PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen gediscrimineerd bij sollicitatie, waarvan Marokkanen het meest.



Qaiys
15-11-07, 09:28
Allochtonen gediscrimineerd bij sollicitatie

AMSTERDAM - Allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Zij ondervinden bij het vinden van werk belemmeringen die niet alleen zijn terug te voeren op een lager opleidingsniveau, minder werkervaring en een geringere beheersing van het Nederlands.

„Dit wijst op discriminatie”, concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau. Op de positie in bedrijven van werkende allochtonen lijkt discriminatie minder invloed te hebben. Autochtonen en allochtonen met vergelijkbare opleiding, ervaring en taalkennis hebben vergelijkbare functies en inkomens.

Marokkanen lijken het meest te worden geconfronteerd met discriminatie, zo blijkt uit het onderzoek dat dit jaar voor het eerst verschijnt. Zij voelen zich ook het vaakst gediscrimineerd. Rond de 60 procent van de Marokkanen die het afgelopen jaar te maken hebben gehad met een afwijzing, vermoedt of weet zeker dat er sprake is geweest van discriminatie. Bij Turken ligt dat op 49 procent en bij Surinamers en Antillianen op 17 procent.

Praktijkonderzoek wijst ook op discriminatie. Uit tests die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd met Marokkaanse en autochtone kandidaten voor functies en stages blijkt dat Marokkanen minder vaak worden aangenomen dan autochtonen, ook al hebben ze hetzelfde profiel.

Antidiscriminatiebureaus krijgen jaarlijks ongeveer vierhonderd klachten over discriminatie op de arbeidsmarkt. De meeste zijn afkomstig van Marokkanen. Veel klachten gaan over het gevoel ongelijk te zijn behandeld wegens het dragen van een hoofddoek.

De Commissie Gelijke Behandeling velde tussen 2004 en 2006 negen oordelen over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In meer dan de helft van de gevallen verklaarde de commissie de klacht gegrond.

Allochtone vrouwen lijken op de arbeidsmarkt minder te maken te hebben met discriminatie. Nader onderzoek moet duidelijk maken of dat echt zo is, of dat zij evenveel last hebben van discriminatie als autochtone vrouwen waardoor etnische afkomst geen rol meer speelt.

Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen. Bij het zoeken naar werk houden zij soms rekening met mogelijke discriminatie. Ze mijden bij voorbeeld bedrijven of sectoren waar ze discriminatie vermoeden, of vermelden hun geboorteland niet.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2527383/Werkzoekende_allochtonen_in_nadeel.html?p=2,1

M@riska
15-11-07, 09:30
Ik heb er wel last van.

Ondanks mijn uitstekend CV en toezegging per telefoon werd een hollander aangenomen ipv ik.

En dat meerdere malen.

Qaiys
15-11-07, 09:52
Geplaatst door M@riska
Ik heb er wel last van.

Ondanks mijn uitstekend CV en toezegging per telefoon werd een hollander aangenomen ipv ik.

En dat meerdere malen.

Ik heb altijd gedacht dat jij een Nederlandse was.

*Nadia*
15-11-07, 10:09
Geplaatst door Qaiys
Ik heb altijd gedacht dat jij een Nederlandse was.

*Nadia*
15-11-07, 10:14
Haseeb el Khafaji, afgestudeerd in luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft, heeft na acht maanden solliciteren als enige van zijn jaar nog geen baan. Hij komt uit Irak en hoewel hij positief wil blijven denken, weet hij uit eerdere ervaringen met het vinden van stages dat zijn afkomst hem parten speelt. Zelfs zijn professor kon in Nederland geen stage voor hem regelen, zodat El Khafaji naar Zuid-Afrika moest uitwijken. Ook uit onderzoek van adviesbureau Intelligence Group blijkt dat El Khafaji en Coban geen uitzonderingen zijn: autochtonen hebben bij een open sollicitatie een twee keer zo grote kans te worden uitgenodigd als allochtone kandidaten. En onderzoekers van de Erasmus Universiteit ontdekten bovendien dat een kwart van de bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf geen allochtoon in dienst wil nemen – en daar gewoon open en bloot voor uitkomt.

M@riska
15-11-07, 10:24
Geplaatst door Qaiys
Ik heb altijd gedacht dat jij een Nederlandse was.

Dat kan. :tik:

tr_imparator
15-11-07, 10:26
Geplaatst door Qaiys

Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2527383/Werkzoekende_allochtonen_in_nadeel.html?p=2,1


Dat weet ik wel zeker.

contradictio
15-11-07, 10:57
Geplaatst door Qaiys
Allochtonen gediscrimineerd bij sollicitatie

AMSTERDAM - Allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Zij ondervinden bij het vinden van werk belemmeringen die niet alleen zijn terug te voeren op een lager opleidingsniveau, minder werkervaring en een geringere beheersing van het Nederlands.

„Dit wijst op discriminatie”, concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau. Op de positie in bedrijven van werkende allochtonen lijkt discriminatie minder invloed te hebben. Autochtonen en allochtonen met vergelijkbare opleiding, ervaring en taalkennis hebben vergelijkbare functies en inkomens.

Marokkanen lijken het meest te worden geconfronteerd met discriminatie, zo blijkt uit het onderzoek dat dit jaar voor het eerst verschijnt. Zij voelen zich ook het vaakst gediscrimineerd. Rond de 60 procent van de Marokkanen die het afgelopen jaar te maken hebben gehad met een afwijzing, vermoedt of weet zeker dat er sprake is geweest van discriminatie. Bij Turken ligt dat op 49 procent en bij Surinamers en Antillianen op 17 procent.

Praktijkonderzoek wijst ook op discriminatie. Uit tests die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd met Marokkaanse en autochtone kandidaten voor functies en stages blijkt dat Marokkanen minder vaak worden aangenomen dan autochtonen, ook al hebben ze hetzelfde profiel.

Antidiscriminatiebureaus krijgen jaarlijks ongeveer vierhonderd klachten over discriminatie op de arbeidsmarkt. De meeste zijn afkomstig van Marokkanen. Veel klachten gaan over het gevoel ongelijk te zijn behandeld wegens het dragen van een hoofddoek.

De Commissie Gelijke Behandeling velde tussen 2004 en 2006 negen oordelen over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In meer dan de helft van de gevallen verklaarde de commissie de klacht gegrond.

Allochtone vrouwen lijken op de arbeidsmarkt minder te maken te hebben met discriminatie. Nader onderzoek moet duidelijk maken of dat echt zo is, of dat zij evenveel last hebben van discriminatie als autochtone vrouwen waardoor etnische afkomst geen rol meer speelt.

Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen. Bij het zoeken naar werk houden zij soms rekening met mogelijke discriminatie. Ze mijden bij voorbeeld bedrijven of sectoren waar ze discriminatie vermoeden, of vermelden hun geboorteland niet.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2527383/Werkzoekende_allochtonen_in_nadeel.html?p=2,1


Dus.. petje af voor al die Marokkaanse jongens (en meiden) die wel wat bereiken.

En voor al die 'zwaar gediscrimineerden' onder ons:
Klop aan bij het CWI en vraag een uitkering aan dan wordt je wel aan een passende baan geholpen. Lukt het niet? dan hebben per slot van rekening ook de 'geslaagde' Marokkanen daarvoor belasting af gedragen (en zelfs soms in de hoogste schijf).

contradictio
15-11-07, 11:00
Geplaatst door M@riska
Dat kan. :tik:


De tragiek van halfbloedjes.. in geen van beide werelden echt geaccepteerd :D

M@riska
15-11-07, 11:02
Geplaatst door contradictio
De tragiek van halfbloedjes.. in geen van beide werelden echt geaccepteerd :D

:moe:

contradictio
15-11-07, 11:08
Geplaatst door M@riska
:moe:

ja ick weet.. isch vermoeiend..

M@riska
15-11-07, 11:10
Geplaatst door contradictio
ja ick weet.. isch vermoeiend..


Ik heb er totaal geen last van.

De enige die er (soms) moeite mee hebben zijn de kortzichtige hollanders.

Marsipulami
15-11-07, 11:10
Discriminatie van allochtonen is een feitelijk gegeven. De overheid kan daar niet zo veel aan doen. Het is voor allochtonen een beperkte handicap waar men maar mee moet leren leven. Op termijn zal discriminatie op basis van afkomst vanzelf wel verdwijnen gezien de voortgaande verkleuring van de bevolking in onze contreien.


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/10/26/youssef.jpg

Sjoweloo
15-11-07, 11:32
Geplaatst door Marsipulami
Discriminatie van allochtonen is een feitelijk gegeven. De overheid kan daar niet zo veel aan doen. Het is voor allochtonen een beperkte handicap waar men maar mee moet leren leven. Op termijn zal discriminatie op basis van afkomst vanzelf wel verdwijnen gezien de voortgaande verkleuring van de bevolking in onze contreien.


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/10/26/youssef.jpg
Tenzij de overheid daar actief aan bijdraagt.

Maar inderdaad is institutioneel racisme niet het grootste probleem. Waar wij mee te maken hebben is vooral de sociale kant. Als de overheid dat gaat versterken ben je alleen maar meer van huis.

Misschien dat tr imperator dat kan onderschrijven, maar ik heb 't idee dat Turken door hun grotere middenklasse, waaronder veel ondernemers, beter in staat zijn om banen voor elkaar te creeren. Ik denk dat we ons ook daarop moeten richten wat betreft de toekomst. Jezelf alsmaar blootstellen aan een omgeving waarin je niet gewenst bent, is natuurlijk ook geen leuk vooruitzicht. In die zin heb je wel gelijk Mars.

Witte78
15-11-07, 11:39
Ik denk dat er niets anders aan te doen is dan een niet racistische werkgever to zoeken. Die zullen dan beschikking hebben over beter personeel, en hopelijk verbeterd dat ook de concurrentie positie van die bedrijven, met als gevolg dat ze meer werknemers aan kunnen nemen, al zal dat effect niet enorm zijn. Wat ik me trouwens afvraag, is hoe een werkgever weet of iemand marokkaans is? Ik zie bijvoorbeeld niet echt verschil tussen een turk of marokkaan, en de namen lijkt ook best veel op elkaar. Of is er een duidelijk verschil?

super ick
15-11-07, 15:26
Wat vreemd dat er busladingen Polen Nederland binnen komen die direct aan het werk gaan.
Face it, als ik door de stad loop zie ik hele volkstammen die gewoon nooit meer aan het werk gaan.
Luilakken die op andersmans zak blijven teren. Met geen stok meer tot actie te bewegen. Allerlei kutsmoezen worden aan gegrepen om er onderuit te komen. Discriminatie, geen passend werk, rugklachten, etc, etc.
Stap morgen een uitzendbureau binnen en je bent de volgende dag aan het werk. De juiste instelling is alles wat je nodig hebt.
Maar ja € 150 meer dan oukering is nie goe.

