PDA

Bekijk Volledige Versie : Eindelijk gerechtigheid.



Rabi'ah.
27-10-07, 17:36
"Waarheidsvinding gaat boven strafmaat Bouterse"
Dinsdag 02 oktober 2007 | Redactie Wereldjournalisten

Op 30 november begint het strafproces tegen Bouterse en de andere verdachten van de Decembermoorden. Surinamers hopen eindelijk te horen wat zich heeft afgespeeld tijdens en in de aanloop naar de moorden.
In de nacht van 8 op 9 december 1982 werden in Fort Zeelandia in Paramaribo vijftien tegenstanders van het regime van Desi Bouterse vermoord. Onder hen vooraanstaande journalisten, vakbondsleiders en advocaten. De openbare berechting tegen de verdachten begint 30 november. “Voor Surinamers zowel in Suriname als in Nederland doet de strafmaat er niet zo veel toe. Of Bouterse 20 jaar of 30 jaar krijgt is niet interessant. Wij willen weten wie wat heeft gedaan in die bewuste nacht en hoe het zo ver heeft kunnen komen. De waarheidsvinding, daar gaat het om, tijdens een proces dat eerlijk gevoerd wordt.” Aan het woord is Roy Khemradj, eindredacteur van het Surinaamse radioprogramma Zorg en Hoop op Radio 5.

Eerlijk proces
Khemradj denkt wel dat er een eerlijk proces komt. Hij meet dat af aan de voorbereidingen die aan het proces voorafgegaan zijn. “Graven zijn opengebroken om te reconstrueren wat er is gebeurd, het Nederlands Forensisch Instituut heeft onderzoek gedaan. Voor een goed verloop van de rechtszaak hebben de rechterlijke macht evenals de politie trainingen gekregen. Ook is er een speciaal beveiligingsteam voor de rechterlijke macht. Het duurt allemaal lang, maar het Openbaar Ministerie en het ministerie van Justitie hebben alles gedaan voor een zorgvuldig en veilig verloop van het proces.”

De vraag is of Bouterse in eigen persoon voor de Krijgsraad zal verschijnen. Gebeurt dat niet dan zal de president van de Krijgsraad direct overgaan tot arrestatie, denkt Khemradj. “De zitting zal hooguit een paar uur geschorst worden. Een langere schorsing zou gezichtsverlies voor het Openbaar Ministerie betekenen.”

Instabiliteit creëren
De afgelopen periode heeft Bouterse verschillende aangelegenheden aangegrepen om het volk op te hitsen tegen de huidige regering en instabiliteit te creëren. Als hij politieke macht krijgt, is de voortgang van het proces in het geding. Khemradj schat in dat de kans hierop klein is. “De huidige regering zit er tot 2010 en is alleen weg te krijgen met een staatsgreep zoals in 1980. En dat zit er volgens mij niet in. Het volk zou nu nooit zo in opstand komen”, zegt hij. Op het moment van het interview volgt hij via internet de gebeurtenissen in Suriname, waar Bouterse heeft opgeroepen tot een protestdemonstratie naar aanleiding van een grensconflict tussen Suriname en Guyana. Khemradj moet nog zien of er veel mensen komen opdagen. “Ik betwijfel het. Bouterse heeft vooral aanhang onder de jonge generatie. In de aanloop naar het proces was er steeds een kleine groep van zo’n 100 personen die dreigementen uitten en zich schuldig maakten aan chantage. Je moet wel op je hoede zijn en het niet bagatelliseren, maar je hoeft er ook niet overdreven over te doen.“

Veel media-aandacht
Het proces kan rekenen op veel media-aandacht. De belangstelling uit Nederland is groot. Een logistiek probleem lijkt het gevolg. “De rechtszaal biedt plaats aan 30 journalisten terwijl zich al het dubbele aantal heeft aangemeld”, vertelt Khemradj. “Er wordt gesproken over de mogelijkheid om het proces via beeldschermen buiten de rechtszaal te volgen, wat tegelijkertijd vragen oproept over hoe om te gaan met het maken van opnames, want dat is immers verboden in de rechtszaal.”
Zelf gaat hij ook naar Suriname om het proces bij te wonen. Hij verwacht niet dat Bouterse meteen gehoord gaat worden. “Er zijn nog 24 andere verdachten. Bovendien begint twee weken later het Kerstreces. Ik denk dat de inhoudelijke behandeling pas daarna, in januari, ‘full speed’ gaat.”



