PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims bidden op straat uit protest



Marsipulami
20-10-07, 10:10
Moslims bidden op straat uit protest


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Enkele tientallen Marokkaanse moslims hebben vrijdagmiddag in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer bij wijze van protest op straat gebeden. Zij zijn het er niet mee eens dat er van de gemeente niet meer dan honderd personen in hun moskee mogen. Na het gebed togen de actievoerders naar het nabijgelegen stadsdeelkantoor, waar ze enige tijd demonstreerden.
Het gebedshuis waar het om gaat, bevindt zich in een gekraakt pand boven de ringweg A10, bij het Bos en Lommerplein. Krakers boden de Marokkaanse stichting Nasser in september 2006 aan het gebouw te betrekken.

Om de brandveiligheid te garanderen, mogen er van het stadsdeel niet meer dan honderd gelovigen in het pand. Tijdens de afgelopen Ramadan kwamen er echter een keer meer dan tweehonderd bezoekers. Daarom bepaalde Bos en Lommer vorige week dat Nasser bij een volgende overtreding een boete van 5000 euro moet betalen.

Sallahddin
20-10-07, 12:39
Geplaatst door Marsipulami
Moslims bidden op straat uit protest


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Enkele tientallen Marokkaanse moslims hebben vrijdagmiddag in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer bij wijze van protest op straat gebeden. Zij zijn het er niet mee eens dat er van de gemeente niet meer dan honderd personen in hun moskee mogen. Na het gebed togen de actievoerders naar het nabijgelegen stadsdeelkantoor, waar ze enige tijd demonstreerden.
Het gebedshuis waar het om gaat, bevindt zich in een gekraakt pand boven de ringweg A10, bij het Bos en Lommerplein. Krakers boden de Marokkaanse stichting Nasser in september 2006 aan het gebouw te betrekken.

Om de brandveiligheid te garanderen, mogen er van het stadsdeel niet meer dan honderd gelovigen in het pand. Tijdens de afgelopen Ramadan kwamen er echter een keer meer dan tweehonderd bezoekers. Daarom bepaalde Bos en Lommer vorige week dat Nasser bij een volgende overtreding een boete van 5000 euro moet betalen.

Terecht besluit v.Bos & Lommer dan : waar zit de probleem dan ??? :fplet:
Waaroom gaan die mensen protesteren : het is voor hun eigen veiligheid:, geloof ik ! :fparty:

mark61
20-10-07, 12:43
Geplaatst door Sallahddin
Terecht besluit v.Bos & Lommer dan : waar zit de probleem dan ??? :fplet:
Waaroom gaan die mensen protesteren : het is voor hun eigen veiligheid:, geloof ik ! :fparty:

:) Eerst illegaal andermans gebouw betrekken (wat zegt de islam over kraken? :hihi: ) en dan klagen over brandveiligheidsvoorschriften. Als er volgende week brand uitbreekt en 200 moslims komen om het leven heeft de gemeente het ook weer gedaan, mark my words.

Sallahddin
20-10-07, 13:01
Geplaatst door mark61
:) Eerst illegaal andermans gebouw betrekken (wat zegt de islam over kraken? :hihi: ) en dan klagen over brandveiligheidsvoorschriften. Als er volgende week brand uitbreekt en 200 moslims komen om het leven heeft de gemeente het ook weer gedaan, mark my words.

Ga maar niet meteen Islam erbij halen_betrekken , beste mark: die mensen representeren zichzelf dan!

Take care!

mark61
20-10-07, 13:17
Geplaatst door Sallahddin
Ga maar niet meteen Islam erbij halen_betrekken , beste mark: die mensen representeren zichzelf dan!

Take care!

Nou het gaat om moslims en gebedsruimte toch? Wie haalt wat erbij?

Ik was gewoon benieuwd, misschien dat Ibn er een idee over heeft.

Sallahddin
20-10-07, 13:34
Geplaatst door mark61
Nou het gaat om moslims en gebedsruimte toch? Wie haalt wat erbij?

Ik was gewoon benieuwd, misschien dat Ibn er een idee over heeft.

Tja... dan "ben je nog niet op de hoogte" van deze elementair equatie dan :

Moslims= Islam ... is niet ALTIJD waar , moet je dan altijd goed gaan zoeken wanneer deze equatie inderdaad klopt: dus moslims_gedrag gaan toetsen aan Islam (bronnen !) , niet andersom !

En... soms moet je deze Islam er helemaal niet bij betrekken bij die eventueel moslims_gerdrag om het simpel te houden : in gevallen van puur psychish , individuele of zelfs in groepsverband down_ to _earth handelingen en ander ... :zwaai:

wytze
20-10-07, 13:47
Geplaatst door Sallahddin
Terecht besluit v.Bos & Lommer dan : waar zit de probleem dan ??? :fplet:
Waaroom gaan die mensen protesteren : het is voor hun eigen veiligheid:, geloof ik ! :fparty:



nou dat is de vraag. de gemeente gebruikt dit zgn. brandveiligheid verhaal vaker om het krakers zo lastig mogelijk te maken.
wie het gebouw kent weet dat het bijna geheel uit glas en beton bestaat dus hoe groot is het brandgevaar nu helemaal? een paar brandblussers en het is in orde denk ik zo, maar ze willen stichting Nasser er graag uit hebben vermoed ik.

Sallahddin
20-10-07, 14:12
Geplaatst door wytze
nou dat is de vraag. de gemeente gebruikt dit zgn. brandveiligheid verhaal vaker om het krakers zo lastig mogelijk te maken.
wie het gebouw kent weet dat het bijna geheel uit glas en beton bestaat dus hoe groot is het brandgevaar nu helemaal? een paar brandblussers en het is in orde denk ik zo, maar ze willen stichting Nasser er graag uit hebben vermoed ik.

Nou, Thanks 4 deze data_info: had ik echt niet vanuit deze invalshoek bekeken :

Zo zie je maar weer : wij kunnen met van die onterechte incorrecte klaar_staan meningen _kletsen gaan smijten en maar denken dat wij gelijk hebben !

Het zou je maar overkomen ! :lol:

I'm out of here!

Ciao! :zwaai:

III
20-10-07, 15:35
Geplaatst door mark61
:) Eerst illegaal andermans gebouw betrekken (wat zegt de islam over kraken? :hihi: ) en dan klagen over brandveiligheidsvoorschriften. Als er volgende week brand uitbreekt en 200 moslims komen om het leven heeft de gemeente het ook weer gedaan, mark61 my words.

Kraken is niet illegaal.
Leegstand wel!

Hoe zou dit klinken in jouw oren: De gemeente Amsterdam zorgt voor een gebedshuis met ruimte voor minimaal 200 personen?

III
20-10-07, 15:42
Geplaatst door wytze
nou dat is de vraag. de gemeente gebruikt dit zgn. brandveiligheid verhaal vaker om het krakers zo lastig mogelijk te maken.
wie het gebouw kent weet dat het bijna geheel uit glas en beton bestaat dus hoe groot is het brandgevaar nu helemaal? een paar brandblussers en het is in orde denk ik zo, maar ze willen stichting Nasser er graag uit hebben vermoed ik.

Eerlijkheid en doorzichtigheid mag worden verlangd van onze volksvertegenwoordigers.
Laat ze zeggen wát wát is en zorgen voor een vervangend etablissement.

wytze
20-10-07, 15:49
Geplaatst door III
Eerlijkheid en doorzichtigheid mag worden verlangd van onze volksvertegenwoordigers.
Laat ze zeggen wát wát is en zorgen voor een vervangend etablissement.



ja idd.

kantoornieuwbouw wat jaren leegstaat en de maatschappelijke behoeften van bewoners wordt niks aan gedaan.

AdamRon
20-10-07, 17:04
Geplaatst door Marsipulami
Moslims bidden op straat uit protest


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Enkele tientallen Marokkaanse moslims hebben vrijdagmiddag in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer bij wijze van protest op straat gebeden. Zij zijn het er niet mee eens dat er van de gemeente niet meer dan honderd personen in hun moskee mogen. Na het gebed togen de actievoerders naar het nabijgelegen stadsdeelkantoor, waar ze enige tijd demonstreerden.
Het gebedshuis waar het om gaat, bevindt zich in een gekraakt pand boven de ringweg A10, bij het Bos en Lommerplein. Krakers boden de Marokkaanse stichting Nasser in september 2006 aan het gebouw te betrekken.

Om de brandveiligheid te garanderen, mogen er van het stadsdeel niet meer dan honderd gelovigen in het pand. Tijdens de afgelopen Ramadan kwamen er echter een keer meer dan tweehonderd bezoekers. Daarom bepaalde Bos en Lommer vorige week dat Nasser bij een volgende overtreding een boete van 5000 euro moet betalen.

Ik ben ben zelf woonachtig in deze buurt, ik begrijp een paar dingen niet.

Waarom doet de kraakbeweging dit.... om een reactie uit te lokken van sommige rechtse individuen ???? vertell het mij maar eens.

En ten tweede.... zijn er nog niet genoeg van deze gebeds huizen in Amsterdam ?
Het lijkt wel dat iedere straat een eigen gebedshuis wil hebben om de hoek....

Moet de oorspronelijke Amsterdamse bevolking nog verder uitwijken voor deze zogenaamde intregatie ???

De meeste zijn al vertrokken :confused:


ps. Het bidden in de open lucht kan geen kwaad, je hebt namelijk geen ruimte nodig om dichter bij God te komen.. of zie ik dit in een verkeerd perspectief

wytze
20-10-07, 17:31
Geplaatst door AdamRon
Ik ben ben zelf woonachtig in deze buurt, ik begrijp een paar dingen niet.

Waarom doet de kraakbeweging dit.... om een reactie uit te lokken van sommige rechtse individuen ???? vertell het mij maar eens.

En ten tweede.... zijn er nog niet genoeg van deze gebeds huizen in Amsterdam ?
Het lijkt wel dat iedere straat een eigen gebedshuis wil hebben om de hoek....

Moet de oorspronelijke Amsterdamse bevolking nog verder uitwijken voor deze zogenaamde intregatie ???

De meeste zijn al vertrokken :confused:


ps. Het bidden in de open lucht kan geen kwaad, je hebt namelijk geen ruimte nodig om dichter bij God te komen.. of zie ik dit in een verkeerd perspectief


hallo buurtgenoot,

dit pand is gekraakt door de gezamenlijke kraakgroepen om de misstand van de vele lege kantoorpanden aan de kaak te stellen.
waar sociale ruimtes nodig zijn.
Het was een actiekraak, maar vervolgens kwamen de mensen van stichting Nassr vragen of ze de ruimte mochten gebruiken.
Dat vonden de krakers prima want past precies in het plaatje.
In een wijk waar zoveel moslims wonen is kennelijk behoefte aan meer gebedsruimtes, want de kraakmoskee werd zeer goed bezocht.

hoeveel marokkaanse moskeeen ken jij in bos en lommer?

dit was een leegstaand kantoorpand(al 2 jaar ofzo)dus niemand heeft hoeven uitwijken.

hoelang woon je al in de buurt?

naam
20-10-07, 21:58
Geplaatst door wytze
hallo buurtgenoot,

dit pand is gekraakt door de gezamenlijke kraakgroepen om de misstand van de vele lege kantoorpanden aan de kaak te stellen.
waar sociale ruimtes nodig zijn.
Het was een actiekraak, maar vervolgens kwamen de mensen van stichting Nassr vragen of ze de ruimte mochten gebruiken.
Dat vonden de krakers prima want past precies in het plaatje.
In een wijk waar zoveel moslims wonen is kennelijk behoefte aan meer gebedsruimtes, want de kraakmoskee werd zeer goed bezocht.

hoeveel marokkaanse moskeeen ken jij in bos en lommer?

dit was een leegstaand kantoorpand(al 2 jaar ofzo)dus niemand heeft hoeven uitwijken.

hoelang woon je al in de buurt?

Ik ben er vrijdag nog langs gefietst. Stond net een cameraploeg buiten. Je kunt de kans op brand bagatelliseren, maar als er wat gebeurt zijn de rapen gaar. Ook een gebouw van beton en glas kan goed branden, voldoende praktijkvoorbeelden.
Verder ben ik eigenlijk principieel tegen het bezetten van andermans eigendommen. Als iets niet van jou is dan blijf je eraf. Kennelijk vinden krakers dat niet zo. Heb ook de krakersrellen uit de jaren 70 nog meegemaakt. Groepjes die toen door de stad trokken om ruiten van banken in de gooien. Een paar klasgenoten (punkers, goed milieu, ouders architect en artsen, je kent het wel) liepen ook mee, niet zozeer vanuit ideologie, gewoon een beetje herrie schoppen. Je moet toch wat met al die testosteron als puber in je lijf. Was een hype het kraken toen. Tegenwoordig een beetje vergane glorie.

