PDA

Bekijk Volledige Versie : Alcohol op tv: jongeren meteen aan de fles



Maurice
13-11-07, 21:47
Alcohol op tv: jongeren meteen aan de fles



Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2007 @ 11:56.

Zien drinken, doet drinken. Jongens die naar alcoholreclames kijken of naar een film waarin veel alcohol voorkomt, gaan direct meer alcohol gebruiken. Bij veel alcohol op de buis drinken ze anderhalf glas per uur extra.

Dit blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen, dat is verricht in samenwerking met STAP, Stichting Alcoholpreventie. Al langer is bekend dat blootstelling aan alcoholreclame op lange termijn leidt tot een hogere alcoholconsumptie.

Als de jongens naar een film en reclameblok met drank keken, consumeerden ze in een uur drie glazen drank. Bij een 'alcoholneutrale' film en commercials zonder drank bleef dat beperkt tot anderhalf glas. Waarschijnlijk door onbewust imitatiegedrag, zeggen de onderzoekers.

Tachtig jonge proefpersonen (gemiddelde leeftijd 21,5 jaar) namen deel aan het onderzoek in een 'barlab' op de Radboud Universiteit in Nijmegen. Dat lab ziet er uit als een gewoon café.

In tweetallen keken veertig koppels willekeurig naar films en reclameblokken met en zonder alcohol. De film waarin veel alcohol voorkwam was 'American Pie 2'. De neutrale film met weinig alcohol was '40 Days and 40 Nights'. De jongens die meededen, werden achteraf geďnformeerd over het precieze doel van het onderzoek.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/84166

III
13-11-07, 23:23
Niet alleen jongeren grijpen vermeerd naar de fles bij het aanzicht van zuippartijen en drinkgelagen...

panoma79
14-11-07, 01:03
Geplaatst door Maurice
Alcohol op tv: jongeren meteen aan de fles



Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2007 @ 11:56.

Zien drinken, doet drinken. Jongens die naar alcoholreclames kijken of naar een film waarin veel alcohol voorkomt, gaan direct meer alcohol gebruiken. Bij veel alcohol op de buis drinken ze anderhalf glas per uur extra.

Dit blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen, dat is verricht in samenwerking met STAP, Stichting Alcoholpreventie. Al langer is bekend dat blootstelling aan alcoholreclame op lange termijn leidt tot een hogere alcoholconsumptie.

Als de jongens naar een film en reclameblok met drank keken, consumeerden ze in een uur drie glazen drank. Bij een 'alcoholneutrale' film en commercials zonder drank bleef dat beperkt tot anderhalf glas. Waarschijnlijk door onbewust imitatiegedrag, zeggen de onderzoekers.

Tachtig jonge proefpersonen (gemiddelde leeftijd 21,5 jaar) namen deel aan het onderzoek in een 'barlab' op de Radboud Universiteit in Nijmegen. Dat lab ziet er uit als een gewoon café.

In tweetallen keken veertig koppels willekeurig naar films en reclameblokken met en zonder alcohol. De film waarin veel alcohol voorkwam was 'American Pie 2'. De neutrale film met weinig alcohol was '40 Days and 40 Nights'. De jongens die meededen, werden achteraf geďnformeerd over het precieze doel van het onderzoek.



http://frontpage.fok.nl/nieuws/84166

Er is geen pret in dit land het is dus ook niet gek om naar de fles te grijpen. Studeren, werken en dan gauw naar huis.

III
14-11-07, 01:06
Geplaatst door panoma79
Er is geen pret in dit land het is dus ook niet gek om naar de fles te grijpen. Studeren, werken en dan gauw naar huis.

Ow, da's nog heel christelijk uitgedrukt van u.
Ik dacht dat ge over het drankprobleem van een bepaalde forumgebruiker ging beginnen...

:hihi:

panoma79
14-11-07, 01:09
Geplaatst door III
Ow, da's nog heel christelijk uitgedrukt van u.
Ik dacht dat ge over het drankprobleem van een bepaalde forumgebruiker ging beginnen...

:hihi:

Denk je dat ie nog steeds aan de jenever zit dan? Ik dacht dat het over was. :maf2:

III
14-11-07, 02:21
Geplaatst door panoma79
Denk je dat ie nog steeds aan de jenever zit dan? Ik dacht dat het over was. :maf2:

Goedkope wijn toch? :melig:

panoma79
14-11-07, 02:27
Geplaatst door III
Goedkope wijn toch? :melig:

Kun jij hem misschien een goedkoop maar toch goede kwaliteit wijnfles adviseren? Jenever is toch niet te drinken man. :kotsen:

III
14-11-07, 02:33
Geplaatst door panoma79
Kun jij hem misschien een goedkoop maar toch goede kwaliteit wijnfles adviseren? Jenever is toch niet te drinken man. :kotsen:

Zal ik hem dan maar eens uitnodigen voor een wijnproeverij?
Goedkope wijn zuigt op de lange duur!

panoma79
14-11-07, 02:47
Geplaatst door III
Zal ik hem dan maar eens uitnodigen voor een wijnproeverij?
Goedkope wijn zuigt op de lange duur!

Beter nodig je de schaap uit voor om in therapie te gaan.
Het kan op den duur uit de hand lopen als hij de waarheid van leugens niet kan onderscheiden met die cynische schapenkop van em.

III
14-11-07, 02:52
Geplaatst door panoma79
Beter nodig je de schaap uit voor om in therapie te gaan.
Het kan op den duur uit de hand lopen als hij de waarheid van leugens niet kan onderscheiden met die cynische schapenkop van em.

Je geeft hem wel erg veel krediet nu...

Hey, hier heb ik wat voor je:


http://img217.imageshack.us/img217/7967/stopviolenceagainstspanok3.gif

panoma79
14-11-07, 02:54
Geplaatst door III
Je geeft hem wel erg veel krediet nu...

Hey, hier heb ik wat voor je:


http://img217.imageshack.us/img217/7967/stopviolenceagainstspanok3.gif

Cool, heb je dat zelf gemaakt?

III
14-11-07, 03:08
Geplaatst door panoma79
Cool, heb je dat zelf gemaakt?

Nou, zelf gemanipuleerd.
Gestolen van RinC...

Sssssssssssssssssssst, niks zeggen hoor!

panoma79
14-11-07, 03:12
Geplaatst door III
Nou, zelf gemanipuleerd.
Gestolen van RinC...

Sssssssssssssssssssst, niks zeggen hoor!

Ik zie dat je je betrouwbare hond hebt veruild voor die stomme zionistische kat die de hele dag niets anders doet dan hiphop muziek luisteren.

III
14-11-07, 03:17
Geplaatst door panoma79
Ik zie dat je je betrouwbare hond hebt veruild voor die stomme zionistische kat die de hele dag niets anders doet dan hiphop muziek luisteren.

Mijn poessie?
Dat is geen zionist, kijk maar naar die betrouwbare oogjes!
Hij luistert trouwens naar techno!

panoma79
14-11-07, 03:22
Geplaatst door III
Mijn poessie?
Dat is geen zionist, kijk maar naar die betrouwbare oogjes!
Hij luistert trouwens naar techno!

Dan is ie toch verslaafd aan speed pillen want zonder drugs ook geen techno, dat weet je toch.

Hij gaat wel helemaal los zelfs wanneer je ligt te maffen gaat ie nog door.
Ik noem hem/haar COOL CAT !

III
14-11-07, 14:11
Geplaatst door panoma79
Dan is ie toch verslaafd aan speed pillen want zonder drugs ook geen techno, dat weet je toch.

Hij gaat wel helemaal los zelfs wanneer je ligt te maffen gaat ie nog door.
Ik noem hem/haar COOL CAT !

Ik ben ook zo'n nachtkat, maar geen stimulerende zooi voor mij, hoor!
En ik noemde Cool Cat vroeger altijd Cazzo di culo...