PDA

Bekijk Volledige Versie : Straatagent is soft optreden beu



super ick
17-10-07, 12:20
Straatagent is soft optreden beu
Van onze verslaggever Weert Schenk


AMSTERDAM - Binnen de Amsterdamse politie bestaat een meningsverschil over de aanpak van overlastgevende jongeren van vooral Marokkaanse komaf. Veel straatagenten, die in de westelijke stadsdelen dagelijks worden uitgescholden, staan een hard optreden voor. Een andere groep politiemensen wil met de jongeren in gesprek blijven. Ook de strategie van ‘kleine dingen klein houden’ wekt irritatie. Zo kon een groep van dertig jongeren maandagavond een auto in brand steken en ruiten van het politiebureau aan het Amsterdamse August Allebéplein ingooien zonder dat de politie ingreep.

De ongeveer zestig politiemensen van het op het Allebéplein gevestigde wijkteam zaten dinsdag ergens in de Noord-Hollandse duinen. Daar verwerkten ze de emoties rond de bijna dodelijke aanval zondag van Bilal B. op twee collega’s. Volgens ingewijden werd ook veel ongenoegen geuit over de ‘softe’ houding van de politie.

De politiewoordvoerder zegt dat er geen sprake is van een controverse: ‘Het is nonsens.’ Voorzitter Ahmed Marcouch van het stadsdeel Slotervaart zegt echter al langer bij de politie aan te dringen op een harder beleid. Volgens hem steunen burgemeester Cohen en hoofdcommissaris Welten zijn oproep. ‘Van de jongeren wordt meer geďncasseerd dan normaal. Op een gegeven moment moet je je gezag en autoriteit laten gelden.’

Marcouch zegt ervan te balen dat er maandag geen arrestaties zijn verricht. ‘Het gaat om een groepje tuig dat misbruik maakt van de situatie.’ Hij vindt dat de politie grenzen moet stellen. ‘Je hebt hier te maken met een groep die de straat terroriseert en aan alles lak heeft. Dan is contact houden niet meer functioneel. Die gasten nemen je in de maling. Ze moeten strafrechtelijk geknipt en geschoren worden.’ De politiewoordvoerder zegt dat maandag raddraaiers door het ‘netwerk’ van buurtregisseurs en buurtvaders zijn gebroken. Sinds dinsdag krijgen ze geen enkele ruimte meer. Maar later op de avond werd opnieuw een auto in de brand gestoken.

Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/article470895.ece/Straatagent_is_soft_optreden_beu)

Julien
17-10-07, 12:25
Marcouch vraagt politie harder op te treden

Voorzitter Ahmed Marcouch van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart heeft de politie gevraagd probleemjongeren harder aan te pakken. Dat liet de PvdA-bestuurder vanochtend weten. ''Ik heb aangedrongen op steviger optreden tegen een groep die de straat terroriseert en lak aan alles heeft.''

Marcouch deed de oproep na de relletjes van de afgelopen dagen in zijn stadsdeel. Twintig tot dertig veelal Marokkaanse jongens staken maandagavond een auto in brand en gooiden de ruiten van het politiebureau op het August Allebéplein in.

Ook afgelopen nacht was het onrustig en ging een auto in vlammen op. De politie hield niemand aan.

-----

Ik denk dat de mening van Marcouch interessanter is.
En groot gelijk heeft hij!

Cheetah
17-10-07, 12:26
Praten helpt niet meer. Schieten die handel. Dit gaat namelijk echt te ver nu.

Cheetah
17-10-07, 12:26
Praten helpt niet meer. Schieten die handel. Dit gaat namelijk echt te ver nu.

mark61
17-10-07, 12:27
U knalt met een dubbelloops, begrijp ik? Beide patronen tegelijk? :hihi:

Julien
17-10-07, 12:29
Ik ben niet voor schieten op relschoppers. Wel oppakken gewoon.
Maar dat je beschoten wordt als je politieagenten doelbewust wil vermoorden, kan ik wel goed begrijpen. Al die relschoppers zijn zeker nooit in Marokko geweest ofzo? Daar weet de politie maar al te goed hoe je met lastige rotjongens omgaat. Wat zullen die relschoppers blij zijn dat ze in het softe Nederland wonen!

mulan
17-10-07, 13:08
Geplaatst door Cheetah
Praten helpt niet meer. Schieten die handel. Dit gaat namelijk echt te ver nu.

:rolleyes: Die bla oplossing van je gaat te ver ja.

super ick
17-10-07, 13:09
Geplaatst door Julien
Marcouch vraagt politie harder op te treden

Voorzitter Ahmed Marcouch van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart heeft de politie gevraagd probleemjongeren harder aan te pakken. Dat liet de PvdA-bestuurder vanochtend weten. ''Ik heb aangedrongen op steviger optreden tegen een groep die de straat terroriseert en lak aan alles heeft.''

Marcouch deed de oproep na de relletjes van de afgelopen dagen in zijn stadsdeel. Twintig tot dertig veelal Marokkaanse jongens staken maandagavond een auto in brand en gooiden de ruiten van het politiebureau op het August Allebéplein in.

Ook afgelopen nacht was het onrustig en ging een auto in vlammen op. De politie hield niemand aan.

-----

Ik denk dat de mening van Marcouch interessanter is.
En groot gelijk heeft hij!

Die staat ook in het artikel Julien. Je plaatst dubbele info.

super ick
17-10-07, 13:10
Geplaatst door Cheetah
Praten helpt niet meer. Schieten die handel. Dit gaat namelijk echt te ver nu.

Dus toch 020-Gaza? :sniper: :sniper: :sniper: :sniper:

super ick
17-10-07, 13:13
Geplaatst door mark61
U knalt met een dubbelloops, begrijp ik? Beide patronen tegelijk? :hihi:

Schieten gaat net een tikkeltje te ver.
De andere kant: isterenavond twwe auto's in brand gestoken en een politiebureau gemolesteerd. Geen aanhoudingen.
Wat houd ze tegen het de volgende keer weer te doen?

mulan
17-10-07, 13:23
Geplaatst door super ick
Schieten gaat net een tikkeltje te ver.
De andere kant: isterenavond twwe auto's in brand gestoken en een politiebureau gemolesteerd. Geen aanhoudingen.
Wat houd ze tegen het de volgende keer weer te doen?

Tikkeltje te ver?? Hallo wat dacht je van BELACHELIJK. Straks is het argument nog dat de enige reden dat het niet uitgevoerd kan worden is omdat ze bang zijn voor collateral damage.

En inderdaad de oplossing om er zeker van te zijn dat het niet gebeurd door dezelfde gasten is ze neer te knallen dus daar heb je een punt. :rolleyes:

knuppeltje
17-10-07, 13:30
Geplaatst door mulan
Tikkeltje te ver?? Hallo wat dacht je van BELACHELIJK. Straks is het argument nog dat de enige reden dat het niet uitgevoerd kan worden is omdat ze bang zijn voor collateral damage.

En inderdaad de oplossing om er zeker van te zijn dat het niet gebeurd door dezelfde gasten is ze neer te knallen dus daar heb je een punt. :rolleyes:

Ja- den super houdt niet van halve maatregelen, maar of ze super goed zijn?

Cheetah
17-10-07, 16:13
Oppakken en dan???


Weer wachten totdat ze net als de overige 80% in herhaling vallen?

Hassan_B
17-10-07, 18:51
Ja, de Rodney King methode is veel effectiever....

super ick
17-10-07, 21:15
Geplaatst door knuppeltje
Ja- den super houdt niet van halve maatregelen, maar of ze super goed zijn?

Een cameraploeg is bekogeld met halve stoeptegels. Door een wonder zijn er geen ernstige gewonden, of erger gevallen.
Het klinkt dan wel bot maar dergelijk geweld kan beantwoord worden met schieten. Of je moet er vanuit gaan dat weglopen de oplossing is.

Of we wachten gewoon totdat een tegel van een kilo op het hoofd van een onschuldige terrecht komt. Kunnen we weer een stille tocht gaan houden.
Als ik moest kiezen dan koos ik toch maar voor een kogel voor de gooier ipv de steen op het scheldel van de onschuldige. Helaas wachten we gewoon op het onvermijdelijke.
Het is toch niet te begrijpen dat ouders in dergelijke situaties hun kinderen nog naar buiten laten gaan?

knuppeltje
17-10-07, 21:20
Geplaatst door super ick
Een cameraploeg is bekogeld met halve stoeptegels. Door een wonder zijn er geen ernstige gewonden, of erger gevallen.
Het klinkt dan wel bot maar dergelijk geweld kan beantwoord worden met schieten. Of je moet er vanuit gaan dat weglopen de oplossing is.

Of we wachten gewoon totdat een tegel van een kilo op het hoofd van een onschuldige terrecht komt. Kunnen we weer een stille tocht gaan houden.
Als ik moest kiezen dan koos ik toch maar voor een kogel voor de gooier ipv de steen op het scheldel van de onschuldige. Helaas wachten we gewoon op het onvermijdelijke.
Het is toch niet te begrijpen dat ouders in dergelijke situaties hun kinderen nog naar buiten laten gaan?

Totdat ze gaan terugschieten zeker?
Lik op stuk- maar dan ook serieus, en zeker schade laten vergoeden.

super ick
17-10-07, 21:34
Geplaatst door knuppeltje
Totdat ze gaan terugschieten zeker?
Lik op stuk- maar dan ook serieus, en zeker schade laten vergoeden.

Job wil thee blijven drinken:

Cohen: Geen harde aanpak in Slotervaart
woensdag 17 oktober 2007 19:14

In navolging van Amsterdamse agenten pleit de Algemeen Christelijke Politiebond (ACP) voor harde maatregelen tegen rellende Marokkanen in Slotervaart, zoals een samenscholingsverbod. Maar burgemeester Job Cohen vindt dat niet nodig.


Cohen: Samenscholingsverbod niet nodig in Slotervaart
De politiebond constateert volgens AT5 dat agenten gefrustreerd raken omdat ze relschoppers niet mogen aanpakken, ook niet als die, zoals tientallen Marokkanen de afgelopen dagen, vernielingen aanrichten bij het politiebureau en aan auto's in Slotervaart.

Niet nodig
De ACP heeft er, net als eerder voorzitter Ahmed Marcouch van het Amsterdamse stadsdeel, bij PvdA-burgemeester Cohen op aangedrongen hardere maatregelen te nemen tegen de jongeren, zoals een samenscholingsverbod. Maar Cohen vindt dat niet nodig.

'De politie zit er bovenop', weersprak de burgemeester de kritiek. Volgens hem weet de politie precies tot welke groep de rellende Marokkanen behoren: 'Het is een criminele groep en een die heel slim is.'

Aanhoudingen zouden niet zijn verricht omdat de politie precies moet weten wie zich schuldig heeft gemaakt aan welke strafbare feiten. 'Je moet een goede verdenking hebben. Ik hoop dat het lukt.'

Cohen bezocht woensdag de twee agenten in het ziekenhuis waar ze worden behandeld nadat ze zondag in het politiebureau op het August Allebéplein werden neergestoken. 'Ik vond het heel goed om daar te zijn. Het is bij allebei echt kantje boord geweest.'

Lees ook de weblog van Afshin Ellian over de Marokkaanse relschoppers Slotervaart: een kwestie van nationale veiligheid

Door Bas Benneker

p.s.
Job zat eerder thee te drinken bij de ouders van de dader dan bij de slachtoffers. Job drukt echt op de verkeerde knoppen.

knuppeltje
17-10-07, 21:49
Geplaatst door super ick
Job wil thee blijven drinken:

Cohen: Geen harde aanpak in Slotervaart
woensdag 17 oktober 2007 19:14

In navolging van Amsterdamse agenten pleit de Algemeen Christelijke Politiebond (ACP) voor harde maatregelen tegen rellende Marokkanen in Slotervaart, zoals een samenscholingsverbod. Maar burgemeester Job Cohen vindt dat niet nodig.


Cohen: Samenscholingsverbod niet nodig in Slotervaart
De politiebond constateert volgens AT5 dat agenten gefrustreerd raken omdat ze relschoppers niet mogen aanpakken, ook niet als die, zoals tientallen Marokkanen de afgelopen dagen, vernielingen aanrichten bij het politiebureau en aan auto's in Slotervaart.

Niet nodig
De ACP heeft er, net als eerder voorzitter Ahmed Marcouch van het Amsterdamse stadsdeel, bij PvdA-burgemeester Cohen op aangedrongen hardere maatregelen te nemen tegen de jongeren, zoals een samenscholingsverbod. Maar Cohen vindt dat niet nodig.

'De politie zit er bovenop', weersprak de burgemeester de kritiek. Volgens hem weet de politie precies tot welke groep de rellende Marokkanen behoren: 'Het is een criminele groep en een die heel slim is.'

Aanhoudingen zouden niet zijn verricht omdat de politie precies moet weten wie zich schuldig heeft gemaakt aan welke strafbare feiten. 'Je moet een goede verdenking hebben. Ik hoop dat het lukt.'

Cohen bezocht woensdag de twee agenten in het ziekenhuis waar ze worden behandeld nadat ze zondag in het politiebureau op het August Allebéplein werden neergestoken. 'Ik vond het heel goed om daar te zijn. Het is bij allebei echt kantje boord geweest.'

