PDA

Bekijk Volledige Versie : LA 'verbiedt' het woord Nigger



Maurice
10-11-07, 17:02
LA 'verbiedt' het woord Nigger



Gepost door Rob (R@b) - Bron: HLN
Gepubliceerd: Saturday 10 November 2007 @ 11:07.

In Los Angeles heeft de gemeenteraad unaniem een resolutie aangenomen die het het uitspreken van het woord 'Nigger' verbiedt. De tweede grootste stad van de Verenigde Staten besloot daartoe na een reeks van incidenten met publieke personen die dergelijke racistische beledigingen hadden geuit.

De resolutie vermeldde zelf het omstreden woord niet, maar sprak van 'het woord dat begint met N'.

Overigens is de juridische waarde van de resolutie nul komma nul. De Amerikaanse grondwet voorziet in de vrijheid van meningsuiting waardoor het gebruik van het 'N-woord' in LA nooit onderwerp kan worden van een rechtszaak.

De resolutie is dan ook puur symbolisch. Wel roept de gemeenteraad de inwoners van Los Angeles op om 'het woord dat begint met N' niet meer te gebruiken.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/84037

III
10-11-07, 17:53
Geplaatst door Maurice
LA 'verbiedt' het woord Nigger



Gepost door Rob (R@b) - Bron: HLN
Gepubliceerd: Saturday 10 November 2007 @ 11:07.

In Los Angeles heeft de gemeenteraad unaniem een resolutie aangenomen die het het uitspreken van het woord 'Nigger' verbiedt. De tweede grootste stad van de Verenigde Staten besloot daartoe na een reeks van incidenten met publieke personen die dergelijke racistische beledigingen hadden geuit.

De resolutie vermeldde zelf het omstreden woord niet, maar sprak van 'het woord dat begint met N'.

Overigens is de juridische waarde van de resolutie nul komma nul. De Amerikaanse grondwet voorziet in de vrijheid van meningsuiting waardoor het gebruik van het 'N-woord' in LA nooit onderwerp kan worden van een rechtszaak.

De resolutie is dan ook puur symbolisch. Wel roept de gemeenteraad de inwoners van Los Angeles op om 'het woord dat begint met N' niet meer te gebruiken.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/84037

Volgens mij wordt dat woord daar alleen gebruikt door de negers zelf, bij wijze van groet en tonen van respect...

Tja, de gouverneur van Californië is dhr. Schwarzeneger.
Ik bedoel, heb je er wel eens een gezien die dat niet is dan?
:mrt:

Hassan_B
10-11-07, 21:32
Is dat mischien omdat het woordje zelf voorkomt in de achternaam van de betreffende gouverneur aldaar.

III
10-11-07, 21:52
Geplaatst door Hassan_B
Is dat mischien omdat het woordje zelf voorkomt in de achternaam van de betreffende gouverneur aldaar.

Was een grapje, daar waar ik vandaan kom...

Hij heet trouwens Schwarzenegger.
Ik denk origineel afkomstig uit Schwarzenegg.
Egg = Eck = hoek.

Hassan_B
10-11-07, 22:14
maar het is nogmaals een fantastisch gebaar na 6 eeuwen van onderdrukking en achterstelling.

III
10-11-07, 22:37
Geplaatst door Hassan_B
maar het is nogmaals een fantastisch gebaar na 6 eeuwen van onderdrukking en achterstelling.

Tja, kwam ze wel goed uit destijds...
Over slavernij: die bestaat nog steeds, wel in een lichtelijk andere vorm.

III
11-11-07, 17:35
Geplaatst door III
Volgens mij wordt dat woord daar alleen gebruikt door de negers zelf, bij wijze van groet en tonen van respect...


En als een manier om de aandacht te vestigen op heikele punten:

http://www.youtube.com/watch?v=s1RwfjdM2Ro