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=3420985#post3420985 Maar her en der, in dit topic, wordt al verwezen naar buurten waar ook de afgelopen jaren van alles gebeurde. Zijn daar lessen uit getrokken? Vast wel. Alleen één belangrijke les niet. Hoewel dat ook biijna niet in een goede vorm te gieten is. Namelijk de enorme druk die op een buurt komt bij exessieve media-aandacht.

Tot slot nog een vraagje. Kan iemand mij uitleggen wat voor doel er nu eigenlijk zit achter het in de brand steken van willekeurige auto's? Is het een symbool? Hier doen anarchisten dat bij voortduring en die kijken je ook alleen maar schaapachtig aan wanneer je vraagt welk hoger doel dat dient. :verward:

sidi bibi
18-10-07, 09:19
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik kan wel lief zijn tegen mensen op wiens verjaardagen ik uitgenodigd wordt; maar dat worden er steeds minder op mijn leeftijd; ik ben 79.

Toch knap dat je nog door blonde dames verleid word op die leeftijd :duim:

III
18-10-07, 17:01
Geplaatst door David
De Vuur

Kijk eens wat ik vandaag ben tegengekomen op een lor van een ouwe Mercedesbus!
Aanklikbaar.


http://img141.imageshack.us/img141/8372/haha1ql4.jpg (http://img91.imageshack.us/img91/1678/hahazd4.jpg)

mark61
18-10-07, 17:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik heb niks gewist, shit-shi'it.

Nee, er staat een complete veegploeg klaar om de liederlijke smerigheid die jij steeds uitbraakt binnen 15 seconden op te vegen.

En zich dan een oordeel aanmatigen over hoe christelijk anderen zijn :hihi:

Als er een hemel had bestaan, was jij er iig nooit in gekomen.

Joesoef
18-10-07, 17:12
Geplaatst door Julien
-Bilal B ging doelbewust naar een politiebureau om agenten neer te steken - dus te doden.
-Rodney King werd met geweld en vanwege racistische motieven aangehouden omdat ze hem verdachten van drugsgebruik. Rodney King gebruikte geen geweld en bleek later onschuldig (uit je bron gehaald)

Een wereld van verschil dus.


Dat doelbewuste valt nog maar te bezien, iemand die schysofreen is, stemmen hoort en opdrachten krijgt, heeft echt geen controle over zichzelf als hij/ zij in een psychose terrecht komt.

III
18-10-07, 17:19
Geplaatst door mark61
Nee, er staat een complete veegploeg klaar om de liederlijke smerigheid die jij steeds uitbraakt binnen 15 seconden op te vegen.

En zich dan een oordeel aanmatigen over hoe christelijk anderen zijn :hihi:

Als er een hemel had bestaan, was jij er iig nooit in gekomen.

Come again?

III
18-10-07, 17:21
Geplaatst door Joesoef
Dat doelbewuste valt nog maar te bezien, iemand die schysofreen is, stemmen hoort en opdrachten krijgt, heeft echt geen controle over zichzelf als hij/ zij in een psychose terrecht komt.

Hoe kom je daar bij?

Joesoef
18-10-07, 17:35
Geplaatst door III
Hoe kom je daar bij?

Kennis, ervaring, literatuur, hoogleraar psychiatrie.

Olive Yao
18-10-07, 19:26
Geplaatst door Sallahddin
Soort condoleances register openen op maroc.nl voor de nabestaanden en familie van de tragish overleden marokkaanse man zou ook geen gek actie zijn : da's toch de minste van wat wij kunnen doen om onze medeleven en sympathie te kunnen tonen als medemens !


P.S.: Sterkte voor de gewonde politieagenten gedurend die tragish incident trouwens ook !
Sympathieke post, Sallahddin, en inderdaad goed idee.

Ik heb trouwens wel vaker gedacht, als er iets is, in de nederlandse politiek bijvoorbeeld, waar veel prikkers het mee oneens zijn, zouden we dan niet met elkaar een verklaring kunnen opstellen? Zoals een gezamelijke verklaring tegen Wilders' polariserende optreden ... Ik zou daar best aan mee willen helpen. Of iets doen met de voorzet die tr_imp hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3420985#post3420985) geeft ...

Sallahddin
18-10-07, 19:47
Geplaatst door Julien
Hulde voor de grootste appel en peren vergelijking die ik OOIT ben tegengekomen! :moe:

Rodney King zou zich omkeren in zijn graf als hij dit zou lezen..

Youssef heeft gewoon gelijk, het relgedrag van die jongeren valt niet goed te praten. :

Ho, ho , hold ur horses, cowboy:

Waaroom had je dan opzettelijk mijn woorden UIT context gehaald ??? :
zeer laf_ toepasselijk attitude voor je gedachtengoed :

Ik zei ongeveer : deze geval_"parallele_vergelijking" (Rodney King dan!) heeft weing tot geen relatie met de NLse situatie , maar dat had ik als een extreem eye_opener geciteerd ,impliciet suggerend dat mensen kunnen minieme tot gigantishe redenen hebben om rellen te gaan schoppen + mensen gaan niet zomaar rellen veroorzaken .... en soms als gevolg van constant langdurig druk_stigmatisering, demonisering, discriminatie op allerlei manieren van een heel doelgroep : marokkanen in deze geval dan

, dan gaat het soms onvermijdelijk ééns ontploffen en er hoeft maar een heel miniem incident te gebeuren om dat als DE katalysator te gaan fungeren , en dan krijg je van die mega_rellen à la Frankrijk immigranten buitenwijken ... of zelfs als die van LA , wie weet ??? met de nodig relativisme wat betreft de NLse situatie ..... politionele_securitaire_hard aanpak alleen helpt echt niet, en kan juist de situatie alleen maar erger maken dan =er moet gezocht worden naar creatieve oplossingen .....: dat je de nuance niet ziet of wil zien is je eigen probleem : do not blame it on others!

