PDA

Bekijk Volledige Versie : We hebben ook daklozen in NL



Coolassprov MC
03-11-07, 11:05
Geen verrassing; toch geschokt!

http://www.vk.tv/video/15172/zorgen-om-daklozen-den-haag.html

M@riska
03-11-07, 11:24
Laten we dozen gaan inzamelen.

Coolassprov MC
03-11-07, 11:45
Geplaatst door M@riska
Laten we dozen gaan inzamelen.

als je je vrindinnen zo ver kunt krijgen..

M@riska
03-11-07, 12:07
Geplaatst door Coolassprov MC
als je je vrindinnen zo ver kunt krijgen..


:rolleyes:

III
03-11-07, 18:48
Dakloos omdat je door financiële en sociale problemen je woning bent kwijtgeraakt...

Sociale rechtstaat...

Wat mij betreft mag er meer geld naar de oplossing van zulke problemen.
Of zullen we nog wat straaljagers aanschaffen voor "onze veiligheid"?

"Ik denk dat iedereen te redden is.
Dat zul je wel moeten, want anders is het werk hopeloos..."

Denk je het werkelijk?
Of moet je zo denken, omdat je anders weet dat je voor niets de straat op gaat?
of dat je baan op de tocht zou komen als je toegeeft aan het hopeloze?

Coolassprov MC
03-11-07, 21:34
Geplaatst door M@riska
:rolleyes:

Ik bedoel; als je iets goeds wlt doen, moet je het niet laten.

III
03-11-07, 22:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik bedoel; als je iets goeds wlt doen, moet je het niet laten.

Had jij iets in gedachten?
Ik bedoel nu even specifiek gericht op dit probleem?

Marsipulami
03-11-07, 22:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen verrassing; toch geschokt!

http://www.vk.tv/video/15172/zorgen-om-daklozen-den-haag.html

"Algemeen maatschappelijk werk... politie.... formulieren invullen... eerdaags intakegesprek....cliënten....informatiebundeling.. . hulptrajecten...doelstellingen...vergaderingen.... blablablablablablablablablablabla..."


Men zou beter eens een poging ondernemen om mensen werkelijk voort te helpen in plaats van al die welzijnsorganisaties die slechts overheidsubsidies willen binnenhalen om zichzelf te overleven. De Brusselse staatssecretaris Pascal Smet stelde ooit dat het goedkoper was om alle Brusselse daklozen te huisvesten in een luxe hotel in vergelijking met het geld dat nu naar al die welzijnsdiensten vloeit.

III
03-11-07, 23:07
Geplaatst door Marsipulami
"Algemeen maatschappelijk werk... politie.... formulieren invullen... eerdaags intakegesprek....cliënten....informatiebundeling.. . hulptrajecten...doelstellingen...vergaderingen.... blablablablablablablablablablabla..."


Men zou beter eens een poging ondernemen om mensen werkelijk voort te helpen in plaats van al die welzijnsorganisaties die slechts overheidsubsidies willen binnenhalen om zichzelf te overleven. De Brusselse staatssecretaris Pascal Smet stelde ooit dat het goedkoper was om alle Brusselse daklozen te huisvesten in een luxe hotel in vergelijking met het geld dat nu naar al die welzijnsdiensten vloeit.

Zeker weten!

Marsipulami
03-11-07, 23:11
Geplaatst door III
Zeker weten!

Ja, maar jij moet die linkse welzijnsorganisaties verdedigen. Ik voer hier het rechtse (neo-fascistische) discours.

III
03-11-07, 23:20
Geplaatst door Marsipulami
Ja, maar jij moet die linkse welzijnsorganisaties verdedigen. Ik voer hier het rechtse (neo-fascistische) discours.

Of jij praat in links-rechtsverhoudingen.

Ik ga ervan uit dat sociaal gedrag ook iets is voor de wetgeving, niet niets voor een partijprogram.
Lulkoek dus.
Daar komt nog eens bij dat ik graag mijn eigen woorden kies.

Marsipulami
03-11-07, 23:32
Geplaatst door III
Of jij praat in links-rechtsverhoudingen.

Ik ga ervan uit dat sociaal gedrag ook iets is voor de wetgeving, niet niets voor een partijprogram.
Lulkoek dus.
Daar komt nog eens bij dat ik graag mijn eigen woorden kies.

Allemaal links bochtenwerk. In de tijd dat de non-profitsector nog in handen was van onbetaalde nonnekes en paters, toen kwam nog 95 % van de geïnvesteerde financiële middelen rechstreeks ten goede van hulpbehoevende mensen. De rest was onbezoldigde inzet met een hart voor mensen. Toen de samenleving rijker werd, toen werden de verhoudingen omgekeerd, 95 % van de geïnvesteerde middelen voor hulp aan mensen in nood kwamen terecht in de zakken van allerlei welzijnsdiensten en 5% werd nog werkelijk besteed aan mensen in nood.

III
03-11-07, 23:55
Geplaatst door Marsipulami
Allemaal links bochtenwerk. In de tijd dat de non-profitsector nog in handen was van onbetaalde nonnekes en paters, toen kwam nog 95 % van de geïnvesteerde financiële middelen rechstreeks ten goede van hulpbehoevende mensen. De rest was onbezoldigde inzet met een hart voor mensen. Toen de samenleving rijker werd, toen werden de verhoudingen omgekeerd, 95 % van de geïnvesteerde middelen voor hulp aan mensen in nood kwamen terecht in de zakken van allerlei welzijnsdiensten en 5% werd nog werkelijk besteed aan mensen in nood.

De cijfers symbolisch bezien ben ik het met je eens dat liefdadigheid beter iets kan zijn van vrijwilligers.
Maar daartegenover staat wel dat de staat haar verantwoordelijkheid heeft voor de dingen die die staat veroorzaakt.

Marsipulami
04-11-07, 00:09
Geplaatst door III

Maar daartegenover staat wel dat de staat haar verantwoordelijkheid heeft voor de dingen die die staat veroorzaakt.

Typisch links om de eigen verantwoordelijkheden op de staat af te schuiven die het maar allemaal moet oplossen.

De staat dat zijn mensen die minimaal het tienvoudige inkomen hebben van de mensen waar we het hier over hebben. De staat-mensen zijn vooral bezig met wetten te maken die hun eigen gepriviligeerde positie veilig stellen.

Daklozen moeten maar eens leren dat ze niet te veel moeten verwachten van de staat. Ze moeten leren om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen en te zorgen voor zichzelf (de eerste betekenis van sociaal-zijn is proberen om een ander niet tot last te zijn).

III
04-11-07, 00:37
Geplaatst door Marsipulami
Typisch links om de eigen verantwoordelijkheden op de staat af te schuiven die het maar allemaal moet oplossen.

De staat dat zijn mensen die minimaal het tienvoudige inkomen hebben van de mensen waar we het hier over hebben. De staat-mensen zijn vooral bezig met wetten te maken die hun eigen gepriviligeerde positie veilig stellen.

Daklozen moeten maar eens leren dat ze niet te veel moeten verwachten van de staat. Ze moeten leren om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen en te zorgen voor zichzelf (de eerste betekenis van sociaal-zijn is proberen om een ander niet tot last te zijn).

