PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen van 17 doodgeslagen op markt in Nederlands Limburg



Marsipulami
13-11-07, 14:32
Jongen van 17 doodgeslagen op markt in Nederlands Limburg


Een 17-jarige jongen uit het Nederlands Limburgse Lottum is maandagavond omgekomen na in elkaar te zijn geslagen door een groep jongeren bij een markt in zijn woonplaats. Het slachtoffer werd ter plaatse nog gereanimeerd, maar overleed op weg naar een ziekenhuis, meldt de politie. De aanleiding voor de vechtpartij is onbekend.

De mishandeling vond plaats voor een cafetaria na afloop van de jaarlijkse paardenmarkt in het dorp. Duizenden mensen waren op de markt afgekomen. De politie heeft nog geen verdachten op het oog. Er werken twintig rechercheurs aan de zaak.

In het nabij gelegen Venlo is een crisiscentrum ingericht door hulpverleningsdiensten. Getuigen van de vechtpartij zijn daar opgevangen. Daarbij was ook de burgemeester aanwezig. (novum/dm)

Qaiys
13-11-07, 16:26
Niet interessant genoeg want de daders zijn geen Marokkanen of moslims. De autochtone verontwaardiging komt pas naar boven als er Marokkanen of moslims de daders zijn.

Marsipulami
13-11-07, 20:29
Geplaatst door Qaiys
Niet interessant genoeg want de daders zijn geen Marokkanen of moslims. De autochtone verontwaardiging komt pas naar boven als er Marokkanen of moslims de daders zijn.

Oke de gebruikelijke voorzet. Volgende al even gebruikelijke reactie is de vraag "Hoe weet jij dat de daders geen Marokkanen waren ?"

delirious
13-11-07, 20:29
Geplaatst door Qaiys
Niet interessant genoeg want de daders zijn geen Marokkanen of moslims. De autochtone verontwaardiging komt pas naar boven als er Marokkanen of moslims de daders zijn.

Correctemundo, Hypocrisie ten top.

panoma79
13-11-07, 20:31
Geplaatst door Qaiys
Niet interessant genoeg want de daders zijn geen Marokkanen of moslims. De autochtone verontwaardiging komt pas naar boven als er Marokkanen of moslims de daders zijn.

Je was me net voor......

barfly
13-11-07, 20:58
Dit was net bij Netwerk en daar was grote verslagenheid te zien. Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden.

En alle hypocrieten die hierboven durven beweren dat het alleen interessant is als het Marokkanen betreft kunnen weer onder hun steen kruipen.

mark61
13-11-07, 21:15
Best gelezen
1. Dode na mishandeling in Lottum

Dode na mishandeling in Lottum
Uitgegeven: 12 november 2007 20:15
Laatst gewijzigd: 13 november 2007 07:18

LOTTUM - Een 17-jarige jongen uit het Noord-Limburgse Lottum is maandagavond in zijn woonplaats overleden na een mishandeling. Dat maakte de politie bekend.

...

Feest

Direct na de dodelijke mishandeling werd het feest op de Markt afgeblazen. De cafés werden gesloten. Normaal is de jaarlijkse paardenmarkt voor Lottum aanleiding om 24 uur lang te feesten. "Dat was nu in een klap afgelopen, letterlijk", zei een geschokte getuige. De inwoners van het kleine dorp toonden zich maandagavond verslagen en spraken van zinloos geweld.

De politie heeft in de loop van de avond vijf mensen gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij de dodelijke mishandeling. Zij houdt de omgeving van de Markt in de gaten om te voorkomen dat de gemoederen opnieuw hoog oplopen.

...

Rechercheurs

De politie heeft twintig rechercheurs op de zaak gezet. Volgens de politie is de groep die betrokken was bij de vechtpartij, direct na het incident er vandoor gegaan. Dinsdag organiseren gemeente en hulpdiensten verdere opvang voor de familie, kennissen en andere betrokkenen. "Dat is nodig, want de emoties spelen hoog op", zei een woordvoerder van de politie.

nu.nl

di 13 nov 2007, 00:42 | 71 reacties
Dode na mishandeling in Lottum
AMSTERDAM - UPDATE 12:30 De doodgeslagen Sjoerd Rutten probeerde een aantal vernielzuchtige jongeren tot de orde te roepen. De groep keerde zich tegen de 17-jarige uit Lottum en sloeg hem met een bank dood. ....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2502430/Dode_na_mishandeling_in_Lottum.html

Wat een gelul toch maar weer. Gaan we nu meten hoeveel woorden er aan wat worden besteed, hoeveel reacties daarop komen, hoe 'geschokt' die reacties zijn bladibla?

mark61
13-11-07, 21:17
Nederland, kehard optreden. levenslang vonnis en niet 240 uur dienstverlening.

Gewoon het bekende Telegraafforumwerk... :o

Qaiys
13-11-07, 21:22
Geplaatst door Marsipulami
Oke de gebruikelijke voorzet. Volgende al even gebruikelijke reactie is de vraag "Hoe weet jij dat de daders geen Marokkanen waren ?"

Op tv heeft de dienstdoende woordvoerder van de politie duidelijk aangegeven dat de gearresteerden/daders allen autochtonen waren. Was eigenlijk wel verbaasd dat de woordvoerder nadrukkelijk erbij vermelde dat het autochtonen waren. Dit is de eerste keer dat ik dat meemaak.

knuppeltje
13-11-07, 21:41
Geplaatst door Qaiys
Op tv heeft de dienstdoende woordvoerder van de politie duidelijk aangegeven dat de gearresteerden/daders allen autochtonen waren. Was eigenlijk wel verbaasd dat de woordvoerder nadrukkelijk erbij vermelde dat het autochtonen waren. Dit is de eerste keer dat ik dat meemaak.

Toen viel je wel van je stoel van verbazing zeker.

panoma79
14-11-07, 00:44
Geplaatst door knuppeltje
Toen viel je wel van je stoel van verbazing zeker.

Morgen hoor je er niets meer over op televisie maar o wee als het Marokkanen zijn geweest dan is er een heel jaar lang nieuws over Marokkanen.

mulan
14-11-07, 09:44
Huh...? Dus iedereen durft hier met droge ogen te beweren dat als het een Marokkaan/Moslim betreft het dezelfde nieuwswaarde heeft en ophef veroorzaakt als in dit geval?!

Ok. Just asking.

mark61
14-11-07, 09:56
Geplaatst door mulan
Huh...? Dus iedereen durft hier met droge ogen te beweren dat als het een Marokkaan/Moslim betreft het dezelfde nieuwswaarde heeft en ophef veroorzaakt als in dit geval?!

Ok. Just asking.

Ik heb het nog nooit gemeten. Jij wel? Hoe doe je dat? Enlighten me.

Ik ken maar één geval van moord gepleegd door een Marokkaan, en dat was nogal een speciaal geval. Of bedoel je Marokkaan als slachtoffer van moord. Moet ik dit dan vergelijken met die 'schoolmoord'? Is dat vergelijkbaar? Was de heisa minder / meer?

Voor de rest zou ik niet weten waarmee je dit moet vergelijken. Met een schizofreen on the rampage in een politiebureau gevolgd door tuig dat auto's in de fik steekt?

You tell me.

Tomas
14-11-07, 10:21
't is inderdaad wel jammer dat er hier in dit soort gevallen maar weinig zwakke ego's reageren die zich sterk identificeren met de daders. Dan houdt het al gauw op.

mulan
14-11-07, 10:49
Geplaatst door mark61
Ik heb het nog nooit gemeten. Jij wel? Hoe doe je dat? Enlighten me.

Ik ken maar één geval van moord gepleegd door een Marokkaan, en dat was nogal een speciaal geval. Of bedoel je Marokkaan als slachtoffer van moord. Moet ik dit dan vergelijken met die 'schoolmoord'? Is dat vergelijkbaar? Was de heisa minder / meer?

Voor de rest zou ik niet weten waarmee je dit moet vergelijken. Met een schizofreen on the rampage in een politiebureau gevolgd door tuig dat auto's in de fik steekt?

You tell me.

Niets gemeten. Ik kijk tv that's it. En dan zie ik dat mensen het in programma's bespreken en er kamervragen gesteld worden. Integratie mislukt en al dat gebla. Er zijn 5 verdachten geloof ik...dan zou er dus gesproken zijn van hangjongeren die een samenscholingsverbod dienen te krijgen.

Maar in Venlo was er geloof ik een aantal jaren terug een soortgelijk geval (rene steegmans) en je kunt zelfs in het archief op maroc.nl checken hoeveel pagina's en topics er daaraan besteed werden.

Maar iedere moord krijgt dus evenveel aandacht ongeacht dader? Het ergste is dat ik dat helemaal niet eens opvallend vind. Ik vind het opvallender dat het schijnbaar niet zo is volgens jou? Dat van mij baseer ik puur op gevoel. I'll be the first to admit it. Maar waar baseer jij je op?

mulan
14-11-07, 10:55
Geplaatst door Tomas
't is inderdaad wel jammer dat er hier in dit soort gevallen maar weinig zwakke ego's reageren die zich sterk identificeren met de daders. Dan houdt het al gauw op.

It's all in your head.

Tomas
14-11-07, 11:02
Geplaatst door mulan
It's all in your head.

Nee, niet echt. Ik kan me zelfs nog een gedicht herinneren voor Mo B. Het zou mij hoogst verbazen als iemand dit voor deze vijf zou doen. Zie jij dat gebeuren?

Julien
14-11-07, 11:26
Geplaatst door Qaiys
Niet interessant genoeg want de daders zijn geen Marokkanen of moslims. De autochtone verontwaardiging komt pas naar boven als er Marokkanen of moslims de daders zijn.

It's all in your head

om de woorden van een andere prikker ff te gebruiken..

Ik geloof er niks van dat de media anders bericht over moordaanslagen gepleegd door autochtonen of Marokkanen. Je moet natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken; bijvoorbeeld Theo van Gogh of een politieagent met deze jongen.

mulan
14-11-07, 11:30
Geplaatst door Tomas
Nee, niet echt. Ik kan me zelfs nog een gedicht herinneren voor Mo B. Het zou mij hoogst verbazen als iemand dit voor deze vijf zou doen. Zie jij dat gebeuren?

Welke tijdelijke mafkees kwam toen online om dat te doen?

Maar dat zie ik niet gebeuren nee. Er is immers geen maatschappelijke discussie over de achtergrond van die gasten en hoe die een rol speelde in de daad. Misschien als er noorderlingen zijn die dit willen verbinden aan het zijn van een Limburger dat er mensen zijn die vervolgens maf genoeg zijn om in het teken van het verdedigen van het Limburgschap die jongens gaan begrijpen. Zeker als het slachtoffer een noorderling is.

Tomas
14-11-07, 11:34
Geplaatst door Julien
It's all in your head

om de woorden van een andere prikker ff te gebruiken..

Ik geloof er niks van dat de media anders bericht over moordaanslagen gepleegd door autochtonen of Marokkanen. Je moet natuurlijk ook geen appels met peren vergelijken; bijvoorbeeld Theo van Gogh of een politieagent met deze jongen.

Yep. Het is nu eenmaal lastig te vergelijken. Wat gewoon de feiten zijn is dat als de dader een Marokkaan of moslim is, een groot aantal gelijkgestemden hier graag provoceren. En ook opeens extreem liberaal blijken te zijn als het gaat om rechtspraak en strafmaat. Dat schreeuwt nu eenmaal om tegen reacties. Wat -op dit PB in iedergeval- lijkt op extreem veel meer aandacht.

Dit is een feit. Dat ontkennen is de vermoorde onschuld spelen. En daar hoort natuurlijk ook nog eens het slachtoffertje spelen bij. Alle drie: provoceren, de vermoorde onschuld en het slachtofferschap zie je vaak zelfs bij één en dezelfde persoon terug.

Dat fenomeen blijft voorlopig nog wel om extra aandacht schreeuwen, wat de aanleiding ook is geweest. Tot iedereen dat ook saai begint te worden. Wat het feitelijk al lang is.

Tomas
14-11-07, 11:35
Geplaatst door mulan
Welke tijdelijke mafkees kwam toen online om dat te doen?

Maar dat zie ik niet gebeuren nee. Er is immers geen maatschappelijke discussie over de achtergrond van die gasten en hoe die een rol speelde in de daad. Misschien als er noorderlingen zijn die dit willen verbinden aan het zijn van een Limburger dat er mensen zijn die vervolgens maf genoeg zijn om in het teken van het verdedigen van het Limburgschap die jongens gaan begrijpen. Zeker als het slachtoffer een noorderling is.

Alcohol is het issue op dit moment, maar dat zal je denk ik volledig ontgaan. Is niet interessant genoeg voor je.

mulan
14-11-07, 11:39
Geplaatst door Tomas
Yep. Het is nu eenmaal lastig te vergelijken. Wat gewoon de feiten zijn is dat als de dader een Marokkaan of moslim is, een groot aantal gelijkgestemden hier graag provoceren. En ook opeens extreem liberaal blijken te zijn als het gaat om rechtspraak en strafmaat. Dat schreeuwt nu eenmaal om tegen reacties. Wat -op dit PB in iedergeval- lijkt op extreem veel meer aandacht.

Dit is een feit. Dat ontkennen is de vermoorde onschuld spelen. En daar hoort natuurlijk ook nog eens het slachtoffertje spelen bij. Alle drie: provoceren, de vermoorde onschuld en het slachtofferschap zie je vaak zelfs bij één en dezelfde persoon terug.

Dat fenomeen blijft voorlopig nog wel om extra aandacht schreeuwen, wat de aanleiding ook is geweest. Tot iedereen dat ook saai begint te worden. Wat het feitelijk al lang is.

Check het archief van maroc.nl en de eindeloze discussies over de Marokkaan in het zinloos gewelddrama in Venlo een aantal jaren terug. Overigens ook met bijdrages van jou.

Wat is er sowieso mis met jullie. Sinds wanneer is de media in welk opzicht dan ook een objectief wezen? Wat dit onderwerp betreft opeens wel?

mulan
14-11-07, 11:39
Geplaatst door Tomas
Alcohol is het issue op dit moment, maar dat zal je denk ik volledig ontgaan. Is niet interessant genoeg voor je.

Nee jouw interessevlak is breed enzo. Ik hou me alleen bezig met Marokkanen.

Tomas
14-11-07, 11:48
Geplaatst door mulan
Check het archief van maroc.nl en de eindeloze discussies over de Marokkaan in het zinloos gewelddrama in Venlo een aantal jaren terug. Overigens ook met bijdrages van jou.

Wat is er sowieso mis met jullie. Sinds wanneer is de media in welk opzicht dan ook een objectief wezen? Wat dit onderwerp betreft opeens wel?

Ja, tsjek die discussies nou maar eens goed.

Niemand beweert hier dat de media objkectief is. Waar je dat nou weer vandaan haalt. Beats me. Jij beweert en je maatjes beweren dat dit geen nieuws is. Dat dit geen waarde heeft. Niemand boeit. En dat is gewoon gelul. Provocerend gelul. En als je graag provoceert moet je ook leren de klappen op te vangen. En niet het slachtoffer spelen.

Tomas
14-11-07, 11:49
Geplaatst door mulan
Nee jouw interessevlak is breed enzo. Ik hou me alleen bezig met Marokkanen.

Dit en de maatschappelijke gevolgen ervan intereseeren je duidelijk niet. Je volgt het niet en je ziet de off spinn niet.

Julien
14-11-07, 11:54
Geplaatst door mulan
Check het archief van maroc.nl en de eindeloze discussies over de Marokkaan in het zinloos gewelddrama in Venlo een aantal jaren terug. Overigens ook met bijdrages van jou.

Wat is er sowieso mis met jullie. Sinds wanneer is de media in welk opzicht dan ook een objectief wezen? Wat dit onderwerp betreft opeens wel?

Ik kan me dat drama niet meer herinneren, maar ik herinner me wel een aantal zinloos geweld drama's waarbij Nederlanders de daders waren (zoals Meindert Tsjoelkert .. schrijf ik het goed?) en dat was dagenlang voorpaginanieuws.

Er is dus echt wat mis met jou en de anderen die net zo denken als jij. Zoals Tomas zegt, de media is niet 100% objectief, maar ik geloof niet in het slachtofferdenken van jou en Qaiys.

mulan
14-11-07, 11:56
Geplaatst door Tomas
Ja, tsjek die discussies nou maar eens goed.

Niemand beweert hier dat de media objkectief is. Waar je dat nou weer vandaan haalt. Beats me. Jij beweert en je maatjes beweren dat dit geen nieuws is. Dat dit geen waarde heeft. Niemand boeit. En dat is gewoon gelul. Provocerend gelul. En als je graag provoceert moet je ook leren de klappen op te vangen. En niet het slachtoffer spelen.