Julien
18-10-07, 19:57
Geplaatst door Joesoef
Dat doelbewuste valt nog maar te bezien, iemand die schysofreen is, stemmen hoort en opdrachten krijgt, heeft echt geen controle over zichzelf als hij/ zij in een psychose terrecht komt.

Dat zou best waar kunnen zijn, maar op die manier kun je elke moordenaar een psychopaat noemen. Feit blijft dat hij politieagenten wilde neersteken, en dit gedaan heeft, daarom is het terecht dat de politieagente zichzelf verdedigde. Dat Bilal B. hierdoor is overleden, is natuurlijk niet leuk (elk mensenleven is een geschenk van God), maar de politieagente valt niets te verwijten.
Daarom is deze situatie totaal niet te vergelijken met de incidenten die speelden voor de rellen in LA of Parijs. De mensen die met deze domme vergelijkingen komen, moeten eerst maar beter lezen wat er daar gebeurd is.

Sallahddin
18-10-07, 20:13
Geplaatst door Olive Yao
Sympathieke post, Sallahddin, en inderdaad goed idee.

Ik heb trouwens wel vaker gedacht, als er iets is, in de nederlandse politiek bijvoorbeeld, waar veel prikkers het mee oneens zijn, zouden we dan niet met elkaar een verklaring kunnen opstellen? Zoals een gezamelijke verklaring tegen Wilders' polariserende optreden ... Ik zou daar best aan mee willen helpen. Of iets doen met de voorzet die tr_imp hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3420985#post3420985) geeft ...

Dank je : je bent wel de enige die daarop reageert : zegt veel over de ernstig toenemend mate en intensiteit van die polarisatie waarmee wij te kampen krijgen dat de meesten hiero bijv. ongevoelig, "immuun" en "blind" blijken te zijn voor de humanitaire dimentie van de tragish dood van een ernstig ziek mens dat die absoluut niet in staat zijn still bij te kunnen staan = en een soort beziening in acht te nemen = hysterie & irrationele gevoelens overheersen ,helaas, maar de mensen hiero & elders in dit landje zijn MEESTAAL dan alleen maar bezig met hun "gelijk te halen" en allerlei indoctrinaties , ideologieen, ....dat die hun naatsen & medelanders niet als mensen zien , maar als (meestaal dan!) vijandelijke "imaginaire" duistere krachten (zelfs Don Quichotte zou er om kunnen lachen :lol: !) die MOREEL "geexecuteerd" moeten worden op de ... publiek plaats , net als toen in de ... middele_eeuwen toen mensen publiekelijk FYSIEK werden geexecuteerd op allerlei manieren ...

De gewonden agenten had ik ook sterkte gewenst en had ik dus absoluut niet uitgesloten van deze "bescheiden humanitaire actie" ...

:fpetaf: : way to go , Olive : :regie: creatief_actief idee: in plaats van al die steriel irrationeel gekanker heen & weer:

Ben ik het volkomen mee ééns !

Wij horen een soort gezamenlijk "spel_werk_grond" opstellen voor beiden partijen over & van de dingen en issues waarmee wij akkoord mee zijn : die zijn ongetwijfeld er : en daar vandaan samen acties kunnen ondernemen : want wij benadrukken alleen maar de ver_geschillen terwijl deze laatsten de normaalste zaak van de wereld zijn : het is alsof wij elkaars "normale" ideologish,individuele of andere ge_verschillen willen "elimineren" ( maar dat kan toch niet!) en van die "grijs uniformiteit " willen aan elkaar opleggen waar iedereen op iedereen lijkt :ideologish,cultureel,vestimentair :kotsen2: ..... wij spelen die barbaarse globalisatie in de kaart .... wij moeten samen die globalisatie bestrijden : verschillen (cultureel, ...) zijn wel noodzakkelijk om die niet te laten verdwijnen ....., :wij kunnen elkaars verschillen niet laten verdwijnen : die moeten juist blijven en van elkaar leren .....

Wij kunnen samen tegen onrecht, discriminatie, islamofobie .... strijden ...

Wij zitten onze energie te verspillen aan het "bestrijden" van imaginaire vijanden ....

daaroom komt Don Quichotte :lol: ( i love the character, what can i say : gigantish bron van oneindig inspiratie...) meestaal bij mij in beeld , bij wijze van spreken , als ik op maroc.nl bezig ben ! :lole:

Take care!

Joesoef
18-10-07, 20:20
Geplaatst door Julien
Dat zou best waar kunnen zijn, maar op die manier kun je elke moordenaar een psychopaat noemen.


Een psychopaat is weer iets anders als een schizofreen, psychoses heb je ook in alle soorten en maten en dan nog....

Niet alles samen vegen, nuances zijn in deze zeer noodzakelijk en essentieel.

Olive Yao
18-10-07, 20:20
Geplaatst door Sallahddin
:fpetaf: : way to go , Olive : :regie: creatief_actief idee: in plaats van al die steriel irrationeel gekanker heen & weer:

Ben ik het volkomen mee ééns !

