PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse en Israëlische artsen redden Palestijnse kinderen



Slinger
21-10-07, 18:58
Ambassadeurs Palestina en Israël in Auschwitz

(Novum/AP) - De Palestijnse en Israëlische ambassadeurs in Polen hebben zondag samen een bezoek gebracht aan het vernietigingskamp Auschwitz. De Palestijn Khaled Ghazal en de Israëliër David Peleg liepen gedurende 2,5 uur over het terrein om gaskamers, crematoria en barakken te bezichtigen.

Het initiatief voor het bezoek kwam van de Palestijnse ambassadeur, die zei te hopen dat de betrekkingen tussen Palestijnen en Israëliërs erdoor zullen verbeteren. "Ik wilde gewoon mijn intens gevoelde solidariteit met de slachtoffers van het fascisme en de misdaden tegen het joodse volk en de hele mensheid uiten", zei Ghazal. Peleg zei Auschwitz, waar zeker 1,1 miljoen mensen zijn omgebracht, nog niet eerder met een vertegenwoordiger van de Palestijnen te hebben bezocht.

Ook in Israël was zondag even sprake van Palestijnse en Israëlische eendracht. Palestijnse en Israëlische artsen opereerden in een ziekenhuis in de buurt van Tel Aviv een Palestijns meisje. De 2,5 jaar oude Malek, uit Bidya op de Westelijke Jordaanoever, onderging een open hartoperatie. De operatie is mogelijk gemaakt door de internationale humanitaire organisatie Save A Child's Heart. Een Palestijns jongetje van 1,5 wordt maandag geopereerd aan zijn hart.

ronald
21-10-07, 20:34
Wedden...gaat weer één of ander commentaar leveren dat de Zionisten de holocaust uitmelken.... let maar op.

Btw. Dat Arabische artsen in Israelische ziekenhuizen werken is heel normaal. Op de medische faculteiten worden er genoeg opgeleid. Een van mijn kinderen is in Laniado ziekenhuis mbv een Arabische arts ter wereld gekomen. Dat is helemaal niet bijzonder. Vele hartoperaties bij kleine kinderen doet men niet in Israel en als wel dan zijn er wachtlijsten, maar men wijkt dan uit naar Parijs of Amsterdam. Dat is dan misschien wel uniek.

Olive Yao
21-10-07, 20:41
Geplaatst door ronald
Wedden...gaat weer één of ander commentaar leveren dat de Zionisten de holocaust uitmelken.... let maar op.

Btw. Dat Arabische artsen in Israelische ziekenhuizen werken is heel normaal. Op de medische faculteiten worden er genoeg opgeleid. Een van mijn kinderen is in Laniado ziekenhuis mbv een Arabische arts ter wereld gekomen. Dat is helemaal niet bijzonder.
Zo werken israëlische en jordanische zakenlui ook samen. Of israëlische en palestijnse zakenlui ook samenwerken weet ik niet. Zulke economische samenwerking wordt genoemd als belangrijke bijdrage in een vredesproces.


Ik dacht trouwens dat de nazi's de gaskamers hadden opgeblazen toen ze uit A*** vertrokken. Herbouwd als monument?
Bijna een te afschuwelijk onderwerp om het over te hebben.

mark61
21-10-07, 20:44
Geplaatst door Olive Yao
Zo werken israëlische en jordanische zakenlui ook samen. Of israëlische en palestijnse zakenlui ook samenwerken weet ik niet. Zulke economische samenwerking wordt genoemd als belangrijke bijdrage in een vredesproces.


Ik dacht trouwens dat de nazi's de gaskamers hadden opgeblazen toen ze uit A*** vertrokken. Herbouwd als monument?
Bijna een te afschuwelijk onderwerp om het over te hebben.

Herbouwd. Bijna nog bizarder is dat er niet al te lang geleden nog onderzoek is gedaan naar het zyklon-b gehalte van de oude stenen om de claims van zo'n ontkenner te weerleggen.

Ik wil het feestje nog wel verstoren met de mededeling dat sinds het nieuwe beleid van Israel er bijna geen patiënt nog Gaza uitkomt om naar een Israelisch ziekenhuis te worden gebracht. Die zullen dus nu wel doodgaan.

ronald
21-10-07, 20:56
Geplaatst door Olive Yao
Zo werken israëlische en jordanische zakenlui ook samen. Of israëlische en palestijnse zakenlui ook samenwerken weet ik niet. Zulke economische samenwerking wordt genoemd als belangrijke bijdrage in een vredesproces.


Ik dacht trouwens dat de nazi's de gaskamers hadden opgeblazen toen ze uit A*** vertrokken. Herbouwd als monument?
Bijna een te afschuwelijk onderwerp om het over te hebben.

Ook Palestijnse en Israelische. Denk maar voor de intifada's, toen waren niet alleen meer Palestijnen in Israel aan het werken maar ook zakenlieden die handel met elkaar dreven. Mijn zwager heeft een Palestijnse partner en de gezinnen kennen elkaar. Er heerst hier een vertekend beeld die alleen maar polariserend wil werken. Als hier in Amsterdam een "bloemen Rai" of weet ik veel hoe dat heet, wordt georganiseerd zitten ze gezamelijk in een Israelische restaurant choemoez en te chima te eten.

Ook patienten uit Gaza worden wel eens doorgestuurd naar Israel. Het leger is dan intermediair. Ik kan de gevallen wel opzoeken. Uiteraard is dat veel minder dan met met zieken uit de Westbank.

Over Auschwitz als plaats en als herdenkingsmonument zelf weet ik eerlijk gezegd niet veel. Heb hier wel tig boeken over. De mondelinge overlevering was voor mij wel genoeg geweest.