PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam is Peace!



Sallahddin
23-10-07, 13:45
Islam is peace campaign in the UK : :engel:

www.islamispeace.org.uk!

What do you think about it ???

Should "Dutch muslims" do the same ???

observer
23-10-07, 19:22
Geplaatst door Sallahddin
Islam is peace campaign in the UK : :engel:

www.islamispeace.org.uk!

What do you think about it ???

Should "Dutch muslims" do the same ??? ach elke campagne om iets te verkondigen is leuk maar woorden hebben minder impact als daden

Rabi'ah.
23-10-07, 19:31
Dutch Muslims should inform non-Muslims about Islam, but not in this manner, because it's apologetic.

Islam does not mean peace, but submission to Allah (The Most Exalted and High) and His Divine will.

Islam permits Muslims to use violence when under attack (when their lives, property our countries are attacked by force); that's the jihad fi sabil illah.

Why should we try to hide that? Laws all over the world, including the Dutch law, permit people to use force when attacked; in Dutch law "noodweer" or "noodweerexces" even prevents the "actor" from being persecuted.

So what's the fuss about?

Olive Yao
23-10-07, 19:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Dutch Muslims should inform non-Muslims about Islam, but not in this manner, because it's apologetic.

Islam does not mean peace, but submission to Allah (The Most Exalted and High) and His Divine will.

Islam permits Muslims to use violence when under attack (when their lives, property our countries are attacked by force); that's the jihad fi sabil illah.

Why should we try to hide that? Laws all over the world, including the Dutch law, permit people to use force when attacked; in Dutch law "noodweer" or "noodweerexces" even prevents the "actor" from being persecuted.
Right. But -


Islam does not mean peace, but submission to Allah (The Most Exalted and High) and His Divine will.
isn't Allah's will basically that there be peace, and that muslims should strive for it?

- even though it may not be attainable in certain circumstances -

III
23-10-07, 19:50
Is this the "learn how to speak English" topic?
Wait a second and I will fetch me my "Muzzy"!

contradictio
23-10-07, 19:57
I should say:

SEEK AND YE SHALL FIND
GO READ/SEARCH THE QURAN IF YOU CARE AND LEAVE ME IN PEACE
and don't kill the messenger for a change, will ya.

For example:
www.islamicity.com
seacrh word = PEACE
http://www.islamicity.com/quransearch/default.asp?ref=peace&TB=

for example:
4:94 [Hence,] O you who have attained to faith, when you go forth [to war] in God's cause, use your discernment, and do not - out of a desire for the fleeting gains of this worldly life - say unto anyone who offers you the greeting of peace, "Thou art not a believer" [119] for with God there are gains abundant. You, too, were once in the same condition [120] - but God has been gracious unto you. Use, therefore, your discernment: verily, God is always aware of what you do.


4:91 You will find [that there are] others who would like to be safe from you as well as safe from their own folk, [but who,] whenever they are faced anew with temptation to evil, plunge into it headlong. [112] Hence, if they do not let you be, and do not offer you peace, and do not stay their hands, seize them and slay them whenever you come upon them: for it is against these that We have clearly empowered you [to make war]. [113]

Al Sawt
24-10-07, 00:18
Misschien moeten we de Islam vergelijken met Christendom en hun staat van verdiensten op human gebied.

Ik durf te wedden dat men dan nooit en te nimmer Islam en geweld in een adem zal noemen.

mark61
24-10-07, 00:26
Geplaatst door Al Sawt
Misschien moeten we de Islam vergelijken met Christendom en hun staat van verdiensten op human gebied.

Ik durf te wedden dat men dan nooit en te nimmer Islam en geweld in een adem zal noemen.

Godsdiensten doen niks. Alleen mensen doen dingen.

Al Sawt
24-10-07, 00:55
Geplaatst door mark61
Godsdiensten doen niks. Alleen mensen doen dingen. Juist.

En dat dient aan verstand van sommigen worden gebracht.

panoma79
24-10-07, 02:14
De ISLAM is uniek.

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.


Just beautiful...

III
24-10-07, 02:26
Geplaatst door panoma79
De ISLAM is uniek.

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.


Just beautiful...

Ik las net gisteren iets over dat Allah de maan zou zijn.
Het islamitisch jaar is gebaseerd op de maan en niet op de zon, dus daar zit wat in.


De naam 'Allah' is afgeleid van 'Alilah'; de maangod. (http://www.sign2god.com/folders/ILL/Babylon/Babylon-bestaat.html)

III
24-10-07, 02:33
Geplaatst door mark61
Godsdiensten doen niks. Alleen mensen doen dingen.

God dienen is hetgeen voorgeschreven is.
En mensen doen enge dingen.
Vooral uit religieuze overtuiging.
Overtuiging dat de "boven hen gestelden" gezaghebbende en vertrouwenswaardige bronnen zijn.
Daarom zijn religies uitermate goed geschikt mensen te misleiden om enge dingen te doen.

Als je kijkt dat het tweede gebod (heb uw naaste lief als uzelf) gelijk staat aan het eerste (heb God lief boven alles), dan moet je concluderen dat God niets kliever wil dan dat jij je naaste even lief hebt als jezelf en dat boven al het andere laat uitstijgen.
Dan kun je toch het beste in jezelf geloven?

Heb je het dan nog nodig enge dingen te doen?

:zwaai:

Rabi'ah.
24-10-07, 08:43
Geplaatst door Olive Yao



isn't Allah's will basically that there be peace, and that muslims should strive for it?

- even though it may not be attainable in certain circumstances -

I agree on that.

Nelis70
24-10-07, 08:48
Geplaatst door panoma79
De ISLAM is uniek.

Ja, en?
Hitler was ook uniek, Mozes ook, Wolkers ook. Ieder glas water is uniek.
Iedereen en alles is uniek.
Dat iets uniek is betekent nog niet automatisch dat het het beste is.
[/quote]

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.
Just beautiful... [/QUOTE]

Dat zeggen Christenen ook, en boedhisten, volgelingen van Bagwan, en nog een paar andere clubjes.

Bar
24-10-07, 09:46
Geplaatst door panoma79
De ISLAM is uniek.

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.


Just beautiful...

Ja prachtig, en je hoeft alleen maar in een moslimland/moslimgezin geboren te worden om tot die happy people te behoren.

Rabi'ah.
24-10-07, 09:53
Geplaatst door Bar
Ja prachtig, en je hoeft alleen maar in een moslimland/moslimgezin geboren te worden om tot die happy people te behoren.

Nee hoor. Bekering behoort ook tot de mogelijkheden.

mark61
24-10-07, 10:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee hoor. Bekering behoort ook tot de mogelijkheden.

Wellicht bedoelt hij dat louter moslim zijn niet gegarandeerd een satellietstatus rond de maan oplevert. Moslims worden nogal eens in armoede en gebrek geboren, maken een hoop ellende mee onderweg, en sterven te jong. Het zijn net mensen.

Bar
24-10-07, 10:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee hoor. Bekering behoort ook tot de mogelijkheden.

Daar gaat het ook al niet best mee.

http://www.depers.nl/binnenland/115697/Minder-moslims-dan-gedacht.html

Zo'n 0.07%, waarvan het merendeel toch wel om trouwlustige redenen......

Rabi'ah.
24-10-07, 10:10
Geplaatst door mark61
Wellicht bedoelt hij dat louter moslim zijn niet gegarandeerd een satellietstatus rond de maan oplevert. Moslims worden nogal eens in armoede en gebrek geboren, maken een hoop ellende mee onderweg, en sterven te jong. Het zijn net mensen.

Volgens mij had Panoma het niet over wereldse zaken/problemen (die idd iedereen heeft), maar over het spirituele. De band die moslims met God hebben. En de beloning daarvoor.

Rabi'ah.
24-10-07, 10:11
Geplaatst door Bar
Daar gaat het ook al niet best mee.

http://www.depers.nl/binnenland/115697/Minder-moslims-dan-gedacht.html

Wat is je probleem?

Rabi'ah.
24-10-07, 10:14
Geplaatst door Bar

Zo'n 0.07%, waarvan het merendeel toch wel om trouwlustige redenen......

Wishfull thinking.

De overgrote meerderheid van de bekeerlingen die ik ken, is overtuigd en oprecht gelovig moslim, waarvan velen zelfs orthodoxer dan hun eventuele echtgenoot/echtgenote.

Verder zijn er ook een heleboel bekeerlingen die helemaal niet met een moslim getrouwd zijn.

En nu jij weer.

Dat het feit dat verreweg de meeste bekeerlingen zich bekeren omwille van Allah en Allah alleen niet in jouw wereldbeeld past, tja, dat zegt veel over jouw bekrompenheid en niets over de realiteit.

Bar
24-10-07, 10:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat is je probleem?

Zie toevoeging.
Ik bedoel maar, ze komen niet in drommen toegestroomd.
Dus ik heb geen probleem.

Rabi'ah.
24-10-07, 10:16
Geplaatst door Bar
Zie toevoeging.
Ik bedoel maar, ze komen niet in drommen toegestroomd.
Dus ik heb geen probleem.

Zie mijn toevoeging.

Waarom zou het een probleem zijn als de islam groeit?

Bar
24-10-07, 10:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Wishfull thinking.

De overgrote meerderheid van de bekeerlingen die ik ken, is overtuigd en oprecht gelovig moslim, waarvan velen zelfs orthodoxer dan hun eventuele echtgenoot/echtgenote.

Verder zijn er ook een heleboel bekeerlingen die helemaal niet met een moslim getrouwd zijn.

En nu jij weer.

Dat het feit dat verreweg de meeste bekeerlingen zich bekeren omwille van Allah en Allah alleen niet in jouw wereldbeeld past, tja, dat zegt veel over jouw bekrompenheid en niets over de realiteit.

Ach, vroeger was het Baghwan, nu weer eens wat anders.
Astrologie is ook een topper, who cares?

Rabi'ah.
24-10-07, 10:22
Geplaatst door Bar
Ach, vroeger was het Baghwan, nu weer eens wat anders.

Dus je ontkent niet dat de meeste bekeringen oprecht en vrijwillig plaatsvinden?


Geplaatst door Bar

Astrologie is ook een topper, who cares?

En waarom suggereerde je net nog wel dat het voor jou een probleem zou zijn als de islam verder zou groeien?

Bar
24-10-07, 10:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus je ontkent niet dat de meeste bekeringen oprecht en vrijwillig plaatsvinden?

Merkwaardige conclusie



Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom suggereerde je net nog wel dat het voor jou een probleem zou zijn als de islam verder zou groeien?

Zolang het een marginale zaak is, is er geen probleem. Maar zodra je teveel loslopend volk hebt dat als enige doel heeft het aanbidden van de te aanbiddende, kan dat stagnerend werken in een maatschappij die haar welvaart en democratische stelsels te danken heeft aan de ratio.

Rabi'ah.
24-10-07, 10:40
Geplaatst door Bar
Merkwaardige conclusie


Het is geen conclusie, maar een open vraag.



Geplaatst door Bar

Zolang het een marginale zaak is, is er geen probleem. Maar zodra je teveel loslopend volk hebt dat als enige doel heeft het aanbidden van de te aanbiddende, kan dat stagnerend werken in een maatschappij die haar welvaart en democratische stelsels te danken heeft aan de ratio.

En dit is dus een beleefde manier om te zeggen: Moslims geloven in God, zijn dus dom en achterlijk en niet in staat tot rationeel denken en zullen dus altijd achter blijven lopen.

mark61
24-10-07, 10:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij had Panoma het niet over wereldse zaken/problemen (die idd iedereen heeft), maar over het spirituele. De band die moslims met God hebben. En de beloning daarvoor.

Sorry. Ik denk altijd maar aan eten :cheefbek:

Sallahddin
24-10-07, 13:34
Geplaatst door panoma79
De ISLAM is uniek.

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.


Just beautiful...



What are u talking 'bout ??? :lol:

Do u realise what u're saying ???

Give it a second thought , please : 'cause this none_sense ... is no more , no less then just ... none_sense, sorry! :fplet: :fplet: :fplet:

P.S.: Islam is wel uniek op de 1 of ander manier : maar zeker niet op de belachelijk manier die je verkondigt ! :rood:

III
24-10-07, 13:40
Geplaatst door Rabi'ah.
die idd iedereen heeft

Spreek voor uzelf. :staart:

III
24-10-07, 13:44
Geplaatst door Rabi'ah.
probleem

:tik:

Slinger
24-10-07, 13:48
Geplaatst door panoma79
De ISLAM is uniek.

Alleen de uitverkorenen kunnen Moslim zijn of nog worden.
Moslims zijn net sterren aan de hemel rondom de volle maan en Allah is de volle maan.


Just beautiful...

Heel mooi gezegd, dat lijkt erg veel op de oude calvinistische leerstelling van de predestinatie.

Sallahddin
24-10-07, 14:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Dutch Muslims should inform non-Muslims about Islam, but not in this manner, because it's apologetic.

Islam does not mean peace, but submission to Allah (The Most Exalted and High) and His Divine will.

Islam permits Muslims to use violence when under attack (when their lives, property our countries are attacked by force); that's the jihad fi sabil illah.

Why should we try to hide that? Laws all over the world, including the Dutch law, permit people to use force when attacked; in Dutch law "noodweer" or "noodweerexces" even prevents the "actor" from being persecuted.

So what's the fuss about?

Sinds de 9_11 althans wordt deze elementair equatie als een "wetenschappelijk waarheid" genomen : Islam= violence or terrorism !

Wat de British muslims aan het doen zijn en wat die daarmee willen bereiken met deze campaign is het volgende natuurlijk: laten zien :

dat Islam is gewoon ... peace (betekent dat nog niet dat Islam is peace ... letterlijk!) , FUNDAMENTEEL en in de GEEST, per natuur ...=da's geen PR stunt , maar de vanzelfsprekend waarheid !

Bovendien, je moet dus wel onderscheid maken tussen de internationaal erkend (ook door de Islam natuurlijk!) menselijk recht van zelfverdediging en ... zinloos terroristish geweld= de aanslagen van Londen, Madrid, NY ... Casablanca, Bali, ....bijv. ... zijn TERRORISTISHE aanslagen die streng veroordeeld moeten worden zonder enig "second thoughts" of aarzeling_ hesitation! ... (al wordt dat geweld als zelfverdedigins recht verpakt : te pas of te onpas, terecht of onterecht!)!

Islam is peace is geen synoniem van à la Ghandi passief verzet , en natuurlijk hebben moslims het recht zich te verdedigen tegen agressie ... = da's een internationaal erkends menselijk recht !

But... we're talking here about Islam is peace ... in PEACE times of course!

Even in times of war: Islam forbids the killing of innocent or old poeple, civilians ,women & children ...+ the unnecessary demolition_destruction of the "ennemy" civil infrastructure & landscape : trees , plants....

En... taking the life of one single innocent human being is similar or equal to that of taking the lives of all mankind ....

Saving one single innocent human life is similar or equal to saving the lives of all mankind !



Gewapend Verzet tegen westerse imperialisme en ander is noodzaakelijk en verplicht ... en wel op het slagveld zelf en dat vereist ook het in acht nemen van bepaalde Islamitish oorlogs ethiek en ander !

verzet kan ook op andere soms "effectiever" manieren ... zonder geweld: via diplomatie, media, demonstraties, PR acties .... intellectueel , via kunst, ......op creatieve vreedzame manieren dan!



I realise also that : the "ennemy" = (op het principieel niveau!!) do certainly not spare innocent poeple, women & childeren ...(summer 2006 Israeli war on Lebanon for example !) +++++++++ een heel reeks van israeli misdaden, oorlogsmisdaden , staatsterrorisme, genocide... om maar het niet over te hebben over de VS : in Irak, Afghansitan .....= deze vraagstuk is wel een moeilijk dilemma op zich : moet je als moslim dan zulke "staatsterrorisme" beaantwoorden met hetzelfde terreur of niet ??? ( een soort à la Ghandi filosofie ??? = onnatuurlijk,onmenselijk + ON Islamitish...)! = which brings us to the following:

" There's a very thin line between what some poeple call terrorism & .. Justice"!= is that true ??? =nuance: ik beweer absoluut niet dat Terrorisme is ok ??? , integendeel: dit is een moeilijk dilemma en vooraal ook moreel_ethish vraagstuk = Russishe terroristen onder de Tsar bijv. debatteerden ook op een filosofish ethish manier over de al dan niet "legetimiteit _rechtvaardigheid" van terrorisme =dat bleef & bleek ook een moeilijk onoplosbaar dilemma voor hun ....+ : als mijn "vijand" geen internationale akkoorden ( Internationale wetten, Geneva_convention...) respecteert en in acht neemt , what am i supposed to do then ,bij wijze van spreken ??? ...

"Terrorisme " is meestaal dan een reactie op de agressie, onderdrukking, imperialisme (militair, economish, politiek, cultureel, ideologish...) ... van het westen : klopt dat ???

"Terrorisme" moet nog internationaal gedefinieerd worden op een neutraal, integer objectief ... manier: "terroristen" voor de 1 partij zijn meestaal dan ...vrijheidstrijders voor de ander (Hizbollah, Hamas,...)!....

En... ben ik het ook niet ééns met die apologetical aspect van deze campagne = wijs ik af natuurlijk!

Bovendien: terrorisme is geen moslim_fenomeen_monopolie of "uitvinding" : moslims horen geen veraantwoording af te leggen voor de afwijkende handelingen van andre moslims =moslim extremisten !

Extremisme en terrorisme vind je bijna bij alle andere geloven_aanhangers (religieuze, seculaire...): je hebt zionistish terrorisme, joodse, christenen terrorisme .... zelfs van die seculaire pure terroristishe racistishe .... doctrines en ideologieen : Nazisme, fascisme....

Maar deze vraagstukken zijn natuurlijk offtopic!

P.S.: Islam is inderdaad peace ... als die "in peace" wordt gelaten! :engel: en ... terrorisme is ONIslamitish!

panoma79
25-10-07, 06:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Wishfull thinking.

De overgrote meerderheid van de bekeerlingen die ik ken, is overtuigd en oprecht gelovig moslim, waarvan velen zelfs orthodoxer dan hun eventuele echtgenoot/echtgenote.

Verder zijn er ook een heleboel bekeerlingen die helemaal niet met een moslim getrouwd zijn.

En nu jij weer.

Dat het feit dat verreweg de meeste bekeerlingen zich bekeren omwille van Allah en Allah alleen niet in jouw wereldbeeld past, tja, dat zegt veel over jouw bekrompenheid en niets over de realiteit.

Goed zo!
Ik had het niet beter kunnen uitleggen.

panoma79
25-10-07, 06:21
Geplaatst door Slinger
Heel mooi gezegd

Hartelijk dank!

Sallahddin
25-10-07, 13:08
Geplaatst door panoma79
Hartelijk dank!

Slinger reageerde ... ironish op je post :lol: :genant dat je dat niet snapt_ziet , maar goed... :cola: ... no offense! :engel:

Take care!

Slinger
25-10-07, 13:45
Geplaatst door Sallahddin
Slinger reageerde ... ironish op je post :lol: :genant dat je dat niet snapt_ziet , maar goed... :cola: ... no offense! :engel:

Take care!

Het was meer dan ironie, beste Salladin. Het trof mij dat ik plotseling een overeenkomst zag tussen de islam en het geloof waarmee ik ben opgevoed.

Charlus
25-10-07, 13:56
Geplaatst door Rabi'ah.
<...>

Geplaatst door Bar
Zolang het een marginale zaak is, is er geen probleem. Maar zodra je teveel loslopend volk hebt dat als enige doel heeft het aanbidden van de te aanbiddende, kan dat stagnerend werken in een maatschappij die haar welvaart en democratische stelsels te danken heeft aan de ratio.
En dit is dus een beleefde manier om te zeggen: Moslims geloven in God, zijn dus dom en achterlijk en niet in staat tot rationeel denken en zullen dus altijd achter blijven lopen.
De waarheden van religie worden nooit beter begrepen dan door diegenen die het vermogen tot redeneren hebben verloren.
Voltaire

Sallahddin
25-10-07, 13:58
Geplaatst door Slinger
Het was meer dan ironie, beste Salladin. Het trof mij dat ik plotseling een overeenkomst zag tussen de islam en het geloof waarmee ik ben opgevoed.

I'm talking 'bout the "Heel mooi gezegd" part, beste Slinger ! :lol:

P.S.: wat die panorama none_sense ook weer betreft ...over "chosen ones" :zgn uitvorkorenen ... heeft niets met Islam te maken :regie: : dus daar gaat die vermeende "overeenkomst "met het geloof waarmee je zegt opgevoed te zijn geweest ... in het water vallen ! :gefeli: :lol:

Take care!

Sallahddin
25-10-07, 14:07
Geplaatst door Charlus
En dit is dus een beleefde manier om te zeggen: Moslims geloven in God, zijn dus dom en achterlijk en niet in staat tot rationeel denken en zullen dus altijd achter blijven lopen.
De waarheden van religie worden nooit beter begrepen dan door diegenen die het vermogen tot redeneren hebben verloren.
Voltaire [/B][/QUOTE]

Ratio, rede = geen seculaire monopolie : "pretentie & arrogantie zijn geen tekenen van wijsheid of intelligentie"!

+offtopic: "Islam is peace" campaign is the topic! ,dames & heren !

Take care!

Slinger
25-10-07, 14:11
Geplaatst door Sallahddin
I'm talking 'bout the "Heel mooi gezegd" part, beste Slinger ! :lol:

P.S.: wat die panorama none_sense ook weer betreft ...over "chosen ones" :zgn uitvorkorenen ... heeft niets met Islam te maken :regie: : dus daar gaat die vermeende "overeenkomst "met het geloof waarmee je zegt opgevoed te zijn geweest ... in het water vallen ! :gefeli: :lol:

Take care!

Dus ik begrijp dat moslims een minder hoge dunk hebben van Gods almacht dan calvinisten.

III
25-10-07, 14:16
Geplaatst door Sallahddin
I'm talking 'bout the "Heel mooi gezegd" part, beste Slinger ! :lol:

P.S.: wat die panorama none_sense ook weer betreft ...over "chosen ones" :zgn uitvorkorenen ... heeft niets met Islam te maken :regie: : dus daar gaat die vermeende "overeenkomst "met het geloof waarmee je zegt opgevoed te zijn geweest ... in het water vallen ! :gefeli: :lol:

Take care!

Denk je dat men de islam die jij bedoelt wenst te begrijpen?

Zoek maar eens op google naar If America Knew AIPAC ADL Israel Zionist Jew Media control (http://www.youtube.com/browse?&session=DhKHKsfOZ23aQSAwLRaA05Cfi8O7PxMhTmNMkNp_1o cYW01ZxFkRonTG8ZDU8lENuYH6Mz4JQRO0k5h9AWl4IzjsmadY F5URzOfzBZNUJK-4waxGexn8DGSnSEwvLJ5E0AxYr4G1xeUa02CDHZCr0IjJpj5o1 SSLc2x4CNCdFo7MBAVKvPRAq_VZjGhOksM91NyOQn_RcBtOKZK j5B4mrt1jo90d5SFJPglNLXxCVO7wb-oGPk4yA8vHNLCJx5BmqwX1w9BKLFBh5VDOBXU82S0negMCC_IR S5vye9YyMP5DjtapUeuYMDsYR38f3TzZ) .
http://www.adl.org/

Dan begrijp je ook meteen waarom er zo wordt gereageerd.

Take care, brother!

III
25-10-07, 14:19
Geplaatst door Slinger
Dus ik begrijp dat moslims een minder hoge dunk hebben van Gods almacht dan calvinisten.

Nee, dat begrijp je niet.
Jouw begrip gaat het begripsvermogen van de meesten hier te boven.
Je doet het goed.

Shemharosh
25-10-07, 14:23
Geplaatst door Sallahddin
Islam is peace campaign in the UK : :engel:

www.islamispeace.org.uk!

What do you think about it ???

Should "Dutch muslims" do the same ???

same what??!!...metro bombings??!!

III
25-10-07, 14:27
Geplaatst door Shemharosh
same what??!!...metro bombings??!!

Nee, dan nog eerder dit:

http://www.adl.org/main_Arab_World/default.htm

panoma79
25-10-07, 17:51
Geplaatst door Sallahddin
Slinger reageerde ... ironish op je post :lol: :genant dat je dat niet snapt_ziet , maar goed... :cola: ... no offense! :engel:

Take care!

Volgens mij begrijp jij het niet mijn vriend.
Ik ben degene die ironisch reageert op zijn post.
Goed kijken en je zal zien waarom.

Sallahddin
25-10-07, 19:54
Geplaatst door III
Nee, dat begrijp je niet.
Jouw begrip gaat het begripsvermogen van de meesten hier te boven.
Je doet het goed.

Precies: die Slinger houdt van spelletjes spelen juist op het moment dat men serieus aan het debatteren is =verkeerd timing meestaal :lol: : die denkt mensen op deze kinderachtig manier te ontwapenen juist bij gebrek aan argumenten : da's dus geen humor (humor is wel noodzakelijk in discussies soms : breekt de "ijs" en de spanning_stress en de wederzijds "argwaan_scepticisme _cynisme" tegenover elkaar ...)!

En... is die zo geniaal dat die altijd zeker is van zijn eigen gelijk en vindt die vervolgens het niet nodig met argumenten te komen, daar acht die zichzelf inderdaad boven de anderen :tover: ...:zielig = hoe kan je met 'm redelijk discussieren dan ?= 'm wakker roepen _maken uit z'n aangenaam droom_illusie ... is mijn bedoeling , anders nooit= ontnuchteren, van die auto_demystificaties op 'm laten opereren ....

laten wij hopen dat die af kan zijn van zijn eigen "grootheidswaanzin"! :lol:

Laat'm maar: Slinger: Grow_up! :tover:

Sallahddin
25-10-07, 19:55
Geplaatst door panoma79
Volgens mij begrijp jij het niet mijn vriend.
Ik ben degene die ironisch reageert op zijn post.
Goed kijken en je zal zien waarom.

Leg't ééns verder uit dan !

ben ik bereid mijn excuus aan te bieden als blijkt dat ik het mis had !

Sallahddin
25-10-07, 20:04
Geplaatst door III
Denk je dat men de islam die jij bedoelt wenst te begrijpen?

Zoek maar eens op google naar If America Knew AIPAC ADL Israel Zionist Jew Media control (http://www.youtube.com/browse?&session=DhKHKsfOZ23aQSAwLRaA05Cfi8O7PxMhTmNMkNp_1o cYW01ZxFkRonTG8ZDU8lENuYH6Mz4JQRO0k5h9AWl4IzjsmadY F5URzOfzBZNUJK-4waxGexn8DGSnSEwvLJ5E0AxYr4G1xeUa02CDHZCr0IjJpj5o1 SSLc2x4CNCdFo7MBAVKvPRAq_VZjGhOksM91NyOQn_RcBtOKZK j5B4mrt1jo90d5SFJPglNLXxCVO7wb-oGPk4yA8vHNLCJx5BmqwX1w9BKLFBh5VDOBXU82S0negMCC_IR S5vye9YyMP5DjtapUeuYMDsYR38f3TzZ) .
http://www.adl.org/

Dan begrijp je ook meteen waarom er zo wordt gereageerd.

Take care, brother!

Thanks, buddy! ....komt mij bekend voor!

Thanks, anyway!

Sallahddin
25-10-07, 20:35
Geplaatst door Shemharosh
same what??!!...metro bombings??!!

je bent zeker de leukste thuis he !!! :tover:

Apart from all that then : what can u tell us 'bout this British muslims initiative : in your own words then ??? :tover: :lol:

janlom
25-10-07, 20:52
Wat zou Allah=maan, er van vinden, dat op die maan=Allah er een Amerikaanse vlag wappert ? Al ruim 30 jaar! En dat er binnen niet al te lange termijn een al even goddeloze vlag van China of Japan komt te wapperen?

III
26-10-07, 00:32
Geplaatst door janlom
Wat zou Allah=maan, er van vinden, dat op die maan=Allah er een Amerikaanse vlag wappert ? Al ruim 30 jaar! En dat er binnen niet al te lange termijn een al even goddeloze vlag van China of Japan komt te wapperen?

Stond er een bordje (desnoods alleen in het Arabisch) dat het verboden was vlaggen te planten?

Slinger
26-10-07, 10:54
Geplaatst door Sallahddin
Leg't ééns verder uit dan !

ben ik bereid mijn excuus aan te bieden als blijkt dat ik het mis had !

Ja, nu word ik ook wel nieuwsgierig!

Sallahddin
26-10-07, 13:23
Geplaatst door Slinger
Ja, nu word ik ook wel nieuwsgierig!

Panorama wil of durft niet met z'n eventueel uitleg te komen , jammer dan! :denk:

Misschien kan jij je "verlicht" & "minder verlicht" (deze laatste=gua het geloof waarmee je opgevoed bent geweest!) :lol: licht werpen op deze "issue" , beste Slinger ??? :tover: no kidding ! :lol: ....ben benieuwd! :aftel:


P.S. : de notie of kwalificatie :uitverkorene... schakelt de vrij wil van de mens uit ,bij wijze van spreken, om maar te zwijgen over de rest + stelt in kwestie de eventueel hiernamaals straf_beloning concepten....= die predestinatie concept zit er anders in elkaar uit in islam , geloof ik ...= in de zin van : God weet al bij voorbaat wie van de mensen gaat geloven en wie niet : logish toch ??? = de vrij wil van de mens blijft dus intact ! , anders wat heeft het voor "zin" of zelfs "legetimiteit_rechtvaardiging" die straf_beloning concepten_begrippen in het hiernamaals te "treffen" ..., weer bij wijze van spreken ???

Voor de vorm dan , ga ik deze bizaar discussie voortzetten :

Bovendien: God aan de maan vergelijken (al is het figuurlijk of metaforish...) is af te wijzen natuurlijk + idioot ... : God is not like anyone or anythingelse ... : u certainly cannot compare God with anything or anyoneelse ....

P.S.: om eerlijk te zijn , veel moslims zie ik niet als "sterren " (metaforish dan ... voor discussie doeleinden dan!) :tover: : of "rol _models": niet in de verste verte : ligt niet aan Islam natuurlijk : zou idioot zijn ..... om dat te gaan beweren =zeer normaal gegeven (moslims zijn ook maar mensen = betekent absoluut niet dat hun gedrag ... goed te praten is , integendeel juist !


....deze kwestie vereist nader uitleg !) + moslim_handelingen moeten aan Islam (bronnen!) getoetst worden,niet andersom !

En... inderdaad zijn er ook moslims die een bron van inspiratie , .... zijn! :denk:

Sallahddin
26-10-07, 13:24
Geplaatst door panoma79
Volgens mij begrijp jij het niet mijn vriend.
Ik ben degene die ironisch reageert op zijn post.
Goed kijken en je zal zien waarom.

Kom's met je uitleg dan : ben benieuwd!

Take care!

III
26-10-07, 13:41
Geplaatst door Sallahddin


P.S.: om eerlijk te zijn , veel moslims zie ik niet als "sterren " (metaforish dan ... voor discussie doeleinden dan!) :tover: : of "rol _models": niet in de verste verte : ligt niet aan Islam natuurlijk : zou idioot zijn ..... om dat te gaan beweren =zeer normaal gegeven (moslims zijn ook maar mensen = betekent absoluut niet dat hun gedrag ... goed te praten is , integendeel juist !


Volgens mijn leraar in Den Haag (was in 1998) zijn er 1% die dat doen wat ze zeggen...
Verder zei hij over zichzelf: "Ik ben minder dan een worm!"
Hij kwam dan wel nog met een uitleg:"De worm is onschuldig!"

.
Geplaatst door Sallahddin
...deze kwestie vereist nader uitleg !) + moslim_handelingen moeten aan Islam (bronnen!) getoetst worden,niet andersom !

Zo!


Geplaatst door Sallahddin
En... inderdaad zijn er ook moslims die een bron van inspiratie , .... zijn! :denk:

Wat denk je zelf gast?

III
26-10-07, 13:44
Geplaatst door Sallahddin
Kom's met je uitleg dan : ben benieuwd!

Take care!

Panoma is niet eentje die zomaar iets zegt heb ik al gezien.
Dus wacht even tot hij terug is, dan zal hij je zeker van repliek dienen.

(Ja, het is weer laat geworden!)

Sallahddin
26-10-07, 14:02
Geplaatst door III
Panoma is niet eentje die zomaar iets zegt heb ik al gezien.



Dit is een principieel discussie , niets anders: voor de duidelijkheid dan:

Tja... wat moet ik dan denken van iemand die God met de maan notabene vergelijkt (al was het metaforish: juist metaforish God gaan vergelijken met ... iets ... is wel ...verwerpelijk!=God is uniek: God is NOT like anything or anyoneelse...not in your wildest imagination ..) , .... en moslims met ... sterren gaan vergelijken :lol: (terwijl ik om me heen zie en merk en in de rest van de wereld hoe VEEL moslims hun eigen geloof dagelijks ... "verraden" op de een of ander manier =dat doet zeer en daar moet ik niet hypocriet over gaan doen ....misschien bedoelt die ...vrome eerlijke integere moslims , maar toch ! .......ligt niet aan Islam natuurlijk + die uitverkorene gedoe weer ! ben benieuwd naar z'n reactie ! :tover:

Slinger
26-10-07, 14:45
Geplaatst door Sallahddin
Panorama wil of durft niet met z'n eventueel uitleg te komen , jammer dan! :denk:

Misschien kan jij je "verlicht" & "minder verlicht" (deze laatste=gua het geloof waarmee je opgevoed bent geweest!) :lol: licht werpen op deze "issue" , beste Slinger ??? :tover: no kidding ! :lol: ....ben benieuwd! :aftel:


P.S. : de notie of kwalificatie :uitverkorene... schakelt de vrij wil van de mens uit ,bij wijze van spreken, om maar te zwijgen over de rest + stelt in kwestie de eventueel hiernamaals straf_beloning concepten....= die predestinatie concept zit er anders in elkaar uit in islam , geloof ik ...= in de zin van : God weet al bij voorbaat wie van de mensen gaat geloven en wie niet : logish toch ??? = de vrij wil van de mens blijft dus intact ! , anders wat heeft het voor "zin" of zelfs "legetimiteit_rechtvaardiging" die straf_beloning concepten_begrippen in het hiernamaals te "treffen" ..., weer bij wijze van spreken ???

Voor de vorm dan , ga ik deze bizaar discussie voortzetten :

Bovendien: God aan de maan vergelijken (al is het figuurlijk of metaforish...) is af te wijzen natuurlijk + idioot ... : God is not like anyone or anythingelse ... : u certainly cannot compare God with anything or anyoneelse ....

P.S.: om eerlijk te zijn , veel moslims zie ik niet als "sterren " (metaforish dan ... voor discussie doeleinden dan!) :tover: : of "rol _models": niet in de verste verte : ligt niet aan Islam natuurlijk : zou idioot zijn ..... om dat te gaan beweren =zeer normaal gegeven (moslims zijn ook maar mensen = betekent absoluut niet dat hun gedrag ... goed te praten is , integendeel juist !


....deze kwestie vereist nader uitleg !) + moslim_handelingen moeten aan Islam (bronnen!) getoetst worden,niet andersom !

En... inderdaad zijn er ook moslims die een bron van inspiratie , .... zijn! :denk:

Ik vind het wel typisch dat een moslim als jij het calvinisme 'minder verlicht' noemt, maar goed. We zullen maar zeggen: onbekend maakt onbemind.

Als ik het goed begrijp zeg je dat:
1. Al van voor de geboorte van de mens bekend is of hij gaat geloven
2. Van te voren deze uitslag al bekend is bij jouw god.
3. De vrije wil van de mens toch bestaat?

Dat is ernstig met elkaar in tegenspraak. Zowel de vrije wil van de mens als de almacht van Allah kunnen op die manier niet bestaan.

naam
26-10-07, 16:46
Geplaatst door janlom
Wat zou Allah=maan, er van vinden, dat op die maan=Allah er een Amerikaanse vlag wappert ? Al ruim 30 jaar! En dat er binnen niet al te lange termijn een al even goddeloze vlag van China of Japan komt te wapperen?

Goddeloos? Bush is erg gelovig.

super ick
26-10-07, 17:02
Geplaatst door observer
ach elke campagne om iets te verkondigen is leuk maar woorden hebben minder impact als daden

Als er een vergelijking wordt getrokken dan gebruikt men 'dan' als er sprake is van groter, kleiner, dikker, dunner, meer, etc.

Men gebruikt 'als' indien de vergelijking even groot is. Net zo dik als, even groot als, etc.

In jou geval is het dus: minder impact 'dan' daden.

III
26-10-07, 17:09
Geplaatst door Sallahddin
Dit is een principieel discussie , niets anders: voor de duidelijkheid dan:

Tja... wat moet ik dan denken van iemand die God met de maan notabene vergelijkt (al was het metaforish: juist metaforish God gaan vergelijken met ... iets ... is wel ...verwerpelijk!=God is uniek: God is NOT like anything or anyoneelse...not in your wildest imagination ..) , .... en moslims met ... sterren gaan vergelijken :lol: (terwijl ik om me heen zie en merk en in de rest van de wereld hoe VEEL moslims hun eigen geloof dagelijks ... "verraden" op de een of ander manier =dat doet zeer en daar moet ik niet hypocriet over gaan doen ....misschien bedoelt die ...vrome eerlijke integere moslims , maar toch ! .......ligt niet aan Islam natuurlijk + die uitverkorene gedoe weer ! ben benieuwd naar z'n reactie ! :tover:

Metaforen worden gebruikt om dingen die moelijk te begrijpen zijn te verduidelijken.

De boodschap van de islam is ook groter dan een bewustwording over de hypocrisie van hen die zeggen aanhangers te zijn.
De boodschap gaat niet over aanhang, maar over hoe dingen zijn en hoe niet.

III
26-10-07, 17:59
Geplaatst door naam
Goddeloos? Bush is erg gelovig.

Maar nog niet zo gelovig als iemand die die bewering maakt... :boer:

Bush gelooft in de heerschappij van Moloch.


Moloch (god)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Er zijn veel situaties waarin de term moloch wordt gebruikt.

Vaak wordt Moloch primair uitgelegd in de context van het Hebreeuwse מלך melech of malach. Dat betekent (melech) koning of (malach) engel en heeft absoluut geen negatieve connotaties. Zo kan wordt melech m.b.t. David, Salomo en Saul gebruikt, en malach m.b.t. de engelen waarmee Abraham contact had en engelen zoals Gabriel.

Moloch of Molech of Molekh is ofwel de naam van een god (zie wellicht Melkart), ofwel de naam van een bepaald type offer, dat geschiedkundig wordt geassocieerd met Phoeniciaanse (Phoenicië) en gerelateerde culturen in noord Afrika en Levant.

Moloch is een god uit de oudheid, die kinderoffers wilde. Die kinderoffers haalden niet veel uit en daarom wordt iets waar veel energie in wordt gestoken zonder enig resultaat ook wel moloch genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moloch_(god)



The Hebrew letters מלך (mlk) usually stands for melek 'king' (Proto-Northwest Semitic malku) but when vocalized as mōlek in Masoretic Hebrew text, they have been traditionally understood as a proper name Μολοχ (molokh) (Proto-Northwest Semitic Mulku) in the corresponding Greek renderings in the Septuagint translation, in Aquila, and in the Greek Targum. The form usually appears in the compound lmlk. The Hebrew preposition l- means 'to', but it can often mean 'for' or 'as a(n)'. Accordingly one can translate lmlk as "to Moloch" or "for Moloch" or "as a Moloch", or "to the Moloch" or "for the Moloch" or "as the Moloch", whatever a "Moloch" or "the Moloch" might be. We also once find hmlk 'the Moloch' standing by itself.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moloch


Owl:

http://www.youtube.com/watch?v=KMMImXbcj2s

III
26-10-07, 18:03
Geplaatst door super ick
Als er een vergelijking wordt getrokken dan gebruikt men 'dan' als er sprake is van groter, kleiner, dikker, dunner, meer, etc.

Men gebruikt 'als' indien de vergelijking even groot is. Net zo dik als, even groot als, etc.

In jou geval is het dus: minder impact 'dan' daden.

Je bedoelt: Net zo dom als super ick of dommer dan de slimheid van super ick?

Of kun je niet dommer zijn dan iemans slimheid?

Dom is een dom woord trouwens. Dom bestaat niet, alleen dommer...















































:maf2:

Sallahddin
26-10-07, 19:47
Geplaatst door Slinger
Ik vind het wel typisch dat een moslim als jij het calvinisme 'minder verlicht' noemt, maar goed. We zullen maar zeggen: onbekend maakt onbemind.

Als ik het goed begrijp zeg je dat:
1. Al van voor de geboorte van de mens bekend is of hij gaat geloven
2. Van te voren deze uitslag al bekend is bij jouw god.
3. De vrije wil van de mens toch bestaat?

Dat is ernstig met elkaar in tegenspraak. Zowel de vrije wil van de mens als de almacht van Allah kunnen op die manier niet bestaan.

Wat betreft je calvinisme : het is weer het "werk" van 1 man : calvijn , "onder invloed" (niet van Alcohol hoor :lol:!) van allerlei historish , ideologish,politieke, sociologish,economish ...(werd ook beinvloed door het Islamitish gedachtengoes net als Luther ...=valt niet te ontkennen!) en andere contexten_omstandigheden van zijn eigen tijd ...kortom : ik heb het voorkeur voor de origineel "spul" boven al die al dan niet verbeterde copies , als je snapt wat ik bedoel : i think u do !


Wat betreft het "feit" of calvinisme al dan niet "verlicht" is :
hangt af van de definitie die je geeft aan het woord_concept_begrip : verlicht = we do certainly not agree on the same definition!

II_plat &simpel gezegd weer: God weet heel goed hoe de mens in elkaar zit (z'n eigen schepping toch ??? : let's agree on that for the time being 'cause i know u do not believe in God , ) !: dus: nogmaals God weet vervolgens heel goed hoe de "toekomstig geschiedenis" gaat aflopen van de dingen , de universe.... en de mens natuurlijk : het begin en het einde van de tijd as we know it : niet "gek" dus dat God je toekomstig gechiedenis kan "voorspelen" , Slinger , sterker nog: God kent die al bij voorbaat !

Anderzijds , jij bepaalt zelf of je gelooft of niet : je bent vrij om dat al dan niet te doen , ok ??? + God verbiedt nadrukkelijk mensen tot het geloof te dwingen : "...jij je geloof & ik de mijne .." , er is geen dwang in het geloof = dus je bent intern (vanuit je eigen innerlijk wil !) en extern vrij , om het maar simpel te houden ...

Kortom: ik zie geen tegenstrijdigheid daarin nogmaals ! :denk:

III
26-10-07, 19:54
Geplaatst door Sallahddin
calvinisme :

Als jij mij een link geeft naar een site waar staat tot welke orde Johannes Calvijn behoorde, dan discussieer ik met je mee.
Deal?

Sallahddin
26-10-07, 20:02
Geplaatst door III
Metaforen worden gebruikt om dingen die moelijk te begrijpen zijn te verduidelijken.




.

NIET wat betreft gigantish concepten als God die niet te vergelijken is met ... geen ander bekend of onbekend "wezen" ....= de eigen schepping van God (je kan toch niet de schepper met de schepping vergelijken !!!) : it's beyond human imagination, knowledge, perception,comprehension ... daaroom zijn die metaforen dus om God te "begrijpen" zoals je zo slordig zegt : waste of time & ridiculous , om maar te zwijgen over de rest !

God kan je niet "begrijpen" , daaroom moet je GELOVEN : het woord is niet begrijpen (25 eeuwen filosofie en ander : rede, ratio... om .. God te "begrijpen" , God's bestaan al dan niet te weerleggen _bewijzen ... hebben helemaal niets opgeleverd wat dat en ander betreft = not in a million light years : dus of je gelooft in God of je doet het niet : andere "manieren" om God te "begrijpen" (voor discussie doeleinden dan!) ....al dan niet te erkennen als zodanig.... is kinderachtig , jawel irrationeel( want God is beyond ...die pretentieus menselijk ratio, rede...) , pretentieus , zelfs idiote ... bezigheden !

Kortom: wij zijn lekker offtopic ! :lol: ...maar goed: who cares ??? : mensen zijn meer geinteresseerd in spectaculaire sensatie_achtig ...dingen dan ... in deze soort "peace" initiatieven, helaas!

Slinger
26-10-07, 20:19
Geplaatst door Sallahddin
Wat betreft je calvinisme : het is weer het "werk" van 1 man : calvin , "onder invloed" (niet van Alcohol hoor :lol:!) van allerlei historish , ideologish,politieke, sociologish,economish ...(werd ook beinvloed door het Islamitish gedachtengoes net als Luther ...=valt niet te ontkennen!) en andere contexten_omstandigheden van zijn eigen tijd ...

Wat betreft het "feit" of calvinisme al dan niet "verlicht" is :
hangt af van de definitie die je geeft aan het woord_concept_begrip : verlicht = we do certainly not agree on the same definition!

II_plat &simpel gezegd weer: God weet heel goed hoe de mens in elkaar zit (z'n eigen schepping toch ??? : let's agree on that for the time being 'cause i know u do not believe in God , ) !: dus: nogmaals God weet vervolgens heel goed hoe de "toekomstig geschiedenis" gaat aflopen van de dingen , de universe.... en de mens natuurlijk : het begin en het einde van de tijd as we know it : niet "gek" dus dat God je toekomstig gechiedenis kan "voorspelen" , Slinger , sterker nog: God kent die al bij voorbaat !

Anderzijds , jij bepaalt zelf of je gelooft of niet : je bent vrij om dat al dan niet te doen , ok ??? + God verbiedt nadrukkelijk mensen tot het geloof te dwingen : "...jij je geloof & ik de mijne .." , er is geen dwang in het geloof = dus je bent intern (vanuit je eigen innerlijk wil !) en extern vrij , om het maar simpel te houden ...

Kortom: ik zie geen tegenstrijdigheid daarin nogmaals ! :denk:

Ten eerste: als God de mens heeft geschapen, dan is hij niet almachtig. want zijn werk is niet foutloos.
Ten tweede, als God de hele geschiedenis al voorziet maar niet kan ingrijpen, dan is hij niet almachtig.
Ten derde, als al voordat een mens geboren wordt bekend is dat hij in God gelooft of niet, dan kan hij er tijdens zijn leven niets meer aan veranderen. Dan heeft hij geen vrije wil.

Verder: Wat Luther en Calvijn met de islam gemeen hebben is het feit dat de gelovige niet de bemiddeling van anderen, bijvoorbeeld de kerk, zoals bij de Room-katholieken, nodig heeft om een relatie met God te hebben.

Tenslotte: als je stelt dat het geloof in God niet te beredeneren valt maar bij uitstek een zaak is van het gevoel, dan geef ik je gelijk. Dat is een bij uitstek christelijk standpunt.

Sallahddin
26-10-07, 20:54
Geplaatst door Slinger
Ten eerste: als God de mens heeft geschapen, dan is hij niet almachtig. want zijn werk is niet foutloos.
Ten tweede, als God de hele geschiedenis al voorziet maar niet kan ingrijpen, dan is hij niet almachtig.
Ten derde, als al voordat een mens geboren wordt bekend is dat hij in God gelooft of niet, dan kan hij er tijdens zijn leven niets meer aan veranderen. Dan heeft hij geen vrije wil.

Verder: Wat Luther en Calvijn met de islam gemeen hebben is het feit dat de gelovige niet de bemiddeling van anderen, bijvoorbeeld de kerk, zoals bij de Room-katholieken, nodig heeft om een relatie met God te hebben.

Tenslotte: als je stelt dat het geloof in God niet te beredeneren valt maar bij uitstek een zaak is van het gevoel, dan geef ik je gelijk. Dat is een bij uitstek christelijk standpunt.

Ten eerste : God is juist almachtig ook omdat die er voor kiest de mens NIET perfect te maken : anders wat heeft het voor zin de mens op aarde te gaan zetten_ "beproeven" of later te gaan straffen_belonen in het hiernamaals ...??? als de mens perfect is = maakt geen fouten, zonden... en geen vrij wil heeft ! : kan zich beheersen , leren van de gemaakte fouten ... en die gaan corrigeren ...naar "perfectie" streven zoveel mogelijk , want de mens heeft ook een "Goddelijk" kant=geest , ondanks de down to earth tekortkomingen=lichaam=materie =passies... de balans_harmonie tussen de twee zoeken is het fijn kunst = het oorspronkelijk christendom geeft juist meer aandacht voor de geest_spiritualiteit en "minacht" de materie = wel noodzakkelijk "filosofie" was tegen de decadentie ... van de Romeinen toen =tijd _locaal gebonden ... maar niet universeel = voor alle tijden & alle mensen zoals de islam is = laatste boodschap en verbetering van het christendom (de mens ontwikkelt zich en "evolueert" he ...) , om maar te zwijgen over de rest !!!

Islam herstelde de "normaal" balans later dan! = tussen geest & materie dan !

Ten tweede , God is juist ook almachtig omdat Hij ervoor kiest NIET te ingrijpen in de geschiedenis die Hij al bij voorbaat voorziet : da's juist ook weer een bewijs van de vrij wil van de mens op aarde,onder ander ...

Ten derde: deze "issue" wil je hardnekkig niet begrijpen : God weet al bij voorbaat welke mensen gaan geloven en wie niet : da's weer een bewijs van zijn almacht + God gaat juist niet ingrijpen : het is niet dat Hij niet Kan maar dat Hij ervoor kiest dat niet te doen=niet in te grijpen (een wereld van verschil!) anders verliest de notie straf_beloning in het hiernamaals haar eigen "legetimiteit_rechtvaardiging"= God is almachtig weer! + dus deze kwestie van al dan niet geloven laat Hij het aan de mensen zelf over ...=de wereld gehoorzaamt aan de door God gestelde wetten (natuurlijke, biologishe ,historishe ...) en daarbinnen moet de mens gaan "manoeuvreren" met z'n eigen vrij wil ... en geloven of juist niet +OOK ernaar handelen =eigen geloof op de praktijk brengen=vertalen in daden ... =alleen geloven is niet genoeg dus ! ... met de gevolgen_consequenties vandien ...= veraantwoording gaan afleggen in het hiernamaals ...

P.S.: Luther & Calvijn en anderen weer hebben veel meer gemeen met de Islam dan dat , vooraal Luther : zijn heel hervormings"filosofie" heeft FUNDAMENTEEL en qua geest veel aan de Islam te danken , daar de Islam DE inspiratie van Luther was ... weer een ander onderwerp op zich !

Tenslote: het geloof in God is niet slechts een kwestie van het gevoel maar van je .... heel wezen:hart, ziel ... (valt zeker niet te beredeneren= beyond that =niet ondergeschikt aan de menselijk rede = boven de menselijk rede=NUANCE... !) ...en moet in de praktijk worden gebracht = het geloof en het in de praktijk brengen van dat geloof zijn twee onlosmakkelijke dingen die samen moeten gaan : anders heeft het weinig zin te gaan geloven (incompleet!) zonder er naar te trachtten te handelen ... in harmonie met de rest van de schepping dan : want het deel van de mens BUITEN zijn /haar vrij wil ... is wel al bij voorbaat in harmonie met de rest van de schepping...

III
26-10-07, 21:21
Geplaatst door Slinger
Ten eerste: als God de mens heeft geschapen, dan is hij niet almachtig. want zijn werk is niet foutloos.

En jij bent dat foutje?
Jij bent iig die die fouten ziet.


Geplaatst door Slinger
Ten tweede, als God de hele geschiedenis al voorziet maar niet kan ingrijpen, dan is hij niet almachtig.

Weer een invulling van jou: niet kunnen.


Geplaatst door Slinger
Ten derde, als al voordat een mens geboren wordt bekend is dat hij in God gelooft of niet, dan kan hij er tijdens zijn leven niets meer aan veranderen. Dan heeft hij geen vrije wil.

Waar baseer je dat op?


Geplaatst door Slinger
Verder: Wat Luther en Calvijn met de islam gemeen hebben is het feit dat de gelovige niet de bemiddeling van anderen, bijvoorbeeld de kerk, zoals bij de Room-katholieken, nodig heeft om een relatie met God te hebben.

Bron?


Geplaatst door Slinger
Tenslotte: als je stelt dat het geloof in God niet te beredeneren valt maar bij uitstek een zaak is van het gevoel, dan geef ik je gelijk. Dat is een bij uitstek christelijk standpunt.

Zegt wie?

Slinger
26-10-07, 21:58
Geplaatst door Sallahddin
Ten eerste : God is juist almachtig ook omdat die er voor kiest de mens NIET perfect te maken : anders wat heeft het voor zin de mens op aarde te gaan zetten_ "beproeven" of later te gaan straffen_belonen in het hiernamaals ...??? als de mens perfect is = maakt geen fouten, zonden... en geen vrij wil heeft ! : kan zich beheersen , leren van de gemaakte fouten ... en die gaan corrigeren ...naar "perfectie" streven zoveel mogelijk , want de mens heeft ook een "Goddelijk" kant=geest , ondanks de down to earth tekortkomingen=lichaam=materie =passies... de balans_harmonie tussen de twee zoeken is het fijn kunst = het oorspronkelijk christendom geeft juist meer aandacht voor de geest_spiritualiteit en "minacht" de materie = wel noodzakkelijk "filosofie" was tegen de decadentie ... van de Romeinen toen =tijd _locaal gebonden ... maar niet universeel = voor alle tijden & alle mensen zoals de islam is = laatste boodschap en verbetering van het christendom (de mens ontwikkelt zich en "evolueert" he ...) , om maar te zwijgen over de rest !!!

Spelletje van God dus. Met wel heel verschrikkelijke gevolgen. Denk maar eens aan de holocaust. Hoe je het ook wendt of keert, daar is in jouw redenering God verantwoordelijk voor. In jouw redenering niet omdat hij het niet kon voorkomen, maar omdat hij het niet wilde.


Islam herstelde de "normaal" balans later dan! = tussen geest & materie dan !

Ten tweede , God is juist ook almachtig omdat Hij ervoor kiest NIET te ingrijpen in de geschiedenis die Hij al bij voorbaat voorziet : da's juist ook weer een bewijs van de vrij wil van de mens op aarde,onder ander ...

Maar hij kan wel ingrijpen? Dan is hij schuldig aan alles wat er mis gaat.


Ten derde: deze "issue" wil je hardnekkig niet begrijpen : God weet al bij voorbaat welke mensen gaan geloven en wie niet : da's weer een bewijs van zijn almacht + God gaat juist niet ingrijpen : het is niet dat Hij niet Kan maar dat Hij ervoor kiest dat niet te doen=niet in te grijpen (een wereld van verschil!) anders verliest de notie straf_beloning in het hiernamaals haar eigen "legetimiteit_rechtvaardiging"= God is almachtig weer! + dus deze kwestie van al dan niet geloven laat Hij het aan de mensen zelf over ...=de wereld gehoorzaamt aan de door God gestelde wetten (natuurlijke, biologishe ,historishe ...) en daarbinnen moet de mens gaan "manoeuvreren" met z'n eigen vrij wil ... en geloven of juist niet +OOK ernaar handelen =eigen geloof op de praktijk brengen=vertalen in daden ... =alleen geloven is niet genoeg dus ! ... met de gevolgen_consequenties vandien ...= veraantwoording gaan afleggen in het hiernamaals ...

De redenering is dus dat God niet ingrijpt omdat straf en beloning aanders hun legitimiteit verliezen. Nou dan zet je wel de wereld op zijn kop. Als je nou redeneerde dat beloning en straf in het leven waren geroepen om de mens op het rechte pas te houden, dan kon ik je nog volgen, maar nu zeg je in feite dat het straf- en beloningsstelsel in stand moeten worden gehouden. De mens is dus geschapen om als speelbal te dienen van een straf- en beloningsstelsel. Dat is onlogisch en eigenlijk wel erg kleinzielig van God. Me dunkt, degene die hiervoor gestraft zou moeten worden is niet de mens, maar God zelf.


P.S.: Luther & Calvijn en anderen weer hebben veel meer gemeen met de Islam dan dat , vooraal Luther : zijn heel hervormings"filosofie" heeft FUNDAMENTEEL en qua geest veel aan de Islam te danken , daar de Islam DE inspiratie van Luther was ... weer een ander onderwerp op zich !

Nou, dat lijkt me overdreven. Ik denk dat Luther nauwelijks iets van de islam wist, net zoals alle Europeanen uit die tijd. In elk geval is dat niet aangetoond.

Slinger
27-10-07, 09:51
Geplaatst door III
En jij bent dat foutje?
Jij bent iig die die fouten ziet.

Nou, laat ik maar ja zeggen, dan ben je tevreden.


Weer een invulling van jou: niet kunnen.

Inderdaad.


Waar baseer je dat op?

Dat is een kwestie van logisch redeneren


Bron?

Dit is een eigen analyse.


Zegt wie?

Staat in de Bijbel.

Sallahddin
27-10-07, 13:19
Geplaatst door Slinger
Spelletje van God dus. Met wel heel verschrikkelijke gevolgen. Denk maar eens aan de holocaust. Hoe je het ook wendt of keert, daar is in jouw redenering God verantwoordelijk voor. In jouw redenering niet omdat hij het niet kon voorkomen, maar omdat hij het niet wilde.



Maar hij kan wel ingrijpen? Dan is hij schuldig aan alles wat er mis gaat.



De redenering is dus dat God niet ingrijpt omdat straf en beloning aanders hun legitimiteit verliezen. Nou dan zet je wel de wereld op zijn kop. Als je nou redeneerde dat beloning en straf in het leven waren geroepen om de mens op het rechte pas te houden, dan kon ik je nog volgen, maar nu zeg je in feite dat het straf- en beloningsstelsel in stand moeten worden gehouden. De mens is dus geschapen om als speelbal te dienen van een straf- en beloningsstelsel. Dat is onlogisch en eigenlijk wel erg kleinzielig van God. Me dunkt, degene die hiervoor gestraft zou moeten worden is niet de mens, maar God zelf.



Nou, dat lijkt me overdreven. Ik denk dat Luther nauwelijks iets van de islam wist, net zoals alle Europeanen uit die tijd. In elk geval is dat niet aangetoond.


Nee, da's geen spelletje (wees even serieus graag!):da's Gods plan ...:


Nou,je gaat weer dingen verdraaien :ik kan ook je logica gaan weerleggen ,dan blijven wij ronddolen :dit is geen competitie hoor ::tover: :

Kijk, de mens heeft een vrij wil en God laat dingen aan de mens over op deze aarde (de tijd van God ingrijpen is verleden tijd = de mens ontwikkelt zich en "evolueert" weer : heeft geen ingrijpen meer nodig van God : na het komst van de laatste compleet boodschap =Islam...)!

Als God gaat ingrijpen na de bovenstaande , dan heeft de mens weer geen vrij wil ,ok ??? die Holocaust en ander (er zijn er ook nog erger gevallen in de geschiedenis hoor: pijn en lijd beginnen en eindigen niet met de joden =geen monopolie van de joden , al hadden deze een flink "portie" van gehad , waarschijnlijk meer dan andere volkeren ...!) :alleen de mens is daarvoor veraantwoordelijk !

Nou, wat ik zeg is het volgende , wat betreft die straf_beloning kwestie:

Als een mens gelooft (in Islam althans!) dan wordt van hem/haar verwacht te geloven in het volgende: God, Profeten, Heilige boeken (Tora,Evangelie=in hun oorspronkelijke versies, en Koran!), Engelen, het lot (goed of slecht!), en in het hiernamaals (straf_beloning)...:

Straf-beloning in het hiernamaals vereisen het bestaan van de vrij wil van de mens (het is niet een kwestie van rechtvaardiging, meer een kwestie van consistentie en rechtvaardigheid..) :als de mens geen vrij wil heeft op deze aarde , dan heeft het absoluut geen zin deze mens te gaan onderwerpen aan straf_beloning in het hiernamaals ...

God grijpt niet in omdat God de vrij wil van de mens niet in kwestie wil brengen:God wil de vrij wil van de mens intact laten blijven ,niet om starf _beloning te gaan rechtvaardigen (deze is het gevolg ervan , niet de oorzaak:je verwaart oorzaak_gevolg principes..) , maar om de mens zelf te laten kiesen voor de eventueel uitslag die die wil krijgen:straf of beloning ...vrij gehoorzamen aan God of vrij rebellie , daar zitten consequenties aan gebonden !=dit is ongeveer mijn kijk op de dingen ,ik kan het goed of mis hebben ...=uiterste ingewikkelde issues waar men lang nog niet klaar mee is ...

Ik laat het dus bij deze !

P.S.:In de tijd van Luther, Calvijn en anderen in de Europeese middele_eeuwen , circuleerden toch allerlei boeken en ander van moslim geleerden ,gingen veel Europeanen naar moslim universiteiten en ander , en brachtten vervolgens boeken mee ....

Misschien, was de Islam inderdaad niet DE bron van inspiratie van Luther bijv. , en Calvijn in minder mate waarschijnlijk ,maar die werden direkt of indirekt sterk mee beinvloed : dat valt absoluut niet te ontkennen ...

En...nu even iets heel anders : :


"Islamofascism" : weet je nog ??? :

Dat is 1 van die onjuist en onterechte + uiterst beledigende hype tegen moslims : mensen gaan die soort onjuist _(linguistiek,ideologish,historish... Fundamenteel en qua geest van Islam...) _term_combinaties_"uitvindingenen "_label mis_gebruiken voor politieke doeleinden en ander , anderen gebruiken die zonder enig kritiek of nadenken:....

Check's even deze site :campus progress :"Islamofascism" awareness week in US universities :een felle strijd tussen moslim en Amerikkaanse studenten ,opgevoed door die conservatieven Islamofoben :een zeer open _minded felle debat ...kortzichtig_"Roomser dan de paus " _NL kan er wat van leren ! :lole:

Crib sheet:

"Islamofascism" ,debunking a conservative smear tactic on: campus progress :oct.22, 2007:

http://www.campusprogress.org/cribsheets/2065/%20crib_sheet_islamofascism_debunking_
^br%20/ smear^_tactic

www.campusprogress.org

Take care !

knuppeltje
27-10-07, 13:23
Geplaatst door Sallahddin
Nee, da's geen spelletje (wees even serieus graag!):da's Gods plan ...:


Nou,je gaat weer dingen verdraaien :ik kan ook je logica gaan weerleggen ,dan blijven wij ronddolen :dit is geen competitie hoor ::tover: :

Kijk, de mens heeft een vrij wil en God laat dingen aan de mens over op deze aarde (de tijd van God ingrijpen is verleden tijd = de mens ontwikkelt zich en "evolueert" weer : heeft geen ingrijpen meer nodig van God : na het komst van de laatste compleet boodschap =Islam...)!

Als God gaat ingrijpen na de bovenstaande , dan heeft de mens weer geen vrij wil ,ok ??? die Holocaust en ander (er zijn er ook nog erger gevallen in de geschiedenis hoor: pijn en lijd beginnen en eindigen niet met de joden =geen monopolie van de joden , al hadden deze een flink "portie" van gehad , waarschijnlijk meer dan andere volkeren ...!) :alleen de mens is daarvoor veraantwoordelijk !

Nou, wat ik zeg is het volgende , wat betreft die straf_beloning kwestie:

Als een mens gelooft (in Islam althans!) dan wordt van hem/haar verwacht te geloven in het volgende: God, Profeten, Heilige boeken (Tora,Evangelie=in hun oorspronkelijke versies, en Koran!), Engelen, het lot (goed of slecht!), en in het hiernamaals (straf_beloning)...:

Straf-beloning in het hiernamaals vereisen het bestaan van de vrij wil van de mens (het is niet een kwestie van rechtvaardiging, meer een kwestie van consistentie en rechtvaardigheid..) :als de mens geen vrij wil heeft op deze aarde , dan heeft het absoluut geen zin deze mens te gaan onderwerpen aan straf_beloning in het hiernamaals ...

God grijpt niet in omdat God de vrij wil van de mens niet in kwestie wil brengen:God wil de vrij wil van de mens intact laten blijven ,niet om starf _beloning te gaan rechtvaardigen (deze is het gevolg ervan , niet de oorzaak:je verwaart oorzaak_gevolg principes..) , maar om de mens zelf te laten kiesen voor de eventueel uitslag die die wil krijgen:straf of beloning ...vrij gehoorzamen aan God of vrij rebellie , daar zitten consequenties aan gebonden !=dit is ongeveer mijn kijk op de dingen ,ik kan het goed of mis hebben ...=uiterste ingewikkelde issues waar men lang nog niet klaar mee is ...

Ik laat het dus bij deze !

P.S.:In de tijd van Luther, Calvijn en anderen in de Europeese middele_eeuwen , circuleerden toch allerlei boeken en ander van moslim geleerden ,gingen veel Europeanen naar moslim universiteiten en ander , en brachtten vervolgens boeken mee ....

Misschien, was de Islam inderdaad niet DE bron van inspiratie van Luther bijv. , en Calvijn in minder mate waarschijnlijk ,maar die werden direkt of indirekt sterk mee beinvloed : dat valt absoluut niet te ontkennen ...

Take care !


Das dan wel heel erg stom van god om zo zijn schepping te laten verkloten.
Als het mijn werk was dan never ever.

III
27-10-07, 13:58
Geplaatst door Slinger
Nou, laat ik maar ja zeggen, dan ben je tevreden.

Het is kortzichtig iets als fout te bestempelen als je de diepere betekenis ervan niet begrijpt.
Er is niets goed en niets fout.
Goed bestaat bij de gratie van fout en andersom.
Het is het dualisme.
Links heeft rechts nodig om te kunnen bestaan, hoog en laag, dichtbij en ver, boven en beneden.
Mijn boosheid jegens jou bestaat bij de gratie van jouw aanwezigheid hier. Mijn spirituele groei bestaat ook bij gratie van jouw aanwezigheid hier.
Ik kan kiezen, ik kan zien wat ik wil.

Als jij mij racist noemt, heb ik het recht je daarvoor aan te klagen.
Maar ik heb ook het recht er een andere keuze tegenaan te gooien.
Zie ik alleen de eerste mogelijkheid, dan ben ik kortzichtig, want er is meer!

Geplaatst door Slinger

Inderdaad.

Je hebt in die zin:
-Niet kunnen.
-Niet willen.
-Niet wenselijk achten.

Als God Liefde is, kun je de eerste twee gewoon zonder scrupulus weghalen. Die zijn dan totaal irrelevant.
Zou Hij niet kunnen, was Hij niet almachtig. Zou Hij niet willen, was het een sadist.
Maar hij acht het niet wenselijk: daar kun je nog een kant mee op.
Die kant is dat er vrije wil is.
We leven in een dualistische dimensie, waar pijn en moeite relatief zijn. Jij kunt ook kiezen voor wat anders.
Dat is als je waarlijk wilt kiezen.
wil je niet kiezen en dat de keuze voor jou gemaakt wordt, dan moet je ook niet huilen dat god niet alles kan en/of wil.


Geplaatst door Slinger

Dat is een kwestie van logisch redeneren

Met het ene het andere uitsluiten noem jij logisch redeneren?



Geplaatst door Slinger

Dit is een eigen analyse.

Dus als je katholiek bent, moet je je mate van geloven laten afhangen aan anderen?
Dientengevolge zou Gerard Reve dus geen katholiek hebben kunnen zijn...



Geplaatst door Slinger

Staat in de Bijbel.

Als het in Pietje Bell stond, zou je me dan ook een paginanummer geven?

Slinger
27-10-07, 16:22
Geplaatst door Sallahddin
Nee, da's geen spelletje (wees even serieus graag!):da's Gods plan ...:


Nou,je gaat weer dingen verdraaien :ik kan ook je logica gaan weerleggen ,dan blijven wij ronddolen :dit is geen competitie hoor ::tover: :

Kijk, de mens heeft een vrij wil en God laat dingen aan de mens over op deze aarde (de tijd van God ingrijpen is verleden tijd = de mens ontwikkelt zich en "evolueert" weer : heeft geen ingrijpen meer nodig van God : na het komst van de laatste compleet boodschap =Islam...)!

Als God gaat ingrijpen na de bovenstaande , dan heeft de mens weer geen vrij wil ,ok ??? die Holocaust en ander (er zijn er ook nog erger gevallen in de geschiedenis hoor: pijn en lijd beginnen en eindigen niet met de joden =geen monopolie van de joden , al hadden deze een flink "portie" van gehad , waarschijnlijk meer dan andere volkeren ...!) :alleen de mens is daarvoor veraantwoordelijk !

Nou, wat ik zeg is het volgende , wat betreft die straf_beloning kwestie:

Als een mens gelooft (in Islam althans!) dan wordt van hem/haar verwacht te geloven in het volgende: God, Profeten, Heilige boeken (Tora,Evangelie=in hun oorspronkelijke versies, en Koran!), Engelen, het lot (goed of slecht!), en in het hiernamaals (straf_beloning)...:

Straf-beloning in het hiernamaals vereisen het bestaan van de vrij wil van de mens (het is niet een kwestie van rechtvaardiging, meer een kwestie van consistentie en rechtvaardigheid..) :als de mens geen vrij wil heeft op deze aarde , dan heeft het absoluut geen zin deze mens te gaan onderwerpen aan straf_beloning in het hiernamaals ...

God grijpt niet in omdat God de vrij wil van de mens niet in kwestie wil brengen:God wil de vrij wil van de mens intact laten blijven ,niet om starf _beloning te gaan rechtvaardigen (deze is het gevolg ervan , niet de oorzaak:je verwaart oorzaak_gevolg principes..) , maar om de mens zelf te laten kiesen voor de eventueel uitslag die die wil krijgen:straf of beloning ...vrij gehoorzamen aan God of vrij rebellie , daar zitten consequenties aan gebonden !=dit is ongeveer mijn kijk op de dingen ,ik kan het goed of mis hebben ...=uiterste ingewikkelde issues waar men lang nog niet klaar mee is ...

Ik laat het dus bij deze !

Je redenering klopt niet. Ik kan er een heel betoog op los laten maar het komt ongeveer neer op het commentaar van Knuppeltje, hierboven.


P.S.:In de tijd van Luther, Calvijn en anderen in de Europeese middele_eeuwen , circuleerden toch allerlei boeken en ander van moslim geleerden ,gingen veel Europeanen naar moslim universiteiten en ander , en brachtten vervolgens boeken mee ....

Is me niet bekend. In elk geval was de tijd van de grote bloei van de islamitische wetenschap toen al achter de rug.

Misschien, was de Islam inderdaad niet DE bron van inspiratie van Luther bijv. , en Calvijn in minder mate waarschijnlijk ,maar die werden direkt of indirekt sterk mee beinvloed : dat valt absoluut niet te ontkennen ...

Ik heb al gewezen op een overeenkomst hierboven. Een andere overeenkomst zou kunnen zijn de afkeer van het gebruiken van afbeeldingen van God, in tegenstelling tot de R-K Kerk. Of er een rechtstreekse beïnvloeding was is mij niet duidelijk. In ieder geval heb ik er nog nooit een studie over gelezen.


En...nu even iets heel anders : :


"Islamofascism" : weet je nog ??? :

Dat is 1 van die onjuist en onterechte + uiterst beledigende hype tegen moslims : mensen gaan die soort onjuist _(linguistiek,ideologish,historish... Fundamenteel en qua geest van Islam...) _term_combinaties_"uitvindingenen "_label mis_gebruiken voor politieke doeleinden en ander , anderen gebruiken die zonder enig kritiek of nadenken:....

Check's even deze site :campus progress :"Islamofascism" awareness week in US universities :een felle strijd tussen moslim en Amerikkaanse studenten ,opgevoed door die conservatieven Islamofoben :een zeer open _minded felle debat ...kortzichtig_"Roomser dan de paus " _NL kan er wat van leren ! :lole:

Crib sheet:

"Islamofascism" ,debunking a conservative smear tactic on: campus progress :oct.22, 2007:

http://www.campusprogress.org/cribsheets/2065/%20crib_sheet_islamofascism_debunking_
^br%20/ smear^_tactic

www.campusprogress.org

In het algemeen keur ik het al te gemakkelijke gebruik van de woorden racisme en fascisme af. Het gevolg is dat ze helemaal niets meer betekenen. Het woord islamfascist werd door mij als scheldwoord gebruikt in antwoord op iemand die mij zionnazi noemde, alleen maar omdat ik een andere mening had dan hij. Uit mezelf zou ik het nooit gebruiken hoor. Als ik jou ermee beledigd heb, bied ik jou mijn excuses aan.


Take care !

You too !

Slinger
27-10-07, 16:23
Geplaatst door knuppeltje
Das dan wel heel erg stom van god om zo zijn schepping te laten verkloten.
Als het mijn werk was dan never ever.

Nou, daar komt in het kort gezegd, mijn kritiek ook op neer,

Slinger
27-10-07, 16:29
Geplaatst door III
Er is niets goed en niets fout.


Het meeste wat je zegt pas niet in mijn denkpatroon, maar dit is tenminste een duidijke uitspraak. Ik kan je melden dat ik het met deze uitspraak fundamenteel oneens ben. Dat soort relativisme, daar doe ik niet aan mee. We moeten de moed hebben om goed en fout te benoemen. Dat is eigenlijk waar we op dit prikbord mee bezig zijn, al zijn we het meestal niet met elkaar eens.

super ick
27-10-07, 17:44
Geplaatst door III
Je bedoelt: Net zo dom als super ick of dommer dan de slimheid van super ick?

Of kun je niet dommer zijn dan iemans slimheid?

Dom is een dom woord trouwens. Dom bestaat niet, alleen dommer...

Je praat tegen jezelf.















































:maf2:

III
27-10-07, 18:06
Geplaatst door super ick

En jij hebt een hele dag nodig om uit te vinden dat je niets te zeggen hebt?
Nu begrijp ik ook de betekenis van de uitdrukking "weer een dag naar de klote""...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3431615#post3431615

Emile Ratelband denkt ook dat hij coach is.
Heb je kinderen?

III
27-10-07, 20:15
Geplaatst door Slinger
Het meeste wat je zegt pas niet in mijn denkpatroon, maar dit is tenminste een duidijke uitspraak. Ik kan je melden dat ik het met deze uitspraak fundamenteel oneens ben. Dat soort relativisme, daar doe ik niet aan mee. We moeten de moed hebben om goed en fout te benoemen. Dat is eigenlijk waar we op dit prikbord mee bezig zijn, al zijn we het meestal niet met elkaar eens.

Je hoeft het niet oneens te zijn met iets wat je niet begrijpt.

Niets heeft een betekenis, behalve die die jij eraan geeft.

Leuk dat je je de moeite getroost mij mede te delen dat het meeste niet in jouw denkpatroon past. Was echter niet nodig: Een kind kan van een afstand nog wel zien dat jij die materie niet machtig bent.
Je haalt er echter één ding tussenuit om daarop door te gaan.
En zelfs dat lukt je niet.
Weet je waarom?
Omdat je geen argumenten kunt bedenken iets plausibels in de waagschaal te leggen, geen zin hebt in een grondige discussie en angst hebt de discussie te verliezen.

Laat me je één ding zeggen: je kunt geen discussie verliezen. Je kunt alleen jezelf verliezen. En ook dat is maar van tijdelijke aard. Jouw ziel is goddelijk en zal streven naar harmonie met het geheel. Links- of rechtsom!

Ik hoop dat je ziet dat je nu hebt gespiegeld hetgeen je mij (verdekt) voor de voeten hebt geworpen.
Te zeggen dat ik niet durf te benoemen is een klap in het gezicht van alle deelnemers hier!

Slinger
27-10-07, 20:23
Geplaatst door III
Je hoeft het niet oneens te zijn met iets wat je niet begrijpt.

Niets heeft een betekenis, behalve die die jij eraan geeft.

Leuk dat je je de moeite getroost mij mede te delen dat het meeste niet in jouw denkpatroon past. was echter niet nodig. een kind kan van een afstand nog wel zien dat jij die materie niet machtig bent.
Je haalt er echter één ding tussenuit om daarop in te gaan.
En zelfs dat lukt je niet.
Weet je waarom?
Omdat je geen argumenten kunt bedenken niets plausibels in de waagschaal leggen, geen zin hebt in een grondige discussie en angst hebt de discussie te verliezen.

Laat me je één ding zeggen: je kunt geen discussie verliezen. je kunt alleen jezelf verliezen. En ook dat is maar van tijdelijke aard. jouw ziel is goddelijk en zal streven naar harmonie met het geheel. Links- of rechtsom!

Wat valt er niet te begrijpen aan de uitspraak dat goed en fout niet bestaan? En wie praat er nu over angst? Bespottelijk! Wees een kerel en verdedig je stelling over goed en fout. Laat zien dat het meer was dan een losse opmerking, waar niets achter zit.

III
27-10-07, 20:34
Geplaatst door Slinger
Wie praat er nu over angst? Bespottelijk! Wees een kerel en verdedig je stelling over goed en fout. Laat zien dat het meer was dan een losse opmerking, waar niets achter zit.

Ga jij eerst eens serieus in op alle punten.
Of je bent te lui of je bent angstig.
Ik denk beide!


Jij valt mijn stelling aan.
Ik heb nooit gezegd die te moeten verdedigen.
Hij staat als een huis.
Voer eens wat tegenargumenten aan dan!

Jij komt met simplistische retoriek, geënt op door anderen gekauwde clichés en noemt die logisch redeneren...
Maar op mijn dingen ga je niet eens in!

Wat maak je hier bijvoorbeeld van?

-Niet kunnen.
-Niet willen.
-Niet wenselijk achten.

Echt als jij geen redelijke discussie wilt aangaan, dan stop ik hier.
Je moet het zelf weten.

En weet je wat bespottelijk is?
Mij een kerel noemen, terwijl ik gisteren nog een vrouw was.
Mij een racist te noemen en het niet onderbouwen!

Lamlul!

Slinger
27-10-07, 20:36
Geplaatst door III
Ga jij eerst eens serieus in op alle punten.
Of je bent te lui of je bent angstig.
Ik denk beide!


Jij valt mijn stelling aan.
Ik heb nooit gezegd die te moeten verdedigen.
Hij staat als een huis.
Voer eens wat tegenargumenten aan dan!

Jij komt met simplistische retoriek, geënt op door anderen gekauwde clichés en noemt die logisch redeneren...
Maar op mijn dingen ga je niet eens in!

Wat maak je hier bijvoorbeeld van?

-Niet kunnen.
-Niet willen.
-Niet wenselijk achten.

Echt als jij geen redelijke discussie wilt aangaan, dan stop ik hier.
Je moet het zelf weten.

En weet je wat bespottelijk is?
Mij een kerel noemen, terwijl ik gisteren nog een vrouw was.
Mij een racist te noemen en het niet onderbouwen!

Lamlul!

Je verdedigt je stelling niet, maar scheldt alleen. Typisch gedrag. Hebben we vaker gezien...

III
27-10-07, 21:05
Geplaatst door Slinger
Je verdedigt je stelling niet, maar scheldt alleen. Typisch gedrag. Hebben we vaker gezien...

Nee, dat was jij!
Racist.
Weet je nog wel?
Je gaat nu op negeer.
Zoek het lekker uit, lamlul.

Slinger
27-10-07, 21:23
Geplaatst door III
Nee, dat was jij!
Racist.
Weet je nog wel?
Je gaat nu op negeer.
Zoek het lekker uit, lamlul.

:kotsen:

super ick
28-10-07, 09:46
Geplaatst door III
En jij hebt een hele dag nodig om uit te vinden dat je niets te zeggen hebt?
Nu begrijp ik ook de betekenis van de uitdrukking "weer een dag naar de klote""...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=3431615#post3431615

Emile Ratelband denkt ook dat hij coach is.
Heb je kinderen?

Dat coachen dat zit jou nogal dwars he? Dit is al de tweede keer dat je erover begint. En ook de tweede keer dat je het belachelijk probeert te maken door Ratelband erbij te halen.
Waar komt die frustratie toch vandaan?

Kennelijk heb je de behoefte om over mijn priveleven te beginnen. In een paar zinnetjes probeer je me belachelijk te maken en verwacht je dat ik ook nog antwoord geef op een heel persoonlijke vraag? 'heb je kinderen?'

Richt jij je maar lekker op de topics en probeer eens inhoudelijk mee te doen ipv af en toe een beetje discussieleider te spelen en iedere discussie te verzieken door van het onderwerp af te wijken.
Het is er echt niet beter op geworden met jou, en je slavinnetje erbij.

III
28-10-07, 11:12
Wat ben jij doorzichtig.
Je gaat hier aanmatigend denken de leraar Nederlands te moeten uithangen.
Op niks af!
Die persoon heeft jou helemaal niets gedaan!
Ik wijs je erop...en nu ben ik de gefrustreerde?

En die vraag met die kinderen: als je die hebt, dan moet je die gaan opvoeden!
En vrouwen zijn slavinnen?
Interessante insteek!

Kun je het niet bij één nick houden?
Dag Ratelband: deze nick slinger ik ook op de lijst!

Slinger
28-10-07, 11:18
Geplaatst door III
Wat ben jij doorzichtig.
Je gaat hier aanmatigend denken de leraar Nederlands te moeten uithangen.
Op niks af!
Die persoon heeft jou helemaal niets gedaan!
Ik wijs je erop...en nu ben ik de gefrustreerde?

En die vraag met die kinderen: als je die hebt, dan moet je die gaan opvoeden!
En vrouwen zijn slavinnen?
Interessante insteek!

Kun je het niet bij één nick houden?
Dag Ratelband: deze nick slinger ik ook op de lijst!

Hij houdt niets meer over. :D

Sallahddin
28-10-07, 12:36
Geplaatst door Slinger
Je redenering klopt niet. Ik kan er een heel betoog op los laten maar het komt ongeveer neer op het commentaar van Knuppeltje, hierboven.



Ik heb al gewezen op een overeenkomst hierboven. Een andere overeenkomst zou kunnen zijn de afkeer van het gebruiken van afbeeldingen van God, in tegenstelling tot de R-K Kerk. Of er een rechtstreekse beïnvloeding was is mij niet duidelijk. In ieder geval heb ik er nog nooit een studie over gelezen.



In het algemeen keur ik het al te gemakkelijke gebruik van de woorden racisme en fascisme af. Het gevolg is dat ze helemaal niets meer betekenen. Het woord islamfascist werd door mij als scheldwoord gebruikt in antwoord op iemand die mij zionnazi noemde, alleen maar omdat ik een andere mening had dan hij. Uit mezelf zou ik het nooit gebruiken hoor. Als ik jou ermee beledigd heb, bied ik jou mijn excuses aan.



You too !

Ten eerste , wat betreft de bovenstaande issues:vrij wil van de mens, Gods al dan niet ingrijpen (de mens is de vervanger van God op aarde , plat & simpel gezegd weer: de mens hoort een soort "contract" met God te sluiten wat dat betreft en aan diens clausulen zich aan te houden...) ... nou, dat zijn van die uiterst ingewikkelde concepten waar men nog mee bezig is ( zelfs na 25 eeuwen filosofie, theologie en ander ... en nog steeds ...) :ik gaf slechts mijn kijk op de dingen ... normaal ga ik niet op in op zulke onderwerpen die moeilijk weer te leggen_te bewijzen zijn ...=die blijven van die open issues ....!

Bovendien: dat je gaat aanleunen bij die laf_goedkoop_ongeargumenteerd .. rhetoriek van die Knuppeltje (die baseert zich op mijn eigen beweringnen notabene ... die slechts speculaties zijn :lol: ... is uiterst ... verbazingwekkend & ...dom, no offense weer = daar gaat die Knuppeltje (wat een toepasselijk redelijk naam trouwens :lol: ,no offense !) er vanuit dat ik gelijk zou hebben = verkeerd uitganspunt =had die mijn beweringnen moeten proberen weer te leggen of ...te bewijzen_bevestigen = en... je gaat er mee akkoord , "lullig" ! ,no offense !

Wat betreft "Islamofascism" , stel ik je persoonlijk excuus zeer op prijs !

P.S.:ik ga niet iemand uitmaken voor wat die niet is (of voor wat iets dat niet bestaat of onjuist is : "neonnazi" bijv...) alleen omdat die ... mij uitmaakt voor wat ik niet ben(je bent toch geen "zionnazi" toch != wat is dat dan ???=trouwens da's weer een tegenpool van die "Islamfascism" lullig label = onjuist, onterecht...: linguistiek,ideologish,historish,wetenschappelijk .....) : het is alsof iemand zegt :ik ga die gast discrimineren omdat die mij discrimineert bijv: je wilt een groot onrecht _fout corrigeren met een even groot onrecht_fout = you're not any better then he is , the same goes for him then .... ik geef je niet de "les" hoor :tover: : i like to analyse & get to the bottom of things , that's all :to use my own thinking & words instead of relying on others'!

Which brings us to the following :

This same idiotic word : "Islamofascism" , or "Zionnazisme" .... + many others in the media now & then show how stupid poeple are in general:

Er wordt een term of term_combinatie "uitgevonden" door iemand voor politieke of andere redenen (ideologish....) ,deze term wordt vervolgens verspreden door de media =wordt een hype in no time :iedereen gaat het ge_misbruiken voor de 1 of andere politieke,ideologishe ...doeleinden of ander zonder er still bij te staan of zonder enig kritiek of nadenken :

Tegenwoordig , in deze consumptie maatschappijen ,mensen worden zo lui & dom dat die zelfs het eigen denken aan anderen over laten : de zgn vrij individu (je zou je dan afragen hoe vrij , onafhankelijk ... die "individu" is : moreel, mentaal , psychish, ....en in hoeverre die zgn individualiteit intact blijft en niet verloren gaat in de massa_denken_consumptie maatschappij =de individu wordt dus een soort massamens :je weet niet waar de individu kenmerken beginnen en waaar die massa invloeden op die individu eindigen ...) die een zgn centraal plaats krijgt (in theorie althans !) onder deze westerse zgn democratieen ( democratie=die een zeker gevaar loopt zodra de individu_volk niet meer echt vrij , onafhankelijk ... is = niet meer regeert , maar wordt gemanipuleerd ... op allerlei manieren door de media, de politiek ... de marketing :In america is de Psychologie van Freud bijv ge_misbruikt om mensen politiek en commercieel te manipuleren :manipulation of desires this time instead of ... needs ....= een soort à la Pavlov conditionnering en wel ... op het MENTAAL vlakte )!

Daaroom, is het zeer vitaal en belangrijk de eigen denken _gedrag ... onder de loep te nemen en zo veel mogelijk die te gaan "beschermen" tegen die massa_denken die wordt "uitgekookt" door de elite ... = en daaroom probeer ik ook altijd mijn eigen denken te gebruiken en mijn eigen woorden, in plaats van die papagaai_achtig herhalen_citeren van wat andere zeggen_beweren (citaten en ideen van anderen.... :gebruik ik als kritish referentie en kader , niet als surrogaat voor mijn eigen denken ...) !

Vroeger , had je van die fysiek slavernij, tegenwoordig van die ... MENTALE = the worst of the kind !

Ben benieuwd wat je erover denkt ...

Ik laat het bij deze !

Take care !

Slinger
28-10-07, 14:45
Geplaatst door Sallahddin
Ten eerste , wat betreft de bovenstaande issues:vrij wil van de mens, Gods al dan niet ingrijpen (de mens is de vervanger van God op aarde , plat & simpel gezegd weer: de mens hoort een soort "contract" met God te sluiten wat dat betreft en aan diens clausulen zich aan te houden...) ... nou, dat zijn van die uiterst ingewikkelde concepten waar men nog mee bezig is ( zelfs na 25 eeuwen filosofie, theologie en ander ... en nog steeds ...) :ik gaf slechts mijn kijk op de dingen ... normaal ga ik niet op in op zulke onderwerpen die moeilijk weer te leggen_te bewijzen zijn ...=die blijven van die open issues ....!

Bovendien: dat je gaat aanleunen bij die laf_goedkoop_ongeargumenteerd .. rhetoriek van die Knuppeltje (die baseert zich op mijn eigen beweringnen notabene ... die slechts speculaties zijn :lol: ... is uiterst ... verbazingwekkend & ...dom, no offense weer = daar gaat die Knuppeltje (wat een toepasselijk redelijk naam trouwens :lol: ,no offense !) er vanuit dat ik gelijk zou hebben = verkeerd uitganspunt =had die mijn beweringnen moeten proberen weer te leggen of ...te bewijzen_bevestigen = en... je gaat er mee akkoord , "lullig" ! ,no offense !

Wat betreft "Islamofascism" , stel ik je persoonlijk excuus zeer op prijs !

P.S.:ik ga niet iemand uitmaken voor wat die niet is (of voor wat iets dat niet bestaat of onjuist is : "neonnazi" bijv...) alleen omdat die ... mij uitmaakt voor wat ik niet ben(je bent toch geen "zionnazi" toch != wat is dat dan ???=trouwens da's weer een tegenpool van die "Islamfascism" lullig label = onjuist, onterecht...: linguistiek,ideologish,historish,wetenschappelijk .....) : het is alsof iemand zegt :ik ga die gast discrimineren omdat die mij discrimineert bijv: je wilt een groot onrecht _fout corrigeren met een even groot onrecht_fout = you're not any better then he is , the same goes for him then .... ik geef je niet de "les" hoor :tover: : i like to analyse & get to the bottom of things , that's all :to use my own thinking & words instead of relying on others'!

Which brings us to the following :

This same idiotic word : "Islamofascism" , or "Zionnazisme" .... + many others in the media now & then show how stupid poeple are in general:

Er wordt een term of term_combinatie "uitgevonden" door iemand voor politieke of andere redenen (ideologish....) ,deze term wordt vervolgens verspreden door de media =wordt een hype in no time :iedereen gaat het ge_misbruiken voor de 1 of andere politieke,ideologishe ...doeleinden of ander zonder er still bij te staan of zonder enig kritiek of nadenken :

Tegenwoordig , in deze consumptie maatschappijen ,mensen worden zo lui & dom dat die zelfs het eigen denken aan anderen over laten : de zgn vrij individu (je zou je dan afragen hoe vrij , onafhankelijk ... die "individu" is : moreel, mentaal , psychish, ....en in hoeverre die zgn individualiteit intact blijft en niet verloren gaat in de massa_denken_consumptie maatschappij =de individu wordt dus een soort massamens :je weet niet waar de individu kenmerken beginnen en waaar die massa invloeden op die individu eindigen ...) die een zgn centraal plaats krijgt (in theorie althans !) onder deze westerse zgn democratieen ( democratie=die een zeker gevaar loopt zodra de individu_volk niet meer echt vrij , onafhankelijk ... is = niet meer regeert , maar wordt gemanipuleerd ... op allerlei manieren door de media, de politiek ... de marketing :In america is de Psychologie van Freud bijv ge_misbruikt om mensen politiek en commercieel te manipuleren :manipulation of desires this time instead of ... needs ....= een soort à la Pavlov conditionnering en wel ... op het MENTAAL vlakte )!

Daaroom, is het zeer vitaal en belangrijk de eigen denken _gedrag ... onder de loep te nemen en zo veel mogelijk die te gaan "beschermen" tegen die massa_denken die wordt "uitgekookt" door de elite ... = en daaroom probeer ik ook altijd mijn eigen denken te gebruiken en mijn eigen woorden, in plaats van die papagaai_achtig herhalen_citeren van wat andere zeggen_beweren (citaten en ideen van anderen.... :gebruik ik als kritish referentie en kader , niet als surrogaat voor mijn eigen denken ...) !

Vroeger , had je van die fysiek slavernij, tegenwoordig van die ... MENTALE = the worst of the kind !

Ben benieuwd wat je erover denkt ...

Ik laat het bij deze !

Take care !

Je hebt zeker de film The Matrix gezien?
Je kritiek op de massamens in de democratie is niet nieuw. In de jaren '60 en '70 klonk het op precies dezelfde manier. Men was bang voor manipulatie. Die kritiek kwam uit een bepaalde ideologische hoek met boter op het hoofd. Nu zien we eigenlijk hetzelfde. En de hoek waaruit het nu komt is weer verdacht. Ondanks de mogelijke kritiek is bewezen dat de democratische samenleving steeds weer in staat is zich te vernieuwen. Nieuwe impulsen krijgen steeds weer een kans. Natuurlijk zullen er meelopers zijn. Is dat zo erg? Voortrekkers zijn er ook, vooral in de USA, de moeder der democratieën. Woodward en Bernstein zullen altijd weer opstaan.

Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor mentale slavernij maar dan moet je uitkijken dat je vermeende afhankelijkheid niet inruilt voor een andere, die nog veel erger is.

Je kunt pas goed functioneren als individu binnen een gemeenschap. Daarvoor zul je toch een bepaalde gehechtheid moeten kennen. Dat hoeft geen kritiekloze onderwerping te zijn, maar een gevoel van verbondenheid met de omgeving waar je deel van uitmaakt kan geen kwaad, ook als er een een legermacht uitgezonden wordt naar een ander deel van de wereld. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat er niet gediscussieerd kan worden over voors en tegens.

super ick
28-10-07, 21:24
Geplaatst door III
Wat ben jij doorzichtig.
Je gaat hier aanmatigend denken de leraar Nederlands te moeten uithangen.
Op niks af!
Die persoon heeft jou helemaal niets gedaan!
Ik wijs je erop...en nu ben ik de gefrustreerde?

En die vraag met die kinderen: als je die hebt, dan moet je die gaan opvoeden!
En vrouwen zijn slavinnen?
Interessante insteek!

Kun je het niet bij één nick houden?
Dag Ratelband: deze nick slinger ik ook op de lijst!

Als ik reageer en jou wordt niets gevraagd, wie ben jij dan om te denken zgn. in te moeten grijpen? Maak zelf eens een punt, dat heb ik je nl. nog nergens zien doen.

Hoe jij denkt uit enkele post te kunnen concluderen dat ik mijn kinderen eens op moet gaan voeden is echt een complete hersenspinsel.

Jou vraag of ik het niet bij 1 nick kan houden is helemaal volkomen uit de lucht gegrepen.
Misschien moet je eens een computercursus gaan volgen. Het is namelijk heel makkelijk te controleren.
Ik geef bij deze beheer mijn volledige toestemming om mijn andere nick (die ik niet heb) openbaar te maken, naar jou te mailen of op een andere wijze openbaar te maken.

Jij bent hier degene die zit te praten met iemand met hetzelfde ip-adres. Over huichelachtig en zielig gesproken. Stakker!

Red Sonja
28-10-07, 22:21
Geplaatst door super ick
... je slavinnetje erbij.

Ach kijk, ons kruiskrabberig seksistisch forummietje heeft de dunne stront weer uit zijn mond laten lopen. :zozo:

Niet teveel met je hoofd achterover hoor, straks stik je er nog in.
Die lol gun je je Stormfrontvriendinnetjes toch niet? :hihi:

Red Sonja
28-10-07, 22:26
[QUTE]Geplaatst door Slinger
Je hebt zeker de film The Matrix gezien?
[/QUOTE]

Aan je slaapverwekkende klisjee-braakseltekst is te merken dat deze Holywoodprul het enige is wat jij gezien hebt.

Je kan hoog en laag springen, maar Sallahddin slaat met zijn betoog de spijker op zijn kop.

Sallahddin
29-10-07, 13:20
Geplaatst door Slinger
Je hebt zeker de film The Matrix gezien?
Je kritiek op de massamens in de democratie is niet nieuw. In de jaren '60 en '70 klonk het op precies dezelfde manier. Men was bang voor manipulatie. Die kritiek kwam uit een bepaalde ideologische hoek met boter op het hoofd. Nu zien we eigenlijk hetzelfde. En de hoek waaruit het nu komt is weer verdacht. Ondanks de mogelijke kritiek is bewezen dat de democratische samenleving steeds weer in staat is zich te vernieuwen. Nieuwe impulsen krijgen steeds weer een kans. Natuurlijk zullen er meelopers zijn. Is dat zo erg? Voortrekkers zijn er ook, vooral in de USA, de moeder der democratieën. Woodward en Bernstein zullen altijd weer opstaan.

Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor mentale slavernij maar dan moet je uitkijken dat je vermeende afhankelijkheid niet inruilt voor een andere, die nog veel erger is.

Je kunt pas goed functioneren als individu binnen een gemeenschap. Daarvoor zul je toch een bepaalde gehechtheid moeten kennen. Dat hoeft geen kritiekloze onderwerping te zijn, maar een gevoel van verbondenheid met de omgeving waar je deel van uitmaakt kan geen kwaad, ook als er een een legermacht uitgezonden wordt naar een ander deel van de wereld. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat er niet gediscussieerd kan worden over voors en tegens.

"The Matrix"???: nou ,da's wel een ander soort caricaturaal onrealistish schematish science fiction ....achtig kijk op de dingen . :regie: : doe maar niet zo ironish : escapades weer!!! : het is wel en soort( extreem) ...."voorbeeld" in "de geest maar toch ook niet weer : ik heb het over menselijke elites , geen slimme machines ... :lol: " = (=in principe, maar ook weer niet in de richting die ik bedoel !) : ik heb het zeker niet over een "geheim elite raad commissie of wat dan ook " die plannen of "complotten " gaat "uitkoken" om de mensheid onder toom of soort "mentaal en ander slavernij" controle te houden via mentale en andere soorten conditionnering , absoluut niet !!! :lol: :

Ik bedoel dat meeste mensen niet meer echt kritish (zelfs niet ééns denken!) denken maar zijn zo lui en dom aan het woorden dat die gewoon van die mentaal "klaar_fast_food_maaltijden" gaan kopen = massaal consumptie: v.d. media, intellectueel elite , politiek ... (ideeen hypen , citaten van "prominente denkers", intellectuelen ... zonder enig vorm van nadenken of kritiek...) !

Nou, jongen : ik had in gedachten deze discussie op het principieel abstract niveau te gaan voeren , maar je komt weer met een ander soort escapade weer : weer een ander : : ideologish kleuren van de in oorsprong PRINCIPIEEL discussie en van die "niet zo subtiel" insinuaties " jegens mijn eigen gedachtengoed .... :lol: :lole: : nice try ! :tover: : en ik ken de balans wel hanteren en altijd weer herstellen tussen mijn eigen denken en die gedachtengoed van mijn eigen gemeenschap : kwestie van "fijn kunst" , veel nadenken ....en dat kost me weinig moeite en daar vind ik veels te veel minder make_believe , desinformatie , propaganda ... in vergelijking met de westerse zgn empiristish_rationneel denken (by the way: Brits Filosoof Locke is de grondlegger van empirisme voor je info_data... no offense weer ...) !

En ... natuurlijk , heb je wel een soort band met je gemeenschap .... (daar heb ik het niet over weer !) : maar je moet wel oppassen dat je eigen "gemeenschap" je gaat manipuleren ,ge_misbruiken (propaganda_desinformatie ....) voor ideologish, politieke en andere doeleinden tegen andere medemensen_zgn_"vijanden" ....

Bovendien: dat westerse democratie absoluut GEEN gevaar loopt en dat het volk "regeert"= in theorie althans , is een kwestie van relativeren , perspectieven , invalshoeken ...= de tijd van de individu is verleden tijd = in dictaturen is de economish macht door de politiek macht geabsorbeerd , in de huidige westerse democratieen zie je de neiging tot het tegenovergestelde, namelijk dat : de politiek macht wordt straks onvermijdelijk =kwestie van tijd dus, door de economish macht geabsorbeerd = soort totalitarisme van de economish elite =macht & dominatie = geen democratie dan weer =mega concerns , multinationals ...plat gezegd: de economie gaat dan (doet het al !) bijna alles bepalen : moraal, ethiek ... zelfs je eigen manier van denken , kleden ... kom ik op terug dan :

( politiek en marketing , onder ander , in de VS ge_misbruiken , manipuleren mensen , psychish en mentaal : had ik je verteld ...=Freudian manipulation of desires instead of needs ...)

Dus,de uitganspunt dat westerse democratie geen gevaar loopt mede door het "feit" dat die telkens & weer zich kan vernieuwen

(by the way: British democratie IS de moeder der democratieen, niet de Amerikaanse zoals je beweert ...=vooraal Britse filosoof Locke was DE inspiratie bron genomen voor het schrijven en laten ontstaan van de American constitution, democratie ..., plat en simpel gezegd ...= the founding fathers van de VS zijn meestaal Brits ...)

is gedeeltelijk waar en weer alsof je het hoofd in het zand gaat verbergen : ECONOMIE is de drijfveer (logish ontwikkeling_resultaat van de praktish erfenis van empirisme ...) en "motor" achter die zgn democratieen (In de psychologie beweert Freud bijv. dat sex is DE drijfveer achter alle menselijk gedrag !!!! :tover: slechts gebaseerd op eigen verzonnen fabeltjes en mythen die als "wetenschappelijke waarheden" worden genomen en die zijn al lang weerlegd natuurlijk , maar sommige mensen blijven hardnekkig erin geloven : de economie elite vervangt dat met de almacht van de economie en ge_misbruikt sex en ander voor eigen doeleinden....... =macht & dominatie =bijna ALLES moet wijken voor die economie en sex is ook niet meer weg te denken van die economie :vereist nader uitleg: later dus!) = bijna is alles terug te voeren naar de economie , deze bepaalt bijna alles in je westerse maatschappijen : zelfs de moraal, ethiek, ... je manier van denken, kleden , eten ....= een soort mentaal & psychish TOTALITARISME van de economish elite (multinationals, mega_concerns, ... zelfs de oorlog wordt straks ge...prevatiseerd : kijk's naar al die American security companies in Irak bijv.: Blackwater , is de meest bekend : uses mercenaries from all around the world to do the job regular conventionnal armies cannot do & without restrictions , laws_rules , morality, ethics... for .... money : daar gaat de loyaliteit naartoe...straks ....economie=business=money=macht + deze economie heeft steeds meer markten ... nodig = GLOBALISATIE_AMERIKKANISATIE bijv.)!

Kortom: ALLES moet wijken voor de economie zelfs en VOORAAL religie met haar moraal, ethiek ... ge_verboden....=vooraal Islam =not good for the business , andere religies zijn al lang geneutraliseerd _geseculariseerd ...alleen Islam nog niet helemaal ...

(bij gebrek aan tijd , ga ik dus een direkt korter weg nemen in plaats van al deze en weer andere die ik achterweg gedwongen zal laten...= noodzakelijke omwegen _uitleg_illustratieve _hypothesen... (hoef ik niet in te treden in die peretentieus ingewikkeld accademish intellectueel terminologie ... laten wij het maar simpel en eenvoudig houden...) !

Maar even ter aanvulling en illustratie : had ik al elders op een en ander topic/s bewezen (Seculier islam,o.a., geloof ik !) dat secularisme en westerse zgn liberaal democratie is een dekmantel voor macht & dominatie is (in de huidige actualiteiten kan je dat in Irak bijv. "treffen" =de VS zgn bevrijding van Irak onder de tegenwoordig zeer bekend dekmantel van vrijheid, democratie, mensen_rechten... = eigenlijk olie en de down to earth ...rest !)!

Kortom: westerse secularisme in de zin van : "iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk" (plat en simpel gezegd weer !) ... leidt eerst naar pragmatish_utilitair ... democratie en vervolgens geeft meer ruimte voor geraffineerd macht_usurpators zoals de economie elite om haar slag te slaan = da's de FUNDAMENTEEL zwakte van die democratie ,dan krijg je van die subtiel mentaal_psychish totalitarisme die de macht overneemt en houdt zich verborgen achter de façade van democratie en manipuleert die conform eigen wensen _ambities....=geraffineerd subtiel macht & dominatie achter democratie die slechts een façade wordt =een dekmantel ...

Dus: alles moet wijken voor die almacht van de economie = het gefabriceerd_verzonnen strijd conflict van Islam vs het westen is weer een dekmantel voor deze economie totalitarisme macht & dominatie van de wereld = Islam_is bijna de enig overgebleven "ideologish sterk" obstakel die moet "verwijderd " worden , op communnistish china, cuba ... en weinig andere minder ideologish irrelevanten na (Islam qua "system of values" : moraal, ethiek, ver_geboden...in de politiek,economie, sociaal....= not good for the business .. :lol: ) , of beter gezegd : te neutraliseren =seculariseren =verwijderen uit de economie, politiek ,sociaal, ... van islamitish landen en "gevangen houden " in die heel klein "cel" _ruimte _reservaat = prive sfeer =scheiding van staat en ...moskee... dus Islamitish landen =markten en macht & dominatie gebieden voor het westen ...een heel onderwerp op zich dus !

Islam vs het westen is een fabricatie en verzinsel = als dekmantel wordt ge_misbruikt voor macht en dominatie en andere doeleinden : globalisatie (je hoort niets meer bijv. over die zgn globaal strijd tegen globalisatie... =waaroom niet volgens jij ??= stof om over na te denken .....)...

Islam is niet de agressor = Islam is PEACE dus (snap je eindelijk de heel noodzakkelijk omweg_illustratie ??? ) ,tenzij die aangevallen wordt op de 1 of ander manier = het westen valt de Islam aan op allerlei fronten,manieren dus :militair,ideologish,cultureel,politiek,economish ...

Laat ik het maar bij deze , je kan veel afzonderlijke onderwerpen van maken uit deze bovenstaande ,en afzonderlijk uitleggen ,demonstreren,illustreren ... maar dat zou veels te veel tijd in beslag nemen , daaroom vind je hiero soms van die incomplete illustratie en ander ...= i hope u finally do get to see the... whole big pic!



Vanwege weinig tijd , wordt vervolgd : werd haastig geschreven : al bij voorbaat excuus voor de onvermijdelijke fouten en ander .....

Take care!

super ick
29-10-07, 13:31
Geplaatst door Red Sonja
Ach kijk, ons kruiskrabberig seksistisch forummietje heeft de dunne stront weer uit zijn mond laten lopen. :zozo:

Niet teveel met je hoofd achterover hoor, straks stik je er nog in.
Die lol gun je je Stormfrontvriendinnetjes toch niet? :hihi:

Nog een slavinnetje dat achterlijke beschuldigingen uit.

Sallahddin
30-10-07, 12:15
Geplaatst door Red Sonja
[QUTE]Geplaatst door Slinger
Je hebt zeker de film The Matrix gezien?


Aan je slaapverwekkende klisjee-braakseltekst is te merken dat deze Holywoodprul het enige is wat jij gezien hebt.

Je kan hoog en laag springen, maar Sallahddin slaat met zijn betoog de spijker op zijn kop. [/QUOTE]





Thanks, lady! :rood: : ik doe mijn best,weet ik niet ! ....meer voor mijn eigen "mentaal" en ander ontwikkeling, ... "onrecht proberen recht te zetten" (een soort realistish Don Quichotte dan ....... :lol: ) "opkomen" voor mijn eigen geloof (hoeft per se niet ,Islam heeft geen "verdediging" nodig, in principe, van wie dan ook ,plat gezegd!) en mijn eigen gemeenschap (Marokkanen : "verdediging" is wel hard nodig hiero...) voor de rest ... pfff... maak jij niet druk, laat je niet gek maken :gewoon negeren of ... op diens plaats terug zetten :vlammen: ...

Take care!

Sallahddin
30-10-07, 12:25
Nou,Slinger : wat denk je erover ??? (wat betreft mijn "latest answer" to your latest reaction ... :lol: !) :dit is slechts een PRINCIPIEEL discussie hoor , no show_off, ego_trips ... or any kind of "mental_prostitution" or other :lol: = it's also out of intellectual curiosity .... do not tell me: "curiosity killed the cat" , it sure won't kill any of us , don't u think ??? :zwaai:

Sallahddin
30-10-07, 12:36
Geplaatst door Slinger



Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor mentale slavernij maar dan moet je uitkijken dat je vermeende afhankelijkheid niet inruilt voor een andere, die nog veel erger is.


.

Mentaal en ander slavernij ??? : juist :

Ik heb het over het westen namelijk , slimmerik ! :lol: = je zou je dan meer zorgen gaan maken over je eigen "mentaal_psychish" ...ideologish gezondheid _onafhankelijkheid_vrijheid en die van meest westerse mensen =daar heb ik het over !!!! :denk:

Dat snap je wel , maar je gaat weer proberen dat te ontkennen door ironie of van die insinuaties ... nice try :lol: : why don't u talk straight & confront your own reality & demons ??? :tover:

wat betreft mijn eigen gedachtengoed , zit ik wel min of meer goed hoor : bijna waterdicht dan ..... :zwaai: kan ik niet zeggen van die van je helaas , no offense : kan niet anders : maar wij kunnen toch weer van elkaar leren , misschien zit ik er naast weer !!! :tover: :lol:

Slinger
30-10-07, 16:21
Geplaatst door Sallahddin
"The Matrix"???: nou ,da's wel een ander soort caricaturaal onrealistish schematish science fiction ....achtig kijk op de dingen . :regie: : doe maar niet zo ironish : escapades weer!!! : het is wel en soort( extreem) ...."voorbeeld" in "de geest maar toch ook niet weer : ik heb het over menselijke elites , geen slimme machines ... :lol: " = (=in principe, maar ook weer niet in de richting die ik bedoel !) : ik heb het zeker niet over een "geheim elite raad commissie of wat dan ook " die plannen of "complotten " gaat "uitkoken" om de mensheid onder toom of soort "mentaal en ander slavernij" controle te houden via mentale en andere soorten conditionnering , absoluut niet !!! :lol: :

Ik bedoel dat meeste mensen niet meer echt kritish (zelfs niet ééns denken!) denken maar zijn zo lui en dom aan het woorden dat die gewoon van die mentaal "klaar_fast_food_maaltijden" gaan kopen = massaal consumptie: v.d. media, intellectueel elite , politiek ... (ideeen hypen , citaten van "prominente denkers", intellectuelen ... zonder enig vorm van nadenken of kritiek...) !

Nou, jongen : ik had in gedachten deze discussie op het principieel abstract niveau te gaan voeren , maar je komt weer met een ander soort escapade weer : weer een ander : : ideologish kleuren van de in oorsprong PRINCIPIEEL discussie en van die "niet zo subtiel" insinuaties " jegens mijn eigen gedachtengoed .... :lol: :lole: : nice try ! :tover: : en ik ken de balans wel hanteren en altijd weer herstellen tussen mijn eigen denken en die gedachtengoed van mijn eigen gemeenschap : kwestie van "fijn kunst" , veel nadenken ....en dat kost me weinig moeite en daar vind ik veels te veel minder make_believe , desinformatie , propaganda ... in vergelijking met de westerse zgn empiristish_rationneel denken (by the way: Brits Filosoof Locke is de grondlegger van empirisme voor je info_data... no offense weer ...) !

En ... natuurlijk , heb je wel een soort band met je gemeenschap .... (daar heb ik het niet over weer !) : maar je moet wel oppassen dat je eigen "gemeenschap" je gaat manipuleren ,ge_misbruiken (propaganda_desinformatie ....) voor ideologish, politieke en andere doeleinden tegen andere medemensen_zgn_"vijanden" ....

Bovendien: dat westerse democratie absoluut GEEN gevaar loopt en dat het volk "regeert"= in theorie althans , is een kwestie van relativeren , perspectieven , invalshoeken ...= de tijd van de individu is verleden tijd = in dictaturen is de economish macht door de politiek macht geabsorbeerd , in de huidige westerse democratieen zie je de neiging tot het tegenovergestelde, namelijk dat : de politiek macht wordt straks onvermijdelijk =kwestie van tijd dus, door de economish macht geabsorbeerd = soort totalitarisme van de economish elite =macht & dominatie = geen democratie dan weer =mega concerns , multinationals ...plat gezegd: de economie gaat dan (doet het al !) bijna alles bepalen : moraal, ethiek ... zelfs je eigen manier van denken , kleden ... kom ik op terug dan :

( politiek en marketing , onder ander , in de VS ge_misbruiken , manipuleren mensen , psychish en mentaal : had ik je verteld ...=Freudian manipulation of desires instead of needs ...)

Dus,de uitganspunt dat westerse democratie geen gevaar loopt mede door het "feit" dat die telkens & weer zich kan vernieuwen

(by the way: British democratie IS de moeder der democratieen, niet de Amerikaanse zoals je beweert ...=vooraal Britse filosoof Locke was DE inspiratie bron genomen voor het schrijven en laten ontstaan van de American constitution, democratie ..., plat en simpel gezegd ...= the founding fathers van de VS zijn meestaal Brits ...)

is gedeeltelijk waar en weer alsof je het hoofd in het zand gaat verbergen : ECONOMIE is de drijfveer (logish ontwikkeling_resultaat van de praktish erfenis van empirisme ...) en "motor" achter die zgn democratieen (In de psychologie beweert Freud bijv. dat sex is DE drijfveer achter alle menselijk gedrag !!!! :tover: slechts gebaseerd op eigen verzonnen fabeltjes en mythen die als "wetenschappelijke waarheden" worden genomen en die zijn al lang weerlegd natuurlijk , maar sommige mensen blijven hardnekkig erin geloven : de economie elite vervangt dat met de almacht van de economie en ge_misbruikt sex en ander voor eigen doeleinden....... =macht & dominatie =bijna ALLES moet wijken voor die economie en sex is ook niet meer weg te denken van die economie :vereist nader uitleg: later dus!) = bijna is alles terug te voeren naar de economie , deze bepaalt bijna alles in je westerse maatschappijen : zelfs de moraal, ethiek, ... je manier van denken, kleden , eten ....= een soort mentaal & psychish TOTALITARISME van de economish elite (multinationals, mega_concerns, ... zelfs de oorlog wordt straks ge...prevatiseerd : kijk's naar al die American security companies in Irak bijv.: Blackwater , is de meest bekend : uses mercenaries from all around the world to do the job regular conventionnal armies cannot do & without restrictions , laws_rules , morality, ethics... for .... money : daar gaat de loyaliteit naartoe...straks ....economie=business=money=macht + deze economie heeft steeds meer markten ... nodig = GLOBALISATIE_AMERIKKANISATIE bijv.)!

Kortom: ALLES moet wijken voor de economie zelfs en VOORAAL religie met haar moraal, ethiek ... ge_verboden....=vooraal Islam =not good for the business , andere religies zijn al lang geneutraliseerd _geseculariseerd ...alleen Islam nog niet helemaal ...

(bij gebrek aan tijd , ga ik dus een direkt korter weg nemen in plaats van al deze en weer andere die ik achterweg gedwongen zal laten...= noodzakelijke omwegen _uitleg_illustratieve _hypothesen... (hoef ik niet in te treden in die peretentieus ingewikkeld accademish intellectueel terminologie ... laten wij het maar simpel en eenvoudig houden...) !

Maar even ter aanvulling en illustratie : had ik al elders op een en ander topic/s bewezen (Seculier islam,o.a., geloof ik !) dat secularisme en westerse zgn liberaal democratie is een dekmantel voor macht & dominatie is (in de huidige actualiteiten kan je dat in Irak bijv. "treffen" =de VS zgn bevrijding van Irak onder de tegenwoordig zeer bekend dekmantel van vrijheid, democratie, mensen_rechten... = eigenlijk olie en de down to earth ...rest !)!

Kortom: westerse secularisme in de zin van : "iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk" (plat en simpel gezegd weer !) ... leidt eerst naar pragmatish_utilitair ... democratie en vervolgens geeft meer ruimte voor geraffineerd macht_usurpators zoals de economie elite om haar slag te slaan = da's de FUNDAMENTEEL zwakte van die democratie ,dan krijg je van die subtiel mentaal_psychish totalitarisme die de macht overneemt en houdt zich verborgen achter de façade van democratie en manipuleert die conform eigen wensen _ambities....=geraffineerd subtiel macht & dominatie achter democratie die slechts een façade wordt =een dekmantel ...

Dus: alles moet wijken voor die almacht van de economie = het gefabriceerd_verzonnen strijd conflict van Islam vs het westen is weer een dekmantel voor deze economie totalitarisme macht & dominatie van de wereld = Islam_is bijna de enig overgebleven "ideologish sterk" obstakel die moet "verwijderd " worden , op communnistish china, cuba ... en weinig andere minder ideologish irrelevanten na (Islam qua "system of values" : moraal, ethiek, ver_geboden...in de politiek,economie, sociaal....= not good for the business .. :lol: ) , of beter gezegd : te neutraliseren =seculariseren =verwijderen uit de economie, politiek ,sociaal, ... van islamitish landen en "gevangen houden " in die heel klein "cel" _ruimte _reservaat = prive sfeer =scheiding van staat en ...moskee... dus Islamitish landen =markten en macht & dominatie gebieden voor het westen ...een heel onderwerp op zich dus !

Islam vs het westen is een fabricatie en verzinsel = als dekmantel wordt ge_misbruikt voor macht en dominatie en andere doeleinden : globalisatie (je hoort niets meer bijv. over die zgn globaal strijd tegen globalisatie... =waaroom niet volgens jij ??= stof om over na te denken .....)...

Islam is niet de agressor = Islam is PEACE dus (snap je eindelijk de heel noodzakkelijk omweg_illustratie ??? ) ,tenzij die aangevallen wordt op de 1 of ander manier = het westen valt de Islam aan op allerlei fronten,manieren dus :militair,ideologish,cultureel,politiek,economish ...

Laat ik het maar bij deze , je kan veel afzonderlijke onderwerpen van maken uit deze bovenstaande ,en afzonderlijk uitleggen ,demonstreren,illustreren ... maar dat zou veels te veel tijd in beslag nemen , daaroom vind je hiero soms van die incomplete illustratie en ander ...= i hope u finally do get to see the... whole big pic!



Vanwege weinig tijd , wordt vervolgd : werd haastig geschreven : al bij voorbaat excuus voor de onvermijdelijke fouten en ander .....

Take care!


Ik deel je pessimistische visie op onze westerse maatschappij niet. Wel is het zo dat in alle aspecten van het leven, politiek, kunst, wetenschap, filosofie, etc. alles al eens een keer is geweest. Maar veel mensen zijn zich aan het bezinnen waar we met onze samenleving naar toe moeten. Dat geldt voor politieke kwesties op de korte termijn maar ook op zaken die op de lange termijn spelen. Iedereen heeft wel een mening. Lees de kranten in Nederland. In Amerika zie je hetzelfde, zie bijvoorbeeld de website New York Times. Nog nooit zijn velen op zo veel gebieden actief geweest. Wat wel waar is, is dat er geen grote allesomvattende stelsels meer bestaan. Mensen kiezen zelf voor een kring van gelijkgestemden. Misschien kunnen we over een aantal jaren wel een overkoepelende visie herkennen.
Een kenmerk van onze huidige tijd is dat mensen zich geen knollen voor citroenen laten verkopen, ze zijn geneigd om zelf na te denken. Als door sommigen bijvoorbeeld hard gebruld wordt dat Israël slecht is en dat de zionisten de dood verdienen, dan lopen mensen niet zo maar achter die slogans aan. Propaganda en eenzijdige voorlichting heeft dus minder effect dan in de vorige eeuw. Veel mensen in het westen, hoewel dat niet voor iedereen geldt, laten zich niet zo gemakkelijk gebruiken voor een verborgen politieke agenda en kijken wat er werkelijk aan de hand is. Voorbeeld: je kunt wel duizend keer zeggen dat islam vrede betekent (het eigenlijke onderwerp van dit topic) maar de mensen kijken toch wat er werkelijk gebeurt. Dat vind ik een groot voordeel en eigenlijk wel een sympathiek trekje.

Sallahddin
31-10-07, 17:20
Geplaatst door Slinger
Ik deel je pessimistische visie op onze westerse maatschappij niet. Wel is het zo dat in alle aspecten van het leven, politiek, kunst, wetenschap, filosofie, etc. alles al eens een keer is geweest. Maar veel mensen zijn zich aan het bezinnen waar we met onze samenleving naar toe moeten. Dat geldt voor politieke kwesties op de korte termijn maar ook op zaken die op de lange termijn spelen. Iedereen heeft wel een mening. Lees de kranten in Nederland. In Amerika zie je hetzelfde, zie bijvoorbeeld de website New York Times. Nog nooit zijn velen op zo veel gebieden actief geweest. Wat wel waar is, is dat er geen grote allesomvattende stelsels meer bestaan. Mensen kiezen zelf voor een kring van gelijkgestemden. Misschien kunnen we over een aantal jaren wel een overkoepelende visie herkennen.
Een kenmerk van onze huidige tijd is dat mensen zich geen knollen voor citroenen laten verkopen, ze zijn geneigd om zelf na te denken. Als door sommigen bijvoorbeeld hard gebruld wordt dat Israël slecht is en dat de zionisten de dood verdienen, dan lopen mensen niet zo maar achter die slogans aan. Propaganda en eenzijdige voorlichting heeft dus minder effect dan in de vorige eeuw. Veel mensen in het westen, hoewel dat niet voor iedereen geldt, laten zich niet zo gemakkelijk gebruiken voor een verborgen politieke agenda en kijken wat er werkelijk aan de hand is. Voorbeeld: je kunt wel duizend keer zeggen dat islam vrede betekent (het eigenlijke onderwerp van dit topic) maar de mensen kijken toch wat er werkelijk gebeurt. Dat vind ik een groot voordeel en eigenlijk wel een sympathiek trekje.

Westerse propaganda en mentaal conditionnering_brainwash van eigen burgers voor politieke,ideologish en andere doeleinden ... neemt geraffineerde vormen aan en doet die eenvoudig propaganda _make_believe van vroeger seculaire dicataturen als kinderspel lijken : een heel onderwerp op zich :had ik al op mijn vorige posts op deze topic indicaties erover gegeven !

Westerse zgn publiek opinie is meestaal al van tevoren gemanipuleerd door de main_stream media, de politiek , marketing ...(Freudiaanse psychologie wordt ge_misbruikt om die opinie bij te sturen conform de wensen_humeuren_eisen ... van de politiek, marketing.... : voorbeeld : de VS, om maar te zwijgen over de andere conventioneel mentaal brainwash van de massa door diezelfde politiek, marketing, main_stream media... = dat je soms je afvraagt in hoeverre is die publieke opinie of opinie peilingnen "onafhankelijk_vrij _objectief_wetenschappelijk" zijn = gevolg_oorzaak principe is hier omgekeerd ! :lol: )!

Maar... dat neemt absoluut niet weg het feit dat er toch (vanzelfsprekend : generalisatie is een onwetenschappelijk denkfout= er zijn er altijd van die integere_alert mensen die de "trucs" en brainwash verwerpen en doorzien en tegenaan gaan vechten ...=die bestaan in alle maatschappijen en tijden ...) gewone mensen,organisaties, intellectuelen ,denkers ,wijze mensen , filosofen,KLOKKENLUIDERS .... zijn in het westen die het gevaar signaleren en ontmaskeren +tegen aan vechten = maar die zijn voorlopig in de minderheid ...

Ik "hoor" sommige prikkers hiero zeggen : "rede is het alternatief voor macht" :dat klopt , maar toch niet helemaal =rede kan juist ook ge_misbruikt ,gemanipuleerd worden voor ... macht (rede is geen monopolie van wie of wat dan ook !) !) : maar die prikkers in kwestie (Olive bijv.,o.a.) hebben dus niet door of hebben uit het oog verloren het feit dat zelfs rede kan gemanipuleerd, ge_misbruikt worden juist voor macht & dominatie doeleinden : alle stelsels_systemen (seculair of religieus, met of zonder rede_waarde als centraal "bron" van denken_inspiratie...) ontsnapten er niet aan aan misbruik , manipulatie en zelfs ... veraad van de geest_ oorspronkelijkheid_roots__originaliteit van al die systemen, dus westerse democratie juist ook niet (op nog geraffineerder "wetenschappelijk" manieren dan ooit tevoren , dat het meestaal heel moeilijk voor gewone mensen dat te kunnen snappen, doorzien, ontmaskeren, ontcijferen, kraken ...=juist rede biedt veel meer ruimte voor bedrog en tegen bedrog, info_desinfo, waarheid_leugen .... = dat je soms de "wwarheid" niet van de leugen kunt onderscheiden ...)! .... boeiend onderwerp ; maar ik laat het voorlopig bij deze !

Even iets anders :

Even een paar elementaire feiten op rijtje , voor de duidelijkheid :

I told you : respect voor mij is geen synoniem van hypocrisie, censuur, auto_censuur , politiek_correctheid, de "waarheid" achter houden ...

En... vrijheid van meningsuiting is geen 1 richtingsverkeer door het westen gemonopoliseerd waarde_vrijheid _begrip ...

Take a deep breath : :lole: do not get emotionnal on me : :lol:

Try to share these thoughts with me & ... correct me if i'm wrong : kwetsen_beledigen ... is niet mijn bedoeling_intentie =principieel zo veel mogelijk objectief discussie :

Zionisme is maar een ideologie,geen religie : die kan juist dus weerlegd worden=zionisme is een racistish apartheidsachtig terroristish usurpator ...ideologie (tot voor kort geleden :was zionisme gelijk aan racisme in de ogen van de VN bijv.: maar dat werd geschrapt uit de VN charter voor politieke en andere redenen ,vooraal onder druk van de VS) !

Israel is een "usurpator" imperialistish terroristish staat die nog steeds imperialistish ambities vertoont.... !

Israel & zionisme bekritiseren (anti_israel, anti_zionisme!) zijn geen synoniemen van antisemitisme : je hebt bovendien ook van die orthodoxe joden die EN anti_zionisme zijn en sterker nog: zijn zelfs tegen de stichting van de staat Israel =beyond anti_Israel ....

Israel is de grootste historish moreel onrecht in het midden_oosten : niet voor niets hadden zionisten EERST niet aan palestina gedacht als toekomstig haven_land voor de joden , maar aan ....Argentina , Oeganda ...

Israel krijgt een soort "immuniteit_carte_blanche" voor al haar misdaden, oorlogsmisdaden, staatsterrorisme,genocides tegen de palestijnen , schendingen van internationaal recht_akkoorden, het aan haar laars lappen van tientallen VN resoluties , bezet nog steeds arabish land : palestina, Syrian Golan_height ,Libanese Shebaa farms ....

De lijst is lang : niet gek of verbazingswekkend dus is dat Israel het object van zo veel haat (=that's an understatement!) is in de arabish_Islamitish werelden en elders ....!

Kortom : ik vind de label "zionazisme " wel "toepasselijk" op de situatie van israel _zionisme op de 1 of ander manier (just kidding! :lol:) , nee, ik bedoel : ik zie achteraf en na nader_inzien_inzicht ... or whatever...ik zie dat zionisme

(en dus Israel als de praktish vertaling van zionisme !)

veel kenmerken gemeen heeft met nazisme: de "uitverkorene_superieur" ras ,de methoden (militair en ander !), de praktish behandeling van palestijnen ... kortom :de geest "kleur_geur" van nazisme _fascisme blijft "cirkelen" en bijna "overeen" komen met die van zionisme :

lees even dan bijv.dan de stukken _columns van de Israeli writer ,peace activist, ex_militair, ex_Knesset member, ... lid van : The other Israel: "voices of dissent & refusal" : Uri Avnery :

vooraal op deze sites : www.antiwar.com www.counterpunch.com

www.mediamonitors.net .....

Dit zijn niet helemaal mijn eigen woorden_kritiek , maar ook die van prominente zionisten , andere joden en anderen ... :gefeli:


Try to read this latest artikel of Uri Avnery on antiwar.com :The mother of all pretexts ! , oct. 17,2007:

this article alone sheds a bright light on the issues we were talking about & others to the same effect such as : the silly notion of "clash of civilisation " , Islam vs the west , Terrorism, "peace" , pretexts used by zionists from the time of the founder of zionism (Hertzl!) when it come to palestine & palestinians to this day so _called middle_east "peace conference " in Annapolis ...... = an eye_opener ... for the ....blind too!

http://www.antiwar.com/avnery/

P.S.: Israel politiek en ander (imperialisme, misdaden, oorlogsmisdaden, staatsterrorisme ...) +zionisme zelf .... zijn DE vijand dus voor ons , NIET joden : anti_zionisme & anti_Israel zijn geen synoniemen van antisemitisme !

Take care!