Wij horen een soort gezamenlijk "spel_werk_grond" opstellen voor beiden partijen over & van de dingen en issues waarmee wij akkoord mee zijn : die zijn ongetwijfeld er : en daar vandaan samen acties kunnen ondernemen : want wij benadrukken alleen maar de ver_geschillen terwijl deze laatsten de normaalste zaak van de wereld zijn : het is alsof wij elkaars "normale" ideologish,individuele of andere ge_verschillen willen "elimineren" ( maar dat kan toch niet!) en van die "grijs uniformiteit " willen aan elkaar opleggen waar iedereen op iedereen lijkt :ideologish,cultureel,vestimentair ..... wij spelen die barbaarse globalisatie in de kaart .... wij moeten samen die globalisatie bestrijden : verschillen (cultureel, ...) zijn wel noodzakkelijk om die niet te laten verdwijnen ....., :wij kunnen elkaars verschillen niet laten verdwijnen : die moeten juist blijven en van elkaar leren .....

Wij kunnen samen tegen onrecht, discriminatie, islamofobie .... strijden ...

Wij zitten onze energie te verspillen aan het "bestrijden" van imaginaire vijanden ....

daaroom komt Don Quichotte :lol: ( i love the character, what can i say : gigantish bron van oneindig inspiratie...) meestaal bij mij in beeld , bij wijze van spreken , als ik op maroc.nl bezig ben ! :lole:

Take care!
Om het meteen maar ff op te pikken –

Stel dat we zoiets zouden doen – bijvoorbeeld een gezamelijke verklaring over iets dat we belangrijk vinden – dan hoeven we het daarin denk ik ook niet allemaal met elkaar eens te zijn.

We kunnen verschillende visies opnemen, die toch tot een gezamenlijke conclusie leiden.

Dat zie je vaak genoeg op maroc, dat mensen met verschillende visies toch een conclusie delen.

Sallahddin
18-10-07, 20:34
Geplaatst door Olive Yao
Om het meteen maar ff op te pikken –

Stel dat we zoiets zouden doen – bijvoorbeeld een gezamelijke verklaring over iets dat we belangrijk vinden – dan hoeven we het daarin denk ik ook niet allemaal met elkaar eens te zijn.

We kunnen verschillende visies opnemen, die toch tot een gezamenlijke conclusie leiden.

Dat zie je vaak genoeg op maroc, dat mensen met verschillende visies toch een conclusie delen.


Vooruit dan maar : de bal (i'm crazy 'bout foot_ball, vandaar! :lol: ) is aan je kant van het veld :

Kom ik ook misschien met voorstellen straks!

P.S.: wij hoeven het niet totaal mee ééns met elkaar te te zijn, dus verschillende visies , "approaches" ..... zoals je zelf zegt : we gotta have a kinda common ground on issues & things !

Let's include our moderators erbij dan ! excuus voor deze linguistiek cocktail dan : want weinig tijd ! :lol:

Olive Yao
18-10-07, 21:07
Geplaatst door Sallahddin
excuus voor deze linguistiek cocktail dan :lol:
pas de problemas

Coolassprov MC
18-10-07, 21:36
Geplaatst door sidi bibi
Toch knap dat je nog door blonde dames verleid word op die leeftijd :duim:

Sterker nog; door ze uitgenodigd worden op hun verjaardagen!

knuppeltje
18-10-07, 21:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Sterker nog; door ze uitgenodigd worden op hun verjaardagen!

Jij bent met jouw leeftijd toch niet meer gevaarlijk voor ze. :stout:

Coolassprov MC
18-10-07, 21:52
Geplaatst door knuppeltje
Jij bent met jouw leeftijd toch niet meer gevaarlijk voor ze. :stout:

Als je jaloers bent; eat your heart out!

III
18-10-07, 21:55
Geplaatst door Joesoef
Kennis, ervaring, literatuur, hoogleraar psychiatrie.

Daarom schrijf je te pas en te onpas aan iedereen hier Risperdal® voor?

Waarom geloof ik jou niet?

III
18-10-07, 22:03
Geplaatst door Julien
Dat zou best waar kunnen zijn, maar op die manier kun je elke moordenaar een psychopaat noemen. Feit blijft dat hij politieagenten wilde neersteken, en dit gedaan heeft, daarom is het terecht dat de politieagente zichzelf verdedigde. Dat Bilal B. hierdoor is overleden, is natuurlijk niet leuk (elk mensenleven is een geschenk van God), maar de politieagente valt niets te verwijten.
Daarom is deze situatie totaal niet te vergelijken met de incidenten die speelden voor de rellen in LA of Parijs. De mensen die met deze domme vergelijkingen komen, moeten eerst maar beter lezen wat er daar gebeurd is.

Nu is de schizofrene medemens (toch een goede procent van de bevolking, in Noorwegen zelfs 2%) al psychopaat?

III
18-10-07, 22:06
Geplaatst door Joesoef
Een psychopaat is weer iets anders als een schizofreen, psychoses heb je ook in alle soorten en maten en dan nog....

Niet alles samen vegen, nuances zijn in deze zeer noodzakelijk en essentieel.

Je klinkt wijs vandaag Joesoef.
Applausje voor jezelf!

knuppeltje
18-10-07, 22:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je jaloers bent; eat your heart out!

Nee hoor, maar denk je wel om je hart. :stout:

TonH
18-10-07, 23:21
Geplaatst door Olive Yao
Sympathieke post, Sallahddin, en inderdaad goed idee.

Ik heb trouwens wel vaker gedacht, als er iets is, in de nederlandse politiek bijvoorbeeld, waar veel prikkers het mee oneens zijn, zouden we dan niet met elkaar een verklaring kunnen opstellen? Zoals een gezamelijke verklaring tegen Wilders' polariserende optreden ... Ik zou daar best aan mee willen helpen. Of iets doen met de voorzet die tr_imp hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3420985#post3420985) geeft ...

Blij dat jouw dat stuk van Imp ook is opgevallen en je er nog even de aandacht op vestigt. :D Het is tenminste inhoud.

Maar het is inderdaad helemaal geen gek idee. We hebben hier in Athene nog niet zo lang gezien hoe dat kan werken. Toen die grote branden hier waren, waren het bloggers en mensen van sites als deze die als een razende een demonstratie van ruim 10.000 man op de benen kregen. Een demonstratie zonder politieke partijen en vakbonden. Dat is hier bijna niet te doen. Een demonstratie-oproep via het internet, dat hier een penetratiegraad heeft zo laag dat je er duizelig van wordt, die dan zo'n effect heeft.

Nog een voorbeeld: begin van het jaar stierf hier een jonge vrouw aan kanker. In een blog had zij enkele jaren beschreven tegen wat ze hier alles aanliep. Van corruptie tot onkunde, van prachtige zorg tot diepe rotsooi. Toen zij overleed gaf dat zo'n stortvloed van reacties dat iedereen zich er wild van schrok. Er bleken zo veel mensen haar belevenissen gevolgd te hebben! Ineens werden parlementariërs platgemaild en gebeld en kon men er niet onder uit om zelfs strafrechtelijke vooronderzoeken tegen enkele corrupte artsen in te stellen.

Snel hard en massaal reageren is een heel goed en effectief middel.

Een maar... (tja het blijft Nederland) ... in een topic ergens hier wordt zo aardig neergezet dat in veel landen mensen die een bepaald doel voor ogen hebben elkaar niet gaan lopen vliegen afvangen, maar onder het mom van "je hebt wel geen gelijk, maar we gaan voor hetzelfde" samen een doel nastreven. Dát is wel een voorwaarde voor dit soort acties. En of je dát in Nederland voor elkaar kunt krijgen? Ik vrees dat zelfs de Mocro's hier daarvoor te veel Hollander zijn. :D

super ick
19-10-07, 07:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Sterker nog; door ze uitgenodigd worden op hun verjaardagen!

Wat een hoeren!

Coolassprov MC
19-10-07, 07:08
Geplaatst door super ick
Wat een hoeren!

Deze zijn niet goedkoop; ze zijn gratis en ook geen famillie van jou.

sidi bibi
19-10-07, 09:06
Geplaatst door super ick
Wat een hoeren!

Welnee, die maken er nog wat van, hebben ergens die Coolass opgesnorkeld, die ronddoolde met rollator. Zie het tafereeltje al helemaal voor me, geflankeerd door twee van die blonde fraile vrouwtjes, het haar hoog opgetoepeerd, de buit ergens mee naar binnen zeulend.

Coolassprov MC
19-10-07, 09:44
Geplaatst door sidi bibi
Welnee, die maken er nog wat van, hebben ergens die Coolass opgesnorkeld, die ronddoolde met rollator. Zie het tafereeltje al helemaal voor me, geflankeerd door twee van die blonde fraile vrouwtjes, het haar hoog opgetoepeerd, de buit ergens mee naar binnen zeulend.

Je bent slecht ingelicht.

super ick
19-10-07, 12:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Deze zijn niet goedkoop; ze zijn gratis en ook geen famillie van jou.

Ik ben blij voor je dat je contactadvertentie toch nog zijn vruchten heeft afgeworpen. (ik zei toch dat je je foto weg moest halen, je ziet het!)

Natuurlijk heb ik geen hoeren in mijn familie.

Maar toch goed het nog even uit jou mond te horen.

BTW: Je hebt ze goed gescreend zeg!

sidi bibi
19-10-07, 12:13
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent slecht ingelicht.

:D

III
19-10-07, 12:19
Geplaatst door super ick
Natuurlijk heb ik geen hoeren in mijn familie.

Alleen belastingontduikers dus?

super ick
19-10-07, 12:36
Opnieuw auto in brand in Amsterdam-West
Uitgegeven: 19 oktober 2007 00:07
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2007 00:08

AMSTERDAM - Onbekenden hebben donderdagavond in Amsterdam-West voor de vierde opeenvolgende dag een auto in brand gestoken. Dit keer sloegen ze toe in de Burgemeester van de Pollstraat, liet een woordvoerder van de politie weten.

Er zijn geen aanhoudingen verricht. De Burgemeester van de Pollstraat is in stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer, vlakbij stadsdeel Slotervaart. De politie vermoedt dat de brand verband houdt met het incident zondag op het politiebureau aan het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart.




Sinds dat schietincident is het onrustig in de buurt. Jongeren hebben sinds het weekeinde nu in totaal vijf auto's in brand gestoken. Maandagavond bekogelden ze ook het politiebureau. Op zondag schoot een agente de 22-jarige Bilal B. dood op het politiebureau, nadat hij haar en een mannelijke collega met een mes had gestoken.

tr_imparator
19-10-07, 14:11
Geplaatst door TonH


Tot slot nog een vraagje. Kan iemand mij uitleggen wat voor doel er nu eigenlijk zit achter het in de brand steken van willekeurige auto's? Is het een symbool? Hier doen anarchisten dat bij voortduring en die kijken je ook alleen maar schaapachtig aan wanneer je vraagt welk hoger doel dat dient. :verward:

Voor de fun. Immitatiegedrag France. Onrust opwekken. Aandacht vragen, omdat het niet op een andere manier kan. Hormonen.

:argwaan:

TonH
19-10-07, 14:59
Geplaatst door tr_imparator
Voor de fun. Immitatiegedrag France. Onrust opwekken. Aandacht vragen, omdat het niet op een andere manier kan. Hormonen.

:argwaan:

Hmmm, veel mogelijkheden dus.
Fun: het fikt prima, moet ik toegeven en wanneer het nacht is geeft het een heel aparte sfeer.
Immitatiegedrag France: ik krijg altijd het idee dat veel mensen daar op zitten te wachten. De pers al heel lang, want het geeft, zoals gezegd, prachtige beelden, sommige politici omdat het wel in hun straatje zou passen (niet letterlijk natuurlijk, want dan zouden ze heel erg schrikken) en nu ook nog de politie.
Onrust opwekken: Dan zou er een gestuurd element achter zitten, of valt dat ook onder 'fun'?
Aandacht vragen: Tja, dat zou dan heel zielig zijn of heel dramatisch en dan zou er weer een sturend element zijn.
Hormonen: Bij iemand van 32 jaar? Tenminste ik las hier ergens dat de 'daders' tussen de 17 en de 32 waren. 32 Is veel te jong voor de menopauze, toch?

Ik zal het Coolassprov MC eens vragen, want het is een vraag die ik al lang heb.

Joesoef
19-10-07, 17:56
Geplaatst door III
Waarom geloof ik jou niet?


Psychose.

Sallahddin
19-10-07, 19:21
Geplaatst door TonH
Blij dat jouw dat stuk van Imp ook is opgevallen en je er nog even de aandacht op vestigt. :D Het is tenminste inhoud.

Maar het is inderdaad helemaal geen gek idee. We hebben hier in Athene nog niet zo lang gezien hoe dat kan werken. Toen die grote branden hier waren, waren het bloggers en mensen van sites als deze die als een razende een demonstratie van ruim 10.000 man op de benen kregen. Een demonstratie zonder politieke partijen en vakbonden. Dat is hier bijna niet te doen. Een demonstratie-oproep via het internet, dat hier een penetratiegraad heeft zo laag dat je er duizelig van wordt, die dan zo'n effect heeft.

Nog een voorbeeld: begin van het jaar stierf hier een jonge vrouw aan kanker. In een blog had zij enkele jaren beschreven tegen wat ze hier alles aanliep. Van corruptie tot onkunde, van prachtige zorg tot diepe rotsooi. Toen zij overleed gaf dat zo'n stortvloed van reacties dat iedereen zich er wild van schrok. Er bleken zo veel mensen haar belevenissen gevolgd te hebben! Ineens werden parlementariërs platgemaild en gebeld en kon men er niet onder uit om zelfs strafrechtelijke vooronderzoeken tegen enkele corrupte artsen in te stellen.

Snel hard en massaal reageren is een heel goed en effectief middel.

Een maar... (tja het blijft Nederland) ... in een topic ergens hier wordt zo aardig neergezet dat in veel landen mensen die een bepaald doel voor ogen hebben elkaar niet gaan lopen vliegen afvangen, maar onder het mom van "je hebt wel geen gelijk, maar we gaan voor hetzelfde" samen een doel nastreven. Dát is wel een voorwaarde voor dit soort acties. En of je dát in Nederland voor elkaar kunt krijgen? ik vrees dat zelfs de Mocro's hier daarvoor te veel Hollander zijn. :D

Nou, :fpetaf: voor Athene & Griekenland in het algemen : gigantish inspiratie bron van de oudste tijd tot op ... heden dan ! (ik ben ook gek op de Griekse mythology, geschiedenis , .... trouwens , onder andere dingen inderdaad ...)!

Tja... NL is wel heel anders natuurlijk , jammer genoeg , wat betreft de bovenstaande : als mensen massaal tegen wat dan ook gaan demonstreren en wel van die anti_stream ,anti_ politiek_correct acties gaan ondernemen ... dan vrees ik dat die op allerlei hysterishe & minder hysterishe manieren tegengewerkt zouden kunnen worden op z'n minste en uitgemaakt zouden kunnen worden voor alles wat die eigenlijk niet zijn .:lol: : NL is te kortzichtig geworden + selectief "liberaal" bezig is ...= politiek correct liberaal aan het worden is=soort scheiding met haar eigen liberaal traditie_reputatie en geschiedenis ...

Maar dat moet ons niet er van weerhouden onze best te doen (ik houd van druk en tegenwerking ... :lol: :daar ben ik at my best !) om acties te gaan ondernemen tegen onrecht, discriminatie, ...in het algemeen = wij moeten deze vicieuze xenofobish Islamofobish en andere cirkels doorbreken ... en dat ligt meestaal in handen van fatsoenlijke mensen die in NL wonen (zou ik ook de helpend hand kunnen geven al woon ik niet meer in NL:kom ik slechts af & toe hiero ...) althans om een soort mentaliteits omslag te gaan proberen te verwezenlijken ...

Wat een saai boel hier in NL : geen inspirerend of fatsoenlijk land meer : gezond verstand & wijsheid + onrecht & onderdrukking (moreel dan!) ... van mensen tegengaan ... zijn helaas zoek in dit pretentieus landje .....

Voorbeeld : deze puur van psychish aarde incident die wordt "verkracht" , buiten proporties getrokken, ge_misbruikt voor politieke en andere doeleinden .... door wat ik zou kunnen noemen: de angst _vampieren die leven en mis_gebruik maken van die steeds telkens & weer gecreerd en opgevoed angst bij de massa = soort gefabriceerd propaganda die niet onder doet aan die van sommige seculaire of andere dictaturen ....vandaag & gisteren . :kotsen2:

Laat ik het maar bij deze : zal ik afwezig zijn voor een bepaalde tijd!

Take care!

Sallahddin
19-10-07, 19:21
Geplaatst door TonH
Blij dat jouw dat stuk van Imp ook is opgevallen en je er nog even de aandacht op vestigt. :D Het is tenminste inhoud.

Maar het is inderdaad helemaal geen gek idee. We hebben hier in Athene nog niet zo lang gezien hoe dat kan werken. Toen die grote branden hier waren, waren het bloggers en mensen van sites als deze die als een razende een demonstratie van ruim 10.000 man op de benen kregen. Een demonstratie zonder politieke partijen en vakbonden. Dat is hier bijna niet te doen. Een demonstratie-oproep via het internet, dat hier een penetratiegraad heeft zo laag dat je er duizelig van wordt, die dan zo'n effect heeft.

Nog een voorbeeld: begin van het jaar stierf hier een jonge vrouw aan kanker. In een blog had zij enkele jaren beschreven tegen wat ze hier alles aanliep. Van corruptie tot onkunde, van prachtige zorg tot diepe rotsooi. Toen zij overleed gaf dat zo'n stortvloed van reacties dat iedereen zich er wild van schrok. Er bleken zo veel mensen haar belevenissen gevolgd te hebben! Ineens werden parlementariërs platgemaild en gebeld en kon men er niet onder uit om zelfs strafrechtelijke vooronderzoeken tegen enkele corrupte artsen in te stellen.

Snel hard en massaal reageren is een heel goed en effectief middel.

Een maar... (tja het blijft Nederland) ... in een topic ergens hier wordt zo aardig neergezet dat in veel landen mensen die een bepaald doel voor ogen hebben elkaar niet gaan lopen vliegen afvangen, maar onder het mom van "je hebt wel geen gelijk, maar we gaan voor hetzelfde" samen een doel nastreven. Dát is wel een voorwaarde voor dit soort acties. En of je dát in Nederland voor elkaar kunt krijgen? ik vrees dat zelfs de Mocro's hier daarvoor te veel Hollander zijn. :D

Nou, :fpetaf: voor Athene & Griekenland in het algemen : gigantish inspiratie bron van de oudste tijd tot op ... heden dan ! (ik ben ook gek op de Griekse mythology, geschiedenis , .... trouwens , onder andere dingen inderdaad ...)!

Tja... NL is wel heel anders natuurlijk , jammer genoeg , wat betreft de bovenstaande : als mensen massaal tegen wat dan ook gaan demonstreren en wel van die anti_stream ,anti_ politiek_correct acties gaan ondernemen ... dan vrees ik dat die op allerlei hysterishe & minder hysterishe manieren tegengewerkt zouden kunnen worden op z'n minste en uitgemaakt zouden kunnen worden voor alles wat die eigenlijk niet zijn .:lol: : NL is te kortzichtig geworden + selectief "liberaal" bezig is ...= politiek correct liberaal aan het worden is=soort scheiding met haar eigen liberaal traditie_reputatie en geschiedenis ...

Maar dat moet ons niet er van weerhouden onze best te doen (ik houd van druk en tegenwerking ... :lol: :daar ben ik at my best !) om acties te gaan ondernemen tegen onrecht, discriminatie, ...in het algemeen = wij moeten deze vicieuze xenofobish Islamofobish en andere cirkels doorbreken ... en dat ligt meestaal in handen van fatsoenlijke mensen die in NL wonen (zou ik ook de helpend hand kunnen geven al woon ik niet meer in NL:kom ik slechts af & toe hiero ...) althans om een soort mentaliteits omslag te gaan proberen te verwezenlijken ...

Wat een saai boel hier in NL : geen inspirerend of fatsoenlijk land meer : gezond verstand & wijsheid + onrecht & onderdrukking (moreel dan!) ... van mensen tegengaan ... zijn helaas zoek in dit pretentieus landje .....

Voorbeeld : deze puur van psychish aarde incident die wordt "verkracht" , buiten proporties getrokken, ge_misbruikt voor politieke en andere doeleinden .... door wat ik zou kunnen noemen: de angst _vampieren die leven en mis_gebruik maken van die steeds telkens & weer gecreerd en opgevoed angst bij de massa = soort gefabriceerd propaganda die niet onder doet aan die van sommige seculaire of andere dictaturen ....vandaag & gisteren . :kotsen2:

Laat ik het maar bij deze : zal ik afwezig zijn voor een bepaalde tijd!

Take care!

lihoed
19-10-07, 19:39
Geplaatst door Sallahddin


Laat ik het maar bij deze : zal ik afwezig zijn voor een bepaalde tijd!

Take care!

Je bent altijd nog welkom op de Marokkaanse thee als je dat wenst.

Take care!

Sallahddin
19-10-07, 19:56
Geplaatst door lihoed
Je bent altijd nog welkom op de Marokkaanse thee als je dat wenst.

Take care!

Bedankt ,brother ! :fpetaf: jij ook trouwens ,... anytime ! :fparty:

Take care ! :zwaai:

TonH
19-10-07, 22:07
Geplaatst door Sallahddin
Nou, :fpetaf: voor Athene & Griekenland in het algemen : gigantish inspiratie bron van de oudste tijd tot op ... heden dan ! (ik ben ook gek op de Griekse mythology, geschiedenis , .... trouwens , onder andere dingen inderdaad ...)!

Tja... NL is wel heel anders natuurlijk , jammer genoeg , wat betreft de bovenstaande : als mensen massaal tegen wat dan ook gaan demonstreren en wel van die anti_stream ,anti_ politiek_correct acties gaan ondernemen ... dan vrees ik dat die op allerlei hysterishe & minder hysterishe manieren tegengewerkt zouden kunnen worden op z'n minste en uitgemaakt zouden kunnen worden voor alles wat die eigenlijk niet zijn .:lol: : NL is te kortzichtig geworden + selectief "liberaal" bezig is ...= politiek correct liberaal aan het worden is=soort scheiding met haar eigen liberaal traditie_reputatie en geschiedenis ...

Maar dat moet ons niet er van weerhouden onze best te doen (ik houd van druk en tegenwerking ... :lol: :daar ben ik at my best !) om acties te gaan ondernemen tegen onrecht, discriminatie, ...in het algemeen = wij moeten deze vicieuze xenofobish Islamofobish en andere cirkels doorbreken ... en dat ligt meestaal in handen van fatsoenlijke mensen die in NL wonen (zou ik ook de helpend hand kunnen geven al woon ik niet meer in NL:kom ik slechts af & toe hiero ...) althans om een soort mentaliteits omslag te gaan proberen te verwezenlijken ...

Wat een saai boel hier in NL : geen inspirerend of fatsoenlijk land meer : gezond verstand & wijsheid + onrecht & onderdrukking (moreel dan!) ... van mensen tegengaan ... zijn helaas zoek in dit pretentieus landje .....

Voorbeeld : deze puur van psychish aarde incident die wordt "verkracht" , buiten proporties getrokken, ge_misbruikt voor politieke en andere doeleinden .... door wat ik zou kunnen noemen: de angst _vampieren die leven en mis_gebruik maken van die steeds telkens & weer gecreerd en opgevoed angst bij de massa = soort gefabriceerd propaganda die niet onder doet aan die van sommige seculaire of andere dictaturen ....vandaag & gisteren . :kotsen2:

Laat ik het maar bij deze : zal ik afwezig zijn voor een bepaalde tijd!

Take care!

Ik geloof dat ik je snap, maar ben nog steeds niet 'terug' geweest sinds m'n vertrek dus zo'n taalvloed vraagt nogal wat. :D

Take care en laat die tijd bepaald kort zijn. En mocht je geen zin hebben in een Marokkaanse thee, dan ben je van harte welkom op een Griekse/Turkse koffie.

Sallahddin
20-10-07, 12:50
Geplaatst door TonH
Ik geloof dat ik je snap, maar ben nog steeds niet 'terug' geweest sinds m'n vertrek dus zo'n taalvloed vraagt nogal wat. :D

Take care en laat die tijd bepaald kort zijn. En mocht je geen zin hebben in een Marokkaanse thee, dan ben je van harte welkom op een Griekse/Turkse koffie.

Thanks, buddy! ... :fpetaf:
even een laatste kijkje nemen op maroc.nl (voorlopig de "laatste rondje " , bij wijze van spreken !) , dan ben ik echt weg ! :zwaai:

Je bent ook van harte welkom op een Marokkaanse of ... Engelse thee dan als je "toevallig" in London bent ! :fparty:



Take care! :zwaai:

Spitsboef
20-10-07, 17:13
Kut Politie!
Zat ik daar gisteren voor de deur van m'n neef in m'n trainingspak en slippertjes... Word ik omsingeld door 30man politie en 7wagens???

Ey dan begrijp ik wel die lui die de autos in de fik steken hoor. :(
Ik lief hoor :o

Maarten
20-10-07, 17:31
Geplaatst door Spitsboef
Kut Politie!
Zat ik daar gisteren voor de deur van m'n neef in m'n trainingspak en slippertjes... Word ik omsingeld door 30man politie en 7wagens???

Ey dan begrijp ik wel die lui die de autos in de fik steken hoor. :(
Ik lief hoor :o
Misschien toch een nieuw trainingspak?
Ander soort slippertjes?
Uitkijken met welke neef je bezoekt?
En waar zat je precies op? Oma met handtasje? :D
Of kwam je een meningsverschil in de familie na 30 jaar definitief oplossen?

Julien
20-10-07, 17:33
Geplaatst door super ick
Jongeren hebben sinds het weekeinde nu in totaal vijf auto's in brand gestoken.

Wojooo roept Balkenende nu al de noodtoestand uit? :verward:

Iedereen die dit met 'Parijse toestanden' vergelijkt, weet echt totaal niet waar die het over heeft :hihi:

Joesoef
20-10-07, 17:50
Geplaatst door Spitsboef
Kut Politie!
Zat ik daar gisteren voor de deur van m'n neef in m'n trainingspak en slippertjes... Word ik omsingeld door 30man politie en 7wagens???

Ey dan begrijp ik wel die lui die de autos in de fik steken hoor. :(
Ik lief hoor :o


Die auto is wel van iemand, een brandende auto lost niets op. Als het de auto van jou vader is?

Spitsboef
20-10-07, 18:08
Geplaatst door Maarten
Misschien toch een nieuw trainingspak?
Ander soort slippertjes?
Uitkijken met welke neef je bezoekt?
En waar zat je precies op? Oma met handtasje? :D
Of kwam je een meningsverschil in de familie na 30 jaar definitief oplossen? :( Doe es lief hoor! (straks ontplof ik en word ik the BadBoy weer, wil je me niej mee maken ey!)

Niks mis met mijn outfit hoor.

Dit is wat er gebeurd is (samengevat)...

Er was die dag een brand in een huis straatje verder en ik stond in de balkon en zag politie en brandweer langs rijden...

Mijn neef riep me om even naar beneden te komen en te kijken wat er aan de hand was. Ik liep naar beneden en ben naar die flat geweest waar brand was etc.
We lopen allebei (ik en mijn neef) richting huis. (Toevallig heet die straat Monderiaan... van MonderiaanGroep) :wat?!:
We praten even aan de telefoon; opeens komt 30 man op ons af plus ME en een aantal auto's.
IK belde opdat moment aan en ze dede de deur voor me open, dus ik stap met mijn rechtervoet binnen en voor ik dat deed werd ik gegrepen door een agentE :( Ik sloeg haar hand van me af en zei: moet dat nou schat?

Ik heb echt liever Hollandse agenten dan Allochtonen agenten die denken gemaakt hebben bij de politie. Door die laatste werd ik meegenomen (met geweld, omdat ik volgens hem bijdehand deed) Maar wat echt aan de hand was: op dat moment waren de buren wakker en snelde zij naar ons toe. Dus oom agent dacht dat handelen we wel af op het politieburo!

Afijn, voor de garage van politieBureau ( postjesweg, waar die jongen doodgeschoten is etc...) Ze zochten daar in mijn tas en vonden mijn ID. Dus ik mocht weer naar huis... Maar daar had ik geen zin in weer...

Loopt een hoogpiet met 4strepen ofzo en die hoorde telkens mijn tel afgaan.
Hij: JE bent wel populair eh?
(heel erg denigrerend...) Just don't like that...

Mijn reactie: Vraagt aan Uw dochter... :wat?!:

Hij: Nemen mee naar meervaart...

Kom daar aan, tref ik mijn broer en neef aan en na 5 min mocht ik weer verder gaan slapen...












Dikke LOL drie beer: ik ga maandag aangifte doen! :)

Spitsboef
20-10-07, 18:10
Geplaatst door Joesoef
Die auto is wel van iemand, een brandende auto lost niets op. Als het de auto van jou vader is?

Maar op het moment dat ik zo hard van mn armen werd gepakt zat ik met 6auto's in de fik te steken en niej alleen maar eén. Maar of ik dat doe? Nee...
Maybe als ik ook 12 jaar oud was netals de daders die de politie uitdagen....;)

Spitsboef
20-10-07, 18:12
Geplaatst door Julien
Wojooo roept Balkenende nu al de noodtoestand uit? :verward:

Iedereen die dit met 'Parijse toestanden' vergelijkt, weet echt totaal niet waar die het over heeft :hihi: :hihi: Toen ze op een dag 300 auto's in de fikl hadden gestoken was dat de rustigste dag... :hihi:

Coolassprov MC
20-10-07, 18:16
Geplaatst door Spitsboef
Kut Politie!
Zat ik daar gisteren voor de deur van m'n neef in m'n trainingspak en slippertjes... Word ik omsingeld door 30man politie en 7wagens???

Ey dan begrijp ik wel die lui die de autos in de fik steken hoor. :(
Ik lief hoor :o

ben blij dat je begrip voor me hebt; kun je een beschrijving van je auto geven zodat ik die niet aanraak?

Spitsboef
20-10-07, 18:26
Geplaatst door Coolassprov MC
ben blij dat je begrip voor me hebt; kun je een beschrijving van je auto geven zodat ik die niet aanraak? Gewoon als we zometeen weer eentje in de fik steken. Kijk naar mij en zal je dan zeggen dat je die niej mag aanraken. Buddy :lol:

Coolassprov MC
20-10-07, 18:32
Geplaatst door Spitsboef
Gewoon als we zometeen weer eentje in de fik steken. Kijk naar mij en zal je dan zeggen dat je die niej mag aanraken. Buddy :lol:

ik heb het een keer gepresteerd om mn eigen bakkie in de fikkie te steken; dus goed als je de volgende keer zelf bij bent!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=230791

Koala64
20-10-07, 18:44
Hullie doen maar, maar van mijn fiets blijven ze af. Heb net nieuwe fietstassen. :ego:

Coolassprov MC
20-10-07, 18:46
Geplaatst door Koala64
Hullie doen maar, maar van mijn fiets blijven ze af. Heb net nieuwe fietstassen. :ego:

fietstassen kunnen goed branden; fietsen minder; maar d'r gaat niets boven een fikkende vierwieler!

Koala64
20-10-07, 18:49
Geplaatst door Coolassprov MC
fietstassen kunnen goed branden; fietsen minder; maar d'r gaat niets boven een fikkende vierwieler!

Waarom niet heel Madurodam in de hens. Moet je kijken hoeveel auto's je dan in de as hebt in een half uurtje. :tover:

Coolassprov MC
20-10-07, 18:51
Geplaatst door Koala64
Waarom niet heel Madurodam in de hens. Moet je kijken hoeveel auto's je dan in de as hebt in een half uurtje. :tover:

blijf met je poten van Madurodam af!

Koala64
20-10-07, 18:54
Geplaatst door Coolassprov MC
blijf met je poten van Madurodam af!
Moeilijk.... :fplet: