PDA

Bekijk Volledige Versie : Slotervaartse jeugd neemt afstand van relschoppers



Joesoef
20-10-07, 12:45
Slotervaartse jeugd neemt afstand van relschoppers





AMSTERDAM - Jongeren in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart hebben vrijdag hun afkeuring uitgesproken over de ongeregelheden in de buurt de afgelopen dagen. De Jongerenraad Slotervaart, die een brug moet slaan tussen de politiek en de jeugd, kwam met een manifest waarin ze zich distantiëren van de relschoppers.

''We willen niet in de schaduw staan van jongeren die crimineel gedrag vertonen en niet vatbaar zijn voor verbeteringen via de normale weg'', schrijven ze in het 'Manifest tégen relschoppers en vóór beloftevolle jeugd'. ''Wij zijn de generatie die kansen krijgt en benut, desnoods tegen de stroom in. Wij roepen iedereen op om ons tegemoet te treden als individuen, niet als groepsgenoten van brandstichters en stenengooiers.''

De jongerenraad, die officieel nog in oprichting is, had vrijdagmiddag een bijeenkomst georganiseerd in het stadsdeelkantoor. Een twintigtal jongeren had de moeite genomen om te komen. De raad had imam Mohammed Ben Ajiba van de Oumma-moskee uitgenodigd, evenals stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.

Marcouch deed nog eens uit de doeken wat er zich afgelopen week heeft afgespeeld in de wijk. Hij zei ''apetrots'' te zijn op de buurtbewoners en de wijze waarop ze op de twee incidenten, bij de school en het politiebureau, hebben gereageerd. ''Ik blijf erbij dat de escalaties te danken zijn aan een groepje gewetenloze jongeren die misbruik maken van het verlies van de betrokken families.''

Hoewel de aanwezige jongeren het erover eens waren dat de situatie niet valt te tolereren, uitten sommigen hun twijfels over de harde woorden van Marcouch. ''Ik ben kritisch over de spierballentaal van Marcouch in de media. Door de jongeren relschoppers of tuig te noemen, ontstaan er twee groepen in Slotervaart. Het blijven wel onze jochies, onze relschoppers'', zei Mohamed Azahaf. Ook andere aanwezigen vonden de benamingen niet op zijn plaats. ''Misschien kunnen we ze beter onzekere tieners noemen'', zei een meisje van de jongerenraad. (ANP)


© Het Parool, 20-10-2007, 11:22 uur

Olive Yao
20-10-07, 12:57
Goed, vind ik.

Maar zijn er ook prikkers die deze jongeren "verraders" vinden of zo?

mark61
20-10-07, 13:23
Geplaatst door Joesoef
''Misschien kunnen we ze beter onzekere tieners noemen'', zei een meisje van de jongerenraad. (ANP)

Zielige, onzekere tieners van 32 die politieagenten en ~bureaus stenigen, met jerrycans met benzine rondzeulen en hun schoonmoeder's Astra in de fik steken.

Ik krijg maar zo medelijden. Heeft iemand een tissue voor me? :(

Wat een land... :hihi:

Spitsboef
20-10-07, 18:16
verraders :rolleyes:

Qaiys
20-10-07, 23:22
Geplaatst door mark61
Zielige, onzekere tieners van 32 die politieagenten en ~bureaus stenigen, met jerrycans met benzine rondzeulen en hun schoonmoeder's Astra in de fik steken.

Ik krijg maar zo medelijden. Heeft iemand een tissue voor me? :(

Wat een land... :hihi:

Veroordelen moet je alleen aan de rechter overlaten. Denk hierbij aan je vraag die een aantal dagen geleden gesteld had. Misschien dat je aan de hand van je opmerkingen hierboven jezelf een antwoord op je vraag hieronder kunt geven.


Geplaatst door mark61
Jah het fantastisch hoe tegenwoordig 'cijfers' meer mystificeren dan ophelderen.

Zo wil ik wel es weten waarom het bij 'criminele Marokkanen' altijd gaat om 'verdachten' en nooit om 'veroordeelden'. Dat jeukt.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3419875#post3419875

Laatste drie verdachten Slotervaart ook vrijuit

vrijdag 19 oktober 2007 15:18

De drie mannen die woensdagavond in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart werden opgepakt omdat zij in hun auto jerrycans benzine hadden liggen, zijn vrijgelaten .

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam was er niet genoeg bewijs dat de drie, een achttienjarige en twee negentienjarige mannen, daadwerkelijk brand wilden stichten.

In totaal arresteerde de politie die avond acht mannen. Vijf mannen werden aangehouden op straat omdat zij zich verdacht gedroegen. De politie had het vermoeden dat zij de openbare orde op een of andere manier wilden verstoren.

Samenscholen
Deze vijf, in de leeftijd tussen 20 en 32 jaar, werden gisteravond al vrijgelaten , op voorwaarde dat zij de komende dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.

Het is sinds zondag onrustig in Slotervaart. Op die dag drong de 22-jarige Bilal B. het politiebureau aan het August Allebéplein binnen waar hij twee agenten zwaar verwondde met een mes.

Kwaad
De neergestoken agente wist B. neer te schieten, waarna hij overleed. Marokkaanse jongeren zijn kwaad over zijn dood en steken sindsdien elke nacht auto's in brand. Ook vernielden zij de ramen van het betreffende politiebureau en belaagden een camerateam.

Door Claudia van Zanten


http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/175473/rss/true/index.html

mark61
20-10-07, 23:28
Geplaatst door Qaiys
Veroordelen moet je alleen aan de rechter overlaten. Denk hierbij aan je vraag die een aantal dagen geleden gesteld had. Misschien dat je aan de hand van je opmerkingen hierboven jezelf een antwoord op je vraag hieronder kunt geven.



http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3419875#post3419875

Laatste drie verdachten Slotervaart ook vrijuit

vrijdag 19 oktober 2007 15:18

De drie mannen die woensdagavond in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart werden opgepakt omdat zij in hun auto jerrycans benzine hadden liggen, zijn vrijgelaten .

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam was er niet genoeg bewijs dat de drie, een achttienjarige en twee negentienjarige mannen, daadwerkelijk brand wilden stichten.

In totaal arresteerde de politie die avond acht mannen. Vijf mannen werden aangehouden op straat omdat zij zich verdacht gedroegen. De politie had het vermoeden dat zij de openbare orde op een of andere manier wilden verstoren.

Samenscholen
Deze vijf, in de leeftijd tussen 20 en 32 jaar, werden gisteravond al vrijgelaten , op voorwaarde dat zij de komende dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.

Het is sinds zondag onrustig in Slotervaart. Op die dag drong de 22-jarige Bilal B. het politiebureau aan het August Allebéplein binnen waar hij twee agenten zwaar verwondde met een mes.

Kwaad
De neergestoken agente wist B. neer te schieten, waarna hij overleed. Marokkaanse jongeren zijn kwaad over zijn dood en steken sindsdien elke nacht auto's in brand. Ook vernielden zij de ramen van het betreffende politiebureau en belaagden een camerateam.

Door Claudia van Zanten


http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/175473/rss/true/index.html

Zeg ik toch, onzekere tieners. En zielig ook, ze kwamen alle drie zonder benzine te zitten op de A10. Tegelijk, en op dezelfde plek.

Qaiys
20-10-07, 23:40
Geplaatst door mark61
Zeg ik toch, onzekere tieners. En zielig ook, ze kwamen alle drie zonder benzine te zitten op de A10. Tegelijk, en op dezelfde plek.

Watje zegt is op grond van verdenkingen mensen veroordelen.

In Nederland hebben we afgesproken dat we het veroordelen overlaten aan de rechter.

Verder had je het over onzekere tieners van 32 jaar, er zijn 5 mensen gearresteerd tussen de 20 en 32 jaar waren maar die hebben weer niets te maken met de 3 jongeren waarbij jerrycans in de auto zijn aangetroffen.

Of die 5, politiemensen en/of politiebureau's hebben gestenigd en of auto's in de fik hebben gestoken is niet gebleken.

De rest van je verhaaltjes over tieners en de A10 schaar ik onder de jomandaverhaaltjes.

mark61
20-10-07, 23:45
Geplaatst door Qaiys
Watje zegt is op grond van verdenkingen mensen veroordelen.

In Nederland hebben we afgesproken dat we het veroordelen overlaten aan de rechter.

Verder had je het over onzekere tieners van 32 jaar, er zijn 5 mensen gearresteerd tussen de 20 en 32 jaar waren maar die hebben weer niets te maken met de 3 jongeren waarbij jerrycans in de auto zijn aangetroffen.

Of die 5, politiemensen en/of politiebureau's hebben gestenigd en of auto's in de fik hebben gestoken is niet gebleken.

De rest van je verhaaltjes over tieners en de A10 schaar ik onder de jomandaverhaaltjes.

Jij maakt een onderscheid dat in het topicartikel niet wordt gemaakt.

Bla bla bla. Wat moet een mens met een jerrycan benzine?

tr_imparator
20-10-07, 23:59
Geplaatst door mark61
Zeg ik toch, onzekere tieners. En zielig ook, ze kwamen alle drie zonder benzine te zitten op de A10. Tegelijk, en op dezelfde plek.

Een andere groep jongens speelden `blikje trap`(dat is verstoppertje). Ze zijn opgepakt en weggevoerd en inmiddels vrij. (geloofde er niks van!)



:vreemd:

mark61
21-10-07, 00:00
Geplaatst door tr_imparator
Een andere groep jongens speelden `blikje trap`(dat is verstoppertje). Ze zijn opgepakt en weggevoerd en inmiddels vrij. (geloofde er niks van!)



:vreemd:

Was dat ook met 60 liter benzine?

Qaiys
21-10-07, 00:00
Geplaatst door mark61
Jij maakt een onderscheid dat in het topicartikel niet wordt gemaakt.


Je bedoelt dat jij geen onderscheid maakt. Je gooit alles op een hoop en blaa blaa blaat erom heen.


Bla bla bla. Wat moet een mens met een jerrycan benzine?

Bla bla bla is door gaan met veroordelen terwijl de rechter ze al vrijgesproken heeft. Wat je allemaal met een jerrycan met benzine kunt doen is velerlei.

Om je hypocrisie hierin aan te wijzen verwijs ik naar je vraag:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3419875#post3419875

tr_imparator
21-10-07, 00:08
Geplaatst door mark61
Was dat ook met 60 liter benzine?


Nee, met een grote groep en een bal.

Als je iets verdachts wil zien, dan zie je dat.

Max Stirner
21-10-07, 00:18
Geplaatst door Qaiys
Wat je allemaal met een jerrycan met benzine kunt doen is velerlei.



Je kan een Opel in de hens steken, of een Golf, of een Toyota ....

tr_imparator
21-10-07, 00:20
Geplaatst door Max Stirner
Je kan een Opel in de hens steken, of een Golf, of een Toyota ....


Goed plan! Als het maar geen BMW of Volvo is. Slecht voor het straatbeeld, die dingen moeten allemaal in de fik! :fplet:

Max Stirner
21-10-07, 00:26
Geplaatst door tr_imparator
Goed plan! Als het maar geen BMW of Volvo is. Slecht voor het straatbeeld, die dingen moeten allemaal in de fik! :fplet:


Doe je ding, als je maar n beetje respect toont voor mijn Maserati.

Bereid je wel voor op een overdosis begrip van allerlei crimineeltjes-knuffelaars en op de benaming 'onzekere tiener'.

tr_imparator
21-10-07, 00:31
Geplaatst door Max Stirner
Doe je ding, als je maar n beetje respect toont voor mijn Maserati.

Bereid je wel voor op een overdosis begrip van allerlei crimineeltjes-knuffelaars en op de benaming 'onzekere tiener'.


Ik heb mijn standpunt al duidelijk vermeld in een ander topic over Slotervaart en ben nergens bang voor moet ik zeggen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=230778&perpage=40&display=&pagenumber=3

Max Stirner
21-10-07, 00:37
Geplaatst door tr_imparator
Ik heb mijn standpunt al duidelijk vermeld in een ander topic over Slotervaart en ben nergens bang voor moet ik zeggen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=230778&perpage=40&display=&pagenumber=3



De rol van de ouders lijkt me essentieel en niet 'nader te bezien'.

Qaiys
21-10-07, 00:39
Geplaatst door Max Stirner
Je kan een Opel in de hens steken, of een Golf, of een Toyota ....

Of een moskee in de fik steken of je brommer of auto van benzine voorzien. Kortom laat je fantasie de vrije loop als je maar beseft dat het allemaal aannames zijn.

Max Stirner
21-10-07, 00:49
Geplaatst door Qaiys
Of een moskee in de fik steken of je brommer of auto van benzine voorzien. Kortom laat je fantasie de vrije loop als je maar beseft dat het allemaal aannames zijn.


Ze hadden die 60 liter ook kunnen opdrinken, dat was misschien het beste geweest.

Qaiys
21-10-07, 01:52
Geplaatst door Max Stirner
Ze hadden die 60 liter ook kunnen opdrinken, dat was misschien het beste geweest.

Of jij kunt ermee gaan douchen en met die gok van je kun je gemakkelijk een sigaret erbij roken zonder dat ie nat wordt.

sidi bibi
21-10-07, 10:51
Geplaatst door Qaiys
Of jij kunt ermee gaan douchen en met die gok van je kun je gemakkelijk een sigaret erbij roken zonder dat ie nat wordt.

Die sigaret kan geen kwaad, aansteken van die sigaret wel.

mark61
21-10-07, 12:16
Geplaatst door Qaiys
Je bedoelt dat jij geen onderscheid maakt. Je gooit alles op een hoop en blaa blaa blaat erom heen.

Nog maar een keer dan, omdat je zo slecht kan lezen:

Hoewel de aanwezige jongeren het erover eens waren dat de situatie niet valt te tolereren, uitten sommigen hun twijfels over de harde woorden van Marcouch. ''Ik ben kritisch over de spierballentaal van Marcouch in de media. Door de jongeren relschoppers of tuig te noemen, ontstaan er twee groepen in Slotervaart. Het blijven wel onze jochies, onze relschoppers'', zei Mohamed Azahaf. Ook andere aanwezigen vonden de benamingen niet op zijn plaats. ''Misschien kunnen we ze beter onzekere tieners noemen'', zei een meisje van de jongerenraad.

Wie zijn die 'ze'? Wie gooit alles op één hoop?


Bla bla bla is door gaan met veroordelen terwijl de rechter ze al vrijgesproken heeft.

Daar heb ik het helemaal niet over gehad. Jij verandert van onderwerp.


Wat je allemaal met een jerrycan met benzine kunt doen is velerlei.

Noem es wat waar je 60 liter benzine voor nodig hebt?

mark61
21-10-07, 12:19
Geplaatst door Qaiys
Of een moskee in de fik steken of je brommer of auto van benzine voorzien. Kortom laat je fantasie de vrije loop als je maar beseft dat het allemaal aannames zijn.

Marokkanen die een moskee in de fik steken? Bij wijze van provocatie? Jij vindt ze wel errug slecht.

Hoe krijg je 60 liter benzine in een brommer? Zelfs in de meeste auto's past dat niet.

Hoe krijg je het voor mekaar :haha:

mark61
21-10-07, 12:21
Geplaatst door Qaiys
Of jij kunt ermee gaan douchen en met die gok van je kun je gemakkelijk een sigaret erbij roken zonder dat ie nat wordt.

Zak je nou al weer af naar, ja naar wat eigenlijk, omfloerste racistische taal?

Onzekere tiener van me... :fplayer:

Qaiys
21-10-07, 15:06
Geplaatst door mark61
Nog maar een keer dan, omdat je zo slecht kan lezen:

Hoewel de aanwezige jongeren het erover eens waren dat de situatie niet valt te tolereren, uitten sommigen hun twijfels over de harde woorden van Marcouch. ''Ik ben kritisch over de spierballentaal van Marcouch in de media. Door de jongeren relschoppers of tuig te noemen, ontstaan er twee groepen in Slotervaart. Het blijven wel onze jochies, onze relschoppers'', zei Mohamed Azahaf. Ook andere aanwezigen vonden de benamingen niet op zijn plaats. ''Misschien kunnen we ze beter onzekere tieners noemen'', zei een meisje van de jongerenraad.

Wie zijn die 'ze'? Wie gooit alles op één hoop?

Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Het gaat om je beschrijving die precies voldoet aan personen die vrijgesproken zijn maar in jouw hoofdje allang zijn veroordeeld.


Daar heb ik het helemaal niet over gehad. Jij verandert van onderwerp.

Niet liegen. Vergelijk de jouw beschrijvingen met het artikel uit het elsevier dat ik gepost heb.


Noem es wat waar je 60 liter benzine voor nodig hebt?

Lees deze thread maar nog een keer en je vindt vanzelf je antwoord.

Qaiys
21-10-07, 15:18
Geplaatst door mark61
Marokkanen die een moskee in de fik steken? Bij wijze van provocatie? Jij vindt ze wel errug slecht.

Hoe krijg je 60 liter benzine in een brommer? Zelfs in de meeste auto's past dat niet.

Hoe krijg je het voor mekaar :haha:

Vandaar laat je fantasie de vrije loop. De rechter heeft ze in elk geval vrijgesproken.

Qaiys
21-10-07, 15:22
Geplaatst door mark61
Zak je nou al weer af naar, ja naar wat eigenlijk, omfloerste racistische taal?

Onzekere tiener van me... :fplayer:

Iemand die vindt dat vrijgesproken Marokkaanse jongeren 60 liter benzine moeten drinken en dat het beste vindt, mag best wel geconfronteerd worden met zijn opvattingen. Dat jij daar niet op reageert zou eventueel met racisme te maken kunnen hebben.

Maar anywayz al je pogingen om je blunders hier te camoufleren met kinderachtige reakties heeft bij mij natuurlijk geen zin.

Joesoef
21-10-07, 15:24
Benieuwd naar de verklaring die de jongens hebben afgelegd. Zippo leeg oid?

mark61
21-10-07, 15:30
Geplaatst door Qaiys
Iemand die vindt vrijgesproken Marokkaanse jongeren 60 liter benzine moeten drinken en dat het beste vindt, mag best wel geconfronteerd worden met zijn opvattingen. Dat jij daar niet op reageert zou eventueel met racisme te maken hebben.

Tsja dat jij niet begrijpend kan lezen was me wel vaker opgevallen.


Maar anywayz al je pogingen om je blunders hier te camoufleren met kinderachtige reakties heeft bij mij natuurlijk geen zin.

Over welke blunders heb je het? Ik maak een opmerking, jij begint over een compleet ander onderwerp en denkt dan dat je me afgeserveerd hebt. Jouw probleempje.

Onzekere tieners dus. Ff terug on topic.

mark61
21-10-07, 15:32
Geplaatst door Joesoef
Benieuwd naar de verklaring die de jongens hebben afgelegd. Zippo leeg oid?

Mneer Ienspekteur, ik ben zo'n onzekere tiener, begrijp u?

Qaiys
21-10-07, 15:35
Geplaatst door mark61
Tsja dat jij niet begrijpend kan lezen was me wel vaker opgevallen.

Waar heeft max stirmer het dan over? Oww grote slimme blanke manitou vertel mij wat ik verkeerd lees als max stirmer zegt:

Ze hadden die 60 liter ook kunnen opdrinken, dat was misschien het beste geweest.


Over welke blunders heb je het? Ik maak een opmerking, jij begint over een compleet ander onderwerp en denkt dan dat je me afgeserveerd hebt. Jouw probleempje.

Vrijgesproken mensen blijven veroordelen is je hoofdblunder.


Onzekere tieners dus. Ff terug on topic.

Die omschrijving waarmee jij het plaatje van de onzekere tieners, let vooral op de leeftijd van 32 jaar, mee invulde bleken personen te zijn die allang vrijgesproken waren.

Qaiys
21-10-07, 15:36
Geplaatst door mark61
Mneer Ienspekteur, ik ben zo'n onzekere tiener, begrijp u?

Weer zo een vooroordeel dat Marokkaanse tieners geen normaal nederlands kunnen spreken. Oow nee dat is als grap bedoelt zeker.

Bos en Lommer
21-10-07, 15:43
Wat is dit voor een ongelofelijk naïef struisvogelgedrag. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je dit zelf geloofd... Wat er nu in west gebeurd lijkt mij een ramp voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.

Joesoef
21-10-07, 15:48
Geplaatst door Qaiys


Vrijgesproken mensen blijven veroordelen is je hoofdblunder.





Vrijspraak? Dus niet, ze zijn niet voor de rechter geweest. Dat er geen bewijslast is is iets anders dan onschuldig.

mark61
21-10-07, 15:49
Geplaatst door Qaiys
Waar heeft max stirmer het dan over? Oww grote slimme blanke manitou vertel mij wat ik verkeerd lees als max stirmer zegt:

Tsja als je zo gaat doen en gewild de dommerik uithangt moet je niet anders verwachten.


Vrijgesproken mensen blijven veroordelen is je hoofdblunder.

Voor een amateur-jurist een heel domme opmerking. Een zogeheten hoofdblunder :zozo:. Ze zijn niet vrijgesproken, want niet berecht bij gebrek aan bewijs. Gebrek aan bewijs betekent nadrukkelijk niet onschuldig. Ik veroordeel niemand, ik maak me vrolijk over 'onzekere tieners'.

Vervolgens vraag ik aan jou wat een mens met 60 liter benzine moet en je komt alleen maar met uitvluchten en gelul.


Die omschrijving waarmee jij het plaatje van de onzekere tieners, let vooral op de leeftijd van 32 jaar, mee invulde bleken personen te zijn die allang vrijgesproken waren.

Ik omschrijf niemand als onzekere tieners, daar moet je voor bij die bewuste dame zijn.

Owwe en de bijblunders?

mark61
21-10-07, 15:54
Geplaatst door Qaiys
Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Er is een topic maar dat heeft er niets mee te maken. :moe: Omdat jij het over iets anders wilt hebben. Yep.


Het gaat om je beschrijving die precies voldoet aan personen die vrijgesproken zijn maar in jouw hoofdje allang zijn veroordeeld.

Mijn beschrijving? Ik beschrijf niks. Vraag het aan die meisje.


Niet liegen. Vergelijk de jouw beschrijvingen met het artikel uit het elsevier dat ik gepost heb.

Je weet niet eens wie die 'ze' zijn. Vooralsnog is het veilig aan te nemen dat daarmee al het tuig wordt bedoeld.


Lees deze thread maar nog een keer en je vindt vanzelf je antwoord.

Nee, eerst ontdook je de vraag en daarna kwam je met gelul. Voor de laatste keer: wat moet een mens met 60 liter benzine? Bij mijn weten is dat trouwens verboden, met 60 l benzine in je auto rondrijden.

mark61
21-10-07, 15:57
Geplaatst door Qaiys
Vandaar laat je fantasie de vrije loop. De rechter heeft ze in elk geval vrijgesproken.

Dr is geen rechter aan te pas gekomen. Enfin, geen rechtszaak.

wytze
21-10-07, 15:57
Geplaatst door mark61

Ik veroordeel niemand, ik maak me vrolijk over 'onzekere tieners'.





je maakte je vrolijk over 32jarige tieners die met jerrycans in slotervaart rondliepen.

die zijn echter niet aangetroffen, en volgens mij wijst quays o.a. daar op, maar volgens mij heb je t zelf niet in de gaten.

mark61
21-10-07, 15:58
Geplaatst door Qaiys
Weer zo een vooroordeel dat Marokkaanse tieners geen normaal nederlands kunnen spreken. Oow nee dat is als grap bedoelt zeker.

Boehoehoe je bent ziehielihig.

mark61
21-10-07, 16:01
Geplaatst door wytze
je maakte je vrolijk over 32jarige tieners die met jerrycans in slotervaart rondliepen.

die zijn echter niet aangetroffen, en volgens mij wijst quays o.a. daar op, maar volgens mij heb je t zelf niet in de gaten.

Wat? Nou was er weer geen benzine? Moeilijk....

Of leeftijd? Ja, dat is een gewichtig punt inderdaad :argwaan:

Ik begrijp dat er in het hele verhaal niet eens een tiener voorkomt.

Maar ga vooral door spijkers op laag water te zoeken als het enige wat ik deed me vrolijk maken over tuig omschrijven als 'onzekere tieners' was.

Tis maar hoe je hoofd- van bijzaken onderscheidt.

Wat een ontstellende hoop crap krijg je hier om maar onder tafel te vegen hoe achterlijk zo'n opmerking is.

In feite krijg je van de hele happening het idee dat bij nader inzien de Slotervaartse jeugd toch maar weer geen afstand neemt van het tuig. Tis ook zo moeilijk.

wytze
21-10-07, 16:09
Geplaatst door mark61
Wat? Nou was er weer geen benzine? Moeilijk....

Of leeftijd? Ja, dat is een gewichtig punt inderdaad :argwaan:

Ik begrijp dat er in het hele verhaal niet eens een tiener voorkomt.

Maar ga vooral door spijkers op laag water te zoeken als het enige wat ik deed me vrolijk maken over tuig omschrijven als 'onzekere tieners'

Tis maar hoe je hoofd- van bijzaken onderscheidt.

Wat een ontstellende hoop crap krijg je om maar onder tafel te vegen hoe achterlijk zo'n opmerking is.

In feite krijg je van de hele happening het idee dat bij nader inzien de Slotervaartse jeugd toch maar weer geen afstand neemt van het tuig. Tis ook zo moeilijk.



je moet de diverse mediaberichten in deze toch wat zuiverder lezen.

Leeftijd is een heel belangrijke in deze.

Volgens commissaris Welten gaat t over een groep van 35 jongeren tussen de 12 en 19 jaar. Tieners dus. de 3 die met jerrycans zijn gepakt zijn 18 en 19 jaar.

die 5 wat oudere jongens zijn volgens mij opgepakt omdat ze zich in de ogen van politie verdacht gedroegen. dat zegt dus vrij weinig.

we hebben het dus kennelijk over een groep tieners.

de jongerenraad keurt hun gedrag af, maar wil ze ook niet totaal de grond in trappen en laten vallen zoals sommigen wel lijken te doen.
en ik kan dat heel goed snappen. als in mijn groep een aantal zich misdragen kotsen we ze ook niet gelijk uit, maar proberen intern en door praten te laten zien dat iets anders beter is.

mark61
21-10-07, 16:17
Geplaatst door wytze
je moet de diverse mediaberichten in deze toch wat zuiverder lezen.

Leeftijd is een heel belangrijke in deze.

Volgens commissaris Welten gaat t over een groep van 35 jongeren tussen de 12 en 19 jaar. Tieners dus. de 3 die met jerrycans zijn gepakt zijn 18 en 19 jaar.

Mijn nadruk lag niet op leeftijd, edoch op 60 l benzine alsmede stenen versus 'onzekere tieners'.


maar proberen intern en door praten te laten zien dat iets anders beter is.

De vraag is dan wat dat andere betere is. Benzinesjouwers en stenengooiers 'onzekere tieners' noemen lijkt mij niet helemaal de weg.

wytze
21-10-07, 16:23
Geplaatst door mark61
Mijn nadruk lag niet op leeftijd, edoch op 60 l benzine alsmede stenen versus 'onzekere tieners'.



De vraag is dan wat dat andere betere is. Benzinesjouwers en stenengooiers 'onzekere tieners' noemen lijkt mij niet helemaal de weg.


nou schiet je in de ontkenning, dat helpt niet echt. lees jezelf ff terug zou ik zeggen.

ik weet niet of t juist is. dat kan ik niet beoordelen.
maar tegenover de benamingen die vanuit de overheid komen, kan ik t wel snappen.

mark61
21-10-07, 16:26
Geplaatst door wytze
nou schiet je in de ontkenning, dat helpt niet echt. lees jezelf ff terug zou ik zeggen.

Huh? Ontkenning van wat? Jah jullie schijnen die leeftijdsissue vreselijk belangrijk te vinden. Tis maar wat je belangrijk vindt, zei ik al.

In any case, ik reageerde dus (nog maar es voor de tigste keer) op een uitspraak van een vrouwelijk lid van de jongerenraad. Het is niet duidelijk wie zij precies met 'ze' bedoelde; het lijkt mij een veilige aanname dat ze al het tuig van 0 tot 88 bedoelde. Jou niet?

Pff waarom doe ik dit eigenlijk :rolleyes:

Tis wel typerend, alles wordt uit de kast getrokken om de aandacht af te leiden van de kern van 1 opmerkinkje van mij en zo kan je dan 2 pagina's doorlullen, zodat op het laatst lijkt of ik de zeikert ben ipv meneer de onderhettapijtmoffelaar met aanhang.


ik weet niet of t juist is. dat kan ik niet beoordelen.
maar tegenover de benamingen die vanuit de overheid komen, kan ik t wel snappen.

Welke benamingen komen er dan? En, de grote vraag, wat dacht jij er dan tegen te doen?

wytze
21-10-07, 16:31
je doet aan omdraaiing. hier maak jij van de leeftijd een issue.




Geplaatst door mark61
Zielige, onzekere tieners van 32 die politieagenten en ~bureaus stenigen, met jerrycans met benzine rondzeulen en hun schoonmoeder's Astra in de fik steken.

Ik krijg maar zo medelijden. Heeft iemand een tissue voor me? :(

Wat een land... :hihi:

Cherry Bo
21-10-07, 16:32
Geplaatst door Joesoef

Slotervaartse jeugd neemt afstand van relschoppers


Een twintigtal jongeren had de moeite genomen om te komen.




:rolleyes:

mark61
21-10-07, 16:34
Geplaatst door wytze
je doet aan omdraaiing. hier maak jij van de leeftijd een issue.

Twas een toegift. Maar als je niet begrijpend kan lezen. Wat mankeert jullie 2 toch? Gebrekkige opleiding, te weinig ervaring met lezen?

mark61
21-10-07, 16:36
Geplaatst door Cherry Bo
:rolleyes:

Mja

wytze
21-10-07, 16:37
Geplaatst door mark61





En, de grote vraag, wat dacht jij er dan tegen te doen?


het slechtste is iig om te doen alsof ze reddeloos verloren zijn en om ze op te geven. altijd proberen ze te blijven bereiken.

en weer es meer investeren in jeugd- en buurtwerk. zie het opic survival in schotelcity.

Cherry Bo
21-10-07, 16:39
Geplaatst door Joesoef

Slotervaartse jeugd neemt afstand van relschoppers


Wij roepen iedereen op om ons tegemoet te treden als individuen, niet als groepsgenoten van brandstichters en stenengooiers.''

......




Het blijven wel onze jochies, onze relschoppers'' , zei Mohamed Azahaf.

Eh... :maf2:

wytze
21-10-07, 16:39
Geplaatst door Cherry Bo
:rolleyes:



er wonen 4500 jongeren in slotervaart. 20 doen rottig, 20 zeggen, hee niet doen. Maar verder is alles rustig. welke groep wordt gesteund, denk je?

Rabi'ah.
21-10-07, 16:43
Geplaatst door Joesoef
Wij roepen iedereen op om ons tegemoet te treden als individuen, niet als groepsgenoten van brandstichters en stenengooiers.''

Kijk, dit vind ik dus echt tegenstrijdig.

Aan de ene kant als individu gezien willen worden, maar aan de andere kant afstand nemen van daden van buurt/groeps-/volksgenoten.

Wat is het nou?


Geplaatst door Joesoef

''Ik blijf erbij dat de escalaties te danken zijn aan een groepje gewetenloze jongeren die misbruik maken van het verlies van de betrokken families.''



Ontspoord lijkt me een juiste term, gewetenloos zwaar overdreven.

Jongeren die rellen trappen en de boel kort en klein slaan/in de fik steken zijn zowel strafbaar als moreel verwerpelijk bezig.

Maar gewetenloos? Dat is een term die m.i. gereserveerd moet blijven voor oorlogsmisdadigers, folteraars en massamoordenaars.

Anders kan ook dit woord toegevoegd worden aan het rijtje "termen met een gedevalueerde betekenis". :moe:

Cherry Bo
21-10-07, 16:47
Geplaatst door wytze
er wonen 4500 jongeren in slotervaart. 20 doen rottig, 20 zeggen, hee niet doen. Maar verder is alles rustig. welke groep wordt gesteund, denk je?


20 relschoppers is niet 'De Slotervaartse jeugd'..

20 jongeren die 'de moeite hadden genomen' (aldus het artikel) om openlijk afstand te nemen is evenmin 'De Slotervaartse jeugd'.

mark61
21-10-07, 16:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Kijk, dit vind ik dus echt tegenstrijdig.

Aan de ene kant als individu gezien willen worden, maar aan de andere kant afstand nemen van daden van buurt/groeps-/volksgenoten.

Wat is het nou?

Dat zie je steeds, dat switchen van individu naar groep, al naar gelang het uitkomt. Doet iedereen toch? De prestaties van het individu stralen af op de groep, de rottigheid van het individu is van hem/haar alleen. Succes heeft vele vaders, mislukking is een wees enzo.


Ontspoord lijkt me een juiste term, gewetenloos zwaar overdreven.

Mwah, dat is een gevoelskwestie denk ik. Wat ze hier bedoelen is denk ik dat die jongeren geen zier om die hele Bilal geven.

Nice to have you back, zo maar ineens :blij:

wytze
21-10-07, 16:52
Geplaatst door mark61



In any case, ik reageerde dus (nog maar es voor de tigste keer) op een uitspraak van een vrouwelijk lid van de jongerenraad. Het is niet duidelijk wie zij precies met 'ze' bedoelde; het lijkt mij een veilige aanname dat ze al het tuig van 0 tot 88 bedoelde. Jou niet?






duidelijk doelt ze op de groep die last maakt. commissaris Welten heeft het over een groep tieners als boosdoeners. we mogen aannemen dat de politie goed is geinformeerd.

en vervolgens begin jij over 32 jarigen die stenen gooien en met jerrycans rondlopen. maar die waren er dus niet. op zn best een domme, zinloze opmerking dus. en dan word je erop gewezen door quays en dan schiet je in ontkenning en omdraaiing. en dat helpt niet echt.

meer gratis consult geef ik vanmiddag niet.

mark61
21-10-07, 16:59
Geplaatst door wytze
duidelijk doelt ze op de groep die last maakt. commissaris Welten heeft het over een groep tieners als boosdoeners. we mogen aannemen dat de politie goed is geinformeerd.

en vervolgens begin jij over 32 jarigen die stenen gooien en met jerrycans rondlopen. maar die waren er dus niet. op zn best een domme, zinloze opmerking dus. en dan word je erop gewezen door quays en dan schiet je in ontkenning en omdraaiing. en dat helpt niet echt.

meer gratis consult geef ik vanmiddag niet.

Juist. Je begrijpt dus niets van wat ik zeg, weigert het te begrijpen, weigert erop in te gaan en dan vind je dat je in een positie bent om 'consult' te geven.

Tsjee, ze zijn 18, 19 whatever you want.

Buurthuizen helpen echt niet meer, ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt. Kan me die ene Marokkaan nog herinneren: 'ik ben echt geen racist hoor, maar zo'n feest met 200 Surinamers, daar zie je mij niet'. :hihi: zo maar ff tussendoor.

mark61
21-10-07, 17:01
Even in het algemeen is het mij een raadsel waarom sinds ca. de zestiger jaren der vorige eeuw, jaja, de overheid miljoenen moet pompen in het bezighouden van de verveelde jeugd, omdat ze anders in 7 sloten tegelijk lopen.

Kunnen kinderen zichzelf niet vermaken? Wat is dat voor lam volk?

Cherry Bo
21-10-07, 17:02
Geplaatst door Joesoef
Slotervaartse jeugd neemt afstand van relschoppers

"Wij roepen iedereen op om ons tegemoet te treden als individuen, niet als groepsgenoten van brandstichters en stenengooiers.''

....

''Ik ben kritisch over de spierballentaal van Marcouch in de media. Door de jongeren relschoppers of tuig te noemen, ontstaan er twee groepen in Slotervaart. Het blijven wel onze jochies, onze relschoppers'', zei Mohamed Azahaf. Ook andere aanwezigen vonden de benamingen niet op zijn plaats. ''Misschien kunnen we ze beter onzekere tieners noemen'', zei een meisje van de jongerenraad. (ANP)




Ook weer een vreemde tegenstrijdigheid.

In hun verklaring hebben ze het zelf over 'brandstichters en stenengooiers'...

Maar Marcouch mag dat dan weer niet, die mag geen 'relschoppers of tuig' zeggen.

Want.. komt de volgende rare tegenstrijdigheid:
Zo ontstaan er 2 groepen, zegt de groep die oproept om iedereen als individu te zien, want het blijven 'onze jochies, onze relschoppers!' <<En dan mag je ze weer wél zo noemen omdat je graag als één groep gezien wil worden en níet 2.
Of was het nou 'individu'?

Ik stel voor om de oproep als volgt te veranderen:

"Wij roepen iedereen op om ons tegemoet te treden als individuen, niet als groepsgenoten van onze jochies, of onzekere tieners."

Ze klopt-ie! :hihi:

Rabi'ah.
21-10-07, 17:05
Geplaatst door mark61
Dat zie je steeds, dat switchen van individu naar groep, al naar gelang het uitkomt. Doet iedereen toch? De prestaties van het individu stralen af op de groep, de rottigheid van het individu is van hem/haar alleen. Succes heeft vele vaders, mislukking is een wees enzo.

Dat weet ik. En ergens is het ook wel te verklaren, want de waarheid ligt in het midden.

Een individu behoort immers altijd ook tot een groep. Maar hier vond ik die tegenstrijdigheid gewoon overduidelijk.

Vooral ook omdat het, in deze context gewoon gevaarlijk is.


Geplaatst door mark61

Mwah, dat is een gevoelskwestie denk ik. Wat ze hier bedoelen is denk ik dat die jongeren geen zier om die hele Bilal geven.

Misschien draaf ik te ver door, maar randgroepjongeren die zich hoogstens schuldig hebben gemaakt aan vernieling te bestempelen als gewetenloos, kan leiden tot dehumanisering.

Dat ze niets om die Bilal geven weet ik niet, maar het laat zich idd wel aanzien.

Als je nl. echt zo kapot bent van zijn dood, ben je in beslag genomen met rouwen, neem ik aan.


Geplaatst door mark61

Nice to have you back, zo maar ineens :blij:

Dankjewel. :)

wytze
21-10-07, 17:06
Geplaatst door mark61
Juist. Je begrijpt dus niets van wat ik zeg, weigert het te begrijpen, weigert erop in te gaan
.



zelfs betaald consult doe ik niet met je vandaag.
t zou me wel een klus worden trouwens, ik kan geen succes garanderen. :engel:


maar t is mn vrije dag.

Rabi'ah.
21-10-07, 17:07
Geplaatst door mark61
Even in het algemeen is het mij een raadsel waarom sinds ca. de zestiger jaren der vorige eeuw, jaja, de overheid miljoenen moet pompen in het bezighouden van de verveelde jeugd, omdat ze anders in 7 sloten tegelijk lopen.

Kunnen kinderen zichzelf niet vermaken? Wat is dat voor lam volk?

Eens. Maar desalniettemin vind ik wel dat er ook iets te doen moet zijn voor de jeugd.

Wat weer niet betekent dat je, als je je verveelt, bij gebrek aan nuttige tijdsbesteding de boel kort en klein mag gaan slaan.

He wat ben ik genuanceerd vandaag. :hihi:

mark61
21-10-07, 17:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat weet ik. En ergens is het ook wel te verklaren, want de waarheid ligt in het midden.

Een individu behoort immers altijd ook tot een groep. Maar hier vond ik die tegenstrijdigheid gewoon overduidelijk.

Vooral ook omdat het, in deze context gewoon gevaarlijk is.

Ach, een mens moet maar es beslissen of hij/zij een individu is of niet. Dat staat los van groepsverbondenheid. Ik ben er dan ook altijd pertinent op tegen dat 'Marokkanen' een 'intern Marokkaans probleem' zouden moeten oplossen. Pfff


Misschien draaf ik te ver door, maar randgroepjongeren die zich hoogstens schuldig hebben gemaakt aan vernieling te bestempelen als gewetenloos, kan leiden tot dehumanisering.

Ik vind dat je doordraaft. :ego:


Als je nl. echt zo kapot bent van zijn dood, ben je in beslag genomen met rouwen, neem ik aan.

Dat zou je haast denken. Of auto's in de fik steken zou een nieuw rouwritueel moeten zijn.

Joesoef
21-10-07, 17:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Misschien draaf ik te ver door, maar randgroepjongeren die zich hoogstens schuldig hebben gemaakt aan vernieling te bestempelen als gewetenloos, kan leiden tot dehumanisering.

Zouden ze alleen maar wat vernield hebben en niet meer, het is allemaal erg hypotetisch.

Ik denk wel dat je gewetenloze reljongens hebt. Gebrek aan normen en waarden, geen basale vaardigheden. Gewetenlozen heb je op alle niveaus en is niet voorbehouden aan alleen dictators.

mark61
21-10-07, 17:13
Geplaatst door wytze
zelfs betaald consult doe ik niet met je vandaag.
t zou me wel een klus worden trouwens, ik kan geen succes garanderen. :engel:


maar t is mn vrije dag.

Eh ik ben van de bond tegen kwakzalvers :ego:

wytze
21-10-07, 17:15
Geplaatst door mark61
Eh ik ben van de bond tegen kwakzalvers :ego:



dat verbaast me niks. die club zit vol met idioten.

mark61
21-10-07, 17:16
Geplaatst door Joesoef
Zouden ze alleen maar wat vernield hebben en niet meer, het is allemaal erg hypotetisch.

Ik denk wel dat je gewetenloze reljongens hebt. Gebrek aan normen en waarden, geen bazale vaardigheden. Gewetenlozen heb je op alle niveaus en is niet voorbehouden aan allee dictators.

Yep.

Ik begrijp niet eens de lol van vernieling. Maar dat is een Hollandse uitvinding. Ik zie mensen in een arm land al dingen vernielen. Not.

Rabi'ah.
21-10-07, 17:16
Geplaatst door mark61
Ik ben er dan ook altijd pertinent op tegen dat 'Marokkanen' een 'intern Marokkaans probleem' zouden moeten oplossen. Pfff

Dat was precies wat ik bedoelde.

mark61
21-10-07, 17:16
Geplaatst door wytze
dat verbaast me niks. die club zit vol met idioten.

:fpetaf:

We zijn weer thuis. Wie het niet meer weet begint te schelden.

mark61
21-10-07, 17:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat was precies wat ik bedoelde.

Yeps. Dus dan ga je uit van het individu, en dan is er geen weg terug meer ook.

Cherry Bo
21-10-07, 17:20
"Verdachten brandstichting opgepakt.

Zondag 21 oktober.

De politie heeft zaterdagavond drie jongens aangehouden die worden verdacht van brandstichting. De jongens waren in het bezit van een plastic fles gevuld met benzine.
Agenten merkten de jongens van 16, 17 en 19 op bij een pompstation aan de Burgemeester Rendorpstraat in Geuzenveld/Slotermeer. Daar vulden ze de plastic fles met benzine. Later arresteerden de agenten het drietal op de President Allendelaan.
De jongens zijn bekenden van de politie en allen woonachting in Amsterdam-West. De politie onderzoekt de zaak."

AT5 (http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=30339)




Sneu hè? Ze zijn al zo onzeker en nu moeten ze misschien ook nog naar de gevangenis.

wytze
21-10-07, 17:21
Geplaatst door mark61
:fpetaf:

We zijn weer thuis. Wie het niet meer weet begint te schelden.


dat er veel idioten in de bond tegen kwakzalvers zitten, is geen schelden maar het constateren van een feit.

Rabi'ah.
21-10-07, 17:26
Geplaatst door mark61
Yeps. Dus dan ga je uit van het individu, en dan is er geen weg terug meer ook.

Nee.

Ik ga ervanuit dat alle inwoners van dit land verantwoordelijk zijn voor het welslagen van de samenleving en elkaar.

Dus die rellen in Slotervaart gaan mij net zo goed aan als de bewoners in Slotervaart.

En de problematiek rond tienermoeders is ook het probleem van een grachtengordelbewoner.

Solidariteit en betrokkenheid heet dat en volgens mij is daar veel te weinig van.

In feite is zo'n manifest een (zij het halfslachtige) poging om dit weer terug te krijgen in de samenleving. Alleen moet dat dus niet langs etnische lijnen verlopen.

Persoonlijk probeer ik zelf ook zoveel mogelijk via dit principe te handelen.

Omdat we uiteindelijk allemaal inwoners van dit land zijn en dat ons verbindt en in het groot, ons menszijn ons verbindt.

Daarom zal ik mensen die bv. alleen maar met mensen van hun eigen afkomst omgaan en het hebben over bv. "bij ons dit en bij ons dat" etc. ook nooit helemaal begrijpen. :cheefbek:

mark61
21-10-07, 17:29
Geplaatst door Cherry Bo
Sneu hè? Ze zijn al zo onzeker en nu moeten ze misschien ook nog naar de gevangenis.

Welnee, ze zijn vrijgesproken en onschuldig want er zijn zoooveel nuttige toepassingen van benzine dat Schaap er geen één kan noemen.

Wel branden er elke nacht auto's af, maar dat is volledig toeval.

mark61
21-10-07, 17:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee.

Ik ga ervanuit dat alle inwoners van dit land verantwoordelijk zijn voor het welslagen van de samenleving en elkaar.

Ik zie niet in wat jij aan tuig kan doen. Of tienermoeders. Of wat dan ook.

Rabi'ah.
21-10-07, 17:36
Geplaatst door mark61
Ik zie niet in wat jij aan tuig kan doen.

Ze aanspreken op hun gedrag, eventueel de politie bellen, hun ouders inlichten.

Zomaar wat praktische ideetjes waar je al heel wat mee kunt.

Maar even los van mij persoonlijk, snap je het principe niet?

Als niemand zich meer voor niemand verantwoordelijk voelt en iedereen zich maar in zn eigen hokje terugtrekt, krijg je toch geen samenleving?

Je krijgt dan een groep mensen die als los zand aan elkar hangt. En op een gegeven moment gaat het mis.

wytze
21-10-07, 17:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee.

Ik ga ervanuit dat alle inwoners van dit land verantwoordelijk zijn voor het welslagen van de samenleving en elkaar.

Dus die rellen in Slotervaart gaan mij net zo goed aan als de bewoners in Slotervaart.

En de problematiek rond tienermoeders is ook het probleem van een grachtengordelbewoner.

Solidariteit en betrokkenheid heet dat en volgens mij is daar veel te weinig van.

In feite is zo'n manifest een (zij het halfslachtige) poging om dit weer terug te krijgen in de samenleving. Alleen moet dat dus niet langs etnische lijnen verlopen.

Persoonlijk probeer ik zelf ook zoveel mogelijk via dit principe te handelen.

Omdat we uiteindelijk allemaal inwoners van dit land zijn en dat ons verbindt en in het groot, ons menszijn ons verbindt.

Daarom zal ik mensen die bv. alleen maar met mensen van hun eigen afkomst omgaan en het hebben over bv. "bij ons dit en bij ons dat" etc. ook nooit helemaal begrijpen. :cheefbek:



:wijs:

Cherry Bo
21-10-07, 17:40
Geplaatst door mark61
Welnee, ze zijn vrijgesproken en onschuldig want er zijn zoooveel nuttige toepassingen van benzine dat Schaap er geen één kan noemen.

Wel branden er elke nacht auto's af, maar dat is volledig toeval.

Ach zo..

Er staat bij dat de jongens 'bekenden van de politie' zijn.. da's vast ook weer zo'n gemene insinuatie... die verlegerikjes komen daar natuurlijk gewoon al jaren met presentjes op verjaardagsfuifjes.

mark61
21-10-07, 17:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Ze aanspreken op hun gedrag, eventueel de politie bellen, hun ouders inlichten.

Zomaar wat praktische ideetjes waar je al heel wat mee kunt.

Dan heb jij Prem gemist, vorige week.


Maar even los van mij persoonlijk, snap je het principe niet?

Nee, eigenlijk niet. Als er een oplossing was voor dit soort malheur zeken we er niet zoveel over en zou je het niet overal, afijn, in bepaalde landen zien.

Hoe dacht jij een tienermoeder te 'voorkomen'? In Amerika proberen ze dat, en behalve dat het ranzige methodes zijn werkt het niet.


Als niemand zich meer voor niemand verantwoordelijk voelt en iedereen zich maar in zn eigen hokje terugtrekt, krijg je toch geen samenleving?

Ik zie het probleem meer als dat niemand meer verantwoordelijkheid neemt voor zichzelf en zijn/haar eigen gedrag, en alle anderen de schuld ervan geeft. Dat is 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, maar die zijn dus ook zo.

Ik heb geen zin om mijn broeder's hoeder te zijn, hoezo kan hij dat zelf niet? Moet ik 12-jarige NLMarokaanse jochies een draai om hun oren gaan geven? Nog afgezien van dat mes dat je tussen je ribben kan krijgen vind ik dat moreel onjuist. Ik heb niets over hen te zeggen. Hun ouders wel.
Ben geen vigilante.


Je krijgt dan een groep mensen die als los zand aan elkar hangt. En op een gegeven moment gaat het mis.

Het enige wat er gebeurt is dat een stel ouders, meer dan 10.000 zullen het er niet zijn, hun taak niet serieus neemt, das alles. Maar hoe je dat oplost zonder hun mensenrechten aan te tasten weet ik niet. Niemand, zo te zien.

mark61
21-10-07, 17:48
Geplaatst door Cherry Bo
Ach zo..

Er staat bij dat de jongens 'bekenden van de politie' zijn.. da's vast ook weer zo'n gemene insinuatie... die verlegerikjes komen daar natuurlijk gewoon al jaren met presentjes op verjaardagsfuifjes.

Ja zelfontbranding van auto's, daar wordt nog zo tegen gewaarschuwd.

Ehm, je zou aan Schaap moeten vragen of een 'bekende' een veroordeelde is, danwel iemand die al tig keer ten onrechte is opgebracht. Ik zou het niet weten. Vroeger betekende het geloof ik iemand met een strafblad. Vzv je dat kan hebben als minderjarige.

Taarten komen ze niet brengen, geloof ik. Maar ook dat weet ik niet zeker. Ik moet weer naar Schaap verwijzen. Het kan dat die 60 l benzine voor de politie bedoeld was, als bijdrage aan hun krappe budget.

Rabi'ah.
21-10-07, 17:52
Geplaatst door mark61
Dan heb jij Prem gemist, vorige week.

Heb je een linkje voor me?



Geplaatst door mark61

Nee, eigenlijk niet. Als er een oplossing was voor dit soort malheur zeken we er niet zoveel over en zou je het niet overal, afijn, in bepaalde landen zien.

Misschien denken we te ingewikkeld.


Geplaatst door mark61

Hoe dacht jij een tienermoeder te 'voorkomen'? In Amerika proberen ze dat, en behalve dat het ranzige methodes zijn werkt het niet.

Opvoeding, laten zien dat het anders kan, onderwijs, werk, gelijke kansen.



Geplaatst door mark61

Ik zie het probleem meer als dat niemand meer verantwoordelijkheid neemt voor zichzelf en zijn/haar eigen gedrag, en alle anderen de schuld ervan geeft.

Het is niet of of, maar en en.


Geplaatst door mark61

Dat is 100% de verantwoordelijkheid van de ouders, maar die zijn dus ook zo.

Hoe weet je dat?

Ik heb ontspoorde kinderen gekend met volmaakt fatsoenlijke, betrokken ouders, die het kind op een gegeven ogenblik door omstandigheden niet meer aankonden.

Cherry Bo
21-10-07, 17:55
Geplaatst door mark61
Ja zelfontbranding van auto's, daar wordt nog zo tegen gewaarschuwd.

Ehm, je zou aan Schaap moeten vragen of een 'bekende' een veroordeelde is, danwel iemand die al tig keer ten onrechte is opgebracht. Ik zou het niet weten. Vroeger betekende het geloof ik iemand met een strafblad. Vzv je dat kan hebben als minderjarige.

Taarten komen ze niet brengen, geloof ik. Maar ook dat weet ik niet zeker. Ik moet weer naar Schaap verwijzen. Het kan dat die 60 l benzine voor de politie bedoeld was, als bijdrage aan hun krappe budget.

:haha:

Of misschien waren ze gewoon de jerrycan aan het uitlaten.

mark61
21-10-07, 18:00
Geplaatst door Cherry Bo
:haha:

Of misschien waren ze gewoon de jerrycan aan het uitlaten.

Nou een ritje in de auto is toch niet zo gezond. Ipv dat ze er wielen onder maken.

Cherry Bo
21-10-07, 18:09
Geplaatst door mark61
Nou een ritje in de auto is toch niet zo gezond. Ipv dat ze er wielen onder maken.

Mijn idee. Door er zo stiekem mee te doen laad je alleen maar de verdenking op je.

Kijk nou, ze gaan ze langer vasthouden. Nu mag het ook al niet meer in een colafles, tsssk:

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2007/10/slotervaarttuig_langer_vast.html

mark61
21-10-07, 18:17
Geplaatst door Cherry Bo
Mijn idee. Door er zo stiekem mee te doen laad je alleen maar de verdenking op je.

Kijk nou, ze gaan ze langer vasthouden. Nu mag het ook al niet meer in een colafles, tsssk:

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2007/10/slotervaarttuig_langer_vast.html

Ik vind het belachelijk. En 60 liter mag wel? Pure discriminatie. Zeker omdat het een statiegeldfles was die nou niet meer bruikbaar is voor recycling.

Maar geen zorgen, ik stuur Schaap even langs om de 1001 handige toepassingen van benzine toe te lichten.

sidi bibi
21-10-07, 20:50
Geplaatst door mark61
Yep.

Ik zie mensen in een arm land al dingen vernielen. Not.

Denk je dat ?

mark61
21-10-07, 20:53
Geplaatst door sidi bibi
Denk je dat ?

Oh daar bij jou wel? Nou gefeliciteerd met je verwestersde gastland :hihi:

sidi bibi
21-10-07, 23:36
Geplaatst door mark61
Oh daar bij jou wel? Nou gefeliciteerd met je verwestersde gastland :hihi:

Gisteravond 40 autobussen en een deel van een voetbalstadion vernield. Maar laat hier je auto maar eens buiten staan op een onbewaakte plaats, leg een tuin aan zonder een muur, met diefstallen ben ik de tel al kwijtgeraakt hoe vaak het gebeurd. Bekijk hier een plantsoen eens, de aanplant, weggesloopte vuilnisbakken.
Zojuist kwam het gebeurde in Amsterdam op de Marokkaanse tv, en bref, er werd gezegd dat het gebeurde een protest was van " de Marokkaanse gemeenschap " tegen de dood van een Marokkaan op het politieburo, komt lekker genuanceerd over.

mark61
21-10-07, 23:39
Geplaatst door sidi bibi
Gisteravond 40 autobussen en een deel van een voetbalstadion vernield. Maar laat hier je auto maar eens buiten staan op een onbewaakte plaats, leg een tuin aan zonder een muur, met diefstallen ben ik de tel al kwijtgeraakt hoe vaak het gebeurd. Bekijk hier een plantsoen eens, de aanplant, weggesloopte vuilnisbakken.
Zojuist kwam het gebeurde in Amsterdam op de Marokkaanse tv, en bref, er werd gezegd dat het gebeurde een protest was van " de Marokkaanse gemeenschap " tegen de dood van een Marokkaan op het politieburo, komt lekker genuanceerd over.

Oh maar dat is functioneel stelen, geen zinloos vandalisme van andermans eigendommen.

Ja, journalistiek is een vak.

Max Stirner
22-10-07, 12:48
Geplaatst door Qaiys
Waar heeft max stirmer het dan over? Oww grote slimme blanke manitou vertel mij wat ik verkeerd lees als max stirmer zegt:

Ze hadden die 60 liter ook kunnen opdrinken, dat was misschien het beste geweest.

.


Je hebt het heel goed gelezen, ow grote Pyromanen-knuffelaar.