PDA

Bekijk Volledige Versie : wat moeten we doen met palastina

almomina
12-05-02, 17:10
salaam alaykom broeders en zusters ik had deze op mijn mail en ik vond dat ik het samen met onze broeders en zusters moest delen.
coopieer het en stuur het desnoods ook door op mail. salaam alaykom

oem rabi3ah

Assalamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh dierbare moslims en moslima's
Dit is het zinnigste wat ik ooit ben tegengekomen betreft de zaak van de palestina en de hele moslimnatie de Oemmah.

Iedereen leek gemotiveerd en riep van alles en nogwat

Mensen zijn gaan demonstreren

Anderen riepen de Djihaad uit en riepen om het openbreken van de grenzen om onze palestijnse broeders en zusters te helpen

Maar de situatie blijft het zelfde als het niet erger is geworden

En niemand heeft djihaad gedaan of gevochten

Zelfs geld dat ingezameld werd en wordt doet sommigen twijfelen of het nu werkelijk daar komt waar het hoort

De situatie is onveranderd

De zionisten schenden alle rechten die maar bestaan

Zij moorden op de gruwelijkste wijze

Zij vervuilen de heilige en reine plaatsen.

Zij omsingelen zij gijzelen zij breken huizen af zij bombarderen

De situatie is onveranderd

De formele politieke en 'legale' standpunten zijn zeer zwak

Er is duidelijk aangekondigd dat er geen grenzen open worden gebroken

En er wordt geen oorlog verklaard

Zelfs geen enkle vorm van dreiging
------------------------------------------------------------------------------------

Wat nu?

Jij die is mee gaan leven met de kwestie en bijna stikt van de woede en dodelijke stilte

Jij die tijdens demonstraties het hardst heeft geschreeuwd

Jij die ongelukkig is geworden elke gebeurtenis

Jij die verdrietig en bezorgd is geworden

Wat heb JIJ gedaan??????????

Wil je werkelijk dat Al-Aqsa wordt bevrijd?

Wil je overwinning behalen op de zionisten en ze vernederen?

Wil je werkelijk van binnenuit djihaad voeren?

Ben je bereid om offers uit te brengen voor de Aqsa en de heilige grond van Al-Quds?

Wil je werkelijk uiterlijk je best doen om je broeders en zusters in de Islaam bij te staan?
------------------------------------------------------------------------------------------
Geef allereerst het volgende toe:

Wij als moslims momenteel maken geen enkel aanspraak op Allah's hulp en overwinning

Wij weten ook dat Allah pas onze situatie zal veranderen als wij onze intenties veranderen en zuiveren

Want we zijn werkelijk aan verandering en zuivering toe

Verandering en zuivering omwille van Allah's hulp en overwinning

Ben je daarvoor volkomen op bereid en wel NU?????????
En hoeveel van ons zijn daartoe instaat????????

Voorbeelden van veranderingen:

Hoeveel van ons zijn bereid hun gebeden te perfectioneren en in de moskee te bidden?

Hoeveel van ons zijn bereid elke ochtend wakker te worden voor het ochtendgebed en de slaap op te offeren?

Hoeveel van ons zijn bereid te stoppen met roken NU. Niet alleen omdat het de gezondheid schaadt maar omdat het Haraam is en gelaten moet worden uit vrees voor Allah?

Hoeveel zusters onder ons zijn NU bereid hoofddoeken te dragen omdat het een bevel is van Allah dat gehoorzaamd moet worden?

Hoeveel jongeren onder ons zijn bereid afstand te nemen van modekleding die buiten de islamitische voorschriften valt af te zweren en wel NU zonder zich te bedenken???

Hoeveel van ons zijn bereid om zomers niet naar stranden te gaan waar verboden zaken worden verricht??

Hoeveel van ons hebben de wil om te besluiten geen videoclips meer te kijken en feesten en concerten te boycotten die alleen maar gepaard gaan met verleiding en het begaan van zonden??

Hoeveel van ons zullen een broederlijke raad in het geloof met een open hart accepteren zonder zich gekwest te voelen en zonder zich trots te voelen met zijn zonden??

Hoeveel van ons zullen de koran en de soenna als hoofdbron in het leven gebruiken zowel in kleine als in grote zaken?

De voorbeelden zijn ontelbaar veel....

Als de antwoorden op de vragen van hoeveel van ons zonder getwijfel of smoezen door ongeveer 70% van onze Ummah met :
Ja ik!! worden beantwoord
of 60% of op zijn minst 50% alleen dan kunnen we van Allah overwinning vragen en verwachten

We zeggen dan a het ware : O Allah we zijn veranderd, verander dan onze situatie met een overwinning

Alleen dan zal Allah's Woord en Wet heersen en victorie zal aan onze zijde staan
-----------------------------------------------------------------------------------------
Maar moeten wij dan wachten tot we de vereiste percentage van 50% gehoorzame jongeren?

Wat is onze taak op DIT moment zodat we een stap richting Allah's overwinning kunnen maken, want ieder van ons draagt de verantwoordelijkheid tegenover wat er gaande is.

Inderdaad jij en en ik zijn verantwoordelijk want we maken deel uit deze oemmah die de overwinning is ontzegd door Allah door onze huidige houding.

Dus wat moeten wij Nu doen om niet te blijven behoren tot de strafgerechtigden??

1: Allereerst beginnen we met het renoveren van onszelf en de bereidheid hebben en tonen tot het afzweren van alle ongehoorzaamheden en dat is de grootste Djihaad die er is als we die aan kunnen houden. Ik zeg niet dat we dan geen 1 zonden zullen begaan maar dat we snel berouw tonen en vergeving vragen en wederom de begane ongehoorzaamheid verlaten.

2: Ten tweede, smeekbeden en wel vele oprechte smeekbeden met zuivere intentie en medeleven bij elke gebed voor onze getroffen broeders en zusters en niet vergeten dat de smeekbeden onze sterkste wapen is die we in handen hebben en niet van ons ontnomen kan worden. Wij hebben Allah aan ons zijde zolang we Hem dienen.

3: Ten derde, het boycotten van alle Israelische en Amerikaanse producten waar je makkelijk zonder kan zodat je op deze manier geen handje helpt in het verergeren van de situatie daar.

4: Ten vierde, wees niet stil, spreek met iedereen erover en maak je medemoslim bewust, familie, buren vrienden enz zodat het in onze hersenen en harten blijft leven en we allemaal iets gaan betekenen5: Ten vijfde, wees nooit gierig op je broeders en doneer je geld je kleren en zelfs je bloed als je kan bij vertrouwde en erkende instanties.

Ten slotte het verspreiden van dit bericht aan iedereen die je kent is een mooi begin om te veranderen wat we elkaar hebben beloofd.

Aan Allah is alle lof ervoor en erna.