PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen nemen aanstoot aan bierreclame



Maurice
07-11-07, 18:30
Vrouwen nemen aanstoot aan bierreclame



Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Het Nieuwsblad
Gepubliceerd: woensdag 7 november 2007 @ 15:03.

De Belgische bierbrouwerij Van Honsebrouck heeft zich de woede op de hals gehaald van Belgische feministen. De vrouwen, verenigd in het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen (IGVM), nemen aanstoot aan de nieuwste commercial van het biermerk Kasteelbier, die op de markt wordt gebracht door voornoemde brouwerij.

In het spotje zie je een man zitten in zijn luie stoel, voor een knapperend houtvuur. Ineens zegt de man: "Vrouw, ik weet niet wat het is, maar ik mis iets". De vrouw haast zich hierop naar de keuken, om weer te voorschijn te komen met een ijskoud flesje Kasteelbier voor manlief.

De 76-jarige Luc Van Honsebrouck, eigenaar van de brouwerij en tevens bedenker van de commercial begrijpt de woede van de feministes niet. "Ik vind de spot absoluut niet vrouwonvriendelijk. Zo gaat het er nu eenmaal aan toe in een gezin: de man komt thuis van zijn werk, eet en gaat vervolgens in zijn luie stoel zitten, terwijl zijn vrouw de afwas doet. Ze voelt aan dat haar man iets mist en beseft dat ze hem nog niet gevraagd heeft of hij een Kasteelbier wil. Daar is toch niks antivrouwelijks aan?"

Patrick Verraes, woordvoerder van het IGVM is het daar totaal niet mee eens. "Zo’n filmpje van nauwelijks een halve minuut waarin het oude, stereotype man-vrouwrollenpatroon zo wordt uitgebeeld, doet heel wat van onze sensibiliseringsinspanningen teniet. We bekijken hoe we kunnen optreden tegen dergelijke reclame-uitingen. Als we een officiële klacht binnenkrijgen, zullen we verdere stappen ondernemen."



http://frontpage.fok.nl/nieuws/83900

Red Sonja
08-11-07, 00:01
Geplaatst door Maurice
De 76-jarige Luc Van Honsebrouck, eigenaar van de brouwerij en tevens bedenker van de commercial begrijpt de woede van de feministes niet. "Ik vind de spot absoluut niet vrouwonvriendelijk. Zo gaat het er nu eenmaal aan toe in een gezin: de man komt thuis van zijn werk, eet en gaat vervolgens in zijn luie stoel zitten, terwijl zijn vrouw de afwas doet. Ze voelt aan dat haar man iets mist en beseft dat ze hem nog niet gevraagd heeft of hij een Kasteelbier wil. Daar is toch niks antivrouwelijks aan?"


Aaahhh, wat sjattug zo'n reactie.

De ketting die voorheen niet verder kwam dan de keuken is tegenwoordig veel te lang. :D