Media objectief is ja ...Marokkanen hebben meer nieuwswaarde dat durf ik te stellen. Wat dus betekent dat als jullie stellen dat het het tegenovergestelde is de media niet kijkt naar de achtergrond van de dader en daarbij dus objectief is over de hoeveelheid aandacht. Ik zeg dat zowel politiek als media het interessanter vinden als het Marokkanen of moslims betreft.

En als jij dat gelul vind. Fijn. Ik vind het gelul dat jij zegt dat ik schijnbaar gezegd heb en die maatjes van mij ook (wie zijn dat?) dat dit geen nieuwswaarde heeft. Wat gelul is want dat heeft niemand heeft dat gezegd. Op de Limburgse tv is het nieuws iig. Maar misschien wordt het vanavond besproken bij nova,netwerk,eenvandaag. Ik wacht het af.

mark61
14-11-07, 11:56
Geplaatst door mulan
Niets gemeten. Ik kijk tv that's it. En dan zie ik dat mensen het in programma's bespreken en er kamervragen gesteld worden. Integratie mislukt en al dat gebla. Er zijn 5 verdachten geloof ik...dan zou er dus gesproken zijn van hangjongeren die een samenscholingsverbod dienen te krijgen.

We wachten vrolijk af.


Maar in Venlo was er geloof ik een aantal jaren terug een soortgelijk geval (rene steegmans) en je kunt zelfs in het archief op maroc.nl checken hoeveel pagina's en topics er daaraan besteed werden.

Da was toch een Anti met Marro? Kan ook zijn dat het een bizarre gebeurtenis was.


Maar iedere moord krijgt dus evenveel aandacht ongeacht dader?

Nope, wie beweert dat? Ik vroeg allereerst alleen nog maar om meetinstrumenten.


Het ergste is dat ik dat helemaal niet eens opvallend vind. Ik vind het opvallender dat het schijnbaar niet zo is volgens jou? Dat van mij baseer ik puur op gevoel. I'll be the first to admit it. Maar waar baseer jij je op?

Ik heb, nog een keer, niet beweerd dat er geen verschil is. Ik ging in tegen de stelligheid van Schaap. Als je alleen maar op 'gevoel' afgaat weet je dus nog niks. Dus wie verzint er meetinstrumenten?

mulan
14-11-07, 11:58
Geplaatst door Julien
Ik kan me dat drama niet meer herinneren, maar ik herinner me wel een aantal zinloos geweld drama's waarbij Nederlanders de daders waren (zoals Meindert Tsjoelkert .. schrijf ik het goed?) en dat was dagenlang voorpaginanieuws.

Er is dus echt wat mis met jou en de anderen die net zo denken als jij. Zoals Tomas zegt, de media is niet 100% objectief, maar ik geloof niet in het slachtofferdenken van jou en Qaiys.

Wie heeft het over slachtoffer denken? Ik geloof helemaal niet in slachtoffers als het om mediaspelletjes gaat. Ik geloof dat mensen aandacht geven aan hetgeen wat gemakkelijk is. En die groep kan per periode verschillen. Heeft niets met het Marokkaans zijn te maken.

mark61
14-11-07, 12:01
Geplaatst door mulan
Welke tijdelijke mafkees kwam toen online om dat te doen?

Maar dat zie ik niet gebeuren nee. Er is immers geen maatschappelijke discussie over de achtergrond van die gasten en hoe die een rol speelde in de daad.

Er was destijds enorme heisa over een paar gevallen als dit en er is zelfs een speciale stichting voor opgericht: www.zinloosgeweld.nl, al ligt de site nu even plat.


Misschien als er noorderlingen zijn die dit willen verbinden aan het zijn van een Limburger dat er mensen zijn die vervolgens maf genoeg zijn om in het teken van het verdedigen van het Limburgschap die jongens gaan begrijpen. Zeker als het slachtoffer een noorderling is.

Tsja. Het probleem bij pakweg voetbaltuig en bovengenoemde zinlooosgewelders is dat er geen opvallend gemeenschappelijk kenmerk is. Bij immikinderen heb je dan, hey, een opvallend gemeenschappelijk kenmerk. Maar over hoeveel moorden door/op Marokkanen hebben we het nou?

mulan
14-11-07, 12:01
Geplaatst door mark61
We wachten vrolijk af.
Da was toch een Anti met Marro? Kan ook zijn dat het een bizarre gebeurtenis was.

Nope, wie beweert dat? Ik vroeg allereerst alleen nog maar om meetinstrumenten.

Ik heb, nog een keer, niet beweerd dat er geen verschil is. Ik ging in tegen de stelligheid van Schaap. Als je alleen maar op 'gevoel' afgaat weet je dus nog niks. Dus wie verzint er meetinstrumenten?

Als Marokkaan mag ik niets zeggen over dit onderwerp omdat ik dan het slachtoffertje speel. Ik heb ook niets onderzocht over Congo maar ik kan wel op mijn gevoel zeggen dat de situatie minder aandacht krijgt dan de Palestijnen. Daar heb ik ook geen meetinstrumenten voor.

ps...was geen bizarre gebeurtenis..en de andere dader was een Nederlander. De Marokkaan kreeg zoals verwacht de glorieuze aandacht. Ik kan me al die gekke Marokkanen hier nog herinneren die om de boel te sussen een stille toch organiseerde. Ow en Netwerk kwam gezellig bij de ouders van de Marokkaanse dader op bezoek. Wat daarna nog een groter drama werd omdat die moeder iets zei over dat het Gods wil was ofzo.

mulan
14-11-07, 12:03
Geplaatst door Tomas
Dit en de maatschappelijke gevolgen ervan intereseeren je duidelijk niet. Je volgt het niet en je ziet de off spinn niet.

Je zit al in mijn hoofd. Now get out.

Julien
14-11-07, 12:08
Geplaatst door mulan
Wie heeft het over slachtoffer denken? Ik geloof helemaal niet in slachtoffers als het om mediaspelletjes gaat. Ik geloof dat mensen aandacht geven aan hetgeen wat gemakkelijk is. En die groep kan per periode verschillen. Heeft niets met het Marokkaans zijn te maken.

Kijk het klopt dat de media niet objectief is. Zo zou er anders gereageerd zijn als de dader van Pim Fortuyn geen hollander maar een Marokkaan was geweest, en Nova had waarschijnlijk anders bericht bij rellen tijdens de wedstrijd van jong Kroatië..

Maar je moet de media ook begrijpen, als er constant berichten zijn over rellende Marokkaanse jongeren, wordt dit op gegeven moment wél nieuws, het wordt zeg maar een hype. Dat zie je ook met verschillende andere hypes (die niks met Marokkanen of moslims te maken hebben), zoals alcoholmisbruik, dierenziektes, stenen op treinen gooien, gezinsdrama's etc.

Wat betreft dit geval van zinloos geweld, ben ik het niet met je eens dat er een hype gaande is waarbij Marokkanen anders in het nieuws komen dan Nederlanders. Bij de bekendste en meest berichtte gevallen van zinloos geweld waren autochtonen betrokken, en geen Marokkanen.

mark61
14-11-07, 12:10
Geplaatst door mulan
Check het archief van maroc.nl en de eindeloze discussies over de Marokkaan in het zinloos gewelddrama in Venlo een aantal jaren terug. Overigens ook met bijdrages van jou.

Wat is er sowieso mis met jullie. Sinds wanneer is de media in welk opzicht dan ook een objectief wezen? Wat dit onderwerp betreft opeens wel?

Gaat het nou over duh media of over maroc.nl? Nogal een verschil.

mulan
14-11-07, 12:12
Geplaatst door mark61
Gaat het nou over duh media of over maroc.nl? Nogal een verschil.

De artikelen en de topics op maroc.nl kwamen uit de media. Of het ging over de uitzending van een actualiteitenrubriek of een artikel uit de krant of reacties op condoleance sites die racistisch waren.

mulan
14-11-07, 12:15
Geplaatst door Julien
Kijk het klopt dat de media niet objectief is. Zo zou er anders gereageerd zijn als de dader van Pim Fortuyn geen hollander maar een Marokkaan was geweest, en Nova had waarschijnlijk anders bericht bij rellen tijdens de wedstrijd van jong Kroatië..

Maar je moet de media ook begrijpen, als er constant berichten zijn over rellende Marokkaanse jongeren, wordt dit op gegeven moment wél nieuws, het wordt zeg maar een hype. Dat zie je ook met verschillende andere hypes (die niks met Marokkanen of moslims te maken hebben), zoals alcoholmisbruik, dierenziektes, stenen op treinen gooien, gezinsdrama's etc.

Wat betreft dit geval van zinloos geweld, ben ik het niet met je eens dat er een hype gaande is waarbij Marokkanen anders in het nieuws komen dan Nederlanders. Bij de bekendste en meest berichtte gevallen van zinloos geweld waren autochtonen betrokken, en geen Marokkanen.

Bij zinloos geweld is het geen zinloos geweld maar is het zinloos geweld door een Marokkaan en komt die Marokkaan dus in de hype die je daarvoor beschreef. Niet in de hype over zinloos geweld.

Het resultaat is dan dat die hype over Marokkanen gevaarlijker is omdat die werkelijk alles omvat.

Criminele Marokkanen,homofobe Marokkanen, terroristische Marokkanen, vrouwenonderdrukkende Marokkanen, uitkeringtrekkende Marokkanen....al deze komen in een mooie grote pot van KUTMAROKKAAN.

Qaiys
14-11-07, 12:21
Geplaatst door mulan
Bij zinloos geweld is het geen zinloos geweld maar is het zinloos geweld door een Marokkaan en komt die Marokkaan dus in de hype die je daarvoor beschreef. Niet in de hype over zinloos geweld.

Je ziet het goed meid, laat je niet van de wijs brengen door deze schaamteloze ontkenners.

Over dat geval in venlo, meteen werden de ouders erbij gehaald dat ze niet goed geintegreerd waren dat ze de taal niet spraken. Meteen werd het gebruikt om de inburgeringswetten in te voeren, sluiten van de grenzen voor Marokkanen die in het land van herkomst trouwen etc.... De politici en media buitelden over elkaar heen om hun zegje te doen. Als het autochtonen betreft dan betreuren ze hooguit de gebeurtenissen en klaar is kees. Het ligt in elk geval niet aan de autochtone cultuur en afkomst van de autochtone dader.

Als het een Marokkaan betreft krijg je meteen een hele pakket maatregelen en wetten erbij die gericht zijn op alle Marokkanen

mark61
14-11-07, 12:26
Geplaatst door mulan
Media objectief is ja ...Marokkanen hebben meer nieuwswaarde dat durf ik te stellen.

Alleen als het relevant lijkt. Wat vaak van tevoren niet in te schatten is. Ik kan me ook wel low key berichten herinneren waar aan voornaam plus 1e letter achternaam te zien is dat het iig een Arabier was. Maar dat was verder niet interessant wegens de misdaad ofzo, I don't know.


Wat dus betekent dat als jullie stellen dat het het tegenovergestelde is de media niet kijkt naar de achtergrond van de dader

Dat zegt vooralsnog niemand hier.


en daarbij dus objectief is over de hoeveelheid aandacht.

Dat zegt ook niemand.


Ik zeg dat zowel politiek als media het interessanter vinden als het Marokkanen of moslims betreft.

Poletiek, ook zo'n lam containerbegrip. Je bedoelt de rechtervleugel van de VVD, RV en GW. Dat is het wel zo'n beetje.


Maar misschien wordt het vanavond besproken bij nova,netwerk,eenvandaag. Ik wacht het af.

Het is gisteren al besproken in Netwerk, kon je hierboven lezen.

Julien
14-11-07, 12:28
Geplaatst door mulan
Bij zinloos geweld is het geen zinloos geweld maar is het zinloos geweld door een Marokkaan en komt die Marokkaan dus in de hype die je daarvoor beschreef. Niet in de hype over zinloos geweld.

Het resultaat is dan dat die hype over Marokkanen gevaarlijker is omdat die werkelijk alles omvat.

Criminele Marokkanen,homofobe Marokkanen, terroristische Marokkanen, vrouwenonderdrukkende Marokkanen, uitkeringtrekkende Marokkanen....al deze komen in een mooie grote pot van KUTMAROKKAAN.

Over welke gevallen heb je het dan? Ik kan me echt geen soortgelijk geval herinneren waarbij een Marokkaan betrokken was. Toen die junk werd mishandeld door AH-medewerkers was er ook een Marokkaan betrokken, dat werd ook geen Marokkanenhype.. en na Meindert Tsjoelkert en andere slachtoffers werden er ook optochten georganiseerd met allemaal blanke hollanders. Ik snap dus niet wat je wil zeggen en hoe je het denkt te kunnen bewijzen?

Julien
14-11-07, 12:30
Geplaatst door Qaiys
Je ziet het goed meid, laat je niet van de wijs brengen door deze schaamteloze ontkenners.

Over dat geval in venlo, meteen werden de ouders erbij gehaald dat ze niet goed geintegreerd waren dat ze de taal niet spraken. Meteen werd het gebruikt om de inburgeringswetten in te voeren, sluiten van de grenzen voor Marokkanen die in het land van herkomst trouwen etc.... De politici en media buitelden over elkaar heen om hun zegje te doen. Als het autochtonen betreft dan betreuren ze hooguit de gebeurtenissen en klaar is kees. Het ligt in elk geval niet aan de autochtone cultuur en afkomst van de autochtone dader.

Als het een Marokkaan betreft krijg je meteen een hele pakket maatregelen en wetten erbij die gericht zijn op alle Marokkanen

Hebben jullie een link naar "Venlo" want ik ben nu wel benieuwd naar die vergelijking en kan er niks over terugvinden.

mulan
14-11-07, 12:31
Geplaatst door mark61
Alleen als het relevant lijkt. Wat vaak van tevoren niet in te schatten is. Ik kan me ook wel low key berichten herinneren waar aan voornaam plus 1e letter achternaam te zien is dat het iig een Arabier was. Maar dat was verder niet interessant wegens de misdaad ofzo, I don't know.
Dat zegt vooralsnog niemand hier.Dat zegt ook niemand.Poletiek, ook zo'n lam containerbegrip. Je bedoelt de rechtervleugel van de VVD, RV en GW. Dat is het wel zo'n beetje.Het is gisteren al besproken in Netwerk, kon je hierboven lezen.

Oh plz. Als rechts in Nederland iets zegt moet links erop reageren. Zo werkt dat en voor je het weet bemoeit iedereen zich met een incident. Ja het is besproken in netwerk. Zijn de achtergronden van de vermoedelijke daders besproken. Is er een rechtse politicus aan het woord geweest die dit terroristische tuig levenslang wil opsluiten?

mulan
14-11-07, 12:32
Geplaatst door Julien
Over welke gevallen heb je het dan? Ik kan me echt geen soortgelijk geval herinneren waarbij een Marokkaan betrokken was. Toen die junk werd mishandeld door AH-medewerkers was er ook een Marokkaan betrokken, dat werd ook geen Marokkanenhype.. en na Meindert Tsjoelkert en andere slachtoffers werden er ook optochten georganiseerd met allemaal blanke hollanders. Ik snap dus niet wat je wil zeggen en hoe je het denkt te kunnen bewijzen?

Ik heb het niet over gevallen dat zeg ik net toch. Ik zeg dat Marokkanen onderwerpen niet binnen tijdelijke hypes vallen maar binnen de grote kutmarokkaan hype.

mark61
14-11-07, 12:35
Geplaatst door mulan
ps...was geen bizarre gebeurtenis..en de andere dader was een Nederlander.

In mijn herinnering was het een Anti en een Hollander, come to think of it. Bizar in de zin van op klaarlichte dag, geen drank, ambiance supermarkt. Als je dat al niet meer bizar vindt ben je volledig afgestompt.


Ow en Netwerk kwam gezellig bij de ouders van de Marokkaanse dader op bezoek. Wat daarna nog een groter drama werd omdat die moeder iets zei over dat het Gods wil was ofzo.

Tsja en wie zijn schuld was dat dan? Het was zeker naïef dat ze zich liet interviewen, weet ik niet.

Maar in any case dat automatische geroep van 'ze moeten altijd ons hebben' is een beetje vermoeiend. Jouw valse beschuldigingen aan mijn adres ook.

mark61
14-11-07, 12:36
Geplaatst door mulan
Oh plz. Als rechts in Nederland iets zegt moet links erop reageren. Zo werkt dat en voor je het weet bemoeit iedereen zich met een incident. Ja het is besproken in netwerk. Zijn de achtergronden van de vermoedelijke daders besproken. Is er een rechtse politicus aan het woord geweest die dit terroristische tuig levenslang wil opsluiten?

Nee, dat is hun issue dus niet. Dat zeg ik net, die hebben een Marrekane / islamding. Dat weten we toch allemaal wel?

Links reageert zeer zuinig op rechts.

Lees het Telegraafforum. NOrmaal is dat altijd bron van Grote Verontwaardiging, nu wil opeens niemand die schuimbekkende reacties over HOLLANDERS lezen.


