PDA

Bekijk Volledige Versie : Algiers krijgt moskee met hoogste minaret ter wereld



Marsipulami
25-10-07, 09:51
Algiers krijgt moskee met hoogste minaret ter wereld


ALGIERS (RKnieuws.net) - In Algiers wordt een moskee gebouwd met de hoogste minaret ter wereld. Dat meldt Le Monde des Religions.
De minnaret wordt 300 meter hoog. De moskee wordt minstens zo groot als die van Mekka en Medina. De start van de bouw is gepland voor 2009. (tb)

Aït Ayt
25-10-07, 13:15
Geplaatst door Marsipulami
Algiers krijgt moskee met hoogste minaret ter wereld


ALGIERS (RKnieuws.net) - In Algiers wordt een moskee gebouwd met de hoogste minaret ter wereld. Dat meldt Le Monde des Religions.
De minnaret wordt 300 meter hoog. De moskee wordt minstens zo groot als die van Mekka en Medina. De start van de bouw is gepland voor 2009. (tb)

:rolleyes: worden moslims in algerije er beter van dat er een moskee komt met de allerhoogste minnaret?

mark61
25-10-07, 13:16
Hebben ze in Algerije niets anders te doen met dat geld? Wat smartegeld mss hier en daar.

ricknick3
25-10-07, 13:49
Algerije wil Marokko overtreffen. Marokko heeft de Hassan II moskee en daarom wil Algerije een nog grotere moskee bouwen...

De moskee gaat miljarden kosten en dat is zonde van het geld. Dat is echt geld over de balk gooien terwijl een deel van het volk in armoede leeft.

mark61
25-10-07, 14:03
Geplaatst door ricknick3
De moskee gaat miljarden kosten en dat is zonde van het geld. Dat is echt geld over de balk gooien terwijl een deel van het volk in armoede leeft.

Die TGV en dat fregat van jou zeker niet? Dat is minstens even nutteloos.

Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren.

Shemharosh
25-10-07, 14:04
zou dat straks het hele volk op zo een minaret kan zitten!!!

ricknick3
25-10-07, 14:11
Geplaatst door mark61
Die TGV en dat fregat van jou zeker niet? Dat is minstens even nutteloos.

Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren.


TGV is slim. Zo kunnen er meer toeristen komen naar Marokko en zo meer werk creeren. Dan kan men heel snel via Tanger naar Marrakech etc reizen.

Shemharosh
25-10-07, 14:19
Geplaatst door ricknick3
TGV is slim. Zo kunnen er meer toeristen komen naar Marokko en zo meer werk creeren. Dan kan men heel snel via Tanger naar Marrakech etc reizen.

ja net als met die TGV naar Volendam en Urk

mark61
25-10-07, 14:58
Geplaatst door ricknick3
TGV is slim. Zo kunnen er meer toeristen komen naar Marokko en zo meer werk creeren. Dan kan men heel snel via Tanger naar Marrakech etc reizen.

Als de Marokkaanse overheid zijn krampachtige controle van de luchtvaart opgaf en meer charterconcurrentie toestond (en de RAM privatiseerde) zou dat veel meer toeristen trekken. De TGV is toch onbetaalbaar. Ik weet niet wat voor soort toeristen jij voor ogen hebt.

Mark
25-10-07, 15:33
Geplaatst door mark61
Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren.

Haha dat is pas denigrerend naar de Afrikanen, als zij ook iets moois willen laten bouwen mag dat, prima ook voor de bouwsector :D

mark61
25-10-07, 17:26
Geplaatst door Mark
Haha dat is pas denigrerend naar de Afrikanen, als zij ook iets moois willen laten bouwen mag dat, prima ook voor de bouwsector :D

Iets moois bouwen is wat anders. Zat Afrikaanse architecten ook.

Maar wat Marokko met de TGV en fregatten moet, geen idee. Zeeslag met Algerije?

rami_elharrak
25-10-07, 18:23
Geplaatst door mark61
Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren.


