PDA

Bekijk Volledige Versie : grapje



naam
29-10-07, 13:19
Two years ago George W. Bush and Tony Blair are at a White House dinner.

One of the guests walks over to them and asks what they're discussing.

"We are making up the plans for World War III", says Bush.

"Wow", says the guest. "And what are the plans?"

"We're gonna kill 2 Billion Muslims and one dentist", answers Bush.

The guest looks to be a bit confused.

"One...dentist?" he says, "why will you kill one dentist?"

Blair pats Bush on the shoulder and says:

"What did I tell you? Nobody is going to ask about the Muslims."

panoma79
29-10-07, 16:19
[i]

"What did I tell you? Nobody is going to ask about the Muslims." [/B]

Houd me niet voor de gek, zo denk jij er precies ook over.

III
29-10-07, 16:25
Geplaatst door panoma79
Houd me niet voor de gek, zo denk jij er precies ook over.

Ja, lieve mensen zijn het die vrijmetselars!

:nerd:

Red Sonja
29-10-07, 17:31
Dit is weer een leuk grappentopcje die moet worden aangemolden bij Beheer.
Het wachten is dus op Herr Zoeper Zick en/of zijn immer beschonken knechtje.

:boer:

panoma79
29-10-07, 17:33
Geplaatst door Red Sonja
Dit is weer een leuk grappentopcje die moet worden aangemolden bij Beheer.

:boer:

precies, ik kreeg wel een strafpunt van Sawt El.

Koala64
29-10-07, 17:38
Geplaatst door panoma79
Houd me niet voor de gek, zo denk jij er precies ook over.
Naam beetje kennende van het forum kan ik wel zeggen dat dat niet zo is.

III
29-10-07, 17:51
Geplaatst door Koala64
Naam beetje kennende van het forum kan ik wel zeggen dat dat niet zo is.
Dat ziet elk kind.
Je moet ook een andere naam hebben om die beschuldiging op je te krijgen.

III
29-10-07, 19:18
Hans Teeuwen bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=6FblTAWcAU8&NR=1

naam
30-10-07, 08:09
Geplaatst door III
Hans Teeuwen bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=6FblTAWcAU8&NR=1

Reageerde ze allemaal op grapjes.
Die man vertelde op het laatst overigens wel een grap, maar die was niet zo hilarisch.

naam
30-10-07, 08:10
Geplaatst door panoma79
Houd me niet voor de gek, zo denk jij er precies ook over.

Je vond hem niet leuk? :blij:

Sallahddin
30-10-07, 11:49
Geplaatst door naam
Je vond hem niet leuk? :blij:

Smaakeloos grap , net als jij trouwens: :lol: !: is die dentist moslim of niet ??? : :kalasniko :tover:

Zou je deze kunnen lusten??? :

Hitler ,Mussolini en de ambassadeur van Japan in Berlin zaten 's rond een dinner tafel , toen riep Hitler verzadigd: ik ga al die joodse parasieten uitroeeien samen met een paar geiten dan :lol: (just kidding !) !

Toen vroegen en mussolini en die japaanse ambassadeur tegelijk : waaroom die paar geiten dan ??? :kotsen2:

Vond je hem niet leeeeeuuuuukkkk??? :wohaa:

III
30-10-07, 11:59
Geplaatst door Sallahddin
Smaakeloos grap , net als jij trouwens: :lol: !: is die dentist moslim of niet ??? : :kalasniko :tover:

Zou je deze kunnen lusten??? :

Hitler ,Mussolini en de ambassadeur van Japan in Berlin zaten 's rond een dinner tafel , toen riep Hitler verzadigd: ik ga al die joodse parasieten uitroeeien samen met een paar geiten dan :lol: (just kidding !) !

Toen vroegen en mussolini en die japaanse ambassadeur tegelijk : waaroom die paar geiten dan ??? :kotsen2:

Vond je hem niet leeeeeuuuuukkkk??? :wohaa:

Wat het effect van de grap die jij aanhaalt (want dat deed je ook alleen maar om iets te laten zien en niet uit haat) is wel dat er mensen zijn die dat als kwetsend ervaren omdat er kwalijke dingen opgerakeld worden.
De grap die naam vertelde heeft een eye-openerfunctie.
Het is geen mop die discriminatie aantoont, maar slechtheid van degenen die de aanval hebben geopend op de Arabische wereld. Dit over de rug van het geloof dat de meeste mensen daar aanhangen.

III
30-10-07, 12:05
Geplaatst door naam
Reageerde ze allemaal op grapjes.
Die man vertelde op het laatst overigens wel een grap, maar die was niet zo hilarisch.

Intelligent gemaakt hè?
Of toch weer niet?

Gaan roepen dat iemand een racist is, kun je beter niet doen als je bent vergeten te zien wat er werkelijk wordt gezegd.
In het laatste geval ben ik het wel met je eens: die man spoort voor geen meter!
En die jongens? Tja, die kom je overal tegen. Dat zijn pubers, die zijn zo. Of beter gezegd: niet iedereen is correct politiek geëngageerd op zijn 15e...
Maar dat kan nog helemaal goed komen. Zeker als ze later dingen gaan meemaken in de privésfeer die ze erg raakt...

Sallahddin
30-10-07, 12:57
Geplaatst door III
Wat het effect van de grap die jij aanhaalt (want dat deed je ook alleen maar om iets te laten zien en niet uit haat) is wel dat er mensen zijn die dat als kwetsend ervaren omdat er kwalijke dingen opgerakeld worden.
De grap die naam vertelde heeft een eye-openerfunctie.
Het is geen mop die discriminatie aantoont, maar slechtheid van degenen die de aanval hebben geopend op de Arabische wereld. Dit over de rug van het geloof dat de meeste mensen daar aanhangen.

Het is maar een grap ... wel smaakeloos grap dan : :jumping: :stomp:

Oftewel wanneer houdt kunst op (humor is ook kunst, net als muziek, schrijven ,schilderen...) kunst te zijn, plat gezegd (je moet niet humor verwarren in het algemeen met kwetsen , propaganda ,desinformatie...) :

humor is een noodzakelijk leuk uitlaatklep (ik heb zelfs gehoord of ergens gelezen geloof ik , dat sommige joden in nazi_kampen ... humor gebruikten om hun extreem moeilijk situatie draagbaar te maken , weet ik niet !) , breekt het ijs , argwaan, scepticisme ... tussen de mensen, ....maar niet ieder "humor" is kunst =smaak,respect en veraantwoordelijkheid moeten wel in acht worden genomen
....

Die cartoons over de profeet van Islam zijn bijv. geen kunst en ook geen vr.v.meninuiting.... = kort gezegd=geen tijd meer helaas= kunst valt ook onder de vr.v. blablablabla .... dus :deze moeten gekoppeld worden aan het gevoel van respect, veraantwoordelijkheid ,smaak .....

P.S.: je kan toch geen grapen maken over mensen in hongersnood of oorlog , of joden in nazi_concentratie kampen ... met de nodig relativering = kwestie van geraffineerd fijn kunst , niet van die respecteloos smakeloos doelloos nuteloos ,ideologish, desinformatief , propagandaachtig...... bullshit die soms kunst wordt genoemd! :tover:

Ciao: geen tijd meer!

Red Sonja
30-10-07, 13:27
Nee de grap laat zien dat de specifiek opgenoemde tandarts bij de toehoorder de grootste verbazing bewerkstelligd.
Van zulke strategieën maken de media steeds gebruik:
een klein incident opblazen en tegelijkertijd het wegmoffelen van heel belangrijke zaken die mondiaal effect hebben.
De bizarre tegenstelling (een massa tegenover één enkele tandarts) werkt op zijn beurt weer op de lachspieren.
Zo werkt humor: de werkelijkheid aankaarten, de hypocrisie van het eigen brein blootleggen met bizarre tegenstellingen.

Red Sonja
30-10-07, 13:32
Geplaatst door panoma79
precies, ik kreeg wel een strafpunt van Sawt El.

Misschien kun je dat opvatten als compliment.
Wellicht verwacht hij van jou hoogstaander priksels en wordt het je daarom zwaarder aangerekend. ;)

III
30-10-07, 13:37
Geplaatst door Sallahddin
Het is maar een grap ... wel smaakeloos grap dan : :jumping: :stomp:

Oftewel wanneer houdt kunst op (humor is ook kunst, net als muziek, schrijven ,schilderen...) kunst te zijn, plat gezegd (je moet niet humor verwarren in het algemeen met kwetsen , propaganda ,desinformatie...) :

humor is een noodzakelijk leuk uitlaatklep (ik heb zelfs gehoord of ergens gelezen geloof ik , dat sommige joden in nazi_kampen ... humor gebruikten om hun extreem moeilijk situatie draagbaar te maken , weet ik niet !) , breekt het ijs , argwaan, scepticisme ... tussen de mensen, ....maar niet ieder "humor" is kunst =smaak,respect en veraantwoordelijkheid moeten wel in acht worden genomen

Mij is ooit verteld door degene die mij begeleide in de tijd dat ik moslim wilde worden, dat lachen van de duivel is.
Tegenwoordig ben ik meer van de kerk die zegt dat het een goddelijk iets is.
Maar je zult een tussenweg moeten vinden tussen die twee extremen.
Lachen om de vreugde is wat anders dan lachen om leed.
Het voelt ook heel anders!


Geplaatst door Sallahddin

....

Die cartoons over de profeet van Islam zijn bijv. geen kunst en ook geen vr.v.meninuiting.... = kort gezegd=geen tijd meer helaas= kunst valt ook onder de vr.v. blablablabla .... dus :deze moeten gekoppeld worden aan het gevoel van respect, veraantwoordelijkheid ,smaak

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Je kunt het ook zo zien: wat maakt een cartoon een "Mohammed-cartoon"?
als je met een cartoon misstanden en denkfouten aanpakt, dan is de kritiek erin gevangen.
Doe je dat alleen maar om te beledigen, dan, dan is het wel duidelijk dat de humor ver weg is.
Ook dat verschil voel je wel...
Geplaatst door Sallahddin

.....

P.S.: je kan toch geen grapen maken over mensen in hongersnood of oorlog , of joden in nazi_concentratie kampen ... met de nodig relativering = kwestie van geraffineerd fijn kunst , niet van die respecteloos smakeloos doelloos nuteloos ,ideologish, desinformatief , propagandaachtig...... bullshit die soms kunst wordt genoemd! :tover:

Ciao: geen tijd meer!

Humor als kunst om dingen aan te kaarten.
Zoals bijvoorbeeld John Callahan doet.
De goede man zit zelf in een rolstoel en tekent grappen over gehandicapten.
Niet om die groep in de uitverkoop te doen, maar om rare gedachtenkronkels bij mensen te beschrijven.
Food fot thought.

There's absolutely nothing funny about a quadriplegic in a wheelchair. Unless, of course, that person is John Callahan. For nearly a decade, this irreverent cartoonist has been shocking America with his own special brand of wicked humor. In the world of Callahan, nothing is sacred, nothing is taboo and nothing is funnier!

http://www.callahanonline.com/index.php

Laroucha
30-10-07, 13:51
Ik maak me soms schuldig aan lachen om hongersnood en joden moppen. :zegniets:

III
30-10-07, 13:56
Geplaatst door Laroucha
Ik maak me soms schuldig aan lachen om hongersnood en joden moppen. :zegniets:

Lachen om hongersnood?
Hoe zou je dat lachen willen omschrijven?
a) Lachen om het leed?
b) Lachen om de ridiculiteit ervan?
c) Lachen als uitlaatklep voor het rotgevoel dat het je eigenlijk geeft? (Ik denk hier aan het gezonde deel dat wordt aangesproken.)

Lachen om joden is wat anders. Dat zijn niet onvaak ook hele grappige mensen.
Of de situaties in de moppen over joden zijn op zich hilarisch.

Laroucha
30-10-07, 14:07
Geplaatst door III
Lachen om hongersnood?
Hoe zou je dat lachen willen omschrijven?
a) Lachen om het leed?
b) Lachen om de ridiculiteit ervan?
c) Lachen als uitlaatklep voor het rotgevoel dat het je eigenlijk geeft? (Ik denk hier aan het gezonde deel dat wordt aangesproken.)

Lachen om joden is wat anders. dat zijn niet onvaak ook hele grappigge mensen.
Of de situaties in de moppen over joden zijn op zich hilarisch.


Antwoord C natuurlijk.

III
30-10-07, 14:10
Geplaatst door Laroucha
Antwoord C natuurlijk.

Dan maak je jezelf ook niet schuldig.
Ik denk dat het een mechanisme van jouw systeem is dat jou aanzet tot gedachten over het onderwerp.
Op zich kan dat niets fouts zijn.

Laroucha
30-10-07, 14:26
Geplaatst door III
Dan maak je jezelf ook niet schuldig.
Ik denk dat het een mechanisme van jouw systeem is dat jou aanzet tot gedachten over het onderwerp.
Op zich kan dat niets fouts zijn.


Asl ik zenuwachtig ben ga ik altijd zo stom lachen. Ik sta zelfs met een glimlach op een begrafenis.

III
30-10-07, 14:31
Geplaatst door Laroucha
Als ik zenuwachtig ben ga ik altijd zo stom lachen. Ik sta zelfs met een glimlach op een begrafenis.

Misschien wel omdat je weet dat die overledene bevrijd is van het tijdelijke?
Of dat je met een gezicht dat op half zeven staat die mens toch niet terugkrijgt...

Nee, dat soort emoties kun je beter niet faken.
Ook al zijn er die tijdens een begrafenis op niets anders letten dan op het toneelspel of de echte emoties van anderen...
Zegt eerder iets over degene die jou erop wil afrekenen dat je je niet houdt aan het protocol van gemaakt doen...

Laroucha
30-10-07, 14:34
Geplaatst door III
Misschien wel omdat je weet dat die overledene bevrijd is van het tijdelijke?
Of dat je met een gezicht dat op half zeven staat die mens toch niet terugkrijgt...

Nee, dat soort emoties kun je beter niet faken.
Ook al zijn er die tijdens een begrafenis op niets anders letten dan op het toneelspel of de echte emoties van anderen...
Zegt eerder iets over degene die jou erop wil afrekenen dat je je niet houdt aan het protocol van gemaakt doen...

Ik ben er nooit op aangesproken hoor. Ik vind het gewoon van mezelf.

III
30-10-07, 14:50
Geplaatst door Laroucha
Ik ben er nooit op aangesproken hoor. Ik vind het gewoon van mezelf.

Ok, dat was me wel duidelijk.
Ik heb er nog wat bijgehaald wat mij dan weleens opvalt.
Daarom ben ik niet graag op begrafenissen.
Het lijkt nanmelijk wel of je dat voor die lui doet die er nog zijn.
Net als dat men tegen een levende nooit eens kan zeggen wat hij nou goed doet. Daar moet je eerst dood voor lijkt het...En dan nog vind ik het uiterst dubieus. Want wat heeft wie er nou aan dat dingen over een dode gezegd worden tegen de nabestaanden?

Sallahddin
31-10-07, 11:37
Geplaatst door Red Sonja
Nee de grap laat zien dat de specifiek opgenoemde tandarts bij de toehoorder de grootste verbazing bewerkstelligd.
Van zulke strategieën maken de media steeds gebruik:
een klein incident opblazen en tegelijkertijd het wegmoffelen van heel belangrijke zaken die mondiaal effect hebben.
De bizarre tegenstelling (een massa tegenover één enkele tandarts) werkt op zijn beurt weer op de lachspieren.
Zo werkt humor: de werkelijkheid aankaarten, de hypocrisie van het eigen brein blootleggen met bizarre tegenstellingen.

Zit er wel wat in ! :jumping:

Sallahddin
31-10-07, 11:57
Geplaatst door III
Mij is ooit verteld door degene die mij begeleide in de tijd dat ik moslim wilde worden, dat lachen van de duivel is.
Tegenwoordig ben ik meer van de kerk die zegt dat het een goddelijk iets is.
Maar je zult een tussenweg moeten vinden tussen die twee extremen.
Lachen om de vreugde is wat anders dan lachen om leed.
Het voelt ook heel anders!



Daar zijn de meningen over verdeeld.
Je kunt het ook zo zien: wat maakt een cartoon een "Mohammed-cartoon"?
als je met een cartoon misstanden en denkfouten aanpakt, dan is de kritiek erin gevangen.
Doe je dat alleen maar om te beledigen, dan, dan is het wel duidelijk dat de humor ver weg is.
Ook dat verschil voel je wel...

Humor als kunst om dingen aan te kaarten.
Zoals bijvoorbeeld John Callahan doet.
De goede man zit zelf in een rolstoel en tekent grappen over gehandicapten.
Niet om die groep in de uitverkoop te doen, maar om rare gedachtenkronkels bij mensen te beschrijven.
Food fot thought.

There's absolutely nothing funny about a quadriplegic in a wheelchair. Unless, of course, that person is John Callahan. For nearly a decade, this irreverent cartoonist has been shocking America with his own special brand of wicked humor. In the world of Callahan, nothing is sacred, nothing is taboo and nothing is funnier!

http://www.callahanonline.com/index.php

"Lachen is van de duivel " ??? =geen Islamitish gedachte hoor ! :zwaai:

Islam erkent en stimuleert de humor_waarde ... heel onderwerp op zich !

Je moet ook om jijzelf kunnen lachen en jezelf niet al te serieus nemen +humor ,imagination ,compassie, ... weerhouden mensen ervan extremisten bij. te worden =racisten, fascisten, ... lachen weinig tot helemaal niet of van die pervers_racistish_wreed_uitsluitend .... humor hebben ....=pathologish ziek!


Even iets anders:
That's the world of Callahan : "nothing is ...sacred,taboo ..."= westerse kunst erkent inderdaad geen moraal ,ethiek ,heiligdommen, taboes ... =heeft de neiging absoluut te zijn = verkeerd denkfout = vrijheid is NOOIT absoluut:kunst valt onder de vrijheid van meningsuiting en deze is ook niet absoluut = "kunst is vrij " , anders zijn alle vrijheden absoluut (dan krijg je chaos en anarchie ...) = onmogelijkheid ! :tover:

Vrijheid van kunst (humor dus ook!)is niet absoluut , en hoort dus gekoppeld te worden aan het gevoel van respect ( niet te verwarren met : censuur, auto_censuur, hypocrisie, politiek_correctheid, de "waarheid" achter houden ...), en het gevoel van veraantwoordelijkheid ( overwegingnen maken tussen "nut" en "schade" ,smaak...) ....

Daaroom, zijn de grootstse comedians zeer serieus & sombere mensen in het algemeen , want die komen in aanraking met de sombere & angstaanjagende kanten van de menselijk natuur die ver van "nobel_fatsoenlijk" is (hangt weer af van de definitie die men geeft aan de "menselijk natuur "...)!

Kortom:het is een kwestie van geraffineerd verheven fijn kunst .... = er bestaat dus geen "magish recept" of formule omdat aan te kaarten ... daaroom heet het kunst eigenlijk .... weet ik veel ! :lole:

III
31-10-07, 12:40
Geplaatst door Sallahddin
"Lachen is van de duivel " ??? =geen Islamitish gedachte hoor ! :zwaai:

Islam erkent en stimuleert de humor_waarde ... heel onderwerp op zich !

Je moet ook om jijzelf kunnen lachen en jezelf niet al te serieus nemen +humor ,imagination ,compassie, ... weerhouden mensen ervan extremisten bij. te worden =racisten, fascisten, ... lachen weinig tot helemaal niet of van die pervers_racistish_wreed_uitsluitend .... humor hebben ....=pathologish ziek!


Even iets anders:
That's the world of Callahan : "nothing is ...sacred,taboo ..."= westerse kunst erkent inderdaad geen moraal ,ethiek ,heiligdommen, taboes ... =heeft de neiging absoluut te zijn = verkeerd denkfout = vrijheid is NOOIT absoluut:kunst valt onder de vrijheid van meningsuiting en deze is ook niet absoluut = "kunst is vrij " , anders zijn alle vrijheden absoluut (dan krijg je chaos en anarchie ...) = onmogelijkheid ! :tover:

Vrijheid van kunst (humor dus ook!)is niet absoluut , en hoort dus gekoppeld te worden aan het gevoel van respect ( niet te verwarren met : censuur, auto_censuur, hypocrisie, politiek_correctheid, de "waarheid" achter houden ...), en het gevoel van veraantwoordelijkheid ( overwegingnen maken tussen "nut" en "schade" ,smaak...) ....

Daaroom, zijn de grootstse comedians zeer serieus & sombere mensen in het algemeen , want die komen in aanraking met de sombere & angstaanjagende kanten van de menselijk natuur die ver van "nobel_fatsoenlijk" is (hangt weer af van de definitie die men geeft aan de "menselijk natuur "...)!

Kortom:het is een kwestie van geraffineerd verheven fijn kunst .... = er bestaat dus geen "magish recept" of formule omdat aan te kaarten ... daaroom heet het kunst eigenlijk .... weet ik veel ! :lole:

Je draait nogal wat om, vriend.
Niet netjes!
Lees anders mijn posts nog eens voordat je reageert.
Klaarblijkelijk snap jij niet dat er twee soorten lachen zijn.

Sallahddin
31-10-07, 12:46
Geplaatst door III
Je draait nogal wat om, vriend.
Niet netjes!
Lees anders mijn posts nog eens voordat je reageert.
Klaarblijkelijk snap jij niet dat er twee soorten lachen zijn.

Wat heb ik verkeerd gezegd dan ??? ... niet te gevoelig wezen he !!! :zwaai: :had ik het niet gehad over je persoontje (het was in het algemeen bedoeld!) ! :gefeli:

Volgens mij had ik niets verkeerds geuit ! ben benieuwd! :tover:

Ciao ! :zwaai: