PDA

Bekijk Volledige Versie : Marcouch is een verrader



observer
20-10-07, 20:25
ze mogen auto’s in brand zetten en
uiten van het politiebureau ingooien, benamingen als ‘tuig’, ‘etters’ en rotjochies’ zijn ongepast voor het inmiddels bekende ‘groepje van dertig jongens’ in Amsterdam-Slotervaart

Dat vinden veel goedwillende jonge
en in het stadsdeel. Ze uitten vrijdag
felle kritiek op stadsdeelvoorzitter
Marcouch. Hij nam de kwalificaties in de mond in een week die volgde op een doodgestoken scholier en het neerschieten van Bilal B. die met een mes op agenten instak

Het zijn wel onze jochies, onze relschoppers’, zei een jongerenwerker
die meedeed aan een debat op he
adsdeelkantoor. Hij verweet Marcouch ‘spierballenvertoon’.

‘De ouders gaan naar die benaming handelen in plaats van het tegendeel te bewijzen’, zei een meisje

‘Ze kicken op dergelijke aanduidingen,’ meende GroenLinks-kamerlid Toik Dibi, die in de wijk woont. ‘Je maakt die jongens groter dan ze zijn, zeker met vergelijkingen met Parijs.’

De woorden van Marcouch, op straat geregeld voor ‘verrader’ uitgemaakt, domineerde de bijeenkomst die was bedoeld om een tegengeluid te laten horen.

Een jongerenraad van zes personen, verbonden aan het stadsdeel, presenteerden een ‘Manifest tégen relschoppers en vóór een beloftevolle jeugd’. In de zaal: tientallen jongeren, even zoveel journalisten en de jonge imam van de moskee aan het August Allebéplein,
die in het Arabisch een toespraak
hield. Marcouch benadrukte dat hij
trots was op de waardigheid en rust
waarmee zijn wijk, het ‘gewetenloze’
groepje uitgezonderd, heeft gereageerd
op de ‘twee tragedies’. Hij gelooft hele-
maal niet in ‘Parijse toestanden’.
De stadsdeelvoorzitter kreeg ook
steun. ‘Na de rellen in 1998 ging het
om alle Marokkaanse jongeren’, zei
een jonge vrouw. ‘Nu is tenminste dui-
delijk dat het om een klein groepje
gaat.’
waar halen jongerenwerkers dit vandaan? typisch een geval van meer een deel van het probleem zijn dan een deel van de oplossing, zolang er nog mensen zijn die zich zo gedragen wordt het probleem alleen maar erger

Julien
20-10-07, 22:31
Geplaatst door observer
waar halen jongerenwerkers dit vandaan? typisch een geval van meer een deel van het probleem zijn dan een deel van de oplossing, zolang er nog mensen zijn die zich zo gedragen wordt het probleem alleen maar erger

Precies.
We moeten bijna medelijden krijgen met deze rellende jongeren die net doen alsof Bilal B. een onschuldige 'martelaar' was :rolleyes:

Spitsboef
20-10-07, 22:49
Waar kan ik de petitie tekenen dat Marcouch een verrader is? :boer:

observer
20-10-07, 23:51
Geplaatst door Spitsboef
Waar kan ik de petitie tekenen dat Marcouch een verrader is? :boer: oke leg het eens uit?

Spitsboef
21-10-07, 12:22
Geplaatst door observer
oke leg het eens uit? Geen zin man.

Hij heeft veel beloofd, maar komt zijn beloftes niej na.

Marcouch is een goede vriend van me. :)

Rabi'ah.
21-10-07, 13:04
Geplaatst door Julien
Precies.
We moeten bijna medelijden krijgen met deze rellende jongeren die net doen alsof Bilal B. een onschuldige 'martelaar' was :rolleyes:

Bilal is niet gestorven voor de islam, dus een martelaar kan hij sowieso niet zijn.

Maar met Bilal B. heb ik zeker wel medelijden, aangezien hij gewoon ziek was en nooit zo makkelijk uit die kliniek ontslagen had mogen worden.

Met de juiste begeleiding en behandeling had zijn stoornis eventueel nog beheersd kunnen worden.

Helaas voor hem (en zijn familie natuurlijk) is het anders gelopen.

En rellende jongeren moeten, als ze strafbare feiten plegen, gewoon opgepakt worden als ieder ander. Niks ingewikkelds aan.

mark61
21-10-07, 17:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Met de juiste begeleiding en behandeling had zijn stoornis eventueel nog beheersd kunnen worden.

In het NRC van uitgerekend dezelfde zaterdag stond een vlammend betoog tegen de gang van zaken tegenwoordig, waarbij patiënten veel te snel gedwongen worden opgenomen, de IBSsen toenemen, patiëntenrechten worden ingeperkt, etc. etc.

Typical. Precies wat ik bedoelde. Damned if you do and damned if you don't.

observer
21-10-07, 19:44
Geplaatst door Spitsboef
Geen zin man.

Hij heeft veel beloofd, maar komt zijn beloftes niej na.

Marcouch is een goede vriend van me. :) hij is neem ik aan gekozen op basis van het pvda programma

je verrader opmerking doet me denken dat er op hem gestemd is op basis van (de gedachte) dat hij de belangen van marokkanen ipv de pvda zou vertegenwoordigen

ach weet je zolang marokkanen nog andere marokkanen verdedigen alleen maar omdat het marokkanen zijn kun je 5000x zeggen dat het een groepje van 30 man is maar blijft het beeld bestaan dat ze dan wel duizenden medeplichtigen hebben

Al Sawt
21-10-07, 23:16
Geplaatst door observer
waar halen jongerenwerkers dit vandaan? typisch een geval van meer een deel van het probleem zijn dan een deel van de oplossing, zolang er nog mensen zijn die zich zo gedragen wordt het probleem alleen maar erger Probeer je weer zand in de ogen van een argeloze lezer te gooien, Observer?

Want nergens kan ik lezen dat Marcouch door jongerenwerkers als verrader is uitgemaakt.

P.S. Plaats in vervolg een bronvermelding!

observer
22-10-07, 15:19
Geplaatst door Al Sawt
Probeer je weer zand in de ogen van een argeloze lezer te gooien, Observer?

Want nergens kan ik lezen dat Marcouch door jongerenwerkers als verrader is uitgemaakt.

P.S. Plaats in vervolg een bronvermelding! de pers zaterdag

als je de pdf wil lezen hij staat nog op de website, pagina 3

ik strooi niets maar zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten

Zal het nog makkelijk voor je maken (http://www.depers.nl/pdf/)

Al Sawt
25-10-07, 00:51
Geplaatst door observer
de pers zaterdag

als je de pdf wil lezen hij staat nog op de website, pagina 3

ik strooi niets maar zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten

Zal het nog makkelijk voor je maken (http://www.depers.nl/pdf/) Ik kan nergens lezen dat Marcouch als verrader is bestempelt, door een van die jongerenwerkers.

Mark
25-10-07, 00:55
gevaarlijke geestezieken moeten ze permanent opsluiten.

gelukkig heeft ie geen andere slachtoffers dan hijzelf kunnen veroorzaken.

Nelis70
25-10-07, 09:04
Geplaatst door Mark
gevaarlijke geestezieken moeten ze permanent opsluiten.

een goede vriendin van me is paranoďde schizofreen. Ze lijdt er vreselijk onder, en heeft eens in een psychose een hond aangevallen met een mes.

Toch leeft ze haar leven met meer groei en ontwikkeling en passie dan heel veel anderen die ik ken.

Opsluiten?

Als iemand komt die dat met haar zou willen doen vergeet ik dat ik niet meer heb gevochten sinds ik 12 was.

Niet dat ik je opmerking niet begrijp, maar je kan het alleen maar zeggen over mensen die je niet persoonlijk kent.

[/quote]

Gelukkig heeft ie geen andere slachtoffers dan hijzelf kunnen veroorzaken. [/QUOTE]

super ick
25-10-07, 09:34
Geplaatst door Nelis70
Gelukkig heeft ie geen andere slachtoffers dan hijzelf kunnen veroorzaken. [/B][/QUOTE]

Zijn ouders?
Zijn vrienden?
Zijn familie?
De agenten?
Hun ouders?
Echtgenoten?
Kinderen?
Familie?

Lijkt me toch al snel in de tientallen gaan lopen?
En dan laat ik de eigenaren van gesloopte goederen buiten beschouwing omdat dat geheel voor rekening van de daders komt.

Shemharosh
25-10-07, 14:07
Geplaatst door observer
waar halen jongerenwerkers dit vandaan? typisch een geval van meer een deel van het probleem zijn dan een deel van de oplossing, zolang er nog mensen zijn die zich zo gedragen wordt het probleem alleen maar erger


allemaal het leger in en dan deporteren naar Darfur en Afghanistan....ze willen toch vechten...hierow...kom dan!!!!

super ick
25-10-07, 15:31
Geplaatst door Shemharosh
allemaal het leger in en dan deporteren naar Darfur en Afghanistan....ze willen toch vechten...hierow...kom dan!!!!

En dan te bedenken dat dit al bericht 1209 is.......

Mark
25-10-07, 15:36
Geplaatst door Nelis70
[B]een goede vriendin van me is paranoďde schizofreen. Ze lijdt er vreselijk onder, en heeft eens in een psychose een hond aangevallen met een mes.

Toch leeft ze haar leven met meer groei en ontwikkeling en passie dan heel veel anderen die ik ken.

Opsluiten?

Als iemand komt die dat met haar zou willen doen vergeet ik dat ik niet meer heb gevochten sinds ik 12 was.

Niet dat ik je opmerking niet begrijp, maar je kan het alleen maar zeggen over mensen die je niet persoonlijk kent.



zo heeft iedereen zijn voorbeelden, mijn broertje is onlangs op straat neergestoken door een geesteziekte die vond dat ie zijn medicijnen niet meer hoefde te slikken.

nu een hond, volgende week jouw moeder.