PDA

Bekijk Volledige Versie : In pictures: Jewish-Arab circus



mark61
27-10-07, 11:33
http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/1.jpg

Coming together

In northern Israel, Arab and Jewish children are finding common ground in an unusual way - at the only youth circus of its kind in the country.
Based in the town of Carmiel, the Galilee Circus aims to bring the two communities together by teaching friendship and co-operation through the performing arts.

There are 50 Arab and Jewish performers, from mainly Jewish Carmiel and Israeli Arab villages, who meet for classes twice a week in a community centre gymnasium.

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/2.jpg

'Beautiful people'

Fourteen-year-old Manar Asadi is from the village of Dir El Assad. She said she never met any Jewish children before she joined the circus.
"At first I thought they were bad, but when I met them at the circus I found they were good and beautiful people," she said.

"I think the circus is a good idea because it is doing something special and it's good for our future.

"I hope I'm a good enough pupil so when I'm older I can become a proper circus performer."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/3.jpg


Unity through fun

Shair Ben Yosef, 14, an Israeli Jew from the village of Atzmon, said he also met Arab children for the first time at the circus.
"I didn't know any Arabs before although I never felt hatred towards them. Now I have made a lot of Arab friends here," he said.

"I think the circus is a great way to bring Arab and Jewish children together, doing something that's fun."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/4.jpg

Language without words

The circus teaches a raft of skills, including juggling, high-wire, balancing, acrobatics, trapeze, unicycle-riding and rope-climbing.
It has an Israeli Arab manager and four Jewish teachers, including 37-year-old Gilad Finkel (pictured).

"In circus, there's a language without words," Gilad says.

"Verbal language can be a barrier. Here people must trust one another, especially when they're on the high-wire or jugging with fire."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/5.jpg

Mutual suspicion

When the circus began it generated little interest and a lot of scepticism.
"In the early days it was hard to get kids to join," said Ahmad Sanally, the circus' manager. "Arab parents loved it but Jewish parents took a lot more convincing.

"The first time we did a show in Dir El Assad, Jewish people from Carmiel were too afraid to go.

"There's a lot of ignorance on both sides, which is something we're trying to overcome."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/6.jpg

Co-existence

"In our circus we have two goals: teaching skills and fostering co-existence," says Ahmad.
"We teach the kids about friendship and the importance of relations between Arabs and Jews.

"The first time you speak to the children about it, it's very hard, but we tell them each child who comes here must be prepared to learn the craft and accept each other."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/7.jpg

Travelling circus

This summer a US youth circus - the St Louis Arches - joined the Galilee Circus for a two-week tour of Israel.
The groups performed in front of thousands of people in Tel Aviv, Haifa and Jerusalem.

It was the first time the children from the Galilee Circus had performed outside their local area.

"It was amazing for the kids," said Gilad.

"They were on a continuous high and really got to know each other, which is what life is like in a travelling circus."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/8.jpg

Widening the circle

As the circus' popularity began to grow, the children's parents formed a committee and organised their own activities.
"Even the parents are becoming friends," said Gilad. "We not only want the children to form relationships, but parents too. We want to widen the whole circle.

"We want to be a leader in teaching circus skills and communal harmony so people across country will want to come and learn here."

Words by Raffi Berg
Pictures by Noam Sharon, atp

knuppeltje
27-10-07, 12:14
Geplaatst door mark61
http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/1.jpg

Coming together

In northern Israel, Arab and Jewish children are finding common ground in an unusual way - at the only youth circus of its kind in the country.
Based in the town of Carmiel, the Galilee Circus aims to bring the two communities together by teaching friendship and co-operation through the performing arts.

There are 50 Arab and Jewish performers, from mainly Jewish Carmiel and Israeli Arab villages, who meet for classes twice a week in a community centre gymnasium.

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/2.jpg

'Beautiful people'

Fourteen-year-old Manar Asadi is from the village of Dir El Assad. She said she never met any Jewish children before she joined the circus.
"At first I thought they were bad, but when I met them at the circus I found they were good and beautiful people," she said.

"I think the circus is a good idea because it is doing something special and it's good for our future.

"I hope I'm a good enough pupil so when I'm older I can become a proper circus performer."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/3.jpg


Unity through fun

Shair Ben Yosef, 14, an Israeli Jew from the village of Atzmon, said he also met Arab children for the first time at the circus.
"I didn't know any Arabs before although I never felt hatred towards them. Now I have made a lot of Arab friends here," he said.

"I think the circus is a great way to bring Arab and Jewish children together, doing something that's fun."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/4.jpg

Language without words

The circus teaches a raft of skills, including juggling, high-wire, balancing, acrobatics, trapeze, unicycle-riding and rope-climbing.
It has an Israeli Arab manager and four Jewish teachers, including 37-year-old Gilad Finkel (pictured).

"In circus, there's a language without words," Gilad says.

"Verbal language can be a barrier. Here people must trust one another, especially when they're on the high-wire or jugging with fire."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/5.jpg

Mutual suspicion

When the circus began it generated little interest and a lot of scepticism.
"In the early days it was hard to get kids to join," said Ahmad Sanally, the circus' manager. "Arab parents loved it but Jewish parents took a lot more convincing.

"The first time we did a show in Dir El Assad, Jewish people from Carmiel were too afraid to go.

"There's a lot of ignorance on both sides, which is something we're trying to overcome."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/6.jpg

Co-existence

"In our circus we have two goals: teaching skills and fostering co-existence," says Ahmad.
"We teach the kids about friendship and the importance of relations between Arabs and Jews.

"The first time you speak to the children about it, it's very hard, but we tell them each child who comes here must be prepared to learn the craft and accept each other."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/7.jpg

Travelling circus

This summer a US youth circus - the St Louis Arches - joined the Galilee Circus for a two-week tour of Israel.
The groups performed in front of thousands of people in Tel Aviv, Haifa and Jerusalem.

It was the first time the children from the Galilee Circus had performed outside their local area.

"It was amazing for the kids," said Gilad.

"They were on a continuous high and really got to know each other, which is what life is like in a travelling circus."

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/picture_gallery/07/middle_east_jewish_arab_circus/img/8.jpg

Widening the circle

As the circus' popularity began to grow, the children's parents formed a committee and organised their own activities.
"Even the parents are becoming friends," said Gilad. "We not only want the children to form relationships, but parents too. We want to widen the whole circle.

"We want to be a leader in teaching circus skills and communal harmony so people across country will want to come and learn here."

Words by Raffi Berg
Pictures by Noam Sharon, atp


Hoe meer steun ze krijgen hoe beter.

Slinger
27-10-07, 12:19
Fourteen-year-old Manar Asadi is from the village of Dir El Assad. She said she never met any Jewish children before she joined the circus.
"At first I thought they were bad, but when I met them at the circus I found they were good and beautiful people," she said.


Prima initiatief om vooroordelen op te heffen. :duim:

panoma79
27-10-07, 17:02
Ik vind dat ze hun land terug moeten krijgen in plaats van deze bullshit shit.

Slinger
27-10-07, 17:39
Geplaatst door panoma79
Ik vind dat ze hun land terug moeten krijgen in plaats van deze bullshit shit.

Ze wonen in hun land. Het zijn allemaal burgers van de staat Israël.

panoma79
27-10-07, 17:47
Geplaatst door Slinger
Ze wonen in hun land. Het zijn allemaal burgers van de staat Israël.

HELL NO..



NEVER.

III
27-10-07, 18:11
Geplaatst door panoma79
Ik vind dat ze hun land terug moeten krijgen in plaats van deze bullshit shit.

Ja, leuk voor de amateurs.
Maar spontane verbroedering krijg je niet te zien.
Het móet opgelegd worden!

SalmayaSale
27-10-07, 19:37
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.

III
27-10-07, 19:47
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.

Hahahaha, wat hadden ze zichzelf beet die lui!
En dat bedoel ik: waarom kan dat niet zo, gewoon zonder show?

panoma79
27-10-07, 21:18
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.

Dat typisch vrouwelijke emotie gedoe van jou daar heeft Hamas of de Palestijnse bevolking niet veel aan.

panoma79
27-10-07, 21:57
Geplaatst door naam
Nee, beetje schieten en jezelf opblazen, dat helpt. :fpuh:

YOU DAMN RIGHT.

ronald
27-10-07, 22:10
Geplaatst door panoma79
Dat typisch vrouwelijke emotie gedoe van jou daar heeft Hamas of de Palestijnse bevolking niet veel aan.



De arabische dorpen en kleine stadjes rond Carmiel zijn zowiezo heel vriendelijk met de joodse bevolking uit Carmiel. Iedereen daar heeft zo zijn eigen bezigheden en men gaat met elkaar om als buren zoals dat moet. Ik vraag me dus af of jij uberhaupt in Israel bent geweest om beide deze gemeenschappen waar te nemen. Ik wel. Uit je reactie klinkt enkel haat.

panoma79
27-10-07, 22:13
Geplaatst door ronald
De arabische dorpen en kleine stadjes rond Carmiel zijn zowiezo heel vriendelijk met de joodse bevolking uit Carmiel. Iedereen daar heeft zo zijn eigen bezigheden en men gaat met elkaar om als buren zoals dat moet. Ik vraag me dus af of jij uberhaupt in Israel bent geweest om beide deze gemeenschappen waar te nemen. Ik wel. Uit je reactie klinkt enkel haat.

God made you funny. :haha:

ronald
27-10-07, 22:17
Geplaatst door panoma79
God made you funny. :haha:


Shkoich. Je zou maar met haat bedeeld zijn.....

III
27-10-07, 22:18
Geplaatst door ronald
De arabische dorpen en kleine stadjes rond Carmiel zijn zowiezo heel vriendelijk met de joodse bevolking uit Carmiel. Iedereen daar heeft zo zijn eigen bezigheden en men gaat met elkaar om als buren zoals dat moet. Ik vraag me dus af of jij uberhaupt in Israel bent geweest om beide deze gemeenschappen waar te nemen. Ik wel. Uit je reactie klinkt enkel haat.

Coming together...

Waarvoor is dat dan nog nodig als alles al koek en ei is?

III
27-10-07, 22:20
Geplaatst door ronald
Shkoich. Je zou maar met haat bedeeld zijn.....

Dat geldt hier voor een paar, dat is zeker.
Maar pamona79 is daar niet één van.

panoma79
27-10-07, 22:20
Geplaatst door ronald
Shkoich. Je zou maar met haat bedeeld zijn.....

Haat komt van dat slechte miezerige, gnieperige tuig van jouw vreedzame volkje in Israel dat dagelijks tientallen palestijnse vrouwen en kinderen afslacht.

naam
27-10-07, 22:31
Geplaatst door panoma79
YOU DAMN RIGHT.

Als jij dat denkt, wat is het effect geweest daarvan?
Niets, nada, nop.

Het speelt Israel alleen in de kaart om nog harder op te kunnen treden.
De beste tactiek is om de sympathie van de wereld te verkrijgen en Israel het wapen uit handen te nemen met het argument altijd terug te moeten slaan.
Uiteindelijk is het van belang de dynamiek die er nu ontstaat te doorbreken. Dat houdt in dat je je als partij zo moet opstellen dat Isael geen argument heeft om hard op te treden of je van ecomische groei te onthouden.
Tegelijkertijd zul je systematisch de gevolgen van het beleid van Israel naar buiten moeten brengen zodat zaken niet meer ontkent kunnen worden.
Het is voor Israel dan niet meer houdbaar ten opzichte van de VN hun beleid te behouden.

ronald
27-10-07, 22:34
Geplaatst door panoma79
Haat komt van dat slechte miezerige, gnieperige tuig van jouw vreedzame volkje in Israel dat dagelijks tientallen palestijnse vrouwen en kinderen afslacht.


Je kunt daarnaast ook natuurlijk behept zijn met theatrale persoonlijkheid die op elke impuls zijn bedeling op deze wijze uit. Mij doet het niet veel hoor.

panoma79
27-10-07, 22:40
Geplaatst door naam
Als jij dat denkt, wat is het effect geweest daarvan?
Niets, nada, nop.

Het speelt Israel alleen in de kaart om nog harder op te kunnen treden.
De beste tactiek is om de sympathie van de wereld te verkrijgen en Israel het wapen uit handen te nemen met het argument altijd terug te moeten slaan.
Uiteindelijk is het van belang de dynamiek die er nu ontstaat te doorbreken. Dat houdt in dat je je als partij zo moet opstellen dat Isael geen argument heeft om hard op te treden of je van ecomische groei te onthouden.
Tegelijkertijd zul je systematisch de gevolgen van het beleid van Israel naar buiten moeten brengen zodat zaken niet meer ontkent kunnen worden.
Het is voor Israel dan niet meer houdbaar ten opzichte van de VN hun beleid te behouden.

Je snapt het niet,de wereld IS Israel.
Israel breekt je botten als je niet doet wat het je opdraagt.
Symphatie of niet, Israel rulez tha world.
Alleen Jihad kan Israel breken wat ooit zal gebeuren.
Dat staat in de Koran, een belofte van mijn profeet.
Niemand zeggen heh anders word ik uitgemaakt voor extreme terrorist.

ronald
27-10-07, 22:40
Geplaatst door III
Coming together...

Waarvoor is dat dan nog nodig als alles al koek en ei is?


Net zoals SalmayaSale al meldde: om die vooringenomen haatdragers hun oogkleppen eens af te zetten en de gewoe mensen te laten zien dan de voorliegende politici waar velen als loopse hyena's achter aanrennen. Bovendien schreef ik dat ze in vrede naast elkaar leven als buren, niet als familieleden die constant bij elkaar over de vloer komen.

ronald
27-10-07, 22:42
Geplaatst door III
Dat geldt hier voor een paar, dat is zeker.
Maar pamona79 is daar niet één van.


Als je schrijft: "Ik vind dat ze hun land terug moeten krijgen in plaats van deze bullshit shit.


HELL NO..

NEVER."

...dan vind ik dat aardig in de richting. Wat anderen ergens anders uiten doet hier niet ter zake.

panoma79
27-10-07, 22:42
Geplaatst door ronald
Je kunt daarnaast ook natuurlijk behept zijn met theatrale persoonlijkheid die op elke impuls zijn bedeling op deze wijze uit. Mij doet het niet veel hoor.

behept theatrale impuls bedeling shit en nog eens shit.

doe gewoon.

mark61
27-10-07, 22:43
Geplaatst door panoma79
Dat typisch vrouwelijke emotie gedoe van jou daar heeft Hamas of de Palestijnse bevolking niet veel aan.

Dat typisch mannelijke hysterische gedoe van jou, daar hebben ze wat aan.

ronald
27-10-07, 22:45
Geplaatst door panoma79
behept theatrale impuls bedeling shit en nog eens shit.

doe gewoon.


Vind jij dat je met jouw uispraken de norm van "normaal" bent?

panoma79
27-10-07, 22:49
Geplaatst door ronald
Vind jij dat je met jouw uispraken de norm van "normaal" bent?

Ik ben boos op de Jood die altijd de onschuld draagt terwijl het de oorzaak is van alle ellende is op deze wereld.
Neem het me niet kwalijk maar het is wel zo.
Binnenkort misschien wel een WWIII door toedoen van Israel.

naam
27-10-07, 22:50
Geplaatst door panoma79
Je snapt het niet,de wereld IS Israel.
Israel breekt je botten als je niet doet wat het je opdraagt.
Symphatie of niet, Israel rulez tha world.
Alleen Jihad kan Israel breken wat ooit zal gebeuren.
Dat staat in de Koran, een belofte van mijn profeet.
Niemand zeggen heh anders word ik uitgemaakt voor extreme terrorist.

De wereld is niet Israel. Wees niet zo stom als Bush en verander van strategie als dat nodig is. Bush kent ook één kreet en dat is oorlog als hij zijn zin niet krijgt.

Je ziet wat er van komt. Als je niet leert van je fouten kom je nergens.
Stom alleen wapengekletter en jezelf opblazen werkt niet, het heeft 30 jaar niet gewerkt en zal de komende 30 jaar niet werken. Als jij dat wel denkt prima, maar dan ben je bezig als een robot die één kunstje kan en dat is knallen. Bovendien Israel is een machtiger land, en je ziet toch zelf dat het niet helpt daar militair tegenin te gaan. Denk je nu werkelijk dat de regering in Israel gaat zeggen, nou die palestijen die blazen zichzelf op, laten wij hen land geven en met rust laten. De oorlog winnen kunnen de palestijnen ook niet, dus het is een dynamiek die Israel in de kaart speelt.
Handig de opinie van de wereld naar je hand zetten is veel beter. Er komt een moment waarbij Israel zijn beleid ten aanzien van Palestijen niet meer kan volhouden als de dreiging er niet meer is.

ronald
27-10-07, 22:53
Geplaatst door panoma79
Ik ben boos op de Jood die altijd de onschuld draagt terwijl het de oorzaak is van alle ellende is op deze wereld.
Neem het me niet kwalijk maar het is wel zo.
Binnenkort misschien wel een WWIII door toedoen van Israel.


Hé.....waar heb ik dat eerder gehoord???

III
27-10-07, 23:06
Geplaatst door ronald
Als je schrijft: "Ik vind dat ze hun land terug moeten krijgen in plaats van deze bullshit shit.


HELL NO..

NEVER."

...dan vind ik dat aardig in de richting. Wat anderen ergens anders uiten doet hier niet ter zake.

En hoe doet de andere kant?

SalmayaSale
27-10-07, 23:06
Geplaatst door III
Hahahaha, wat hadden ze zichzelf beet die lui!
En dat bedoel ik: waarom kan dat niet zo, gewoon zonder show?

Haha :fplet: , het gebeurt ook, dagelijks en zonder show, geloof me

SalmayaSale
27-10-07, 23:09
Geplaatst door panoma79
Dat typisch vrouwelijke emotie gedoe van jou daar heeft Hamas of de Palestijnse bevolking niet veel aan.


Deze typische seksistische opmerking heeft ook niemand wat er aan

ronald
27-10-07, 23:10
Geplaatst door III
En hoe doet de andere kant?


De ander kant van panoma79? Wie is dat? Hij of zij heeft zich hier nog niet aangemeld.

SalmayaSale
27-10-07, 23:21
Geplaatst door naam
Als jij dat denkt, wat is het effect geweest daarvan?
Niets, nada, nop.

Het speelt Israel alleen in de kaart om nog harder op te kunnen treden.
De beste tactiek is om de sympathie van de wereld te verkrijgen en Israel het wapen uit handen te nemen met het argument altijd terug te moeten slaan.
Uiteindelijk is het van belang de dynamiek die er nu ontstaat te doorbreken. Dat houdt in dat je je als partij zo moet opstellen dat Isael geen argument heeft om hard op te treden of je van ecomische groei te onthouden.
Tegelijkertijd zul je systematisch de gevolgen van het beleid van Israel naar buiten moeten brengen zodat zaken niet meer ontkent kunnen worden.
Het is voor Israel dan niet meer houdbaar ten opzichte van de VN hun beleid te behouden.


Zulke subtiele analyse is helaas niet voor iedereen begrijpelijk.

mark61
27-10-07, 23:24
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke subtiele analyse is helaas niet voor iedereen begrijpelijk.

Terwijl het na 40 jaar toch tamelijk duidelijk zou moeten zijn. Zo subtiel is dat niet eens.

panoma79
27-10-07, 23:25
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke subtiele analyse is helaas niet voor iedereen begrijpelijk.

Een vrouw hoort zich niet te bemoeien met politiek.
Ga maar winkelen ofzo.

SalmayaSale
27-10-07, 23:33
Geplaatst door panoma79
Je snapt het niet,de wereld IS Israel.
Israel breekt je botten als je niet doet wat het je opdraagt.
Symphatie of niet, Israel rulez tha world.
Alleen Jihad kan Israel breken wat ooit zal gebeuren.
Dat staat in de Koran, een belofte van mijn profeet.
Niemand zeggen heh anders word ik uitgemaakt voor extreme terrorist.



De profeet (sws) was een intelligent strateeg die wist wanneer het tijd was om het zwaard te gebruiken.
Palestina is gewoon economisch en military te zwak om het tegen Israël op te nemen. In Alle Arabische lande zijn er talloze mensen als jij, die de zelfmoorden toejuichen, die Palestina als strohalm tegen de Joden gebruiken. Maar in de realiteit staat Palestina alleen voor, het blijven maar loze sympathieke gedachten die nergens voor toe dienen. Israël zou niet eens bestaan als de Arabische landen zich hadden verenigd, of als de Palestijnse zelf solidair met elkaar waren.........

Maarten
27-10-07, 23:35
Geplaatst door mark61
Dat typisch mannelijke hysterische gedoe van jou, daar hebben ze wat aan.
Maar hij heeft wel gelijk.
En dat mag je te denken geven, want hij is een stuk jonger dan jij, maar heeft wel common sense.
De vrede daar hangt absoluut niet af van de mogelijk typisch vrouwelijk te noemen elementen waar wij tranen van in de ogen krijgen zoals: meer verdraagzaamheid, meer onderling begrip, meer openheid, enz.

De initiatieven zoals die van dit topic, of die SalmayaSale noemde, of die van Ta’ayush, of voetbalteams e.a, zijn wel heel belangrijk, allereerst op plaatselijk niveau, en kunnen de scherpe kantjes van zaken afslijpen. Maar ze zijn van nul komma geen invloed op het echte vredesproces. Panoma heeft gelijk, dat hij dat geluid van SalmayaSale typisch vrouwelijk emotioneel gedoe noemt.

Wil je serieus naar dat vredesproces kijken, dan moet je kijken naar de enorme belangen die op het spel staan, naar de geschiedenis en de mentale gevolgen, naar de spelers en de politieke verhoudingen. Er blijkt dan maar éen trefwoord en éen sleutel rond de zaak te zijn: De WESTBANK!
De rest is beating around the bush, ofwel franje, smalltalk, enz..

Een kleine inventarisatie van de belangen die Israel verliest bij het opgeven van de Westbank maakt duidelijk, dat ze dit voor geen goud ooit vrijwillig zullen doen. Ze zullen elk denkbaar excuus voor uitstel aangrijpen, zoals ze al 40 jaar doen.

SalmayaSale
27-10-07, 23:35
Geplaatst door panoma79
Een vrouw hoort zich niet te bemoeien met politiek.
Ga maar winkelen ofzo.


Ik ben klaar met winkelen.....en ik heb even tijd.....
Waarom ga je niet zelf winkelen, misschien word jij scherper van? :tik:

SalmayaSale
27-10-07, 23:37
Geplaatst door mark61
Terwijl het na 40 jaar toch tamelijk duidelijk zou moeten zijn. Zo subtiel is dat niet eens.


Ach...hij is pas 15.... :tik:

panoma79
27-10-07, 23:37
Geplaatst door SalmayaSale
Israël zou niet eens bestaan als de Arabische landen zich hadden verenigd, of als de Palestijnse zelf solidair met elkaar waren.........

Hier ben ik het wel met je eens, echt.

mark61
27-10-07, 23:38
Geplaatst door panoma79
Een vrouw hoort zich niet te bemoeien met politiek.
Ga maar winkelen ofzo.

Behalve racistisch nog sexistisch ook. Mss moet je een kluppie oprichten met Maarten.

panoma79
27-10-07, 23:39
Geplaatst door SalmayaSale
Ach...hij is pas 15.... :tik:

en hoe oud ben jij?

mark61
27-10-07, 23:41
Geplaatst door Maarten
Maar hij heeft wel gelijk.
En dat mag je te denken geven, want hij is een stuk jonger dan jij, maar heeft wel common sense.

Ik weet dat jouw geestelijke leeftijd ook niet veel meer dan 15 is.

SalmayaSale
27-10-07, 23:41
Geplaatst door panoma79
en hoe oud ben jij?


Zn vraag mag je nooit aan een vrouw stellen, zie je wel dat je nog te jong bent :ego:

mark61
27-10-07, 23:41
Geplaatst door SalmayaSale
Ach...hij is pas 15.... :tik:

In zijn dromen.

naam
27-10-07, 23:42
Geplaatst door Maarten
Maar hij heeft wel gelijk.
En dat mag je te denken geven, want hij is een stuk jonger dan jij, maar heeft wel common sense.
De vrede daar hangt absoluut niet af van de mogelijk typisch vrouwelijk te noemen elementen waar wij tranen van in de ogen krijgen zoals: meer verdraagzaamheid, meer onderling begrip, meer openheid, enz.

De initiatieven zoals die van dit topic, of die SalmayaSale noemde, of die van Ta’ayush, of voetbalteams e.a, zijn wel heel belangrijk, allereerst op plaatselijk niveau, en kunnen de scherpe kantjes van zaken afslijpen. Maar ze zijn van nul komma geen invloed op het echte vredesproces. Panoma heeft gelijk, dat hij dat geluid van SalmayaSale typisch vrouwelijk emotioneel gedoe noemt.

Wil je serieus naar dat vredesproces kijken, dan moet je kijken naar de enorme belangen die op het spel staan, naar de geschiedenis en de mentale gevolgen, naar de spelers en de politieke verhoudingen. Er blijkt dan maar éen trefwoord en éen sleutel rond de zaak te zijn: De WESTBANK!
De rest is beating around the bush, ofwel franje, smalltalk, enz..

Een kleine inventarisatie van de belangen die Israel verliest bij het opgeven van de Westbank maakt duidelijk, dat ze dit voor geen goud ooit vrijwillig zullen doen. Ze zullen elk denkbaar excuus voor uitstel aangrijpen, zoals ze al 40 jaar doen.

En dus? Je zult een dynamiek moeten doorbreken, jezelf opblazen is niet de juiste strategie. Iets anders verzinnen is handiger. Dat houdt in dat je juist andere sentimenten moet aanspreken en dat vergt geduld je juist in de rol moet manoeuvreren dat Israel geen excuus meer heeft om de huidige strategie te handhaven. Alleen via druk van buitenaf kun je iets bereiken. De helderheid van de discussie wordt nu nog troebel door het geweld over en weer. Eenzijdig je nu redelijk opstellen, blijven inspelen op het gemoed en geen excuus meer geven voor onredelijkheid lijkt mij nu een handige optie om ook eens te proberen. Dom weer raketten wegschieten heeft geen zin. Vergelding in de kaart spelen vanuit Israel is erg onhandig.

panoma79
27-10-07, 23:45
Geplaatst door SalmayaSale
Zn vraag mag je nooit aan een vrouw stellen, zie je wel dat je nog te jong bent :ego:

of jij bent te oud, dat kan ook.

mark61
27-10-07, 23:46
Geplaatst door naam
En dus? Je zult een dynamiek moeten doorbreken, jezelf opblazen is niet de juiste strategie. Iets anders verzinnen is handiger. Dat houdt in dat je juist andere sentimenten moet aanspreken en dat vergt geduld je juist in de rol moet manoeuvreren dat Israel geen excuus meer heeft om de huidige strategie te handhaven. Alleen via druk van buitenaf kun je iets bereiken. De helderheid van de discussie wordt nu nog troebel door het geweld over en weer. Eenzijdig je nu redelijk opstellen, blijven inspelen op het gemoed en geen excuus meer geven voor onredelijkheid lijkt mij nu een handige optie om ook eens te proberen. Dom weer raketten wegschieten heeft geen zin. Vergelding in de kaart spelen vanuit Israel is erg onhandig.

Doe geen moeite, ik heb laatst al een halve dag hieraan besteed. Maar Maarten is de salonterrorist die Arabieren aanmoedigt flink erop los te knallen, en zelf gauw onder zijn bed in de Pietersberg gaat liggen. Graaf Dracula die met genoegen Palestijns en Joods bloed door mekaar zuipt :hihi:

mark61
27-10-07, 23:48
Geplaatst door panoma79
of jij bent te oud, dat kan ook.

Zo kom je nooit aan de vrouw :jammer:

panoma79
27-10-07, 23:48
Geplaatst door mark61
Doe geen moeite, ik heb laatst al een halve dag hieraan besteed. Maar Maarten is de salonterrorist die Arabieren aanmoedigt flink erop los te knallen, en zelf gauw onder zijn bed in de Pietersberg gaat liggen. Graaf Dracula die met genoegen Palestijns en Joods bloed door mekaar zuipt :hihi:

Moet een homo als jij zeggen die zich door een man laat nemen. :kotsen:

SalmayaSale
27-10-07, 23:52
Geplaatst door panoma79
Moet een homo als jij zeggen die zich door een man laat nemen. :kotsen:



Door deze puberal gedrag, bleef ik zo lang weg.......... :schrik:

mark61
27-10-07, 23:53
Geplaatst door panoma79
Moet een homo als jij zeggen die zich door een man laat nemen. :kotsen:

Wat zijn jullie toch allemaal voorspelbaar en wezenloos oncreatief. Weer zo'n kruiswrijvertje.

panoma79
27-10-07, 23:56
Geplaatst door mark61
Wat zijn jullie toch allemaal voorspelbaar en wezenloos oncreatief. Weer zo'n kruiswrijvertje.

III weet alles over jou. Hij heeft het me verteld.

mark61
27-10-07, 23:56
Geplaatst door panoma79
III weet alles over jou. Hij heeft het me verteld.

Goh. En jij gelooft alles wat ie zegt.

naam
27-10-07, 23:57
Geplaatst door mark61
Doe geen moeite, ik heb laatst al een halve dag hieraan besteed. Maar Maarten is de salonterrorist die Arabieren aanmoedigt flink erop los te knallen, en zelf gauw onder zijn bed in de Pietersberg gaat liggen. Graaf Dracula die met genoegen Palestijns en Joods bloed door mekaar zuipt :hihi:

Nah ja, ik begrijp het soms echt niet. Als iets niet werkt, dan is het het handigst van strategie te veranderen. Kijk naar het effect van wat je doet en wat het resultaat is. Het lijkt echter alsof dat er niet toe doet, blijven knallen is kennelijk de makkelijkste wijze om iets op te lossen.
Maarten zou zelf eens maar Palestina moeten afreizen teneinde de moeders van haar kinderen te overtuigen dat haar kinderen zich voor de goede zaak moeten opblazen. Ergens zie ik hem dat niet echt doen.

mark61
28-10-07, 00:00
Geplaatst door naam
Nah ja, ik begrijp het soms echt niet. Als iets niet werkt, dan is het het handigst van strategie te veranderen. Kijk naar het effect van wat je doet en wat het resultaat is. Het lijkt echter alsof dat er niet toe doet, blijven knallen is kennelijk de makkelijkste wijze om iets op te lossen.
Maarten zou zelf eens maar Palestina moeten afreizen teneinde de moeders van haar kinderen te overtuigen dat haar kinderen zich voor de goede zaak moeten opblazen. Ergens zie ik hem dat niet echt doen.

Joh :hihi:

Sukke mensen willen geen oplossing, ze willen gelijk hebben.

panoma79
28-10-07, 00:02
Geplaatst door mark61
Goh. En jij gelooft alles wat ie zegt.

III is de enige hier die jou op z'n plek weet te zetten. :motorzaag

naam
28-10-07, 00:02
Geplaatst door mark61
Joh :hihi:

Sukke mensen willen geen oplossing, ze willen gelijk hebben.

Gelijk krijgen dan? not. :huil:

panoma79
28-10-07, 00:07
Geplaatst door SalmayaSale
Door deze puberal gedrag, bleef ik zo lang weg.......... :schrik:

Als je goed voor je mannetje was geweest dan had je niet helemaal alleen thuis voor de buis te hoeven zitten.
Eigen schuld, alleen een mietje als M61 accepteert het dat een vrouw de broek in huis heeft.
Een vrouw wil een echte man die haar leidt.
Als je wil neem ik je wel een keer uit als je al niet te oud bent.

Maarten
28-10-07, 00:13
Geplaatst door mark61
Terwijl het na 40 jaar toch tamelijk duidelijk zou moeten zijn. Zo subtiel is dat niet eens.
Het is inderdaad net zo duidelijk, als dat het naief is.
Israel heeft al lang en breed - zelfs openlijk - duidelijk gemaakt enkel een boodschap aan de VS te hebben.
En daar bepaalt AIPAC de politieke agenda.
En Europa deed 2 jaar geleden ergens zijn mond over open, en kreeg als antwoord: als jullie nog enige rol in het vredesproces willen, dan kun je maar beter een toontje lager zingen.

Het stikt van dit soort aanwijzingen. En gezien de enorme belangen en de diverse verhoudingen, is ook volstrekt duidelijk waarom het zo werkt.
Daarom hebben ideeen als die van naam niet veel zin. Hij is ook erg naief te denken, dat israel excuses tekort zal komen. Die kweken ze al 40 met goot succes, voor tijdvakken van 1-3 jaar. Je moet gek zijn om te denken, dat je dat kunt stoppen met iets dat de Palestijnen kunnen doen. Het antwoord ligt in Europa, nergens anders. Boycot is echt het enige dat zal helpen, verder niets. De rest is enkel tijd rekken. En daar is Israel beter in dan wie dan ook.

mark61
28-10-07, 00:15
Geplaatst door naam
Gelijk krijgen dan? not. :huil:

Een subtiel verschil.

mark61
28-10-07, 00:19
Geplaatst door panoma79
III is de enige hier die jou op z'n plek weet te zetten. :motorzaag

Ik ben diep onder de indruk.

mark61
28-10-07, 00:22
Geplaatst door Maarten
Het is inderdaad net zo duidelijk, als dat het naief is.
Israel heeft al lang en breed - zelfs openlijk - duidelijk gemaakt enkel een boodschap aan de VS te hebben.

Je spreekt jezelf tegen. Afijn, vuurpijlen op Sderot overtuigen Condy onmiddellijk van de noodzaak van een Palestijnse staat, wou je zeggen.

mark61
28-10-07, 00:23
Geplaatst door panoma79
Als je goed voor je mannetje was geweest dan had je niet helemaal alleen thuis voor de buis te hoeven zitten.
Eigen schuld, alleen een mietje als M61 accepteert het dat een vrouw de broek in huis heeft.
Een vrouw wil een echte man die haar leidt.
Als je wil neem ik je wel een keer uit als je al niet te oud bent.

Echt, zo kom je niet aan de vrouw :o

III
28-10-07, 00:40
Geplaatst door naam
Als jij dat denkt, wat is het effect geweest daarvan?
Niets, nada, nop.

Het speelt Israel alleen in de kaart om nog harder op te kunnen treden.
De beste tactiek is om de sympathie van de wereld te verkrijgen en Israel het wapen uit handen te nemen met het argument altijd terug te moeten slaan.
Uiteindelijk is het van belang de dynamiek die er nu ontstaat te doorbreken. Dat houdt in dat je je als partij zo moet opstellen dat Isael geen argument heeft om hard op te treden of je van ecomische groei te onthouden.
Tegelijkertijd zul je systematisch de gevolgen van het beleid van Israel naar buiten moeten brengen zodat zaken niet meer ontkent kunnen worden.
Het is voor Israel dan niet meer houdbaar ten opzichte van de VN hun beleid te behouden.

In de tussentijd laat je gewoon je hele familie wegvagen.
Want als ze niet schieten, dan komen ze wel met buldozers.

Eigenlijk wel vreemd dat het joodse volk in de bijbel wel werd aangezet tot de gewapende strijd...
en ook nu weer is dat volk de baas daar.
Hulp van God of hulp van de VS.
U mag zelf bepalen of het in die tijd niet net zo was.
Dat de Israëlieten hulp kregen van "boven"...
Dat begreep ik als kind al niet!
Waarom zij wel en de anderen niet?
Omdat zij de Torah hadden aangenomen?
Maar de Torah is toch liefde?
En liefde is toch vechten met het zwaard van de tong en niet met gesmede wapens?

Ik ben heel pacifistisch ingesteld, maar ik denk niet dat er veel over was gebleven van Palestina als men niets had gedaan tegen de (illegale) bezetting.

Vreemd genoeg hoor je van zulke lui nooit deze geluiden als het gaat om het binnenvallen van legale staten als Irak en Afghanistan.

III
28-10-07, 00:45
Geplaatst door ronald
Geplaatst door III
En hoe doet de andere kant?

Maarten
28-10-07, 00:46
Geplaatst door mark61
Maar Maarten is de salonterrorist die Arabieren aanmoedigt flink erop los te knallen, en zelf gauw onder zijn bed in de Pietersberg gaat liggen. Graaf Dracula die met genoegen Palestijns en Joods bloed door mekaar zuipt :hihi:
Het duurt altijd erg lang, voor jij iets begrijpt.
Ik moedig dat schieten absoluut niet aan.
Ik zeg énkel dat ze dat mogen als ze dat willen, en dat je er op geen enkele manier een morele verontwaardiging aan kunt verbinden, zolang ze bezet zijn.
Dat is nou eenmaal internationaal recht, en ook de gangbare moraal in internationale verhoudingen.
Dus ook de Europese politiek in deze is volkomen hypocriet. Noem dat provoceren van Palestijnen.

Verder wordt het steeds moeilijker om de Hamas-theorie te ontkrachten, dat enkel dat knallen nog wat oplevert. Er is namelijk al lang gebleken, dat niet knallen niks oplevert. Het kan 2 jaar compleet stil zijn, en dan nog gilt israel het uit in de media.
En 35 jaar Arafat-beleid leverde niets op, en dat ligt niet aan Arafat.
Hamas zegt dus regelmatig: blijven knallen, dan hebben ze tenminste nog een probleem dat opgelost moet worden. (aldus grofweg in een notedop, want ik ga niet meer moeite doen om het precies te beschrijven, voor jij laat zien je hersens te willen gebruiken. Je komt er absoluut niet met ideetjes over dat Palestijnen zus of zo moeten.)

Maarten
28-10-07, 00:53
Geplaatst door mark61
Je spreekt jezelf tegen. Afijn, vuurpijlen op Sderot overtuigen Condy onmiddellijk van de noodzaak van een Palestijnse staat, wou je zeggen.
Nee. jij bent degene met de illusue dat er bij condy iets te bereiken zou zijn met argumenten.
Ik begrijp helemaal niet dat jij nog denkt, dat die Republikeinen open staan voor argumenten? Je moet echt kolderiek naief zijn om niet te snappen welke belangen er allemaal achter die politiek zitten. Je bent een echte Europeaan.. als het verhaal maar goed genoeg is, lukt dat wel.. Heel komisch.

Maarten
28-10-07, 01:12
Geplaatst door naam
Nah ja, ik begrijp het soms echt niet. Als iets niet werkt, dan is het het handigst van strategie te veranderen.
Je bent een keurig slaafje van de media. Je gelooft echt dat er wezenlijk wat kan veranderen, als die Palestijnen iets anders gaan doen. Dan weet je niet veel van die zaak. Het maakt helemaal geen donder uit.
Zelfs als het helemaal geweldvrij is (ik bedoel het Palestijnse. Het israelische gaat sowieso 24/7 door, ook al zie je daar vrijwel niks van in onze media) dan verzint Israel wel iets anders. Daar zijn ze overigens al volop mee bezig, maar dat zal jou wel niet zo opvallen.

ronald
28-10-07, 01:20
Geplaatst door III
In de tussentijd laat je gewoon je hele familie wegvagen.
Want als ze niet schieten, dan komen ze wel met buldozers.

Eigenlijk wel vreemd dat het joodse volk in de bijbel wel werd aangezet tot de gewapende strijd...
en ook nu weer is dat volk de baas daar.
Hulp van God of hulp van de VS.
U mag zelf bepalen of het in die tijd niet net zo was.
Dat de Israëlieten hulp kregen van "boven"...
Dat begreep ik als kind al niet!
Waarom zij wel en de anderen niet?
Omdat zij de Torah hadden aangenomen?
Maar de Torah is toch liefde?
En liefde is toch vechten met het zwaard van de tong en niet met gesmede wapens?

Ik ben heel pacifistisch ingesteld, maar ik denk niet dat er veel over was gebleven van Palestina als men niets had gedaan tegen de (illegale) bezetting.

Vreemd genoeg hoor je van zulke lui nooit deze geluiden als het gaat om het binnenvallen van legale staten als Irak en Afghanistan.


Wie is "je"?

Als je werkelijk denkt dat dit Israels strategie is dan kun je de opinie "beste leger van de wereld" ook wel meteen naar het land van de fabelen rangeren. Zo'n leger zou dat toch binnen 3 dagen moeten klaren?
Alle gekheid op een stokje. Je begint wel de overdreven taal over te nemen zonder goed na te gaan wat je zegt.
Het joodse volk in de Bijbel kreeg of van Gd of van de profeten van Gd bepaalde strijd te voeren. Op welke manier dat gebeurden, waarom, welke vorm van onderhandelingen verwijs ik naar de door jou geplaatste bron. Om dan nu meteen van "de Bijbel" ....zogenaald logischerwijs naar het heden over te stappen is op zijn minst oppervlakkig. Daarnaast zou, als Israel er de baas was ook geen strijd of opstand meer zijn. Zie jij dat?
Wil je werkelijk weten welke rol "Boven" had in de tijd van Jehoshua dan zou je daar in moeten verdiepen. Geraak je ook verlost van alle twijfels uit je jeugd.
Het is een misvatting dat Tora "liefde" is. De Tora is het woord van Gd waarin hij het joodse volk zegt wat te doen en hoe te doen. Als er een stijd uitbreekt dan gebiedt te Tora te verdedigen tot de dood. Eerst zijn er woorden maar als die niet gehoord wenst te worden houdt dat op. Het liefst van de ander als hij je bedreigt. Het is inmiddels een Christelijk sprookje hoe die "liefde" van de Bijbel geinterpreteerd dient te worden. Vooral het praktische gedeelte.

Ik ben benieuwd wat jij doe als je met een mes in je handen een tegenstander met een mes tegenkomt die jou wil vermoorden. Het pacifistische antwoord ken ik al. Wat er zou zijn gebeurd in de Westbank als men niets zou hebben gedaan tegen de bezetting is maar de vraag wat je onder "niets" verstaat. In ieder geval wilde Jordanie het niet meer terug. Van 1948 tot 1967 was haar waarschijnlijk genoeg. Welk verzet er toen was? Weet jij het?

ronald
28-10-07, 01:30
Geplaatst door Maarten

Ik moedig dat schieten absoluut niet aan.



Geplaatst door Maarten

Nee. jij bent degene met de illusue dat er bij condy iets te bereiken zou zijn met argumenten.



Geplaatst door Maarten
Je gelooft echt dat er wezenlijk wat kan veranderen, als die Palestijnen iets anders gaan doen.


Heel duidelijk allemaal. Wat zit je weer lekker onzin uit te kramen? Het is precies duidelijk waar en wie jij in de lucht wil zien vliegen. Ben je daarvoor bang om eens eidelijk de daad bij je bla bla missionariswoorden te zetten? Ik kan me echt niet voorstellen jij dat gebler van je hier serieus als een missie ziet. Maar goed. Ik zei je aan de andere kant al eerder...je doet maar.

Red Sonja
28-10-07, 02:17
Geplaatst door panoma79
Als je goed voor je mannetje was geweest dan had je niet helemaal alleen thuis voor de buis te hoeven zitten.
Eigen schuld, alleen een mietje als M61 accepteert het dat een vrouw de broek in huis heeft.
Een vrouw wil een echte man die haar leidt.
Als je wil neem ik je wel een keer uit als je al niet te oud bent.

:lol:

III
28-10-07, 02:34
Geplaatst door ronald
Wie is "je"?

Tja, men noemt dat Palestijnen toch, inwoners van Palestina?
Wie men is? Tja , je kunt blijven vragen naar de bekende weg...


Geplaatst door ronald
Als je werkelijk denkt dat dit Israels strategie is dan kun je de opinie "beste leger van de wereld" ook wel meteen naar het land van de fabelen rangeren. Zo'n leger zou dat toch binnen 3 dagen moeten klaren?

Nee, het beste leger ter wereld is dat van de strijders voor gerechtigheid. En die strijd wordt (zoals je wellicht weet) zonder wapens gevoerd.


Geplaatst door ronald
Alle gekheid op een stokje. Je begint wel de overdreven taal over te nemen zonder goed na te gaan wat je zegt.

Beginnen?
Ik ben een jaar of 5 bezig nu om mij voor schizo uit te laten maken op fora als dit.
Zou ik masochistisch ingesteld zijn?
En waar zit de gekheid daarvan op een stokje?


Geplaatst door ronald
Het joodse volk in de Bijbel kreeg of van Gd of van de profeten van Gd bepaalde strijd te voeren. Op welke manier dat gebeurden, waarom, welke vorm van onderhandelingen verwijs ik naar de door jou geplaatste bron.

dat begint al goed...:cola:


Geplaatst door ronald
Om dan nu meteen van "de Bijbel" ....zogenaald logischerwijs naar het heden over te stappen is op zijn minst oppervlakkig.

Dus wat er geclaimt wordt door de joden dat dat land van hen is, dat is niet echt, maar oppervlakkig gelaver?
Mag die in mijn sig?


Geplaatst door ronald
Daarnaast zou, als Israel er de baas was ook geen strijd of opstand meer zijn. Zie jij dat?

Neen, alles behalve.
Zie jij dat?


Geplaatst door ronald

Wil je werkelijk weten welke rol "Boven" had in de tijd van Jehoshua dan zou je daar in moeten verdiepen. Geraak je ook verlost van alle twijfels uit je jeugd.

Over welke twijfels heb jij het nu?


Geplaatst door ronald
Het is een misvatting dat Tora "liefde" is.

Owja, jij gelooft niet dat Jezus de Christus is. En dientengevolge ook niet dat sinds hem de wet en de profeten buiten werking zijn gesteld door de wet van de liefde.
Ik zie Jezus dus wel als een zoon van God.
Mijzelf zie ik ook zo.
De liefde zie ik als het enige wapen dat we hebben om de strijd aan te gaan.
Bismillah Ar-Rahmaan Ar-Rahiem, in de Naam van de Ene, de Barmhartige, de Genadevolle.
Door de barmhartigheid van God te transformeren naar jezelf vervul je de wet.
Grote en kleine Jihad: de grote in jezelf en de kleine buiten jezelf.
De kleine kun je niet doen voordat je de grote afgerond hebt.
Mee eens?


Geplaatst door ronald

De Tora is het woord van Gd waarin hij het joodse volk zegt wat te doen en hoe te doen. Als er een stijd uitbreekt dan gebiedt te Tora te verdedigen tot de dood.

Maar weer zonder gesmede wapenen...


Geplaatst door ronald
Eerst zijn er woorden maar als die niet gehoord wenst te worden houdt dat op. Het liefst van de ander als hij je bedreigt. Het is inmiddels een Christelijk sprookje hoe die "liefde" van de Bijbel geinterpreteerd dient te worden. Vooral het praktische gedeelte.

Gaarne iets specifieker.
Hoe wordt de liefde in de bijbel door de christelijke sprookjesvertellers uitgelegd dan?


Geplaatst door ronald

Ik ben benieuwd wat jij doe als je met een mes in je handen een tegenstander met een mes tegenkomt die jou wil vermoorden. Het pacifistische antwoord ken ik al.

Ik ben benieuwd wat ik met een mes moet anders dan mijn brood snijden...


Geplaatst door ronald
Wat er zou zijn gebeurd in de Westbank als men niets zou hebben gedaan tegen de bezetting is maar de vraag wat je onder "niets" verstaat. In ieder geval wilde Jordanie het niet meer terug. Van 1948 tot 1967 was haar waarschijnlijk genoeg. Welk verzet er toen was? Weet jij het?

Het schijnt ook niet meer belangrijk te zijn wat was, maar wat is.
ik zie hier mooie oplossingen aangedragen worden voor het Palestijnse volk.
Iets waar men waarlijk wat aan zou kunnen hebben.
Maar dat is de hypocrisie: het volk Gods zou het voorbeeld moeten geven toch?
Waarom speculeren en de bal bij de Palestijnen neerleggen?
Ik heb daar maar één antwoord: het is óf Gods volk niet óf het is heel misleid en ziet door de rookwolken niet verder...
En ik ga voor de eerste optie: het zijn niet de joden, maar de zionisten die de staat Israel leiden.

III
28-10-07, 03:16
Geplaatst door mark61
Behalve racistisch nog sexistisch ook. Mss moet je een kluppie oprichten met Maarten.

Je haat gaat erg diep.
En dat vermeende racisme haal jij uit een grap die hij maakte.
En je zat er direkt dik bovenop.
Zou me niet verbazen als jij degene was die dat bij beheer heeft gemeld.
En dat heb ik nou toevallig eens niet gelezen op vakkevullen.


Geplaatst door mark61
Ik weet dat jouw geestelijke leeftijd ook niet veel meer dan 15 is.

Nee, ik weet dat je noch weet, noch denkt dat dat zo is!
Al moet ik hoe langer hoe meer denken dat jouw spirituele leeftijd beduidend lager ligt dan die van de doorsnee op dit forum. En dat is niet bepaald hoog!

Klinkt niet bepald netjes van iemand die 3 à 4 jaar jonger is, ik weet.
maar ík meen wat ik zeg!


Geplaatst door mark61
In zijn dromen.

Zal ik je dan maar uit je droom helpen?
Hij is 20.
Ik ben 40.
Ik heb geen kinderen, maar met zo'n zoon was ik fier geweest als vader!


Geplaatst door mark61
Doe geen moeite, ik heb laatst al een halve dag hieraan besteed. Maar Maarten is de salonterrorist die Arabieren aanmoedigt flink erop los te knallen, en zelf gauw onder zijn bed in de Pietersberg gaat liggen. Graaf Dracula die met genoegen Palestijns en Joods bloed door mekaar zuipt

Reprise...


Geplaatst door mark61
Zo kom je nooit aan de vrouw

Eigen ervaring?


Geplaatst door mark61
Wat zijn jullie toch allemaal voorspelbaar en wezenloos oncreatief. Weer zo'n kruiswrijvertje.

Hmmmm, jullie.
nu komen de spreuken, let op!


Geplaatst door mark61
Goh. En jij gelooft alles wat ie zegt.

Ik zie bij hem idd meer geloof dan bij jou...


Geplaatst door mark61
Joh

Sukke mensen willen geen oplossing, ze willen gelijk hebben.

Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik dacht dat eerst de racistische spreuken zouden komen.
Maar dit is ook kostelijk!


Geplaatst door mark61
Ik ben diep onder de indruk.

Ach, dat zeg je maar.
En terecht: want die plaat voor je hoofd is nog dikker dan ik al dacht.
Dagelijks word je hier terechtgewezen.
Door een verscheidenheid aan mensen.
Niet omdat je slecht denkt ofzo.
Nee, omdat je mensen afzeikt.


Geplaatst door mark61
Je spreekt jezelf tegen. Afijn, vuurpijlen op Sderot overtuigen Condy onmiddellijk van de noodzaak van een Palestijnse staat, wou je zeggen.

Je draait.
En je wilt wat anders lezen dan hetgeen geschreven is.
Jammer.


Geplaatst door mark61
Echt, zo kom je niet aan de vrouw

Zeg jij dan eens hoe wel?
Of:
"Hey gast, moet jij eens even naar mij luisteren: deze jongen heeft in zijn leven meer geneukt dan jij en ik bij elkaar gerukt hebben!"

ronald
28-10-07, 03:17
Geplaatst door III
Tja, men noemt dat Palestijnen toch, inwoners van Palestina?
Wie men is? Tja , je kunt blijven vragen naar de bekende weg...



Nee, het beste leger ter wereld is dat van de strijders voor gerechtigheid. En die strijd wordt (zoals je wellicht weet) zonder wapens gevoerd.



Beginnen?
Ik ben een jaar of 5 bezig nu om mij voor schizo uit te laten maken op fora als dit.
Zou ik masochistisch ingesteld zijn?
En waar zit de gekheid daarvan op een stokje?



dat begint al goed...:cola:



Dus wat er geclaimt wordt door de joden dat dat land van hen is, dat is niet echt, maar oppervlakkig gelaver?
Mag die in mijn sig?



Neen, alles behalve.
Zie jij dat?



Over welke twijfels heb jij het nu?



Owja, jij gelooft niet dat Jezus de Christus is. En dientengevolge ook niet dat sinds hem de wet en de profeten buiten werking zijn gesteld door de wet van de liefde.
Ik zie Jezus dus wel als een zoon van God.
Mijzelf zie ik ook zo.
De liefde zie ik als het enige wapen dat we hebben om de strijd aan te gaan.
Bismillah Ar-Rahmaan Ar-Rahiem, in de Naam van de Ene, de Barmhartige, de Genadevolle.
Door de barmhartigheid van God te transformeren naar jezelf vervul je de wet.
Grote en kleine Jihad: de grote in jezelf en de kleine buiten jezelf.
De kleine kun je niet doen voordat je de grote afgerond hebt.
Mee eens?



Maar weer zonder gesmede wapenen...



Gaarne iets specifieker.
Hoe wordt de liefde in de bijbel door de christelijke sprookjesvertellers uitgelegd dan?



Ik ben benieuwd wat ik met een mes moet anders dan mijn brood snijden...



Het schijnt ook niet meer belangrijk te zijn wat was, maar wat is.
ik zie hier mooie oplossingen aangedragen worden voor het Palestijnse volk.
Iets waar men waarlijk wat aan zou kunnen hebben.
Maar dat is de hypocrisie: het volk Gods zou het voorbeeld moeten geven toch?
Waarom speculeren en de bal bij de Palestijnen neerleggen?
Ik heb daar maar één antwoord: het is óf Gods volk niet óf het is heel misleid en ziet door de rookwolken niet verder...
En ik ga voor de eerste optie: het zijn niet de joden, maar de zionisten die de staat Israel leiden.


Met "je" en "men" en "ze" wordt het allemaal zo alles of niets gepraat die de situatie totaal vertekent. Je kunt niet stellen dat alle Palestijnen en de huizen van alle Palestijnen worden omvergebuldozerd. Dit heeft niets met "bekende weg" te maken maar met overdrijven en de situatie scheef trekken.

Mooi. Het beste leger is dat van strijders voor gechtvaardigheid. Ken jij die? Kun je garanderen dat alles wat zo'n leger doet rechtvaardig is? Dat er geen fouten worden gemaakt? Een beetje utopische voorstelling. Helaas is dat niet zo en in die werkelijkheid leven we.

Als je een bepaalde voorstelling hebt van een pacifistsche samewn leving dan is dat goed. Om nu meteen te verwachten dat dan maar ook uitgevoerd moet worden is naief. Ik weet ook niet op welke forum men jou als schizo uitmaakt en waarom. Het wordt hier maar al te gemakkelijk gedacht om gebeurtenissen uit Tenach, Bijbel, op het heden van toepassing te maken. Dat gemak vind ik een gekheid op een stokje.
Je had het naar ik meen niet over de claim die vanuit de Bijbel is aan te voeren, maar over de strijd die toen en nu wordt gevoerd. Ik weet ook wel de de politieke zionistische gedachte een te grote claim over het Beloofde LAnd heeft gelegd zonder die Tora in ogenschouw te nemen. Je schreef: "Eigenlijk wel vreemd dat het joodse volk in de bijbel wel werd aangezet tot de gewapende strijd...
en ook nu weer is dat volk de baas daar.". Je legt de link met "strijd" en "de baas zijn". Niet?

Als Israel "de baas" in Israel zou zijn dan mag e toch wel ervanuit gaan dat er niets gebeurt wat Israel niet zou willen. Gaat het in Israel werkelijk zo? Ik dacht het niet. Er gebeuren tig zaken zonder dat Israel dat zo wil. Dus dat "baas zijn" is ook maar een farce.

Ik ben inderdaad niet de mening toegedaan dat Jezus nde messias zou zijn. Is dat nieuw? Al 2000 jaar denken Joden dat on de bekende argumentatie. Dat een ieder de plicht heeft dat hij zichzelf in deze wereld meer richt naar Boven in plaats van de aardse geneugten is een open deur. Met een vijand die een wapen heeft voor je neus is gewoera shebechesed, gestrengheid voor de liefde, het enige antwoord. Ik denk niet in termen van Jihad en kan er deswegen niet veel mee.
Wie zegt dat er geen gesmede wapens gebruikt moest worden? Niet elke strijd is er een van de categorie van Jericho.
Als men een stad naderde waar strijd mee gevoerd moest worden dan was de eerste stap ze eerst vrede aanbieden. Als dat niet werd geaccepteerd dan is strijd hoe triest het ook klinkt de enige oplossing totdat er weer gesproken wordt.
Het is bijna spreekwoordelijk geworden om je vijand je linker wang aan te bieden. Dit is een Christelijke opvatting die in de geschiedenis zeker niet is uitgevoerd. In zoverre vind ik dat ook een sprookje.

Dat was ook de situatie...jij snijdt thuis je brood en iemand anders belaagt je zonder de bedoeling te hebben je te helpen het brood te snijden....wat dan?

Natuurlijk is het belangrijk het verleden erbij te laten. Het gaat toch over een conflict die zo lang duurt. Maken we elke dag dan weer opnieuw oorlog? Over welke "mooie oplossingen" van Palestijnen (en helaas zijn dat hun leiders geweest)? Welk voorbeeld zou het joodse Israelische volk hebben moeten geven? Hun linkerwang aanbieden? Dat is een niet-joodse bedenksel. Ik leg niet de bal bij de Palestijnen en ook niet bij de Israeliers. Het is een oorlog waar ze beiden deel aan hebben en hierin is de bal constant heen en weer aan het vliegen. Om het Israelische joodse volk maar af te doen met dat het niet Gds volk zou zijn is te gemakkelijk. Op zijn minst zou je zonder Gdsdienst tot een uitspraak moeten kunnen komen.

III
28-10-07, 04:14
Geplaatst door ronald
Met "je" en "men" en "ze" wordt het allemaal zo alles of niets gepraat die de situatie totaal vertekent. Je kunt niet stellen dat alle Palestijnen en de huizen van alle Palestijnen worden omvergebuldozerd. Dit heeft niets met "bekende weg" te maken maar met overdrijven en de situatie scheef trekken.

Blij te horen dat de Palestijnen hun eigen land zelf mogen inrichten.
Vreemd genoeg zijn de beelden die ik zie (in documentaires voornamelijk) anders. Als er geageerd wordt tegen de Palestijnse bevolking, dan is het allemaal hoongelach en worden er spelletjes gespeeld. Moedwillig worden vrouwen met 4 kinderen weer teruggestuurd omdat ze een bepald document niet bij zich zouden hebben...
Aan de andere kant, als er een joodse nederzetting moet worden ontruimd, dan zijn de soldaten helemaal vol begrip en krijgen de kolonisten (ondanks de waarschuwing dat ze geen cent compensatie zouden ontvangen wanneer er niet voor een bepaalde tijd vrijwilligontruimd is) toch hun geld...


Geplaatst door ronald
Mooi. Het beste leger is dat van strijders voor rechtvaardigheid. Ken jij die?

Ja, die ken ik: dat zijn jij en ik!


Geplaatst door ronald
Kun je garanderen dat alles wat zo'n leger doet rechtvaardig is? Dat er geen fouten worden gemaakt? Een beetje utopische voorstelling. Helaas is dat niet zo en in die werkelijkheid leven we.

Dat is dan jammer, want dat is de nachtmerrie.
waarom vasthouden daaraan?
Ontwaak en doe dat wat jou goeddunkt.


Geplaatst door ronald
Als je een bepaalde voorstelling hebt van een pacifistsche samenleving dan is dat goed. Om nu meteen te verwachten dat dan maar ook uitgevoerd moet worden is naief.

Niets moet, alles mag.
en jouw werkelijkheid hoeft de mijne niet te zijn.


Geplaatst door ronald

Ik weet ook niet op welke forum men jou als schizo uitmaakt en waarom. Het wordt hier maar al te gemakkelijk gedacht om gebeurtenissen uit Tenach, Bijbel, op het heden van toepassing te maken. Dat gemak vind ik een gekheid op een stokje.
Je had het naar ik meen niet over de claim die vanuit de Bijbel is aan te voeren, maar over de strijd die toen en nu wordt gevoerd. Ik weet ook wel de de politieke zionistische gedachte een te grote claim over het Beloofde LAnd heeft gelegd zonder die Tora in ogenschouw te nemen.

