PDA

Bekijk Volledige Versie : Rita Verdonk onverminderd populair in Nederland



Marsipulami
04-11-07, 12:58
Rita Verdonk onverminderd populair in Nederland

Rita Verdonk is onverminderd populair. Als nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou haar politieke beweging Trots op Nederland 25 zetels halen. Dat blijkt vandaag uit een peiling van Maurice de Hond. Vorige week stond Verdonk op 24 zetels. De oud-VVD'er zou volgens De Hond tweede worden, na het CDA.

De populariteit van de partijen is de afgelopen week weinig veranderd, blijkt uit de peiling. Behalve het CDA, de ChristenUnie en de PVV bleven alle partijen op hetzelfde aantal zetels staan als een week geleden.

Het CDA won een zetel ten opzichte van vorige week en zou 35 zetels halen als nu verkiezingen gehouden zouden worden. De partij haalde tijdens de verkiezingen van vorig jaar 41 zetels. Alleen de PVV van Geert Wilders en de ChristenUnie gingen er volgens De Hond deze week op achteruit. Beide partijen verloren een zetel. (novum/dm)

mark61
04-11-07, 13:14
Peilingen van de Hond zijn volkomen waardeloos, heb ik hier al eens uitgelegd.

Orakel
04-11-07, 21:34
Populariteit is ook niet meer wat het geweest is. Met de verschraling daarvan maakt het niet uit wat de hedendaagse posseur profeteert. Of het nou het vooruitzicht op jammerend onheil of op jubelend geluk is, er is altijd een een deel van de bevolking dat de handen er voor op elkaar krijgt. Een deel dat het kenemerkendst val te omschrijven als de categorie 'als ik je mening wil, dan geef ik 'm je wel'.

Marsipulami
04-11-07, 21:37
Een volk krijgt de leiders dat het verdiend. :fplet:

mark61
04-11-07, 23:35
Geplaatst door Marsipulami
Een volk krijgt de leiders dat het verdiend. :fplet:

...die... verdienT, ouwe bellug :wijs:

Behalve België, dat krijgt helemaal geen leiders meer.