Dus de staat is links?

Wij allen samen zijn verantwoordelijk voor ons allen.
Zo'n beetje jouw Rooms Katholieke boot. Weetjenog?

En zolang we dat begrip niet kunnen opbrengen, zijn we nog niet klaar hier.
Of denk je dat degene die iets weet het voor zichzelf kan houden en heilig verklaard worden?
Denk je niet dat alles één is?

Maarten
04-11-07, 02:33
Ze worden ook steeds strenger en bureaucratischer in de Bijstand. Daar worden dus ook fouten bij gemaakt. Er de termijnen van beslissen, bezwaar enz kunnen behoorlijk lang zijn. Ik ken dus wel een geval van iemand die geen reserves meer had, en dus ook zijn huis uitgeflikkerd is. Dat betekent dus wel: z'n hele inboedel op het grof vuil. En als ie straks weer een uitkering krijgt, of het is "sorry foutje", dan krijgt ie van dat geld nooit meer een inboedel opgebouwd. Ik weet niet of hij zijn schade wel verhaald kreeg? De marktwaarde van spullen die je hebt wordt sowieso laag geschat, en hij kan niet eens meer aantonen wat hij had. Ik ben benieuwd hoe vaak dit voor komt.

III
04-11-07, 04:13
Geplaatst door Maarten
Ze worden ook steeds strenger en bureaucratischer in de Bijstand. Daar worden dus ook fouten bij gemaakt. Er de termijnen van beslissen, bezwaar enz kunnen behoorlijk lang zijn. Ik ken dus wel een geval van iemand die geen reserves meer had, en dus ook zijn huis uitgeflikkerd is. Dat betekent dus wel: z'n hele inboedel op het grof vuil. En als ie straks weer een uitkering krijgt, of het is "sorry foutje", dan krijgt ie van dat geld nooit meer een inboedel opgebouwd. Ik weet niet of hij zijn schade wel verhaald kreeg? De marktwaarde van spullen die je hebt wordt sowieso laag geschat, en hij kan niet eens meer aantonen wat hij had. Ik ben benieuwd hoe vaak dit voor komt.

In 1994, ik was net ingetrokken bij een ouwe bekende, moest ene Gerard het pand dat hij betrok ruimen.
Het was twee dagen voor de kerst...
Al zijn spullen werden op straat gesmeten.

Sociaal en sterk was toen geloof ik aan de macht...
Ammehoela!

Coolassprov MC
04-11-07, 11:07
Geplaatst door III
Had jij iets in gedachten?
Ik bedoel nu even specifiek gericht op dit probleem?

Ik stel het aan de orde en ik ben er niet blind voor.

III
04-11-07, 15:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik stel het aan de orde en ik ben er niet blind voor.

Ik bedoel een oplossing, niet een aankaarting.
Van zulke nutteloze types lopen er maar al te veel rond al.
Hele fora worden ermee gevuld, maar iemand die daadwerkelijk iets doet?

Kom jij eens met een constructief idee. Ik weet dat jij het wél kunt!

Coolassprov MC
04-11-07, 17:26
Geplaatst door III
Ik bedoel een oplossing, niet een aankaarting.
Van zulke nutteloze types lopen er maar al te veel rond al.
Hele fora worden ermee gevuld, maar iemand die daadwerkelijk iets doet?

Vriend, ik wek geen valse verwachtingen; als ik dat bij je heb gedaan wees dan goed teleurgesteld..


Geplaatst door III
Kom jij eens met een constructief idee. Ik weet dat jij het wél kunt!

Als de Islam wordt ingevoerd als sociaal, economisch en rechtssysteem en de problemen zijn dan nog niet opgelost mag je teug komen met commentaar en verwijten.

III
04-11-07, 18:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Vriend, ik wek geen valse verwachtingen; als ik dat bij je heb gedaan wees dan goed teleurgesteld..


Waarom zou ik teleurgesteld zijn in het uitblijvende antwoord op mijn vraag?


Geplaatst door Coolassprov MC

Als de Islam wordt ingevoerd als sociaal, economisch en rechtssysteem en de problemen zijn dan nog niet opgelost mag je teug komen met commentaar en verwijten.

Door wie wordt de islam ingevoerd?

En waar zie je mij commentaar geven en verwijten maken?

Maarten
04-11-07, 18:42
Als het Laatste Oordeel is ingevoerd, dan kunnen we helemaal tevreden zijn..
Nou ja, een áantal kan dan tevreden zijn..
OK, sommigen kunnen dan tevreden zijn..

III
04-11-07, 18:51
Geplaatst door Maarten
Als het Laatste Oordeel is ingevoerd, dan kunnen we helemaal tevreden zijn..
Nou ja, een áantal kan dan tevreden zijn..
OK, sommigen kunnen dan tevreden zijn..

Volgens mij zijn we dan allemaal of is er niemand tevreden...

Als de laatste oordeelsdag de laatste dag betreft waarop jij nog hebt geoordeeld, dan ziet die dag er wat rooskleuriger uit dan dat het de laatste dag zou zijn, de dag waarop het oordeel over ons wordt geveld...

Ik geloof niet in zo'n dag!
(En mijn geloof in zo'n eerste laatste dagwordt ook al minder.Maar dat komt omdat ook ik het leven nog niet anders heb mogen aanschouwen dan de staatsvorm toelaat...)

Coolassprov MC
04-11-07, 19:18
Geplaatst door III
Waarom zou ik teleurgesteld zijn in het uitblijvende antwoord op mijn vraag?


Dat zul je met jezelf moeten overleggen; zeker als ik geen antwoord heb om te geven.


Geplaatst door III

Door wie wordt de islam ingevoerd?


Nog een vraag waar ik geen antwoord op heb te geven.



Geplaatst door III

En waar zie je mij commentaar geven en verwijten maken?

Waar zie je mij de illusie wekken antwoorden op jouw vragen te hebben?

Marsipulami
04-11-07, 21:29
Oke ik zal eens een oplossing formuleren voor het daklozenprobleem:

a) vervangen van de belasting op arbeid door een belasting op consumptie zodat iemand die werkt en spaarzaam is op korte tijd veel geld kan sparen. (is ook goed voor het milieu).

b) Uitkeringsgerechtigden toestaan om samen te wonen zonder dat hun uitkering wordt beperkt. Dan stimuleer je spontane solidariteit en los je ook het huisvestingsprobleem op zonder bijbouwen. (ook al goed voor het milieu)

c) Investeren in gesloten opvangsystemen waar daklozen (vrijwillig) kunnen instappen en waar hen een structuur wordt opgelegd en waar ze tevens tewerkgesteld kunnen worden tegen een normaal loon. Als ze genoeg geld verdiend hebben om een herstart mogelijk te maken buiten zo'n instelling mogen ze het proberen. Wie het niet ziet zitten mag blijven.

d) Intrekken subsidies aan welzijnsmaffia, psychiatrie, drughulpverlening, enz. Geen betutteling van daklozen, maar responsabilisering.

e) Erkenning van dakloosheid en bedelarij als een mensenrecht.