Daar zeg je iets waar ik nog niet eens over gerept heb.
n ik vind het niet belangrijk te weten hoeveel land de joden wel of niet bezitten. Feit is dat er anderen wonen die weggedrukt dreigen te worden.
Fysiek en economisch.
Er leven in dat land verscheidene volkeren. Maar niet alle volkeren hebben gelijke rechten.
Dat is wat wij hier apartheid noemen.


Geplaatst door ronald
Je schreef: "Eigenlijk wel vreemd dat het joodse volk in de bijbel wel werd aangezet tot de gewapende strijd...
en ook nu weer is dat volk de baas daar.". Je legt de link met "strijd" en "de baas zijn". Niet?

Ik leg de link tussen het claimen dat in een boek staat dat dit of dat van die of die is en het feit dat jij zegt dat er aan de inhoud van zulke boeken geen rechten ontleend kunnen worden.


Geplaatst door ronald
Als Israel "de baas" in Israel zou zijn dan mag e toch wel ervanuit gaan dat er niets gebeurt wat Israel niet zou willen. Gaat het in Israel werkelijk zo? Ik dacht het niet. Er gebeuren tig zaken zonder dat Israel dat zo wil. Dus dat "baas zijn" is ook maar een farce.

Wat wil je dat ik zeg?
Dat de VS de baas zijn?
Iig niet de Palestijnen.
Anders zouden die wel een legermacht mogen hebben, net als Israël.


Geplaatst door ronald
Ik ben inderdaad niet de mening toegedaan dat Jezus de messias zou zijn. Is dat nieuw? Al 2000 jaar denken Joden dat on de bekende argumentatie. Dat een ieder de plicht heeft dat hij zichzelf in deze wereld meer richt naar Boven in plaats van de aardse geneugten is een open deur. Met een vijand die een wapen heeft voor je neus is gewoera shebechesed, gestrengheid voor de liefde, het enige antwoord.

En dat is de andere wang toekeren?
Of is dat oog om oog, tand om tand?



Geplaatst door ronald

Ik denk niet in termen van Jihad en kan er deswegen niet veel mee.

Toch gelden die dingen ook voor jou. Je bent een kind van God, ongeacht je religie of geloof.
dat het Arabische woorden zijn neemt niet af van de betekenis voor iemand die die taal niet spreekt.
Ik elke taal en in elke religieuze cultuur zijn die dingen terug te vinden dan wel te herleiden.




Geplaatst door ronald
Wie zegt dat er geen gesmede wapens gebruikt moest worden? Niet elke strijd is er een van de categorie van Jericho.
Als men een stad naderde waar strijd mee gevoerd moest worden dan was de eerste stap ze eerst vrede aanbieden. Als dat niet werd geaccepteerd dan is strijd hoe triest het ook klinkt de enige oplossing totdat er weer gesproken wordt.

Hey gasten: we komen in vrede.
Neem aan of bid tot god voor je leven, suckers!
okee, we komen nu binnen.
Kleng klir.


Geplaatst door ronald
Het is bijna spreekwoordelijk geworden om je vijand je linker wang aan te bieden. Dit is een Christelijke opvatting die in de geschiedenis zeker niet is uitgevoerd. In zoverre vind ik dat ook een sprookje.

Alles wat je niet ziet (of wilt zien) is een sprookje?
Ik zou zeggen: probeer het uit!


Geplaatst door ronald
Dat was ook de situatie...jij snijdt thuis je brood en iemand anders belaagt je zonder de bedoeling te hebben je te helpen het brood te snijden....wat dan?

Tja, als ik eerlijk ben, dan denk ik dat ik in mijn poging die gast te ontwapenen gestoken zal worden. niet dodelijk, maar wel uitgeschakeld.
Ik als God's zoon zal dan niet ernstig gewond raken, maar ik zou niets meer kunnen doen en mij moeten overgeven.
Jullie vinden mij misschien een hele peer en raken van tijd tot tijd aardig geïntimideerd door me, maar ik verzeker jullie dat ik maar een puisterig ventje ben hier achter mijn computertje.
En als jullie me zouden hebben gezien, dat je me met rust zult laten vanaf dat moment, omdat je me te zielig vindt dat ik me nog moet verdedigen...


Geplaatst door ronald
Natuurlijk is het belangrijk het verleden erbij te laten. Het gaat toch over een conflict die zo lang duurt. Maken we elke dag dan weer opnieuw oorlog? Over welke "mooie oplossingen" van Palestijnen (en helaas zijn dat hun leiders geweest)? Welk voorbeeld zou het joodse Israelische volk hebben moeten geven? Hun linkerwang aanbieden? Dat is een niet-joodse bedenksel. Ik leg niet de bal bij de Palestijnen en ook niet bij de Israeliers. Het is een oorlog waar ze beiden deel aan hebben en hierin is de bal constant heen en weer aan het vliegen. Om het Israelische joodse volk maar af te doen met dat het niet Gds volk zou zijn is te gemakkelijk. Op zijn minst zou je zonder Gdsdienst tot een uitspraak moeten kunnen komen.

Ok, hier heb je een punt: de leiders van de Palestijnen.
Maar die zijn van dezelfde orde als de leiders van de Israeliërs!
Maar het gaat niet om die leiders, het gaat om mensen!
En als Israël dat ook zo ziet: dan geef die mensen hun land en hun rechten!

III
28-10-07, 04:17
Geplaatst door ronald
Heel duidelijk allemaal. Wat zit je weer lekker onzin uit te kramen? Het is precies duidelijk waar en wie jij in de lucht wil zien vliegen. Ben je daarvoor bang om eens eidelijk de daad bij je bla bla missionariswoorden te zetten? Ik kan me echt niet voorstellen jij dat gebler van je hier serieus als een missie ziet. Maar goed. Ik zei je aan de andere kant al eerder...je doet maar.

Wat denk je dat er is met dat land dat iedereen het wil hebben?
En hebben betekent controleren en vasthouden, koste wat kost!
Daar gaat het niet meer om een mensenleven meer of minder...

Dus?

panoma79
28-10-07, 04:25
Geplaatst door III
Wat denk je dat er is met dat land dat iedereen het wil hebben?
En hebben betekent controleren en vasthouden, koste wat kost!
Daar gaat het niet meer om een mensenleven meer of minder...

Dus?

Hebben jullie tweetjes al een oplossing gevonden voor de Palestijnen?

Niet dus, dacht ik al.

Ik heb wel een oplossing maar ben bang om uitgemaakt te worden voor racist of Antisemiet.

III
28-10-07, 04:33
Geplaatst door panoma79
Hebben jullie tweetjes al een oplossing gevonden voor de Palestijnen?

Niet dus, dacht ik al.

Ik heb wel een oplossing maar ben bang om uitgemaakt te worden voor racist of Antisemiet.

Natuurlijk heb ik een oplossing:

- Alle joden krijgen een nieuw land. Dit land omvat een deel van Oost-Duitsland, een gedeelte van Tjechië en heel Zwitserland (hadden ze toch al gefinancierd destijds).

-Alle Palestijnen krijgen een aantal van de Verenigde Staten.

-Het heilige land wordt ontruimd en daar komt dan Krugerpark III. Alleen dieren!
Echt een heilig land dus.
Met een eigen vlag, een ode aan de gulle donateurs:

... http://img484.imageshack.us/img484/4918/jislastine2nl2.th.gif (http://img484.imageshack.us/my.php?image=jislastine2nl2.gif)...http://img529.imageshack.us/img529/8585/philistieblmw7.th.gif (http://img529.imageshack.us/my.php?image=philistieblmw7.gif)...

panoma79
28-10-07, 04:42
Geplaatst door III
Natuurlijk heb ik een oplossing:

- Alle joden krijgen een nieuw land. Dit land omvat een deel van Oost-Duitsland, een gedeelte van Tjechië en heel Zwitserland (hadden ze toch al gefinancierd destijds).
http://www10.brinkster.com/stakingsleider/JisLastine2.gif

Dit vind ik wel een goed idee van je.
Wanneer zou je dat willen bespreken in de Knesset?
Iran zal dan geen gevaar meer zijn.

Rabi'ah.
28-10-07, 07:57
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.

Hehe, eindelijk eens een positief geluid. :)

Was dat concert niet met Khaled en Noa?

SalmayaSale
28-10-07, 10:51
Geplaatst door panoma79
Als je goed voor je mannetje was geweest dan had je niet helemaal alleen thuis voor de buis te hoeven zitten.
Eigen schuld, alleen een mietje als M61 accepteert het dat een vrouw de broek in huis heeft.
Een vrouw wil een echte man die haar leidt.
Als je wil neem ik je wel een keer uit als je al niet te oud bent.


Heeft III het niet verteld dan? ik ben net als Mark "homo" :knipoog:, dus echte mannen als jij kan ik toch niet waarderen :lachu:

SalmayaSale
28-10-07, 11:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Hehe, eindelijk eens een positief geluid. :)

Was dat concert niet met Khaled en Noa?


:strik: Hoi Rabi'ah.
Nee het was met Mohamed Derrouich en Alexandra


Maar ik schaam me dood voor mijn te emotionele vrouwelijke bemoeienis :hihi:

Rabi'ah.
28-10-07, 11:35
Geplaatst door SalmayaSale
:strik: Hoi Rabi'ah.
Nee het was met Mohamed Derrouich en Alexandra

Ook hallo. :)
Ah ok.


Geplaatst door SalmayaSale

Maar ik schaam me dood voor mijn te emotionele vrouwelijke bemoeienis :hihi:

Ja, tiswat. :jammer:

III
28-10-07, 12:35
Geplaatst door SalmayaSale
Heeft III het niet verteld dan? ik ben net als Mark "homo" :knipoog:, dus echte mannen als jij kan ik toch niet waarderen :lachu:

Wat zou ik weten over jou wat hijzelf niet weet?

Maarten
28-10-07, 13:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Hehe, eindelijk eens een positief geluid. :)

Was dat concert niet met Khaled en Noa?

Geplaatst door SalmayaSale
:strik: Hoi Rabi'ah.
Nee het was met Mohamed Derrouich en Alexandra

Maar ik schaam me dood voor mijn te emotionele vrouwelijke bemoeienis :hihi:
Wat jullie denken is heel begrijpelijk, maar gewoon niet van toepassing in dit geval.

Ik heb heel wat verbroederingsconcerten gezien. (live of op TV)
Die waren allemaal een verademing als er grote conflicten waren, en gaven hoop, dat er toch iets mogelijk was..
Live Aid van Bob Geldof in 1985 was enorm indrukwekkend, en is volgens mij ook echt doorslaggevend geweest voor de val van het Apartheidsregime.
De westerse politiek leek niet echt van plan om er iets tegen te ondernemen (De Nederlandse al helemaal niet! CDA en VVD, forget it)
Daar was enorm veel woede over. Maar na Live Aid begon het echt te stromen. Dat was een enorm succes. Geldof werd er voor tot ridder geslagen in de UK.
(Voor zijn Live 8 in 2005 ben ik nog speciaal naar Parijs gegaan.)

Er is wel een trend ontstaan van dit soort conserten, maar grotendeels is het slappe hap. Protesten zijn erg inhoudsloos en oppervlakkig. iedereen zit maar op te roepen tot vrede, maar het gaat nergens over. Het lijkt vooral commerciele business. Het publiek wil het, en krijgt het dus.
Je hoeft geen fan te zijn van Bob Dylan, Country Joe enz, maar in die tijden ging het tenminste nog ergens over. Er werd flink stelling genomen. De teksten raakten precies aan wat er mis was.
Maar dat zie je nauwelijks meer. Ja, je kunt Madonna horen gillen over vrede, maar het gaat nergens over. Rap begon leuk, maar die jongens denken enkel aan hun eigen portemonee.

Bonnie Raid bood op het Northsea Jazz Festival als Amerikaanse haar excuses aan voor de oorlog in Irak, in 2003 of zo. Die stomme volgevreten Nederlanders daar hadden het geloof ik niet eens in de gaten. De Statenhal was vol, maar ik was bijna de enige die er voor applaudiseerde.. Wat ze deed was een kleine heldendaad. Elke amerikaanse popster die dit deed, nam grote risico's, en kon makkelijk uitgerangeerd worden. (Vergelijk die Texaanse meisjesband. The Dixi Chicks. Maar die draaien nóu dus weer als een trein! :D ) Eindelijk iemand die bepaald niet om commerciele redenen om vrede riep en risico's nam, maar dat stomme publiek hier gaf haar daar niet eens crediet voor. Er zat geen lekkere beat onder dat verhaal (gewoon een speach), en dan weten die jojo's hier niks meer.

Maar rond Israel kun je het volstrekt vergeten. Elke Amerikaanse band die iets zou doen, wordt meteen tot antisemiet bestempeld en uitgerangeerd. In Europa vermoedelijk ook. Niemand durft het ook uit te zenden. Ik ken ook geen enkele band, die iets positiefs over de Palestijnen zegt. En dat is echt opvallend, want de emoties zijn groot. Vermoedelijk wordt er heel wat tegengehouden. De platenmaatschappij zelf zou meteen ook onder vuur komen te liggen. En het kan allemal om veel geld gaan. En popmusici die het geluk hebben succes te hebben, zullen zich er niet aan wagen, want die raken meteen een groot deel van hun publiek kwijt. Ik denk dat de censuur in de muziek nog veel groter is dan in de media.

Wat wél kan, zijn die gecombineerde joods-arabische initiatieven. Iedereen is daar erg blij mee, want dat lijkt tenminste nog wat. Maar ook al stikte het van die dingen, het heeft geen enkele invloed op de politiek. Israel zelf is gewend aan hele forse kritiek, en trekt zich nergens wat van aan. Israel heeft een hele dikke huid gekweekt en luistert enkel naar de door AIPAC gedomineerde Amerikaanse regering.
Ook al staat half Europa te gillen, zolang er geen boycot komt, wijzigt Israel helemaal niets.
En die boycot komt er niet, en dat weten ze in Israel. Zelfs pogingen om de producten uit de bezette gebieden buiten het gunstige EU-tarief te houden, lukken hier nog niet.
Israel is GEEN Zuid-Afrika. De weerstand om daar iets tegen te ondernemen is véel groter.

Kortom, die joods-arabische initiatieven werken eerder als een soort opium. Ze wekken de illusie, dat er vrede kan komen, als er méer van dit soort dingen kwamen. Alsof er daar vrede zou komen, als er meer begrip en verdraagzaamheid kwam. Alsof dit de weg zou zijn. Nou, dat is in dit geval absoluut niet zo. Zelfs al was er 80% verdraagzaamheid tussen de joden en de arabieren daar, dan nóg zou de vrede aanlopen tegen de politiek daar, en de immense belangen rond de Westbank.

Sorry dat het "vrouwelijk emotioneel gedoe" genoemd werd, maar in dit geval is dat zo.
Die Bob Geldof effecten, daar hoef je in dit geval niets van te verwachten. Destijds was het al een enorme toer om het voor elkaar te krijgen, terwijl er niet eens veel aanhang van dat Apartheidsregime was. Wat Israel betreft kun je dit volstrekt vergeten. Het roept enkel illusies op. Het is echt dromerij.
Het enige wat kan helpen is het aanpakken van Europese of Amerikaanse politici. Die zijn het probleem.

Maarten
28-10-07, 14:12
Geplaatst door panoma79

Ik ben trouwens ook een mietje wat vrouwen betreft hoor. :D
Ik geloof absoluut niet in mannelijke dominantie, maar in gelijke uitwisseling en samenwerking.
Ook religieus gezien is dat de bedoeling.
Het werkt natuurlijk niet altijd zo. Ideaal gezien is de band tussen man en vrouw iets heiligs en bijzonders.. de motor waar het hele zaakje om draait. Een "totaal dat méer is dan de som der delen".. Voortdurende stimulans van elkaar door goede uitwisseling, enz enz.. Dat gaat gegarandeerd vaak niet goed, maar je moet er wel altijd naar terug.
Die mannelijke dominantie werkt gewoon niet. Dat blijft altijd een one-man-show met beperkte resultaten.

Ze zeggen wel eens: achter elke succesvolle man staat een goede vrouw. Maar als de man erg dominant is, dan werkt dat hooguit half. Je moet de dingen ook van je vrouw kunnen laten afhangen. Het gaat er eigenlijk om, waar je samen in gelooft.

In de religie erkennen ze dat ook, en schrijven ze dus voor, dat je binnen je geloofsgemeenschap moet trouwen. Maar dit is enkel oppervlakkige theorie. Waar het echt om gaat, is dat je samen geloof in de dingen hebt. Het gaat echt om wat je samen opbouwt. Daar heeft verder niemand iets mee te maken. Daar weet ook niemand iets van. Het gaat echt om wat je in praktijk samen aan geloof weet te kweken. Dat is heel persoonlijk. Maar als dat samen goed lukt, dan doe je het zelf ook veel beter.

Nou zijn vrouwen ook bitches hoor, en afwijkingen hebben ze allemaal. Af en toe moet je er eens flink tegenaan. Maar zelf heb je die afwijkingen ook. Er valt dus nogal wat te leren. :hihi: En vooral bidden tot Allah, of je gezonde verstand, of wat het ook is waar je in gelooft..
(met vrouwen heb je dat wel nodig.. :hihi: Maar het levert zeker wat op als je een goede hebt..)
Sorry voor de preek.. tis zondag.. :hihi:

Maarten
28-10-07, 14:22
Geplaatst door Rabi'ah.

Ja, tiswat. :jammer:
Muilkorven, aanlijnen, opkooien.. De Heere voorzag de man van talloze mogelijkheden in de heerlijkheid der schepping..

Er is ook nog een verhaal van een Engelsman, die naar een hotel trok, als zijn vrouw ongesteld was.
Legio oplossingen voor de vrouwelijke emotie..
Verder zijn er nog priesters, Imams, praatgroepen, de melkboer, en niet te vergeten de pillen.
Waar klagen ze eigenlijk nog over?..

En in alle gevallen levert suicide nog een werkbare oplossing.
Waarom zeuren, als de oplossing binnen handbereik ligt? :D




PS: er is niks mis met vrouwelijke emoties. Noem ze zelfs de bron der moraal of zo.. Probleem kan het disproportionele ervan zijn. Of oogkleppen voor andere waarden, die er ook nog zijn. (waar hij bijvoorbeeld weer aan denkt) Dat is alles. Ik denk dat er normaal niet eens een erg groot verschil met mannen is.
Maar je kunt wel vrede willen, als 2 honden aan een bot trekken, maar die beesten hebben even wat anders aan hun kop.
En als éen beest voortdurend de ruif van een ander leeg vreet, dan moet je voor vrede niet in het midden gaan zitten.

III
28-10-07, 14:54
Geplaatst door Maarten
Wat jullie denken is heel begrijpelijk, maar gewoon niet van toepassing in dit geval.

Ik heb heel wat verbroederingsconcerten gezien. (live of op TV)
Die waren allemaal een verademing als er grote conflicten waren, en gaven hoop, dat er toch iets mogelijk was..
Live Aid van Bob Geldof in 1985 was enorm indrukwekkend, en is volgens mij ook echt doorslaggevend geweest voor de val van het Apartheidsregime.
De westerse politiek leek niet echt van plan om er iets tegen te ondernemen (De Nederlandse al helemaal niet! CDA en VVD, forget it)
Daar was enorm veel woede over. Maar na Live Aid begon het echt te stromen. Dat was een enorm succes. Geldof werd er voor tot ridder geslagen in de UK.
(Voor zijn Live 8 in 2005 ben ik nog speciaal naar Parijs gegaan.)

Er is wel een trend ontstaan van dit soort conserten, maar grotendeels is het slappe hap. Protesten zijn erg inhoudsloos en oppervlakkig. iedereen zit maar op te roepen tot vrede, maar het gaat nergens over. Het lijkt vooral commerciele business. Het publiek wil het, en krijgt het dus.
Je hoeft geen fan te zijn van Bob Dylan, Country Joe enz, maar in die tijden ging het tenminste nog ergens over. Er werd flink stelling genomen. De teksten raakten precies aan wat er mis was.
Maar dat zie je nauwelijks meer. Ja, je kunt Madonna horen gillen over vrede, maar het gaat nergens over. Rap begon leuk, maar die jongens denken enkel aan hun eigen portemonee.

Bonnie Raid bood op het Northsea Jazz Festival als Amerikaanse haar excuses aan voor de oorlog in Irak, in 2003 of zo. Die stomme volgevreten Nederlanders daar hadden het geloof ik niet eens in de gaten. De Statenhal was vol, maar ik was bijna de enige die er voor applaudiseerde.. Wat ze deed was een kleine heldendaad. Elke amerikaanse popster die dit deed, nam grote risico's, en kon makkelijk uitgerangeerd worden. (Vergelijk die Texaanse meisjesband. The Dixi Chicks. Maar die draaien nóu dus weer als een trein! :D ) Eindelijk iemand die bepaald niet om commerciele redenen om vrede riep en risico's nam, maar dat stomme publiek hier gaf haar daar niet eens crediet voor. Er zat geen lekkere beat onder dat verhaal (gewoon een speach), en dan weten die jojo's hier niks meer.

Maar rond Israel kun je het volstrekt vergeten. Elke Amerikaanse band die iets zou doen, wordt meteen tot antisemiet bestempeld en uitgerangeerd. In Europa vermoedelijk ook. Niemand durft het ook uit te zenden. Ik ken ook geen enkele band, die iets positiefs over de Palestijnen zegt. En dat is echt opvallend, want de emoties zijn groot. Vermoedelijk wordt er heel wat tegengehouden. De platenmaatschappij zelf zou meteen ook onder vuur komen te liggen. En het kan allemal om veel geld gaan. En popmusici die het geluk hebben succes te hebben, zullen zich er niet aan wagen, want die raken meteen een groot deel van hun publiek kwijt. Ik denk dat de censuur in de muziek nog veel groter is dan in de media.

Wat wél kan, zijn die gecombineerde joods-arabische initiatieven. Iedereen is daar erg blij mee, want dat lijkt tenminste nog wat. Maar ook al stikte het van die dingen, het heeft geen enkele invloed op de politiek. Israel zelf is gewend aan hele forse kritiek, en trekt zich nergens wat van aan. Israel heeft een hele dikke huid gekweekt en luistert enkel naar de door AIPAC gedomineerde Amerikaanse regering.
Ook al staat half Europa te gillen, zolang er geen boycot komt, wijzigt Israel helemaal niets.
En die boycot komt er niet, en dat weten ze in Israel. Zelfs pogingen om de producten uit de bezette gebieden buiten het gunstige EU-tarief te houden, lukken hier nog niet.
Israel is GEEN Zuid-Afrika. De weerstand om daar iets tegen te ondernemen is véel groter.

Kortom, die joods-arabische initiatieven werken eerder als een soort opium. Ze wekken de illusie, dat er vrede kan komen, als er méer van dit soort dingen kwamen. Alsof er daar vrede zou komen, als er meer begrip en verdraagzaamheid kwam. Alsof dit de weg zou zijn. Nou, dat is in dit geval absoluut niet zo. Zelfs al was er 80% verdraagzaamheid tussen de joden en de arabieren daar, dan nóg zou de vrede aanlopen tegen de politiek daar, en de immense belangen rond de Westbank.

Sorry dat het "vrouwelijk emotioneel gedoe" genoemd werd, maar in dit geval is dat zo.
Die Bob Geldof effecten, daar hoef je in dit geval niets van te verwachten. Destijds was het al een enorme toer om het voor elkaar te krijgen, terwijl er niet eens veel aanhang van dat Apartheidsregime was. Wat Israel betreft kun je dit volstrekt vergeten. Het roept enkel illusies op. Het is echt dromerij.
Het enige wat kan helpen is het aanpakken van Europese of Amerikaanse politici. Die zijn het probleem.

Sir Bob (http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/bob-geldolf.htm) en Madonna (http://www.newprophecy.net/madonnaastro.htm) in één verhaal...

Valt me nog mee dat je Mariah Carey en Michael Jackson niet noemt...
Of die Britney Spears met haar in elkaar gestorte programmering. Het zelfmoordcommando zal weldra in werking gaan treden, als dat niet al het geval is...

Dr. Green(baum)'s (=Joseph Mengele/Dr. Death) MK Ultra/Operation Artichoke/Monarch Programming (http://www.mindcontrolforums.com/hambone/monarch1.html)

III
28-10-07, 14:56
Geplaatst door Maarten

En als éen beest voortdurend de ruif van een ander leeg vreet, dan moet je voor vrede niet in het midden gaan zitten.

Wow! :duim:

III
28-10-07, 15:08
Geplaatst door Maarten
Ik ben trouwens ook een mietje wat vrouwen betreft hoor. :D
Ik geloof absoluut niet in mannelijke dominantie, maar in gelijke uitwisseling en samenwerking.
Ook religieus gezien is dat de bedoeling.
Het werkt natuurlijk niet altijd zo. Ideaal gezien is de band tussen man en vrouw iets heiligs en bijzonders.. de motor waar het hele zaakje om draait. Een "totaal dat méer is dan de som der delen".. Voortdurende stimulans van elkaar door goede uitwisseling, enz enz.. Dat gaat gegarandeerd vaak niet goed, maar je moet er wel altijd naar terug.
Die mannelijke dominantie werkt gewoon niet. Dat blijft altijd een one-man-show met beperkte resultaten.

Ze zeggen wel eens: achter elke succesvolle man staat een goede vrouw. Maar als de man erg dominant is, dan werkt dat hooguit half. Je moet de dingen ook van je vrouw kunnen laten afhangen. Het gaat er eigenlijk om, waar je samen in gelooft.

In de religie erkennen ze dat ook, en schrijven ze dus voor, dat je binnen je geloofsgemeenschap moet trouwen. Maar dit is enkel oppervlakkige theorie. Waar het echt om gaat, is dat je samen geloof in de dingen hebt. Het gaat echt om wat je samen opbouwt. Daar heeft verder niemand iets mee te maken. Daar weet ook niemand iets van. Het gaat echt om wat je in praktijk samen aan geloof weet te kweken. Dat is heel persoonlijk. Maar als dat samen goed lukt, dan doe je het zelf ook veel beter.

Nou zijn vrouwen ook bitches hoor, en afwijkingen hebben ze allemaal. Af en toe moet je er eens flink tegenaan. Maar zelf heb je die afwijkingen ook. Er valt dus nogal wat te leren. :hihi: En vooral bidden tot Allah, of je gezonde verstand, of wat het ook is waar je in gelooft..
(met vrouwen heb je dat wel nodig.. :hihi: Maar het levert zeker wat op als je een goede hebt..)
Sorry voor de preek.. tis zondag.. :hihi:

Tja, nu heb je het over paartjes enzo.
Maar het ging over individuën.
Laat nou elk individu een mannelijke en een vrouwelijke energie in zich hebben. Niemand is alleen mannelijk en niemand alleen vrouwelijk.
Dus je verhaal hierin toegepast betekent niets meer en ook niets minder dan de balans in jezelf te bewerkstelligen.
En dat doe je niet door te zeggen dat het ene het andere domineert.

En niemand heeft de ander daarbij nodig.
dat zou namelijk betekenen dat homo's al niet tot die oplossing zouden kunnen komen door een gebrek aan vrouwelijkheid en lesbiennes door een gebrek aan mannelijkheid.

Zoek je vrouw in jezelf.
Zoek je man in jezelf.
Zo kom je ook tot de ontmoeting met je partner: niet buiten jezelf zoeken!
En hier spreek ik uit ervaring!

panoma79
28-10-07, 16:45
Geplaatst door SalmayaSale
Heeft III het niet verteld dan? ik ben net als Mark "homo" :knipoog:, dus echte mannen als jij kan ik toch niet waarderen :lachu:

Zonde voor zo'n mooie vrouw die "homo"(lesbie) is.
Ik kan je er van afhelpen. Je moet alleeen de goeie man tegenkomen.
Ik geef je m'n nummer, stuur me maar een pm.

III
28-10-07, 17:06
Geplaatst door panoma79
Zonde voor zo'n mooie vrouw die "homo"(lesbie) is.
Ik kan je er van afhelpen. Je moet alleeen de goeie man tegenkomen.
Ik geef je m'n nummer, stuur me maar een pm.

En dat homo's geen echte mannen zijn is een fabel: hetero's zoeken het meisjesachtige, het zachte...
Homo's zijn echte ruige mannen: die warmen hun voeten aan behaarde benen!

:lole:

En een echte vent vraagt om het nummer!
nummer geven, nummer geven: heb je geen beltegoed meer dan?

:boer:

Red Sonja
28-10-07, 17:09
Geplaatst door panoma79
Zonde voor zo'n mooie vrouw die "homo"(lesbie) is.
Ik kan je er van afhelpen. Je moet alleeen de goeie man tegenkomen.
Ik geef je m'n nummer, stuur me maar een pm.

:haha:

panoma79
28-10-07, 17:15
Geplaatst door III

Homo's zijn echte ruige mannen: die warmen hun voeten aan behaarde benen!


bah, om van te kotsen. :kotsen:

III
28-10-07, 17:29
Geplaatst door panoma79
bah, om van te kotsen. :kotsen:

http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/e075.gif

SalmayaSale
28-10-07, 18:10
Geplaatst door panoma79
Zonde voor zo'n mooie vrouw die "homo"(lesbie) is.
Ik kan je er van afhelpen. Je moet alleeen de goeie man tegenkomen.
Ik geef je m'n nummer, stuur me maar een pm.



Te laat :ego: Ik ben trots op mijn "homozijn" en op alle homo's in de wereld.
Heb je toevallig een homofobie? Zal ik je mijn nummer geven dan help ik je wel vanaf :lachu:

Olive Yao
28-10-07, 18:30
Geplaasts door SalmayaSalem
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.


Geplaatst door panoma71
Dat typisch vrouwelijke emotie gedoe van jou (…)
Geen “emotie gedoe”, het valt met rationele psychologie te motiveren.


daar heeft Hamas of de Palestijnse bevolking niet veel aan.
Niet direct. Indirect kan dit veel bijdragen aan een oplossing.

III
28-10-07, 18:34
Geplaatst door SalmayaSale
Te laat :ego: Ik ben trots op mijn "homozijn" en op alle homo's in de wereld.
Heb je toevallig een homofobie? Zal ik je mijn nummer geven dan help ik je wel vanaf :lachu:

Dan ben je wel versuft als je trots bent op alle homo's ter wereld.
Generaliserende opmerking is het in ieder geval.

panoma79
28-10-07, 18:53
Geplaatst door SalmayaSale
Te laat :ego: Ik ben trots op mijn "homozijn" en op alle homo's in de wereld.


Allahimsgeck aschajtan!

SalmayaSale
28-10-07, 19:12
Geplaatst door III
Dan ben je wel versuft als je trots bent op alle homo's ter wereld.
Generaliserende opmerking is het in ieder geval.


Als je het op het subtiel toe bekijkt is het geen generaliseren. Ik heb het niet over individuen maar over mensen die omdat zij anders zijn gediscrimineerd worden. Daarom ben ik trots op hen die toch zulke vijandigheid trotseren en zichzelf durven te zijn en te blijven.....

SalmayaSale
28-10-07, 19:16
Geplaatst door panoma79
Allahimsgeck aschajtan!


Aschajtan anta........ :ego:
Laat het werk van God aan God zelf over......ga niet op Zijn troon zitten en alvast schajtans aanwijzen

rami_elharrak
28-10-07, 19:17
Geplaatst door Slinger
Ze wonen in hun land. Het zijn allemaal burgers van de staat Israël.


Prima dat je vanuit NL je broertjes in Palestina steunt, toch moet je een cursus geschiedenis volgen, niet om van ideen te verranderen (t hoef niet) t zit je in je blood!!
Een circus, zo is de staat Israel, niet voor lang hoop ik!!
You can fool some of the people some of the time, ...... etc!!

I just don t see how you could kill kids and eldery people and at the same time pretend wanting to communicate by a mix circus; it is realy a circus!

panoma79
28-10-07, 19:29
Geplaatst door SalmayaSale
Aschajtan anta........ :ego:
Laat het werk van God aan God zelf over......ga niet op Zijn troon zitten en alvast schajtans aanwijzen

Woon je ergens tussen de koeien ergens in Friesland, dat zal het wel zijn aangezien je met deze kutopmerkingen komt over homo zijn.

Ongelukkig kind. :giechel:

SalmayaSale
28-10-07, 19:40
Geplaatst door panoma79
Woon je ergens tussen de koeien ergens in Friesland, dat zal het wel zijn aangezien je met deze kutopmerkingen komt over homo zijn.

Ongelukkig kind. :giechel:


Nee, hoe kom je daarbij. Als je het per se wilt weten, ik woon tussen de apen en velen doen mij aan jou denken :gek: :p

Maarten
28-10-07, 19:42
Geplaatst door III
Sir Bob (http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/bob-geldolf.htm) en [/URL]
Ik heb er even naar gekeken, maar erg sterk vind ik het niet. Ik vind het eerder parasitair, zeg maar. Op dit soort megatoestanden is altijd wel wat aan te merken. En daar kun je dan wel weer optelsommen van gaan maken, maar gaat het wel echt ergens over?

Live 8 was gratis, hoe kan dat? Nou, o.a. omdat het bar slecht georganiseerd was. Allemaal hapsnapwerk. En bands doen gratis mee. Gemeenten geven gratis medewerking, want het is ook goed voor de stad.. Media zoeken content, enz..

Of de locatie.. Het is maar hoe je het ervaart. In Parijs was het pal bij het paleis van Versailles. Dat vond ik een hele goede ervaring. Niet alleen was het daar erg mooi, maar je ziet juist ook hoe de mensheid in 2 eeuwen tijd op klom van een systeem van "L'état cest moi", met zware onderdrukking, naar iets met mondiale democratie. Juist dat contrast gaf hoop.

Olive Yao
28-10-07, 19:48
Geplaatst door Maarten
het paleis van Versailles (...) maar je ziet juist ook hoe de mensheid in 2 eeuwen tijd op klom van een systeem van "L'état cest moi", met zware onderdrukking, naar iets met mondiale democratie.
"Versailles" ... "je ziet" ... "de mensheid" ... "iets met mondiale democratie" ... "in 2 eeuwen tijd" ...

panoma79
28-10-07, 19:51
Geplaatst door SalmayaSale
Nee, hoe kom je daarbij. Als je het per se wilt weten, ik woon tussen de apen en velen doen mij aan jou denken :gek: :p

da kan nie, ik heb je daar niet gezien anders was je wel van mij geweest.

Maarten
28-10-07, 19:56
Geplaatst door III
de balans in jezelf te bewerkstelligen.
Het jezelf zijn betekent in feite al, dat zowel de mannelijke als vrouwelijke kanten een kans krijgen.
Maar hoe iemand dat doet en afweegt, is persoonlijk. Je kunt moeilijk van een ander zeggen, wat voor soort keuze hij daarin moet maken.

Maar in een relatie heb je dus twee mensen die voor zichzelf de balans moeten zoeken, en bovendien onderling ook nog. En dan moet je het wel degelijk buiten jezelf zoeken, omdat je van de ander vooral ook het ánders zijn moet zien. En eigenlijk kom je dan via die ander weer terug op een zoeken in jezelf. Je hebt de uitwisseling nodig.

III
28-10-07, 20:00
Geplaatst door SalmayaSale
Als je het op het subtiel toe bekijkt is het geen generaliseren. Ik heb het niet over individuen maar over mensen die omdat zij anders zijn gediscrimineerd worden. Daarom ben ik trots op hen die toch zulke vijandigheid trotseren en zichzelf durven te zijn en te blijven.....

Ik zou me absoluut schamen dat ik homo ben (als ik het was) als ik kijk naar de gaypride...
Hun vrijgevochtenheid zegt mij hoegenaamd niets.
wat die voor hun eigen mensen betekenen kan ik hier niet beschrijven.
De homo's die ik ken zijn gewone mensenmet gewone wensen en houden "toevallig" meer van het kijken naar leden van hun eigen geslacht.

mark61
28-10-07, 20:01
Geplaatst door panoma79
Allahimsgeck aschajtan!

Waarom begin je nou in het Duits te schrijven? En niet zo schelden joh.

III
28-10-07, 20:05
Geplaatst door Maarten
Ik heb er even naar gekeken, maar erg sterk vind ik het niet. Ik vind het eerder parasitair, zeg maar. Op dit soort megatoestanden is altijd wel wat aan te merken. En daar kun je dan wel weer optelsommen van gaan maken, maar gaat het wel echt ergens over?

Live 8 was gratis, hoe kan dat? Nou, o.a. omdat het bar slecht georganiseerd was. Allemaal hapsnapwerk. En bands doen gratis mee. Gemeenten geven gratis medewerking, want het is ook goed voor de stad.. Media zoeken content, enz..

Of de locatie.. Het is maar hoe je het ervaart. In Parijs was het pal bij het paleis van Versailles. Dat vond ik een hele goede ervaring. Niet alleen was het daar erg mooi, maar je ziet juist ook hoe de mensheid in 2 eeuwen tijd op klom van een systeem van "L'état cest moi", met zware onderdrukking, naar iets met mondiale democratie. Juist dat contrast gaf hoop.

Tja, het kan idd sterker.
Maar weet je wat lastig is?
Dat bewijzen voor deze shit niet echt voor het oprapen liggen.
Zou jij een benzinepomp overvallen en er zelf een film van draaien en die op internet zetten?

Bono is in ieder geval gespot bij een bijeenkomst in Bohemian Grove.

En ik geloof niet in iets dat mondiaal is en met liefde niets van doen heeft...

III
28-10-07, 20:09
Geplaatst door Maarten
Het jezelf zijn betekent in feite al, dat zowel de mannelijke als vrouwelijke kanten een kans krijgen.
Maar hoe iemand dat doet en afweegt, is persoonlijk. Je kunt moeilijk van een ander zeggen, wat voor soort keuze hij daarin moet maken.

Maar in een relatie heb je dus twee mensen die voor zichzelf de balans moeten zoeken, en bovendien onderling ook nog. En dan moet je het wel degelijk buiten jezelf zoeken, omdat je van de ander vooral ook het ánders zijn moet zien. En eigenlijk kom je dan via die ander weer terug op een zoeken in jezelf. Je hebt de uitwisseling nodig.

Ok, daar ben ik het mee eens.
Al moet gezegd worden dat je die partnerschap niet nodig hebt om één geheel te zijn.
maar heb je die partnerschap, dan zijn cocessies nodig en begrip.
Net als wanneer je geen kinderen hebt, dan kun je nog heel zijn. Anders dan wanneer je ze wel hebt.
Goed, alles heeft zijn voors en tegens.

Maarten
28-10-07, 20:58
Geplaatst door panoma79

Ach.. homo's.. meestal moet je er een paar persoonlijk kennen, om er wat van te gaan snappen. En extravagante homo's die zitten te etaleren, daar hebben veel mensen de schurft aan. Daar hoef je je echt niet voor te schamen, ook al kun je het soms anders gaan zien..
Maar ik zie het zo, als je tenminste zin hebt om te lezen...

Ik trek een lijn..

M.man O---------hetero mannen---------O--homo--[O]--lesbi--O-------hetero vrouwen---------O Vr.vrouw.


- Aan het ene uiteinde zitten de echte mannelijke mannen. De echte macho's, die ook niet anders kunnen.
- Aan het andere uiterste zitten de echte vrouwelijke vrouwen. Die zijn enkel heel erg vrouwelijk.
(die echte extreme macho's en die vrouwelijke vrouwen, die snappen geen donder van elkaar, want die hebben te weinig gemeenschappelijk.)
- Precies in het midden zitten mensen, die zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen hebben (echt zeldzaam)

- Aan weerzijden van het nulpunt heb je ongeveer 8% homo's zitten. Dus zowel op de mannelijke helft, als op de vrouwelijke helft.
De homo's in de buurt van het nulpunt twijfelen niet. Die hebben van jongs af aan het gevoel homo te zijn, en voelen absoluut niets anders.
Maar hoe meer homo's in de buurt van de heterogrens zitten, hoe meer ze kunnen twijfelen, switchen, of bie zijn.

- De hetero's kunnen verschillen tussen de uitersten van macho (of supervrouwelijk) en het punt waarop ze zoveel van de andere sekse hebben, dat ze bijna homo zijn. Die kunnen wel eens twijfelen of ze misschien toch homo of bie zijn, maar vinden uiteindelijk toch dat ze hetero zijn.
Ik het midden van de lijnstukken van de hetero's zitten dan de meest normale mannen en vrouwen.
Aan weerszijde daarvan dan: mannelijkere mannen en vrouwelijkere mannen. En vrouwelijkere vrouwen en mannelijkere vrouwen.


Het is maar een model. Maar het kan wel handig zijn. Ik kan er wel veel soorten verschijnselen in kwijt.

De omgeving kan het zeker beinvloeden. Maar "besmettelijk" is het niet. Maar het kan wel invloed hebben op mensen die toch al in de buurt van de grens zitten.
Zelf ben ik een redelijk vrouwelijke man, maar zit toch niet in de buurt van de homo's. Ik heb wel eens een experimentje gedaan, maar hield al op voor het menens werd. Ik voelde er gewoon geen donder bij.

Seks is verder een raar iets. Als je maar heet genoeg bent, kun je desnoods een komkommer naaien.. (or anything) Seks is ook duidelijk een machtsmiddel. (speelt een grote rol bij verkrachtingen) Je zult dus hetero-kerels hebben, die iets doen met seks met kerels uit machtswellust. Of die aan jongetjes gaan zitten te prutsen.

Ik denk dat het verbod in de godsdienst vooral gaat over die perverse vormen van homosex. Het staat ook in het rijtje met allerlei andere perversiteiten. Maar je hebt dus homo's, die zich altijd sterk homo/lesbi gevoeld hebben, en heel diep het gevoel hebben dat te zijn. Wat moet je daar dan mee? Ze worden echt niet anders, wat je ook doet. Ze zijn zo, en worden nooit anders. En ze zijn er niet zo blij mee, want voor de familie is het erg. En ze moeten veel verbergen. Als ze anders zouden kúnnen, hadden ze het wel gedaan. Volgens mij gaat het godsdienstverbod daar niet over.

Nogmaals, je moet er een paar kennen, voor dat je er iets van snapt.
Eén keer hing er een lesbische buurvrouw om mijn nek. Die moest verschrikkelijk uithuilen, omdat ze een bepaalde vrouw niet kon krijgen. Die was dus doodongelukkig. Als je zoiets een keer meemaakt, dan voel je hoe diep dat gaat, en denk je niks raars meer over dat soort vrouwen..

Maarten
28-10-07, 21:07
Geplaatst door III
Ok, daar ben ik het mee eens.
Al moet gezegd worden dat je die partnerschap niet nodig hebt om één geheel te zijn.
maar heb je die partnerschap, dan zijn cocessies nodig en begrip.
Net als wanneer je geen kinderen hebt, dan kun je nog heel zijn. Anders dan wanneer je ze wel hebt.

Ik heb dus géen partner, en géen kinderen..
En hoe meer ik innerlijke harmonie voel tussen m'n mannelijke en vrouwelijke elementen - alsof het Nirvana al opensluist zeg maar - hoe meer ze me op dit forum uitmaken voor Totally Fucked Up.. :hihi:

Maarten
28-10-07, 21:13
Geplaatst door III

Bono is in ieder geval gespot bij een bijeenkomst in Bohemian Grove.

Oh, als je gek wil worden in dit leven, moet je volgens mij beroemd popmusicus worden. Ze trekken aan alle kanten aan je. Elke elitaire business wil je. tegelijk ben je heel alleen. Ze worden overspoeld door werkelijk alles, en volgens mij kunnen ze het niet aan.
Je zult maar simpele lul zijn, en je door de halve wereld heilig verklaard voelen.. Dat kan nooit lang goed gaan. Je komt om in je eigen illusies..

knuppeltje
28-10-07, 21:18
Geplaatst door Maarten
Oh, als je gek wil worden in dit leven, moet je volgens mij beroemd popmusicus worden. Ze trekken aan alle kanten aan je. Elke elitaire business wil je. tegelijk ben je heel alleen. Ze worden overspoeld door werkelijk alles, en volgens mij kunnen ze het niet aan.
Je zult maar simpele lul zijn, en je door de halve wereld heilig verklaard voelen.. Dat kan nooit lang goed gaan. Je komt om in je eigen illusies..

Wees niet bang- heilig verklaard worden zie ik voor jou hier nog niet ztten. de rest.......

Maarten
28-10-07, 21:32
Geplaatst door Olive Yao
"Versailles" ... "je ziet" ... "de mensheid" ... "iets met mondiale democratie" ... "in 2 eeuwen tijd" ...
Yes dear: Je kijkt naar een podium, met aan weerszijden daarvan het enorme paleis van Versailles.
Je weet dan, dat het ooit een bastion was, van waaruit op onmetelijke hoogte op het plebs werd neergekeken.
En op dat plein zul je toen absoluut geen plebs aangetroffen hebben. Daar staan allemaal zeer chique huizen, voor degenen die dicht bij Le Roi stonden.

Maar tegenwoordig worden daar dus popconcerten voor datzelfde plebs gehouden, en zelfs ten behoeve van ander plebs elders (Afrika).
En dat gebeurt met een techniek, waar Lodowijk enkel van kon dromen. En dat plebs heeft een kennisniveau, en informatiebronnen, die ook al het niveau van de aristocratie van destijds overstijgen. En het ontwikkelde 'plebs' kan nou ook genieten van de mooie dingen die Lodowijk en consorten toen bouwden.

En als je dat ziet, al kijkende naar de concerten, dan overvalt je toch het gevoel, dat de mensheid erop vooruit gegaan is in die 2 eeuwen. Je ziet het gewoon heel aanschouwelijk voor je.
Dat is dus een hele positieve ervaring. Ik schreef het als reactie op het stuk waar III naar verwees, waarin dat soort locaties juist afgekraakt werden.

III
28-10-07, 21:36
Geplaatst door Maarten
Oh, als je gek wil worden in dit leven, moet je volgens mij beroemd popmusicus worden. Ze trekken aan alle kanten aan je. Elke elitaire business wil je. tegelijk ben je heel alleen. Ze worden overspoeld door werkelijk alles, en volgens mij kunnen ze het niet aan.
Je zult maar simpele lul zijn, en je door de halve wereld heilig verklaard voelen.. Dat kan nooit lang goed gaan. Je komt om in je eigen illusies..

En zo moet je je dat wel ongeveer voorstellen.
Bono was vroeger heel anders dan nu.
'Sunday, Bloody Sunday!"
En nu komt meneer in helicopter nummer zeven na al zijn bagage aan op de bestemming van zijn gig...
Echt niet lollig.

Charlus
28-10-07, 21:36
Geplaatst door Maarten
Ach.. homo's..<...>
Ik denk dat het verbod in de godsdienst vooral gaat over die perverse vormen van homosex. Het staat ook in het rijtje met allerlei andere perversiteiten. Maar je hebt dus homo's, die zich altijd sterk homo/lesbi gevoeld hebben, en heel diep het gevoel hebben dat te zijn. Wat moet je daar dan mee? Ze worden echt niet anders, wat je ook doet. Ze zijn zo, en worden nooit anders. En ze zijn er niet zo blij mee, want voor de familie is het erg. En ze moeten veel verbergen. Als ze anders zouden kúnnen, hadden ze het wel gedaan. Volgens mij gaat het godsdienstverbod daar niet over.<...>
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg.
Zelfs de maffe fundi's hier die regelmatig behagen scheppen in jou, kunnen zich in bovenstaande onmogelijk vinden. Ik ook niet, maar dan om wschnl. andere redenen. Ik kan me zelfs geen enkele invalshoek voorstellen die wél strookt met het door jou gestelde. Hoe doe je dat toch?

III
28-10-07, 21:37
Geplaatst door knuppeltje
Wees niet bang- heilig verklaard worden zie ik voor jou hier nog niet ztten. de rest.......

Doe effe lekker kinderachtig ofzo!
Waar slaat dit op?

Maarten
28-10-07, 21:37
Geplaatst door knuppeltje
Wees niet bang- heilig verklaard worden zie ik voor jou hier nog niet ztten. de rest.......
Zo te zien hebben ze je in dat kutdorp van je ooit tot popcornheilige verklaard.
Of was je in 1927 de beauty queen van de zeikstraat?

III
28-10-07, 21:44
Geplaatst door Maarten
Ik heb dus géen partner, en géen kinderen..
En hoe meer ik innerlijke harmonie voel tussen m'n mannelijke en vrouwelijke elementen - alsof het Nirvana al opensluist zeg maar - hoe meer ze me op dit forum uitmaken voor Totally Fucked Up.. :hihi:

En daar trek jij je iets van aan zeker?
Ik vind het bewonderenswaardig hoe jij je op dit forum beweegt, echt waar.
Ik wou dat ik van tijd tot tijd de zenuwen zo bij elkaar had als jij.

Stapelmesjogge word ik soms bijna van een aantal forummers die hier alleen maar zitten om de boel te verfucken.
Buitenkansjes, ik weet...Maar soms is het toch wenselijk wat rust te krijgen hierzo.

Verder vind ik dit een heel bijzonder en leuk forum. Niet in de laatste plaats door de aanwezigheid van hele verschillende geloven, levensvisies en inzichten.
en degenen die er net zo over denken, heb ik er nu langzaamaan leren tussenuit te plukken.

knuppeltje
28-10-07, 22:02
Geplaatst door Maarten
Zo te zien hebben ze je in dat kutdorp van je ooit tot popcornheilige verklaard.
Of was je in 1927 de beauty queen van de zeikstraat?

Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? :hihi:

mark61
28-10-07, 22:06
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? :hihi:

Blijkbaar. Verbaasde me ook al.


Magoed, gemengd Arabisch-joods jongleren is afgeserveerd, begrijp ik na 4 pagina's off topic geleuter :hihi:

panoma79
28-10-07, 22:07
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? :hihi:

Ben jij ook een homo, knuppel?

mark61
28-10-07, 22:09
Geplaatst door panoma79
Ben jij ook een homo, knuppel?

Net als jij? Met die versiertechniek van jou ga je nog geen pedofiel versieren :vreemd:

Maarten
28-10-07, 22:09
Geplaatst door Charlus
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg.
Zelfs de maffe fundi's hier die regelmatig behagen scheppen in jou, kunnen zich in bovenstaande onmogelijk vinden. Ik ook niet, maar dan om wschnl. andere redenen. Ik kan me zelfs geen enkele invalshoek voorstellen die wél strookt met het door jou gestelde. Hoe doe je dat toch?

Hoe de diverse gelovigen er tegenaan kijken, dat is vraag twee. Dat kan op de nodige manieren.
Hoe het in de Koran staat, dat weet ik niet precies (meer), maar het kwam toch een beetje op het zelfde neer, als de Bijbel.
Het gaat om Sodom en Gomorra.. Daar komen die voorschriften vandaan.
Ik heb toen verschillende bijbelvertalingen vergeleken.

En de indruk die ik toen kreeg van het geheel, is dat perversitéit aan de kaak gesteld werd, in al zijn vormen.
Daaronder dus ook "mannen die met mannen slapen", schandknapen, knapenschenders, enz ..
Ik moest toen meteen denken aan de praktijken van toen: rijke kerels die aan ondergeschikten zaten te peuteren enzo.. Seksculturen, waarbij dus niet de menselijke waardigheid, maar seks centraal staat.
Verder gaat het over hoeren enz..
Maar het lijkt dus niet te gaan over homo's die echt liefde voor elkaar voelen. Die passen slecht in dat rijtje.

Maar je moet daar al echt door interpretatie achter komen, want volgens de letterlijke tekst is zowel samen slapen als homoseks gewoon verboden hoor.
Jouw idee, dat het godsdienstverbod niet geldt voor homo's "die er niets aan kunnen doen", volgt echt niet zo maar uit de letterlijke teksten.

Wat moslims vinden, moeten ze zelf weten. Zij hebben hun manier om de zaak te beoordelen. Ik geef alleen maar aan dat er een manier is, om de teksten anders te zien. Dat hoeven ze echt niet over te nemen. En met name degenen die alle teksten als bindend letterlijk voorschrift zien, die zullen dat ook niet. Het hangt er vanaf in hoeverre je interpretatie toelaatbaar acht.
Maar onder moslims heerst vaak ook common sense. Die geven dan toe door homorelaties te accepteren, hoewel homoseks toch een stap te ver blijft.
Wie weet zijn er veel varianten. Sommigen zeggen misschien: je moet het zelf weten, maar als er 4 getuigen zijn, dan ben je wel de lul.

Ik opper enkel, dat ik zelf niet geloof, dat die teksten voor "nette" homorelaties bedoeld zijn.
Maar wel weer voor cultussen van het etaleren van seks in het openbaar.
Volgens mij is de bedoeling van die teksten, dat de mens als mens centraal moet staan, en dat er geen accent op seks moet liggen..

panoma79
28-10-07, 22:11
Geplaatst door mark61
Net als jij? Met die versiertechniek van jou ga je nog geen pedofiel versieren :vreemd:

Ga maar weer Turkse hoofdjes aaien.

III
28-10-07, 22:12
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? :hihi:

Oh, dus daar gaat het om bij jou?
Dat was me even ontgaan.
Vergeef me!

Maarten
28-10-07, 22:12
Geplaatst door knuppeltje
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt? :hihi:
Nee, ik probeerde gewoon de meest mensvriendelijke verklaring voor je reactie te vinden, die ik in huis had.

panoma79
28-10-07, 22:16
Geplaatst door mark61
Net als jij? Met die versiertechniek van jou ga je nog geen pedofiel versieren :vreemd:

Een flikker als jij moet zeker geen advies geven aan mij,bitch.

III
28-10-07, 22:18
Geplaatst door Maarten
Nee, ik probeerde gewoon de meest mensvriendelijke verklaring voor je reactie te vinden, die ik in huis had.

Kinderen, dronkelappen en eerlijke mensen...

III
28-10-07, 22:20
Geplaatst door mark61
Net als jij? Met die versiertechniek van jou ga je nog geen pedofiel versieren :vreemd:
Net als jij?
Of ben jij het?

mark61
28-10-07, 22:20
Geplaatst door panoma79
Een flikker als jij moet zeker geen advies geven aan mij,bitch.

:hihi: Je was koddig geweest, als het niet zo primitief en fantasieloos was.

Maarten
28-10-07, 22:25
Geplaatst door panoma79
Ben jij ook een homo, knuppel?
Qaiys heeft wel eens een topic geopend met de vraag wie er homo was?

De indruk onstaat hier namelijk, dat er van de 10 autochtonen 25 homo zijn.. :hihi:

Het zijn er hoe dan ook meer dan de gebruikelijke 8% van de bevolking.
Ik denk op zijn minst 25% of zo, of nog wel meer.

Maar het topic leverde verder natuurlijk niks op.
En wie weet zijn er hier wel nep-homo's, enkel om Marokkanen te pesten.

Vreemd genoeg kun je hier wel vragen of iemand homo is, maar niet of iemand jood is.
Dan krijg je ineens het verhaal dat het er niet toe doet, en dat je dus antisemiet bent.
Welcome in :maf: land!

Red Sonja
28-10-07, 22:28
Geplaatst door Charlus
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg.

Echt beklagenswaardig zijn de vele zelfverklaarde hetero's die vrouwen fundamenteel verachtelijke wezens vinden.

Zo een constructie brengt totaal verwrongen wezens voort.

Enfin, fijne avond.

III
28-10-07, 22:30
Geplaatst door mark61
:hihi: Je was koddig geweest, als het niet zo primitief en fantasieloos was.

Net als jij?










































The mirror won't stop reflecting when you decide not to look into it...

panoma79
28-10-07, 22:31
Geplaatst door mark61
:hihi: Je was koddig geweest, als het niet zo primitief en fantasieloos was.

Word het niet eens tijd om te stoppen met het drinken van die goedkope wijn.

Maarten
28-10-07, 22:31
Geplaatst door mark61

Magoed, gemengd Arabisch-joods jongleren is afgeserveerd, begrijp ik na 4 pagina's off topic geleuter :hihi:
Het wachten is gewoon op het volgende joods-arabische initiatief, dat dat per hoofd van de bevolking weer 5,5 seconden het gevoel geeft, dat het kan bijdragen aan het vredesproces daar.
Aldus het netto rendement van een paar menselijke gebaren..
Verwacht je iets meer dan?

panoma79
28-10-07, 22:36
Geplaatst door Maarten
Qaiys heeft wel eens een topic geopend met de vraag wie er homo was?

De indruk onstaat hier namelijk, dat er van de 10 autochtonen 25 homo zijn.. :hihi:

Het zijn er hoe dan ook meer dan de gebruikelijke 8% van de bevolking.
Ik denk op zijn minst 25% of zo, of nog wel meer.

Maar het topic leverde verder natuurlijk niks op.
En wie weet zijn er hier wel nep-homo's, enkel om Marokkanen te pesten.

Vreemd genoeg kun je hier wel vragen of iemand homo is, maar niet of iemand jood is.
Dan krijg je ineens het verhaal dat het er niet toe doet, en dat je dus antisemiet bent.
Welcome in :maf: land!

Ik heb ergens op google gelezen dat 10% van de Nederlandse bevolking homo is. 1:10
aantal inwoners 16.275.000 dat is al gauw bijna 2.000.000 homo s.
Waar gaat deze wereld toch naar toe? Naar de verdoemenis van Sodom and Gomorra?

ronald
28-10-07, 22:41
Geplaatst door Maarten


Vreemd genoeg kun je hier wel vragen of iemand homo is, maar niet of iemand jood is.
Dan krijg je ineens het verhaal dat het er niet toe doet, en dat je dus antisemiet bent.
Welcome in :maf: land!


Niet waar. De laatste keer dat ik dat vroeg werd ik voor anti-Moslim versleten.

Maarten
28-10-07, 22:41
Geplaatst door Red Sonja
Echt beklagenswaardig zijn de vele zelfverklaarde hetero's die vrouwen fundamenteel verachtelijke wezens vinden.

En die zijn er zeker.

het denken over vrouwen zal niet verder gaan, dan de ervaringen er mee.

Ik woon in een wijk, dat wil je niet weten.
Maar die vrouwen hier, dat wil je ook niet weten.
Maar bij elkaar vinden ze elkaar wel weer te pruimen..
Als je tenminste niet luistert naar wat ze achteraf over elkaar zeggen..

super ick
28-10-07, 22:46
Geplaatst door panoma79
Ik heb ergens op google gelezen dat 10% van de Nederlandse bevolking homo is. 1:10
aantal inwoners 16.275.000 dat is al gauw bijna 2.000.000 homo s.
Waar gaat deze wereld toch naar toe? Naar de verdoemenis van Sodom and Gomorra?

Ik heb ergens op Google gelezen dat homoseksualitiet niet gebonden is aan nationaliteit. Alleen door de vrijheid komen er in het westen wat meer uit de kast.

Homoseksualiteit komt onder moslims precies even veel voor.
Als je je kop in het zand steekt dan zie je de ander niet, maar de ander ziet jou wel hoor. Een hele slechte taktiek.

Maarten
28-10-07, 22:56
Geplaatst door ronald
Niet waar. De laatste keer dat ik dat vroeg werd ik voor anti-Moslim versleten.

Je voeg of iemand homo was, en werd toen voor anti-moslim versleten??
beats me..

Wel kun je als reactie intussen alles verwachten, sinds het massale moraalcircus dat hier opgevoerd is bij de vraag of iemand jood was?
Als je dat aan diverse mensen vraagt, rollen er complete scripties uit over je arierbloed..
Dat zal wel aanstekelijk werken.
Vraag iemand naar zijn leeftijd, en je krijgt meteen een zak dagvaardingen over leeftijdsdiscriminatie..

knuppeltje
28-10-07, 23:25
Geplaatst door panoma79
Ben jij ook een homo, knuppel?

Voor jou meneer knuppel ja. :fpimp:

knuppeltje
28-10-07, 23:28
Geplaatst door III
Oh, dus daar gaat het om bij jou?
Dat was me even ontgaan.
Vergeef me!

Wil je dat met cyaankali of gewoon met ddt, zeg het maar.

knuppeltje
28-10-07, 23:29
Geplaatst door Maarten
Nee, ik probeerde gewoon de meest mensvriendelijke verklaring voor je reactie te vinden, die ik in huis had.

Zal niet meevallen voor je zeker.

knuppeltje
28-10-07, 23:31
Geplaatst door Maarten
Qaiys heeft wel eens een topic geopend met de vraag wie er homo was?

De indruk onstaat hier namelijk, dat er van de 10 autochtonen 25 homo zijn.. :hihi:

Het zijn er hoe dan ook meer dan de gebruikelijke 8% van de bevolking.
Ik denk op zijn minst 25% of zo, of nog wel meer.

Maar het topic leverde verder natuurlijk niks op.
En wie weet zijn er hier wel nep-homo's, enkel om Marokkanen te pesten.

Vreemd genoeg kun je hier wel vragen of iemand homo is, maar niet of iemand jood is.
Dan krijg je ineens het verhaal dat het er niet toe doet, en dat je dus antisemiet bent.
Welcome in :maf: land!

Gluiperd, je smerige intentie achter die vraag was voor iedereen duidelijk.

Red Sonja
28-10-07, 23:36
Geplaatst door knuppeltje
Gluiperd, je smerige intentie achter die vraag was voor iedereen duidelijk.

Spreek voor jezelf, megalomaan.

Red Sonja
28-10-07, 23:40
Geplaatst door Maarten

En wie weet zijn er hier wel nep-homo's, enkel om Marokkanen te pesten.


Tsja, wie weet.. ;)

knuppeltje
28-10-07, 23:43
Geplaatst door Red Sonja
Spreek voor jezelf, megalomaan.

Als jij dat Maarten ook eens liet doen puberbandiet.

III
29-10-07, 00:18
Geplaatst door knuppeltje
Wil je dat met cyaankali of gewoon met ddt, zeg het maar.

Ja lekker, waar spreken we af?

III
29-10-07, 00:20
Geplaatst door panoma79
Word het niet eens tijd om te stoppen met het drinken van die goedkope wijn.

"I have seen two coffee cups more intelligent than you!"

Red Sonja
29-10-07, 00:36
Geplaatst door knuppeltje
puber bandiet.

:tik:

panoma79
29-10-07, 01:05
Geplaatst door super ick


Homoseksualiteit komt onder moslims precies even veel voor.


Zoeper Zick, ik weet wel zeker dat je bullshit uitkraamt zoals altijd en dat je dit niet echt meent.
Een moslim die zich aan de vijf zuilpilaren van de Islam houd kan nooit homo zijn,(forbidden) dit is alvast een feit dat moet doordringen in die dikke zaagselhoofd van je.

PS: Heb jij ook een haantje thuis die jou elke avond van achteren neemt. :giechel:

ronald
29-10-07, 01:18
Geplaatst door panoma79
Zoeper Zick, ik weet wel zeker dat je bullshit uitkraamt zoals altijd en dat je dit niet echt meent.
Een moslim die zich aan de vijf zuilpilaren van de Islam houd kan nooit homo zijn,(forbidden) dit is alvast een feit dat moet doordringen in die dikke zaagselhoofd van je.

PS: Heb jij ook een haantje thuis die jou elke avond van achteren neemt. :giechel:


SuperDick had het over homosexualiteit en jij over openbaar homosexueel gedrag. Dit zijn beduidend andere zaken.

ronald
29-10-07, 01:24
Geplaatst door Maarten
Je voeg of iemand homo was, en werd toen voor anti-moslim versleten??
beats me..

Wel kun je als reactie intussen alles verwachten, sinds het massale moraalcircus dat hier opgevoerd is bij de vraag of iemand jood was?
Als je dat aan diverse mensen vraagt, rollen er complete scripties uit over je arierbloed..
Dat zal wel aanstekelijk werken.
Vraag iemand naar zijn leeftijd, en je krijgt meteen een zak dagvaardingen over leeftijdsdiscriminatie..




Geplaatst door Maarten



Vreemd genoeg kun je hier wel vragen of iemand homo is, maar niet of iemand jood is.
Dan krijg je ineens het verhaal dat het er niet toe doet, en dat je dus antisemiet bent.
Welcome in land!



Geplaatst door Ronald


Niet waar. De laatste keer dat ik dat vroeg werd ik voor anti-Moslim versleten.


"Dat" slaat natuurlijk op "vragen of iemand joods was".

panoma79
29-10-07, 01:24
Geplaatst door ronald
SuperDick had het over homosexualiteit en jij over openbaar homosexueel gedrag. Diet zijn beduidend andere zaken.

Praat me geen woorden in de mond.
Ik heb het over het gehele plaatje.

III
29-10-07, 01:27
Geplaatst door panoma79
Zoeper Zick, ik weet wel zeker dat je bullshit uitkraamt zoals altijd en dat je dit niet echt meent.
Een moslim die zich aan de vijf zuilpilaren van de Islam houd kan nooit homo zijn,(forbidden) dit is alvast een feit dat moet doordringen in die dikke zaagselhoofd van je.

PS: Heb jij ook een haantje thuis die jou elke avond van achteren neemt. :giechel:

Je hebt nog het een en ander te leren omtrent deze materie.
Denk je niet dat er genoeg zijn die zich LIJKEN te houden aan die vijf zuilen en stiekum toch anders doen?
Hoeveel zg islamieten drinken niet terwijl zij ervan uitgaan dat het niet mag?
Of blowen. Dat schijnt ook haram te zijn...

En dan los gezien van die Marokkanen die een bepaalde afstand hebben genomen van de dingen die in hun jeugd als onomstotelijk golden...

Cultuur is zeker wel een bepalende factor als je kijkt naar dat soort vraagstukken.
Maar ga er maar van uit dat het overal ongeveer even vaak voorkomt.
De vorm waarin dat gebeurt kan dan wel significant verschillen.

Een vriend van me zou je er veel meer over kunnen vertellen. Die heeft ervaringen met dit vraagstuk.
Je kunt rustig iemand waarvan jij weet dat hij homo is (en waarvan je ook weet dat hij er met jou open over WIL praten) vragen hoe het één en ander zit.
En je hoeft niet bang te zijn.
Mij hebben ze altijd gerustgesteld met deze gedachte: "Achter jou komen ze toch niet aan, daar ben je te lelijk voor...Veel homo's hebben smaak, moet je weten!"

Vanavond toevallig nog gehoord van een maat dat zijn beste vriend de vrouwtjes verruild heeft voor de mannetjes. Tja, wij zagen dat al een paar jaar geleden aankomen.
Ja, die dingen moet je gewoon laten gebeuren. Je doet er toch niets tegen.
Al zou je dat willen.
:lekpuh:

We hebben wel gelachen, hoor: de opperhetero is homo geworden. Hahaha, en er is nog niet eens sprake geweest van een transformatie!

ronald
29-10-07, 01:31
Geplaatst door panoma79
Praat me geen woorden in de mond.
Ik heb het over het gehele plaatje.



Als jij aanvoert : "Een moslim die zich aan de vijf zuilpilaren van de Islam houd kan nooit homo zijn,(forbidden) dit is alvast een feit dat moet doordringen in die dikke zaagselhoofd van je." dan heb je het duidelijk over homosexueel gedrag dat in de Koran verboden zou zijn. Welke wordt veroordeeld? Die, die door getuigen is waargenomen.

Homosexualiteit waar SuperDick het over had is de geaardheid en dat kun jij niet ontkennen dat dat bij Moslims anders zou zijn. Misschien zou openbaar homosexueel gedrag minder zijn vanwege de strengere Islamitische wetgeving en sancties, maar het % geaardheid is gelijk.
Net als toen het IJzeren gordijn nog bestond werd homosexualiteit daar door de overheid niet aanwezig bevonden. Dat was natuurlijk onzin want dat kun je in de voor hen meer open samenleving nu meten.

panoma79
29-10-07, 01:37
Geplaatst door III
Je hebt nog het een en ander te leren omtrent deze materie.
Denk je niet dat er genoeg zijn die zich LIJKEN te houden aan die vijf zuilen en stiekum toch anders doen?
Hoeveel zg islamieten drinken niet terwijl zij ervan uitgaan dat het niet mag?
Of blowen. Dat schijnt ook haram te zijn...

En dan los gezien van die Marokkanen die een bepaalde afstand hebben genomen van de dingen die in hun jeugd als onomstotelijk golden...

Cultuur is zeker wel een bepalende factor als je kijkt naar dat soort vraagstukken.
Maar ga er maar van uit dat het overal ongeveer even vaak voorkomt.
De vorm waarin dat gebeurt kan dan wel significant verschillen.

Een vriend van me zou je er veel meer over kunnen vertellen. Die heeft ervaringen met dit vraagstuk.
Je kunt rustig iemand waarvan jij weet dat hij homo is (en waarvan je ook weet dat hij er met jou open over WIL praten) vragen hoe het één en ander zit.
En je hoeft niet bang te zijn.
Mij hebben ze altijd gerustgesteld met deze gedachte: "Achter jou komen ze toch niet aan, daar ben je te lelijk voor...Veel homo's hebben smaak, moet je weten!"

Vanavond toevallig nog gehoord van een maat dat zijn beste vriend de vrouwtjes verruild heeft voor de mannetjes. Tja, wij zagen dat al een paar jaar geleden aankomen.
Ja, die dingen moet je gewoon laten gebeuren. Je doet er toch niets tegen.
Al zou je dat willen.
:lekpuh:

We hebben wel gelachen, hoor: de opperhetero is homo geworden. Hahaha, en er is nog niet eens sprake geweest van een transformatie!

Een moslim die het geloof belijd kan geen homo zijn, onmogelijk.
Zie het als een feit zoals 1+1, 2 is.
Daar moet je niet als een wurgslang omheen gaan draaien.
Alleen in Amerika wonen er al 25.000.000 miljoen homo s, je wil toch niet gaan zeggen dat er zoveel homo s zijn in Islamitische landen.

III
29-10-07, 01:46
Geplaatst door panoma79
Een moslim die het geloof belijd kan geen homo zijn, onmogelijk.
Zie het als een feit zoals 1+1, 2 is.
Daar moet je niet als een wurgslang omheen gaan draaien.
Alleen in Amerika wonen er al 25.000.000 miljoen homo s, je wil toch niet gaan zeggen dat er zoveel homo s zijn in Islamitische landen.

Ik wil helemaal niets in cijfers vangen.
Ik wil alleen aangeven dat eventuele cijfers gekromd zijn door culturele verplichtingen.
En als jij zegt dat iemand zich houdt aan bepaalde verplichtingen, wil ik van jou wel eens horen hoe jij dat weet!
:kusgrijs:

En denk je niet dat er meer ruzies ontstaan doordat de één een ander iets wil opleggen dan wanner iedereen in zijn waarde wordt gelaten?

panoma79
29-10-07, 01:49
Geplaatst door ronald
Misschien zou openbaar homosexueel gedrag minder zijn vanwege de strengere Islamitische wetgeving en sancties, maar het % geaardheid is gelijk.


Je intelligentie zit waarschijnlijk in je slip,( het % geaardheid is gelijk).
Kom niet met domme beschuldigingen aan mijn adres.

Red Sonja
29-10-07, 01:54
Volgens mij bestaat er, net als het fenomeen "NatuurKatholiek" (wat Gerard Reve vertegenwoordigde) ook zoiets als een "NatuurMoslim".
Zoiets voel je in iedere cel en dat overstijgt je sexuele geaardheid volkomen.
:nerd:

ronald
29-10-07, 02:00
Geplaatst door panoma79
Je intelligentie zit waarschijnlijk in je slip,( het % geaardheid is gelijk).
Kom niet met domme beschuldigingen aan mijn adres.

Beschuldigingen? Het zijn gewoon menselijke feiten. Dacht je soms dat Moslims anders zijn geschapen?
Diverse post van jou in mijn achterhoofd hebbend weet ik wel waarom je hier de associatie slip en intelligentie brengt.

panoma79
29-10-07, 02:10
Geplaatst door ronald
Beschuldigingen? Het zijn gewoon menselijke feiten. Dacht je soms dat Moslims anders zijn geschapen?
Diverse post van jou in mijn achterhoofd hebbend weet ik wel waarom je hier de associatie slip en intelligentie brengt.

Ga klagen bij je klaagmuur, jullie joden zijn daar heel goed in.
In tussentijd de Palestijnse kinderen afslachten. Ik weet echt niet wat je mensen hier probeert wijs te maken met je intelligente verhaaltjes.
Bij mij moet je echt niet zijn.
Je bent slaapverwekkend,

III
29-10-07, 02:12
Geplaatst door ronald
Beschuldigingen? Het zijn gewoon menselijke feiten. Dacht je soms dat Moslims anders zijn geschapen?

Touché!


Geplaatst door ronald

Diverse post van jou in mijn achterhoofd hebbend weet ik wel waarom je hier de associatie slip en intelligentie brengt.

Dat was natuurlijk weer een inkoppertje...

III
29-10-07, 02:15
Geplaatst door panoma79
Ga klagen bij je klaagmuur, jullie joden zijn daar heel goed in.
In tussentijd de Palestijnse kinderen afslachten.

:engel:


Geplaatst door panoma79
Ik weet echt niet wat je mensen hier probeert wijs te maken met je intelligente verhaaltjes.
Bij mij moet je echt niet zijn.

:argwaan:


Geplaatst door panoma79

Je bent slaapverwekkend,

Nou, jij iig niet!

ronald
29-10-07, 02:19
Geplaatst door panoma79
Ga klagen bij je klaagmuur, jullie joden zijn daar heel goed in.
In tussentijd de Palestijnse kinderen afslachten. Ik weet echt niet wat je mensen hier probeert wijs te maken met je intelligente verhaaltjes.
Bij mij moet je echt niet zijn.
Je bent slaapverwekkend,


Sorry, dat wat jij de Klaagmuur noemt is een inventie van de Engelsen geloof ik. Het is de Westelijke muur van het Tempelcomplex waar heden ten dage wordt gebeden. Ook klaaggebeden maar die op bepaalde vanstendagen. Al duizenden jaren elke dag een paar keer per dag in de vorm van smeekgebeden bidden tot Gd dat Hij spoedig Jerusalen met de Tempel moge sieren.
Je simpele sprong naar jouw overdreven waarneming van de werkelijkheid is misschien iets waar je je drukker over zou moeten maken. Ik tracht enkel sommige leugens en onwaarheden recht te zetten en de andere kant te laten zien. Is wel een moeilijke zaak als men zo vooringenomen is over wat werkelijk is en wat niet. Succes.

panoma79
29-10-07, 02:29
Geplaatst door ronald
Sorry, dat wat jij de Klaagmuur noemt is een inventie van de Engelsen geloof ik. Het is de Westelijke muur van het Tempelcomplex waar heden ten dage wordt gebeden. Ook klaaggebeden maar die op bepaalde vanstendagen. Al duizenden jaren elke dag een paar keer per dag in de vorm van smeekgebeden bidden tot Gd dat Hij spoedig Jerusalen met de Tempel moge sieren.
Je simpele sprong naar jouw overdreven waarneming van de werkelijkheid is misschien iets waar je je drukker over zou moeten maken. Ik tracht enkel sommige leugens en onwaarheden recht te zetten en de andere kant te laten zien. Is wel een moeilijke zaak als men zo vooringenomen is over wat werkelijk is en wat niet. Succes.

Volgens mij denk je echt dat God de Joden terug heeft geleid naar het Israel van nu.
Ga heel snel van die gedachte af.
Het zijn die smerige Engelse Zionisten die er voor hebben gezorgd, voor deze ellende van miljoenen Palestijnen, het land hebben ze geplunderd en verkocht aan de broeder Zionist Israel.

ronald
29-10-07, 02:42
Geplaatst door panoma79
Volgens mij denk je echt dat God de Joden terug heeft geleid naar Israel van nu.
Ga heel snel van die gedachte af.
Het zijn die smerige Engelse Zionisten die er voor hebben gezorgd, voor deze ellende van miljoenen Palestijnen, het land hebben ze geplunderd en verkocht aan de broeder Zionist Israel.


Ik dacht toch wel dat je van mening was dat er niets zonder Gds Wil in deze wereld gebeurt en dat Gddelijke voorzienigheid een van de grondbeginselen van het geloof is.


Ps Verkocht heeft Engeland niets. Hooguit de rijke sultans en grootgrondbezitters in Damascus en andere plaatsen in Syrie.

panoma79
29-10-07, 02:51
Geplaatst door ronald



Ps Verkocht heeft Engeland niets. Hooguit de rijke sultans en grootgrondbezitters in Damascus en andere plaatsen in Syrie.

Was je erbij of moet ik maar geloven wat je in die Zionistische boekjes heb gelezen.
Ik vertrouw jou niet..
Het land is gestolen en de Zionisten komen na 2.000 jaar even terug om een staatje te stichten en meer dan 3 miljoen Palestijnen uit hun land te verdrijven. Jij bent een manipuleerder, een goochelaar.
Ik heb je al eerder gezegd,je moet wel met heel iets speciaals komen.
Hou op met die onzin.

ronald
29-10-07, 02:56
Geplaatst door panoma79
Was je erbij of moet ik maar geloven wat je in die Zionistische boekjes heb gelezen.
Ik vertrouw jou niet..
Het land is gestolen en de Zionisten komen na 2.000 jaar even terug om een staatje te stichten en meer dan 3 miljoen Palestijnen uit hun land te verdrijven. Jij bent een manipuleerder, een goochelaar.
Ik heb je al eerder gezegd,je moet wel met heel iets speciaals komen.
Hou op met die onzin.


Reis af naar Damascus en zoek het even uit. Kan jij gemakkelijker doen dan ik .

Over goochelen gesproken...hoe kom jij aan 3 miljoen? Goochel jij ook met oorzaak en gevolg?

panoma79
29-10-07, 03:03
Geplaatst door ronald
Reis af naar Damascus en zoek het even uit. Kan jij gemakkelijker doen dan ik .

Waarom kan ik dat gemakkelijker doen dan jij. Werk je voor de Mossad ofzo?

ronald
29-10-07, 03:05
Geplaatst door panoma79
Waarom kan ik dat gemakkelijker doen dan jij. Werk je voor de Mossad ofzo?


Ik niet ,maar we hebben met Damascus al eens eerder gehad dat ze daar de Nederlandse jood Aronson hadden opgehangen omdat hij joods was.

panoma79
29-10-07, 03:06
Geplaatst door ronald


Over goochelen gesproken...hoe kom jij aan 3 miljoen? Goochel jij ook met oorzaak en gevolg?

huh..... kijk je geen nieuws ofzo.
Dat is o.a. 1 van de obstakels voor het vredeproces.
de 3 miljoen Palestijnen mogen niet terugkeren naar hun geboorteland.

panoma79
29-10-07, 03:10
Geplaatst door ronald
Ik niet ,maar we hebben met Damascus al eens eerder gehad dat ze daar de Nederlandse jood Aronson hadden opgehangen omdat hij joods was.

Bullshit.
Joden mogen gaan en staan waar ze willen tenzij het spionnen zijn.
Heb ook wat medeleven met Palestijnen.

ronald
29-10-07, 03:11
Geplaatst door panoma79
huh..... kijk je geen nieuws ofzo.
Dat is o.a. 1 van de obstakels voor het vredeproces.
de 3 miljoen Palestijnen mogen niet terugkeren naar hun geboorteland.


Pardon? Jij schrijft: "Het land is gestolen en de Zionisten komen na 2.000 jaar even terug om een staatje te stichten en meer dan 3 miljoen Palestijnen uit hun land te verdrijven.". Volgens jou zijn bij de stichting van de staat Israel dus 3 miljoen Palestijnen verdreven. Logisch dat ik vraag, 3 miljoen??

ronald
29-10-07, 04:21
Geplaatst door panoma79
Bullshit.
Joden mogen gaan en staan waar ze willen tenzij het spionnen zijn.
Heb ook wat medeleven met Palestijnen.


Grapjas. Joden mogen helemaal niet staan en gaan waar ze willen.
Suggereer jij dat ik geen medeleven heb met de Palestijnse bevolking?

panoma79
29-10-07, 04:34
Geplaatst door ronald
Grapjas. Joden mogen helemaal niet staan en gaan waar ze willen.
Suggereer jij dat ik geen medeleven heb met de Palestijnse bevolking?

Joden moeten eens ophouden met het slachtoffertje spelen. Ze mogen staan en gaan waar ze willen.
In Marokko zijn het zelf de beste advisseurs van de Marokkaanse regering.

Medeleven??!!!???";./=-

ronald
29-10-07, 05:18
Geplaatst door panoma79
Joden moeten eens ophouden met het slachtoffertje spelen. Ze mogen staan en gaan waar ze willen.
In Marokko zijn het zelf de beste advisseurs van de Marokkaanse regering.

Medeleven??!!!???";./=-

Oh... gaan we op die tour? Kom nu niet opeens met Marokko op de proppen. Ik ben heel wel op de hoogte over de situatie in Marokko door de familie Abuchatsera.

We hadden het over Syrie, de ophangingen van Joden in Damascus, de verkoopcontracten van de Syrische grootgrondbezitters, de gemakkelijk beschuldigingen die Syrie al eerder in de geschiedenis heeft geuit en veroordeeld van gewone Joden en dat daarom jij maar naar Damascus kunt reizen om die koopcontracten te bekijken omdat je me niet geloofde. Daar ging het om. Dus jij draait. Zelfs als arabische Syrische moslim kun je in Syrie niet gaan en staan waar je wilt.

panoma79
29-10-07, 05:51
Geplaatst door ronald
Oh... gaan we op die tour? Kom nu niet opeens met Marokko op de proppen. Ik ben heel wel op de hoogte over de situatie in Marokko door de familie Abuchatsera.

We hadden het over Syrie, de ophangingen van Joden in Damascus, de verkoopcontracten van de Syrische grootgrondbezitters, de gemakkelijk beschuldigingen die Syrie al eerder in de geschiedenis heeft geuit en veroordeeld van gewone Joden en dat daarom jij maar naar Damascus kunt reizen om die koopcontracten te bekijken omdat je me niet geloofde. Daar ging het om. Dus jij draait. Zelfs als arabische Syrische moslim kun je in Syrie niet gaan en staan waar je wilt.

We hadden het over zoveel, we kunnen het ook hebben over de palestijnse kinderen die worden neergemaaid door Zionisten die het land hebben ingepikt.
Heb je koffiepauze, ga maar weer aan de slag de machines lopen weer.

Charlus
29-10-07, 09:01
Geplaatst door Red Sonja

Geplaatst door Charlus
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg.
Echt beklagenswaardig zijn de vele zelfverklaarde hetero's die vrouwen fundamenteel verachtelijke wezens vinden.

Zo een constructie brengt totaal verwrongen wezens voort. <...>
Inderdaad. Heb je nog voorbeelden voorhanden van zulke zelfverklaarde hetero's of freewheel je maar wat ins blaue hinein? Kan ook hoor, dat laatste, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar even. Om mogelijke verwarring te voorkomen: je qoute van mij is niet mijn mening maar mijn samenvatting van een tekst van Maarten. Maarten is volgens jou een voorbeeld?

knuppeltje
29-10-07, 09:58
Geplaatst door III
Ja lekker, waar spreken we af?

Je bent al een heel grote smeerlap om die zelfverzonnen sugesty aan mij toe te schrijven, kun je nagaan hoe ranzig je in elkaar zit.

mark61
29-10-07, 10:31
Geplaatst door knuppeltje
Je bent al een heel grote smeerlap om die zelfverzonnen sugesty aan mij toe te schrijven, kun je nagaan hoe ranzig je in elkaar zit.

Wind je niet op, tis een beroepszuigert.

knuppeltje
29-10-07, 10:44
Geplaatst door mark61
Wind je niet op, tis een beroepszuigert.

Der zijn er altijd bij die denken dat de stemming omgekeerd erveredig stijgt met het dalen van hun peil.
Ik wind er me ook niet echt over op.

Charlus
29-10-07, 10:49
Geplaatst door III

Geplaatst door panoma79
Ik weet echt niet wat je mensen hier probeert wijs te maken met je intelligente verhaaltjes.
Bij mij moet je echt niet zijn.
:argwaan:
Wonderlijk ja.

Julien
29-10-07, 15:46
Geplaatst door panoma79
Allahimsgeck aschajtan!

Wat is dit voor fake arabisch? :cheefbek:

Red Sonja
29-10-07, 16:21
Geplaatst door Red Sonja
[B]Echt beklagenswaardig zijn de vele zelfverklaarde hetero's die vrouwen fundamenteel verachtelijke wezens vinden.

Zo een constructie brengt totaal verwrongen wezens voort. <...>


Geplaatst door Charlus
[B]
Inderdaad. Heb je nog voorbeelden voorhanden van zulke zelfverklaarde hetero's

Jij en nog een aantal hier op het forum.
Maar ook daarbuiten wemelt het ervan.

:strik:

Charlus
29-10-07, 16:32
Is er een bepaalde aanleiding tot deze conclusie? Ik heb om te beginnen op dit forum voor zover ik weet nooit officiëel verklaard dat ik hetero ben. Over vrouwen iha. heb ik mij verder ook niet uitgelaten.

III
29-10-07, 16:35
Geplaatst door knuppeltje
Je bent al een heel grote smeerlap om die zelfverzonnen sugesty aan mij toe te schrijven, kun je nagaan hoe ranzig je in elkaar zit.

Was het geen doodsverwensing van je dan?
In dat geval: sorry!

Red Sonja
29-10-07, 16:40
Geplaatst door Charlus
Is er een bepaalde aanleiding tot deze conclusie? Ik heb om te beginnen op dit forum voor zover ik weet nooit officiëel verklaard dat ik hetero ben. Over vrouwen iha. heb ik mij verder ook niet uitgelaten.

Ja, je hebt natuurlijk last van een acute blackout.
Geeft ook niks, want het is gewoon terug te halen. ;)

knuppeltje
29-10-07, 17:44
Geplaatst door III
Was het geen doodsverwensing van je dan?
In dat geval: sorry!

Waar dan idioot, toon dat dan eens aan.

III
29-10-07, 17:50
Geplaatst door knuppeltje
Waar dan idioot, toon dat dan eens aan.

Moet je nou persoonlijk gaan worden?
De band die ik met mijn schepper heb, gaat jou niets aan.
En ja, cyaankali is dodelijk voor mensen.
Maar als je dat zo niet hebt bedoeld, dan vergeef ik het je wel.
Ook al zou je het wel zo bedoeld hebben.
Is niet zo mijn niveau, moet je weten.

Maar zullen we eens wat afspreken? ;)

Charlus
29-10-07, 20:53
Geplaatst door Red Sonja

Geplaatst door Charlus
Is er een bepaalde aanleiding tot deze conclusie? Ik heb om te beginnen op dit forum voor zover ik weet nooit officiëel verklaard dat ik hetero ben. Over vrouwen iha. heb ik mij verder ook niet uitgelaten.
Ja, je hebt natuurlijk last van een acute blackout.
Geeft ook niks, want het is gewoon terug te halen. ;)
Waar staat "het" dan?

Kadatchke
29-10-07, 21:04
Waar is het circus dan? Zie alleen maar drama..

III
29-10-07, 21:55
Geplaatst door Kadatchke
Waar is het circus dan? Zie alleen maar drama..

Pagina 1.

Red Sonja
29-10-07, 22:36
Geplaatst door Charlus

Waar staat "het" dan?

Wacht ff hoor.

Red Sonja
29-10-07, 22:38
Geplaatst door Charlus

Waar staat "het" dan?

Hier bijvoorbeeld:


Geplaatst door Charlus 25-10-2007 08:47
De linker kijkt enigszins angstig, misschien ziet zij voor haar geestesoog het komende dagelijkse pak slaag voor zich.




Geplaatst door Charlus
Lastig hè, die geneste quotes van mij. Daar heb je wiskundig inzicht voor nodig. Ben jij een vrouw?



Geplaatst door Charlus
… maar ik werk al jaren met negers en vrouwen en ze zijn me iedere dag dankbaar.



Geplaatst door Charlus
Lastig, lastig, weerspannige vrouwen buiten direct handbereik. Daar voorziet de handleiding niet in.

reallife
29-10-07, 23:55
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.

:duim:

mark61
29-10-07, 23:57
Geplaatst door Kadatchke
Waar is het circus dan? Zie alleen maar drama..

Dit is het circus.

Maarten
30-10-07, 04:43
Geplaatst door panoma79
Ik heb ergens op google gelezen dat 10% van de Nederlandse bevolking homo is. 1:10
aantal inwoners 16.275.000 dat is al gauw bijna 2.000.000 homo s.
Waar gaat deze wereld toch naar toe? Naar de verdoemenis van Sodom and Gomorra?

Het lijkt er op, dat in elke samenleving overal ter wereld ongeveel 8% homo is.
Daar zijn wel onderzoeken naar gedaan. Ik weet niet of die kloppen. Maar dit is dacht ik de meest gangbare gangbare opvatting.
Maar er zitten hier zat homo's. Die moeten maar laten zien of het klopt, of waar het vandaan komt.
Maar vandaar, dat ik je dit verhaal schreef:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3434361#post3434361

Maar goed.. dan moet je wel aan het idee wennen, dat er overal homo's zijn, en dat het percentage ongeveer constant is. Misschien geloof je dat gewoon niet.

Maarten
30-10-07, 04:47
Geplaatst door reallife
Geplaatst door SalmayaSale
Zulke initiatieven maken wel een verschil. Ooit was er in Parijs een feest, georganiseerd door de Unesco voor Palestina. Een Joodse zangeres opende het programma maar ze werd gejoeld, een bekende Arabische zanger kwam het podium op, omhelsde haar en toen gingen zij samen zingen, de massa was gelijk stil. 2 mensen konden zorgen voor zulke ontroerende momenten van vereniging. Zo moet het ook zijn. De oplossing is niet in handen van politici maar in handen van eenvoudige burgers.
Antwoord stond hier:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3433655#post3433655

Maarten
30-10-07, 04:50
Geplaatst door Charlus
Om mogelijke verwarring te voorkomen: je qoute van mij is niet mijn mening maar mijn samenvatting van een tekst van Maarten.
Jongen het is al erg zat, dat je voortdurend niet in staat bent je eigen visies te formuleren, dus je moet niet óok nog eens waardeloze samenvattingen van andermans visies gaan maken.

Maarten
30-10-07, 05:00
Geplaatst door Maarten
Jongen het is al erg zat, dat je voortdurend niet in staat bent je eigen visies te formuleren, dus je moet niet óok nog eens onduidelijk rotzooien met andermans visies.
Leuk dat voor jezelf zoveel duidelijk is, maar de bedoeling is, dat je profileert waar je staat, zodat mensen kunnen zien waar je mee bezig bent, OK?

Charlus
30-10-07, 09:00
Geplaatst door Red Sonja
Hier bijvoorbeeld:<...>
Je doet wel netjes je best.

Charlus1
De linker kijkt enigszins angstig, misschien ziet zij voor haar geestesoog het komende dagelijkse pak slaag voor zich.
Blijkt niet een bepaald beeld op vrouwen uit, wel een stereotypering van man-vrouw relaties in een Islamitische context. Zoals ik al had uitgelegd in dat topic lag de handleiding ("vrouw snapt het nog steeds niet? dan maar slaan") van Coolassprov nog steeds vers in mijn geheugen. De verwijzing naar die handleiding heb ik in nota bene datzelfde topic bij III toegelicht, dus je kunt evt. bij hem te rade gaan.
Context: Coolassprov opent een niet serieus te nemen topic met een foto van The First Lady tussen twee inderhaast opgetrokken tenten (oeps). Volgens mij was geen enkele reaktie in dat topic serieus op te vatten.

Charlus2
Lastig hè, die geneste quotes van mij. Daar heb je wiskundig inzicht voor nodig. Ben jij een vrouw?
Was een halfslachtige poging om er achter te komen of III nu wel of niet dezelfde persoon was als Red Sonja, wat door sommigen gesuggereerd werd, zoals ik in dat topic ook heb uitgelegd aan III. Ik haakte in op het populaire geloof dat mannen iha. beter zijn in wiskunde dan vrouwen. Absurd om te veronderstellen dat ik mannen een doorslaggevend wiskundig inzicht zou toerekenen zodat zij itt. vrouwen mij succesvol kunnen citeren. Er zijn genoeg zelfverklaarde mannen en vrouwen op dit forum die citaten van mij verkloten, naar ik aanneem om dezelfde reden als bv. III dat doet, en die ik toch als heel scherpzinnig beschouw.

Charlus3
… maar ik werk al jaren met negers en vrouwen en ze zijn me iedere dag dankbaar.
Deze tekst stond direct onder een quote van Maarten en hier was ik inderdaad niet duidelijk genoeg.
Maarten: "… maar ik werk al jaren met negers en vrouwen en ze zijn me iedere dag dankbaar.".
Maarten begon op een gegeven moment over "negers" (zijn term). Eerder had hij al diverse malen te kennen gegeven veel zoniet alles over vrouwen te weten, mede omdat hij jarenlang in een hulpverlenende hoedanigheid met ze zou hebben gewerkt. En nu dus negers die voor hem ook al geen geheimen kennen. Je zou eens bij Maarten ipv. mij kunnen informeren.

Charlus4
Lastig, lastig, weerspannige vrouwen buiten direct handbereik. Daar voorziet de handleiding niet in.
Was gericht aan Coolassprov en heb ik al in een eerder stadium verklaard aan III dus dat ga ik niet nog een keer doen. "De handleiding" verwijst letterlijk naar een door Coolassprov geplaatste handleiding. In dit geval zou je dus eens bij Coolassprov ipv. mij kunnen informeren.

Charlus
30-10-07, 09:08
Geplaatst door Maarten

Geplaatst door Charlus
Om mogelijke verwarring te voorkomen: je qoute van mij is niet mijn mening maar mijn samenvatting van een tekst van Maarten.
Jongen het is al erg zat, dat je voortdurend niet in staat bent je eigen visies te formuleren, dus je moet niet óok nog eens waardeloze samenvattingen van andermans visies gaan maken.
Een combinatie van factoren. Beter geen visies dan jouw visies. Liever niet een potloodventer van visies dan wel. Vaak, niet altijd hoor, zeg je dingen die zo overduidelijk en totaal van de pot gerukt zijn dat ik me verbaasd afvraag waarom verder niemand reageert. Dan kan ik het gewoon niet laten.

reallife
30-10-07, 10:21
Geplaatst door Maarten
Antwoord stond hier:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3433655#post3433655

Ik had het gezien :o

super ick
30-10-07, 13:38
Geplaatst door Charlus
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg. Zelfs de maffe fundi's hier die ........


Ahummmm :zwaai:

III
30-10-07, 15:02
Geplaatst door Charlus
Het godsdienstverbod op homoseksualiteit heeft geen betrekking op homo's die er zelf niets aan kunnen doen, bovendien zijn zij al beklagenswaardig genoeg.
Zelfs de maffe fundi's hier die regelmatig behagen scheppen in jou, kunnen zich in bovenstaande onmogelijk vinden. Ik ook niet, maar dan om wschnl. andere redenen. Ik kan me zelfs geen enkele invalshoek voorstellen die wél strookt met het door jou gestelde. Hoe doe je dat toch?
Geplaatst door Maarten

Ach.. homo's..<...>
Ik denk dat het verbod in de godsdienst vooral gaat over die perverse vormen van homosex. Het staat ook in het rijtje met allerlei andere perversiteiten. Maar je hebt dus homo's, die zich altijd sterk homo/lesbi gevoeld hebben, en heel diep het gevoel hebben dat te zijn. Wat moet je daar dan mee? Ze worden echt niet anders, wat je ook doet. Ze zijn zo, en worden nooit anders. En ze zijn er niet zo blij mee, want voor de familie is het erg. En ze moeten veel verbergen. Als ze anders zouden kúnnen, hadden ze het wel gedaan. Volgens mij gaat het godsdienstverbod daar niet over.<...>

De vraag die je hier aan Maarten stelt, zou je het best toch kunnen uitroepen naar jezelf.
Niet: "Hoe doe ik (Charlus) dat toch ?", maar: "Zó doe ik dat dus!"

Red Sonja
30-10-07, 15:31
Geplaatst door Charlus
Je doet wel netjes je best.


Klopt.
En das meteen het verschil met jou: jij doet je best netjes over te komen en ik doe gewoon netjes me best.
Helaas, ondanks de eieren die je ternauwernood heel houdt onder je voeten, sijpelt de vrouwen-verachting en je iegelijke kijk op de Islam en Moslims door je mooie woorden heen.


Geplaatst door Charlus

Blijkt niet een bepaald beeld op vrouwen uit, wel een stereotypering van man-vrouw relaties in een Islamitische context. Zoals ik al had uitgelegd in dat topic lag de handleiding ("vrouw snapt het nog steeds niet? dan maar slaan") van Coolassprov nog steeds vers in mijn geheugen. De verwijzing naar die handleiding heb ik in nota bene datzelfde topic bij III toegelicht, dus je kunt evt. bij hem te rade gaan.
Context: Coolassprov opent een niet serieus te nemen topic met een foto van The First Lady tussen twee inderhaast opgetrokken tenten (oeps). Volgens mij was geen enkele reaktie in dat topic serieus op te vatten.



Volgens jou niet.
Volgens mij wel.
Coolassprov's intentie is mij wel duidelijk.
Hij speelt geen loopgraven-oorlogje, want hij heeft niks te verbergen.
Jij (en nog een paar mps'jes) geven mij een heel andere indruk.
Jullie hoeven je derhalve ook niet te bekommeren over strafpuntjes. Achter een masker is het veilig posten, niet?


Geplaatst door Charlus

Was een halfslachtige poging om er achter te komen of III nu wel of niet dezelfde persoon was als Red Sonja, wat door sommigen gesuggereerd werd, zoals ik in dat topic ook heb uitgelegd aan III. Ik haakte in op het populaire geloof dat mannen iha. beter zijn in wiskunde dan vrouwen. Absurd om te veronderstellen dat ik mannen een doorslaggevend wiskundig inzicht zou toerekenen zodat zij itt. vrouwen mij succesvol kunnen citeren. Er zijn genoeg zelfverklaarde mannen en vrouwen op dit forum die citaten van mij verkloten, naar ik aanneem om dezelfde reden als bv. III dat doet, en die ik toch als heel scherpzinnig beschouw.


Ik kan hier niks mee.
Je hebt het louter over jezelf, zonder het over jezelf te hebben. Jammer. :jammer:


Geplaatst door Charlus

Deze tekst stond direct onder een quote van Maarten en hier was ik inderdaad niet duidelijk genoeg.
Maarten: "… maar ik werk al jaren met negers en vrouwen en ze zijn me iedere dag dankbaar.".
Maarten begon op een gegeven moment over "negers" (zijn term). Eerder had hij al diverse malen te kennen gegeven veel zoniet alles over vrouwen te weten, mede omdat hij jarenlang in een hulpverlenende hoedanigheid met ze zou hebben gewerkt. En nu dus negers die voor hem ook al geen geheimen kennen. Je zou eens bij Maarten ipv. mij kunnen informeren.


Wat raar.
Nu kom je pas met deze "verklaring".
Toen ik je in dat desbetreffende topic aansprak over jouw dubieuze posting kwam je hier niet mee. :zozo:


Geplaatst door Charlus

Was gericht aan Coolassprov en heb ik al in een eerder stadium verklaard aan III dus dat ga ik niet nog een keer doen. "De handleiding" verwijst letterlijk naar een door Coolassprov geplaatste handleiding. In dit geval zou je dus eens bij Coolassprov ipv. mij kunnen informeren.

Nee hoor.
Het is eenvoudig: jij plaatste die reactie, dus moet ik bij jou zijn.

Red Sonja
30-10-07, 15:47
Geplaatst door Maarten
En hoe meer ik innerlijke harmonie voel tussen m'n mannelijke en vrouwelijke elementen - alsof het Nirvana al opensluist zeg maar - hoe meer ze me op dit forum uitmaken voor Totally Fucked Up.. :hihi:

:wink:

Charlus
30-10-07, 15:52
Geplaatst door Red Sonja
<...>Jij (en nog een paar mps'jes) geven mij een heel andere indruk.<...>
Achter welke nick('s) verschuil ik me dan verder nog volgens jou?

Red Sonja
30-10-07, 16:02
Geplaatst door Charlus
Achter welke nick('s) verschuil ik me dan verder nog volgens jou?

Volgens mij heb ik dat helemaal niet gezegd.