PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte fatale steekpartij slachtoffer pesterijen



Slinger
26-10-07, 06:35
'Verdachte fatale steekpartij slachtoffer pesterijen'

AMSTERDAM - De 14-jarige Hüseyin P., die ervan wordt verdacht dat hij op 11 oktober de 16-jarige Youssef Mokhtari bij het Technisch College (TeC) in Amsterdam-West heeft doodgestoken, was het slachtoffer van pesterijen.

Dat zei zijn advocaat Bram Moszkowicz donderdagavond in het televisieprogramma Pauw en Witteman.

Volgens de raadsman maakten vier jongens hem het leven zo zuur dat hij uiteindelijk uit noodweer zijn mes heeft getrokken en met zijn arm voor zijn ogen in het wildeweg heeft gestoken. Getuigen hebben ook verklaard dat de uit Turkije afkomstige P. niet door zou hebben gehad waar hij mee bezig was, zei Moszkowicz.

De verdachte zat pas net drie weken op de school en gedroeg zich volgens de advocaat netjes. Het viertal had het echter op hem voorzien en drukte een paar dagen voor de fatale steekpartij nog een brandende sigaret uit op het gezicht van P., weet de advocaat. Uit angst nam hij daarop een mes mee naar school.

De donderdag waarop de situatie escaleerde, zou hij wederom zijn gepest in de klas. ''Zijn pen en schrift werden afgenomen en hij werd gestompt en geslagen. De jongens zeiden hem dat ze hem zouden opwachten in de pauze. Hij is daarop na de les in de aula blijven wachten tot ze weg waren. Na een uur of anderhalf uur kreeg hij een telefoontje van iemand dat hij naar buiten kon komen. Daar stonden drie of vier jongens hem op te wachten om hem in elkaar te slaan'', aldus de advocaat. Dat leidde volgens hem tot de climax met de dodelijke afloop.

P. blijft nog zeker negentig dagen in voorlopige hechtenis, maakte de rechtbank donderdag bekend. Volgens Moszkowicz kan hij maximaal een jaar celstraf krijgen omdat hij minderjarig is. Daarna kan hij nog twee keer twee jaar in een jeugdinrichting worden geplaatst. (ANP)


© Het Parool, 26-10-2007, 07:19 uur

Slinger
26-10-07, 06:38
Het viertal had het echter op hem voorzien en drukte een paar dagen voor de fatale steekpartij nog een brandende sigaret uit op het gezicht van P., weet de advocaat.

:schok: Gebeuren zulke dingen tegenwoordig ook al op Nederlandse scholen! Dit zijn geen pesterijen meer maar martelingen. Dit werpt toch wel een ander licht op de zaak.

M@riska
26-10-07, 07:21
Geplaatst door Slinger
:schok: Gebeuren zulke dingen tegenwoordig ook al op Nederlandse scholen! Dit zijn geen pesterijen meer maar martelingen. Dit werpt toch wel een ander licht op de zaak.


Juist, what goes around comes around.

delirious
26-10-07, 07:34
Geplaatst door Slinger
:schok: Gebeuren zulke dingen tegenwoordig ook al op Nederlandse scholen! Dit zijn geen pesterijen meer maar martelingen. Dit werpt toch wel een ander licht op de zaak.

Hypocriete smeerlap die je bent.
Mocht het slachtoffer een autochtoon zijn zou je anders piepen.

Slinger
26-10-07, 08:07
Geplaatst door delirious
Hypocriete smeerlap die je bent.
Mocht het slachtoffer een autochtoon zijn zou je anders piepen.

Nou dank je wel voor de kwalificatie, maar volgens mij lopen slachtofferschap en daderschap hier door elkaar heen. Ik voel compassie met iedereen die slachtoffer is, dat heeft niets te maken met afkomst. Bovendien hebben beide slachtoffers/daders de Nederlandse nationaliteit.

StevieK
26-10-07, 10:24
Veel geweld op TV, aggresive computer spelen, verloedering,norm vervaging, enz, enz.

Ik wil absoluut niet goed praten wat er is gebeurt. Maar ik kan me het wel voorstellen.

Als kleine jongen van 10 jaar heb ik ontzettend veel gestotterd. Werd in de klas heel veel gepest. Verder was ik ook veel op mezelf en vooral een verlegen jochie. Want praten met je ouders deed je niet, en vooral niet praten met de leerkrachten. Want dan werd je als verader neer gezet. Toen op een keer in de klas, was het weer zoveer. Tijdens leesles kwam ik slecht uit de woorden en werd door een klasgenootje op achterlijk wijze nagedaan. Ik ben opgestaan een binnen een paar seconden had m'n klasgenootje 2 tanden minder in zijn mond. ben inderdaad wel drie dagen van school gestuurd. ook ben ik naar zijn ouders geweest om excuss aan te bieden wat ik gedaan had, maar ik deed het in een vlaag van verstandsverbijstering. Toen zijn ouders mijn verhaal hoorde kreeg hij ook nog een flinke replemande van zijn ouders.
Aan het eind was dan toch nog alles goed, we werden daarna dikke vrienden en ik ben op school ook nooit meer gepest.

Voor zo'n dertig to veertig jaren geleden deden vergelding met de vuisten. Nu heb ze wapens nodig.