PDA

Bekijk Volledige Versie : Piloot die atoombom op Hiroshima dropte overleden



Marsipulami
02-11-07, 09:38
Piloot die atoombom op Hiroshima dropte overleden

CHICAGO - Paul Tibbets, de Amerikaan die op 6 augustus 1945 de atoombom boven Hiroshima heeft gedropt, is donderdag op 92-jarige leeftijd overleden in Ohio.

Tibbets was de gezagvoerder van de Enola Gay - vernoemd naar zijn moeder - en de veertienkoppige bemanning die op de ochtend van 6 augustus 1945 de vijf ton zware 'Little Boy' bom liet vallen.

Door de explosie kwamen zeventig- tot honderdduizend mensen om. Het was de eerste keer dat in oorlogstijd een atoombom was gebruikt. Het bombardement markeerde het begin van het einde van de Tweede Wereldoorlog en maakte een, naar het Amerikaanse leger vreesde, buitengewoon bloedige inval in Japan overbodig.

Tibbets zei dat hij geen spijt had van de missie en dat hij ’s nachts rustig kon slapen. De voormalige piloot zei dat het zijn vaderlandslievende plicht was en dat hij had gedaan wat juist was. 'Ik ben er niet trots op dat ik tachtigduizend mensen heb gedood, maar ik ben er wel trots op dat ik de missie uit het niets kon plannen en met zoveel succes heb uitgevoerd', zei hij in 1975 in een interview.

Tibbets wilde volgens een vriend geen begrafenis en geen grafsteen uit angst dat het critici een plek zou geven om te protesteren. Dat meldt een woordvoerder.

Tibbets was de piloot van de Enola Gay, een B-29 bommenwerper.

mark61
02-11-07, 10:33
Ik vraag me altijd af wat het verschil is tussen hem en miljoenen andere bommenwerperpiloten. Dat hij het in zijn eentje (enfin, met zijn vijven ofzo) deed en die andere roedelgewijs?

Coolassprov MC
02-11-07, 10:51
Geen terrorist?

mark61
02-11-07, 11:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen terrorist?

Nee, ik denk in dit geval niet. Maar zeker weten doe ik het niet.

Mark
02-11-07, 11:33
Toch hebben die Japanners hun lesje nog niet geleerd.

panoma79
02-11-07, 15:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen terrorist?


Eerder een held dan een terrorist, alleen moslims kunnen die titel(terrorist) dragen.

Sallahddin
02-11-07, 16:21
Geplaatst door Marsipulami
Piloot die atoombom op Hiroshima dropte overleden

CHICAGO -


Tibbets zei dat hij geen spijt had van de missie en dat hij ’s nachts rustig kon slapen.

.

Tibbets was de piloot van de Enola Gay, een B-29 bommenwerper.


Rustig slapen ... ??? :fpimp:

Geen spijt ??? :regie: :kotsen2:
"
"Vaderliefde" , en ... "the right thing"....:rechtvaardigt_legetimeert (moreel_ethish)dat de dood van die tientallen duizenden mensen waarvan velen onschuldig zijn +vrouwen, kinderen, oude mensen... om maar te zwijgen over de catastrofale gevolgen op levende gewonde mensen : veel generaties lijd , pijn en dood .... en op het milieu , infrastructuur , landschap .....

mensen kunnen zich met alles en nog wat wijs maken en zich bedriegen...... en alles naar eigen hand zetten_"redeneren"_legetimeren_rechtvaardigen" , ook moreel_ethish! :kotsen2:

Kortom: Niets en dus helemaal niets kan zo'n genocide_oorlogs_misdaad...goed praten ,rechtvaardigen_legetimeren ....! :fuckit:


Wat een gigantish troost toch dat er wel ... Godelijk rechtvaardigheid straf_beloning na de dood is ... voor deze en andere massamoordenaars , oorlogsmisdadigers ,massa terroristen .... :regie:

"Ben benieuwd hoe die achterlijk klootzaak z'n eigen veraantwoording gaat afleggen bij zijn eigen schepper ", bij wijze van spreken! :tover:

P.S.: Oftewel :de VS als DE terroristish staat bij uitstek ,vroeger en tegenwoordig ook weer !

Bar
02-11-07, 16:32
De man was een instrument in de operatie om circa 1 miljoen amerikaanse soldaten en 10 miljoen japanse burgers te behoeden voor een zekere dood bij het alternatief: de invasie van Japan.

panoma79
02-11-07, 16:37
Geplaatst door Bar
De man was een instrument in de operatie om circa 1 miljoen amerikaanse soldaten en 10 miljoen japanse burgers te behoeden voor een zekere dood bij het alternatief: de invasie van Japan.

Ik weet het, de arme man deed het voor de nobele zaak. Hij is 100% onschuldig.

Sallahddin
02-11-07, 17:03
Geplaatst door Bar
De man was een instrument in de operatie om circa 1 miljoen amerikaanse soldaten en 10 miljoen japanse burgers te behoeden voor een zekere dood bij het alternatief: de invasie van Japan.

Waar haal je die gekke cijfers vandaan ???

Moreel_ethish verwerpelijk zaak (=geen rekening_wiskundige operatie: de cijfers van het zgn alternatief kloppen niet: Amerikkaanse propaganda_desinformatie ... !) : maar moraal _ethiek spelen bijna geen rol in de VS politiek,militair ...!= "Nietzsecheen 's beyond good & evil " principe != kijk's naar Irak , Afghanistan ... the mis_abuse of the so_called notion of collateral damage =Falluja, Haditha ...(Irak!) ....





Op een kleiner schaal, even wat anders : Israel deed dat ook in Lebanon( zomer 2006!), anders dan :safe from the sky blind zinloos plat bombarderen van het heel land (civiel infrastructuur , onschuldige mensen, kinderen ,vrouwen , oude mensen ... landschap .... milieu: niemand en niks werd gespaard ... ) alleen om Hizbollah in het zuiden te kunnen uitschakelen !!!!!= (psychological war fare : zodat de Lebanese populatie bijv. zich vanzelf afkeert tegen Hizbollah, o.a. = maar da's niet gebeurd :lol , integedeel juist )!

De daadwerkelijke confrontatie op de grond werd de IDF fataal en een vernedering van Israel ! :regie: :motorzaag !

Sallahddin
02-11-07, 17:05
Geplaatst door Bar
De man was een instrument in de operatie om circa 1 miljoen amerikaanse soldaten en 10 miljoen japanse burgers te behoeden voor een zekere dood bij het alternatief: de invasie van Japan.

Waar haal je die gekke cijfers vandaan ???

Moreel_ethish verwerpelijk zaak .......(geen rekening_wiskundige operatie: de cijfers van het zgn alternatief kloppen niet: Amerikkaanse propaganda_desinformatie ... !) : maar moraal _ethiek spelen bijna geen rol in de VS politiek,militair ...!= "Nietzsecheen 's beyond good & evil " principe != kijk's naar Irak , Afghanistan, en eerder: Vietnam, Korea .... ... the mis_abuse of the so_called notion of collateral damage =Falluja, Haditha ...(Irak!) ....





Op een kleiner schaal, even wat anders : Israel deed dat ook in Lebanon( zomer 2006!), anders dan :safe from the sky blind zinloos plat bombarderen van het heel land (civiel infrastructuur , onschuldige mensen, kinderen ,vrouwen , oude mensen ... landschap .... milieu: niemand en niks werd gespaard ... ) alleen om Hizbollah in het zuiden te kunnen uitschakelen !!!!!= (psychological war fare : zodat de Lebanese populatie bijv. zich vanzelf afkeert tegen Hizbollah, o.a. = maar da's niet gebeurd :lol: , integedeel juist )!

De daadwerkelijke confrontatie op de grond werd de IDF fataal en een vernedering van Israel ! :regie: :motorzaag !

Coolassprov MC
02-11-07, 17:16
Je moet blank of blind zijn of de blanke en blonde dienen mag je menselijke termen toepassen.

Als de blanke en blonde de terrorist is moeten we plaats gaan maken voor een regen van nobel klinkende woordjes om deze terreur de hemel in te prijzen.