PDA

Bekijk Volledige Versie : Leugen Darfur vanuit een verrassend hoek, onkracht.



Al Sawt
13-11-07, 16:24
Nu we duidelijk kunnen stellen dat een humanitaire catastrofè in Darfur, al met al mee valt. Moeten we een discussie voeren over de achtergrond reden waarom Darfur op politieke agenda zit van tal van Westerse landen.

knuppeltje
13-11-07, 16:48
Geplaatst door Al Sawt
Nu we duidelijk kunnen stellen dat een humanitaire catastrofè in Darfur, al met al mee valt. Moeten we een discussie voeren over de achtergrond reden waarom Darfur op politieke agenda zit van tal van Westerse landen.

Volgens artsen zonder grenzen vertolkt oud directeur Brauman niet het officiele standpunt van artsen zonder grenzen, en is de situatie in Darfur voor de burgers sinds 203 niet veranderd, althans dat is te lezen op hun eigen website.

Slinger
13-11-07, 17:11
Er vallen nu nog maar honderd doden per maand. Waar praten we eigenlijk over? Het mag geen naam hebben! Dat zou je kunnen stellen als je cynisch bent. Maar ik trek daaruit de conclusie dat het moorden nog steeds door gaat. 100 doden per maand! Elke maand een massamoord, dus. Dat betekent ook dat er nog steeds massamoordenaars rondlopen, die ongestraft hun gang kunnen gaan. Noem het maar niks!

barfly
13-11-07, 17:16
Dus er vallen tegenwoordig minder doden dam die 10.000 per maand een jaar of vier geleden? Dan is het dus geen leugen en is er niets ontkracht maar is de situatie dus iets minder rampzalig. En dat komt dan mede door 13.000 hulpverleners die daar rond lopen.

Maar Al Sawt wees gerust er is niks meer aan de hand hoor.

Al Sawt
13-11-07, 17:22
Geplaatst door knuppeltje
Volgens artsen zonder grenzen vertolkt oud directeur Brauman niet het officiele standpunt van artsen zonder grenzen, en is de situatie in Darfur voor de burgers sinds 203 niet veranderd, althans dat is te lezen op hun eigen website. Uiteraard. Zo`n standpunt was ik ook toegedaan, als ik lid was van AzG en meedeed aan week van Darfur.

Anders zat mijn geloofwaardigheid op het spel.

Spoetnik
13-11-07, 17:25
Geplaatst door barfly
Maar Al Sawt wees gerust er is niks meer aan de hand hoor.

Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het wel mee valt - niet zo ergs als in de westerse pers wordt voorgesteld.

Slinger
13-11-07, 17:25
Geplaatst door Al Sawt
Uiteraard. Zo`n standpunt was ik ook toegedaan, als ik lid was van AzG en meedeed aan week van Darfur.

Anders zat mijn geloofwaardigheid op het spel.

Je kunt gerust gaan slapen hoor, er is niets aan de hand in Darfoer.

Al Sawt
13-11-07, 17:26
Geplaatst door Slinger
Er vallen nu nog maar honderd doden per maand. Waar praten we eigenlijk over? Het mag geen naam hebben! Dat zou je kunnen stellen als je cynisch bent. Maar ik trek daaruit de conclusie dat het moorden nog steeds door gaat. 100 doden per maand! Elke maand een massamoord, dus. Dat betekent ook dat er nog steeds massamoordenaars rondlopen, die ongestraft hun gang kunnen gaan. Noem het maar niks! Nergens heb ik gezegd dat het meevalt.

Ik zeg wel dat aandacht voor Darfur en daarmee gepaarde verontwaardiging, op pure leugens berust.

Miljoenen Congolezen in doodsbedreiging, zouden blij zijn met maar een fractie van alle aandacht voor Darfur.

Al Sawt
13-11-07, 17:28
Geplaatst door Spoetnik
Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het wel mee valt - niet zo ergs als in de westerse pers wordt voorgesteld. Het valt mee met de humanitaire catastrofe.

Al Sawt
13-11-07, 17:29
Geplaatst door Slinger
Je kunt gerust gaan slapen hoor, er is niets aan de hand in Darfoer. Wees gerust. Darfur of andere conflict, heeft nooit mijn nachtrust verstoord.

Slinger
13-11-07, 17:30
Geplaatst door Al Sawt
...pure leugens...


:fpetaf:

Al Sawt
13-11-07, 17:44
Geplaatst door Slinger
:fpetaf: Reageer vooral smalend. Een teken dat je inhoudelijk niks kan inbrengen tegen mijn argumenten.

Slinger
13-11-07, 17:54
Geplaatst door Al Sawt
Reageer vooral smalend. Een teken dat je inhoudelijk niks kan inbrengen tegen mijn argumenten.

Jij bent het die argumenten negeert. Als er op gewezen wordt dat uit bovenstaand artikel blijkt dat er wel degelijk iets aan de hand was en ook nog steeds aan de hand is, dan reageer jij daarop met de 'kwalificatie "pure leugens". Dat is geen argument, dat is je ogen willen sluiten voor de werkelijkheid. En waarom? Om je eigen islamitische straatje schoon te spoelen! Daar valt inderdaad niets meer op te zeggen.

Joesoef
13-11-07, 17:54
Wat zijn pure leugens?

Slinger
13-11-07, 18:03
Al Sawt, lees ook de twee volgende artikelen eens, die vorige week in Vrij Nederland verschenen en beoordeel dan nog eens of je kunt zeggen dat het pure leugens zijn. De artikelen zijn wel een beetje lang maar Nederlandstalig. Neem er gerust de tijd voor.

Internationale Onmacht (http://www.vn.nl/Verhalen/Dossiers/DossierDarfur/ArtikelDarfur/DarfurInternationaleOnmacht.htm)

Webreportage Darfur (http://webshop.vn.nl/vn/show/id=51470)

mark61
13-11-07, 18:04
Geplaatst door Joesoef
Wat zijn pure leugens?

Kweenie, maar het zijn er 200.000. Minus de mensen die toch wel waren gestorven in die tijd.

Behalve het aantal doden en de westerse reacties, dat wil zeggen onderscheiden naar die van regeringen en media, verschilt Congo ook van Soedan omdat in dat laatste land sprake is van staatsterrorisme. Ws. zou Kabila dat ook wel willen maar dat kan hij niet eens.

Slinger
13-11-07, 18:05
Geplaatst door mark61
Kweenie, maar het zijn er 200.000. Minus de mensen die toch wel waren gestorven in die tijd.

Behalve het aantal doden en de westerse reacties, dat wil zeggen onderscheiden naar die van regeringen en media, verschilt Congo ook van Soedan omdat in dat laatste land sprake is van staatsterrorisme. Ws. zou Kabila dat ook wel willen maar dat kan hij niet eens.

Plus 2.000.000 vluchtelingen.

Joesoef
13-11-07, 18:12
Geplaatst door mark61
Kweenie, maar het zijn er 200.000. Minus de mensen die toch wel waren gestorven in die tijd.

Behalve het aantal doden en de westerse reacties, dat wil zeggen onderscheiden naar die van regeringen en media, verschilt Congo ook van Soedan omdat in dat laatste land sprake is van staatsterrorisme. Ws. zou Kabila dat ook wel willen maar dat kan hij niet eens.

Zo iets als wir habben das nicht gewust?

mark61
13-11-07, 18:20
Geplaatst door Joesoef
Zo iets als wir habben das nicht gewust?

Wir wissen es und trotzdem.

Er is een VN-macht in Congo die ietsjes meer doet dan die in Soedan. De situatie in Oost-Congo is dermate onoverzichtelijk dat je met 5 miljoen soldaten nog niet de boel ff zou kunnen rechttrekken.

In Soedan is de situatie slightly overzichtelijker; trek al-Bashir aan zijn taas en het gezeik is voor de helft afgelopen. Dan zijn er nog 23 'verzetsbewegingen' om even wat mee af te spreken.

Maar aangezien 'overbevolking' het allergrootste taboe aller tijden is zal er niet veel veranderen, either way.

knuppeltje
13-11-07, 18:20
Geplaatst door Al Sawt
Uiteraard. Zo`n standpunt was ik ook toegedaan, als ik lid was van AzG en meedeed aan week van Darfur.

Anders zat mijn geloofwaardigheid op het spel.

Maar ik ben dus geen lid van artsen zonder grenzen, en ik heb alleen maar aangegeven wat er op hun website staat.
Aan de week voor Darfur heb ik ook niet meegedaan.
Jouw reaktie geeft dus alleen maar jouw blinde vooringenomenheid weer.

knuppeltje
13-11-07, 18:23
Geplaatst door Al Sawt
Nergens heb ik gezegd dat het meevalt.

Ik zeg wel dat aandacht voor Darfur en daarmee gepaarde verontwaardiging, op pure leugens berust.

Miljoenen Congolezen in doodsbedreiging, zouden blij zijn met maar een fractie van alle aandacht voor Darfur.

Dat laatste zou volkomen terecht zijn, het tweede zullen we maar met het nodige zout nemen.

mark61
13-11-07, 18:31
Geplaatst door Al Sawt
Miljoenen Congolezen in doodsbedreiging, zouden blij zijn met maar een fractie van alle aandacht voor Darfur.

Dat is grote onzin. Je hebt gelijk waar het de media-aandacht in Nederland betreft; verder niet.

In Congo is een VN-macht die echt schiet, dit itt. Soedan. Talloze organisaties helpen er de locals. Op o.a. de BBC is er regelmatig aandacht voor wat er in Oost-Congo gebeurt.

Al Sawt
14-11-07, 16:44
Geplaatst door knuppeltje
Maar ik ben dus geen lid van artsen zonder grenzen, en ik heb alleen maar aangegeven wat er op hun website staat.
Aan de week voor Darfur heb ik ook niet meegedaan. Je moet eens goed lezen. Ik heb duidelijk gerefereerd aan AzG in algemeenheid. Mijn reactie was uitvloeisel van jouw reactie.

Jouw reaktie geeft dus alleen maar jouw blinde vooringenomenheid weer.Voortaan hoef je mij geen verwijten te maken als ik mij in een discussie keihard op stel.

Al Sawt
14-11-07, 17:01
Geplaatst door mark61
Dat is grote onzin. Je hebt gelijk waar het de media-aandacht in Nederland betreft; verder niet.
Verder heb ik op alle punten gelijk. Want ik was dergelijke standpunt altijd toegedaan. Nu kunnen we lezen dat zelfs een AzG chef, vindt dat er indianen verhalen rondom Darfur bestaan.


In Congo is een VN-macht die echt schiet, dit itt. Soedan. En heeft dat VN-macht iets uitgehaald?


Talloze organisaties helpen er de locals. Op o.a. de BBC is er regelmatig aandacht voor wat er in Oost-Congo gebeurt. Maar geen week van Congo, geen Amerikaanse resoluties in VN, geen Amerikaanse druk op Congo en zeker geen verhitte Europese staatshoofden, internationale beroemdheden of wat dan ook, die zich bekommeren voor Congo.

Al Sawt
14-11-07, 17:02
Geplaatst door mark61
Kweenie, maar het zijn er 200.000. Minus de mensen die toch wel waren gestorven in die tijd.

Behalve het aantal doden en de westerse reacties, dat wil zeggen onderscheiden naar die van regeringen en media, verschilt Congo ook van Soedan omdat in dat laatste land sprake is van staatsterrorisme. Ws. zou Kabila dat ook wel willen maar dat kan hij niet eens.

knuppeltje
14-11-07, 17:44
Geplaatst door Al Sawt
Verder heb ik op alle punten gelijk. Want ik was dergelijke standpunt altijd toegedaan. Nu kunnen we lezen dat zelfs een AzG chef, vindt dat er indianen verhalen rondom Darfur bestaan.
En heeft dat VN-macht iets uitgehaald?

Maar geen week van Congo, geen Amerikaanse resoluties in VN, geen Amerikaanse druk op Congo en zeker geen verhitte Europese staatshoofden, internationale beroemdheden of wat dan ook, die zich bekommeren voor Congo.

Die chef is daar geen chef meer, en daar zeggen dan ook nog dat die vent helemaal niet hun standpunt vertegenwoordigt etc etc.

mark61
14-11-07, 20:42
Geplaatst door Al Sawt
Verder heb ik op alle punten gelijk. Want ik was dergelijke standpunt altijd toegedaan. Nu kunnen we lezen dat zelfs een AzG chef, vindt dat er indianen verhalen rondom Darfur bestaan.

Hij zegt alleen dat het nu niet meer zo erg is als het was.


En heeft dat VN-macht iets uitgehaald?

Ik denk een beetje. Maar waar het om gaat is dat er blijkbaar wel actie is ondernomen. Al is het dan zonder veel geschreeuw.


Maar geen week van Congo, geen Amerikaanse resoluties in VN, geen Amerikaanse druk op Congo en zeker geen verhitte Europese staatshoofden, internationale beroemdheden of wat dan ook, die zich bekommeren voor Congo.

Nee. Dat geschreeuw betekent dus: weinig wol. Compensatie voor niets doen.

David
14-11-07, 20:45
Dafur is een Zionistisch complot om de aandacht van het Verderfelijke Westen af te leiden van de Nobele Paslestijnse Strijders.

Wizdom
14-11-07, 21:41
Geplaatst door David
Dafur is een Zionistisch complot om de aandacht van het Verderfelijke Westen af te leiden van de Nobele Paslestijnse Strijders.

Waarom is men niet verontrust over de Palestijnen die systematisch worden uitgemoord.... Of de Irakezen... Of de Afghanen.... Of de Tjetsjenen.... Of de Filipijnen...

Oh nee.... Dat zijn toch alleen maar terroristen.... Laat ze maar massaal afslachten....

Stelletje hypocrieten...

mark61
14-11-07, 21:48
Geplaatst door Wizdom
Waarom is men niet verontrust over de Palestijnen die systematisch worden uitgemoord....

Als dat de bedoeling was duurt het wel errug lang. Overdrijven is één ding, hyperhysterisch doen een ander.


Of de Irakezen...

Dat hadden we al besproken.


Of de Afghanen....

Breek me de bek niet open.


Of de Tjetsjenen....

Ga jij ruzie zoeken met Russen? Nee toch. Bovendien, die Tsjetsjenen zijn zelf niet zulke sympathieke strijders.

Gek is dat eigenlijk, voor Vietnamezen was er wel sympathie, voor Oosttimorezen, voor diverse Zuidamerikanen ook, hier en daar voor Afrikanen. Hoe zou dat eigenlijk komen? Open vraag, ik weet het ook niet precies.


Of de Filipijnen...

Die Abu Sayf is ook niet zo'n sympathiek type.


Oh nee.... Dat zijn toch alleen maar terroristen.... Laat ze maar massaal afslachten....

Iedereen is geschokt waar het de burgerbevolking betreft. De 'strijders' komen vaak wat minder sympathiek over. Rara hoe ken dat.

Olive Yao
15-11-07, 00:09
Geplaatst door Spoetnik
Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het wel mee valt - niet zo ergs als in de westerse pers wordt voorgesteld.

Geplaatst door Al Sawt
Nergens heb ik gezegd dat het meevalt.

Geplaatst door Al Sawt


Geplaatst door Spoetnik
Dat zegt hij toch niet? Hij zegt dat het wel mee valt - niet zo ergs als in de westerse pers wordt voorgesteld.
Het valt mee met de humanitaire catastrofe.


Geplaatst door Al Sawt
Ik zeg wel dat aandacht voor Darfur en daarmee gepaarde verontwaardiging, op pure leugens berust.

Miljoenen Congolezen in doodsbedreiging, zouden blij zijn met maar een fractie van alle aandacht voor Darfur.

:ninja: Kongo (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=3279305#post3279305)

Olive Yao
15-11-07, 00:15
http://www.globalpolicy.org/empire/terrorwar/analysis/2005/0429sudan.htm

Al Sawt
17-11-07, 22:14
Geplaatst door David
Dafur is een Zionistisch complot om de aandacht van het Verderfelijke Westen af te leiden van de Nobele Paslestijnse Strijders. Ik heb begrip voor jouw beweegredenen, om op Maroc.nl te posten.

Ik heb ook begrip voor jouw bekrompen en vaak argumentloze reacties. Die waarschijnlijk het doel hebben om bepaalde retoriek aan de kaak te stellen.

Maar verwar mij niet met andere prikkers. Op mijn reacties en vooral inhoud ervan, valt niets maar dan ook niets af te dingen!

Je mag gerust smalend blijven reageren. Maar probeer wel inspanning te verrichten, om er inhoud aan te geven. Al was het maar om schijn van jouw legitimiteit op NVDD hoog te houden.