PDA

Bekijk Volledige Versie : Ajax-aanhangers stenigen politie bij ArenA



Qaiys
20-10-07, 23:04
Ajax-aanhangers bekogelen politie bij ArenA


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/rellen_arena_128872a.jpg


AMSTERDAM (ANP) - De politie heeft het zaterdagavond na afloop van de wedstrijd Ajax-NEC in de Amsterdam ArenA aan de stok gekregen met ongeveer vierhonderd voetbalfans. Ze bekogelden agenten met stenen en andere voorwerpen, liet een woordvoerder van de politie weten.

Volgens de zegsman probeerden supporters de hoofdingang binnen te gaan om de bestuurskamer van de club op te zoeken. Tijdens de wedstrijd protesteerden de Ajacieden tegen het beleid van Ajax-voorzitter John Jaakke. Ze willen dat hij vertrekt.

De politie kon voorkomen dat ze naar binnen gingen. Volgens de woordvoerder kregen de agenten het daarop zwaar te verduren. De supporters gooiden ,,heel veel'' stenen naar de politie. Een agent raakte ernstig gewond aan zijn rug en moest naar het ziekenhuis.

Aanhoudingen

Zeven raddraaiers zijn opgepakt. De politie denkt de komende tijd nog veel meer Ajax-aanhangers aan te houden aangezien ze over veel camerabeelden beschikt.

Rond 23.00 uur keerde de rust bij het voetbalstadion weer.


http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article792378.ece/Ajax-aanhangers_bekogelen_politie_bij_ArenA

barfly
21-10-07, 10:08
Geplaatst door Qaiys
Ajax-aanhangers bekogelen politie bij ArenA


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00128/rellen_arena_128872a.jpg


AMSTERDAM (ANP) - De politie heeft het zaterdagavond na afloop van de wedstrijd Ajax-NEC in de Amsterdam ArenA aan de stok gekregen met ongeveer vierhonderd voetbalfans. Ze bekogelden agenten met stenen en andere voorwerpen, liet een woordvoerder van de politie weten.

Volgens de zegsman probeerden supporters de hoofdingang binnen te gaan om de bestuurskamer van de club op te zoeken. Tijdens de wedstrijd protesteerden de Ajacieden tegen het beleid van Ajax-voorzitter John Jaakke. Ze willen dat hij vertrekt.

De politie kon voorkomen dat ze naar binnen gingen. Volgens de woordvoerder kregen de agenten het daarop zwaar te verduren. De supporters gooiden ,,heel veel'' stenen naar de politie. Een agent raakte ernstig gewond aan zijn rug en moest naar het ziekenhuis.

Aanhoudingen

Zeven raddraaiers zijn opgepakt. De politie denkt de komende tijd nog veel meer Ajax-aanhangers aan te houden aangezien ze over veel camerabeelden beschikt.

Rond 23.00 uur keerde de rust bij het voetbalstadion weer.


http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article792378.ece/Ajax-aanhangers_bekogelen_politie_bij_ArenA

Grappig dat de politie hier wel ingrijpt en mensen arresteert.

wytze
21-10-07, 16:46
Geplaatst door barfly
Grappig dat de politie hier wel ingrijpt en mensen arresteert.



deze groep was 10 keer zo groot en al wat ouder, dus die rennen niet meer zo hard.

overigens zijn er in slotervaart nu al minstens 11 mensen gearresteerd of gearresteerd geweest.

III
21-10-07, 16:50
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.

Tja, toen duidelijk werd dat niemand van degenen die gaarne stenigen zonder zonden was, hebben ze de Ajax-aanhang er maar op afgestuurd...

Cherry Bo
21-10-07, 17:31
Geplaatst door Qaiys


Ajax-aanhangers bekogelen politie bij ArenA



Net zoals jerrycans met benzine zich lenen voor allerlei gezellige toepassingen, lenen stenen zich daar ook voor.

Ik denk aan opstapelen, figuren maken op de grond, overgooien of wedstrijdje ver-werpen.

De politie moet er gewoon niet steeds voor gaan staan, logisch dat je dan geraakt wordt.

mark61
21-10-07, 17:34
Geplaatst door Cherry Bo
Net zoals jerrycans met benzine zich lenen voor allerlei gezellige toepassingen, lenen stenen zich daar ook voor.

Ik denk aan opstapelen, figuren maken op de grond, overgooien of wedstrijdje ver-werpen.

De politie moet er gewoon niet steeds voor gaan staan, logisch dat je dan geraakt wordt.

De politie is in feite het grootste probleem van NL. Waarom schaffen ze ze ook niet af? Scheelt mij ook in mijn bekeuringen. :denk:

knuppeltje
21-10-07, 17:39
Geplaatst door Cherry Bo
Net zoals jerrycans met benzine zich lenen voor allerlei gezellige toepassingen, lenen stenen zich daar ook voor.

Ik denk aan opstapelen, figuren maken op de grond, overgooien of wedstrijdje ver-werpen.

De politie moet er gewoon niet steeds voor gaan staan, logisch dat je dan geraakt wordt.

Een potje knikkeren gaat weer moeilijk met die krengen, heb eens geprobeerd maar die krengen rollen zo slecht.

III
21-10-07, 17:43
Geplaatst door mark61
De politie is in feite het grootste probleem van NL. Waarom schaffen ze ze ook niet af? Scheelt mij ook in mijn bekeuringen. :denk:
Hang jij nou maar die Griekse vlaggetjes in je bolide, dan zorg ik er wel voor dat je geen boetes meer krijgt...

Cherry Bo
21-10-07, 18:08
Geplaatst door Qaiys
Ajax-aanhangers bekogelen politie bij ArenA


Zeven raddraaiers zijn opgepakt.



Het zijn Ajax fans waar we het over hebben.
Ik ben ook Ajax fan en ik ben kritisch over deze spierballentaal in de media.
Door de jongens 'raddraaiers' te noemen, onstaan er 2 groepen Ajaxfans.

Het blijven wel ónze jongens, ónze raddraaiers.
Laten we ze onzekere 30tigers met een vervroegde mid-life crisis noemen.

mark61
21-10-07, 18:12
Geplaatst door Cherry Bo
Het zijn Ajax fans waar we het over hebben.
Ik ben ook Ajax fan en ik ben kritisch over deze spierballentaal in de media.
Door de jongens 'raddraaiers' te noemen, onstaan er 2 groepen Ajaxfans.

Het blijven wel ónze jongens, ónze raddraaiers.
Misschien zijn het wel onzekere 30tigers met een vervroegde mid-life crisis.

Ik stel voor meer gemeentebier aan te slepen bij het clubhuis.

III
21-10-07, 19:09
Geplaatst door mark61
Ik stel voor meer gemeentebier aan te slepen bij het clubhuis.

Wat dacht je van staatsjenever?

Cherry Bo
21-10-07, 20:05
Geplaatst door mark61
Ik stel voor meer gemeentebier aan te slepen bij het clubhuis.

Goed idee..
En wat zou het fijn zijn als Job Cohen een gemeentjebiertje mee zou willen pimpelen..

mark61
21-10-07, 20:08
Geplaatst door Cherry Bo
Goed idee..
En wat zou het fijn zijn als Job Cohen een gemeentjebiertje mee zou willen pimpelen..

Mag ie dat wel? Hij kan Rob dingest sturen.

Cherry Bo
21-10-07, 20:13
Geplaatst door mark61
Mag ie dat wel? Hij kan Rob dingest sturen.

Of Bernard huppeldepup.

mark61
21-10-07, 20:19
Geplaatst door Cherry Bo
Of Bernard huppeldepup.

Dies toch doohood :vreemd: :hihi:

Cherry Bo
21-10-07, 20:27
Geplaatst door mark61
Dies toch doohood :vreemd: :hihi:

Oh jaaa?!?! :staart:

:haha:

mark61
21-10-07, 20:30
Geplaatst door Cherry Bo
Oh jaaa?!?! :staart:

:haha:

Misschien is het daarom wel een goed idee. Er zal geen wanklank te horen zijn :cheefbek:

Cherry Bo
21-10-07, 20:44
Geplaatst door mark61
Misschien is het daarom wel een goed idee. Er zal geen wanklank te horen zijn :cheefbek:

Precies.
Misschien kunnen de raddraaiers (wat een naar stigmatiserend woord toch) ook hun eigen hapjes meenemen, zodat we wat meer begrip voor elkaar krijgen. Ik denk aan frikedelletjes speciaal en berehappen.
Ik sta er wel voor open.

mark61
21-10-07, 20:46
Geplaatst door Cherry Bo
Precies.
Misschien kunnen de radraaiers (wat een naar stigmatiserend woord toch) ook hun eigen hapjes meenemen, zodat we wat meer begrip voor elkaar krijgen. Ik denk aan frikedelletjes speciaal en berehappen.
Ik sta er wel voor open.

Zou je in Schaap's benzine ook kunnen frituren? Dan wordt het pas echt gezellig.

Cherry Bo
21-10-07, 20:50
Geplaatst door mark61
Zou je in Schaap's benzine ook kunnen frituren? Dan wordt het pas echt gezellig.

Sterker nog, Schaap wíst waar die benzine voor was, maar hij wilde ons dat samen laten ontdekken. Mooi hè?

mark61
21-10-07, 20:52
Geplaatst door Cherry Bo
Sterker nog, Schaap wíst waar die benzine voor was, maar hij wilde ons dat samen laten ontdekken. Mooi hè?

Ik vind het een lieve, edoch onzekere tiener. Zoveel over om een romance te organiseren. :Iluvu:

wytze
21-10-07, 20:57
Geplaatst door Cherry Bo
Het zijn Ajax fans waar we het over hebben.
Ik ben ook Ajax fan en ik ben kritisch over deze spierballentaal in de media.
Door de jongens 'raddraaiers' te noemen, onstaan er 2 groepen Ajaxfans.

Het blijven wel ónze jongens, ónze raddraaiers.
Laten we ze onzekere 30tigers met een vervroegde mid-life crisis noemen.


ik ben ook een vriend van deze afca jongens en mede daarom snap ik de marokkaanse jongeren ook.

maar dat is dan wel weer een verschil met jou.

Cherry Bo
21-10-07, 21:05
Geplaatst door wytze
ik ben ook een vriend van deze afca jongens en mede daarom snap ik de marokkaanse jongeren ook.

maar dat is dan wel weer een verschil met jou.

Ja, dat is dan wél weer een verschil met mij. :maf2:

Nou, leg uit.

mark61
21-10-07, 21:07
Geplaatst door Cherry Bo
Ja, dat is dan wél weer een verschil met mij. :maf2:

Nou, leg uit.

Dat zie je toch? Jij snapt het niet. Al hebben we mooi uitgevogeld wat je met 60 liter benzine kan doen.

Cherry Bo
21-10-07, 21:09
Geplaatst door mark61
Ik vind het een lieve, edoch onzekere tiener. Zoveel over om een romance te organiseren. :Iluvu:

Zie je, die tieners hebben echt wel iets in hun mars hè?

Lesje geleerd. Sorry Schaap.

(En Schaap moet onze hapjes frituren op De Dag, ik sta daarop, ik sta daarop..)

Cherry Bo
21-10-07, 21:12
Geplaatst door mark61
Dat zie je toch? Jij snapt het niet. Al hebben we mooi uitgevogeld wat je met 60 liter benzine kan doen.

Hij zegt afca jongens. afca jongens zegt hij. Kun je me bijpraten, want ik ben onwetend en ik snap het niet gewoon...

Cherry Bo
21-10-07, 21:12

Orakel
21-10-07, 21:14
ik zeg kinderbijslag afpakken en 3 weken over debatteren met andries knevel.

mark61
21-10-07, 21:14
Geplaatst door Cherry Bo
Hij zegt afca jongens. afca jongens zegt hij. Kun je me bijpraten, want ik ben onwetend en ik snap het niet gewoon...

zal wel de afa zijn die ie bedoelt, die heeft ie nogal hoog. Tis ongetwijfeld iets antifasisties makrobioties.

Cherry Bo
21-10-07, 21:18
Geplaatst door mark61
zal wel de afa zijn die ie bedoelt, die heeft ie nogal hoog. Tis ongetwijfeld iets antifasisties makrobioties.

Ah! Iets met axiegroep.
Ik dacht AFC Ajax, :haha:, hoe dom kun je zijn? Hoe je dingen niet kunt snappen. Hij had wel een punt hoor.

mark61
21-10-07, 21:18
Geplaatst door Cherry Bo
Ah! Iets met axiegroep.
Ik dacht AFC Ajax, :haha:, hoe dom kun je zijn? Hoe je dingen niet kunt snappen. Hij had wel een punt hoor.

Oh het zal wel AFC Ajax zijn, ik heb er ook geen verstand van hoor, maar wel wat fantasie :zozo:

Wat was zijn punt nou? Dat je niks van frituren en onzekerheid begrijpt? Noch van bakstenen?

mark61
21-10-07, 21:20
Geplaatst door Orakel
ik zeg kinderbijslag afpakken en 3 weken over debatteren met andries knevel.

AK is een Wrede en Ongebruikelijke Straf :ego: Da ken je niet make

mark61
21-10-07, 21:22
Geplaatst door Cherry Bo
Zie je, die tieners hebben echt wel iets in hun mars hè?

Lesje geleerd. Sorry Schaap.

(En Schaap moet onze hapjes frituren op De Dag, ik sta daarop, ik sta daarop..)

Mag ik eerst mijn asbesten brandweeruniform aan?

Orakel
21-10-07, 21:27
Geplaatst door mark61
AK is een Wrede en Ongebruikelijke Straf :ego: Da ken je niet make

Had juist gedacht om een paar van die ongewervelde zoogdieren van de F-side 3 weken bij andries aan tafel te zetten, kijken of ze hem kunen knevelen. Heb ik ook nog wel een pallet klinkers voor over

mark61
21-10-07, 21:31
Geplaatst door Orakel
Had juist gedacht om een paar van die ongewervelde zoogdieren van de F-side 3 weken bij andries aan tafel te zetten, kijken of ze hem kunen knevelen. Heb ik ook nog wel een pallet klinkers voor over

Hmm, misschien maken ze een kans. Ik geef toe, ik zou de chips wel klaarzetten thuis voor de buis.

wytze
21-10-07, 21:34
Geplaatst door Orakel
Had juist gedacht om een paar van die ongewervelde zoogdieren van de F-side 3 weken bij andries aan tafel te zetten, kijken of ze hem kunen knevelen. Heb ik ook nog wel een pallet klinkers voor over


ongewervelde zoogdieren? ey, je hebt het wel over vrienden van me. :duivels:

Orakel
21-10-07, 21:42
Geplaatst door wytze
ongewervelde zoogdieren? ey, je hebt het wel over vrienden van me. :duivels:

Sjorrie, dat van die zoogdieren neemk trug.

wytze
21-10-07, 22:25
Geplaatst door Orakel
Sjorrie, dat van die zoogdieren neemk trug.



excuses aanvaard.

dat idee van knevelen van knevel von ik wel goed, maar we moeten afca niet vragen alles op te lossen. wellicht kan afa dit doen. of een andere groep. nederland bekent kleur ofzo.

Red Sonja
21-10-07, 22:45
Geplaatst door Orakel
Sjorrie, dat van die zoogdieren neemk trug.

:haha:

III
21-10-07, 22:54
Geplaatst door wytze
excuses aanvaard.

dat idee van knevelen van knevel von ik wel goed, maar we moeten afca niet vragen alles op te lossen. wellicht kan afa dit doen. of een andere groep. nederland bekent kleur ofzo.

Maar dat van die ongewervelden accepteer je dus?
Je vrienden voor weekdieren en amoebes uit laten maken pik je?
Lekkere vriend ben jij, vriend!

wytze
22-10-07, 08:24
Geplaatst door III
Maar dat van die ongewervelden accepteer je dus?
Je vrienden voor weekdieren en amoebes uit laten maken pik je?
Lekkere vriend ben jij, vriend!



uiteraard niet ik ging ervan uit dat orakel met de zin "dat van die zoogdieren neem ik terug", de gehele opmerking bedoelde, inclusief ongewervelde dus.