Joesoef
20-10-07, 22:09
Bij meer dan 100 mensen heb je een gebruikersvergunning nodig. Het pand zal er vermoedelijk wel aan voldoen maar met de status gekraakt is het wat lastig om de puntjes op de i te zetten. Misschien een extra nooduitgang oid en wat brandblusmiddelen. De gemeente kan natuurlijk dwarsliggen met het afgeven van die vergunning, zij ziet de krakers liever gaan, het is nl een gigantisch prestige object wat gigantisch is geflopt (geen huurders) en met die enkele krakers zal het helemaal niet meer verhuurbaar zijn.

wytze
20-10-07, 22:39
Geplaatst door naam
Ik ben er vrijdag nog langs gefietst. Stond net een cameraploeg buiten. Je kunt de kans op brand bagatelliseren, maar als er wat gebeurt zijn de rapen gaar. Ook een gebouw van beton en glas kan goed branden, voldoende praktijkvoorbeelden.
Verder ben ik eigenlijk principieel tegen het bezetten van andermans eigendommen. Als iets niet van jou is dan blijf je eraf. Kennelijk vinden krakers dat niet zo. Heb ook de krakersrellen uit de jaren 70 nog meegemaakt. Groepjes die toen door de stad trokken om ruiten van banken in de gooien. Een paar klasgenoten (punkers, goed milieu, ouders architect en artsen, je kent het wel) liepen ook mee, niet zozeer vanuit ideologie, gewoon een beetje herrie schoppen. Je moet toch wat met al die testosteron als puber in je lijf. Was een hype het kraken toen. Tegenwoordig een beetje vergane glorie.


beton en glas fikt niet zo hard volgens mij.

na een jaar leegstand is kraken legaal.

je bedoelt vanaf 1980? ik heb de meeste meegemaakt en er sneuvelden erg veel bankramen inderdaad. er werd wel gericht gereld. niet willekeurig.
de kraakbeweging van nu is daar idd niet mee te vergelijken, maar kraken vervult nog steeds een nuttige functie zoals bij de kraakmoskee, dus ik sluit niet uit dat het weer gaat groeien.

tr_imparator
20-10-07, 23:12
Moeten we het nu over brandveilige gebouwen in Amsterdam hebben?
Dit is echt waanzin. Boete van 5000 euro, lol.

1) Het is begane grond
2) het gebouw is helemaal van glas.
3) het is alleen druk, tijdens een gebed.
4) 5x per dag is er een gebed. Alleen bij 2 gebeden is het bijzonder druk.
5) dat er brand uitbreekt is onwaarschijnlijk

Conclusie: het is zeer onwaarschijnlijk dat er brand zou uitbreken en als er brand uitbreekt is het zeer onwaarschijnlijk dat er dan echt wat zal gaan gebeuren. Mensen slapen daar niet hoor met z'n honderden.

brandonveilig, right.
Next.

Joesoef
20-10-07, 23:25
Geplaatst door tr_imparator
Moeten we het nu over brandveilige gebouwen in Amsterdam hebben?
Dit is echt waanzin. Boete van 5000 euro, lol.

1) Het is begane grond
2) het gebouw is helemaal van glas.
3) het is alleen druk, tijdens een gebed.
4) 5x per dag is er een gebed. Alleen bij 2 gebeden is het bijzonder druk.
5) dat er brand uitbreekt is onwaarschijnlijk

Conclusie: het is zeer onwaarschijnlijk dat er brand zou uitbreken en als er brand uitbreekt is het zeer onwaarschijnlijk dat er dan echt wat zal gaan gebeuren. Mensen slapen daar niet hoor met z'n honderden.

brandonveilig, right.
Next.

Het zijn nu eenmaal regels, regels waarvan ik het idee heb dat ze worden misbruikt door de gemeente.

tr_imparator
20-10-07, 23:27
Geplaatst door Joesoef
Het zijn nu eenmaal regels, regels waarvan ik het idee heb dat ze worden misbruikt door de gemeente.


Eens.

Rabi'ah.
21-10-07, 13:17
Als het bestuur van die moskee er gewoon voor zorgt dat de boel brandveilig is, is er geen enkel probleem, toch?

Het feit dat het in Amsterdam vergeven is van de panden die niet brandveilig zijn, wil niet zeggen dat dit er ook maar bij kan.

Een ongeluk schuilt tenslotte in een klein hoekje.

Pas als aan alle vereisten voldaan is en de gemeente weer over iets anders moeilijk gaan doen, kun je haar verdenken van kwade intenties.

wytze
21-10-07, 13:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Als het bestuur van die moskee er gewoon voor zorgt dat de boel brandveilig is, is er geen enkel probleem, toch?

Het feit dat het in Amsterdam vergeven is van de panden die niet brandveilig zijn, wil niet zeggen dat dit er ook maar bij kan.

Een ongeluk schuilt tenslotte in een klein hoekje.

Pas als aan alle vereisten voldaan is en de gemeente weer over iets anders moeilijk gaan doen, kun je haar verdenken van kwade intenties.

hierbij ga je ervan uit dat de gemeente eerlijk is in deze.

een paar jaar geleden is het gekraakte Pakhuis Afrika echter ook op grond van dubieuze brandveiligheidseisen ontruimd.
ik weet niet meer de precieze details maar daarbij werd toen zwaar gemanipuleerd door een ambtenaar van de milieudienst en een brandweerofficier.

Rabi'ah.
21-10-07, 13:23
Geplaatst door wytze
hierbij ga je ervan uit dat de gemeente eerlijk is in deze.

een paar jaar geleden is het gekraakte Pakhuis Afrika echter ook op grond van dubieuze brandveiligheidseisen ontruimd.
ik weet niet meer de precieze details maar daarbij werd toen zwaar gemanipuleerd door een ambtenaar van de milieudienst en een brandweerofficier.

Ik ga er niet vanuit dat de gemeente eerlijk is. Ik ga er ook niet vanuit dat ze niet eerlijk is.

Ik ga ervanuit dat de eisen van brandveiligheid voor eenieder gelden en ik neem aan dat dat gewoon in de gemeentelijke regelgeving te vinden is.

En we hebben het nu niet over het specifieke geval dat jij noemt, maar dit geval.

wytze
21-10-07, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ga er niet vanuit dat de gemeente eerlijk is. Ik ga er ook niet vanuit dat ze niet eerlijk is.

Ik ga ervanuit dat de eisen van brandveiligheid voor eenieder gelden en ik neem aan dat dat gewoon in de gemeentelijke regelgeving te vinden is.

En we hebben het nu niet over het specifieke geval dat jij noemt, maar dit geval.


kennelijk, en de praktijk heeft dit eerder laten zien, kan er met de eisen van brandveiligheid gemanipuleerd worden.

Joesoef
21-10-07, 14:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ga er niet vanuit dat de gemeente eerlijk is. Ik ga er ook niet vanuit dat ze niet eerlijk is.

Ik ga ervanuit dat de eisen van brandveiligheid voor eenieder gelden en ik neem aan dat dat gewoon in de gemeentelijke regelgeving te vinden is.



Bijna. Ik denk dat het pand geschikt is dan wel heel makkelijk geschikt is te maken. Ik vermoed alleen dat men die gebruikersvergunning niet wilt afgeven omdat men geen precedent wilt schapen. Normaal gesproken is het redelijk simpel te regelen allemaal, de gemeente helpt je daarbij redelijk, zeken bij niet commerciele instellingen. Het is en blijft een prestige object en de gemeente ziet de krakers liever gaan dan komen.

Joesoef
21-10-07, 14:37
Geplaatst door wytze
hierbij ga je ervan uit dat de gemeente eerlijk is in deze.

een paar jaar geleden is het gekraakte Pakhuis Afrika echter ook op grond van dubieuze brandveiligheidseisen ontruimd.
ik weet niet meer de precieze details maar daarbij werd toen zwaar gemanipuleerd door een ambtenaar van de milieudienst en een brandweerofficier.


In dat geval was het terrecht. Krakend volk dat feest is toch even iets anders als 150 moslims in een nagenoeg splinternieuw gebouw.

Bos en Lommer
21-10-07, 14:42
Hoe zou dit klinken in jouw oren: De gemeente Amsterdam zorgt voor een gebedshuis met ruimte voor minimaal 200 personen?

Wat mij betreft klinkt: moskeegemeenschap zamelt geld in om zélf een pand te huren/kopen veel beter. Waarom zou de gemeente dit moeten betalen? Als zoveel mensen graag gebruik maken van een moskee (wat op zich natuurlijk helemaal prima is) dan hebben ze daar toch neem ik aan ook geld voor over?

Als je graag onderdeel van de Nederlandse samenleving uit wil maken dan lijkt het me zinvoller om in Nederland te investeren (in bijvoorbeeld een eigen mooie moskee) dan om geld in Marokko te investeren.

Ik vind het bijvoorbeeld heel jammer dat de westermoskee niet gaat lukken. Zou toch mooi zijn als er een mooie moskee wordt gebouwd. Jammer alleen dat de bestuursleden van die stichting er zo'n zootje van maken.

Gebruik van dit pand als gebedsruimte is neem ik aan overigens zelfs strijdig met het bestemmingsplan!

Joesoef
21-10-07, 14:45
Geplaatst door Bos en Lommer
Gebruik van dit pand als gebedsruimte is neem ik aan overigens zelfs strijdig met het bestemmingsplan!


Wat staat er dan in dat bestemmingsplan?

wytze
21-10-07, 14:46
Geplaatst door Joesoef
In dat geval was het terrecht. Krakend volk dat feest is toch even iets anders als 150 moslims in een nagenoeg splinternieuw gebouw.



:wtf:

pakhuis Afrika was een praktisch volledig betonnen gebouw, met grote en brede uitgangen op de begane grond.

ik ken plekken waar krakend volk al jarenlang feest en er breekt nooit brand uit.

de enige branden bij feesten van krakers die ik ken waren aanslagen met molotovcocktails.

wytze
21-10-07, 14:51
Geplaatst door Bos en Lommer
Wat mij betreft klinkt: moskeegemeenschap zamelt geld in om zélf een pand te huren/kopen veel beter. Waarom zou de gemeente dit moeten betalen? Als zoveel mensen graag gebruik maken van een moskee (wat op zich natuurlijk helemaal prima is) dan hebben ze daar toch neem ik aan ook geld voor over?

Als je graag onderdeel van de Nederlandse samenleving uit wil maken dan lijkt het me zinvoller om in Nederland te investeren (in bijvoorbeeld een eigen mooie moskee) dan om geld in Marokko te investeren.

Ik vind het bijvoorbeeld heel jammer dat de westermoskee niet gaat lukken. Zou toch mooi zijn als er een mooie moskee wordt gebouwd. Jammer alleen dat de bestuursleden van die stichting er zo'n zootje van maken.

Gebruik van dit pand als gebedsruimte is neem ik aan overigens zelfs strijdig met het bestemmingsplan!




ok, maar we hebben het hier wel over een niet bepaald kapitaalkrachtige groep bewoners uit de buurt die al heel lang om betaalbare ruimte vragen.

dit pand zal ongetwijfeld een hoge huur bedragen, en er zijn geen goedkope plekken. dan wordt er dus scheef in de buurt geinvesteerd.

Joesoef
21-10-07, 14:54
Geplaatst door wytze
:wtf:

pakhuis Afrika was een praktisch volledig betonnen gebouw, met grote en brede uitgangen op de begane grond.

ik ken plekken waar krakend volk al jarenlang feest en er breekt nooit brand uit.

de enige branden bij feesten van krakers die ik ken waren aanslagen met molotovcocktails.

Denk aan transperantverlichting, deuren in de vluchtroute die naar de goede kant open gaan, brandblusmiddelen ed. Al die voorschriften staan zwart op wit en er is geen speld tussen te krijgen. Als je geen gebruikersvergunning kan krijgen dan heeft het daar mee te maken, niet met de aanwezigheid van iets brandbaars of alleen beton.

wytze
21-10-07, 15:01
Geplaatst door Joesoef
Denk aan transperantverlichting, deuren in de vluchtroute die naar de goede kant open gaan, brandblusmiddelen ed. Al die voorschriften staan zwart op wit en er is geen speld tussen te krijgen. Als je geen gebruikersvergunning kan krijgen dan heeft het daar mee te maken, niet met de aanwezigheid van iets brandbaars of alleen beton.



weet ik en van wat ik gehoord heb was dat bij Afrika allemaal in orde. ze waren er heel erg mee bezig.