Pfff.

mulan
14-11-07, 12:38
Geplaatst door Julien
Hebben jullie een link naar "Venlo" want ik ben nu wel benieuwd naar die vergelijking en kan er niks over terugvinden.

Ik kijk in mijn eigen archief van mijn berichten. Via zoeken kom ik nooit ergens op uit. Maar via google kom je ook ver. Als je Rene Steegmans intypt krijg je een en al Marokkanengedoe.

Ook de media spelen een rol bij de toenemende afkeer van moslims, verwijst de psycholoog naar de gewelddadige dood van René Steegmans uit Venlo. ,,Het feit dat hier een Marokkaan bij betrokken was, krijgt van de media extra aandacht. Ook dit beïnvloedt de beeldvorming van minderheden.''

Julien
14-11-07, 12:39
Geplaatst door mulan
Ik heb het niet over gevallen dat zeg ik net toch. Ik zeg dat Marokkanen onderwerpen niet binnen tijdelijke hypes vallen maar binnen de grote kutmarokkaan hype.

Sorry hoor, maar je komt nu toch echt over als iemand die zich in een slachtofferrol wil plaatsen. De zogenaamde kutmarokkaan hype (zoals jij het noemt) is precies hetzelfde als de kutantilianen hype, hooligan hype, pedo hype, alcoholmisbruik hype, kippepest hype en tbs-ontsnapten hype.. allemaal kut dus en wat is er mis mee om dit te benoemen?

Ik heb aangetoond dat in het geval van zinloos geweld ( jongen doodt een andere jongen om niets en rent weg ) Marokkanen niet meer aandacht krijgen dan autochtonen. Ik ben nog steeds benieuwd naar een vergelijkbare situatie waarin een Marokkaan meer aandacht krijgt dan Meindert Tsjoelkert.

mulan
14-11-07, 12:43
Geplaatst door mark61
In mijn herinnering was het een Anti en een Hollander, come to think of it. Bizar in de zin van op klaarlichte dag, geen drank, ambiance supermarkt. Als je dat al niet meer bizar vindt ben je volledig afgestompt.



Tsja en wie zijn schuld was dat dan? Het was zeker naïef dat ze zich liet interviewen, weet ik niet.

Maar in any case dat automatische geroep
van 'ze moeten altijd ons hebben' is een beetje vermoeiend. Jouw valse beschuldigingen aan mijn adres ook.

Welke valse beschuldigingen? Ik speel het slachtoffer. Heb maatjes hier. En interesseer me alleen voor Marokkanen onderwerpen. Ik zeg net dat het mij niet om Marokkanen gaat dus ze moeten ons altijd hebben telt in deze niet. Ik constateer alleen iets.

mulan
14-11-07, 12:44
Geplaatst door Julien
Sorry hoor, maar je komt nu toch echt over als iemand die zich in een slachtofferrol wil plaatsen. De zogenaamde kutmarokkaan hype (zoals jij het noemt) is precies hetzelfde als de kutantilianen hype, hooligan hype, pedo hype, alcoholmisbruik hype, kippepest hype en tbs-ontsnapten hype.. allemaal kut dus en wat is er mis mee om dit te benoemen?

Ik heb aangetoond dat in het geval van zinloos geweld ( jongen doodt een andere jongen om niets en rent weg ) Marokkanen niet meer aandacht krijgen dan autochtonen. Ik ben nog steeds benieuwd naar een vergelijkbare situatie waarin een Marokkaan meer aandacht krijgt dan Meindert Tsjoelkert.

Luister dat Rene Steegmans gedoe was een hype omdat de dader een Marokkaan was. Ik ken de daders niet van Meindert Tsoelkert en de hype ging in die over het slachtoffer NIET OVER DE DADER. En dat is nu net het verschil.

Julien
14-11-07, 12:47
Ik heb EINDELIJK het bericht over 'Venlo' gevonden. Ik kan het me nog vaag herinneren. Het was inderdaad groot nieuws, en eerlijk gezegd moet ik Mulan wel een beetje gelijk geven dat er toen onevenwichtig veel aandacht werd gegeven aan de Marokkaanse afkomst van de dader. Er was trouwens ook een autochtone Nederlander bij betrokken. Hier de wikipedia:

René Steegmans (1 januari 1980 – Nijmegen, 24 oktober 2002) was een Nederlandse jongeman die slachtoffer werd van zinloos geweld.

Op 22 oktober 2002 sprak Steegmans in Venlo twee 18-jarige jongens aan die met hun scooter rakelings langs een oude vrouw scheurden, op de parkeerplaats van supermarkt Jan Linders. Volgens getuigen vroeg hij om enig respect voor ouderen. De jongens, Khalid Lakhlifi en Sylvio Richters, richtten vervolgens hun woede op René en sloegen en schopten hem meerdere malen. Omstanders die het zagen gebeuren, grepen niet in. René Steegmans werd met zwaar hersenletsel opgenomen in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen, waar hij twee dagen later overleed.

Op de avond van een stille tocht ter nagedachtenis van deze gebeurtenis zorgden opmerkingen van de ouders van de hoofddader dat hun zoon slechts een "instrument was dat de wil van Allah uitvoerde" voor grote beroering, ook in de Marokkaanse gemeenschap. Na druk van de plaatselijke imam boden de ouders later excuses voor deze opmerking aan.

Khalid Lakhlifi werd als hoofddader gezien en werd veroordeeld tot acht jaar cel en TBS met bevel tot dwangverpleging. Sylvio Richters zou niet zelf hebben meegevochten en Khalid alleen maar hebben aangemoedigd. Hij kreeg twaalf maanden jeugddetentie waarvan zes voorwaardelijk.

De moord op René Steegmans wakkerde de discussies over integratie en het bestraffen van zinloos geweld aan.

mark61
14-11-07, 12:56
Geplaatst door mulan
Welke valse beschuldigingen? Ik speel het slachtoffer. Heb maatjes hier. En interesseer me alleen voor Marokkanen onderwerpen. Ik zeg net dat het mij niet om Marokkanen gaat dus ze moeten ons altijd hebben telt in deze niet. Ik constateer alleen iets.

Nou snap ik er niks meer van. Het gaat niet om Marokkanen maar het gaat om Marokkanen. Eh, lamaar, mij te ingewikkeld allemaal.

Tomas en ik zijn een soort Borgs ofzo, assimilated? Het dondert niet wie wat zegt of tegen wie jij aan het praten bent? Vermoeiend, echt waar.

mulan
14-11-07, 13:04
Geplaatst door mark61
Nou snap ik er niks meer van. Het gaat niet om Marokkanen maar het gaat om Marokkanen. Eh, lamaar, mij te ingewikkeld allemaal.

Tomas en ik zijn een soort Borgs ofzo, assimilated? Het dondert niet wie wat zegt of tegen wie jij aan het praten bent? Vermoeiend, echt waar.

Er werd gesuggereerd dat het mij alleen opvalt omdat het Marokkanen betreft. Ik zeg net dat het mij ook opvalt dat Congo minder aandacht krijgt dan de Palestijnen. Dat het nu geoorloofd is Marco van Basten te bekritiseren. Dat Jan Smit nu meer aandacht krijgt dan Rene Froger.

Al die dingen kan ik niet bewijzen. Dat denk ik gewoon gezien de dingen die ik zie. Als ik dat zeg over Marokkanen komt dat omdat ik een slachtoffer positie aan het opeisen ben. Ik denk helemaal niet in die termen. Mijn gevoel zegt dat als Marokkanen iets doen het meer aandacht trickered en er meer discussie is en er ook zaken die buiten het delict zelf staan bij gesleept worden. En dat dit bij autochtonen minder is. Thats it.

David
14-11-07, 13:05
Geplaatst door mulan
Er werd gesuggereerd dat het mij alleen opvalt omdat het Marokkanen betreft. Ik zeg net dat het mij ook opvalt dat Congo minder aandacht krijgt dan de Palestijnen. Dat het nu geoorloofd is Marco van Basten te bekritiseren. Dat Jan Smit nu meer aandacht krijgt dan Rene Froger.

Al die dingen kan ik niet bewijzen. Dat denk ik gewoon gezien de dingen die ik zie. Als ik dat zeg over Marokkanen komt dat omdat ik een slachtoffer positie aan het opeisen ben. Ik denk helemaal niet in die termen. Mijn gevoel zegt dat als Marokkanen iets doen het meer aandacht trickered en er meer discussie is en er ook zaken die buiten het delict zelf staan bij gesleept worden. En dat dit bij autochtonen minder is. Thats it.

Jij lult ook maar een eind weg, hè? :haha:

mulan
14-11-07, 13:08
Geplaatst door mark61
Nou snap ik er niks meer van. Het gaat niet om Marokkanen maar het gaat om Marokkanen. Eh, lamaar, mij te ingewikkeld allemaal.

Tomas en ik zijn een soort Borgs ofzo, assimilated? Het dondert niet wie wat zegt of tegen wie jij aan het praten bent? Vermoeiend, echt waar.

Dat was een reactie op jouw valse beschuldigingen gedoe. Niet op dat jij dat gezegd zou hebben.

Overigens vond jij het nodig om mij een soort van ongevoeligheid aan te rekenen alleen maar omdat ik zei dat het niet bizar is. Met niet bizar bedoelde ik te zeggen dat het niet meer bizar was dan welk ander zinloos geweld delict dan ook. Overigens was het in de avonduren voor een supermarkt.

mulan
14-11-07, 13:10
Geplaatst door David
Jij lult ook maar een eind weg, hè? :haha:

Nee hoor. Ik zeg toch net wat ik bedoelde. Als jij daar iets tegenin te brengen hebt mag je het best zeggen hoor.

Als Marokkaan mag ik niet zeggen dat ik het gevoel heb dat Marokkanen meer negatieve aandacht krijgen dan autochtonen. Als ik dat zeg dan ben ik een slachtofferrol aant opeisen. Ik ben dan dus niet meer Mulan maar de Marokkaan die zaken niet kan scheiden.

Qaiys
14-11-07, 13:13
Geplaatst door mulan
Nee hoor. Ik zeg toch net wat ik bedoelde. Als jij daar iets tegenin te brengen hebt mag je het best zeggen hoor.

Als Marokkaan mag ik niet zeggen dat ik het gevoel heb dat Marokkanen meer negatieve aandacht krijgen dan autochtonen. Als ik dat zeg dan ben ik een slachtofferrol aant opeisen. Ik ben dan dus niet meer Mulan maar de Marokkaan die zaken niet kan scheiden.

Niet al te serieus nemen die poot. Op vakkenvullen zit hij en enkele anderen ook over jou te roddelen en allerlei bijnamen voor je aan het bedenken. Je behoort dus ook tot de categorie van allochtonen van maroc.nl die belachelijk gemaakt dienen te worden.

mulan
14-11-07, 13:17
Geplaatst door Qaiys
Niet al te serieus nemen die poot. Op vakkenvullen zit hij en enkele anderen ook over jou te roddelen en allerlei bijnamen voor je aan het bedenken. Je behoort dus ook tot de categorie van allochtonen van maroc.nl die belachelijk gemaakt dienen te worden.

Ben ik zo belangrijk :hihi:

Wist niet eens dat er een off maroc site was waarin gelijksgezinden bijelkaar kwamen om te roddelen. Verklaart wel weer waarom ik niet op de hoogte was :hihi: