PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat Turkije wel mag en Iran niet.



IbnRushd
09-11-07, 15:35
Turkije gaat kerncentrales bouwen

ANKARA - Het Turkse parlement heeft vrijdag een wet aangenomen die voorziet in de bouw van de eerste kerncentrales van het land. Milieuactivisten en oppositiepartijen ageerden fel tegen het voorstel.

De regerende Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (AK) van premier Recep Tayyip Erdogan heeft echter een ruime meerderheid.
De stormachtige parlementszitting begon donderdagnamiddag en duurde de hele nacht, mede als gevolg van de behandeling van amendementen. Turkije is van plan drie kerncentrales te bouwen die voor 5000 megawatt aan elektriciteit moeten zorgen vanaf 2012.

(ANP)

mark61
09-11-07, 15:48
Iran mag het wel, maar dan volledig onder controle van het westen. Turkije gaat voor zijn centrales en brandstof ws. ook niet shoppen in Rusland en verder weg.

Magoed, ik ben het met je eens hoor :)

Slinger
09-11-07, 16:45
Geplaatst door IbnRushd
Turkije gaat kerncentrales bouwen

ANKARA - Het Turkse parlement heeft vrijdag een wet aangenomen die voorziet in de bouw van de eerste kerncentrales van het land. Milieuactivisten en oppositiepartijen ageerden fel tegen het voorstel.

De regerende Partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (AK) van premier Recep Tayyip Erdogan heeft echter een ruime meerderheid.
De stormachtige parlementszitting begon donderdagnamiddag en duurde de hele nacht, mede als gevolg van de behandeling van amendementen. Turkije is van plan drie kerncentrales te bouwen die voor 5000 megawatt aan elektriciteit moeten zorgen vanaf 2012.

(ANP)

Het bouwen van kerncentales is geen enkel probleem. Het produceren van kernwapens wel. Dat is heel iets anders.

Hassan_B
09-11-07, 22:18
Geplaatst door Slinger
Het bouwen van kerncentales is geen enkel probleem. Het produceren van kernwapens wel. Dat is heel iets anders.
Als dat zo een probleem is waarom hebben westerse landen ze wel dan?????
Nogal hypocriet vind je niet.

Al Sawt
09-11-07, 22:28
Geplaatst door mark61
Iran mag het wel, maar dan volledig onder controle van het westen. Turkije gaat voor zijn centrales en brandstof ws. ook niet shoppen in Rusland en verder weg.

Magoed, ik ben het met je eens hoor :) Een kanttekening:

In begin waren de Amerikanen zelfs tegen een Iraanse civiele kernprogramma. Omdat hun redenatie was: Iran had genoeg olie en gas om energie op te wekken.

Maar om Rusland en China aan hun kant te brengen, hebben ze dat standpunt laten varen.

Al Sawt
09-11-07, 22:30
Geplaatst door Slinger
Het bouwen van kerncentales is geen enkel probleem. Het produceren van kernwapens wel. Dat is heel iets anders. Ik zie dat juist als oplossing.

Maar Slinger,

Is het voor jouw niet positief dat Iran een kernmacht wordt.
Want dan kan de Messias komen om de Joden te straffen voor hun verraad aan Jezus. Of niet soms?

Slinger
09-11-07, 23:15
Geplaatst door Al Sawt
Ik zie dat juist als oplossing.

Hoe bestaat het dat jij als aanhanger van de islam, volgens velen toch een godsdienst die vrede propageert, het gebruik van kernwapens als oplossing ziet.


Maar Slinger,

Is het voor jouw niet positief dat Iran een kernmacht wordt.
Want dan kan de Messias komen om de Joden te straffen voor hun verraad aan Jezus. Of niet soms?

Jij denkt zeker dat ik de Bijbel op dezelfde manier zie als jij de koran, als een boek met letterlijke voorspellingen? Dat is niet het geval. Wij kijken naar de spirituele boodschap. Overigens wordt bij de wederkomst van Jezus Christus geen enkel wapen gebruikt, laat staan kernwapens. En Joden worden niet gestraft want niet alleen de Joden hebben verzoening nodig, maar ieder mens. Ken je het verhaal van de drie keer kraaiende haan niet?

Slinger
09-11-07, 23:17
Geplaatst door Hassan_B
Als dat zo een probleem is waarom hebben westerse landen ze wel dan?????
Nogal hypocriet vind je niet.

Daar is hier al menigmaal over gediscussieerd maar het komt er op neer dat je een land dat geen stabiele democratie is, geen kernwapens kunt toevertrouwen.

Koala64
09-11-07, 23:35
Geplaatst door Hassan_B
Als dat zo een probleem is waarom hebben westerse landen ze wel dan?????
Nogal hypocriet vind je niet.

Dat is ook hypocriet.

Maar een oplossing lijkt mij niet alle landen die nog geen kernwapens hebben dan maar van kernwapens te voorzien.

Hassan_B
10-11-07, 01:38
Geplaatst door Slinger
Daar is hier al menigmaal over gediscussieerd maar het komt er op neer dat je een land dat geen stabiele democratie is, geen kernwapens kunt toevertrouwen.
Het enige land dat kernwapens heeft gebruikt is jouw zogenaamde stabiele democratie.

En dan nog een vraag hoe stabiel is de israelische democratie met zoveel godsdienst fanatici in de regering??

Slinger
10-11-07, 08:06
Geplaatst door Hassan_B
Het enige land dat kernwapens heeft gebruikt is jouw zogenaamde stabiele democratie.

Als je ze hebt, dan moet je ze natuurlijk ook gebruiken als het nodig is. Toen was het nodig.


En dan nog een vraag hoe stabiel is de israelische democratie met zoveel godsdienst fanatici in de regering??

Wie zegt dat Israël kernwapens heeft? Overigens, dat religieuze partijen opgenomen worden in een democratische regering is helemaal niet bijzonder. Ze houden zich aan de democratische spelregels. Bedenkelijk wordt het als godsdienstfanatici de absolute macht hebben, zoals in Iran.

Al Sawt
17-11-07, 23:47
Geplaatst door Slinger
Hoe bestaat het dat jij als aanhanger van de islam, volgens velen toch een godsdienst die vrede propageert, het gebruik van kernwapens als oplossing ziet.

Dan daag ik jou uit om een citaat van mijn hand te vinden, waar ik gebruik van kernwapens propageer!




Jij denkt zeker dat ik de Bijbel op dezelfde manier zie als jij de koran, als een boek met letterlijke voorspellingen? Dat is niet het geval. Wij kijken naar de spirituele boodschap. Ik wil geen theologisch discussie met je voeren.

Maar met 'wij' bedoel je zeker toch niet gehele Christendom?



Overigens wordt bij de wederkomst van Jezus Christus geen enkel wapen gebruikt, laat staan kernwapens. En Joden worden niet gestraft want niet alleen de Joden hebben verzoening nodig, maar ieder mens. Ken je het verhaal van de drie keer kraaiende haan niet? Enige verhaal wat ik ken: Is het verhaal van Christen Zionisten die Israel steunen uit wraak.

Een Joodse thuisland is een voorwaarde voor terugkeer van de Messais is. Om de Joden te straffen voor hun verraad aan Jezus.

En dit noem jij een spirituele boodschap. Lijkt eerder op een gestoorde verhaal.