PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoenende homo's 'aanstootgevend'



Qaiys
13-11-07, 21:19
di 13 nov 2007, 16:53

Zoenende homo's 'aanstootgevend'

DEN HAAG - Homoseksuele mannen en vrouwen die in het openbaar blijk geven van hun seksuele voorkeur kunnen nog altijd op veel afkeuring rekenen. Dat is een van de conclusies uit het rapport over de acceptatie van homoseksuelen dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) dinsdag in Den Haag heeft gepresenteerd.

Bijna de helft van de ondervraagden geeft aan dat zij er moeite mee heeft als twee mannen in het openbaar zoenen. Ruim 30 procent vindt zoenende vrouwen aanstootgevend. Ter vergelijking: slechts 16 procent van de ondervraagden keurt het af als een heteropaar in het openbaar zoent.

Onder sterk godsdienstige Nederlanders, jongeren, laagopgeleiden, Turken en Marokkanen bestaat relatief veel weerstand tegen homoseksualiteit. Van de strenggelovigen oordeelt 48 procent negatief over homo's. Onder Turken is dat 32 procent, gevolgd door Marokkanen met 26 procent.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2511769/Zoenende_homo_s__aanstootgevend_.html?p=20,1

Joesoef
13-11-07, 21:30
:blauwkus:

knuppeltje
13-11-07, 21:33
Geplaatst door Qaiys
di 13 nov 2007, 16:53 | 22 reacties

Zoenende homo's 'aanstootgevend'

DEN HAAG - Homoseksuele mannen en vrouwen die in het openbaar blijk geven van hun seksuele voorkeur kunnen nog altijd op veel afkeuring rekenen. Dat is een van de conclusies uit het rapport over de acceptatie van homoseksuelen dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) dinsdag in Den Haag heeft gepresenteerd.

Bijna de helft van de ondervraagden geeft aan dat zij er moeite mee heeft als twee mannen in het openbaar zoenen. Ruim 30 procent vindt zoenende vrouwen aanstootgevend. Ter vergelijking: slechts 16 procent van de ondervraagden keurt het af als een heteropaar in het openbaar zoent.

Onder sterk godsdienstige Nederlanders, jongeren, laagopgeleiden, Turken en Marokkanen bestaat relatief veel weerstand tegen homoseksualiteit. Van de strenggelovigen oordeelt 48 procent negatief over homo's. Onder Turken is dat 32 procent, gevolgd door Marokkanen met 26 procent.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2511769/Zoenende_homo_s__aanstootgevend_.html?p=20,1

Go- doen die smerige klefferikken dat, hoe durven ze?
Maar goed de beste krant van Nederland ons dat even onder de aandacht brengt.

mark61
13-11-07, 21:44
Er ontbrak idd nog een homotopic op pag 1.

Mark
13-11-07, 22:43
Ik vind alle mensen die in het openbaar zitten te zoenen aanstootgevend

sommige mensen vind ik sowieso al aanstootgevend zonder dat ze iets doen.

Slinger
13-11-07, 23:05
Geplaatst door Qaiys
di 13 nov 2007, 16:53

Zoenende homo's 'aanstootgevend'

DEN HAAG - Homoseksuele mannen en vrouwen die in het openbaar blijk geven van hun seksuele voorkeur kunnen nog altijd op veel afkeuring rekenen. Dat is een van de conclusies uit het rapport over de acceptatie van homoseksuelen dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) dinsdag in Den Haag heeft gepresenteerd.

Bijna de helft van de ondervraagden geeft aan dat zij er moeite mee heeft als twee mannen in het openbaar zoenen. Ruim 30 procent vindt zoenende vrouwen aanstootgevend. Ter vergelijking: slechts 16 procent van de ondervraagden keurt het af als een heteropaar in het openbaar zoent.

Onder sterk godsdienstige Nederlanders, jongeren, laagopgeleiden, Turken en Marokkanen bestaat relatief veel weerstand tegen homoseksualiteit. Van de strenggelovigen oordeelt 48 procent negatief over homo's. Onder Turken is dat 32 procent, gevolgd door Marokkanen met 26 procent.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2511769/Zoenende_homo_s__aanstootgevend_.html?p=20,1

Dat is natuurlijk wat anders dan potenrammen, zoals in de wijken van Amsterdam een sport schijnt te zijn...

Nelis70
14-11-07, 06:55
Geplaatst door Qaiys
di 13 nov 2007, 16:53

Zoenende homo's 'aanstootgevend'

DEN HAAG - Homoseksuele mannen en vrouwen die in het openbaar blijk geven van hun seksuele voorkeur kunnen nog altijd op veel afkeuring rekenen. Dat is een van de conclusies uit het rapport over de acceptatie van homoseksuelen dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) dinsdag in Den Haag heeft gepresenteerd.

Bijna de helft van de ondervraagden geeft aan dat zij er moeite mee heeft als twee mannen in het openbaar zoenen. Ruim 30 procent vindt zoenende vrouwen aanstootgevend. Ter vergelijking: slechts 16 procent van de ondervraagden keurt het af als een heteropaar in het openbaar zoent.

Onder sterk godsdienstige Nederlanders, jongeren, laagopgeleiden, Turken en Marokkanen bestaat relatief veel weerstand tegen homoseksualiteit. Van de strenggelovigen oordeelt 48 procent negatief over homo's. Onder Turken is dat 32 procent, gevolgd door Marokkanen met 26 procent.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2511769/Zoenende_homo_s__aanstootgevend_.html?p=20,1


Vond laatste stukje wel opmerkelijk: Marokkanen blijkbaar toleranter dan strenggelovigen op dit punt.

naam
14-11-07, 08:03
Geplaatst door Nelis70
Vond laatste stukje wel opmerkelijk: Marokkanen blijkbaar toleranter dan strenggelovigen op dit punt.

Qiays hoort gelukkig bij de minderheid.

mulan
14-11-07, 08:28
Geplaatst door Slinger
Dat is natuurlijk wat anders dan potenrammen, zoals in de wijken van Amsterdam een sport schijnt te zijn...

Jij vind het aanstootgevend?

Slinger
14-11-07, 08:34
Geplaatst door mulan
Jij vind het aanstootgevend?

Ik vind het niet plezierig om naar te kijken.

David
14-11-07, 08:38
Meer dan de helft heeft er dus geen moeite mee. Het meeste moeite hebben laag opgeleiden en gelovigen - big surprise. Maar goed, de emancipatie is dus nog lang niet voltooid.

mulan
14-11-07, 08:45
Geplaatst door David
Het meeste moeite hebben laag opgeleiden en gelovigen - big surprise.

Slinger tot welke van deze twee behoor jij?

Slinger
14-11-07, 09:05
Geplaatst door mulan
Slinger tot welke van deze twee behoor jij?

Het is allebei relatief. Vergeleken met jou ben ik ongelovig, denk ik. Sommige mensen zijn hoger opgeleid dan ik.

Slinger
14-11-07, 09:10
Geplaatst door David
Meer dan de helft heeft er dus geen moeite mee. Het meeste moeite hebben laag opgeleiden en gelovigen - big surprise. Maar goed, de emancipatie is dus nog lang niet voltooid.

Dat heeft natuurlijk niets met emancipatie te maken. Bij emancipatie gaat het om gelijke rechten, die zijn hier niet in het geding.

Rabi'ah.
14-11-07, 09:40
Geplaatst door David
Meer dan de helft heeft er dus geen moeite mee. Het meeste moeite hebben laag opgeleiden en gelovigen - big surprise. Maar goed, de emancipatie is dus nog lang niet voltooid.

Nou sorry hoor, ik zie er niet in wat er mis mee is als mensen er niet van houden om te zien hoe anderen elkaar aflebberen op straat.

Ik ben daar ook niet blij mee, maar het gaat mij niet om homo's. Ook bij hetero's vind ik het niet nodig.

mulan
14-11-07, 09:42
Geplaatst door Slinger
Het is allebei relatief. Vergeleken met jou ben ik ongelovig, denk ik. Sommige mensen zijn hoger opgeleid dan ik.

Is that so? Kun je gelovigheid sowieso afmeten dan? Je bent gelovig of je bent het niet toch?

Rabi'ah.
14-11-07, 09:46
Geplaatst door Mark
Ik vind alle mensen die in het openbaar zitten te zoenen aanstootgevend

Eens.


Geplaatst door Mark

sommige mensen vind ik sowieso al aanstootgevend zonder dat ze iets doen.

:hihi:

:zegniets:

sjaen
14-11-07, 09:48
eigenlijk te idioot voor woorden,, men heeft moeite met het aanschouwen van affectie tussen twee mensen, maar niet met het kijken naar films, computerspellen waar je het bloed om de oren vliegt etc. etc.

Eni
14-11-07, 10:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou sorry hoor, ik zie er niet in wat er mis mee is als mensen er niet van houden om te zien hoe anderen elkaar aflebberen op straat.

Ik ben daar ook niet blij mee, maar het gaat mij niet om homo's. Ook bij hetero's vind ik het niet nodig.

En bij twee zoenende zwarte pieten zal je wel helemaal een hartverzakking krijgen..

Shemharosh
14-11-07, 10:44
Geplaatst door sjaen
eigenlijk te idioot voor woorden,, men heeft moeite met het aanschouwen van affectie tussen twee mensen, maar niet met het kijken naar films, computerspellen waar je het bloed om de oren vliegt etc. etc.

waarom elkaar niet gaan pompen op straat en naakt lopen.....mannen die elkaar tongen is gewoon vies en ik mag er wat van zeggen...vrouwen mogen wel...is leuk en geil om te zien...mag ik ook zeggen

knuppeltje
14-11-07, 10:47
Hèhè- wat een zakkenwassers hier eigelijk.
Brengt Qayis eens een keer een uiterst serieus maatschappelijk probleem onder de aandacht hier- krijgen we al die bagger over ons uitgestort.
Daar zal die echt nie blij mee zijn denk- dat heel zijn topic zo wordt verpest. :confused:

naam
14-11-07, 11:29
Geplaatst door sjaen
eigenlijk te idioot voor woorden,, men heeft moeite met het aanschouwen van affectie tussen twee mensen, maar niet met het kijken naar films, computerspellen waar je het bloed om de oren vliegt etc. etc.

In de wereld draait het om sex en dood. Beide trekken aan en stoten af, allebei zijn het emotioneel geladen begrippen.
Ik ben het met je eens. Eigenlijk is het gek om affectie tussen mensen te veroordelen. Tot zo ver zijn we nu gekomen.

Aït Ayt
14-11-07, 12:18
Geplaatst door sjaen
eigenlijk te idioot voor woorden,, men heeft moeite met het aanschouwen van affectie tussen twee mensen, maar niet met het kijken naar films, computerspellen waar je het bloed om de oren vliegt etc. etc.

het is allebei walgelijk.

rami_elharrak
14-11-07, 13:46
Geplaatst door David
Meer dan de helft heeft er dus geen moeite mee. Het meeste moeite hebben laag opgeleiden en gelovigen - big surprise. Maar goed, de emancipatie is dus nog lang niet voltooid.


Laag opgeleiden?
Nooit gehoord van een diploma om homo s te mogen!! (zoenende homos).

Slinger
14-11-07, 16:38
Geplaatst door mulan
Is that so? Kun je gelovigheid sowieso afmeten dan? Je bent gelovig of je bent het niet toch?

Nee, het is een glijdende schaal. De één heeft een rotsvast geloof en neemt zonder meer alles aan wat hem in heilige boeken wordt voorgekauwd (de fundamentalist), aan het andere uiteinde vindt je degene die helemaal niets gelooft, de atheïst. Daartussen heb je een rijke variëteit van twijfelaars, agnosten en ietsisten en wat dies meer zij.