PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerwraak in Amsterdam...



Wizdom
12-11-07, 12:03
Man neergestoken bij ruzie uit jaloezie
Uitgegeven op maandag 12 november 2007 om 12:07:14

(Novum) - Bij een ruzie in Amsterdam is zondagnacht een man neergestoken. De ruzie kwam voort uit jaloezie van een van zijn belagers, vermoedt de politie. Een vriendin van hem had aandacht geschonken aan een groep andere mannen. De politie heeft twee verdachten opgepakt.

De steekpartij vond rond 02.30 uur plaats bij een snackbar in de Leidsestraat. De politie denkt dat de twee verdachten boos waren omdat hun vriendinnen erg geïnteresseerd waren in de vriendengroep van het slachtoffer. De 31-jarige man uit Alkmaar werd in zijn schouder gestoken toen hij een kroket at.

Hij waarschuwde zelf de politie en ging achter de verdachten aan. In de Lange Leidsedwarsstraat ontstond een opstootje waarbij de twee mannen door een portier en vrienden van het slachtoffer werden vastgehouden. De politie hield ze later aan. Het slachtoffer is ter plaatse aan zijn verwondingen behandeld.

*Nadia*
12-11-07, 12:06
En dat is eerwraak?

Wizdom
12-11-07, 12:10
Geplaatst door *Nadia*
En dat is eerwraak?

Het is een autochtone vorm van eerwraak... Niet uit eer maar dan uit afgunst...

naam
12-11-07, 12:22
Geplaatst door Wizdom
Het is een autochtone vorm van eerwraak... Niet uit eer maar dan uit afgunst...

Dan moet je er van maken afgunstwraak in Amsterdam.

Voor eerwraak had hij zijn eigen vriendin moeten neersteken. Was voor jou misschien beter geweest voor dit topic.

Qaiys
12-11-07, 12:29
Geplaatst door naam
Dan moet je er van maken afgunstwraak in Amsterdam.

Voor eerwraak had hij zijn eigen vriendin moeten neersteken. Was voor jou misschien beter geweest voor dit topic.

Fout, ook de tegenpartij valt ook onder de definitie van eerwraak.

Shemharosh
12-11-07, 12:31
Geplaatst door Wizdom
Man neergestoken bij ruzie uit jaloezie
Uitgegeven op maandag 12 november 2007 om 12:07:14

(Novum) - Bij een ruzie in Amsterdam is zondagnacht een man neergestoken. De ruzie kwam voort uit jaloezie van een van zijn belagers, vermoedt de politie. Een vriendin van hem had aandacht geschonken aan een groep andere mannen. De politie heeft twee verdachten opgepakt.

De steekpartij vond rond 02.30 uur plaats bij een snackbar in de Leidsestraat. De politie denkt dat de twee verdachten boos waren omdat hun vriendinnen erg geïnteresseerd waren in de vriendengroep van het slachtoffer. De 31-jarige man uit Alkmaar werd in zijn schouder gestoken toen hij een kroket at.

Hij waarschuwde zelf de politie en ging achter de verdachten aan. In de Lange Leidsedwarsstraat ontstond een opstootje waarbij de twee mannen door een portier en vrienden van het slachtoffer werden vastgehouden. De politie hield ze later aan. Het slachtoffer is ter plaatse aan zijn verwondingen behandeld.

messen trekkenen mensen neersteken is wel heel normaal geworden

mark61
12-11-07, 12:50
Geplaatst door Wizdom
Het is een autochtone vorm van eerwraak... Niet uit eer maar dan uit afgunst...

Nee dat is het niet en dat heb ik je al 5000 keer verteld. Je kan hier wel mee doorgaan maar het wordt elke keer alleen maar dommer.

naam
12-11-07, 12:58
Geplaatst door Qaiys
Fout, ook de tegenpartij valt ook onder de definitie van eerwraak.

Dan kun je alles wel als eerwraak benoemen. Dacht dat je juist de eigen partij er flink van langs moet geven bij eerwraak. :maf:

Wizdom
12-11-07, 13:29
Geplaatst door mark61
Nee dat is het niet en dat heb ik je al 5000 keer verteld. Je kan hier wel mee doorgaan maar het wordt elke keer alleen maar dommer.

Ik wist niet dat je een monopolie hebt op definitie van eerwraak....

Ik heb ook altijd al gezegd dat homodiscriminatie niet bestaat... Maar daar is ook een monopolie definitie op...

Je kunt iemand om zijn handelen niet discrimineren... Je wijst gedrag af... Je discrimineert het niet....

Freesaf2
12-11-07, 15:40
Geplaatst door Wizdom
Het is een autochtone vorm van eerwraak... Niet uit eer maar dan uit afgunst...

Aangezien er niets gezegt wordt over afkomst kun je niet zeker weten dat het puur 'autochtonen' betrof.

Al is er wel iets te zeggen voor het argument dat als het marokanen geweest waren dat er waarschijnlijk wel was bijvermeld, maar je weet het niet.

Tomas
12-11-07, 15:55
Naa, dit is geen eerwraak. Wel ongeveer net zo primitief. Het zou de eerwraakloochenaars dus wel een beetje moeten aanspreken lijkt me.

mark61
12-11-07, 16:24
Geplaatst door Wizdom
Ik wist niet dat je een monopolie hebt op definitie van eerwraak....

Hoe kom je daar nou weer op? Woorden hebben geen betekenissen, iedereen mag elke dag een nieuwe betekenis verzinnen?

Eerwraak is een nauw omschreven begrip en als jij niet weet wat het woord betekent is dat jouw probleem.


Ik heb ook altijd al gezegd dat homodiscriminatie niet bestaat... Maar daar is ook een monopolie definitie op...

Jij vertelt zoveel onzin dat dat er ook nog wel bij kan.


Je kunt iemand om zijn handelen niet discrimineren... Je wijst gedrag af... Je discrimineert het niet....

?

mark61
12-11-07, 16:25
Geplaatst door Qaiys
Fout, ook de tegenpartij valt ook onder de definitie van eerwraak.

Nee.

panoma79
12-11-07, 18:58
EER is het enige wat altijd jong blijft, het veroudert nooit.

Koala64
12-11-07, 19:08
Geplaatst door panoma79
EER is het enige wat altijd jong blijft, het veroudert nooit.

Is 'eer' eigenlijk niet het teveel belang hechten aan wat anderen van je vinden?

mark61
12-11-07, 19:40
Geplaatst door Koala64
Is 'eer' eigenlijk niet het teveel belang hechten aan wat anderen van je vinden?

Niet van dat wijze gedoe hier :student:

Wizdom
12-11-07, 21:19
Geplaatst door Koala64
Is 'eer' eigenlijk niet het teveel belang hechten aan wat anderen van je vinden?

Eer is een hoge norm stellen en niet aan laten tornen...

mulan
12-11-07, 21:36
Geplaatst door mark61
Nee.

Hoort het beschermen van de eer door de aantaster ervan een kopje kleiner te maken niet tot eerwraak? (ik heb het niet over dit geval)

Man_Ray
12-11-07, 22:10
Geplaatst door Wizdom
Eer is een hoge norm stellen en niet aan laten tornen...

Zolang die hoge norm enkel en alleen voor jezelf geldt heb ik geen probleem met deze definitie.

Als je ze aan een ander wil opleggen wordt het iets anders natuurlijk.

Qaiys
12-11-07, 22:23
Geplaatst door mark61
Nee.

Niet koppig en dom doen als je niet weet waar je over praat.