Lees ook de weblog van Afshin Ellian over de Marokkaanse relschoppers Slotervaart: een kwestie van nationale veiligheid

Door Bas Benneker

p.s.
Job zat eerder thee te drinken bij de ouders van de dader dan bij de slachtoffers. Job drukt echt op de verkeerde knoppen.

Bezopen van hem, maar tussen hem en schieten zit nog een hele wereld tussen.

Al Sawt
18-10-07, 02:15
Superdick,

Was je ook boos op mensen die in Ondiep aan rellen sloegen of kunnen we spreken van een selectieve verontwaardiging?

lihoed
18-10-07, 07:57
God damn,deze mensen stellen voor om te gaan schieten met scherp.
Alsof er geen andere opties mogelijk zijn.
Oorlogen in de wereld,war against Islam, natuurrampen,racisme, volgens mij is het echt twee voor twaalf.

observer
18-10-07, 09:17
Geplaatst door lihoed
God damn,deze mensen stellen voor om te gaan schieten met scherp.
Alsof er geen andere opties mogelijk zijn.
Oorlogen in de wereld,war against Islam, natuurrampen,racisme, volgens mij is het echt twee voor twaalf. waar haal je in deze war against islam en racisme vandaan? de grootste voorstanders van de harde lijn zijn de marokkanen zelf

knuppeltje
18-10-07, 09:23
Geplaatst door lihoed
God damn,deze mensen stellen voor om te gaan schieten met scherp.
Alsof er geen andere opties mogelijk zijn.
Oorlogen in de wereld,war against Islam, natuurrampen,racisme, volgens mij is het echt twee voor twaalf.

En vluchten kan niet meer. :schreeuw:

super ick
18-10-07, 12:17
Geplaatst door Al Sawt
Superdick,

Was je ook boos op mensen die in Ondiep aan rellen sloegen of kunnen we spreken van een selectieve verontwaardiging?

Al Sawt,

Ik ben blij dat de vraag stelt. Volmondig JA!
Ik schijt langzamerhand bagger van die tokkies die iedere keer ongestraft wegkomen en geen respect voor het gezag heeft.
Voetbalsupporters die met een tegel boven hoofd staan klaar om te gooien mogen ook beschoten worden. Liefst in de benen maar een ongeluk sluit je daarmee natuurlijk niet uit. Dat risico neemt de gooier dan maar voor lief.
Dat gaat ook op voor de tokkies in ondiep.
Enough=enough

Max Stirner
18-10-07, 12:25
Nadat ik de politiecommissaris van Amsterdam, Welten, gister op tv heb gezien, heb ik er weinig vertrouwen meer in.

Het gaat om 30-35 losgeslagen p*sjochies, van 12-17 jaar oud, maar Welten is bang voor 'Parijse toestanden', bang om te stigmatiseren/discrimineren etcetc.


Welten is dus vooral 'bang', Justitie legt nog ns een creatief werkstrafje op en die onopgevoede etterbakkies lachen ondertussen iedereen keihard uit en helpen ongestraft een hele wijk naar de kl*te.

super ick
18-10-07, 12:35
Geplaatst door Max Stirner
Nadat ik de politiecommissaris van Amsterdam, Welten, gister op tv heb gezien, heb ik er weinig vertrouwen meer in.

Het gaat om 30-35 losgeslagen p*sjochies, van 12-17 jaar oud, maar Welten is bang voor 'Parijse toestanden', bang om te stigmatiseren/discrimineren etcetc.


Welten is dus vooral 'bang', Justitie legt nog ns een creatief werkstrafje op en die onopgevoede etterbakkies lachen ondertussen iedereen keihard uit en helpen ongestraft een hele wijk naar de kl*te.

Beginnen met een avondklok voor kinderen.
Bij de volgende rellen massaal er bovenop en zoveel mogelijk arresteren.
Die linkse hoeren wten helemaal niet waarmee ze dealen. Dit gaat maar door en door en door.
Straks flipt er iemand en rijdt er met de auto overheen. Dan heb je het voor elkaar. Van morele schuld hebben ze dan nog nooit gehoord.
Net als dat linkse kutbeleid om allerlei verkrachters te laten schoffelen voor straf en moordenaars met TBS een probeerverlofje te geven. Die duiken toch niet op in de buurt waar deze heren wonen. Fout op fout stapelen zij. Verantwoordelijkheid hoeft toch niet genomen te worden. Als de procedures maar gevolgd zijn wassen ze lekker de handjes in onschuld.