meer Achtergrond »
Bron: Wereldjournalisten

----------------------------------------------------------------------------------

En nu maar hopen dat de heer B. te P., couppleger annex politieke moordenaar annex oorlogsmisdadiger annex drugsbaron, veroordeeld wordt en een flinke celstraf krijgt.

Dat zou pas een overwinning zijn voor de democratie en het Surinaamse volk en de nabestaanden van zijn slachtoffers.

Jammer dat ik er niet heen kan om het proces bij te wonen.

mark61
27-10-07, 17:39
Ik moet het nog zien. Het zou toch afgelopen april beginnen? Das ook pas 25 jaar na dato. Ze durven het pas als hij dood is denk ik.

Rabi'ah.
27-10-07, 17:55
Geplaatst door mark61
Ik moet het nog zien. Het zou toch afgelopen april beginnen? Das ook pas 25 jaar na dato. Ze durven het pas als hij dood is denk ik.

Men was jarenlang idd bang omdat Bouterse's macht nog te groot was.

Overigens was dat niet onterecht, want niet zo lang geleden is een politieinspecteur die werk wilde maken van het onderzoek, onder verdachte omstandigheden overleden.

Het feit dat Venetiaan toen openlijk heeft gezegd dat het geen natuurlijke dood was, dat hij zijn excuses aan de marrongemeenschap heeft aangeboden voor de slachtingen in Moiwana én dat de verjaring van de Decembermoorden gestuit is, zijn tekenen aan de wand.



Men heeft een speciale beveiligde bunker gebouwd, waarnaar de wegen zijn afgesloten; verder is ook de hulp van de Nederlandse politie ingeroepen om Surinaamse agenten te trainen om Bouta evt. te arresteren.

Ook Spong is hierbij betrokken; hij adviseert het Surinaamse OM. Dat proces gaat er gewoon komen.

panoma79
27-10-07, 17:56
Laat die man toch lekker z'n jointjes lekker oproken.
Pak de echte oorlogsmisdadigers op zoals Bush en die joden in Israel.

Rabi'ah.
27-10-07, 18:01
Geplaatst door panoma79
Laat die man toch lekker z'n jointjes lekker oproken.
Pak de echte oorlogsmisdadigers op zoals Bush en die joden in Israel.

Pardon?!

Weet je wel waar je het over hebt?

Die man is verantwoordelijk voor de marteling en moord van 15 onschuldige mensen, voor het uitmoorden van 2 marrondorpen (mannen, vrouwen en kinderen in Atyoni en Moiwana) tijdens de Binnenlandse Oorlog en nog een reeks onopgehelderde moorden.

Om nog maar te zwijgen over alle bedreigingen aan het adres van politieke tegenstanders, nabestaanden van slachtoffers en het zonder vorm van proces vastzetten van oud-politici.

Als je kennelijk geen flauw benul hebt van wat er in Suriname is gebeurd, houd dan je mond dicht.

Zo'n opmerking is een klap in het gezicht van alle nabestaanden van de Decembermoorden. :mad:

panoma79
27-10-07, 18:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon?!

Weet je wel waar je het over hebt?

Die man is verantwoordelijk voor de marteling en moord van 15 onschuldige mensen, voor het uitmoorden van 2 marrondorpen (mannen, vrouwen en kinderen in Atyoni en Moiwana) tijdens de Binnenlandse Oorlog en nog een reeks onopgehelderde moorden.

Om nog maar te zwijgen over alle bedreigingen aan het adres van politieke tegenstanders, nabestaanden van slachtoffers en het zonder vorm van proces vastzetten van oud-politici.

Als je kennelijk geen flauw benul hebt van wat er in Suriname is gebeurd, houd dan je mond dicht.

Zo'n opmerking is een klap in het gezicht van alle nabestaanden van de Decembermoorden. :mad:

Een land regeren is en blijft moeilijk in zulke landen.

III
27-10-07, 18:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon?!

Weet je wel waar je het over hebt?

Die man is verantwoordelijk voor de marteling en moord van 15 onschuldige mensen, voor het uitmoorden van 2 marrondorpen (mannen, vrouwen en kinderen in Atyoni en Moiwana) tijdens de Binnenlandse Oorlog en nog een reeks onopgehelderde moorden.

Om nog maar te zwijgen over alle bedreigingen aan het adres van politieke tegenstanders, nabestaanden van slachtoffers en het zonder vorm van proces vastzetten van oud-politici.

Als je kennelijk geen flauw benul hebt van wat er in Suriname is gebeurd, houd dan je mond dicht.

Zo'n opmerking is een klap in het gezicht van alle nabestaanden van de Decembermoorden. :mad:

Ja, en hoeveel heeft Bush er op zijn geweten?
Die hoeft niet bang te zijn voor een proces.
Zou panoma dat niet bedoelen?

Rabi'ah.
27-10-07, 18:10
Geplaatst door panoma79
Een land regeren is en blijft moeilijk in zulke landen.

Wat bedoel je hier in Godsnaam mee? Als hij geen coup had gepleegd, had hij ook niet "hoeven" te regeren.

En dat regeren moeilijk is, rechtvaardigt moord, doodslag, bedreigingen, martelingen en drugshandel?

En wat bedoel je eigenlijk precies met "zulke" landen?

Zo van, het is toch een zooitje in Zuid-Amerika, dus een paar levens meer of minder maakt niet uit?

Zullen we die theorie dan ook lekker op Irak en de Palestijnen loslaten? :mad:


:kotsen:

Rabi'ah.
27-10-07, 18:12
Geplaatst door III
Ja, en hoeveel heeft Bush er op zijn geweten?
Die hoeft niet bang te zijn voor een proces.
Zou panoma dat niet bedoelen?

Dit topic gaat nu over het proces-Bouterse en de moeizame doorstart van de democratie in Suriname.

Dat Bush meer doden op zijn geweten heeft, maakt Bouterse geen minder smerige misdadiger en maakt het niet een minder grote prestatie dat die vent eindelijk, na 25 jaar, verantwoording zal moeten afleggen voor zijn wandaden.

Maar kennelijk boeien mensenrechten sommige mensen alleen als de V.S. erbij betrokken zijn. :moe:

III
27-10-07, 18:13
Geplaatst door Rabi'ah.

Zullen we die theorie dan ook lekker op Irak en de Palestijnen loslaten?




Hoeft niet, daar heeft men de praktijk al op los gelaten...

Man_Ray
27-10-07, 18:14
Geplaatst door III
Ja, en hoeveel heeft Bush er op zijn geweten?
Die hoeft niet bang te zijn voor een proces.


En daarom zijn deze minder waard ofzo?

Je vergelijkt appelen met citroenen. Nog los van het feit dat het verwerpelijk is om 'leed' met elkaar te vergelijken om een politieke agende (Bush en Israël = slecht) te dienen.

Rabi'ah.
27-10-07, 18:15
Geplaatst door III
Hoeft niet, daar heeft men de praktijk al op los gelaten...

En op Suriname dus ook, getuige mijn post over de misdaden van deze meneer. :moe:

En dan wordt zo'n man als een onschuldige jointjesroker neergezet?

Iemand die vrouwen en kinderen heeft laten afmaken als beesten, het gezicht van 1 van de slachtoffers met messen heeft laten bewerken en complete gebitten van mensen eruit heeft laten slaan?!

Rabi'ah.
27-10-07, 18:17
Geplaatst door Man_Ray
En daarom zijn deze minder waard ofzo?

Je vergelijkt appelen met citroenen. Nog los van het feit dat het verwerpelijk is om 'leed' met elkaar te vergelijken om een politieke agende (Bush en Israël = slecht) te dienen.

Precies!

III
27-10-07, 18:18
Geplaatst door Man_Ray
En daarom zijn deze minder waard ofzo?

Je vergelijkt appelen met citroenen. Nog los van het feit dat het verwerpelijk is om 'leed' met elkaar te vergelijken om een politieke agende (Bush en Israël = slecht) te dienen.

Als je mijn hele post had geciteerd, had je kunnen zien dat ik alleen maar probeer te beschrijven welke emotie ik zag in de post van pamona79.

Ik heb mij vooralsnog niet itgelaten over iegelijk leed veroorzaakt door de decembermoorden.
Ook ik vind dat die man zijn straf niet mag ontlopen.

III
27-10-07, 18:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies!

Had even gewacht.

III
27-10-07, 18:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit topic gaat nu over het proces-Bouterse en de moeizame doorstart van de democratie in Suriname.

Dat Bush meer doden op zijn geweten heeft, maakt Bouterse geen minder smerige misdadiger en maakt het niet een minder grote prestatie dat die vent eindelijk, na 25 jaar, verantwoording zal moeten afleggen voor zijn wandaden.

Maar kennelijk boeien mensenrechten sommige mensen alleen als de V.S. erbij betrokken zijn. :moe:

Wat een kinderlijke conclusie!
Hoor jij jezelf ook praten als je je mond opendoet?
jij probeert mensen woorden in de mond te leggen.
Smerige tactiek is dat!

Waar zeg ik dat Bouterse minder smerig is?
Het enige wat ik zeg is dat hij die nog meer moorden op zijn geweten heeft nog steeds verkiesbaar is.
Dat is waarover ik het heb!

Rabi'ah.
27-10-07, 18:22
.

III
27-10-07, 18:24
Geplaatst door Rabi'ah.
En op Suriname dus ook, getuige mijn post over de misdaden van deze meneer. :moe:

En dan wordt zo'n man als een onschuldige jointjesroker neergezet?

Iemand die vrouwen en kinderen heeft laten afmaken als beesten, het gezicht van 1 van de slachtoffers met messen heeft laten bewerken en complete gebitten van mensen eruit heeft laten slaan?!

Vraag dat maar aan pamona79.
Niet mijn woorden.
Maar ik denk dat hij wat anders bedoelde.

Jij gelooft zeker de suriname expert te zijn hier?
En dat de rest een stel nitwitjes zijn die wantoestanden ontkennen?
Wat is dat voor manier van discussiëren?

Rabi'ah.
27-10-07, 18:24
Geplaatst door III

Waar zeg ik dat Bouterse minder smerig is?

Dat heb je idd nergens gezegd.


Geplaatst door III

Het enige wat ik zeg is dat hij die nog meer moorden op zijn geweten heeft nog steeds verkiesbaar is.
Dat is waarover ik het heb!

En mijn vraag aan jou is waarom je per se die vergelijking wil maken.

III
27-10-07, 18:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom begon je dan over Bush?
Alsof het leed van deze nabestaanden minder erg is dan dat van de Irakezen of Afghanen.

Uit de post van Panoma sprak geen enkele emotie, maar alleen onwetendheid en een totaal gebrek aan medeleven met of zelfs maar interesse voor de nabestaanden van 8 december.

Bush is een moordenaar die nog steeds op vrije voet is, that's why!
Maar dat weet je gemakkelijk!
Doe je toch niet zo naïef voor, komt erg dom over.

Alsof dit, alsof dat...

Vraag eerst voor je invult!

panoma79
27-10-07, 18:30
Geplaatst door III
Bush is een moordenaar die nog steeds op vrije voet is, that's why!
Maar dat weet je gemakkelijk!
Doe je toch niet zo naïef voor, komt erg dom over.

Alsof dit, alsof dat...

Vraag eerst voor je invult!

Alsof jij en ik de decembermoorden goedkeuren, o mijn God waar heb je je in verwikkeld, ik heb me gelukkig snel teruggetrokken.
Kom er snel uit.

III
27-10-07, 18:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat heb je idd nergens gezegd.



En mijn vraag aan jou is waarom je per se die vergelijking wil maken.

Ah, je kunt het wel!

Bouterse = oorlogsmisdadiger = vrij rondlopend.
Bush = oorlogsmisdadiger = vrij rondlopend.

Zie je dat ze in feite hetzelfde zijn?
Ik ga 30 moorden niet uitvlakken als ik er miljoenen tegenover zet.
Een mensenleven is een mensenleven.
En ook ik walgde van het feit dat Bouterse van de 10 aanklachten en 8 weggewerkt heeft gekregen mmv ons aller vriend Bram Moszcowitcz.

Maar niemand hoeft in de illusie te leven dat als Bouterse wordt berecht, dat Bush ook zijn verdiende loon zal krijgen.
Bouterse zal wel geen vrijmetselaar zijn. Of toch wel?

Rabi'ah.
27-10-07, 18:32
Geplaatst door panoma79
Alsof jij en ik de decembermoorden goedkeuren, o mijn God waar heb je je in verwikkeld, ik heb me gelukkig snel teruggetrokken.
Kom er snel uit.

Nee je keurt het niet goed, maar je bagatelliseert het lekker wel.

Waarom zei je anders dat men hem "lekker zijn jointjes moest laten roken" en ontkende je dat hij een oorlogsmisdadiger is?

Olive Yao
27-10-07, 18:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit topic gaat nu over het proces-Bouterse en de moeizame doorstart van de democratie in Suriname.

Dat Bush meer doden op zijn geweten heeft, maakt Bouterse geen minder smerige misdadiger en maakt het niet een minder grote prestatie dat die vent eindelijk, na 25 jaar, verantwoording zal moeten afleggen voor zijn wandaden.

Maar kennelijk boeien mensenrechten sommige mensen alleen als de V.S. erbij betrokken zijn. :moe:
Dat hoort bij het eendimensionale zwartwit wij-zij hokjesdenken.

Rabi'ah.
27-10-07, 18:36
Geplaatst door III
Ah, je kunt het wel!

Bouterse = oorlogsmisdadiger = vrij rondlopend.
Bush = oorlogsmisdadiger = vrij rondlopend.

Zie je dat ze in feite hetzelfde zijn?
Ik ga 30 moorden niet uitvlakken als ik er miljoenen tegenover zet.
Een mensenleven is een mensenleven.
En ook ik walgde van het feit dat Bouterse van de 10 aanklachten en 8 weggewerkt heeft gekregen mmv ons aller vriend Bram Moszcowitcz.

Maar niemand hoeft in de illusie te leven dat als Bouterse wordt berecht, dat Bush ook zijn verdiende loon zal krijgen.
Bouterse zal wel geen vrijmetselaar zijn. Of toch wel?

Bouterse wordt berecht. Dat zal dan insha'Allah 1 misdadiger minder zijn die vrij rondloopt. Dat is alleen maar goed.

Maar wat heeft, nogmaals, Bush in vredesnaam hiermee te maken? Bush zal helaas waarschijnlijk wel nooit berecht worden, maar maakt dat dit proces dan minder belangrijk?

III
27-10-07, 18:41
Geplaatst door Olive Yao
Dat hoort bij het eendimensionale zwartwit wij-zij hokjesdenken.

En hoor jij jezelf ook praten?
Het is helemaal nog niet eens duidelijk wie je bedoelt.
Iig adresseer je je perceptie niet naar degene over wie je het hebt.
en dat is bepaald geen uiting van kracht.

Zou jij je losweken van je zwart-wit hokjesdenken dan zag je btroeders waar je voorheen alleen vijanden zag en zag je vijanden waar je alleen broeders wilde zien.
Zo eenvoudig is het.
Je had de waarheid dus al in pacht.
Kwam alleen niet bepaald doorleefd naar buiten die kennis...

En dat is het verschil tussen conceptueel en empirisch.

En als je nu boos wordt op mij, moet ik zeggen dat ik ben voorbereid.
Als je zegt dat je me dankt voor mijn eerlijkheid, dan weet ik daar ook wel raad mee.

No hard feelings!


Bennie Neyman: "Waarom fluister ik jouw naam nog, hoor ik steeds je stem?"

Nu ook voor schizofrenen:"Waarom fluister ik jouw stem nog, hoor ik steeds je naam?"

III
27-10-07, 18:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Bouterse wordt berecht. Dat zal dan insha'Allah 1 misdadiger minder zijn die vrij rondloopt. Dat is alleen maar goed.

Maar wat heeft, nogmaals, Bush in vredesnaam hiermee te maken? Bush zal helaas waarschijnlijk wel nooit berecht worden, maar maakt dat dit proces dan minder belangrijk?

En precies dat is wat ik wilde aankaarten. eigenlijk panoma79. Maar die mag dat niet ofzo.
Die wordt direct in een hokje geplaatst.

Het feit dat Bush waarschijnlijk zijn straf zal ontlopen maakt het dubbel zo wrang.
President Chavez is er ook zo ééntje, alleen bij hem is het nog niet aangetoond. Het is een soort van Adolph Hitler in 1929. Ik denk dat je het zo moet zien:
Er zijn er die de potentie van die gast zien, terwijl de meerderheid hem op handen draagt. Zolang dat gaat natuurlijk. Op een gegeven moment zal ook hij zijn ware gezicht moeten laten zien.

Rabi'ah.
27-10-07, 18:47
Geplaatst door III
En precies dat is wat ik wilde aankaarten. eigenlijk panoma79. Maar die mag dat niet ofzo.
Die wordt direct in een hokje geplaatst.

Mensen die misdaden bagetelliseren, komen bij mij idd in het hokje van disrespect voor de nabestaanden.


Geplaatst door III

Het feit dat Bush waarschijnlijk zijn straf zal ontlopen maakt het dubbel zo wrang.
President Chavez is er ook zo ééntje, alleen bij hem is het nog niet aangetoond. Het is een soort van Adolph Hitler in 1929. Ik denk dat je het zo moet zien:
Er zijn er die de potentie van die gast zien, terwijl de meerderheid hem op handen draagt. Zolang dat gaat natuurlijk. Op een gegeven moment zal ook hij zijn ware gezicht moeten laten zien.

Chavez is idd een populist en nog ondemocratisch ook.

III
27-10-07, 18:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Mensen die misdaden bagetelliseren, komen bij mij idd in het hokje van disrespect voor de nabestaanden.

Ik blijf bij mijn standpunt dat vragen onduidelijkheden wegneemt.
En de manier van vragen wil ook nog wel eens helpen dat te zien wat is.

Ik heb destijds een reportage gezien over het verloop van die moorden in Suriname.
het is beestachtig geweest.
Je zou je echt afvragen wat mensen bezielt om zoiets te kúnnen doen.



Geplaatst door Rabi'ah.

Chavez is idd een populist en nog ondemocratisch ook.

Zijn we het daar gelukkig over eens.
En ik hooop dat meer het gaan zien, want als ik zie dat mensen die zichzelf als spiritueel zien hem bijna verafgoden, bekruipt mij het gevoel dat de mensheid het echt kwijt aan het raken is!
Maar daarmee is nog niet gezegd dat het niet de bedoeling is dat wij dat doorkrijgen.
Want de volgende aanval op een land is Venezuela.
Wij weten van dingen die we niet begrijpen.
Zullen we het daar maar op houden?

Rabi'ah.
28-10-07, 07:23
Overigens wilde ik nog het volgende opmerken: Voor mij is panoma79, net als een aantal anderen in eerdere topics trouwens, met een harde klap door de mand gevallen.

Tegenwoordig is het op dit forum modieus om je solidair te verklaren met Irak, Afghanistan en Palestina, maar de ellende van andere volkeren wordt domweg ontkend of gebagetellisseerd en voor hun strijd is nauwelijks enige interesse.

Kennelijk hebben sommige mensen hier last van het meten met twee maten. Daarom kan ik hun steunbetuigingen voor de Irakezen, Afghanen en Palestijnen dan ook echt niet meer serieus nemen.

H.P.Pas
28-10-07, 10:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Daarom kan ik hun steunbetuigingen voor de Irakezen, Afghanen en Palestijnen dan ook echt niet meer serieus nemen.
:fpetaf:
I second that.

Joesoef
28-10-07, 11:07
Geplaatst door panoma79
Een land regeren is en blijft moeilijk in zulke landen.


En dat maakt moorden rechtvaardig?

Joesoef
28-10-07, 11:09
Geplaatst door H.P.Pas
:fpetaf:
I second that.


Ik ook....

mark61
28-10-07, 11:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Men was jarenlang idd bang omdat Bouterse's macht nog te groot was.

Ooit wel. Toen ik er was (dec 06) zag ik Santhokhi hele stoere taal uitslaan en het was een beetje de talk of the town. Maar april kwam en ging. Lijkt wel of Spong de echte drive is.

mark61
28-10-07, 11:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat bedoel je hier in Godsnaam mee? Als hij geen coup had gepleegd, had hij ook niet "hoeven" te regeren.

En dat regeren moeilijk is, rechtvaardigt moord, doodslag, bedreigingen, martelingen en drugshandel?

En wat bedoel je eigenlijk precies met "zulke" landen?

Zo van, het is toch een zooitje in Zuid-Amerika, dus een paar levens meer of minder maakt niet uit?

Zullen we die theorie dan ook lekker op Irak en de Palestijnen loslaten? :mad:


:kotsen:

Niet gelezen? Onze held is van de negers en bananen naar ze gooien.

mark61
28-10-07, 11:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Overigens wilde ik nog het volgende opmerken: Voor mij is panoma79, net als een aantal anderen in eerdere topics trouwens, met een harde klap door de mand gevallen.

Zo is dat. En trek je van geschifte III niks aan; je ziet toch dat ie ze niet op een rijtje heeft.

Rabi'ah.
28-10-07, 11:48
Geplaatst door mark61
Niet gelezen? Onze held is van de negers en bananen naar ze gooien.

Dat verklaart alles.

mark61
28-10-07, 11:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat verklaart alles.

Yep. De nieuwe oogst van maroc.nl :moe: lihoedje nr. 2. Of mss is het dezelfde.

Slinger
28-10-07, 12:15
Geplaatst door H.P.Pas
:fpetaf:
I second that.

I too.

III
28-10-07, 12:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Overigens wilde ik nog het volgende opmerken: Voor mij is panoma79, net als een aantal anderen in eerdere topics trouwens, met een harde klap door de mand gevallen.

Tegenwoordig is het op dit forum modieus om je solidair te verklaren met Irak, Afghanistan en Palestina, maar de ellende van andere volkeren wordt domweg ontkend of gebagetellisseerd en voor hun strijd is nauwelijks enige interesse.

Kennelijk hebben sommige mensen hier last van het meten met twee maten. Daarom kan ik hun steunbetuigingen voor de Irakezen, Afghanen en Palestijnen dan ook echt niet meer serieus nemen.

Fijn, dan ben je daar meteen van af.
:tover:

III
28-10-07, 12:32
Geplaatst door mark61
Onze held is van de negers en bananen naar ze gooien.

Dat maak jij ervan.
Je hebt iets met mensen die jouw opleidingsniveau niet hebben en je toch de baas zijn.
Minderwaardigheidscomplexje dat je jezelf ingeschonken hebt?
Pussy!


Geplaatst door mark61
Zo is dat. En trek je van geschifte III niks aan; je ziet toch dat ie ze niet op een rijtje heeft. Niet gelezen?

Ja, omdat ik je bij je ballen had, drankverslaafde!
:strik:
Nee, die heb je natuurlijk niet!
Spartelaar, stuiptrekker!

Wat niet gelezen?
Dit? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3433463#post3433463)

Of dit? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3433465#post3433465)

Of toch eigenlijk maar liever dit? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3433454#post3433454)

III
28-10-07, 12:59
Geplaatst door mark61
Yep. De nieuwe oogst van maroc.nl :moe: lihoedje nr. 2. Of mss is het dezelfde.

Hey, hij is psycholoog!
Paranoia makes good investigators!
Of wist je niet dat je van een drankprobleem achterdochtig kon worden?
Gebeurt alleen de meest intelligenten...
:zwaai: