PDA

Bekijk Volledige Versie : Supporters Taliban demonstereren in hartje Rotterdam tegen Westerse inval



Qaiys
20-10-07, 22:50
http://img138.imageshack.us/img138/6241/fotos0012dl8.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/8018/fotos0013vn0.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/4710/fotos0015rw4.jpg

Koala64
20-10-07, 23:04
Supporters Taliban? Heb ik zo mijn vraagtekens bij.

Max Stirner
20-10-07, 23:30
De Afghaanse bevolking steunt in meerderheid de aanwezigheid van VN-troepen.

Qaiys
20-10-07, 23:42
Geplaatst door Max Stirner
De Afghaanse bevolking steunt in meerderheid de aanwezigheid van VN-troepen.

Bron?

Max Stirner
20-10-07, 23:55
Geplaatst door Qaiys
Bron?


Een krant van vandaag of gister, Parool of Volkskrant.

(Vraag me eerlijk gezegd wel af hoe ze dit soort zaken onderzoeken, hoe de Afghaanse TNS NIPO functioneert).


Los hiervan zijn er overigens democratische verkiezingen geweest, gewonnen door Karzai - een voorstander van VN-inmenging.

observer
20-10-07, 23:56
Geplaatst door Qaiys
Bron? je demonstratie bestaat uit 2 man met een tentje s'avonds in rotterdam (wanneer er dus geen hond op straat loopt) iets zegt me dat je niet echt een sterke zaak hebt zeker aangezien tegen westerse troepen in afghanistan zijn absoluut niet wil zeggen dat pro taliban bent

Julien
20-10-07, 23:59
Niet dat ik echt voorstander ben van Navo-militairen in Afghanistan, maar deze vraag lijkt me wel interessant..

Is het niet strafbaar (of hoort dit te zijn?) om tot geweld tegen Nederlandse militairen op te roepen als Nederlands burger wonende in Nederland, zoals de man op de foto's?

Koala64
21-10-07, 00:00
Geplaatst door observer
je demonstratie bestaat uit 2 man met een tentje s'avonds in rotterdam (wanneer er dus geen hond op straat loopt) iets zegt me dat je niet echt een sterke zaak hebt zeker aangezien tegen westerse troepen in afghanistan zijn absoluut niet wil zeggen dat pro taliban bent
Dat was mijn punt inderdaad.

Qaiys
21-10-07, 00:03
Geplaatst door Max Stirner
Een krant van vandaag of gister, Parool of Volkskrant.

(Vraag me eerlijk gezegd wel af hoe ze dit soort zaken onderzoeken, hoe de Afghaanse TNS NIPO functioneert).


Los hiervan zijn er overigens democratische verkiezingen geweest, gewonnen door Karzai - een voorstander van VN-inmenging.

Zoek het artikel even via geschiedenis van je browser en plaats het hier aub.

Ik twijfel heel sterk aan de demcoratische gehalte van de verkiezingen in Afghanistan. Verder heeft Karzai zijn positie te danken aan zijn broodheren, dus die moet wel een voorstander zijn.

Ook houdt het kiezen van iemand niet in dat je automatisch ook instemt met zijn mening.

De Nederlandse regering stemde in met de europese grondwet, maar de meerderheid van het Nederlandse volk stemde tegen.

Max Stirner
21-10-07, 00:10
Geplaatst door Qaiys
Zoek het artikel even via geschiedenis van je browser en plaats het hier aub.

Ik twijfel heel sterk aan de demcoratische gehalte van de verkiezingen in Afghanistan. Verder heeft Karzai zijn positie te danken aan zijn broodheren, dus die moet wel een voorstander zijn.

Ook houdt het kiezen van iemand niet in dat je automatisch ook instemt met zijn mening.

De Nederlandse regering stemde in met de europese grondwet, maar de meerderheid van het Nederlandse volk stemde tegen.


http://afghanistan-latest.blogspot.com/

(Tweede artikel).

Qaiys
21-10-07, 00:32
Geplaatst door observer
je demonstratie bestaat uit 2 man met een tentje s'avonds in rotterdam (wanneer er dus geen hond op straat loopt) iets zegt me dat je niet echt een sterke zaak hebt zeker aangezien tegen westerse troepen in afghanistan zijn absoluut niet wil zeggen dat pro taliban bent

1) Er waren meer dan twee man aanwezig, minimaal 8
2) Het was op koopavond en de stad zat vol met mensen

http://www.youtube.com/watch?v=I6VFAQekkXE

3) Mijn titel slaat op het feit dat bepaalde leden van de autochtone meute alhier en enkele allochtone meelopers je meteen bestempelen als supporter van de taliban als je tegen de westerse inval bent.

Qaiys
21-10-07, 00:39
Geplaatst door Max Stirner
http://afghanistan-latest.blogspot.com/

(Tweede artikel).

Waardeloze vage bron.

Charlus
21-10-07, 00:58
Geplaatst door Qaiys
Het Talibanbewind heeft meer zegeningen gebracht dan de inval van de Russen en de westerlingen waaronder Nederland.

Geplaatst door Aït Ayt
de taliban heeft er ook voor gezorgd dat vrouwen meer veiligheid kregen dan het geval was tijdens de machtsstrijd tussen de rivaliserende gangs.. ook probeerde de taliban rust in het land te krijgen door eenheid te scheppen..
Uit het maroc.nl weetjesboek over de taliban.

Koala64
21-10-07, 01:33
Geplaatst door Charlus
Uit het maroc.nl weetjesboek over de taliban.

Bovendien stenigen ze vrouwen niet voor de lol, zoals hier onlangs nog beweerd werd. :ego:

Sjoweloo
21-10-07, 02:39
Je kan zeggen wat je wilt, maar de Taliban is het beste wat Afghanistan was overkomen de laatste 50, 60 jaar. De huidige bezetters het slechtste.

Koala64
21-10-07, 02:47
Geplaatst door Sjoweloo
Je kan zeggen wat je wilt, maar de Taliban is het beste wat Afghanistan was overkomen de laatste 50, 60 jaar. De huidige bezetters het slechtste.
Ben benieuwd of de vrouwen en meisjes van Afghanistan dat met je eens zijn.

knuppeltje
21-10-07, 09:06
Geplaatst door Qaiys
http://img138.imageshack.us/img138/6241/fotos0012dl8.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/8018/fotos0013vn0.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/4710/fotos0015rw4.jpg

Als ze het om steun aan de taliban ging- dan hadden die stumpers dat wel eens duidelijker kunnen laten zien.
Kan ook zijn natuurlijk dat de topictitel weer eens ernaast zit.

knuppeltje
21-10-07, 09:10
Geplaatst door Sjoweloo
Je kan zeggen wat je wilt, maar de Taliban is het beste wat Afghanistan was overkomen de laatste 50, 60 jaar. De huidige bezetters het slechtste.

Volgens mij moet je wel heel veel paddo's ophebben wil je tot dit oordeel komen.

mark61
21-10-07, 11:32
Geplaatst door Qaiys
Ik twijfel heel sterk aan de demcoratische gehalte van de verkiezingen in Afghanistan.

Heb je daar ook argumenten voor? Bron?


Ook houdt het kiezen van iemand niet in dat je automatisch ook instemt met zijn mening.

Afghaanse kiezers zijn nogal dom, bedoel je?


maar de meerderheid van het Nederlandse volk stemde tegen.

Nee. De opkomst was 63,3%; tegen stemden 61,5%. Van de kiesgerechtigden stemde dus ca. 39% tegen. Wat de rest van het Nederlandse volk ervan vond is dus onbekend. Even op zijn Qaisj'.

mark61
21-10-07, 11:36
Afghans back foreign troops: Poll
Only 14 per cent want them to leave country immediately

Oct 19, 2007 04:30 AM
Bruce Campion-Smith
Ottawa Bureau Chief


OTTAWA–A large majority of Afghans believe their lives are better today than five years ago and don't want foreign forces to leave their country in the near future, a groundbreaking new poll reveals.

A survey of nearly 1,600 Afghan residents last month showed that 43 per cent want foreign troops to remain "as long as it takes" to ensure stability and security. Just 14 per cent thought the troops should leave immediately, according to the poll done for CBC News.

http://www.thestar.com/article/268482

Sat Oct 20, 1:38 AM ET

MONTREAL (AFP) - Most Afghans see NATO troops' presence in their country as positive, and want them to stay, a poll published in Canadian media found.

The survey done by the company Environics for CBC, The Globe and Mail and La Presse, questioned more than 1,500 Afghans.

According to the survey 60 percent of those polled saw the presence of foreign troops in their country as positive while 16 percent saw it as a bad thing.

In the south, in the Kandahar region, where the presence of Taliban is stronger than in the north, the percentage of people opposed to NATO troops' presence is higher at 23 percent but 61 percent still are in favor.

Fourteen percent of those surveyed said they wanted foreign troops out immediately.

According to Environics, 38 percent said they thought foreign troops should be in their country for periods of 1-5 years, and 43 percent said they should stay as long as it takes to defeat the Taliban and restore order.

A large majority, 73 percent, said they had a very or rather negative view of the Taliban.

Fifty-one percent of those polled said their country was headed in the right direction (48 percent in the Kandahar area) while 73 percent said conditions for women had improved.

Only 40 percent said they believed that with foreign support the Afghan government would defeat the Taliban. Twenty-nine percent said it was too early to say, and 19 percent believe the Taliban will be back in power once foreign troops pull out.

The poll of 1,578 people was taken September 17-24. It has a margin of errpr of 3.8 percent.

http://news.yahoo.com/s/afp/20071020/wl_sthasia_afp/canadaafghanistannato

mark61
21-10-07, 11:39
Geplaatst door Qaiys
3) Mijn titel slaat op het feit dat bepaalde leden van de autochtone meute alhier en enkele allochtone meelopers je meteen bestempelen als supporter van de taliban als je tegen de westerse inval bent. `

Lul niet. Bron?

Ik ben teugen de Taliban en teugen de westerse bemoeienis.

mark61
21-10-07, 11:42
Geplaatst door Max Stirner
Een krant van vandaag of gister, Parool of Volkskrant.

(Vraag me eerlijk gezegd wel af hoe ze dit soort zaken onderzoeken, hoe de Afghaanse TNS NIPO functioneert).

Net als overal. Buitenlandse enquête-organisatie huurt locals, die bellen (aan) bij een steekproef van de burgers.

Zoals bij alle enquêtes is het natuurlijk de vraag in hoeverre de bereidheid van mensen om mee te doen het totaalbeeld vertekent. Ik stel me voor dat de Taliban zelf tamelijk on-pollbaar zijn :hihi:

mark61
21-10-07, 11:45
Geplaatst door Qaiys
1) Er waren meer dan twee man aanwezig, minimaal 8
2) Het was op koopavond en de stad zat vol met mensen

Van wie niemand geïnteresseerd bleek :hihi:

Wie zijn die lui die dat georganiseerd hebben?

Wat is het Afghaanse 'volksverzet'?

Qaiys
21-10-07, 13:54
Geplaatst door mark61
Heb je daar ook argumenten voor? Bron?

http://www.wereldomroep.nl/actua/regio/verreoosten/centraalazie/act20041007_afgh.html


Afghaanse kiezers zijn nogal dom, bedoel je?


Nee. De opkomst was 63,3%; tegen stemden 61,5%. Van de kiesgerechtigden stemde dus ca. 39% tegen. Wat de rest van het Nederlandse volk ervan vond is dus onbekend. Even op zijn Qaisj'.

Je laatste opmerking is een antwoord op je vraag/opmerking

Qaiys
21-10-07, 13:55
Geplaatst door mark61
`

Lul niet. Bron?

Ik ben teugen de Taliban en teugen de westerse bemoeienis.

Kinderachtige reakties neem ik niet serieus.

Qaiys
21-10-07, 13:57
Geplaatst door mark61
Van wie niemand geïnteresseerd bleek :hihi:

Wie zijn die lui die dat georganiseerd hebben?

Wat is het Afghaanse 'volksverzet'?

Dan moet je maar iets beter kijken. Het is een 100 % leugen als je durft te beweren dat niemand geintresseerd is.

Organisatie was denk ik van Nederlanders en Afghanen. Althans dat meende ik te zien.

mark61
21-10-07, 14:03
Geplaatst door Qaiys
http://www.wereldomroep.nl/actua/regio/verreoosten/centraalazie/act20041007_afgh.html

Er staat in dat artikel niets over het (on-)democratische gehalte van de de presidentsverkiezingen. Integendeel, het geeft het beeld dat de Pathanen onderliggen. Toch is Karzai verkozen.


Je laatste opmerking is een antwoord op je vraag/opmerking

? Geef nou gewoon toe dat je je vergiste.

mark61
21-10-07, 14:06
Geplaatst door Qaiys
Kinderachtige reakties neem ik niet serieus.

Huh? Ik ben bloedserieus. Jij daarentegen roept maar wat.

Qaiys
21-10-07, 14:25
Geplaatst door mark61
Er staat in dat artikel niets over het (on-)democratische gehalte van de de presidentsverkiezingen. Integendeel, het geeft het beeld dat de Pathanen onderliggen. Toch is Karzai verkozen.

Er staat daar genoeg om om mijn twijfels over het democratische gehalte van de verkiezingen te legitimeren.


? Geef nou gewoon toe dat je je vergiste.

Doe niet zo dom gozertje. Als je het echt niet begrijpt wil ik wellicht het nog een keer aan je uitleggen.

Qaiys
21-10-07, 14:28
Geplaatst door mark61
Huh? Ik ben bloedserieus. Jij daarentegen roept maar wat.

Je verspreidt teveel rommel waardoor ik je niet meer serieus kan nemen. Je bent teveel bezig met wraak nemen.

Joesoef
21-10-07, 14:29
Supporters Taliban, zouden die demonstranten met tegenzin stenigen?

mark61
21-10-07, 14:37
De vraag was nog steeds of volksverzet = taliban. Van enig ander verzet is mij niks bekend, volks~ al helemaal niet. Wat dat betreft een stuk overzichtelijker dan Irak.

Je hebt alleen bendes warlords en hun aanhang, clan. En part-time Taliban, als ik het goed begrijp.

mark61
21-10-07, 14:39
Geplaatst door Joesoef
Supporters Taliban, zouden die demonstranten met tegenzin stenigen?

Je gaat iig niet voor de lol op koopavond taliban verkopen aan shoppers.

Joesoef
21-10-07, 14:41
Geplaatst door mark61
Je gaat iig niet voor de lol op koopavond taliban verkopen aan shoppers.


Opkomen voor het recht om te stenigen. Gezellig. Kom je die brakke koopgoot uit loop je daar tegenaan :rolleyes:

mark61
21-10-07, 14:43
Geplaatst door Joesoef
Opkomen voor het recht om te stenigen. Gezellig. Kom je die brakke koopgoot uit loop je daar tegenaan :rolleyes:

Weet je meteen waarom slaaf van de consumptiemaatschappij zijn nog niet zo'n beroerde invulling van je leven is.

Olive Yao
21-10-07, 19:27
Deze demonstratie ging niet over de taliban, want die zijn geen "volksverzet". De taliban zijn terroristen-theocraten die de eigen bevolking terroriseerden en onderdak boden aan alkaidaterroristen.

Die twee idioten mogen demonstreren. Dat verandert niets aan de daisy cutters waarmee de taliban gebombardeerd zijn en aan de tientallen doden die bij gevechten onder hen vallen - al terroriseren ze de bevolking nog steeds door die als menselijk schild te gebruiken.

Zijn de taliban moslims?

mark61
21-10-07, 19:33
Geplaatst door Olive Yao
Deze demonstratie ging niet over de taliban, want die zijn geen "volksverzet".

Dat moet je niet zeggen. Iemand moet de trekker overhalen; die ouwe baarden blijven lekker bij de thee.

Bovendien zijn er nog al wat redenen om bij de Taliban te gaan. Als ik het goed begrijp heb je nu part-time uitzendtaliban; mensen die een tijdje meedoen omdat ze geld nodig hebben. Afgezien van volk met een hekel aan Amerikanen danwel de local clan waarmee ze overhoop liggen, en nog zo wat onderliggend ongerief.

Het zijn fantastische moslims, al zijn daar moeilijk criteria voor te geven, zoals bekend. Er is geen instantie die een keurmerk uitgeeft. Tenzij een heftige conferentie te Egypte zoiets besluit, dat heeft wel enige gewicht.

Olive Yao
21-10-07, 19:37
Geplaatst door Qaiys
Mijn titel slaat op het feit dat bepaalde leden van de autochtone meute alhier en enkele allochtone meelopers je meteen bestempelen als supporter van de taliban als je tegen de westerse inval bent.
Wijs jij de taliban af? Ja of nee?

Je kunt ja of nee antwoorden, ik vraag alleen naar je eindoordeel, nadat je voor jezelf de balans hebt opgemaakt.

Als je weigert te antwoorden, bewijst dat dat je zit opgesloten in een zwartwitwereldbeeld.

mark61
21-10-07, 20:03
Geplaatst door Qaiys
Er staat daar genoeg om om mijn twijfels over het democratische gehalte van de verkiezingen te legitimeren.

Tsja. Voor jou dan.


Doe niet zo dom gozertje. Als je het echt niet begrijpt wil ik wellicht het nog een keer aan je uitleggen.

Niet zo brutaal. En geef nou es toe dat je fout zat.

mark61
21-10-07, 20:07
Geplaatst door Qaiys
Je verspreidt teveel rommel waardoor ik je niet meer serieus kan nemen. Je bent teveel bezig met wraak nemen.

1) Je vergiste je over de uitslag van het referendum

2) Ik hoor je opeens niet meer over wat het Afghaanse volk van de aanwezigheid van buitenlandse troepen vindt.

Ik wacht nog op je benoeming van 'anti-Ami=pro-taliban' prikkers.

Qaiys
21-10-07, 22:04
Geplaatst door mark61
Tsja. Voor jou dan.

Was dat dan nog niet duidelijk?


Niet zo brutaal. En geef nou es toe dat je fout zat.

Wat een brutaliteit om met je dommigheden nog eisen te stellen ook om de boel te verdraaien!

mark61
21-10-07, 22:07
Geplaatst door Qaiys
Was dat dan nog niet duidelijk?



Wat een brutaliteit om met je dommigheden nog eisen te stellen ook om de boel te verdraaien!

Ik weet het, over je lijk zal je nog niet toegeven dat je fout zat.

En ja, het was me duidelijk dat je niet zo goed begrijpend kan lezen.

We weten nu wel waar die 60 l benzine voor was, dank je voor de uitdagende breinkraker.

Qaiys
21-10-07, 22:12
Geplaatst door mark61
1) Je vergiste je over de uitslag van het referendum

2) Ik hoor je opeens niet meer over wat het Afghaanse volk van de aanwezigheid van buitenlandse troepen vindt.

Ik wacht nog op je benoeming van 'anti-Ami=pro-taliban' prikkers.

1) Niet liegen en doelbewuste dommigheden verspreiden om de boel te verdraaien.

2) 1500 Afghanen interviewen en dan beweren dat de meerderheid van de Afghanen voorstander is van de amerikaanse inval is een mooi verhaal om het stemvee hier te lande mee gunstig te stemmen, maar de werkelijkheid is totaal iets anders.

Als je niets zinnigs te vertellen hebt kun je beter je mond houden, dat komt intelligenter over.

Qaiys
21-10-07, 22:13
Geplaatst door mark61
Ik weet het, over je lijk zal je nog niet toegeven dat je fout zat.

En ja, het was me duidelijk dat je niet zo goed begrijpend kan lezen.

We weten nu wel waar die 60 l benzine voor was, dank je voor de uitdagende breinkraker.

Je bent teveel bezig om haantje de voorste te spelen en daarom kun je je nederlaag niet nemen.

Olive Yao
21-10-07, 22:15
Geplaatst door Qaiys
Organisatie was denk ik van Nederlanders en Afghanen. Althans dat meende ik te zien.
Die afghanen moeten dan asielzoekers zijn, want afghaanse immigranten zijn hier waarschijnlijk niet (?).
Op welke grond zou hen asiel verleend zijn? Voor wie zouden ze gevlucht zijn? Kunnen krijgsheren zijn. ...

mark61
21-10-07, 22:31
Geplaatst door Olive Yao
Die afghanen moeten dan asielzoekers zijn, want afghaanse immigranten zijn hier waarschijnlijk niet (?).
Op welke grond zou hen asiel verleend zijn? Voor wie zouden ze gevlucht zijn? Kunnen krijgsheren zijn. ...

Ja je vraagt je af of hier wel kosjere Afghanen zitten. Meest elite denk ik, veel uit communistische tijd. Gewone Afghanen zitten in Pakistan of Iran.

In this world gezien gisteren?

Olive Yao
21-10-07, 22:32
Geplaatst door mark61
Ja je vraagt je af of hier wel kosjere Afghanen zitten. Meest elite denk ik, veel uit communistische tijd. Gewone Afghanen zitten in Pakistan of Iran.

In this world gezien gisteren?
Nee, vertel?

mark61
21-10-07, 22:37
Geplaatst door Olive Yao
Nee, vertel?

Oh beroemde film toch? Felrealistische weergave van tocht van 2 Afghanen naar Londen. 1 haalt het. Aan het eind deelt hij per telefoon mee dat zijn reisgenoot er niet meer is. In this world.

Olive Yao
21-10-07, 23:14
Geplaatst door Qaiys
Supporters Taliban demonstereren in hartje Rotterdam tegen Westerse inval
Mooi dat zelfs dat kan in Nederland. Stel je afghanen voor die in hartje Afghanistan tegen de taliban demonstreren.