III
04-11-07, 21:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Dat zul je met jezelf moeten overleggen; zeker als ik geen antwoord heb om te geven.



Nog een vraag waar ik geen antwoord op heb te geven.




Waar zie je mij de illusie wekken antwoorden op jouw vragen te hebben?

Dus het niet krijgen van antwoorden is commentaar hebben en verwijten maken?

Orakel
04-11-07, 21:54
Geplaatst door Marsipulami
Oke ik zal eens een oplossing formuleren voor het daklozenprobleem:

:D Net zo makkelijk.


a) vervangen van de belasting op arbeid door een belasting op consumptie zodat iemand die werkt en spaarzaam is op korte tijd veel geld kan sparen. (is ook goed voor het milieu).

die is er al en heet BTW. Die verhogen leidt tot en afname van consumptie, dalende vraag equals dalend aanbod = gelijk aan afname arbeid. Ergo meer daklozen en onbesuisden.


b) Uitkeringsgerechtigden toestaan om samen te wonen zonder dat hun uitkering wordt beperkt. Dan stimuleer je spontane solidariteit en los je ook het huisvestingsprobleem op zonder bijbouwen. (ook al goed voor het milieu)

Samenwonen ies haram evenals hartstochten, welke "moeten worden ingeperkt, gesmoord en verdronken in het huwelijk". Evengoed levert dit vorstel een redelijk modaal inkomen van 2 mille per maand op en leidt dus tot de herrijzenis van de volkssport 'steuntrekken'. Wederom dodelijk voor de arbeidsparticipatie, die adelend heette te zijn.


c) Investeren in gesloten opvangsystemen waar daklozen (vrijwillig) kunnen instappen en waar hen een structuur wordt opgelegd en waar ze tevens tewerkgesteld kunnen worden tegen een normaal loon. Als ze genoeg geld verdiend hebben om een herstart mogelijk te maken buiten zo'n instelling mogen ze het proberen. Wie het niet ziet zitten mag blijven.

Koel! Soort van goelags voor onbehuisden. Stel voor om ze er permanent te huisvesten, want dan zijn het immers geen daklozen meer. Slechts nog thuislozen, maar daarmee weten zij zich in het warme en verbroederende gezelschap van meer dan de helf van alle samenlevingsvormen. Niks mee verloren dus.


d) Intrekken subsidies aan welzijnsmaffia, psychiatrie, drughulpverlening, enz. Geen betutteling van daklozen, maar responsabilisering.

:hihi: Ze zijn niet ziek, slechts dolend, right?


e) Erkenning van dakloosheid en bedelarij als een mensenrecht.

Willen we daar dan niet gelijk een beroep van maken, dat zwerven en bedelen. Zwervers kunen dan aan het werk bij de plaatselijke VVV en toeristen de pittoreske delen van de stad laten zien.

Marsipulami
04-11-07, 22:31
Geplaatst door Orakel


die is er al en heet BTW. Die verhogen leidt tot en afname van consumptie, dalende vraag equals dalend aanbod = gelijk aan afname arbeid. Ergo meer daklozen en onbesuisden.

Klopt niet. De btw wordt hoger, maar de belasting op arbeid wordt lager. Dus blijft de productie consumptie en creatie van arbeidskansen gelijk. De inkomsten voor de overheid blijven ook dezelfde.


Samenwonen ies haram evenals hartstochten, welke "moeten worden ingeperkt, gesmoord en verdronken in het huwelijk". Evengoed levert dit vorstel een redelijk modaal inkomen van 2 mille per maand op en leidt dus tot de herrijzenis van de volkssport 'steuntrekken'. Wederom dodelijk voor de arbeidsparticipatie, die adelend heette te zijn.

Klopt niet. Samenleven in één woning is best wel moeilijk en een harde training in solidariteit en gemeenschapszin. Wie er toe in staat is zal naar autonomie en een tewerkstelling blijven streven. Ik deel bovendien je minachting voor steuntrekkers niet.


Koel! Soort van goelags voor onbehuisden. Stel voor om ze er permanent te huisvesten,

Permanente, laat staan gedwongen huisvesting kan niet de bedoeling zijn. Wel opvang bieden in crisissituaties, structureren, kansen geven, stimuleren, motiveren en perspectief bieden.



:hihi: Ze zijn niet ziek, slechts dolend, right?

Wie ziek is en niet in staat om te werken moet een uitkering krijgen. Dakloosheid is echter geen ziekte maar een onrecht. Bovendien wens jij zieke mensen te verhinderen om solidair te zijn met elkaar en allerlei kosten gezamenlijk te dragen.


Willen we daar dan niet gelijk een beroep van maken, dat zwerven en bedelen. Zwervers kunen dan aan het werk bij de plaatselijke VVV en toeristen de pittoreske delen van de stad laten zien.

Ik bedoel met het verheffen van dakloosheid en bedelarij tot een mensenrecht vooral dat men de waardigheid van mensen en hun keuzes ten allen tijde moet respecteren. Ook als ze niet wensen mee te draaien in een maffieus en betuttelend systeem vanwege welzijnsorganisaties die mensen van hun mentale en fysieke vrijheid beroofd.

Maarten
04-11-07, 22:45
Geplaatst door Orakel

:hihi: Wederom meesterlijk.

Wie ook blij zal zijn met de verruiming van de mensenrechten, dat is Israel die nu kan aanvoeren in Gaza aanzienlijk bij te dragen aan de verwezenlijking daarvan, middels het in puin schieten van woningen..

Prijs jezelf overigens gelukkig dat je minder dan noodzakelijk hoeft te lezen:
Ik schrijf namelijk regelmatig een reactie aan je. Die blijft dan een nachtje liggen. En dan nog een nachtje. En dan weet ik niet meer in welk topic het was. :hihi:
Goed voorbeeld van: Beter is de vijand van goed.
Hopen vrienden kregen nooit antwoord op mail, omdat ik het echt de moeite vond om er uitgebreid voor te gaan zitten, wat nooit meer gebeurde..
Maar goed, in dit leven moet je vooral stom genoeg zijn, want je weet niet of je daar in een volgend leven nog de kans voor krijgt..

mark61
04-11-07, 23:23
Geplaatst door Orakel
onbesuisden.

:hihi: Herr Doktor Freud i presume?

mark61
04-11-07, 23:29
Geplaatst door Marsipulami
zodat iemand die werkt en spaarzaam is op korte tijd veel geld kan sparen. (is ook goed voor het milieu).

Wat is het verschil met het huidige systeem dan? :confused:

Marsipulami
04-11-07, 23:36
Geplaatst door mark61
Wat is het verschil met het huidige systeem dan? :confused:

In het huidige systeem wordt iemand die werkt belast en iemand die consumeert veel minder. Er moet meer belasting komen op consumptie, minder op arbeid. Dat betekent dat iemand die werkt een beduidend hoger inkomen zal hebben, dat anderzijds de aanschaf van producten duurder wordt. Maar voor mensen in een noodsituatie betekent dat ze op veel kortere termijn voor zichzelf nieuwe kansen kunnen creëren zonder anderen tot last te zijn.

mark61
04-11-07, 23:39
Geplaatst door Marsipulami
In het huidige systeem

Eh, als je nu spaarzaam bent verzamel je ook veel geld in korte tijd. Voor arme werkende mensen geldt overigens dat ze uiteindelijk minder dan 19% inkomstenbelasting betalen (in NL het BTW-tarief voor de luxe-goederen)

Een verstandiger idee is de produktie te belasten met premies volksverzekeringen, maar dat schijnt ook bezwaren te hebben.

Coolassprov MC
05-11-07, 06:52
Geplaatst door III
Dus het niet krijgen van antwoorden is commentaar hebben en verwijten maken?

Je best doen om zo over te komen wel.


Geplaatst door III

Van zulke nutteloze types lopen er maar al te veel rond al.

Slinger
05-11-07, 08:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Vriend, ik wek geen valse verwachtingen; als ik dat bij je heb gedaan wees dan goed teleurgesteld..



Als de Islam wordt ingevoerd als sociaal, economisch en rechtssysteem en de problemen zijn dan nog niet opgelost mag je teug komen met commentaar en verwijten.

Nou, volgens mij is dat in grote delen van de wereld al het geval. En daar is het pas echt een zootje...

H.P.Pas
05-11-07, 09:35
Geplaatst door Slinger
Nou, volgens mij is dat in grote delen van de wereld al het geval. En daar is het pas echt een zootje...

Dat is de schuld van het Westen. We moeten eerst het Westen opheffen.
En als het dan nog niet lukt heffen we het Oosten ook op.

H.P.Pas
05-11-07, 09:40
Geplaatst door Marsipulami
Allemaal links bochtenwerk. In de tijd dat de non-profitsector nog in handen was van onbetaalde nonnekes en paters, toen kwam nog 95 % van de geïnvesteerde financiële middelen rechstreeks ten goede van hulpbehoevende mensen. De rest was onbezoldigde inzet met een hart voor mensen.

En van die 5% zijn dan ook nog eens de Sint Pieter en San Giovanni in Laterano gefinancierd, compleet met gouden plafond.
Those were the days.


Geplaatst door Marsipulami
Ja, maar jij moet die linkse welzijnsorganisaties verdedigen. Ik voer hier het rechtse (neo-fascistische) discours.

Mag ik de papenvreter zijn ?

Coolassprov MC
05-11-07, 09:58
Geplaatst door Slinger
Nou, volgens mij is dat in grote delen van de wereld al het geval. En daar is het pas echt een zootje...

Zolang ze daar nog geen wereldoorlogen hebben ontketent gaat het just fine.

Schandalig dat je de rest van de wereld onderdrukt en uitzuigt en ten gevolge hiervan tot de rijksten van de wereld behoort en dan nog bedelaars en daklozen hebt.

M@riska
05-11-07, 10:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Zolang ze daar nog geen wereldoorlogen hebben ontketent gaat het just fine.

Schandalig dat je de rest van de wereld onderdrukt en uitzuigt en ten gevolge hiervan tot de rijksten van de wereld behoort en dan nog bedelaars en daklozen hebt.



Zeker schandalig hoe nederland zijn positie in de wereld innneemt en dat er hier gewoon honderden, ofwel duizenden, kinderen zonder avondeten naar bed moeten.

Slinger
05-11-07, 10:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Zolang ze daar nog geen wereldoorlogen hebben ontketent gaat het just fine.

Schandalig dat je de rest van de wereld onderdrukt en uitzuigt en ten gevolge hiervan tot de rijksten van de wereld behoort en dan nog bedelaars en daklozen hebt.

Just fine?

Zie hier een citaat uit een rapoort over de Arabische wereld:


Als belangrijkste hindernissen voor vooruitgang signaleert het rapport het gebrek aan burgerlijke en politieke vrijheden, alsmede het gebrek aan openheid en het afleggen van verantwoording van het openbaar bestuur. Ook de deelname van vrouwen aan het openbare leven loopt achter bij die in de rest van de wereld. Ondanks vooruitgang in de onderwijsparticipatie zijn er nog 65 miljoen volwassen analfabeten, waarvan twee derde vrouw is. Bovendien sluit het onderwijssysteem niet aan bij de arbeidsmarkt. Het ict-gebruik is minimaal: slechts 0,6% van de bevolking gebruikt internet en niet meer dan 1,2% van de bevolking beschikt over een computer.

En hier het hele artikel:

Starre islam remt Arabische economie (http://www.meervrijheid.nl/?pagina=297)

Coolassprov MC
05-11-07, 10:23
Geplaatst door Slinger
Just fine?

Zie hier:

Starre islam remt Arabische economie (http://www.meervrijheid.nl/?pagina=297)

Het is maar welke definitie je voor ''ontwikkeling'' hanteert; meneer Hans Labohm zul je bijvoorbeeld niet horen over de westerse ''ontwikkelingshulp'' die Irak terug naar het Stenen Tijdperk heeft gebracht.

Wanneer verschijnt zijn volgende artikel over de ruim halve ton aan uranium, die in de vorm van extreem fijne stofdeeltjes, door de Iraakse lucht eindeloze terminale kankerpatienten creeert?

Coolassprov MC
05-11-07, 10:24
Geplaatst door Slinger
En hier het hele artikel:

Starre islam remt Arabische economie (http://www.meervrijheid.nl/?pagina=297)

Spoel je missionaris van het neo-liberalisme maar weer door de plee.

Slinger
05-11-07, 10:32
Geplaatst door Coolassprov MC
Het is maar welke definitie je voor ''ontwikkeling'' hanteert; meneer Hans Labohm zul je bijvoorbeeld niet horen over de westerse ''ontwikkelingshulp'' die Irak terug naar het Stenen Tijdperk heeft gebracht.

Wanneer verschijnt zijn volgende artikel over de ruim halve ton aan uranium, die in de vorm van extreem fijne stofdeeltjes, door de Iraakse lucht eindeloze terminale kankerpatienten creeert?

Jij begint over de islam en suggereert dat die alle problemen kan oplossen en als je dan met de werkelijkheid wordt geconfronteerd, ga je er een beetje om heen lullen. Voor zoiets hebben we een mooie aanduiding: een eersteklas draaikont. Hebben ze niet een baantje voor jou in een politieke beweging? Zo'n hypocriete islamitische bijvoorbeeld?

Coolassprov MC
05-11-07, 10:38
Geplaatst door Slinger
Jij begint over de islam en suggereert dat die alle problemen kan oplossen en als je dan met de werkelijkheid wordt geconfronteerd, ga je er een beetje om heen lullen. Voor zoiets hebben we een mooie aanduiding: een eersteklas draaikont. Hebben ze niet een baantje voor jou in een politieke beweging? Zo'n hypocriete islamitische bijvoorbeeld?

Draaide je maar eens met je kont; kon je het een keer van een andere kant bekijken.

M@riska
05-11-07, 10:41
Geplaatst door Slinger
Jij begint over de islam en suggereert dat die alle problemen kan oplossen en als je dan met de werkelijkheid wordt geconfronteerd, ga je er een beetje om heen lullen. Voor zoiets hebben we een mooie aanduiding: een eersteklas draaikont. Hebben ze niet een baantje voor jou in een politieke beweging? Zo'n hypocriete islamitische bijvoorbeeld?


Jij kunt op jouw beurt weer geen voorbeeld van een islamitische samenleving aanhalen aangezien die nergens in de wereld wordt toegepast.

Overal wordt er wel weer een draai en eigen interpretatie aan gegeven, zelfs in S.A. Helaas...

Ik ben er van overtuigd dat een pure islamitische wetgeving veel problemen zou oplossen.

Coolassprov MC
05-11-07, 10:49
Geplaatst door M@riska
Jij kunt op jouw beurt weer geen voorbeeld van een islamitische samenleving aanhalen aangezien die nergens in de wereld wordt toegepast.

Overal wordt er wel weer een draai en eigen interpretatie aan gegeven, zelfs in S.A. Helaas...

Ik ben er van overtuigd dat een pure islamitische wetgeving veel problemen zou oplossen.

Die knakker (hans Labohm) die onze Gristenvrind (SSlinger) citeert, staat voor een systeem dat de verschillen tussen mensen stimuleert en ze uitbuit; een succes van datzelfde systeem (neo-liberalisme); hoe hypocriet kun je zijn?

Slinger
05-11-07, 10:53
Geplaatst door M@riska
Jij kunt op jouw beurt weer geen voorbeeld van een islamitische samenleving aanhalen aangezien die nergens in de wereld wordt toegepast.

Overal wordt er wel weer een draai en eigen interpretatie aan gegeven, zelfs in S.A. Helaas...

Ik ben er van overtuigd dat een pure islamitische wetgeving veel problemen zou oplossen.

Klopt. Waar ik het mee moet doen is de islamitische samenleving in de praktijk. Het is een luchtspiegeling, een fata morgana. Dat is natuurlijk een veeg teken...

Coolassprov MC
05-11-07, 10:57
Geplaatst door Slinger
Klopt. Waar ik het mee moet doen is de islamitische samenleving in de praktijk. Het is een luchtspiegeling, een fata morgana. Dat is natuurlijk een veeg teken...

Zoals ik al schreef; zolang we geen Wereldoorlog en geen Holocaust op naam hebben, hebben we een aardig zoethoudertje.

Slinger
05-11-07, 10:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Die knakker (hans Labohm) die onze Gristenvrind (SSlinger) citeert, staat voor een systeem dat de verschillen tussen mensen stimuleert en ze uitbuit; een succes van datzelfde systeem (neo-liberalisme); hoe hypocriet kun je zijn?

Nou CoolaSS, voor mooiere voorbeelden van mensen die elkaar te gronde richten moet je ergens anders zijn. Heb je de afgelopen week de Darfoer-bijdrage van Vrij Nederland gelezen?

Zie hier (http://www.vn.nl/Opinie/KoColijn/ArtikelKoColijn/OnIn-grijpbaarDarfur.htm)

Het is maar een kort artikel maar in de papieren versie van VN gaat het pagina's en pagina's door.

Coolassprov MC
05-11-07, 11:01
Geplaatst door Slinger
Nou CoolaSS, voor mooiere voorbeelden van mensen die elkaar te gronde richten moet je ergens anders zijn. Heb je de afgelopen week de Darfoer-bijdrage van Vrij Nederland gelezen?

Zie hier (http://www.vn.nl/Opinie/KoColijn/ArtikelKoColijn/OnIn-grijpbaarDarfur.htm)

Het is maar een kort artikel maar in de papieren versie van VN gaat het pagina's en pagina's door.

Komt ie weer met z'n Clingendael-vrindjes; Ko Colijn; dezelfde schuimbek die beweerde dat Saddam massa-vernietigingswapens had.

Slinger
05-11-07, 11:03
Geplaatst door Coolassprov MC
Komt ie weer met z'n Clingendael-vrindjes; Ko Colijn; dezelfde schuimbek die beweerde dat Saddam massa-vernietigingswapens had.

Je lult er weer omheen, CoolaSS!

Coolassprov MC
05-11-07, 11:07
Geplaatst door Slinger
Je lult er weer omheen, CoolaSS!

Jouw artikel zegt helemaal niks; en jouw Clingendael-vrindje is zo dom om het zelf toe te geven binnen zijn nietszeggend artikeltje.

Betere poging wagen om de misstanden in Afrika aan de Islam te kleven.

Slinger
05-11-07, 11:18
Geplaatst door Coolassprov MC
Jouw artikel zegt helemaal niks; en jouw Clingendael-vrindje is zo dom om het zelf toe te geven binnen zijn nietszeggend artikeltje.

Betere poging wagen om de misstanden in Afrika aan de Islam te kleven.

En nu heb je aangetoond dat er in de Arabische wereld helemaal niets aan de hand is dat het islamitische systeem veel beter is dan het westerse. Droom maar lekker verder CoolaSS...

Coolassprov MC
05-11-07, 11:28
Geplaatst door Slinger
En nu heb je aangetoond dat er in de Arabische wereld helemaal niets aan de hand is dat het islamitische systeem veel beter is dan het westerse. Droom maar lekker verder CoolaSS...

Als je de islam wilt bediscussieren, moet je de islam bediscussieren en niet beginnen over de vermeende misdaden van Afrikaans tuig waarvan jouw ''verlichte'' Clingendael-sullen zelf toegeven de ballen verstand van te hebben.

Coolassprov MC
05-11-07, 11:30
http://www.vn.nl/upload/73cdac22-46fe-4126-a864-b2f0193fd1f9_1168507711095-kocolijn_136x136.jpg

8maal daags 600mg Ibuprofen.

Slinger
05-11-07, 11:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je de islam wilt bediscussieren, moet je de islam bediscussieren en niet beginnen over de vermeende misdaden van Afrikaans tuig waarvan jouw ''verlichte'' Clingendael-sullen zelf toegeven de ballen verstand van te hebben.

Nou, dan zullen we het maar eens hebben over Aziatisch tuig, ook voorvechters van jouw ideale islamitische maatschappij.

Taliban (http://www.johanvanhecke.be/ep_detail.asp?pRecid=75&pThemaid=3)

Coolassprov MC
05-11-07, 12:10
Geplaatst door Slinger
Nou, dan zullen we het maar eens hebben over Aziatisch tuig, ook voorvechters van jouw ideale islamitische maatschappij.

Lezen en begrijpen is niet jouw sterkste punt; provoceren wel.

Maarten
05-11-07, 12:10
Geplaatst door Slinger

En hier het hele artikel:

Starre islam remt Arabische economie (http://www.meervrijheid.nl/?pagina=297)
Vanwege deze titel ben ik het gaan lezen. En wat opvalt is dat het artikel niets bevat, dat de stelling steunt.
In het weinige wat er over staat wordt zelfs gesproken van Islamisering van de Arabische wereld, en dat is bespottelijk, omdat die wereld al eeuwen Islamitisch is.
Maar de schrijver geeft absolut niet aan, hoe Islam de zaak zou remmen.

Vermoedelijk is er een culturele botsing die de doorstroom hindert. De autochtone cultuur sluit dan slecht aan bij de westerse en de westerse systemen. Maar die cultuur bestaat uit heel veel elementen. Islam is daar wel een onderdeel van, maar het gaat natuurlijk om veel meer: traditioneel gegroeide zaken, onderwijsniveau, bestaande machtsstructuren, wagonladingen gewoonten in het maatschappelijk verkeer, enz. (in het merendeel van de gevallen zal het toch gaan om zaken, waar het Arab Devellopment Report al het oog op heeft.)

Ik vrees dat de schrijver dit hele conglomeraat "vreemde" zaken simpelweg samenvat met "Islam". Dat is typisch wat een westerse econoom zou doen. Doorgaans hebben die niet al teveel kaas gegeten van allerlei culturele strubbelingen.
Een indicatie, dat dit het geval is, is de opmerking dat Islam een betere exegese nodig heeft. Daar ben ik het overigens helemaal mee eens, maar voor je het verband met de economie aan toont, moet je ongeveer een Einstein zijn. Dat is die schrijver absoluut niet. Het is gewoon een slag in de lucht.

Coolassprov MC
05-11-07, 12:16
Geplaatst door Maarten
Dat is typisch wat een westerse econoom zou doen. Doorgaans hebben die niet al teveel kaas gegeten van allerlei culturele strubbelingen.

Vergeet het ''Clingendael-gehalte'' niet!

Cheerleaders van o.a. westers millitair ingrijpen!

Slinger
05-11-07, 12:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Lezen en begrijpen is niet jouw sterkste punt; provoceren wel.

Ik ben niet over Afrikaans tuig begonnen, hoor CoolaSS, dat was jij. Ik ben het wel met je eens dat degenen die dergelijke wandaden op hun geweten hebben tuig genoemd mogen worden. Wat jammer toch dat de vrome islamitische regering van Bashir, die zo goed de jaarlijkse bedevaart naar Mekka in acht neemt, aan deze zaken geen eind kan maken. Ik heb overigens ook nog iets gevonden over Saoedi-Arabisch tuig. Zal ik dat ook maar plakken?

Coolassprov MC
05-11-07, 12:20
Geplaatst door Slinger
Ik ben niet over Afrikaans tuig begonnen, hoor CoolaSS, dat was jij. Ik ben het wel met je eens dat degenen die dergelijke wandaden op hun geweten hebben tuig genoemd mogen worden. Wat jammer toch dat de vrome islamitische regering van Bashir, die zo goed de jaarlijkse bedevaart naar Mekka in acht neemt, aan deze zaken geen eind kan maken. Ik heb overigens ook nog iets gevonden over Saoedi-Arabisch tuig. Zal ik dat ook maar plakken?

Als je mij persoonlijk wilt aanpakken en hetgeen waar ik voor sta zul je eerst mijn handtekening ervoor moeten hebben dat ik daar daadwerkelijk achter sta.

Zeg maar net zoiets als dat het Zionisme en haar misdaden aanpak waar jij zo trots op lijkt te zijn.

Tot dan ben je aan het liegen en belasteren.

Slinger
05-11-07, 12:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je mij persoonlijk wilt aanpakken en hetgeen waar ik voor sta zul je eerst mijn handtekening ervoor moeten hebben dat ik daar daadwerkelijk achter sta.

Zeg maar net zoiets als dat het Zionisme en haar misdaden aanpak waar jij zo trots op lijkt te zijn.

Tot dan ben je aan het liegen en belasteren.

Nou begin ik wel medelijden met je krijgen! Maar ik wil jou niet persoonlijk aanpakken hoor. Ik constateer alleen dat jij wegloopt voor een discussie die je zelf hebt opgeroepen. Nou vooruit, loop maar.

Coolassprov MC
05-11-07, 12:24
Geplaatst door Slinger
Nou begin ik wel medelijden met je krijgen! Maar ik wil jou niet persoonlijk aanpakken hoor. Ik constateer alleen dat jij wegloopt voor een discussie die je zelf hebt opgeroepen. Nou vooruit, loop maar.

Geef je een sein wanneer je bij bent?

super ick
05-11-07, 12:50
Geplaatst door Coolassprov MC

Als de Islam wordt ingevoerd als sociaal, economisch en rechtssysteem en de problemen zijn dan nog niet opgelost mag je teug komen met commentaar en verwijten.

Denk je echt dat dat de oplossing is?
Ook voor de ongelovigen, de Joden en homoseksuelen die hier wonen?

Geef mij eens 1 voorbeeld waar ter wereld ik een Islamitische staat kan vinden die het beter doet?

Maarten
05-11-07, 12:52
Geplaatst door Coolassprov MC

Het daklozenprobleem wordt al heel lang aangekaart, en staat om de zoveel tijd weer in de belangstelling. En dan zijn mensen altijd geschokt, en krijg je vragen zoals: maar er is toch Bijstand?!
En dan komen er analyses van..
En dan blijkt het toch te gaan om allerlei verschillende randsituaties, waar bepaald niet duidelijk van is, hoe je die oplost?
Om te beginnen heb je de categorie dronkaarts, junks, psychiatrische gevallen die erg vervelend zijn, enz. Denk niet dat een Islamitisch systeem daar een oplossing voor heeft, want die mensen maken een ramp van élke omgeving waar ze in terecht komen.
Je hebt ook lui die dermate veel tegenslag gehad hebben, dat ze hun zaken niet meer kunnen regelen, en zichzelf niet meer op de rails krijgen.
Of weggelopen jongeren, die na een hele geschiedenis een stijl kiezen, waarna ze in geen enkel systeem meer in te passen zijn.

Meestal is het helemaal geen kwestie van een onbarmhartige samenleving die de mensen aan hun lot overlaat. Vaak zijn het juist de hulpverlenende instanties, hulpverleners, familie, of anderen die juist betrokken zijn, die wanhopig zijn omdat ze niet meer weten wat ze moeten doen? Het probleem is dan niet de hardheid of de onverschilligheid, maar de vraag hoe je dingen oplost?
In principe is elk systeem hard, en is er overal uitval. Het lijkt onvermijdelijk..

Wel een probleem is de toegenomen bureaucratisering en onbetrokkenheid. Dat loopt parallel aan individualisering, de vervreemding en de "afnemende solidariteit". Dat kwam o.a. ook door de toegenomen problemen rond allochtonen, die de samenleving niet meer goed aan kon. Dan krijg je dus een soort afkoppeling.
Dit thema sluit weer goed aan bij het uitstekende artikel dat Shiah hier plaatste:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3441798#post3441798
(Over "white supremacy", en opvattingen over intelligentie bij rassen, die aansluiten bij vooroordelen en voorkeuren bij blanken.)
Dan krijg je ook weer het verschijnsel, dat vangnetsystemen niet meer goed werken, omdat de betrokkenheid van de mensen bij sociale problemen er niet meer is.

Maarten
05-11-07, 12:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Vergeet het ''Clingendael-gehalte'' niet!

Cheerleaders van o.a. westers millitair ingrijpen!
Dat dacht ik eerst ook, ja. Maar af en toe zijn er ineeens juist ook weer heel kritische en gezonde geluiden vanuit Clingendael. Ik heb helaas niet bijgehouden, wie dat dan waren, maar af en toe blijken ze daar toch echt hersens te hebben, en niet laf te zijn.

Maarten
05-11-07, 13:03
Geplaatst door Slinger

Ik denk dat Coolass er niet zo happig op is om met jou over menselijkheid te praten, omdat juist je opstelling in de Israelische kwestie op dat punt der moraal de grootst mogelijke vraagtekens oproept.
Je wordt op dat punt al net zo hard vertrouwd als een psychopaat.
Ik vrees dat ik dat toch loon naar werken noem..

Coolassprov MC
05-11-07, 13:14
Geplaatst door super ick
Denk je echt dat dat de oplossing is?
Ook voor de ongelovigen, de Joden en homoseksuelen die hier wonen?

Natuurlijk.


Geplaatst door super ick
Geef mij eens 1 voorbeeld waar ter wereld ik een Islamitische staat kan vinden die het beter doet?

De geschiedenis is er getuige van.

Coolassprov MC
05-11-07, 13:18
Geplaatst door Maarten
Ik denk dat Coolass er niet zo happig op is om met jou over menselijkheid te praten, omdat juist je opstelling in de Israelische kwestie op dat punt der moraal de grootst mogelijke vraagtekens oproept.
Je wordt op dat punt al net zo hard vertrouwd als een psychopaat.
Ik vrees dat ik dat toch loon naar werken noem..

Iemand die cheerleader is van het belegeren van 100.000den mensen, waarvan de helft kinderen, omdat ze Palestijnen zijn..

Charlus
05-11-07, 14:35
Geplaatst door Coolassprov MC

Geplaatst door super ick
Denk je echt dat dat de oplossing is?
Ook voor de ongelovigen, de Joden en homoseksuelen die hier wonen?
Natuurlijk.<...>
Zeker weten. Opgeruimd staat netjes.

Geplaatst door Coolassprov MC

Geplaatst door super ick
Geef mij eens 1 voorbeeld waar ter wereld ik een Islamitische staat kan vinden die het beter doet?
<...>De geschiedenis is er getuige van.
Zonee, dan nog steeds geen voorbeeld. Zoja, dan zijn die Islamitische vermeende heilstaten wegens gebleken inferioriteit van het wereldtoneel geveegd. Nog steeds geen voorbeeld.

Coolassprov MC
05-11-07, 14:45
Geplaatst door Charlus
Zeker weten. Opgeruimd staat netjes.

Je veronderstelt teveel; als de islam zo intolerant was als jij insinueert moet je zo mans zijn om hier voorbeelden van te noemen.


Geplaatst door Charlus
Zonee, dan nog steeds geen voorbeeld. Zoja, dan zijn die Islamitische vermeende heilstaten wegens gebleken inferioriteit van het wereldtoneel geveegd. Nog steeds geen voorbeeld.

Heb je een punt?

Mark
05-11-07, 14:47
Erg vervelend die vieze zwervers. Gewoon niks geven en geen krantje kopen dan donderen ze vanzelf weer op.

super ick
05-11-07, 15:04
Geplaatst door Coolassprov MC
Natuurlijk.



De geschiedenis is er getuige van.

Neenee, waar is die Islamitische heilstaat momenteel te vinden? Hij zat altijd al in de hoofden van Islamieten en is diverse malen gesticht maar iedere keer mislukt.

III
05-11-07, 15:15
Geplaatst door Mark
Erg vervelend die vieze zwervers. Gewoon niks geven en geen krantje kopen dan donderen ze vanzelf weer op.

Krantje kopen van een zwerver?
Bij ons lopen er tegenwoordig alleen nog maar huisvadertjes met huisjes voor de supermarkten mensen lastig te vallen.
Die geef ik dus écht niks!
Uitbuiters!

Coolassprov MC
05-11-07, 15:15
Geplaatst door super ick
Neenee, waar is die Islamitische heilstaat momenteel te vinden?

Er is op het moment geen enkele ''heilstaat''; van welk systeem dan ook.


Geplaatst door super ick
Hij zat altijd al in de hoofden van Islamieten en is diverse malen gesticht maar iedere keer mislukt.

:haha:

Die is er wel geweest

III
05-11-07, 15:17
Ik vraag me af waar dit naartoe gaat...

Echte zwerver... (http://www.youtube.com/watch?v=a8SFv4PyFr0)

Slinger
05-11-07, 15:52
Geplaatst door Coolassprov MC
Er is op het moment geen enkele ''heilstaat''; van welk systeem dan ook.



:haha:

Die is er wel geweest

Ja, das war einmal, onder die elkaar uitmoordende kaliefen. Dat was nog eens een tijd!

Coolassprov MC
05-11-07, 16:09
Geplaatst door Slinger
Ja, das war einmal, onder die elkaar uitmoordende kaliefen. Dat was nog eens een tijd!

Geen Holocaust; geen Wereldoorlog; wat wil je nog meer?

Charlus
05-11-07, 19:38
Geplaatst door Coolassprov MC
<...>Je veronderstelt teveel; als de islam zo intolerant was als jij insinueert moet je zo mans zijn om hier voorbeelden van te noemen.<...>
Ik moet helemaal niets. De Islam en moslims hebben op dit moment een imagoprobleem, veroorzaakt door oa. (hoe de media rapporteren over) de taliban, uiterst achterlijk overkomende Islamitische landen waar vrouwen verplicht in tenten gehuld gaan en verder maken veel publiek optredende moslims het er ook niet beter op. Op microniveau zoals op dit forum zetten de meeste moslims zichzelf neer als ultrareactionaire fulminerende zeloten die maar door blijven zagen over Joden (welke Joden deugen, welke niet?), homo's en de Nederlandse/Westerse samenleving waar weinig van deugt. Jij met je belachelijke recept voor een gelukkig huwelijk waarvan ik nog steeds niet kan geloven dat je dat met serieuze bedoelingen hier geplaatst hebt want dat zou niet best wezen. Hoewel..., ik moet dan ook weer terugdenken aan Ibn Rushd die al even dodelijk serieus (?) die verklaring plaatste over hoe de Islam destijds slavernij dacht uit te roeien. De Islam heeft vrouwenmeppen geïncorporeerd in zijn geloofspraktijk, maar dan onderworpen aan strenge regels zodat uiteindelijk het verschijnsel uitgeroeid zou worden. Zoiets?
En plein public opererende moslims produceren regelmatig met verbluffende argeloosheid teksten waarin de Islam en moslims worden neergezet als totaal achterlijk en, inderdaad, intolerant. Verblind door eigendunk en arrogantie? Een andere oorzaak misschien? Ik zie het met verbazing aan.

Slinger
05-11-07, 19:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Geen Holocaust; geen Wereldoorlog; wat wil je nog meer?

Nou, die kaliefen veroverden met extreem wapengeweld wel de halve christelijke wereld in die tijd. Inclusief Jeruzalem, Marokko en Spanje.

super ick
05-11-07, 22:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Er is op het moment geen enkele ''heilstaat''; van welk systeem dan ook.



:haha:

Die is er wel geweest

Niemand is volmaakt, Je kunt je geloof ook niet foutloos beleven. Je kunt een staat op basis van geloof ook niet foutloos regeren. Want het regeren blijft mensenwerk.
Het moet wel een heel zalig gevoel voor je zijn om er oprecht in te geloven dat het wel kan.
Dat er momenteel nergens een zgn. 'heilstaat' is, ben ik volledig met je eens.
Frappant is wel dat de landen waarin de machthebbers het land hebben omgevormd tot een soort heilstaat, naar geloof of eigen idee, dat het daar alleen goed gaat voor een select gezelschapje en de rest een mensonwaardig bestaan lijdt.

Coolassprov MC
06-11-07, 06:19
Geplaatst door Charlus
Ik moet helemaal niets. De Islam en moslims hebben op dit moment een imagoprobleem, veroorzaakt door oa. (hoe de media rapporteren over) de taliban, uiterst achterlijk overkomende Islamitische landen waar vrouwen verplicht in tenten gehuld gaan en verder maken veel publiek optredende moslims het er ook niet beter op. Op microniveau zoals op dit forum zetten de meeste moslims zichzelf neer als ultrareactionaire fulminerende zeloten die maar door blijven zagen over Joden (welke Joden deugen, welke niet?), homo's en de Nederlandse/Westerse samenleving waar weinig van deugt. Jij met je belachelijke recept voor een gelukkig huwelijk waarvan ik nog steeds niet kan geloven dat je dat met serieuze bedoelingen hier geplaatst hebt want dat zou niet best wezen. Hoewel..., ik moet dan ook weer terugdenken aan Ibn Rushd die al even dodelijk serieus (?) die verklaring plaatste over hoe de Islam destijds slavernij dacht uit te roeien. De Islam heeft vrouwenmeppen geïncorporeerd in zijn geloofspraktijk, maar dan onderworpen aan strenge regels zodat uiteindelijk het verschijnsel uitgeroeid zou worden. Zoiets?
En plein public opererende moslims produceren regelmatig met verbluffende argeloosheid teksten waarin de Islam en moslims worden neergezet als totaal achterlijk en, inderdaad, intolerant. Verblind door eigendunk en arrogantie? Een andere oorzaak misschien? Ik zie het met verbazing aan.

Blijf jij maar lekker verbaasd.

Coolassprov MC
06-11-07, 06:21
Geplaatst door super ick
Niemand is volmaakt, Je kunt je geloof ook niet foutloos beleven. Je kunt een staat op basis van geloof ook niet foutloos regeren. Want het regeren blijft mensenwerk.
Het moet wel een heel zalig gevoel voor je zijn om er oprecht in te geloven dat het wel kan.
Dat er momenteel nergens een zgn. 'heilstaat' is, ben ik volledig met je eens.
Frappant is wel dat de landen waarin de machthebbers het land hebben omgevormd tot een soort heilstaat, naar geloof of eigen idee, dat het daar alleen goed gaat voor een select gezelschapje en de rest een mensonwaardig bestaan lijdt.

Men vroeg mij naar mijn ideaal en dat heb ik gegeven; en iets dat niet is, is niet te bediscussieren; natuurlijk hebben onze islambashers hier een ''discussie'' in gezien.

Charlus
06-11-07, 07:48
Geplaatst door Coolassprov MC

Geplaatst door Charlus
Ik moet helemaal niets. De Islam en moslims hebben op dit moment een imagoprobleem, veroorzaakt door oa. (hoe de media rapporteren over) de taliban, uiterst achterlijk overkomende Islamitische landen waar vrouwen verplicht in tenten gehuld gaan en verder maken veel publiek optredende moslims het er ook niet beter op. Op microniveau zoals op dit forum zetten de meeste moslims zichzelf neer als ultrareactionaire fulminerende zeloten die maar door blijven zagen over Joden (welke Joden deugen, welke niet?), homo's en de Nederlandse/Westerse samenleving waar weinig van deugt. Jij met je belachelijke recept voor een gelukkig huwelijk waarvan ik nog steeds niet kan geloven dat je dat met serieuze bedoelingen hier geplaatst hebt want dat zou niet best wezen. Hoewel..., ik moet dan ook weer terugdenken aan Ibn Rushd die al even dodelijk serieus (?) die verklaring plaatste over hoe de Islam destijds slavernij dacht uit te roeien. De Islam heeft vrouwenmeppen geïncorporeerd in zijn geloofspraktijk, maar dan onderworpen aan strenge regels zodat uiteindelijk het verschijnsel uitgeroeid zou worden. Zoiets?
En plein public opererende moslims produceren regelmatig met verbluffende argeloosheid teksten waarin de Islam en moslims worden neergezet als totaal achterlijk en, inderdaad, intolerant. Verblind door eigendunk en arrogantie? Een andere oorzaak misschien? Ik zie het met verbazing aan.
Blijf jij maar lekker verbaasd.
Stoere jongen. Anderhalve randdebiel hier juicht jou toe. De rest + het significante deel van de samenleving niet (vwb. moslims en de Islam iha.). Vanuit welk particulier universum post jij?

Coolassprov MC
06-11-07, 08:42
Geplaatst door Charlus
Stoere jongen. Anderhalve randdebiel hier juicht jou toe. De rest + het significante deel van de samenleving niet (vwb. moslims en de Islam iha.). Vanuit welk particulier universum post jij?

Blijf jij maar lekker verdwaasd.

III
06-11-07, 16:09
Geplaatst door Coolassprov MC
het significante deel van de samenleving

Right: broodmongolen en eikelbijters aller landen: verenigt u!

Coolassprov MC
06-11-07, 16:23
Geplaatst door III
Right: broodmongolen en eikelbijters aller landen: verenigt u!

Er is een Islamitisch gezegde dat luidt; ''volg de meerderheid en je zult gegarandeerd dwalen''.

III
06-11-07, 18:18
Geplaatst door Anpodickbas9 Anpo Dick Bas geeft les in pornolinkjes...

Ben je dakloos?

super ick
06-11-07, 22:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Er is een Islamitisch gezegde dat luidt; ''volg de meerderheid en je zult gegarandeerd dwalen''.

Aha zodra de Islam de grootste religie is gaan de Islamieten vanzelf dwalen. volg de meerderheid en je zult GEGARANDEERT dwalen.

Wijze uitspraak.

Charlus
06-11-07, 22:17
Geplaatst door Charlus
het significante deel van de samenleving

Geplaatst door III
broodmongolen en eikelbijters
Fout.

Geplaatst door Coolassprov MC
de meerderheid
Mogelijk, maar niet noodzakelijkerwijs.

Charlus
06-11-07, 22:18
Geplaatst door Coolassprov MC
<...>Er is een Islamitisch gezegde dat luidt; ''volg de meerderheid en je zult gegarandeerd dwalen''.
De Islam is dus anti-democratisch. Op zich niks mis met die vaststelling, maar meestal doen voorvechters van de Islam hun best om het tegendeel aan te tonen.

III
06-11-07, 22:28
Geplaatst door Charlus
De Islam is dus anti-democratisch. Op zich niks mis met die vaststelling, maar meestal doen voorvechters van de Islam hun best om het tegendeel aan te tonen.

Democratie is wat anders dan achter de doorsnee mongool aan te lopen.
Of toch niet?
I must say: you got me there!
:p