PDA

Bekijk Volledige Versie : "Kruip in een boom en eet een tros bananen."



Marsipulami
31-10-07, 08:37
Johan Vermeersch beledigt kleurling van Brussels


http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/9/11/9/art_large_55584.jpg

Johan Vermeersch, de voorzitter van voetbalclub Brussels, zou tijdens een groepsgesprek met zijn spelers de Congolees Matumona racistisch beledigd hebben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Kruip in een boom en eet een tros bananen." Vermeersch zou iets in die trant gezegd hebben.

Volgens een speler was het er echt over, maar Vermeersch ziet het probleem niet. "Ik heb inderdaad iets gezegd met bomen en bananen, maar dat is toch niet racistisch? We hebben hier toch ook bomen en bananen? Op een groentenmarkt kom je zeker een tros bananen tegen", verdedigt Vermeersch zichzelf.

Vermeersch besliste eerder dat Albert Cartier nog niet moet vertrekken na de slechte competitiestart. Zaterdag verloor Brussels in eigen huis met 1-2 tegen Charleroi. Met acht nederlagen en slechts zeven punten staat de club na elf speeldagen op de vijftiende plaats. Dit weekend wacht de belangrijke confrontatie met KV Mechelen. (dm)

M@riska
31-10-07, 09:22
Wat een loser, eerst zeggen en er daarna onderuit proberen te komen. Echt witkoppen gedrag.

Mark
31-10-07, 10:31
Geplaatst door Marsipulami
Johan Vermeersch beledigt kleurling van Brussels


http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/9/11/9/art_large_55584.jpg

Johan Vermeersch, de voorzitter van voetbalclub Brussels, zou tijdens een groepsgesprek met zijn spelers de Congolees Matumona racistisch beledigd hebben. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Kruip in een boom en eet een tros bananen." Vermeersch zou iets in die trant gezegd hebben.

Volgens een speler was het er echt over, maar Vermeersch ziet het probleem niet. "Ik heb inderdaad iets gezegd met bomen en bananen, maar dat is toch niet racistisch? We hebben hier toch ook bomen en bananen? Op een groentenmarkt kom je zeker een tros bananen tegen", verdedigt Vermeersch zichzelf.

Vermeersch besliste eerder dat Albert Cartier nog niet moet vertrekken na de slechte competitiestart. Zaterdag verloor Brussels in eigen huis met 1-2 tegen Charleroi. Met acht nederlagen en slechts zeven punten staat de club na elf speeldagen op de vijftiende plaats. Dit weekend wacht de belangrijke confrontatie met KV Mechelen. (dm)


en dan in de titel het woord "kleurling" gebruiken :haha:

III
31-10-07, 12:47
Geplaatst door Mark
en dan in de titel het woord "kleurling" gebruiken :haha:

Wat had er dan moeten staan?
Bananeneter of bomenklimmer?
Beide termen zouden op mij kunnen slaan en ik ben nog niet eens een voetballer.
Heb ik nu een zaak?

III
31-10-07, 12:49
Geplaatst door M@riska
Wat een loser, eerst zeggen en er daarna onderuit proberen te komen. Echt witkoppen gedrag.

En wat bedoel je met witkoppen gedrag?
Een bleke-betten-berber ofzo?

Julien
31-10-07, 13:09
"Kruip in Marc Dutroux en verkracht een aantal kinderen, bleekscheet" of "Smeer je in met een kilo zonnebrandcrème, roze varken" klinkt zeker ook niet beledigend? :moe:

III
31-10-07, 15:39
Geplaatst door Julien
"Kruip in Marc Dutroux en verkracht een aantal kinderen, bleekscheet" of "Smeer je in met een kilo zonnebrandcrème, roze varken" klinkt zeker ook niet beledigend? :moe:

Gezegd door de Nederlandsedirecteur van allochtone origine van het bedrijf waar je net hebt gesolliciteerd naar een open betrekking denk ik wel.
Maar hoe vaak komt dat nou voor hier?

Mark
31-10-07, 15:53
Geplaatst door III
Wat had er dan moeten staan?
Bananeneter of bomenklimmer?
Beide termen zouden op mij kunnen slaan en ik ben nog niet eens een voetballer.
Heb ik nu een zaak?

ik weet niet wat tegenwoordig de niet aanstootgevende naam is (die over 10 jaar vast weer bijzonder beledigend bleek te zijn :D )

maar kleurling doet me denken aan Zuid Afrika in de jaren 70 ofzo

mark61
31-10-07, 17:39
Geplaatst door M@riska
Wat een loser, eerst zeggen en er daarna onderuit proberen te komen. Echt witkoppen gedrag.

Want? Marokkanen doen dat heel anders? Die blijven gewoon over bananen roepen?

III
31-10-07, 17:43
Geplaatst door Mark
ik weet niet wat tegenwoordig de niet aanstootgevende naam is (die over 10 jaar vast weer bijzonder beledigend bleek te zijn :D )

maar kleurling doet me denken aan Zuid Afrika in de jaren 70 ofzo

Nou, laten we het dan gewoon hebben over "colorful men".
De enigen die daar nog aanstoot aan kunnen nemen zijn dan de mannenhatende zweefteven...

Rabi'ah.
31-10-07, 18:00
Geplaatst door mark61
Want? Marokkanen doen dat heel anders? Die blijven gewoon over bananen roepen?

Op zich ben ik het wel met haar eens. Dat je racistische rotzooi roept is al erg genoeg. Maar heb dan tenminste nog het lef om te staan voor wat je zegt.

Maar of dat typisch iets voor "witkoppen" is, nee. Zie ik bij Marokkanen idd ook vaak genoeg.

Het is nooit zo bedoeld. :moe:

panoma79
31-10-07, 18:05
Als iemand mij discrimineerd sla ik em knock out en blijf trappen totdat ie z'n excuses aanbiedt. :terroris

III
31-10-07, 18:07
Geplaatst door panoma79
Als iemand mij discrimineerd sla ik em knock out en blijf trappen totdat ie z'n excuses aanbiedt. :terroris

Excuses aanbieden is er dan ook niet meer bij: je trapt het uit hem!
:giechel:

III
31-10-07, 18:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Op zich ben ik het wel met haar eens. Dat je racistische rotzooi roept is al erg genoeg. Maar heb dan tenminste nog het lef om te staan voor wat je zegt.

Maar of dat typisch iets voor "witkoppen" is, nee. Zie ik bij Marokkanen idd ook vaak genoeg.

Het is nooit zo bedoeld. :moe:

Dus is het een complot van witkoppen en Marokkanen tegen wie?

panoma79
31-10-07, 18:18
Geplaatst door III
Excuses aanbieden is er dan ook niet meer bij: je trapt het uit hem!
:giechel:

Wat moest ik zonder jou III, Jij begrijpt me, :duim: op jou kan ik rekenen.

mark61
31-10-07, 18:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Op zich ben ik het wel met haar eens. Dat je racistische rotzooi roept is al erg genoeg. Maar heb dan tenminste nog het lef om te staan voor wat je zegt.

Dat doet ie toch? Hij heeft niet eens door wat het probleem is. Typisch Vlaams, zou ik dan weer zeggen :cheefbek:


Maar of dat typisch iets voor "witkoppen" is, nee. Zie ik bij Marokkanen idd ook vaak genoeg.

Het is nooit zo bedoeld. :moe:

Yep :moe:

III
31-10-07, 18:50
Ik heb ineens zin om in een boom te klimmen en een tros bananen te eten!
:wohaa:

http://www.staffordbc.gov.uk/static/images/cme_resources/public/agenda21/saaft/ff2007/run/02.jpg

Buy Fairtrade bananas!

Marsipulami
03-11-07, 22:15
Vermeersch doet knieval


Op een druk bijgewoonde persconferentie heeft Johan Vermeersch, de voorzitter van voetbaleersteklasser FC Brussels, zaterdag zijn excuses aangeboden voor zijn uitlatingen aan het adres van de Congolese speler Zola Matumona.

Vermeersch had Matumona dinsdag tijdens een groepsgesprek racistische beledigingen naar het hoofd geslingerd, maar dat was volgens de voorzitter nooit zo bedoeld. De hele zaak nam de voorbije dagen grote proporties aan, maar Vermeersch was de voorbije drie dagen bij zijn familie in het buitenland en kon daardoor pas zaterdag reageren.

'Op het randje'

'Waarom heb ik dinsdag dat groepsgeprek gepland?' begon Vermeersch. 'Gezien de sportieve situatie van de club, wilde ik weten en analyseren wat er scheelde. Ik wilde een analyse maken op individueel vlak. Ik was er samen met coach Albert Cartier immers van overtuigd dat bepaalde spelers, onder wie ook Zola Matumona, onder hun niveau presteerden', stelde de excentrieke voorzitter.

'Die vergadering was op het randje', beseft Vermeersch. 'Ik geef toe dat ik die bewuste woorden gebruikt heb tegen Zola (dat hij in een boom kon gaan zitten en er bananen eten, nvdr). Misschien ben ik me er niet bewust van geweest wat mijn woorden teweeg zouden brengen. Ik had me zo niet mogen uitdrukken. Misschien zijn mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd, maar ik heb nooit de intentie gehad om racistische insinuaties te maken. Als ik daar met dat woordenspel wel aanleiding toe gegeven heb, dan moet ik daarvoor mijn excuses aanbieden.

'Geen racist'

Dat heb ik woensdag ook al op de clubwebsite gedaan. Zoiets is nooit mijn bedoeling geweest en zal dat ook nooit zijn. Ik moet een soepelere woordenschat leren gebruiken, die misschien iets minder interessant is voor de journalisten', verduidelijkte de voorzitter.

'Ik ben geen racist. Ik heb hier op de club zoveel mensen kansen gegeven. Dit seizoen ondertekende ik 800 aansluitingskaarten, waarvan er 75% voor niet-Belgen waren. Als je dan racist bent, zou je toch enkel met Belgen kunnen werken. Niet enkel Belgen, maar ook buitenlanders moeten wel beseffen dat ze zich zowel op als naast het veld moeten aanpassen', stelde Vermeersch. 'Zola moet, net zoals enkele andere spelers, wel beseffen dat hij hier is om te presteren. Niet alleen de werkgever, maar ook de werknemer heeft plichten', zei de voorzitter.

Manipulatiemachine

Zola Matumona verbrak donderdag zijn contract bij FC Brussels en wordt bijgestaan door advocaat Laurent Denis. 'Zola heeft woensdag nog normaal getraind hier, maar daarna is de manipulatiemachine op gang gekomen. Ik weet dat Zola zeker niet van slechte wil is, maar ik denk ook dat er andere machten zijn die misschien van de situatie misbruik willen maken en de speler willen manipuleren', doelde Vermeersch onrechtstreeks op Denis, die zich de voorbije dagen opwierp als raadgever van Matumona en dreigt om naar de UEFA en de FIFA te stappen.

'Vanmiddag is er op de club echter een fax binnengekomen van de heer Alfred Raoul, de persoonlijke raadgever van Matumona', verduidelijkte Vermeersch. 'In de brief stelde Raoul dat hij zo snel mogelijk met alle partijen rond de tafel wil zitten om de situatie uit te klaren. Zondag of maandag gaan we dat dan ook doen. Ik hoop dat Zola bij de club blijft en wil hem mijn verontschuldigigen aanbieden', zei Vermeersch en hij voegde er aan toe dat de club niets te maken heeft met Laurent Denis en dat niet Denis maar wel Alfred Raoul over de ’rechten’ van Matumona beschikt.

Matumona zelf ontkent dat hij aan Alfred Raoul de opdracht gegeven heeft een fax te sturen naar de club met de vraag samen te zitten. Dat melddezijn advocaat Laurent Denis zaterdag in een fax aan Belga.

'Kia besliste te snel'

Wat hoofdsponsor Kia betreft, die vrijdag de sponsorovereenkomst eenzijdig opzegde naar aanleiding van de gebeurtenissen van de voorbije dagen, was Vermeersch kort. 'Ik heb daar akte van genomen. Ik ga zo snel mogelijk contact met hen opnemen en zie daarna wel wat er gebeurt. Ik vind wel dat ze te snel beslist hebben, omdat ze te weinig van de zaak afwisten. Moest FC Brussels een sponsor verliezen, moet de club sterk genoeg zijn om dat op te vangen', was de voorzitter duidelijk.
jav

mark61
04-11-07, 02:35
Leugenaar. Zijn 'excuus' is zo mogelijk nog schandelijker dan de voorafgaande uitspraak.

M@riska
04-11-07, 07:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Op zich ben ik het wel met haar eens. Dat je racistische rotzooi roept is al erg genoeg. Maar heb dan tenminste nog het lef om te staan voor wat je zegt.

Maar of dat typisch iets voor "witkoppen" is, nee. Zie ik bij Marokkanen idd ook vaak genoeg.

Het is nooit zo bedoeld. :moe:


Een marokkaan blijft het gewoon zeggen, ook al is hij alleen.

Een witkop ( kale kop met bomberjack aan) durft het alleen te zeggen als hij in een groepje is.

Zodra hij alleen is en dan een marokkaan tegenkomt gaat hij smekend op zijn knieen. :giechel:

III
04-11-07, 15:36
Geplaatst door M@riska
Een marokkaan blijft het gewoon zeggen, ook al is hij alleen.

Een witkop ( kale kop met bomberjack aan) durft het alleen te zeggen als hij in een groepje is.

Zodra hij alleen is en dan een marokkaan tegenkomt gaat hij smekend op zijn knieen. :giechel:

En ook die ervaring die jij klaarblijkelijk hebt gemaakt is niet aan huidskleur gerelateerd.

Je mag gelijk hebben hoor, Lonsdale-jongeren zijn ruggegraatsloze wezens die behalve hun kleding alles door hun moeders laten kopen.
Maar je hebt het hier wel over een van de 30 subcultuurtjes.
Iets dat bij Marokkanen niet lijkt te bestaan.
Overal diezelfde bontkraagjes over lichtpastellen pyamapakjes en witte petjes, alsof het om een uniform zou gaan...
Tegenwoordig zie je ze al met jasjes, petjes en handtasjes in dezelfde ruit.
Ziet er wel gay uit, maar dat zien ze dan weer niet.
:hihi:

Julien
04-11-07, 18:22
Geplaatst door M@riska
Een marokkaan blijft het gewoon zeggen, ook al is hij alleen.

Een witkop ( kale kop met bomberjack aan) durft het alleen te zeggen als hij in een groepje is.

Zodra hij alleen is en dan een marokkaan tegenkomt gaat hij smekend op zijn knieen. :giechel:

Uhm het algemene beeld van Marokkaanse jongeren is toch vaak dat ze in een groep erg veel durven, maar zodra ze in hun eentje zijn opeens een stuk liever en rustiger zijn. Natuurlijk is dit ook een vooroordeel, en niet van toepassing op elke Marokkaanse jongere, maar als je het hebt over groepsgedrag (meelopen!) dan zijn Marokkaanse jongeren echt'één van de ergsten ;)

Marsipulami
04-11-07, 18:32
"Vermeersch is een bullebak, geen racist"


"Johan Vermeersch is een onverbeterlijke bullebak maar geen racist. Hij is verliefd op FC Brussels. Dat maakt hem soms blind, ook blind van woede. De mediastorm die nu rond hem is ontstaan doet hem evenwel onrecht aan." Dat zegt Brussels minister Guy Vanhengel (Open Vld) vandaag in een reactie op de racistische uitschuiver van Vermeersch tegenover speler Zola Matumona.

"Johan Vermeersch is een recidivist, hij kan het niet laten", weet Brussels minister Guy Vanhengel. "Wanneer het tegenzit, scheldt en foetert hij in het wilde weg. Na een match hebben al tal van politici, spelers, sponsors, journalisten, scheidsrechters, zijn manager of zelfs zijn vrouw al eens de volle laag van hem gekregen. Vermeersch is wat dat betreft een fenomeen."

Wie probeert om de brutale schors van Vermeersch te doordringen, ontdekt volgens Vanhengel echter iemand die het goed meent met de mensheid in het algemeen, met het kosmopolitische Brussel en vooral het voetbal en 'zijn' club in het bijzonder. Vanhengel typeert de voorzitter van FC Brussels als een 'hardwerkende Vlaming', een gewezen topsporter, een self-made man die lak heeft aan luiheid, gebrek aan inzet en tekort aan professionalisme. Bovendien is hij volgens Vanhengel iemand die niet vies is van deugnieterij om aandacht te krijgen.

Dat Vermeersch een racist zou zijn, spreekt Vanhengel tegen. "Integendeel, hij is fier op de vele jonge gasten van de meest uiteenlopende nationaliteiten die hij met zijn FC Brussels van de Molenbeekse straten houdt. Hij zet tegen de gekleurde medemens geen stoutere bek op dan tegen om het even wie.

Alleen kunnen alle niet-gekleurde medemensen hem geen racisme, hoogstens onbeschoftheid of een gebrek aan wellevendheid verwijten." (belga/dm)

Red Sonja
04-11-07, 18:42
Geplaatst door Marsipulami

"Johan Vermeersch is een recidivist, hij kan het niet laten"

"Wanneer het tegenzit, scheldt en foetert hij in het wilde weg.
Na een match hebben al tal van politici, spelers, sponsors, journalisten, scheidsrechters, zijn manager of zelfs zijn vrouw al eens de volle laag van hem gekregen.

Vermeersch is wat dat betreft een fenomeen."


Volgens mij heet zo'n afwijking bij leden van het klootjesvolk gewoon Gilles de la Tourette.
Bekendheden met die afwijking noemt men een "fenomeen".
:cola:

Marsipulami
06-11-07, 09:14
Matumona stapt naar Centrum voor gelijkheid van kansen


Het verzoeningsgesprek gisteren tussen Brussels-voorzitter Johan Vermeersch en Alfred Raoul, sportief raadgever van speler Zola Matumona, lijkt een maat voor niets. Matumona legt immers zijn lot in handen van zijn advocaat: Laurent Denis, persona non grata op Brussels. Beiden stappen naar het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding.

Voor het eerst sinds de naar racisme ruikende uitspraken van Brussels-voorzitter Johan Vermeersch aan het adres van de speler Zola Matumona, geeft de Congolese speler thuis. Al is hij niet zo heel spraakzaam. Over hoe hij zich voelt na de kwetsende taal van Vermeersch, wil Matumona niet veel kwijt. 'Daar geef ik liever geen commentaar op.' Wel bekent hij openlijk kleur. 'In deze zaak regelt mijn advocaat, mijnheer Denis, alles.'

Niet-onbelangrijk. Denis wordt zowat uitgespuwd door Brussels, niet echt bevorderlijk om de dingen op een redelijke manier uit te praten. Denis speelt het spel hard. Hij haalde Matumona niet alleen over om zijn contract te verbreken, bovendien stappen ze naar het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding.

Jozef De Witte, directeur van het Centrum, heeft binnenkort een gesprek met beiden en zal ook Vermeersch om uitleg vragen. 'We erkennen dat Johan Vermeersch investeert in Brusselse jeugdspelers. Maar het is onverantwoord en ontoelaatbaar dat hij teruggrijpt naar stereotiepe uitspraken die een zekere vorm van racisme doen vermoeden. We wachten het gesprek met Matumona af, maar sluiten gerechtelijke stappen wegens het aanzetten tot haat niet uit.'

De Witte wil dat ook de voetbalbond haar verantwoordelijkheid neemt. 'De voetbalbond moet erover waken dat zij op basis van hun interne disciplinaire code Vermeersch een objectieve sanctie opleggen.'

Conclusie: de verhouding tussen FC Brussels en de tandem Matumona/Denis was al niet bijster goed, de stap naar het Centrum zal de relatie nog verder onder het vriespunt laten dalen.

'Zola zaterdag op veld'

Daar leek het anders in de verste verte niet op toen Alfred Raoul, sportief raadgever van Matumona, na een verzoeningsgesprek van enkele uren het bedrijf van Vermeersch buitenstapte. Raoul kwam overgevlogen vanuit de Ivoorkust om de bom van de voorbije dagen te ontmijnen. 'Vermeersch heeft zijn excuses aangeboden. Hij ging te ver, maar is ook een chique typ. Hij heeft het niet zo bedoeld. We moeten nu de gemoederen bedaren.'

Raoul hoopt 'uit de grond van zijn hart' dat Matumona zaterdag weer op het veld kan staan. Heeft de speler dan zijn contract niet verbroken? 'Hij heeft die intentie getoond, maar het contract is nog niet officieel verbroken. Maar het is aan Zola om te beslissen.'

Raoul wil op Matumona inpraten om te zoeken naar een oplossing - versta: voor Brussels te spelen. 'Want hij zit mentaal in de put. Hij heeft ook een vrouw, kinderen, in Afrika rekenen ook heel wat mensen op hem. Hij mag niet zomaar zijn toekomst te grabbel gooien. Maar alleen Zola kan beslissen.'

Of Matumona Brussels definitief de rug toekeert of alsnog terugkeert? 'Alstublieft, daar wil ik liever niet over praten, vraag het maar aan mijn advocaat.' Hallo, Laurent Denis? 'We gaan verder met de procedure.'

Volgens Raoul zal hij Matumona alsnog kunnen overtuigen. 'Ik ben in Kinshasa geweest, ik weet vanwaar hij komt.'

Hij wijst naar zijn aangezicht. 'En er is één ding heel belangrijk in deze zaak: we hebben dezelfde kleur, we zijn broeders.'

Raoul geeft wel toe dat hij niet meer kan doen dan 'persoonlijk advies' geven. Afwachten dus of de broederband opkan tegen Denis, in de ogen van Vermeersch en Raoul de grote spelbreker.

Het gevecht om de Congolese voetballer gaat dus keihard door. Voorlopig lijkt er slecht één slachtoffer: Zola Matumona.


Hans Jacobs

Rabi'ah.
06-11-07, 14:38
Geplaatst door Julien
Uhm het algemene beeld van Marokkaanse jongeren is toch vaak dat ze in een groep erg veel durven, maar zodra ze in hun eentje zijn opeens een stuk liever en rustiger zijn. Natuurlijk is dit ook een vooroordeel, en niet van toepassing op elke Marokkaanse jongere, maar als je het hebt over groepsgedrag (meelopen!) dan zijn Marokkaanse jongeren echt'één van de ergsten ;)

Onzin, dat primitieve groepsgedrag zie je overal. Dat is bij Marokkanen echt niet anders (of erger) dan bij anderen.

Rabi'ah.
06-11-07, 14:41
Geplaatst door M@riska
Een marokkaan blijft het gewoon zeggen, ook al is hij alleen.



Nee, hoor.

Zowel Marokkanen als Nederlanders gaan, als je hen op basis van rationele argumenten confronteert met hun racisme, terugkrabbelen. :rolleyes:

Kennelijk willen ze die uitspraken wel doen, maar er niet voor staan, omdat ze ergens wel dondersgoed weten dat ze fout zijn.

mark61
06-11-07, 14:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Onzin, dat primitieve groepsgedrag zie je overal. Dat is bij Marokkanen echt niet anders (of erger) dan bij anderen.

Het in je eentje ruzie zoeken en dan een flash mob oproepen lijkt me weer wel iets Marokkaans / Turks

Rabi'ah.
06-11-07, 15:32
Geplaatst door mark61
Het in je eentje ruzie zoeken en dan een flash mob oproepen lijkt me weer wel iets Marokkaans / Turks

Oja? Tot nu toe heb ik het alleen van Marokkanen gehoord.

Dat is voor mij iets nieuws.

Kweenie, ik had altijd het idee dat Turken zich wat minder met kleine criminaliteit en vechtpartijtjes op straat bezighielden en meer voor het grote drugsgeld gingen. :hihi:

Maar misschien is dat een vooroordeel. :zegniets: :vreemd:

Marsipulami
06-11-07, 15:56
Matumona bereikt akkoord met Vermeersch


Vermeersch en Matumona (grote foto) hebben dan toch een akkoord bereikt.

Brussels en Zola Matumona hebben vanmorgen dan toch een akkoord bereikt. Dat betekent dat Matumona opnieuw een speler van Brussels is. Om 15u geeft Vermeersch samen met Matumona meer uitleg op een persconferentie. Dat staat te lezen op de website van de eersteklasser.

Vorige week had Brussels-voorzitter Vermeersch tijdens een groepsgesprek Matumona racistisch beledigd volgens de speler. Hoofdsponsor KIA trok zich terug en Matumona wilde zijn contract bij Brussel verbreken. Matumona's advocaat, Laurent Denis, wilde de zaak voor de Uefa en de Fifa brengen. Maar zo ver komt het dus toch niet. (adv)

mark61
06-11-07, 16:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Tot nu toe heb ik het alleen van Marokkanen gehoord.

Dat is voor mij iets nieuws.

Kweenie, ik had altijd het idee dat Turken zich wat minder met kleine criminaliteit en vechtpartijtjes op straat bezighielden en meer voor het grote drugsgeld gingen. :hihi:

Maar misschien is dat een vooroordeel. :zegniets: :vreemd:

Jawel, het gaat niet gauw om gedoe om straat, maar als het daarom gaat doen ze in voorkomende gevallen ook flash mobs. Een prima belsysteem in geval van calamiteiten :hihi:

Die drugs, dat zijn Koerden :ego:

Rabi'ah.
06-11-07, 16:55
Geplaatst door mark61
Jawel, het gaat niet gauw om gedoe om straat, maar als het daarom gaat doen ze in voorkomende gevallen ook flash mobs. Een prima belsysteem in geval van calamiteiten :hihi:

:hihi:

Maar volgens mij doet een bepaald slag Surinaamse straatjongens dat ook hoor.


Geplaatst door mark61

Die drugs, dat zijn Koerden :ego:

En Koerden zijn geen Turken? As in, burgers van de staat Turkije? :nerveus:

Marsipulami
06-11-07, 17:10
http://www.vrtnieuws.net/polopoly_fs/1.203230!image/2841219492.jpg

Verzoening tussen Vermeersch en Matumona

http://www.agrofair.nl/upload/Image/images/zakelijk/bananen_diversiteit.jpg

di 06/11/07 - Brussels-voorzitter Johan Vermeersch en de beledigde speler Zola Matumona hebben hun geschil bijgelegd. De Congolees doet gewoon zijn contract uit.
Vorige week had Johan Vermeersch tijdens een groepsgesprek Zola Matumona (foto) de mantel uitgeveegd in racistisch te interpreteren bewoordingen. (Belga) Er steeg een golf van verontwaardiging op en Matumona wilde eenzijdig zijn contract bij Brussels beëindigen, maar hij komt nu op zijn woorden terug.

Matumona laat zijn klacht vallen. Hij doet zijn contract gewoon uit.

De Afrikaan breekt ook met advocaat Laurent Denis, die de zaak voor de UEFA, de FIFA en het Centrum voor Gelijke Kansen wou brengen.

Voorzitter Vermeersch wil nu een woordvoerder aanstellen en praat donderdag met de opgestapte sponsor KIA.

mark61
06-11-07, 17:10
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:

Maar volgens mij doet een bepaald slag Surinaamse straatjongens dat ook hoor.

In mijn tijd waren er geen mobieltjes : opa: Dus was het in mekaar geramd worden of preventief je klep houden :gechoquee


En Koerden zijn geen Turken? As in, burgers van de staat Turkije? :nerveus:

Oh gaan we muggeziften :duivels:

Het is een heel ander volk :ego: met goede handelscontacten met ehm Centraal-Azië :lekpuh:

Rabi'ah.
06-11-07, 17:22
Geplaatst door mark61
In mijn tijd waren er geen mobieltjes : opa: Dus was het in mekaar geramd worden of preventief je klep houden :gechoquee

Dat waren zeker nog eens tijden? :lachu:



Geplaatst door mark61

Oh gaan we muggeziften :duivels:

Evet. :duivels:


Geplaatst door mark61

Het is een heel ander volk :ego: met goede handelscontacten met ehm Centraal-Azië :lekpuh:

Afghaanse drugsmaffia?

Marsipulami
06-11-07, 17:22
Laurent Denis ontkent verzoeningsvergadering

maandag 05 november 2007

Laurent Denis, raadsman van Zola Matumona, ontkent aan het persagentschap Belga met klem dat er maandag een verzoeningsvergadering was tussen de speler en FC Brussels.
"Daar is nooit sprake van geweest en de situatie zal ook niet snel veranderen", aldus Denis.

"We zijn ontgoocheld over de manier waarop de informatie behandeld en vervormd wordt door bepaalde media."

"Daarom hebben we beslist om niet meer in te gaan op aanvragen en zullen we enkel vie een communiqué informatie naar buiten brengen", zegt de advocaat.

"We blijven aan het dossier werken en ik wil niet overhaast te werk gaan."

III
06-11-07, 22:23
Apart verhaal...
Nu hebben ze dus niet rond de tafel gezeten?
Tja, wie moet je nou toch geloven?