PDA

Bekijk Volledige Versie : Huis gekocht.

Charlus
08-11-07, 10:02
Een collega vertelde zojuist dat hij laatst aan het klussen was in zijn recent aangeschafte woning.
Een buurtbewoner zag hem: "Oh, je bent aan het klussen, leuk, het huis is dus verkocht..."
Mijn collega: "Ja, ik heb de woning gekocht."
Buurtbewoner: "OH WAT LEUK!!!"
Mijn collega is zwart.

1973Tanger
08-11-07, 16:40
Geplaatst door Charlus
Een collega vertelde zojuist dat hij laatst aan het klussen was in zijn recent aangeschafte woning.
Een buurtbewoner zag hem: "Oh, je bent aan het klussen, leuk, het huis is dus verkocht..."
Mijn collega: "Ja, ik heb de woning gekocht."
Buurtbewoner: "OH WAT LEUK!!!"
Mijn collega is zwart.

Ja en dan? Heb je misschien enig idee van jezelf dat je hiermee irrelevant bezig bent?

Tomas
08-11-07, 17:25
Geplaatst door Charlus
"OH WAT LEUK!!!"

De mimiek of de non verbale communicatie is crusiaal in casu.

Joesoef
08-11-07, 18:05
Geplaatst door 1973Tanger
Ja en dan? Heb je misschien enig idee van jezelf dat je hiermee irrelevant bezig bent?

Het zal maar je buur worden. Blijft die toyota staan na 5en, das een tegenvaller.

Olive Yao
08-11-07, 18:05
Geplaatst door Tomas
De mimiek of de non verbale communicatie is crusiaal in casu.
Als ik het goed begrijp is Charlus' punt dat de buurtbewoner eerst als vanzelfsprekend aannam dat Charlus' collega alleen klusjesman was, maar niet de koper :

"(...) het huis is dus verkocht ..."
(mijn cursief)

Dus niet "u heeft het huis gekocht" of "u bent de nieuwe buurman".

TonH
08-11-07, 18:27
Zoals Tomas al schreef: "De mimiek of de non verbale communicatie is crusiaal in casu."

:D

Ik stel me zo voor een kort knijpen met de ogen om te verbergen dat de dame de grond onder haar voeten vandaan voelt zakken en haar maaginhoud evenredig stijgt. Zo'n mimiek.

III
08-11-07, 19:15
Was de buurtbewoner "gewoon" blank dan?
:cheefbek:

Charlus
08-11-07, 22:46
Geplaatst door 1973Tanger
<...>Ja en dan? Heb je misschien enig idee van jezelf dat je hiermee irrelevant bezig bent?
Ik vond het wel een aardig staaltje alledaags hmm... racisme? Misschien is racisme een te zwaar woord.
In aansluiting op wat Olive Yao al schreef: de (witte, had ik er misschien bij moeten zeggen) buurtbewoner nam blijkbaar blindelings aan, of eigenlijk juist niet blindelings, dat mijn collega de ingehuurde klusjesman was en niet de koper. Toen hij vervolgens zichzelf bekend maakte als de koper, volgde er een krampachtig "OH WAT LEUK!".
Bij mij op de afdeling werd nog even gegrapt over dat binnenkort de vereniging van huiseigenaren wel zal vergaderen om de teloorgang van de buurt te bespreken.

III
08-11-07, 23:47
Geplaatst door Charlus
Ik vond het wel een aardig staaltje alledaags hmm... racisme? Misschien is racisme een te zwaar woord.
In aansluiting op wat Olive Yao al schreef: de (witte, had ik er misschien bij moeten zeggen) buurtbewoner nam blijkbaar blindelings aan, of eigenlijk juist niet blindelings, dat mijn collega de ingehuurde klusjesman was en niet de koper. Toen hij vervolgens zichzelf bekend maakte als de koper, volgde er een krampachtig "OH WAT LEUK!".
Bij mij op de afdeling werd nog even gegrapt over dat binnenkort de vereniging van huiseigenaren wel zal vergaderen om de teloorgang van de buurt te bespreken.

Teloorgang?
Ach, je moet weten dat dat vrij normaal is in dit land. Al heel wat jaren.
Tja, binnenkort mischien wel onder de zeespiegel?
:ninja: