PDA

Bekijk Volledige Versie : Taleban ontkent zelfmoordaanslag met 59 kinderslachtoffers



Coolassprov MC
10-11-07, 11:17
http://www.guardian.co.uk/afghanistan/story/0,,2208759,00.html

59 children die in deadliest Afghan suicide attack


· Anger over boys' presence at high-profile event
· Taliban denies involvement in bombing

Ian Black and Richard Norton-Taylor
Saturday November 10, 2007
The Guardian

The number of children killed in Afghanistan's deadliest ever suicide attack this week was put at 59 yesterday, possibly the largest number to die in a single suicide attack anywhere in recent times.

The revelation, grim even by the wretched standards of Afghanistan and Iraq, set off immediate recriminations about why such a large number of children were involved in a high-profile public event. The education ministry in Kabul insisted it had instructed schoolchildren to be kept away from the kind of function targeted in Tuesday's bombing.

The children, all boys aged between eight and 18 from the same school, had gathered to welcome a visiting delegation of parliamentarians to a sugar factory outside the town of Pul-i-Khumri, 90 miles north of the capital, in the province of Baghlan. Five teachers, six MPs and five bodyguards were also killed in the attack, and 93 other children were injured, some critically. Witnesses have said some victims may have been killed or wounded by guards who opened fire after the blast.

The Taliban, who have vowed to step up a campaign of suicide attacks as part of an insurgency launched after they were ousted from power six years ago, denied involvement in the attack.

"It would be the largest number of children killed in a single incident this year without a doubt," a western security expert in Kabul told the Guardian. "And it's likely to be the largest ever."

A spokesman for Nato's international security assistance force (Isaf) agreed with this grim assessment.

The provincial governor said that two men had been detained on suspicion of involvement. President Hamid Karzai declared three days of mourning on Wednesday, and ministers and MPs attended a prayer service at Kabul's mosque yesterday to honour the dead.

In the wake of the incident the education minister, Mohammad Hanif Atmar, reissued a ban on children being assembled to welcome visitors to functions.

"The minister has repeatedly requested schoolchildren not to be sent to any welcoming ceremony unless it is purely for educational programmes," said his spokesman. "We told the provincial educational heads not to involve children in any programme other than educational, but they did not listen to us."

The Taliban have claimed responsibility for 130 suicide bomb attacks this year and up to 5,700 people have been killed - most of them rebels. But their denial of involvement in this one, in the relatively peaceful north of the country, has fuelled a climate of fear and speculation about who might be behind it.

The attack was strongly condemned by the charity War Child. "This incident demonstrates yet again that the protection of children is not only a development imperative but needs to be central to the humanitarian agenda," it said.

Meanwhile in London, the Ministry of Defence confirmed that a soldier serving with 36 Engineer Regiment was killed yesterday in a road accident in Helmand province, southern Afghanistan. Another soldier and an interpreter were also injured. No enemy forces were involved. The latest death brings the total number of British personnel killed in Afghanistan since November 2001 to 83.

Coolassprov MC
10-11-07, 11:19
En ja; ik ben tegen iedere vorm van terreur; te beginnen met de gruwelijkste vorm van terreur; onuitgelokte oorlog en bezetting onder ieder mogelijke vaandel.

knuppeltje
10-11-07, 11:51
Geplaatst door Coolassprov MC
En ja; ik ben tegen iedere vorm van terreur; te beginnen met de gruwelijkste vorm van terreur; onuitgelokte oorlog en bezetting onder ieder mogelijke vaandel.

Taliban verdedigers zijn niet tegen terreur, die zijn tegen terreur als hun dat in hun straatje past.

mark61
10-11-07, 11:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Taleban ontkent betrokkenheid zelfmoordaanslag met 59 kinderslachtoffers


Nee je gaat het toegeven. Dat staat zo beroerd voor je public relations.

Alleen 'al-Qa`eda' en de taliban doen aan zelfmoordaanslagen, een voorheen in Afghanistan volkomen onbekend fenomeen.

Coolassprov MC
10-11-07, 11:56
Geplaatst door knuppeltje
Taliban verdedigers zijn niet tegen terreur, die zijn tegen terreur als hun dat in hun straatje past.

Mijn mening doet er niet toe.

Coolassprov MC
10-11-07, 11:57
Geplaatst door mark61
Nee je gaat het toegeven. Dat staat zo beroerd voor je public relations.

Wat bedoelt ge?

knuppeltje
10-11-07, 12:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Mijn mening doet er niet toe.

Dat heb je nu altijd met mensen zoals jij, alsmaar van alles roepen, en dan achteraf zeggen dat je mening er niet toe doet.
Houd dan je klep zou ik zeggen.

mark61
10-11-07, 12:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat bedoelt ge?

Geen enkele organisatie is een monoliet. Dus gebeuren er wel eens dingen die 'central command' niet zo'n goed idee vindt. Dus als someone along the line het een goed idee vindt om 60 kinderen op te blazen zou het kunnen zijn dat het hoofdkwartier zich ervan distantieert door te ontkennen dat de aanslag door een lid van de organisatie is gepleegd.

In dit geval is dat erg lastig omdat zelfmoordaanslagen het patent zijn van één bepaalde club. In hoeverre 'al-Qa`eda' bestaat, in Afgh. aanwezig is en samenwerkt met de Taliban is mij niet geheel duidelijk. Maar dat je het in die hoek moet zoeken lijkt me duidelijk.

Natuurlijk kan je altijd aan het complottheoretiseren, maar de kans dat de VS een 'noordelijke alliantiër' zo gek krijgt om zich op te blazen om de taliban in diskrediet te brengen lijkt me tamelijk vergezocht, to put it mildly.

Na 130 aanslagen in driekwart jaar is een 'provocatie-aanslag' een tamelijk zinloze bezigheid, denk je ook niet?

Coolassprov MC
10-11-07, 12:09
Geplaatst door knuppeltje
Dat heb je nu altijd met mensen zoals jij, alsmaar van alles roepen, en dan achteraf zeggen dat je mening er niet toe doet.
Houd dan je klep zou ik zeggen.

:haha:

Wat is je probleem?

Heeft je kapper het uitgemaakt?

mark61
10-11-07, 12:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Mijn mening doet er niet toe.

Das nou altijd zo fantastisch met jou. Knuppel in het hoenderhok gooien, zomaar als een dronken klant aan de stamtafel wat wilds ongefundeerds roepen en dan als je aan de tand wordt gevoeld opeens quasi-bescheiden beweren dat je mening er niet toe doet. Bedenk dat dan voordat je je onwetende, onwillende rel-scheur opentrekt.

Coolassprov MC
10-11-07, 12:13
Geplaatst door mark61
...complottheoretiseren, ..

Jij dus-->niet ikke.

Anders-->waar is de mijne?

mark61
10-11-07, 12:31
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij dus-->niet ikke.

Anders-->waar is de mijne?

Zeg ik net aan de andere kant. Jij bent te laf om je bloot te geven. Ik geef hierboven een aanzet voor een plausibel verhaal. Geef je antwoord? Nee, je zit achter je beeldscherm te schateren van hoe serieus die mark61 toch weer op iets ingaat terwijl jij alleen aan het dollen bent. Zogenaamd. Want telkens post je toch weer quasi-serieuze topics waar je dan verder niks serieus meer over wilt zeggen. Omdat je eigenlijk ook wel weet dat je onderbuik-stamtafel zit te prikken en niet serieus wilt nadenken over zaken.

Mijn complottheorie-opmerking was een algemene om ook die invalshoek te coveren.

knuppeltje
10-11-07, 12:31
Geplaatst door Coolassprov MC
:haha:

Wat is je probleem?

Heeft je kapper het uitgemaakt?

Neu, ik val meer op balletdansers trouwens. :fpimp:

panoma79
10-11-07, 12:53
Geplaatst door Coolassprov MC
:haha:

Wat is je probleem?

Heeft je kapper het uitgemaakt?

Die nichten van tegenwoordig zijn brutaal.Ze hebben teveel vrijheid. :maf2:

Coolassprov MC
10-11-07, 13:19
Geplaatst door mark61


Mijn complottheorie-opmerking was een algemene om ook die invalshoek te coveren.

Tip: Houd je complottheorie(beschuldigingen) voor je tot je overtuigend bewijs hebt.

Coolassprov MC
10-11-07, 13:20
Geplaatst door knuppeltje
Neu, ik val meer op balletdansers trouwens. :fpimp:

Arme jongen

Joesoef
10-11-07, 13:24
Geplaatst door Coolassprov MC

The Taliban, who have vowed to step up a campaign of suicide attacks as part of an insurgency launched after they were ousted from power six years ago, denied involvement in the attack.


Als de Taliban lef had gehad dan hadden hun afschuw over deze lafhartige daad uitgesproken, aangegeven de misdadigers van deze aanval op te sporen en verteld dat de familie van de getroffenen alle hulp en ondersteuning te geven die men nodig heeft.

panoma79
10-11-07, 13:27
Geplaatst door Joesoef
Als de Taliban lef had gehad dan hadden hun afschuw over deze lafhartige daad uitgesproken, aangegeven de misdadigers van deze aanval op te sporen en verteld dat de familie van de getroffenen alle hulp en ondersteuning te geven die men nodig heeft.

De enige lafaards zijn jouw Amerikaanse cowboy vriendjes die daar met een doel zijn in het midden oosten.
Ga daar maar eens over peinzen losbandige bandiet.

Coolassprov MC
10-11-07, 13:29
Geplaatst door panoma79
De enige lafaards zijn jouw Amerikaanse cowboy vriendjes die daar met een doel zijn in het midden oosten.
Ga daar maar eens over peinzen losbandige bandiet.

Als machtigste leger uit de geschiedenis een land en leger uit het Stenen Tijdperk aanvallen is heel dapper en mannelijk.

knuppeltje
10-11-07, 13:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Arme jongen

Bedankt voor je bezorgdheid, doet me echt goed. :hihi: