PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel is grootste vervuiler in oostenlijk Middenlands Zeegebied.



III
20-10-07, 21:17
http://www.haaretz.com/hasen/spages/913917.html

Study: Israel is biggest polluter in eastern Mediterranean
By Reuters

Israel is the biggest polluter in the eastern Mediterranean, dumping over 140 tons of heavy metals into the sea every year with government approval, an environmental group claimed in a recently published report.

According to the Zalul organization, more than 100 permits for discharging wastewater into the sea are granted by a government committee every year -sometimes very close to bathing beaches.

"The state of Israel's coastal waters is appalling," the environmental group Zalul said in its State of the Sea Report for 2007.
Advertisement
"There is a big problem in Israel confronting industries and municipalities and the government doesn't want to invest money," Yariv Abramovich, Zalul's managing director, told Reuters.

The 21 countries ringing the Mediterranean share problems like coastal overdevelopment, over fishing and pollution but in Israel, long preoccupied with security issues, environmental awareness has been slow to take hold.

After a successful battle against fish cages destroying the coral reefs of the Red Sea, Zalul is focusing its clean-up fight on wastewater permits issued by a government committee.

Of the heavy metals and pesticides discharged into the sea under government licenses, are 130 tons of pesticides, 5 tons of arsenic, 1,300 tons of ammonia and a ton of cyanide, the Zalul report said.

"There are concerns that industries important to the Israeli economy are treated leniently when the conditions of the permits are drawn up," the report said.

The Environmental Protection Ministry said Zalul's report was not accurate and beaches were much cleaner than they used to be. "Israel is in one of the better positions in this area," a
ministry spokesman said.

The most recent United Nations report on the Mediterranean ranked the greater Tel Aviv area as one of the 10 most polluting urban centers in the Mediterranean.

Israel's largest polluter is the Shafdan, or the Dan Region Association of Towns for Sewage and Environmental Issues. It is responsible for the sewage of the greater Tel Aviv area,
consisting of 26 municipalities.

Shafdan spokesman Amnon Liebermann said 96 percent of the area's waste was recycled as water. However, the remaining 4 percent is discharged as sludge into the sea.

Following a government decision, the Shafdan began preparations to burn the sludge. But the Environmental Protection Ministry now says it wants to look at agricultural solutions, such as turning the sludge into fertilizer.

Sagit Rogenstein, Zalul's national projects director, said burning the sludge would release harmful chemicals. "So you would be breathing it instead of swimming in it," she said.

Liebermann said the Shafdan was open to other options. It invested 50 million shekels (e12.5 million) to experiment with a solution called enviro, which mixes the sludge with calcium. The end product can be used for agriculture or building material.

"We believe that in six months we will use enviro on 15 percent of the sludge," Liebermann said.

Ironically, a government proposal to help clean up the polluted Kishon River in northern Israel could increase the problems in the Mediterranean.
The plan calls for a pipeline to take waste from the factories along the river, including Israel's biggest oil refinery, and spill it directly into the sea.

"We've been working with the ministry and bringing experts from abroad to prove there are ways of further reducing pollution from factories and the worst idea is to divert it to the sea," Rogenstein said.

Environmental consultant Daniel Levy said some progress has been made in recent years in reducing pollution.

"I would give the government credit...But we have reached a plateau," he said.

ronald
20-10-07, 21:57
Buiten dat ik vind dat alle landem veel te veel rotzooi produceren om "het leven maar mooi te maken", maar Wie Zalul? http://www.zalul.org.il/cat.asp?cid=1 Heeft het bij alle landen gemeten en is daar een lijst van en daarom komt het nu op maroc.nl? Meet het alleen bij bepaalde stukken kust zoals rond Tel Aviv waar het een troep is zoals een UN-rapport al liet zien? Kijk, vergeleken met de vorige titel die dit onderwerp kreeg en deze veel accurater, lijkt het nu wel boring. Vreemd dat dat het mechanisme is.

III
20-10-07, 21:59
Geplaatst door ronald
Buiten dat ik vind dat alle landem veel te veel rotzooi produceren om "het leven maar mooi te maken", maar Wie Zalul? http://www.zalul.org.il/cat.asp?cid=1 Heeft het bij alle landen gemeten en is daar een lijst van en daarom komt het nu op maroc.nl? Meet het alleen bij bepaalde stukken kust zoals rond Tel Aviv waar het een troep is zoals een UN-rapport al liet zien?

Best heel goed mogelijk.
Misschien goed dat eens uit te zoeken.

ronald
20-10-07, 22:04
Geplaatst door III
Best heel goed mogelijk.
Misschien goed dat eens uit te zoeken.


Tsaloel, Zalul, houdt zich voornamelijk bezig met de Rodezee ivm Eilat en haar natuur, Koraalriffen zijn natuurlijk heel gevoelig voor vervuiling. Dat het zich ook druk maakt over de Kishon is ook wel duidelijk. Je bent met natuurbehoud en milieu bezig in je eigen land. Nu houden ze in Israel al van overdrijven en door te stellen dat "Israel is the biggest polluter in the eastern Mediterranean" is als ik algehele onderzoeken niet zie ook een overdrijving. Tenzij je natuurlijk onder "oostelijk Middellandse zeegebied" Israel verstaat.

III
20-10-07, 22:16
Geplaatst door ronald
Tsaloel, Zalul, houdt zich voornamelijk bezig met de Rodezee ivm Eilat en haar natuur, Koraalriffen zijn natuurlijk heel gevoelig voor vervuiling. Dat het zich ook druk maakt over de Kishon is ook wel duidelijk. Je bent met natuurbehoud en milieu bezig in je eigen land. Nu houden ze in Israel al van overdrijven en door te stellen dat "Israel is the biggest polluter in the eastern Mediterranean" is als ik algehele onderzoeken niet zie ook een overdrijving. Tenzij je natuurlijk onder "oostelijk Middellandse zeegebied" Israel verstaat.

Me dunkt dat dat gebied van Turkije tot Egypte gaat en dat Cyprus daar ook bij hoort. Libanon en Syrië in ieder geval.

Verder is het inderdaad niet verkeerd dat men zich in Israël ook over de eigen politiek uitlaat.
In Nederland is dat ten slotte ook normaal.

ronald
20-10-07, 22:29
Geplaatst door III
Me dunkt dat dat gebied van Turkije tot Egypte gaat en dat Cyprus daar ook bij hoort. Libanon en Syrië in ieder geval.

Verder is het inderdaad niet verkeerd dat men zich in Israël ook over de eigen politiek uitlaat.
In Nederland is dat ten slotte ook normaal.


Uiteraard. Zalul is een soort beweging die ik steun. Dat ze iets tegen de regering zegt of haar pushed is in Israel nog gewoner dan in Nederland denk ik. Greenpeace doet allerlei "ludieke" acties bij bedrijven. Daar staat men meteen op de stoep van de primier. Alleen is de regering daar veel beslissender over de koppen van haar onderdanen. Daarna heb je altijd gezeur.
Egypte wordt altijd gerekend tot de Noordafrikaanse landen. Gaza is zo'n beetje de grens. Turkije idem dito. Blijft over Syrie, Libanon en Israel. Tot hoeveel km buiten de grens is de vervuiling van de zee vanuit het land bepalend? Wat rekent men tot "vervuildgebied wegens lozing"?

Maarten
20-10-07, 23:46
Geplaatst door III
Best heel goed mogelijk.
Misschien goed dat eens uit te zoeken.
Nee.
Tis Ronald rond Israel. Dan kun je natuurlijk weer bull verwachten.
1. Als bij Tel Aviv gemeten wordt, dan zal er bij andere landen ook wel bij grote steden gemeten zijn.
2. In dit geval gaat het gewoon over de hoeveelheid uitstoot op zich, dus niet over metingen op locaties..
3. Na gebleken Israelische misstanden hoor je te vaak: "laten we fijn samen praten over hoe erg het overal op de wereld is".. :hihi:

observer
20-10-07, 23:54
Geplaatst door Maarten
Nee.
Tis Ronald rond Israel. Dan kun je natuurlijk weer bull verwachten.
1. Als bij Tel Aviv gemeten wordt, dan zal er bij andere landen ook wel bij grote steden gemeten zijn.
2. In dit geval gaat het gewoon over de hoeveelheid uitstoot op zich, dus niet over metingen op locaties..
3. Na gebleken Israelische misstanden hoor je te vaak: "laten we fijn samen praten over hoe erg het overal op de wereld is".. :hihi: op zich apart want het riool van cairo loopt gewoon de zee in wonen aardig wat mensen

III
21-10-07, 00:08
Geplaatst door Maarten
Nee.
Tis Ronald rond Israel. Dan kun je natuurlijk weer bull verwachten.
1. Als bij Tel Aviv gemeten wordt, dan zal er bij andere landen ook wel bij grote steden gemeten zijn.
2. In dit geval gaat het gewoon over de hoeveelheid uitstoot op zich, dus niet over metingen op locaties..
3. Na gebleken Israelische misstanden hoor je te vaak: "laten we fijn samen praten over hoe erg het overal op de wereld is".. :hihi:

Tja, ook hiervoor is wat te zeggen.
Die twee kampen heb je hier in Nederland ook.
Als milieuactivisten iets op het spoor zijn wat aantoont dat een groot bedrijf een enorme vervuiling teweegbrengt, dan is daar ook weer de politiek of andere belanghebbenden die de boel weer bagetelliseren.

ronald
21-10-07, 01:18
Geplaatst door Maarten
Nee.
Tis Ronald rond Israel. Dan kun je natuurlijk weer bull verwachten.
1. Als bij Tel Aviv gemeten wordt, dan zal er bij andere landen ook wel bij grote steden gemeten zijn.
2. In dit geval gaat het gewoon over de hoeveelheid uitstoot op zich, dus niet over metingen op locaties..
3. Na gebleken Israelische misstanden hoor je te vaak: "laten we fijn samen praten over hoe erg het overal op de wereld is".. :hihi:


"Zal", "ook wel"? Er wordt hier alleen getallen genoemd over gedumpte giffen en metalen dat Israel is aan te rekenen. Zalul roept één ding en jij misbruikt het weer voor je eigen karretje? Wees eens gedocumenteerd over de gehele zaak man. Ik zet hier alleen wat vraagtekens en bij jou is het meteen een fantoom. Allemaal losse flodders. Je derde punt verraadt weer je stoornis die je in de vorige poging over dit topic al genoeg hebt duidelijk gemaakt. Bespaar me die troep van je.
Bull? Ik denk dat dat alleen rond jou kan gebeuren ...maar goed je probeert weer aandacht op te eisen en alle discussies naar één kant op te stuwen hè? Een goeie nachtmerrie verder.

ronald
21-10-07, 01:30
Geplaatst door III
Tja, ook hiervoor is wat te zeggen.
Die twee kampen heb je hier in Nederland ook.
Als milieuactivisten iets op het spoor zijn wat aantoont dat een groot bedrijf een enorme vervuiling teweegbrengt, dan is daar ook weer de politiek of andere belanghebbenden die de boel weer bagetelliseren.


Tot een nulpunt van uitstoot kom je nooit. Dat regeringen wakker worden geschut zodat zij de vervuilers kunnen aanspreken werkt meestal positief zodat naar vermindering van vervuiling wordt gestuurd. Vaak hebben regeringen econimische belangen opdat de schatkist niet vermindert en probeert het met schijnbewegingen wetten uit te vaardigen dat helemaal niet tot vermindering leidt doch wel de schatkist spekt. Dat zie je wel met het wagenparkprobleem. Aan de ene kant schonere motoren eisen en aan de andere kant "rijen dan maar...als je maar de belastingen betaalt".
Omgaan met het milieu is in Israel een vergeten kind. Dat zie je al hoe men het dagelijks afval verwerkt. Maar zelfs in het Westen ( of ook) gaat elke milieubeweging met deze kwesties om vanuit een doomsenatio. Ik ben mbt deze discussie hier ook geinteresseert in andere getallen van de andere landen anders zegt het niet veel want tenslotte noemen ze wel de streek.

Maarten
21-10-07, 03:01
Geplaatst door ronald
"Zal", "ook wel"? Er wordt hier alleen getallen genoemd over gedumpte giffen en metalen dat Israel is aan te rekenen. Zalul roept één ding en jij misbruikt het weer voor je eigen karretje?
Er worden niet alleen getallen genoemd. Er word bij vermeldt, dat israel de grootste vervuiler is.

Mijn post ging verder alleen over wat jij doet, als Israelische rotzooi ter sprake komt.
Dat komt namelijk altijd neer op afromen, afschuiven, afleiden enz..
En dat deed je in deze post weer, door de conclusie uit de cijfers weer te negeren.
Altijd hetzelfde met jou. Notoire ontkenner.. notoir lasteren, enz enz..

Spoetnik
21-10-07, 03:51
Geplaatst door ronald
Meet het alleen bij bepaalde stukken kust zoals rond Tel Aviv waar het een troep is zoals een UN-rapport al liet zien?\

Ik hoor ook regelmatig rotzooi bij Haifa en Ashdod, ook de lokale overheden laten ernstig te wensen over.
En indeed Tel Aviv spant de kroon, elke zomer is het weer raak, dat de stad je afraadt om te zwemmen in de zee.

ronald
21-10-07, 05:39
Geplaatst door Maarten
Er worden niet alleen getallen genoemd. Er word bij vermeldt, dat israel de grootste vervuiler is.

Mijn post ging verder alleen over wat jij doet, als Israelische rotzooi ter sprake komt.
Dat komt namelijk altijd neer op afromen, afschuiven, afleiden enz..
En dat deed je in deze post weer, door de conclusie uit de cijfers weer te negeren.
Altijd hetzelfde met jou. Notoire ontkenner.. notoir lasteren, enz enz..

Wat ik doe?? Wat jij doet met diverse topict is wel duidelijk. Die andere versie heb je ook al zitten te vervuilen. Ben je ziek of zo?
Doe niet zo dom. Zalul zegt dit. Waar zijn jouw bewijzen? Of pik je alles wat negatief is op en veralgemeniseer dat ter bevrediging van je lusten?...kwijl kwijl... Waar zijn jouw cijfers eenoog? Waar zijn de andere cijfers? Doet er natuurlijk niet toe.

ronald
21-10-07, 05:47
Geplaatst door Spoetnik
Ik hoor ook regelmatig rotzooi bij Haifa en Ashdod, ook de lokale overheden laten ernstig te wensen over.
En indeed Tel Aviv spant de kroon, elke zomer is het weer raak, dat de stad je afraadt om te zwemmen in de zee.


Bij vele grote kuststeden is het niet zwemmen geblazen dn zeker voor mij. Netanya is wel redelijk.

Maarten
21-10-07, 11:26
Geplaatst door ronald
Bij vele grote kuststeden is het niet zwemmen geblazen dn zeker voor mij. Netanya is wel redelijk.
Ach... dat zouteloze gelul van jou.. Bedenk liever dit:

Er is nog een veel grotere vervuiling van de zee daar, en ditmaal kun je écht van "joods vuil" spreken, waarmee je dan mensen bedoelt: De bewoners van Gaza kunnen niet eens meer de zee op varen, omdat ze dan aan flarden geschoten worden door joods vuil. En dat is beleid, dat gemaakt is door ander joods vuil in Tel Aviv en Jeruzalem.
Deze milieuvervuiling is ernstiger dan de chemische, omdat er nou helemáal geen visconsumptie meer door mogelijk is.
En zodra die wél weer mogelijk wordt, mogen ze dus die door Israel vergiftigde troep vreten..

Coolassprov MC
21-10-07, 11:27
Je bent de tweede die mn topics jat

ronald
21-10-07, 11:40
Geplaatst door Maarten
Ach... dat zouteloze gelul van jou.. Bedenk liever dit:

Er is nog een veel grotere vervuiling van de zee daar, en ditmaal kun je écht van "joods vuil" spreken, waarmee je dan mensen bedoelt: De bewoners van Gaza kunnen niet eens meer de zee op varen, omdat ze dan aan flarden geschoten worden door joods vuil. En dat is beleid, dat gemaakt is door ander joods vuil in Tel Aviv en Jeruzalem.
Deze milieuvervuiling is ernstiger dan de chemische, omdat er nou helemáal geen visconsumptie meer door mogelijk is.
En zodra die wél weer mogelijk wordt, mogen ze dus die door Israel vergiftigde troep vreten..


Lol....jouw gelul is alleen maar zout. En dan hoop je natuurlijk nu dat ik je antisemiet noem he?

Maarten
21-10-07, 21:43
Geplaatst door ronald
Lol....jouw gelul is alleen maar zout. En dan hoop je natuurlijk nu dat ik je antisemiet noem he?
Ah!.. natuurlijk weer een jood, die zijn mond staat te houden over de allergrootste (zelfs dodelijke) vervuiling van de kustwateren daar.

Maar misschien wordt het onder joden wel als een eervolle manier gezien om je land militair te dienen, door aan te monsteren op marineschepen bij de kust voor Gaza, die daar enkel liggen om elke Palestijn, die gewoon een vissie wil vangen in de eigen territoriale wateren, vanaf en veilige afstand radicaal de grond in te boren.

Bij ons noemen ze dat soort lui een stuk goor vuil, bij jullie niet? Hoe heet dat bij jullie?
Gewetensvolle burgers, die zich kwijten van hun verplichtingen aan de joodse staat?..
Noodzakelijke zelfverdediging ten behoeve van Israels veiligheid?

Zie voor andere varianten hierop: Lou de Jong en zijn serie.

III
21-10-07, 22:05
Geplaatst door Coolassprov MC
Je bent de tweede die mn topics jat

Geef mij dan eens een link naar de jouwe toe.
Ik kan hem niet meer vinden.
Aanklacht tegen die twee knakkers heb ik vanmiddag gedaan. Had ze zelfs nog extra tijd gegeven.
Bericht is naar het MDI en naar de webmaster gegaan.

ronald
21-10-07, 22:45
Geplaatst door Maarten
Ah!.. natuurlijk weer een jood, die zijn mond staat te houden over de allergrootste (zelfs dodelijke) vervuiling van de kustwateren daar.

Maar misschien wordt het onder joden wel als een eervolle manier gezien om je land militair te dienen, door aan te monsteren op marineschepen bij de kust voor Gaza, die daar enkel liggen om elke Palestijn, die gewoon een vissie wil vangen in de eigen territoriale wateren, vanaf en veilige afstand radicaal de grond in te boren.

Bij ons noemen ze dat soort lui een stuk goor vuil, bij jullie niet? Hoe heet dat bij jullie?
Gewetensvolle burgers, die zich kwijten van hun verplichtingen aan de joodse staat?..
Noodzakelijke zelfverdediging ten behoeve van Israels veiligheid?

Zie voor andere varianten hierop: Lou de Jong en zijn serie.


Je bent aan de ene kant lachwekkend maar aan de andere kant ook heel zielig weet je?

pureMaroc
21-10-07, 22:58
Geplaatst door ronald
Je bent aan de ene kant lachwekkend maar aan de andere kant ook heel zielig weet je?

Dat kan, maar hij heeft wel een punt.

III
21-10-07, 23:26
Geplaatst door pureMaroc
Dat kan, maar hij heeft wel een punt.

En wel meer dan één. Al hoorde ik een ander vandaag zeggen dat hij alleen maar steeds hetzelfde lult.

ronald
21-10-07, 23:52
Geplaatst door III
En wel meer dan één. Al hoorde ik een ander vandaag zeggen dat hij alleen maar steeds hetzelfde lult.

Hij komt steeds met dezelfde vuilnisbak die hij in de loop van de jaren heeft opgespaard en bij elk punt de hele bak weer gaat zitten leeggooien. Mag ie best hoor. Zal waarschijnlijk door een of andere interne drang gebeuren. Alleen begint het ontzettend te vervelen mede doordat zijn vuilnisbak alleen maar met één soort vuil is gevuld.

Maarten
22-10-07, 00:25
Geplaatst door ronald
Hij komt steeds met dezelfde vuilnisbak die hij in de loop van de jaren heeft opgespaard en bij elk punt de hele bak weer gaat zitten leeggooien. Mag ie best hoor. Zal waarschijnlijk bij een of andere interne drang gebeuren. Alleen begint het ontzettend te vervelen mede doordat zijn vuilnisbak alleen maar met één soort vuil is gevuld.
Aldus een joodse reactie na opmerkingen over joodse militairen, die zonder zelf enig gevaar te lopen, betaald worden door israel om vanuit hun comfortabele positie (hongerende) Palestijnse vissers naar de klote te schieten.

En degene die het noemt kan dan een verhaal krijgen over een jarenlang opgespaarde vuilnisbak.
Mein Kampf deel twee, denk ik dan.

In feite is vrijwel heel joods Nederland in de loop der jaren gestaag naar rechts opgeschoven, net als de Israelische joden. Er leeft nog de illusie van algemene mensenlijkheid, maar in feite is het al doodnormaal, als je geluiden hoort, die nauwelijks nog van die van de fascisten te onderscheiden zijn.

Het overgrote deel der Nederlandse joden is er altijd als de kippen bij om te betogen hoe moeilijk zij het allemaal vinden, en dat ze het er "ook niet mee eens" zijn enzo.. Maar in feite wordt Israel in de discussies aan alle kanten het hand boven het hoofd gehouden, en wordt de aandacht voordurend meteen van de hoofdzaken afgeleid.
De werkelijke intenties zullen pas blijken, wanneer Nederland instemt met enige actie tegen Israel. Dan zullen er hele vloedgolven van gekrakeel en gegil volgen, en komt de verontwaardigingsmachine geheel los.

Daar zul je geen spoor van zien als het over Palestijnen gaat, hoe ernstig die ook in hun elementaire rechten getroffen worden.

Menselijke integriteit bij Nederlandse joden inzake Israel? Je moet het met een loep zoeken..

III
22-10-07, 00:31
Geplaatst door Maarten
Aldus een joodse reactie na opmerkingen over joodse militairen, die zonder zelf enig gevaar te lopen, betaald worden door israel om vanuit hun comfortabele positie (hongerende) Palestijnse vissers naar de klote te schieten.

En degene die het noemt kan dan een verhaal krijgen over een jarenlang opgespaarde vuilnisbak.
Mein Kampf deel twee, denk ik dan.

In feite is vrijwel heel joods Nederland in de loop der jaren gestaag naar rechts opgeschoven, net als de Israelische joden. Er leeft nog de illusie van algemene mensenlijkheid, maar in feite is het al doodnormaal, als je geluiden hoort, die nauwelijks nog van die van de fascisten te onderscheiden zijn.

Het overgrote deel der Nederlandse joden is er altijd als de kippen bij om te betogen hoe moeilijk zij het allemaal vinden, en dat ze het er "ook niet mee eens" zijn enzo.. Maar in feite wordt Israel in de discussies aan alle kanten het hand boven het hoofd gehouden, en wordt de aandacht voordurend meteen van de hoofdzaken afgeleid.
De werkelijke intenties zullen pas blijken, wanneer Nederland instemt met enige actie tegen Israel. Dan zullen er hele vloedgolven van gekrakeel en gegil volgen, en komt de verontwaardigingsmachine geheel los.

Daar zul je geen spoor van zien als het over Palestijnen gaat, hoe ernstig die ook in hun elementaire rechten getroffen worden.

Menselijke integriteit bij Nederlandse joden inzake Israel? Je moet het met een loep zoeken..

Dit vuilnisvat is inderdaad gevuld met één soort vuil. En het is niet dat van Maarten!

(Hey, ik kan het ook: one-lineren!)

ronald
22-10-07, 00:31
Geplaatst door Maarten
Aldus een joodse reactie na opmerkingen over joodse militairen, die zonder zelf enig gevaar te lopen, betaald worden door israel om vanuit hun comfortabele positie (hongerende) Palestijnse vissers naar de klote te schieten.

En degene die het noemt kan dan een verhaal krijgen over een jarenlang opgespaarde vuilnisbak.
Mein Kampf deel twee, denk ik dan.

In feite is vrijwel heel joods Nederland in de loop der jaren gestaag naar rechts opgeschoven, net als de Israelische joden. Er leeft nog de illusie van algemene mensenlijkheid, maar in feite is het al doodnormaal, als je geluiden hoort, die nauwelijks nog van die van de fascisten te onderscheiden zijn.

Het overgrote deel der Nederlandse joden is er altijd als de kippen bij om te betogen hoe moeilijk zij het allemaal vinden, en dat ze het er "ook niet mee eens" zijn enzo.. Maar in feite wordt Israel in de discussies aan alle kanten het hand boven het hoofd gehouden, en wordt de aandacht voordurend meteen van de hoofdzaken afgeleid.
De werkelijke intenties zullen pas blijken, wanneer Nederland instemt met enige actie tegen Israel. Dan zullen er hele vloedgolven van gekrakeel en gegil volgen, en komt de verontwaardigingsmachine geheel los.

Daar zul je geen spoor van zien als het over Palestijnen gaat, hoe ernstig die ook in hun elementaire rechten getroffen worden.

Menselijke integriteit bij Nederlandse joden inzake Israel? Je moet het met een loep zoeken..


Als jij je hebt laten gijzelen door een Palestijnse, of liever gezegd anti-Israelische bevrijdingstheologie waarvoor je zelf als missionaris, waarschijnlijk gevoed vanuit aan de ene kant rechts-communisme en aan de andere kant het catholisisme, hebt opgeworpen, dat moet jij weten maar als een of andere gesprekspartner in vrede ben je van nul en generlei waarde. Je zelfverklaarde ambassadeursfuncie voor de Palestijnen is ook te ruim genomen en drie straten te ver.

ronald
22-10-07, 00:32
Geplaatst door III
Dit vuilnisvat is inderdaad gevuld met één soort vuil. En het is niet dat van Maarten!


Je moet beter lezen. Hij heeft het uitgezocht en verzameld. Lees wel: één soort.

Maarten
22-10-07, 00:47
Geplaatst door III
Al hoorde ik een ander vandaag zeggen dat hij alleen maar steeds hetzelfde lult.
Op zich is dat ook zo.
Maar iedereen krijgt gewoon persoonlijk een reactie, als hij/zij iets over het onderwerp zegt.
En als anderen meelezen, en dat dubbel op vinden, dan is dat hun probleem.
Ik ga intussen gewoon met iemand door, en blijf de inhoudelijke zaken aankaarten.

Nou blijft de discussie wel vaak hangen bij bepaalde punten, maar dat komt vooral, doordat anderen niet meer reageren. Die krijgen dan ook geen weerwoord meer. Maar die zie je dan wel klagen, dat er niet meer info komt. Die gaan dan zeuren of zitten invullen, insinueren enz. In feite is het vluchtgedrag. De meesten weten dat ze de discussie gaan verliezen, want - sorry vanwege de arrogantie - maar ik maak hier echt iedereen in over de zaak. Dat kan ook niet anders.

Als je de bodem in die zaak een keer gezien hebt, dan is die hele zaak echt zo klaar als een klontje. Dan ken je de positie van alle partijen, de geschiedenis, de belangen die op het spel staan, de gevoerde strategieen van jaren, en de methoden van propaganda.
Het is wel leuk, want het is complex. Maar er zit wel gewoon een einde aan. Het is gewoon een puzzel, die maar op éen manier in elkaar gaat, ook al is er wel wat verschil in visie mogelijk. Maar veel speelruimte is er echt niet.
Je moet wel alles meenemen. Dus bijv. ook de verhouding tussen Nederlandse politieke partijen, het bedrijfsleven, en de gevoeligheden
bij de achterban. En je moet de diverse joodse trauma's meenemen, en iets begrijpen van de joodse tegenreacties daarop.

Maar er zijn weinig fora waar de zaak op besproken wordt.
En zolang Nederland een actieve bijdrage aan de ellende daar levert, blijf ik er over doorgaan hier. Wie daar over wil zeuren, die doet maar.

III
22-10-07, 00:48
Geplaatst door ronald
Je moet beter lezen. Hij heeft het uitgezocht en verzameld. Lees wel: één soort.

En als Israël nou eens dat deed wat in de heilige schrift staat?
Of staat dat nu weer los van het boek?
Dan heeft Maarten het nakijken: kan hij geen vuil meer verzamelen.
Wat een verlies!

ronald
22-10-07, 00:53
Geplaatst door III
En als Israël nou eens dat deed wat in de heilige schrift staat?
Of staat dat nu weer los van het boek?
Dan heeft Maarten het nakijken: kan hij geen vuil meer verzamelen.
Wat een verlies!


Ga jij morgen ook prediken dat Christenen als Christenen moeten gaan gedragen? Wat is dat voor een selectieve rechtsvaardigheidsmeting van Joden? Gaat Maarten dat doen? Typisch vanuit een situatie denken en willen pressen die niet conform de werkelijkheid is.

Maarten
22-10-07, 01:06
Geplaatst door ronald
Als jij je hebt laten gijzelen door een Palestijnse, of liever gezegd anti-Israelische bevrijdingstheologie waarvoor je zelf als missionaris, waarschijnlijk gevoed vanuit aan de ene kant rechts-communisme en aan de andere kant het catholisisme, hebt opgeworpen, dat moet jij weten maar als een of andere gesprekspartner in vrede ben je van nul en generlei waarde. Je zelfverklaarde ambassadeursfuncie voor de Palestijnen is ook te ruim genomen en drie straten te ver.

Dat is een mond vol tegen iemand, die zijn standpunten vrijwel uitsluitend baseert op de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren, en alle Europese kennis van de wetten der grootschalige geweldspiralen.

Die VN-beginselen horen echt tot de bakermat van de westerse beschaving.
Het naleven ervan is de basis geweest voor de ontwikkeling van een stabiele vrede in Europa.
En de universaliteit van de beginselen brengt mee, dat het overal zo zal werken.

Het probleem met Nederlandse joden is, dat ze die beginselen weer opzij drukken, en de Europese ervaringskennis graag buiten beeld houden. En daar hebben ze een grote invloed mee. En dat is in heel Europa zo. En aangezien het hier gaat over de bijzonder harde wetten van de geweldspiralen, beginnen joden eigenlijk een bedreiging voor de vrede en de beschaving te worden.
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar ik kan er niet meer van maken.
Realistische en gewetensvolle joden zoals Hayo Meijer moet je met een loep zoeken.

En jongere joden zijn steeds meer geindoctrineerd door de naar rechts opgeschoven ouderen, en blijken in het algemeen helemaal niet meer in staat een realistisch beeld van de zaak te scheppen. Die komen er gewoon niet meer uit. Die scheppen dus hun eigen fantomen op de grens waarvan ze het allemaal niet meer begrijpen. Ze zijn gewoon niet meer doordrongen van de westerse kennis over grootschalig geweld, en bouwen meestal luchtkastelen. Eindeloos gepruts, waarbij de kool en de geit gespaard worden. En dat is nog vriendelijk uitgedrukt.

Maarten
22-10-07, 01:17
Geplaatst door III
En als Israël nou eens dat deed wat in de heilige schrift staat?
Oeps, begin daar maar niet over..
Dat staat vooral vol goddelijke geboden, om anderen van de Westbank te verdrijven. :hihi:

Maar als je daar tegen Ronald over begint, krijg je meteen een paar kratten over antisemitisme terug, boordevol verwijten over dat je beweerd zou hebben dat religieuze joden enkel daar naar kijken.

Maar als ie dan wat afgekoeld is, wil ie wel toegeven, dat er een kleine minderheid van religieuze joden is, die er zo over denkt.
En daarmee veegt ie dan weer onder de mat, dat de joodse solidariteit niet bepaald een rem voor die neiging is, en bovendien dat er vanuit het buitenland een overweldigende steun voor Israel is vanwege de leer van het Beloofde Land.

Zo schiet je met Ronald nooit een meter op. Die doet niet anders dan afremmen en krakelen. De jongen heeft de antwoorden gewoon niet, en kan er niet tegenop. Daar krijg je die laster van. Zo simpel ligt dat. En als jood denkt hij, dat er allerlei joodse zaken niet begrepen worden, en miskend worden. Maar daar hoor je 'm niet over. Het blijft dus bij modder gooien.

ronald
22-10-07, 01:20
Geplaatst door Maarten
Dat is een mond vol tegen iemand, die zijn standpunten vrijwel uitsluitend baseert op de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren, en alle Europese kennis van de wetten der grootschalige geweldspiralen.

Die VN-beginselen horen echt tot de bakermat van de westerse beschaving.
Het naleven ervan is de basis geweest voor de ontwikkeling van een stabiele vrede in Europa.
En de universaliteit van de beginselen brengt mee, dat het overal zo zal werken.

Het probleem met Nederlandse joden is, dat ze die beginselen weer opzij drukken, en de Europese ervaringskennis graag buiten beeld houden. En daar hebben ze een grote invloed mee. En dat is in heel Europa zo. En aangezien het hier gaat over de bijzonder harde wetten van de geweldspiralen, beginnen joden eigenlijk een bedreiging voor de vrede en de beschaving te worden.
Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar ik kan er niet meer van maken.
Realistische en gewetensvolle joden zoals Hayo Meijer moet je met een loep zoeken.

En jongere joden zijn steeds meer geindoctrineerd door de naar rechts opgeschoven ouderen, en blijken in het algemeen helemaal niet meer in staat een realistisch beeld van de zaak te scheppen. Die komen er gewoon niet meer uit. Die scheppen dus hun eigen fantomen op de grens waarvan ze het allemaal niet meer begrijpen. Ze zijn gewoon niet meer doordrongen van de westerse kennis over grootschalig geweld, en bouwen meestal luchtkastelen. Eindeloos gepruts, waarbij de kool en de geit gespaard worden. En dat is nog vriendelijk uitgedrukt.


:lol: Je maakt je totaal belachelijk met je VN verhaaltjes waar je constant een eigen draai aan geeft.

Hou jij je maar bezig met Nederlandse goyiem. Daar zul je je handen vol aan hebben. Je laat weer duidelijk zien dat antizionisme gelijk staat met antisemitisme hoe hard je het ook perst in een of andere excuus.

ronald
22-10-07, 01:26
Geplaatst door Maarten
Oeps, begin daar maar niet over..
Dat staat vooral vol goddelijke geboden, om anderen van de Westbank te verdrijven. :hihi:

Maar als je daar tegen Ronald over begint, krijg je meteen een paar kratten over antisemitisme terug, boordevol verwijten over dat je beweerd zou hebben dat religieuze joden enkel daar naar kijken.

Maar als ie dan wat afgekoeld is, wil ie wel toegeven, dat er een kleine minderheid van religieuze joden is, die er zo over denkt.
En daarmee veegt ie dan weer onder de mat, dat de joodse solidariteit niet bepaald een rem voor die neiging is, en bovendien dat er vanuit het buitenland een overweldigende steun voor Israel is vanwege de leer van het Beloofde Land.

Zo schiet je met Ronald nooit een meter op. Die doet niet anders dan afremmen en krakelen. De jongen heeft de antwoorden gewoon niet, en kan er niet tegenop. Daar krijg je die laster van. Zo simpel ligt dat. En als jood denkt hij, dat er allerlei joodse zaken niet begrepen worden, en miskend worden. Maar daar hoor je 'm niet over. Het blijft dus bij modder gooien.

Wees maar niet bang hoor, je mag gerust je gang gaan...alleen ben ik bang dat je gestoordheid nog meer naar buiten komt, je bent al niet serieus te nemen.
Maar zoals ik al zei... met jou in het MO komt er nooit vrede... ja... één waarbij geen Joden noch Israeliers in de buurt zijn. En dan leef je nog in de waan dat je het bij het rechte eind hebt? Wat een voorstelling.

Maarten
22-10-07, 02:06
Steeds meer gegil van Ronald, die tot elke prijs probeert te voorkomen dat duidelijk wordt, dat de VN-beginselen aan BEIDE partijen geeft, wat hen toekomt, en dat Israel dat absoluut niet wil, en dat enkel dwang door Europa die zaak dus kan oplossen.

Maar ja, Nederlandse jood, en dan weet je in 85% van de gevallen wel wat er uit komt: veel gezever, meerjarenplannen, oeverllos genuanceer over niks, en alles behalve de geit Israel een keer bij de uier pakken.. Dat gaat al 40 jaar zo. Zachte heelmeesters maken hier bijzonder stinkende wonden..

Het aantal slachtoffers is intussen al net zo groot als van de Holocaust, ook al zijn ze (nog) niet dood.. De vergelijking gaat misschien niet goed op, maar discussie daar over kun je wél al houden..

Zelfs Ahmadinejad is nog menselijker, waar hij zich afvraagt hoe ver het westerse begrip voor joden vanwege de holocaust precies gaat, gezien de vergaande westerse tolerantie voor de Israelische misdaad? Hij lijkt daarmee dichter bij het normale Nederlandse denken over vrede (gewoon common sense) te staan, dan de meeste Nederlandse joden.
Zelfs z'n uitlating dat Israel van de kaart moet, is eigenlijk pas goed bekritiseerbaar, zodra Israel na 40 jaar eindelijk eens op houdt met de Palestijnse rechten zo ernstig te schenden.
Zelfs Ahmadinejad lijkt in dat opzicht meer een Nederlander dan ronald.