PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams Belang raadslid Aďsha van Zele stapt over van Vlaams Belang naar LDD



Marsipulami
22-10-07, 23:04
Vlaams Belang Lokeren.

http://www.vlaamsbelanglokeren.be/Afbeeldingen/Aicha.jpg

Wie ben ik?

Ik ben Aisha Van Zele, 21 jaar en wonende te Lokeren.
ijn roots bevinden zich in
Sri Lanka, waar ik geboren ben op 24 augustus 1984.
Enkele weken later werd ik als baby geadopteerd en ben zo in Vlaanderen terechtgekomen.
Momenteel ben ik studente aan de Arteveldehogeschool te Gent, waar ik de richting communicatie volg.


VAN VLD NAAR VLAAMS BELANG

De uitspraken van de VLD

Als iemand die interesse heeft voor politiek, was ik tot voor kort lid van de VLD- Lokeren. Maar al gauw bleek dat deze partij mij enkel op hun lijst wilde als zogenaamde “stemmenlokker” en dat bovendien hun ideeën en standpunten totaal niet meer verzoenbaar waren met mijn overtuigingen. Wellicht was mijn terughoudendheid of angst om onmiddellijk actief te worden binnen het Vlaams Belang enkel te wijten aan alle vooroordelen die in de media hoog worden gehouden tegen deze partij. Heel onverwachts ontmoette ik Werner Marginet, Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Belang te Lokeren. Hij regelde voor mij een interview met Filip Dewinter in het kader van een studieopdracht. Ik geef toe dat door de vele vooroordelen en leugens over het Vlaams Belang ik mijn zenuwen voor dit interview amper kon bedwingen en dat omwille van mijn huidskleur en afkomst. Totaal onterecht trouwens want ik was echt enthousiast en gerustgesteld en wonderd over de positieve uitstraling van het Vlaams Belang. Dit zette mij serieus aan het denken. Daarenboven kwam als druppel die de emmer deed overlopen de platte politieke recuperatie door de VLD-kopstukken van de recente moorden in Antwerpen.
De hele VLD-top maakte zich hiermee schuldig aan een totaal onterechte stigmatisering van maar liefst één miljoen Vlaamse democratische kiezers. Ik stond vroeger sowieso al verre van vijandig t.o.v. het Vlaams Belang, maar het gesprek met Werner Marginet verliep vlotter dan ik ooit had kunnen denken. Veel overtuigingskracht had hij niet nodig om mij aan zijn kant te krijgen. Bij deze was er geen twijfel meer mogelijk, ik moest en zou lid worden van het Vlaams Belang en zal op de lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen te Lokeren staan op de 4e plaats.

Schrik van tegenkantingen

Je kan nooit voor iedereen goed doen, tegenkantingen zullen er altijd zijn. Voor sommigen heb ik misschien de “verkeerde kleur”, maar hierover wil ik voor eens en altijd duidelijk zijn. Op enkele weken na heb ik steeds in Vlaanderen geleefd, dus ik voel me meer Vlaamse dan vele doorsnee inwoners hier in België. Vlaming zijn heeft niks met kleur te maken maar met het delen van gemeenschappelijke waarden en normen binnen een samenleving en dat is eveneens de boodschap van het Vlaams Belang. Tegenkantingen verwacht ik dan ook vooral van het linkse front, en natuurlijk ook van diegenen die zich aangesproken voelen en die er op hun beurt ook geen flauw benul van hebben waar het Vlaams Belang precies voor staat. Het begrip “racist” wordt hier in Vlaanderen trouwens veel te snel onterecht en veel politici. Het Vlaams Belang heeft zijn nek uitgestoken voor mij en dat bewijst veel. Ik zal dan ook mijn nek uitsteken voor het Vlaams Belang.

Doelstellingen binnen de gemeenteraad

Mijn doelstellingen binnen de gemeenteraad kan ik klaar en duidelijk stellen, namelijk streven naar een veilig Lokeren. Als jonge vrouw wil ik dan ook de aandacht leggen op een aantal thema’s die veel vrouwen aanbelangen :

• een stad waar je als jonge vrouw na 22u terug veilig de straat kan oversteken zonder verwijten naar je hoofd
• een stad waar je als jonge vrouw terug veilig over straat kan zonder angst gevolgd te worden
• een stad waar je als jonge vrouw een wandeling kan maken zonder irritante fluitsignalen of getrompetter van
auto’s
• een stad waar wij ons TERUG thuis kunnen voelen en waar wij ONZE cultuur verder kunnen uitbouwen zonder dat
een andere ons opgedrongen wordt

Kortom, het wordt tijd dat onze samenleving terug leefbaar wordt, zonder dat het woord racisme telkens de bovenhand krijgt. De veiligheid van elke burger is prioriteit nummer 1.
Diegenen die daar niet mee akkoord gaan of misdrijven begaan dienen ernstig te worden gesanctioneerd. En dat geldt voor iedereen! Allochtonen, autochtonen, of wie dan ook. Niet enkel de migranten worden hier geviseerd. Mensen met een andere origine die geen drager zijn van de Belgische nationaliteit en geen permanente verblijfsvergunning kunnen voorleggen moeten zonder enige discussie teruggestuurd worden naar hun land van herkomst. Als je ergens op bezoek gaat, dan voeg je jezelf naar de regels en normen van dat huis. Zoniet word je ook de deur gewezen.

http://www.vlaamsbelanglokeren.be/temp_verkieAisha1.html
__________________

Gemeenteraadslid Aisha Van Zele stapt over naar LDD

http://www.lijstdedecker.be/img/aisha1.JPG



22/10/2007 16:15:00
Lijst Dedecker heeft opnieuw een gemeenteraadslid binnengehaald. Het gaat om de 23-jarige Aisha Van Zele uit Lokeren, die in 2006 de VLD verliet om als kleurlinge naar het Vlaams Belang te trekken. Aisha werd bij de gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar in Lokeren verkozen voor het Vlaams Belang en ze was er het jongste gemeenteraadslid. Welkom bij het gezond rechts alternatief, Aisha. Bij Lijst Dedecker zal je voluit kunnen gaan... Welkom bij LDD!

Aisha Van Zele is afkomstig uit Sri-Lanka. Ze is teleurgesteld in haar vroegere partij en zocht voor de verkiezingen al toenadering tot LDD. "Het Vlaams Belang is niet meer de partij die het was en zou moeten zijn in vergelijking met een jaar geleden. Het extremisme intern is weer merkbaar en als kleurlinge ondervond ik meer en meer weerstand. Als mandataris voelde ik dit aan en kon zo niet verder werken."

Aisha Van Zele (23 jaar) verliet de VLD in 2006 voor het Vlaams Belang en kwam op voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ze werd rechtstreeks verkozen en zetelt in de Lokerse gemeenteraad. Aisha komt uit een blauw nest maar kon zich niet meer vinden in de toenmalige koers van de VLD. Als kleurlinge wilde ze het signaal van de Vlaams Belang verruiming geven in het kielzog van Jurgen Verstrepen. Ze maakte in januari haar debuut als jongste gemeenteraadslid in de gemeenteraad en verklaarde toen "Ik wilde bewijzen dat het VB geen racisten zijn. Racisme, te pas en onpas misbruikt om politiek redenen in Vlaanderen".

Aisha is geboren in Colombo, Sri-Lanka en kwam als baby aan in Vlaanderen.
"Ik voel me Vlaams, spreek perfect Nederlands en draag de Vlaamse waarden en normen uit. Wat doet mijn donkere huidskleur er dan toe?"

Het Vlaams Belang evolueerde niet zoals Aisha had verwacht waardoor ze reeds in mei van dit jaar interesse toonde in Lijst Dedecker maar door de verkiezingsstrijd van LDD was dit toen niet meer haalbaar.

"Het Vlaams Belang is niet meer de partij die het was en zou moeten zijn in vergelijking met een jaar geleden. Het extremisme intern is terug merkbaar en als kleurlinge ondervond ik meer en meer weerstand. Als mandataris voelde ik dit aan en kon zo niet verder werken. Het Vlaams Belang wil volgens mij geen vooruitgang meer."

De overstap naar Lijst Dedecker.

"LDD is voor mij een echt alternatief. Het is een partij met visie en vooruitgang. Het partijprogramma van LDD is mij op het lijf geschreven en ook het feit dat de partij kandidaten zoals Mimount Bousakla op de lijst heeft gezet versterkte mijn geloof in Dedecker en Verstrepen"

Jurgen Verstrepen is blij dat Aisha Van Zele uiteindelijk de stap zet naar Lijst Dedecker.

"Ik heb Aisha leren kennen als een gedreven jonge vrouw met politieke ambitie. Door haar huidskleur heeft ze het niet altijd even gemakkelijk gehad en haar overstap naar het toenmalige Vlaams Belang was zeer gedurfd maar een doodlopende straat. Zij is voor ons geen excuustruus maar iemand van waarde. Dit mooie verhaal onderstreept onze mening dat alle Vlamingen die zich Vlaams en gezond rechts voelen, welkom zijn bij LDD. Kleur en afkomst speelt voor ons in dat geval geen rol."


http://www.lijstdedecker.be/actua2.aspx?id=1f23683f-b2bb-40e5-b951-189ce8734ba0&group=0ccdb5a2-a67b-4b36-a4c8-420e52bb1ef5

Orakel
22-10-07, 23:16
Geplaatst door Marsipulami

Vlaams Belang Lokeren.

http://www.vlaamsbelanglokeren.be/Afbeeldingen/Aicha.jpg

Wie ben ik?

Ik ben Aisha Van Zele, 21 jaar en wonende te Lokeren.
ijn roots bevinden zich in
Sri Lanka, waar ik geboren ben op 24 augustus 1984.

Als iemand die interesse heeft voor politiek, was ik tot voor kort lid van de VLD- Lokeren. Maar al gauw bleek dat deze partij mij enkel op hun lijst wilde als zogenaamde “stemmenlokker” en dat bovendien hun ideeën en standpunten totaal niet meer verzoenbaar waren met mijn overtuigingen.

:moe: Alice - down the fokking rabbithole - in Wonderland. Duuhuh...