:kroatie:
Niet zo een slimme opmerking van een slimme witte european!!!
Zolang dat men zo denkt over Afrika, Moslims, Arabs, ..............worden r meer haat gevoelens gecreerd!!!
Bedankt ( van een niet te slimme Afrikaan)

mark61
25-10-07, 23:56
Geplaatst door rami_elharrak
Geplaatst door mark61
Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren.


:kroatie:
Niet zo een slimme opmerking van een slimme witte european!!!
Zolang dat men zo denkt over Afrika, Moslims, Arabs, ..............worden r meer haat gevoelens gecreerd!!!
Bedankt ( van een niet te slimme Afrikaan)

Ach, begrijp maar wat je denkt te begrijpen.

Al Sawt
26-10-07, 01:19
Geplaatst door mark61
Die TGV en dat fregat van jou zeker niet? Dat is minstens even nutteloos.

Het blijft Afrika, ze laten zich door de blanken telkens weer spiegeltjes en kralen aansmeren. TGV is zeker geen geldverspilling.

Het zal haar geld zeker terug verdienen.

Alleen betwijfel ik wat Marokko moet doen met een stealth fregat.

Dat is pas pure geldverspilling.

mark61
26-10-07, 01:24
Geplaatst door Al Sawt
TGV is zeker geen geldverspilling.

Het zal haar geld zeker terug verdienen.

Alleen betwijfel ik wat Marokko moet doen met een stealth fregat.

Dat is pas pure geldverspilling.

Denk je? Ik verwacht dat het in NL al een mislukking wordt. Ik stel me voor dat vliegen goedkoper is, in Marokko. Wie moet er met die TGV reizen dan? Iedereen die dat kan betalen neemt het vliegtuig, en de rest de CTM of de Nejm Chimali, whatever :hihi:

Dat geld is echt wel nuttiger te besteden. Er zitten nog een paar mensen zonder fatsoenlijk huis, dacht ik. Om te beginnen. Maar daar krijgt MVI blijkbaar geen internationaal prestige mee. Tsja.

Al Sawt
26-10-07, 01:25
Geplaatst door mark61
Als de Marokkaanse overheid zijn krampachtige controle van de luchtvaart opgaf en meer charterconcurrentie toestond (en de RAM privatiseerde) zou dat veel meer toeristen trekken. De TGV is toch onbetaalbaar. Ik weet niet wat voor soort toeristen jij voor ogen hebt. Marokko heeft een Open Sky akkoord met Europa gesloten.

Chartervluchten kunnen nu onbeperkt naar Marokko vliegen en alle belangrijke luchthavens aandoen.

TGV zal voor meer toerisme zorgen. Tanger is een belangrijke poort van Marokko, liberalisering van luchtvaart of niet.

Een betere verbinding met Marakkech en Agadir, moet de mobiliteit van toeristen in Marokko vergroten.

mark61
26-10-07, 01:31
Geplaatst door Al Sawt
Marokko heeft een Open Sky akkoord met Europa gesloten.

Chartervluchten kunnen nu onbeperkt naar Marokko vliegen en alle belangrijke luchthavens aandoen.

TGV zal voor meer toerisme zorgen. Tanger is een belangrijke poort van Marokko, liberalisering van luchtvaart of niet.

Een betere verbinding met Marakkech en Agadir, moet de mobiliteit van toeristen in Marokko vergroten.

Oh mooi, dat legt het land echt open.

Zoals ik toeristen inschat gaan ze liever zelf met de auto dan met de TGV. Die autosnelwegen die nu worden aangelegd lijken me nuttiger. En goedkoper.

Ik ken eigenlijk geen toeristenland waar toeristen overwegend met de trein reizen. Je hebt de charter + appartementtoeristen, in Marokko is dat hoofdzakelijk Agadir dacht ik, daar vlieg je rechtstreeks naartoe, en de 'avontuurlijker' toeristen, die gaan met eigen auto of de locale bus. Wat moet een mens op vakantie met een TGV? En dan 1 lijn?

Magoed, ik help het je hopen. Is de TGV in Frankrijk eigenlijk een financieel succes? De Kanaaltunnel alvast niet :hihi:

Al Sawt
26-10-07, 01:50
Geplaatst door mark61
Oh mooi, dat legt het land echt open.

Zoals ik toeristen inschat gaan ze liever zelf met de auto dan met de TGV. Die autosnelwegen die nu worden aangelegd lijken me nuttiger. En goedkoper.

Ik ken eigenlijk geen toeristenland waar toeristen overwegend met de trein reizen. Je hebt de charter + appartementtoeristen, in Marokko is dat hoofdzakelijk Agadir dacht ik, daar vlieg je rechtstreeks naartoe, en de 'avontuurlijker' toeristen, die gaan met eigen auto of de locale bus. Wat moet een mens op vakantie met een TGV? En dan 1 lijn?

Magoed, ik help het je hopen. Is de TGV in Frankrijk eigenlijk een financieel succes? De Kanaaltunnel alvast niet :hihi: TGV zal een echte uitkomst bieden.

Er zijn maar weinig toeristen die met een auto Marokko aandoen. Met TGV ben je vanuit Tanger, binnen een halve dag in Agadir.

Dat is veel sneller en vooral veel veiliger dan een locale bus.

Of het succes is in Frankrijk? Dat is een goeie vraag. Maar in Frankrijk hebben ze na lijn Parijs-Lyon-Marseille, ook Strasbourg aangelegd.

Dit betekent dat het toch financieel rendabel moet zijn. Of Brussel moet voor een suikeroom spelen.

mark61
26-10-07, 09:26
Geplaatst door Al Sawt
TGV zal een echte uitkomst bieden.

Er zijn maar weinig toeristen die met een auto Marokko aandoen. Met TGV ben je vanuit Tanger, binnen een halve dag in Agadir.

Dat is zo. Maar wat doet een toerist in Tanger? Die vliegt toch meteen door naar zijn bestemming? Ik heb gewoon het idee dat de meeste toeristen een reis boeken, dat is vlucht plus appartement of georganiseerde rondreis. Kijk maar op internet, bij reisbureaus. Dat gaat vliegend of per bus.


Dat is veel sneller en vooral veel veiliger dan een locale bus.

Dat wel :)


Of het succes is in Frankrijk? Dat is een goeie vraag. Maar in Frankrijk hebben ze na lijn Parijs-Lyon-Marseille, ook Strasbourg aangelegd.

Dit betekent dat het toch financieel rendabel moet zijn. Of Brussel moet voor een suikeroom spelen.

Frankrijk heef een traditie van prestigeprojecten waarbij kosten noch moeite worden gespaard; geld speelt geen rol, als het maar stoer is.

Ben bang dat Marokko zijn eigen Betuwelijn krijgt. Als ze nou Sevilla - Algeciras aanleggen, en dan nog een brug, dan krijg je mss nog wat Spanjaarden. Dan nog Biarritz - Madrid en dan wordt het nog wat.

Maarten
26-10-07, 13:37
Geplaatst door Mark
Haha dat is pas denigrerend naar de Afrikanen, als zij ook iets moois willen laten bouwen mag dat, prima ook voor de bouwsector :D

Maar waarom blijf ik het idee houden, dat het ding gewoon niet blijft staan?

Ik bedoel, ze zullen daar best kunnen bouwen enzo. Het zal wel professioneel gedaan worden..
Maar hier blijft het beeld leven, dat de een of andere kloothommel vergeet om het goede spul in de cement te doen. Of dat de bouwtekening verkeerd gelezen wordt, enz.. Alsof er na veel geruzie uiteindelijk een schots-en-scheef ding komt te staan..

Misschien komt het omdat ik niet geloof in op die manier van "naar God reiken" of zoiets..
Een soort Toren Van Babel idee. Alsof het gewoon niet de bedoeling kán zijn.
Godsdienst is gewoon niet iets van "de grootste hebben". Het is meer iets van: de kleinste durven te zijn.

Het lijkt wel alsof ze iets Islamitisch willen bouwen, dat Bush vanuit Texas kan zien..