M@riska
15-11-07, 16:57
Geplaatst door super ick
Wat vreemd dat er busladingen Polen Nederland binnen komen die direct aan het werk gaan.
Face it, als ik door de stad loop zie ik hele volkstammen die gewoon nooit meer aan het werk gaan.
Luilakken die op andersmans zak blijven teren. Met geen stok meer tot actie te bewegen. Allerlei kutsmoezen worden aan gegrepen om er onderuit te komen. Discriminatie, geen passend werk, rugklachten, etc, etc.
Stap morgen een uitzendbureau binnen en je bent de volgende dag aan het werk. De juiste instelling is alles wat je nodig hebt.
Maar ja € 150 meer dan oukering is nie goe.

Omdat die polen veel minder betaald krijgen, lijkt me wel duidelijk. ;)

En de rest van je bericht is weer eens bullshit. ;)

Max Stirner
15-11-07, 17:06
Geplaatst door M@riska
Omdat die polen veel minder betaald krijgen, lijkt me wel duidelijk. ;)



Alleen als de werkgever de wet overtreedt.

Ieder jong gezond persoon die nu geen baan zegt te kunnen vinden, is een luie domme loser die wat mij betreft mag creperen.

M@riska
15-11-07, 17:10
Geplaatst door Max Stirner
Alleen als de werkgever de wet overtreedt.

Ieder jong gezond persoon die nu geen baan zegt te kunnen vinden, is een luie domme loser die wat mij betreft mag creperen.


Een baan vinden ok, maar een baan vinden die bij je opleiding hoort.

Geloof verder ook niet dat autochtonen benul hebben van waar het over gaat.

mark61
15-11-07, 17:16
Geplaatst door Qaiys
Zij voelen zich ook het vaakst gediscrimineerd. Rond de 60 procent van de Marokkanen die het afgelopen jaar te maken hebben gehad met een afwijzing, vermoedt of weet zeker dat er sprake is geweest van discriminatie. Bij Turken ligt dat op 49 procent en bij Surinamers en Antillianen op 17 procent.

Interessant, deze 'gevoelstemperatuur.' Jammer dat ze die niet hebben afgezet tegen feitelijke afwijzingen bij gelijke geschiktheid. Het lage % bij Surinamers en Antillianen verbaast me hogelijk. Minder slachtoffercultuur? Als ik sur of ant was zou ik al gauw denken aan discriminatie bij afwijzing. Blijkbaar heb ik persoonlijk ook een slachtoffercultuur.


Praktijkonderzoek wijst ook op discriminatie. Uit tests die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd met Marokkaanse en autochtone kandidaten voor functies en stages blijkt dat Marokkanen minder vaak worden aangenomen dan autochtonen, ook al hebben ze hetzelfde profiel.

Hebben ze ook sollicitatiebrief en de gesprekken bekeken? Zou het een idee zijn om bij elk sollicitatiegesprek een waarnemer van het CWI te zetten?


Antidiscriminatiebureaus krijgen jaarlijks ongeveer vierhonderd klachten over discriminatie op de arbeidsmarkt. De meeste zijn afkomstig van Marokkanen. Veel klachten gaan over het gevoel ongelijk te zijn behandeld wegens het dragen van een hoofddoek.

De Commissie Gelijke Behandeling velde tussen 2004 en 2006 negen oordelen over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In meer dan de helft van de gevallen verklaarde de commissie de klacht gegrond.

Van de 400 klachten worden er maar 3 in behandeling genomen? Waarom?
Meer dan de helft is 5?


Allochtone vrouwen lijken op de arbeidsmarkt minder te maken te hebben met discriminatie. Nader onderzoek moet duidelijk maken of dat echt zo is, of dat zij evenveel last hebben van discriminatie als autochtone vrouwen waardoor etnische afkomst geen rol meer speelt.

Hier staat omfloerst dat allochtone vrouwen NIET gediscrimineerd worden ogv afkomst. Desalniettemin klagen ze 'veel'. Zie vorige alinea. Apart.


Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen. Bij het zoeken naar werk houden zij soms rekening met mogelijke discriminatie. Ze mijden bij voorbeeld bedrijven of sectoren waar ze discriminatie vermoeden, of vermelden hun geboorteland niet.

Ik denk idd dat ze zich extra moeten bewijzen. Das niet eerlijk.

Juh, het komp uit de Telegraf. Maar nu is het wel waar?

Joesoef
15-11-07, 18:14
Geplaatst door super ick
Wat vreemd dat er busladingen Polen Nederland binnen komen die direct aan het werk gaan.
Face it, als ik door de stad loop zie ik hele volkstammen die gewoon nooit meer aan het werk gaan.
Luilakken die op andersmans zak blijven teren. Met geen stok meer tot actie te bewegen. Allerlei kutsmoezen worden aan gegrepen om er onderuit te komen. Discriminatie, geen passend werk, rugklachten, etc, etc.
Stap morgen een uitzendbureau binnen en je bent de volgende dag aan het werk. De juiste instelling is alles wat je nodig hebt.
Maar ja € 150 meer dan oukering is nie goe.


Je gooit wel alles op een hoop. Lekker populistisch.

Veel werklozen hebben een kronkel in hun hoofd wat ze zo maakt, kronkel is er meestal niet uit te krijgen, het is hun handicap. Het is niet willen maar niet kunnen. Geloof mij, ik kan het weten.

Karin.N
15-11-07, 18:43
Geplaatst door Joesoef
Je gooit wel alles op een hoop. Lekker populistisch.

Veel werklozen hebben een kronkel in hun hoofd wat ze zo maakt, kronkel is er meestal niet uit te krijgen, het is hun handicap. Het is niet willen maar niet kunnen. Geloof mij, ik kan het weten.

Klopt, er is een groep (zowel allochtoon als autochtoon)die niet mee kan komen in de samenleving. Tis mss moeilijk te accepteren, maar er zullen altijd mensen blijven die om wat voor reden dan ook niet mee kunnen komen. Een fatsoenlijk alternatief is dan een uitkering, je kunt ze niet laten verrekken.

En laten we eerlijk wezen, hoeveel werkgevers zitten er daadwerkelijk te wachten op mensen die niet mee kunnen komen.

tr_imparator
15-11-07, 18:49
Geplaatst door Sjoweloo
Tenzij de overheid daar actief aan bijdraagt.

Maar inderdaad is institutioneel racisme niet het grootste probleem. Waar wij mee te maken hebben is vooral de sociale kant. Als de overheid dat gaat versterken ben je alleen maar meer van huis.

Misschien dat tr imperator dat kan onderschrijven, maar ik heb 't idee dat Turken door hun grotere middenklasse, waaronder veel ondernemers, beter in staat zijn om banen voor elkaar te creeren. Ik denk dat we ons ook daarop moeten richten wat betreft de toekomst. Jezelf alsmaar blootstellen aan een omgeving waarin je niet gewenst bent, is natuurlijk ook geen leuk vooruitzicht. In die zin heb je wel gelijk Mars.

Ik zou het meer een imago probleem noemen. Wij zijn net wel die goede zeeman producten en sommige hollanders de dure, maar ook soms de slechte Armani producten die na een paar keer wassen niet meer bruikbaar zijn.

Je moet je extra bewijzen. En dat begint al met je uiterlijk en kleding en dat gaat door met de extra punten op je CV en het gebruik van niet-alledaagse dure woorden in je gesprek. Liefst met een slagroomdressing eroverheen met skills in Latijn en Oud Grieks. Om net de druppel over de emmer te doen laten waaien.

De verschillen tussen Turken en Marokkanen wordt volgens mij verklaard doordat Turken beter georganiseerd en vertegenwoordigd zijn in het politiek/bussiness.

Kunnen we dit onder de noemer van racisme en discrimatie brengen? Dat zou je je moeten afvragen waarom dat verschil in etnciteit tot discriminatie leidt. Is de etniciteit puur de reden: dan is het racisme, zit er er onderliggend reden dan is dat geen directe racisme, maar indirecte racisme. Is dat imago onlosmakelijk verbonden met je etniciteit, net als de kleur van je haar, en de taal die je spreekt en de geloof en cultuur die je aanhangt dan is dat gewoon racisme.

tr_imparator
15-11-07, 19:23
Geplaatst door Joesef
Veel werklozen hebben een kronkel in hun hoofd wat ze zo maakt, kronkel is er meestal niet uit te krijgen, het is hun handicap. Het is niet willen maar niet kunnen. Geloof mij, ik kan het weten.



Geplaatst door Karin.N
Klopt, er is een groep (zowel allochtoon als autochtoon)die niet mee kan komen in de samenleving. Tis mss moeilijk te accepteren, maar er zullen altijd mensen blijven die om wat voor reden dan ook niet mee kunnen komen. Een fatsoenlijk alternatief is dan een uitkering, je kunt ze niet laten verrekken.

En laten we eerlijk wezen, hoeveel werkgevers zitten er daadwerkelijk te wachten op mensen die niet mee kunnen komen.

Kronkel in hun hoofd? In de geneeskunde mag je pas psychopathologie overwegen als al het andere uitgesloten is. Ik twijfel of dat het geval is. Dat jij in je werkmilieu vaak met allochtonen te maken hebt, maakt zo een uitspraak niet waar. Je zou ook dezelfde groep autoctonen moeten zien, om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Bovendien wordt zo een uitspraak niet bevestigd door de mensen zelf, in mijn kring.
Dat je dan vervolgens zegt dat ik het moet geloven. Nee, waarom? Wie zegt dat er geen kronkel in jouw hoofd zit? Heb je je laten onderzoeken?
Misschien zit die kronkel wel in jouw hoofd,..maar de rol die je bekleed, sluit dat uit? Zo werkt het niet.

@Karin

Die groep is vaag taalgebruik. Benoem deze. Er is een groep die gediscrimineerd wordt en hierdoor niet aan de bak komt. De gediscrimineerde groep. Duidelijker kan ik niet zijn.

Moeilijk te accepteren? hoezo heb je ervaring?

'Iedereen' zonder werk heeft recht op een uitkering, dat is een recht geen alternatief.

Laten we vooral eerlijk zijn: misschien heb jij wel een kronkel in je hoofd.

mark61
15-11-07, 19:32
Geplaatst door tr_imparator
Je moet je extra bewijzen. En dat begint al met je uiterlijk en kleding en dat gaat door met de extra punten op je CV en het gebruik van niet-alledaagse dure woorden in je gesprek. Liefst met een slagroomdressing eroverheen met skills in Latijn en Oud Grieks. Om net de druppel over de emmer te doen laten waaien.

Waarom voelt maar 17% van de Suri's en Anti's zich gediscrimineerd? Ze (ge)dragen zich beter en spreken Latijn en Grieks?

Jij weigert je fatsoenlijk te kleden, dure woorden te gebruiken of wat Latijn te brabbelen? Waarom?


De verschillen tussen Turken en Marokkanen wordt volgens mij verklaard doordat Turken beter georganiseerd en vertegenwoordigd zijn in het politiek/bussiness.

Maar waardoor komt dat dan weer?

Ik vind die 11% verschil te klein.


Kunnen we dit onder de noemer van racisme en discrimatie brengen? Dat zou je je moeten afvragen waarom dat verschil in etnciteit tot discriminatie leidt. Is de etniciteit puur de reden: dan is het racisme, zit er er onderliggend reden dan is dat geen directe racisme, maar indirecte racisme. Is dat imago onlosmakelijk verbonden met je etniciteit, net als de kleur van je haar, en de taal die je spreekt en de geloof en cultuur die je aanhangt dan is dat gewoon racisme.

Overal liggen in de rassenvolgorde :cheefbek: 'negers' altijd onder, dus dat racisme kan je op je buik schrijven. Het klinkt wel goed maar slaat nergens op.

Voorlopig zit of zat er 1 zwart persoon in de 2e Kamer en een hele club Turken en Marokkanen. Zelfs iets oververtegenwoordigd.

Maar zeg het maar, dat zijn verdomde assimilanten. Dat zijn geen Turken en Marokkanen meer, maar kontenlikkers. Voor jou misschien, voor Hollanders zijn het nog steeds parlementsleden van Turkse en Marokkaanse afkomst.

mark61
15-11-07, 19:36
Geplaatst door tr_imparator
Kronkel in hun hoofd? In de geneeskunde mag je pas psychopathologie overwegen als al het andere uitgesloten is. Ik twijfel of dat het geval is. Dat jij in je werkmilieu vaak met allochtonen te maken hebt, maakt zo een uitspraak niet waar. Je zou ook dezelfde groep autoctonen moeten zien, om daar een gefundeerde uitspraak over te doen.

Kuzum genelde i$sizlerden bahsediyo adam. 'Yabanci kökenli'lerinden degil. Inan ki adam tecrübeli; nelerden konu$tugunu biliyo.

Sakin ol ha :)

mulan
15-11-07, 19:38
Geplaatst door Sjoweloo
Jezelf alsmaar blootstellen aan een omgeving waarin je niet gewenst bent, is natuurlijk ook geen leuk vooruitzicht.

Zo voelt het wel en dat is het probleem natuurlijk. Het gaat niet om racisme. Niemand die tegen je zegt 'ieuw wat doet die vieze Marokkaan hier'....Je moet gewoon overdreven in de smaak vallen ..alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Ik heb vriendinnen die overgekwalificeerd waren voor baantjes die ze even tussendoor wilde doen tijdens de zoektocht naar de perfecte baan en die op basis van de meest absurde redenen niet aangenomen werden. En dat altijd door van die domme 35 jarige karakterloze carrieremutsen. En nee...ik kan daar dus niet van bewijzen dat het komt doordat ze 'anders' zijn. Ik kan wel zeggen dat ik dat soort verhaaltjes nooit van Nederlandse meiden hoor.

tr_imparator
15-11-07, 19:45
Geplaatst door mark61
Waarom voelt maar 17% van de Suri's en Anti's zich gediscrimineerd? Ze (ge)dragen zich beter en spreken Latijn en Grieks?

Jij weigert je fatsoenlijk te kleden, dure woorden te gebruiken of wat Latijn te brabbelen? Waarom?

A + X = B

B + Y = A
-----------------

B + Y + X = B of A + X + Y = A


Overal liggen in de rassenvolgorde :cheefbek: 'negers' altijd onder, dus dat racisme kan je op je buik schrijven. Het klinkt wel goed maar slaat nergens op.

Voorlopig zit of zat er 1 zwart persoon in de 2e Kamer en een hele club Turken en Marokkanen. Zelfs iets oververtegenwoordigd.

Maar zeg het maar, dat zijn verdomde assimilanten. Dat zijn geen Turken en Marokkanen meer, maar kontenlikkers. Voor jou misschien, voor Hollanders zijn het nog steeds parlementsleden van Turkse en Marokkaanse afkomst.

Verschil ligt in de bewijsbaarheid.

tr_imparator
15-11-07, 19:50
Geplaatst door mark61
Kuzum genelde i$sizlerden bahsediyo adam. 'Yabanci kökenli'lerinden degil. Inan ki adam tecrübeli; nelerden konu$tugunu biliyo.

Sakin ol ha :)

Ik zie dat hij bagataliseerd door juist te spreken van werklozen. Dat is wat anders dan over het algemeen over werklozen te praten.

Maar goed, ik kan er naast zitten. Dat was wel slecht 1 punt van mijn opsomming. :D

panoma79
15-11-07, 19:51
Geplaatst door Qaiys
Allochtonen gediscrimineerd bij sollicitatie

AMSTERDAM - Allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Zij ondervinden bij het vinden van werk belemmeringen die niet alleen zijn terug te voeren op een lager opleidingsniveau, minder werkervaring en een geringere beheersing van het Nederlands.

„Dit wijst op discriminatie”, concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau. Op de positie in bedrijven van werkende allochtonen lijkt discriminatie minder invloed te hebben. Autochtonen en allochtonen met vergelijkbare opleiding, ervaring en taalkennis hebben vergelijkbare functies en inkomens.

Marokkanen lijken het meest te worden geconfronteerd met discriminatie, zo blijkt uit het onderzoek dat dit jaar voor het eerst verschijnt. Zij voelen zich ook het vaakst gediscrimineerd. Rond de 60 procent van de Marokkanen die het afgelopen jaar te maken hebben gehad met een afwijzing, vermoedt of weet zeker dat er sprake is geweest van discriminatie. Bij Turken ligt dat op 49 procent en bij Surinamers en Antillianen op 17 procent.

Praktijkonderzoek wijst ook op discriminatie. Uit tests die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd met Marokkaanse en autochtone kandidaten voor functies en stages blijkt dat Marokkanen minder vaak worden aangenomen dan autochtonen, ook al hebben ze hetzelfde profiel.

Antidiscriminatiebureaus krijgen jaarlijks ongeveer vierhonderd klachten over discriminatie op de arbeidsmarkt. De meeste zijn afkomstig van Marokkanen. Veel klachten gaan over het gevoel ongelijk te zijn behandeld wegens het dragen van een hoofddoek.

De Commissie Gelijke Behandeling velde tussen 2004 en 2006 negen oordelen over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In meer dan de helft van de gevallen verklaarde de commissie de klacht gegrond.

Allochtone vrouwen lijken op de arbeidsmarkt minder te maken te hebben met discriminatie. Nader onderzoek moet duidelijk maken of dat echt zo is, of dat zij evenveel last hebben van discriminatie als autochtone vrouwen waardoor etnische afkomst geen rol meer speelt.

Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen. Bij het zoeken naar werk houden zij soms rekening met mogelijke discriminatie. Ze mijden bij voorbeeld bedrijven of sectoren waar ze discriminatie vermoeden, of vermelden hun geboorteland niet.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2527383/Werkzoekende_allochtonen_in_nadeel.html?p=2,1

Heb ik een tijdje terug niet gezegd dat ik nooit zou werken voor een blanke, heh?
En dit is precies de reden, ik ga geen hielen likken.

Dit is echt niet racistisch bedoelt hoor.

1973Tanger
15-11-07, 19:52
Geplaatst door super ick
Wat vreemd dat er busladingen Polen Nederland binnen komen die direct aan het werk gaan.
Face it, als ik door de stad loop zie ik hele volkstammen die gewoon nooit meer aan het werk gaan.
Luilakken die op andersmans zak blijven teren. Met geen stok meer tot actie te bewegen. Allerlei kutsmoezen worden aan gegrepen om er onderuit te komen. Discriminatie, geen passend werk, rugklachten, etc, etc.
Stap morgen een uitzendbureau binnen en je bent de volgende dag aan het werk. De juiste instelling is alles wat je nodig hebt.
Maar ja € 150 meer dan oukering is nie goe.

Ik kan jouw verhaal niet volledig ontkrachten. Het klopt dat tussen werkloze werknemers klaplopers rondslenteren die van hun uitkering een levenswijze hebben gemaakt. Maar daar wordt bijvoorbeeld in Amsterdam paal en perk aan gesteld. Door bijvoorbeeld jongeren tot 27 jaar niet bij voorbaat een uitkering te verstrekken. In plaats daarvan een baan/leerbaan of bij gebrek aan opleiding scholing. Bij de uitvoeringsinstellingen staat tegenwoordig werk voorop. Maar werk is helaas niet voor iedereen direct realiseerbaar. In dat geval wordt gekeken naar de mogelijkheden om alsnog actief deel te nemen aan de samenleving. In de praktijk gebeurd dat meestal door invulling van vrijwilligerswerk. Jezelf een beetje nuttig maken op weg naar betaald werk. Daarbij kan dergelijke werkervaring goed van pas komen. Maar de andere kant van de medaille wordt ook niet vermeden. Helaas zijn er klanten waarbij de afstand en aansluiting tot de arbeidsmarkt om tal van redenen (waaronder discriminatie), nog erg groot is. Deze mensen worden voorlopig terecht voorzien van een uitkering. Aanspraak op dat recht mag bij onvermogen nimmer getornd worden. Maar tegelijkertijd worden deze mensen tegenwoordig niet uit het oog verloren. Nederland is aan het vergrijzen en dreigt op den duur ernstig ziek te worden. Dat scenario zullen we omwille van behoud van onze rechtstaat ons niet kunnen permiteren. Aandacht moet gericht blijven door iedereen in de samenleving te betrekken en niemand aan de kant laten staan. Tegelijkertijd zeg ik erbij dat het allerminst een pretje is om langdurig van een laag inkomen te moeten leven. Mensen met een laag inkomen moeten wij zoveel mogelijk ontzien en tegemoetkomen, daar waar het leed het hoogst is. Dat doen we tegenwoordig door armoedevoorzieningen te verstrekken aan alleenstaanden, gehuwden, huishoudens met of zonder kinderen met een te laag inkomen. Voor die mensen hebben wij als voorbeeld in Amsterdam een mooie collectieve ziektekostenverzekering gearrangeerd. Maar andere voorzieningen zijn ook voorradig. Zo blijven we proberen een beetje sociaal bezig te blijven. Maar het is onterecht om te denken dat het bij de uitkering een luilekkerland is. Een uitkering krijgen is tegenwoordig geen eendags actie. Alles wordt tot op de bodem uitgezocht en bij vermoeden van fraude wordt je tot op het bot uitgekleed. Aanspraak op een uitkering moet bovenal behouden blijven aan burgers waar dat recht thuishoord.

mark61
15-11-07, 19:53
Geplaatst door tr_imparator
A + X = B

B + Y = A
-----------------

B + Y + X = B of A + X + Y = A

U zei?


Verschil ligt in de bewijsbaarheid.

Wat bedoel je?

mark61
15-11-07, 19:55
Geplaatst door tr_imparator
Ik zie dat hij bagataliseerd door juist te spreken van werklozen. Dat is wat anders dan over het algemeen over werklozen te praten.

Wat zeg je nou? Precies, hij praat over werklozen. In het algemeen. Niet duistere dubbele tongen gaan zitten vermoeden, vooral als die er niet zijn.


Maar goed, ik kan er naast zitten. Dat was wel slecht 1 punt van mijn opsomming. :D

Zjust. :blij:

mark61
15-11-07, 19:56
Geplaatst door M@riska
Een baan vinden ok, maar een baan vinden die bij je opleiding hoort.

Geloof verder ook niet dat autochtonen benul hebben van waar het over gaat.

Niet iedereen kan een baan vinden die bij zijn, haar opleiding past. As a matter of fact ken ik haast niemand die doet waarvoor ie opgeleid is.

mark61
15-11-07, 19:57
Geplaatst door M@riska
Een baan vinden ok, maar een baan vinden die bij je opleiding hoort.

Geloof verder ook niet dat autochtonen benul hebben van waar het over gaat.

Nee joh, dat kunnen 'wij' niet begrijpen.

Als dit jouw houding bij sollicitatiegesprekken is begrijp ik meteen waarom je de baan niet krijgt.

Ik lees hierboven net dat islamitische vrouwen met hoofddoekjes in feite niet gediscrimineerd worden, maar er wel over klagen. Care to comment?

Karin.N
15-11-07, 21:56
Geplaatst door tr_imparator


Kronkel in hun hoofd? In de geneeskunde mag je pas psychopathologie overwegen als al het andere uitgesloten is. Ik twijfel of dat het geval is. Dat jij in je werkmilieu vaak met allochtonen te maken hebt, maakt zo een uitspraak niet waar. Je zou ook dezelfde groep autoctonen moeten zien, om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Bovendien wordt zo een uitspraak niet bevestigd door de mensen zelf, in mijn kring.
Dat je dan vervolgens zegt dat ik het moet geloven. Nee, waarom? Wie zegt dat er geen kronkel in jouw hoofd zit? Heb je je laten onderzoeken?
Misschien zit die kronkel wel in jouw hoofd,..maar de rol die je bekleed, sluit dat uit? Zo werkt het niet.

@Karin

Die groep is vaag taalgebruik. Benoem deze. Er is een groep die gediscrimineerd wordt en hierdoor niet aan de bak komt. De gediscrimineerde groep. Duidelijker kan ik niet zijn.

Moeilijk te accepteren? hoezo heb je ervaring?

'Iedereen' zonder werk heeft recht op een uitkering, dat is een recht geen alternatief.

Laten we vooral eerlijk zijn: misschien heb jij wel een kronkel in je hoofd. [/QUOTE]









Gefeliciteerd, hiermee bewijs je dat je goed geintegreerd bent. Je bent op en top de nederlandse arts, voornamelijk bekend om z'n kortzichtigheid. Da's ook de reden waarom ik voor artsen in het buitenland kies :D .

En liever een kronkel in m'n kop dan de giga bunker die jij voor je kop hebt.

tr_imparator
15-11-07, 22:36
Geplaatst door Karin.N


Gefeliciteerd, hiermee bewijs je dat je goed geintegreerd bent. Je bent op en top de nederlandse arts, voornamelijk bekend om z'n kortzichtigheid. Da's ook de reden waarom ik voor artsen in het buitenland kies :D .

En liever een kronkel in m'n kop dan de giga bunker die jij voor je kop hebt.

Ben geen arts.

En het feit dat jij het op de persoon speelt is mij niet ontgaan: dat komt doordat je geen argumenten (meer) hebt om je stelling van kracht bij te zetten.

Quad erat demonstrandum.

Je bent de zwakste schakel, tot ziens. :zwaai:

tr_imparator
15-11-07, 22:38
Geplaatst door mark61
U zei?

Dat was een vraag. (sry vraagteken vergeten). Probeer het eens op te lossen.



Wat bedoel je?

Dat zwarten moeilijk met allochtonen(Turken en Marokkanen) te vergelijken zijn. Racisme bij negers is duidelijk en vaak ook meteen bewijsbaar en dus vermeld in de statistieken. Die bij andere groepen is meer latent aanwezig.

mark61
15-11-07, 22:51
Geplaatst door tr_imparator
Dat was een vraag. (sry vraagteken vergeten). Probeer het eens op te lossen.

x = - y, maar wat is the point?


Dat zwarten moeilijk met allochtonen(Turken en Marokkanen) te vergelijken zijn. Racisme bij negers is duidelijk en vaak ook meteen bewijsbaar en dus vermeld in de statistieken. Die bij andere groepen is meer latent aanwezig.

Welke statistieken? Die zijn er niet.

Beweer je nou dat 'zwarten' niet gediscrimineerd zouden worden omdat dat dan zo opvalt? Waarom voelt maar 17% zich gediscrimineerd?

tr_imparator
15-11-07, 22:52
Geplaatst door mark61
Niet duistere dubbele tongen gaan zitten vermoeden, vooral als die er niet zijn.


Your words. Ik heb daar geen moment aan gedacht, doe gewoon mee met de discussie.

mark61
15-11-07, 22:55
Geplaatst door mulan
Ik heb vriendinnen die overgekwalificeerd waren voor baantjes die ze even tussendoor wilde doen tijdens de zoektocht naar de perfecte baan

Denk je dat je met zo'n houding aangenomen gaat worden? Dat ze dat niet door hebben?


En dat altijd door van die domme 35 jarige karakterloze carrieremutsen.

Je heb goeie en slechte carrièremutsen? Zonder karakter kan je geen carrière maken. Das strijdig dus.


En nee...ik kan daar dus niet van bewijzen dat het komt doordat ze 'anders' zijn. Ik kan wel zeggen dat ik dat soort verhaaltjes nooit van Nederlandse meiden hoor.

Misschien zijn dat je vriendinnen niet. Vaag allemaal.

mark61
15-11-07, 22:56
Geplaatst door tr_imparator
Your words. Ik heb daar geen moment aan gedacht, doe gewoon mee met de discussie.

Dan begrijp ik dit niet:

Ik zie dat hij bagataliseerd door juist te spreken van werklozen. Dat is wat anders dan over het algemeen over werklozen te praten.

tr_imparator
15-11-07, 22:59
Geplaatst door mark61
x = - y, maar wat is the point?

Ik bedoel dat sommige stelling niet om te draaien zijn, dat doe jij wel. Je ziet dat in die reactie A(de langzaamste stap) als eerste moet plaatsvinden, vervolgens kan reactie B plaatsvinden. Dat kan je niet omdraaien.

Bijv.
Je moet je extra bewijzen(1), om aan de bak te komen(2).
Je komt aan de bak(2), als je je extra kan bewijzen(1).



Welke statistieken? Die zijn er niet.

Beweer je nou dat 'zwarten' niet gediscrimineerd zouden worden omdat dat dan zo opvalt? Waarom voelt maar 17% zich gediscrimineerd?

Nee, ik zeg dat bij zwarten de discriminatie vaak expliciet aanwezig is en dus daarom makkelijker te bewijzen is.

Hoe die % verklaard moeten worden, moet je niet bij mij wezen.

tr_imparator
15-11-07, 23:03
Geplaatst door mark61
Dan begrijp ik dit niet:

Ik zie dat hij bagataliseerd door juist te spreken van werklozen. Dat is wat anders dan over het algemeen over werklozen te praten.

De discussie gaat over discriminatie bij allochtonen. Hij zegt werklozen. Ik weet niet wat hij daarmee bedoelt. Ik kan mij voorstellen dat hij meer te maken heeft met allochtonen, dat dacht ik, dus daarom heb ik verondersteld dat hij het had over allochtonen en dus niet werklozen waarbij autochtonen zijn inbegrepen.

Julien
15-11-07, 23:22
Ik bekijk deze sollicitatie'discriminatie' op twee manieren.

Aan de ene kant heb je inderdaad blanke werkgevers die vanwege een kleurtje, een achternaam of een hoofddoek kritischer naar een sollicitant kijken, of zelfs weigeren.

Maar aan de andere kant heb je ook allochtonen die zich al van tevoren in een slachtofferpositie plaatsen. Het zou ook eens goed zijn als deze mensen naar zichzelf zouden kijken. Als je onverzorgd naar een sollicitatie gaat, met een pet op en straattaal praat (jeweettog..) of gebrekkig Nederlands, dan kun je wel beweren dat je niet aangenomen wordt vanwege je afkomst..maar dat is natuurlijk onzin. Ook een houding van 'die kaaskop neemt me toch niet aan' helpt ook niet bevorderend..

Het feit dat er zo weinig Antilianen en Surinamers klagen over discriminatie, bewijst dit volgens mij, zij plaatsen zich veel minder in de slachtofferrol. De blanke autochtonen die niet worden aangenomen, hoor je ook nooit.

mark61
15-11-07, 23:26
Geplaatst door Julien
Het feit dat er zo weinig Antilianen en Surinamers klagen over discriminatie, bewijst dit volgens mij, zij plaatsen zich veel minder in de slachtofferrol. De blanke autochtonen die niet worden aangenomen, hoor je ook nooit.

Dat vind ik inderdaad erg opvallend. Maar verder valt het blijkbaar niemand op.

Tzijn verdomde bounties, wat ik je brom.

Julien
15-11-07, 23:36
Geplaatst door mark61
Dat vind ik inderdaad erg opvallend. Maar verder valt het blijkbaar niemand op.

Tzijn verdomde bounties, wat ik je brom.

Ik zou denken.. liever een bounty met werk dan jarenlang werkloos thuis zitten met een uitkerinkje.

Als ik in China zou wonen, zou ik op sollicitatie natuurlijk ook op z'n Frans een kwartier te laat kunnen komen, alleen Frans praten, arrogant overkomen, bij binnenkomst de man 2 zoenen geven etc. maar ik denk niet dat die Chinees mij dan snel aanneemt. Ik zou me dan aan die sollicitatiecultuur aanpassen, ook al vind ik die Chinese cultuur maar raar..

Het heeft echt allemaal te maken met hoe je overkomt. Daar win je echt veel respect mee af. Dan blijven er natuurlijk altijd nog een aantal racistische xenofobe werkgevers over, waar je geen enkele invloed op hebt. Maar ik weet zeker dat die zwaar in de minderheid zijn.

mark61
15-11-07, 23:47
Geplaatst door Julien
Ik zou denken.. liever een bounty met werk dan jarenlang werkloos thuis zitten met een uitkerinkje.

Als ik in China zou wonen,

Tsja, misschien is het dat ze Nederland, de Nederlandse 'cultuur' en omgangsvormen belachelijk vinden en vinden dat ze recht hebben op hun eigenheid. Respect enzo. En dan krijg je geen baan. Het draait natuurlijk altijd om in hoeverre je je wilt aanpassen aan de heersende cultuur. Hoe ambitieuzer je bent, hoe meer je je aan moet passen.


Dan blijven er natuurlijk altijd nog een aantal racistische xenofobe werkgevers over, waar je geen enkele invloed op hebt. Maar ik weet zeker dat die zwaar in de minderheid zijn.

Dat denk ik ook. Maar er is ook een grijs gebied van discriminatie waar ook autochtonen mee te maken hebben: niet in de bedrijfscultuur passen etc. Tis discriminatie maar de werkgever heeft de vrije keuze.

Ik zie niet in hoe de overheid daar met regels wat aan kan doen. Je kan iig de sollicitatiebrieven anonimiseren, maar dat verschuift het probleem naar het gesprek. Daar zou mss iemand bij moeten zitten, of een video van gemaakt.

panoma79
15-11-07, 23:56
Geplaatst door Qaiys
Allochtonen gediscrimineerd bij sollicitatie

AMSTERDAM - Allochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Zij ondervinden bij het vinden van werk belemmeringen die niet alleen zijn terug te voeren op een lager opleidingsniveau, minder werkervaring en een geringere beheersing van het Nederlands.

„Dit wijst op discriminatie”, concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau. Op de positie in bedrijven van werkende allochtonen lijkt discriminatie minder invloed te hebben. Autochtonen en allochtonen met vergelijkbare opleiding, ervaring en taalkennis hebben vergelijkbare functies en inkomens.

Marokkanen lijken het meest te worden geconfronteerd met discriminatie, zo blijkt uit het onderzoek dat dit jaar voor het eerst verschijnt. Zij voelen zich ook het vaakst gediscrimineerd. Rond de 60 procent van de Marokkanen die het afgelopen jaar te maken hebben gehad met een afwijzing, vermoedt of weet zeker dat er sprake is geweest van discriminatie. Bij Turken ligt dat op 49 procent en bij Surinamers en Antillianen op 17 procent.

Praktijkonderzoek wijst ook op discriminatie. Uit tests die de afgelopen jaren zijn uitgevoerd met Marokkaanse en autochtone kandidaten voor functies en stages blijkt dat Marokkanen minder vaak worden aangenomen dan autochtonen, ook al hebben ze hetzelfde profiel.

Antidiscriminatiebureaus krijgen jaarlijks ongeveer vierhonderd klachten over discriminatie op de arbeidsmarkt. De meeste zijn afkomstig van Marokkanen. Veel klachten gaan over het gevoel ongelijk te zijn behandeld wegens het dragen van een hoofddoek.

De Commissie Gelijke Behandeling velde tussen 2004 en 2006 negen oordelen over discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In meer dan de helft van de gevallen verklaarde de commissie de klacht gegrond.

Allochtone vrouwen lijken op de arbeidsmarkt minder te maken te hebben met discriminatie. Nader onderzoek moet duidelijk maken of dat echt zo is, of dat zij evenveel last hebben van discriminatie als autochtone vrouwen waardoor etnische afkomst geen rol meer speelt.

Allochtone sollicitanten en werkenden denken vaak dat zij zich extra moeten bewijzen. Bij het zoeken naar werk houden zij soms rekening met mogelijke discriminatie. Ze mijden bij voorbeeld bedrijven of sectoren waar ze discriminatie vermoeden, of vermelden hun geboorteland niet.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2527383/Werkzoekende_allochtonen_in_nadeel.html?p=2,1

Ik vind dat allochtonen te veel zeiken over racisme, in het land van herkomst daar wordt je pas echt gediscrimineerd, het land waar je ouders geboren en getogen zijn nog wel.

mulan
16-11-07, 08:41
Geplaatst door mark61
Denk je dat je met zo'n houding aangenomen gaat worden? Dat ze dat niet door hebben?

Je heb goeie en slechte carrièremutsen? Zonder karakter kan je geen carrière maken. Das strijdig dus.

Misschien zijn dat je vriendinnen niet. Vaag allemaal.

Jij hebt vooroordelen over met wat voor houding mensen binnenkomen. De mensen waar ik het over heb zijn focking bescheiden en ik ben degene die opschrijft dat ze overgekwalificeerd zijn en tussendoor een baan zochten ....Ik zeg niet dat ze met die houding binnenkomen. Ze zijn karakterloos omdat ze zich allemaal op dezelfde manier opstellen...arrogant en kleinerend. Een beetje wat jij nu ook doet zeg maar.

mulan
16-11-07, 08:51
Geplaatst door Julien
Het heeft echt allemaal te maken met hoe je overkomt. Daar win je echt veel respect mee af.

Ja inderdaad. Ik vind dat Marokkanen te bescheiden stappen naar een werknemer. Niet wetend dat die mafkees een omhoog getrokken assistent manager is. Vorige week nog...een jonge meid begin 20. HBO afgerond...werkt bij een instantie parttime. Wordt ze ontslagen...'ja je past niet echt bij de groep en ik heb het gevoel dat je niet weet hoe het allemaal werkt'....Is het een societeit daar ofzo? En dat soort bullshit redenen maken je para ja. Vooral als ze een aantal keren maar iedere keer natuurlijk weer lekker anders geformuleerd worden. En als je dan ziet wat de rest van de mensen zijn die daar werken vraag je je af of die standaarden alleen voor jou gelden. Dan ga je je dus een alien voelen en iedere keer is het wachten op iemand die je daarop gaat wijzen. Ik stel voor dat Marokkanen zich gewoon feitelijker gaan opstellen...concreet en niet teveel persoonlijkheid ..dat schrikt schijnbaar af en werkt verdacht. Gewoon heel formeel blijven.

x-jena-x:
16-11-07, 08:51
Dit soort berichten lees je iedere keer weer. Toch kunnen de Marokkanen hier zelf ook iets aan doen:

Als je solliciteert voor een bepaalde functie "vergeet" menigeen om eerst het bedrijf te onderzoeken. Vreemd eigenlijk, mede omdat je toch je dagen in het betreffende bedrijf wilt gaan slijten.

Wanneer je ziet dat er enkel Nederlanders werken binnen een bepaald bedrijf kun je jezelf erop voorbereiden dat je niet aangenomen wordt, of vice versa. De frustratie zal dan niet zo groot zijn achteraf.

Er zijn zat bedrijven die er totaal geen problemen mee hebben met de afkomst van iemand. De kans is groter dat je bij zo'n bedrijf wel aangenomen wordt.

Dus niet klagen, maar handjes uit de mouwen steken. Er zijn voldoende banen beschikbaar in Nederland, OOK voor Marokkanen.

Tis maar waar je je prioriteiten legt...

mulan
16-11-07, 08:57
Geplaatst door x-jena-x:
Er zijn voldoende banen beschikbaar in Nederland, OOK voor Marokkanen.


Logisch. Als er helemaal geen banen beschikbaar waren dan was het helemaal feest. Waar het om gaat is dat het demotiverend werkt. Ik heb het niet over luie mafkezen die liever op straat hangen en een uitkering willen. Ik heb het over mensen die afgestudeerd zijn en een 9 to 5 kantoorbaan willen en moeite hebben deze te vinden.

x-jena-x:
16-11-07, 09:01
Geplaatst door mulan
Logisch. Als er helemaal geen banen beschikbaar waren dan was het helemaal feest. Waar het om gaat is dat het demotiverend werkt. Ik heb het niet over luie mafkezen die liever op straat hangen en een uitkering willen. Ik heb het over mensen die afgestudeerd zijn en een 9 to 5 kantoorbaan willen en moeite hebben deze te vinden.

Mensen die afgestudeerd zijn hebben misschien moeite om een baan te vinden maar ik ken maar weinig mensen die werkeloos blijven.

Ik vind het meer getuigen van "Calimero-gedrag", zij zijn groot en ik is klein.

Voorbeeldje? Als ik een punker ZOU zijn, met een paarse hanenkam en ik solliciteer naar een functie als advocaat: wedden dat ik niet aangenomen wordt?

Nee, wat ik al jaren zie is dat een groepje Marokkanen wat DIT betreft zichzelf een slachtofferrol aanmeten. Want hoe kan het dat mijn Marokkaanse man al jarenlang in een bedrijf werkt? Omdat hij zich ervoor inzet.

Het is zo makkelijk om steeds maar weer die klaagzang op te houden, maar feit is dat sommigen gewoon een schop onder hun kont nodig hebben.

mark61
16-11-07, 09:04
Geplaatst door tr_imparator
Ik bedoel dat sommige stelling niet om te draaien zijn, dat doe jij wel. Je ziet dat in die reactie A(de langzaamste stap) als eerste moet plaatsvinden, vervolgens kan reactie B plaatsvinden. Dat kan je niet omdraaien.

Bijv.
Je moet je extra bewijzen(1), om aan de bak te komen(2).
Je komt aan de bak(2), als je je extra kan bewijzen(1).

Stellingen zijn niet om te draaien, nee. En dat beweerde ik ook niet. In dit geval is 1) blijkbaar noodzakelijke, maar ws. nog niet voldoende voorwaarde.


Nee, ik zeg dat bij zwarten de discriminatie vaak expliciet aanwezig is en dus daarom makkelijker te bewijzen is.

Hoeveel gevallen ken jij daarvan dan, in een sollicitatiesituatie?


Hoe die % verklaard moeten worden, moet je niet bij mij wezen.

Flauw antwoord. Denk er es over na, om mij een plezier te doen dan.

mark61
16-11-07, 09:06
Geplaatst door tr_imparator
De discussie gaat over discriminatie bij allochtonen.

De discussie gaat over werkloze, solliciterende allochtonen toch?


Hij zegt werklozen. Ik weet niet wat hij daarmee bedoelt. Ik kan mij voorstellen dat hij meer te maken heeft met allochtonen, dat dacht ik, dus daarom heb ik verondersteld dat hij het had over allochtonen en dus niet werklozen waarbij autochtonen zijn inbegrepen.

Ah, dus het was jouw vooroordeel, jumping to conclusions. Hij heeft het over waar hij zegt dat hij het over heeft: werklozen, zonder onderscheid.

mulan
16-11-07, 09:07
Geplaatst door x-jena-x:
Mensen die afgestudeerd zijn hebben misschien moeite om een baan te vinden maar ik ken maar weinig mensen die werkeloos blijven.

Ik vind het meer getuigen van "Calimero-gedrag", zij zijn groot en ik is klein.

Voorbeeldje? Als ik een punker ZOU zijn, met een paarse hanenkam en ik solliciteer naar een functie als advocaat: wedden dat ik niet aangenomen wordt?

Nee, wat ik al jaren zie is dat een groepje Marokkanen wat DIT betreft zichzelf een slachtofferrol aanmeten. Want hoe kan het dat mijn Marokkaanse man al jarenlang in een bedrijf werkt? Omdat hij zich ervoor inzet.

Het is zo makkelijk om steeds maar weer die klaagzang op te houden, maar feit is dat sommigen gewoon een schop onder hun kont nodig hebben.

Hebben Marokkanen nu ook een paarse hanenkam dan? Ik heb het hier over niet hoofddoekdragende dames die eigenlijk dus alleen opvallen door een allochtone kop. Ja mijn broer werkt ook al jaren bij een bedrijf. Dat zegt mij niet zoveel als ik weet dat er onzinnige redenen verzonnen worden om je niet aan te nemen of je te ontslaan bij andere gevallen. Don't get me wrong...ik zeg niet dat het overal gebeurd. Ik denk bijv. dat in de randstad waar ze meer gewend zijn aan allochtonen het een minder probleem is dan hier in het zuiden bijv. Thank God voor de schoonmaakbranche. :maf2:

Charlus
16-11-07, 09:07
België weliswaar.
De 34-jarige Murat Caliskan reageerde eind november op een vacature bij Euro-Lock en kreeg de volgende dag al een mailtje terug. Hij werd in een standaardbrief afgewezen wegens "niet de geschikte persoon voor de vacante betrekking". Aan de mail hing echter nog een interne mail vast met daarin "Kan jij die persoon afwimpelen? Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien." (Bron (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_389747.html))

x-jena-x:
16-11-07, 09:13
Geplaatst door mulan
Hebben Marokkanen nu ook een paarse hanenkam dan? Ik heb het hier over niet hoofddoekdragende dames die eigenlijk dus alleen opvallen door een allochtone kop. Ja mijn broer werkt ook al jaren bij een bedrijf. Dat zegt mij niet zoveel als ik weet dat er onzinnige redenen verzonnen worden om je niet aan te nemen of je te ontslaan. Don't get me wrong...ik zeg niet dat het overal gebeurd. Ik denk bijv. dat in de randstad waar ze meer gewend zijn aan allochtonen het een minder probleem is dan hier in het zuiden bijv.

Dat laatste ben ik met je eens: in dorpjes zullen mensen er meer moeite mee hebben dan in de grote steden waar multicultuur normale gang van zaken is. Onbekend maakt onbemind.

Ik vind je opmerking over Moslima's trouwens wel getuigen van disrespect: allochtone kop. Slaat nergens op.

Onzinnige redenen? Vraag een alleenstaande moeder eens hoe er gereageerd wordt door bedrijven als zij een baan zoeken. Of een oudere. Of een....zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een bedrijf zoekt een bepaald persoon voor een bepaalde functie. Wordt je daarop afgewezen kun je het heel makkelijk in het hokje "discriminatie" plaatsen, je kunt ook denken dat je gewoon niet binnen dat bedrijf zou passen.

mark61
16-11-07, 09:15
Geplaatst door mulan
Jij hebt vooroordelen over met wat voor houding mensen binnenkomen. De mensen waar ik het over heb zijn focking bescheiden en ik ben degene die opschrijft dat ze overgekwalificeerd zijn en tussendoor een baan zochten ....Ik zeg niet dat ze met die houding binnenkomen. Ze zijn karakterloos omdat ze zich allemaal op dezelfde manier opstellen...arrogant en kleinerend. Een beetje wat jij nu ook doet zeg maar.

Je zegt wel dat ze met die houding binnenkomen. Alleen denk je dat de werkgever dat dan niet doorheeft. Tsja, die mensen zijn getraind om de motivatie van de sollicitant te doorgronden. Eigenlijk zeg je: mijn vriendinnen kunnen geweldig acteren dat ze gemotiveerd zijn, maar die verdomde werkgevers willen er niet in trappen.

In NL wordt je om te beginnen al gauw niet aangenomen als je overgekwalificeerd bent, dat is iets speciaal Nederlands geloof ik. De werkgever verwacht dat je dan toch in no time weer weg bent. En jij zegt zelf dat die vriendinnen met die gedachte solliciteren. Dus? Wat zou jij doen als werkgever?

Ik ben zelf ook zo vaak arrogant en kleinerend behandeld door minkukels. En dan? Ik heb ook honderden afwijzingen liggen.

mulan
16-11-07, 09:18
Geplaatst door x-jena-x:
Dat laatste ben ik met je eens: in dorpjes zullen mensen er meer moeite mee hebben dan in de grote steden waar multicultuur normale gang van zaken is. Onbekend maakt onbemind.

Ik vind je opmerking over Moslima's trouwens wel getuigen van disrespect: allochtone kop. Slaat nergens op.

Onzinnige redenen? Vraag een alleenstaande moeder eens hoe er gereageerd wordt door bedrijven als zij een baan zoeken. Of een oudere. Of een....zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een bedrijf zoekt een bepaald persoon voor een bepaalde functie. Wordt je daarop afgewezen kun je het heel makkelijk in het hokje "discriminatie" plaatsen, je kunt ook denken dat je gewoon niet binnen dat bedrijf zou passen.

Oh plz. Disrespect is het wanneer je basis van je afkomst niet aangenomen wordt niet dat ik hier het woord kop gebruik. Als het een alleenstaande allochtone moeder betreft ja...maar wat is dan de reden als ze eigenlijk niets minder is dan hetgeen wat ze zoeken en ze afgewimpeld worden? Ze zijn niet oud,hebben geen kinderen en zijn gekwalificeerd. Als er andere redenen zijn kan ik dat nog begrijpen. Maar die zijn er juist niet en dat is het probleem.

mark61
16-11-07, 09:19
Geplaatst door mulan
Hebben Marokkanen nu ook een paarse hanenkam dan? Ik heb het hier over niet hoofddoekdragende dames die eigenlijk dus alleen opvallen door een allochtone kop. Ja mijn broer werkt ook al jaren bij een bedrijf. Dat zegt mij niet zoveel als ik weet dat er onzinnige redenen verzonnen worden om je niet aan te nemen of je te ontslaan bij andere gevallen. Don't get me wrong...ik zeg niet dat het overal gebeurd. Ik denk bijv. dat in de randstad waar ze meer gewend zijn aan allochtonen het een minder probleem is dan hier in het zuiden bijv. Thank God voor de schoonmaakbranche. :maf2:

Er wordt natuurlijk heel veel gediscrimineerd. Dat kan op grond van uiterlijk, wat tamelijk dom is, maar ook op grond van andere dingen. Eigenlijk valt dat onder de noemer 'afwijzing op valse, irrelevante gronden.' Daar heeft iedereen mee te maken.

Voor dit onderzoek hadden ze ook auto's moeten vragen of ze zich onterecht afgewezen voelden. Dat vind ik bijv. bijna altijd. Maar ik weet ook niet tegen wie ik heb moeten concurreren.

Vind jij die vreemde zin in het artikel niet gek, die suggereert dat allo vrouwen niet meer gediscrimineerd worden dan auto vrouwen? Ik vraag me nog steeds af wat ze bedoelen.

x-jena-x:
16-11-07, 09:25
Geplaatst door mulan
Oh plz. Disrespect is het wanneer je basis van je afkomst niet aangenomen wordt niet dat ik hier het woord kop gebruik. Als het een alleenstaande allochtone moeder betreft ja...maar wat is dan de reden als ze eigenlijk niets minder is dan hetgeen wat ze zoeken en ze afgewimpeld worden? Ze zijn niet oud,hebben geen kinderen en zijn gekwalificeerd. Als er andere redenen zijn kan ik dat nog begrijpen. Maar die zijn er juist niet en dat is het probleem.

Je snapt het nog steeds niet, geloof ik. NIET ALLEEN Marokkanen worden gediscrimineerd, ook een NEDERLANDSE alleenstaande moeder, ook een NEDERLANDSE oudere, ook een NEDERLANDSE luiwammes, ook een NEDERLANDSE ..... noem maar op.

Het is maar net waar je de nadruk op legt, maar van mij mag je best in je slachtofferrolletje blijven.

mulan
16-11-07, 09:27
Geplaatst door mark61
Je zegt wel dat ze met die houding binnenkomen. Alleen denk je dat de werkgever dat dan niet doorheeft. Tsja, die mensen zijn getraind om de motivatie van de sollicitant te doorgronden. Eigenlijk zeg je: mijn vriendinnen kunnen geweldig acteren dat ze gemotiveerd zijn, maar die verdomde werkgevers willen er niet in trappen.

In NL wordt je om te beginnen al gauw niet aangenomen als je overgekwalificeerd bent, dat is iets speciaal Nederlands geloof ik. De werkgever verwacht dat je dan toch in no time weer weg bent. En jij zegt zelf dat die vriendinnen met die gedachte solliciteren. Dus? Wat zou jij doen als werkgever?

Ik ben zelf ook zo vaak arrogant en kleinerend behandeld door minkukels. En dan? Ik heb ook honderden afwijzingen liggen.

Ok en hier gaat het dus verkeerd. Achteraf bespreek je dingen met mensen die je kent en zeg je hoe is je sollicitatie gegaan of hoe komt het dat je ontslagen bent. En dan probeer je te achterhalen waar het verkeerd is gegaan ..en niet iedere keer concluderen we dat het komt omdat we Marokkaans zijn of whatever. Soms ligt het hieraan en soms daaraan. Maar soms is de reden no reason. Fijn dan is dat maar zo. Maar ik heb vaak het gevoel dat het komt omdat ze het niet kunnen geloven ...'jij bent marokkaans en je wilt hier komen werken' ..Vooral als je de eerst solliciterende allochtoon bent. Ze worden achterdochtig en kiezen liever voor de gemakkelijkste weg.

mulan
16-11-07, 09:31
Geplaatst door x-jena-x:
Je snapt het nog steeds niet, geloof ik. NIET ALLEEN Marokkanen worden gediscrimineerd, ook een NEDERLANDSE alleenstaande moeder, ook een NEDERLANDSE oudere, ook een NEDERLANDSE luiwammes, ook een NEDERLANDSE ..... noem maar op.

Het is maar net waar je de nadruk op legt, maar van mij mag je best in je slachtofferrolletje blijven.

Ik zeg net dat ook Marokkanen MOEDERS EN LUIWAMMESEN EN OUDEREN KUNNEN ZIJN! Caps lock uit volgende keer ..en bedankt.
Dus Marokkanen moet je vergelijken met alleenstaande moeders? Wat dacht je van Marokkaanse alleenstaande moeders vergelijken met Nederlandse alleenstaande moeders. En Nederlandse begin 20'igers vergelijken met Marokkaanse begin 20'igers. Dat is een eerlijke vergelijking. Niet een paarse hanenkam alleenstaande bejaarde punker vergelijken met een niet opvallend marokkaans meisje. Dat zei ik.

ps...begrijpend lezen is a bitch....

panoma79
16-11-07, 09:31
Discriminatie is wel het makkelijkste wat je kunt roepen.

Ik ken een marokkaan die is gaan solliciteren naar een functie met een petje op.
Volgende dag kom ik em tegen ik vroeg em toen... en ben je aangenomen?
Nee man die homo is racist. :melig:
Tja......

mulan
16-11-07, 09:33
Geplaatst door panoma79
Discriminatie is wel het makkelijkste wat je kunt roepen.

Ik ken een marokkaan die is gaan solliciteren naar een functie met een petje op.
Volgende dag kom ik em tegen ik vroeg em toen... en ben je aangenomen.
Nee man die homo is racist. :melig:
Tja......

Wat heb ik met die loser te maken die met een petje gaat solliciteren? Niets. Precies.

x-jena-x:
16-11-07, 09:36
Geplaatst door mulan
Ik zeg net dat ook Marokkanen MOEDERS EN LUIWAMMESEN EN OUDEREN KUNNEN ZIJN! Caps lock uit volgende keer ..en bedankt.
Dus Marokkanen moet je vergelijken met alleenstaande moeders? Wat dacht je van Marokkaanse alleenstaande moeders vergelijken met Nederlandse alleenstaande moeders. En Nederlandse begin 20'igers vergelijken met Marokkaanse begin 20'igers. Dat is een eerlijke vergelijking. Niet een paarse hanenkam alleenstaande bejaarde punker vergelijken met een niet opvallend marokkaans meisje. Dat zei ik.

ps...begrijpend lezen is a bitch....


Caps lock uit volgende keer ..en bedankt.
Ben jij moderator? Nee? En bedankt.


Ik zeg net dat ook Marokkanen MOEDERS EN LUIWAMMESEN EN OUDEREN KUNNEN ZIJN! Dus Marokkanen moet je vergelijken met alleenstaande moeders? Wat dacht je van Marokkaanse alleenstaande moeders vergelijken met Nederlandse alleenstaande moeders. En Nederlandse begin 20'igers vergelijken met Marokkaanse begin 20'igers. Dat is een eerlijke vergelijking. Niet een paarse hanenkam alleenstaande bejaarde punker vergelijken met een niet opvallend marokkaans meisje. Dat zei ik.

En ik zei dat "discriminatie" overal voorkomt. Niet alleen bij Marokkanen, alleen denkt het laatste dat zij in een slachtofferrol zitten. Een schop onder hun kont...dat is wat sommigen nodig hebben...in plaats van steeds te klagen.


ps...begrijpend lezen is a bitch....
Precies! Begin er eens mee.

mark61
16-11-07, 09:38
Geplaatst door mulan
Ok en hier gaat het dus verkeerd. Achteraf bespreek je dingen met mensen die je kent en zeg je hoe is je sollicitatie gegaan of hoe komt het dat je ontslagen bent. En dan probeer je te achterhalen waar het verkeerd is gegaan ..en niet iedere keer concluderen we dat het komt omdat we Marokkaans zijn of whatever. Soms ligt het hieraan en soms daaraan. Maar soms is de reden no reason. Fijn dan is dat maar zo. Maar ik heb vaak het gevoel dat het komt omdat ze het niet kunnen geloven ...'jij bent marokkaans en je wilt hier komen werken' ..Vooral als je de eerst solliciterende allochtoon bent. Ze worden achterdochtig en kiezen liever voor de gemakkelijkste weg.

Dat is een ding dat zeker is. Ze willen zo weinig mogelijk risico nemen en denken dan dat 'allo' op zich al een risicofactor is. Maar vroeg of laat zullen ze er toch aan moeten. Vergrijzing enzo.

Je moet niet denken dat ik niet voel hoe walgelijk en vernederend die onuitgesproken vage bedenkingen zijn. Het is zo ongrijpbaar allemaal. Dat heb ik zelf al, dus jij nog meer :)

mulan
16-11-07, 09:40
Geplaatst door x-jena-x:
Ben jij moderator? Nee? En bedankt.

En ik zei dat "discriminatie" overal voorkomt. Niet alleen bij Marokkanen, alleen denkt het laatste dat zij in een slachtofferrol zitten. Een schop onder hun kont...dat is wat sommigen nodig hebben...in plaats van steeds te klagen.

Precies! Begin er eens mee.

Ja maar schreeuwen met caps lock doe je maar lekker thuis. Ik lees ...en jij niet. Ik probeer zaken juist te vergelijken. Jij daarentegen maakt vergelijkingen die nergens over gaan. Hoe moet ik dat dus zien in jouw redenatie.....Marokkaan staat gelijk aan een alleenstaande huisvrouw..en wat als je dan een Marokkaanse alleenstaande huisvrouw bent wordt je dan 2 keer benadeeld?

mulan
16-11-07, 09:42
Geplaatst door mark61
Dat is een ding dat zeker is. Ze willen zo weinig mogelijk risico nemen en denken dan dat 'allo' op zich al een risicofactor is. Maar vroeg of laat zullen ze er toch aan moeten. Vergrijzing enzo.

Je moet niet denken dat ik niet voel hoe walgelijk en vernederend die onuitgesproken vage bedenkingen zijn. Het is zo ongrijpbaar allemaal. Dat heb ik zelf al, dus jij nog meer :)

Nee ik heb het gelukkig niet. Ik begeef me daar niet gezien ik nog studeer. Daarbij zie ik mezelf sowieso niet werken :hihi: ....In ieder geval niet het 9 to 5 werk en daar zitten de meeste zeurkousen dus die ontwijk ik daarbij lekker.

x-jena-x:
16-11-07, 09:43
Geplaatst door mulan
Ja maar schreeuwen met caps lock doe je maar lekker thuis. Ik lees ...en jij niet. Ik probeer zaken juist te vergelijken. Jij daarentegen maakt vergelijkingen die nergens over gaan. Hoe moet ik dat dus zien in jouw redenatie.....Marokkaan staat gelijk aan een alleenstaande huisvrouw..en wat als je dan een Marokkaanse alleenstaande huisvrouw bent wordt je dan 2 keer benadeeld?

Nee, je wordt niet twee keer benadeeld, afhankelijk van het bedrijf waar je bij solliciteert. In bepaalde bedrijven is het juist een pre als je van een andere afkomst bent, denk aan bepaalde onderhandelingen vs. taal. Daar zou een Nederlandse weer niet aan de bak komen.

mark61
16-11-07, 09:43
Geplaatst door mulan
Nee ik heb het gelukkig niet. Ik begeef me daar niet gezien ik nog studeer. Daarbij zie ik mezelf sowieso niet werken :hihi: ....

Ja eh, jij bent af :mad:

tr_imparator
16-11-07, 10:24
Geplaatst door mark61
De discussie gaat over werkloze, solliciterende allochtonen toch?

Ja.


Ah, dus het was jouw vooroordeel, jumping to conclusions. Hij heeft het over waar hij zegt dat hij het over heeft: werklozen, zonder onderscheid.

In dat geval, zat ik er naast. Ik verondstel wel vaker, dat heeft niks met vooroordelen te maken, omdat veronderstellingen gebasseerd zijn op waarschijnlijkheden.

tr_imparator
16-11-07, 10:27
Geplaatst door mark61

Hoeveel gevallen ken jij daarvan dan, in een sollicitatiesituatie?

Geen. Maar als het er is, dan is het duidelijk aanwezig. Dat is wat ik zeg.



Flauw antwoord. Denk er es over na, om mij een plezier te doen dan.

Het kan verschillende redenen hebben.
-definitieinterpreatie.
-slachtoffebeleving
-acceptatie

illmatik
16-11-07, 11:05
Geplaatst door Julien
Het feit dat er zo weinig Antilianen en Surinamers klagen over discriminatie, bewijst dit volgens mij, zij plaatsen zich veel minder in de slachtofferrol. De blanke autochtonen die niet worden aangenomen, hoor je ook nooit.

Ik las hier ooit een artikel, over hoe werkende, blanke autochtonen vinden dat de Antilianen en Surinamers waar jij over rept niet zeuren over het niet worden aangenomen omdat zij toch al niet solliciteren en het verder wel best vinden. Daarnaast stond er in dat de blanke autochtonen die nergens worden aangenomen, het volk betreft dat de schuld neerlegt bij de aanwezigheid van alles wat niet Nederlands in de oorsprong is.

Al met al, een uitgekauwd onderwerp, tig maal onderzocht met tig maal dezelfde uitkomsten. Dat het bestaat is een feit, het constateren ervan is tegenwoordig werk op LBO-niveau. Hoe ermee om te gaan is meer de kunst.

Sjoweloo
16-11-07, 14:14
Geplaatst door mulan
Zo voelt het wel en dat is het probleem natuurlijk. Het gaat niet om racisme. Niemand die tegen je zegt 'ieuw wat doet die vieze Marokkaan hier'....Je moet gewoon overdreven in de smaak vallen ..alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Ik heb vriendinnen die overgekwalificeerd waren voor baantjes die ze even tussendoor wilde doen tijdens de zoektocht naar de perfecte baan en die op basis van de meest absurde redenen niet aangenomen werden. En dat altijd door van die domme 35 jarige karakterloze carrieremutsen. En nee...ik kan daar dus niet van bewijzen dat het komt doordat ze 'anders' zijn. Ik kan wel zeggen dat ik dat soort verhaaltjes nooit van Nederlandse meiden hoor.
Mulan, je bent aan niemand verplicht om je te verantwoorden voor het bestaan ervan. Zoals Illmatik het zegt: dat het bestaat is een gegeven, hoe je ermee omgaat is een andere. En dat is waar we ons op moeten focussen; zelf sterker worden zonder solidariteit met anderen te verliezen. Het kan toch niet zo zijn dat we racisme of ongewenstheid of hoe je het ook wilt noemen, degene die het ervaart gaan aanrekenen? De meeste Marokkanen weten waar je het over hebt. Ze moeten eerst in je schoenen staan om te weten hoe dat voelt. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze je niet begrijpen; zich verplaatsen in de positie van degene die onrechtvaardig behandelt is, is nou niet het sterkste punt van mensen die het geloof allang begraven hebben in een op geld en ijdelheid beluste geest.

Sjoweloo
16-11-07, 14:22
Geplaatst door tr_imparator
Ik zou het meer een imago probleem noemen. Wij zijn net wel die goede zeeman producten en sommige hollanders de dure, maar ook soms de slechte Armani producten die na een paar keer wassen niet meer bruikbaar zijn.

Je moet je extra bewijzen. En dat begint al met je uiterlijk en kleding en dat gaat door met de extra punten op je CV en het gebruik van niet-alledaagse dure woorden in je gesprek. Liefst met een slagroomdressing eroverheen met skills in Latijn en Oud Grieks. Om net de druppel over de emmer te doen laten waaien.

De verschillen tussen Turken en Marokkanen wordt volgens mij verklaard doordat Turken beter georganiseerd en vertegenwoordigd zijn in het politiek/bussiness.

Kunnen we dit onder de noemer van racisme en discrimatie brengen? Dat zou je je moeten afvragen waarom dat verschil in etnciteit tot discriminatie leidt. Is de etniciteit puur de reden: dan is het racisme, zit er er onderliggend reden dan is dat geen directe racisme, maar indirecte racisme. Is dat imago onlosmakelijk verbonden met je etniciteit, net als de kleur van je haar, en de taal die je spreekt en de geloof en cultuur die je aanhangt dan is dat gewoon racisme.
Yep overcompensatie. Ik weet het nog niet hoor, of je dat wel over moet hebben voor een beetje klimmen op de maatschappelijke ladder.

Het tweede, wat betreft sociale ademruimte creëren, kan ik onderschrijven. Marokkanen worden ,in het bijzonder in de politiek, door hielenlikkers vertegenwoordigt. En zelfhulporganisaties zijn óf corrupt en hebben totaal geen oog voor de achterban óf hebben weer alleen het belang van hun blanke meesters die ze dienen. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Uiteraard chargeer ik wat, maar ik denk dat Marokkanen zich hierin zullen herkennen. Dat begon al in de gastarbeiderstijd, met de vetes tussen de Marokkanen van de KMAN - die uitgebreide borrels organiseerde voor de moslims - door Nederland zwaar gesubsidieerd, en Amicales, verraderlijke ratten van de Marokkaanse overheid, die de meeste verenigingen en moskeebesturen doordrongen. Dit getouwtrek werd toen over de rug van veel Marokkanen uitgevochten. Meesten hebben die toen ook nooit gezien als hún organisaties. Die verdeeldheid en ongeorganiseerdheid zijn sindsdien eigenlijk nooit verdwenen.

En hoe je die discriminatie wilt classificeren is voor mij niet interessant, direct, indirect of omfloerst. Ik weet gewoon uit mijn omgeving dat de Marokkanen er mee te maken hebben. Het bewijs is, behalve dit onderzoek, uiteraard niet één twee drie te leveren aangezien het zich in de sociale ruimte afspeelt. Het is in ieder geval een indicatie voor mensen die het proberen te ontkennen. En als ze daar geen begrip voor kunnen opbrengen, dan is dat jammer maar geeft het verder niks.

Charlus
16-11-07, 14:29
Geplaatst door Sjoweloo
<..>zich verplaatsen in de positie van degene die onrechtvaardig behandelt is, is nou niet het sterkste punt van mensen die het geloof allang begraven hebben in een op geld en ijdelheid beluste geest.
Ja hoor, gelovigen zijn betere mensen dan ongelovigen. Onze rol blijft beperkt tot ademloos respecteren, tenminste dat zou zo zijn als we voldoende niveau hadden om te begrijpen wat we nu precies moeten respecteren.

Sjoweloo
16-11-07, 14:42
Geplaatst door Charlus
Ja hoor, gelovigen zijn betere mensen dan ongelovigen. Onze rol blijft beperkt tot ademloos respecteren, tenminste dat zou zo zijn als we voldoende niveau hadden om te begrijpen wat we nu precies moeten respecteren. Hoe frustrerend moet het wel niet voor gelovigen zijn dat wij dat niveau hardnekkig weigeren te bereiken.
Het is niet zozeer dat mensen als jij ons respecteren, maar eerder dat je te angstig en passief bent om daadwerkelijk een ander waar je een afkeer van hebt onrechtvaardig te behandelen of geweld aan te doen. Dat komt doordat je je eigen soevereiniteit aan de staat hebt overgedragen, in de overtuiging dat zij wel voor jouw halftamme individuutje zullen bepalen wat wél en niet goed voor je is. Opdat jij thuis, in al je lamheid, even flink achter je pc'tje je driften op moslims en/of Marokkanen kunt uitkotsen.

But be my guest. :zwaai:

super ick
16-11-07, 14:43
Geplaatst door M@riska
Omdat die polen veel minder betaald krijgen, lijkt me wel duidelijk. ;)

En de rest van je bericht is weer eens bullshit. ;)

Laat die knipoogsmileys maar achterwege.
Er is nu een situatie dat er voldoende werk is.
Dat er dan krachten uit het buitenland moeten komen terwijl er hier nog honderdduizenden lopen die het verrotten te gaan werken dan wordt het tijd deze lieden keihard aan te pakken.

Mijn oma zei vroeger: kostgangers worden hier niet gehouden.
Werken dus met je luie reet.

Charlus
16-11-07, 15:05
Geplaatst door Sjoweloo

Geplaatst door Charlus
Ja hoor, gelovigen zijn betere mensen dan ongelovigen. Onze rol blijft beperkt tot ademloos respecteren, tenminste dat zou zo zijn als we voldoende niveau hadden om te begrijpen wat we nu precies moeten respecteren. Hoe frustrerend moet het wel niet voor gelovigen zijn dat wij dat niveau hardnekkig weigeren te bereiken.
Het is niet zozeer dat mensen als jij ons respecteren, maar eerder dat je te angstig en passief bent om daadwerkelijk een ander waar je een afkeer van hebt onrechtvaardigheid te behandelen of geweld aan te doen. Dat komt doordat je je eigen soevereiniteit aan de staat hebt overgedragen, in de overtuiging dat zij wel voor jouw halftamme individuutje zullen bepalen wat wél en niet goed voor je is. Opdat jij thuis, in al je lamheid, even flink achter je pc'tje je driften op moslims en/of Marokkanen kunt uitkotsen.
Mijn formulering schoot tekort, dat zie ik nu heel goed.
Reli-fascisten zijn betere mensen dan ongelovigen. Onze rol blijft beperkt tot ademloos respecteren, tenminste dat zou zo zijn als we voldoende niveau hadden om te begrijpen wat we nu precies moeten respecteren. Hoe frustrerend moet het wel niet voor reli-fascisten zijn dat wij dat niveau hardnekkig weigeren te bereiken.

Max Stirner
16-11-07, 15:29
Geplaatst door Sjoweloo
Het is niet zozeer dat mensen als jij ons respecteren, maar eerder dat je te angstig en passief bent om daadwerkelijk een ander waar je een afkeer van hebt onrechtvaardigheid te behandelen of geweld aan te doen. Dat komt doordat je je eigen soevereiniteit aan de staat hebt overgedragen, in de overtuiging dat zij wel voor jouw halftamme individuutje zullen bepalen wat wél en niet goed voor je is. Opdat jij thuis, in al je lamheid, even flink achter je pc'tje je driften op moslims en/of Marokkanen kunt uitkotsen.

But be my guest. :zwaai:



Het overdragen van de eigen souvereiniteit aan een andere partij is iets wat gelovigen trouwens ook niet vreemd is.

Sjoweloo
16-11-07, 15:42
Geplaatst door Charlus

Mijn formulering schoot tekort, dat zie ik nu heel goed.
Reli-fascisten zijn betere mensen dan ongelovigen...
Tja als dat jouw idee is over hoe de wereld in elkaar moet zitten, moeten we maar allemaal relifascist worden. Of is dat het hele eiereneten en noem je mij nu relifascist en is dit een wanhopige poging tot sarcasme?

Grrrr. :D (Wil je alsjeblieft deze stijlfiguur niet meer gebruiken, het staat je niet, ik betaal je er desnoods voor.)

Sjoweloo
16-11-07, 15:43
Geplaatst door Max Stirner
Het overdragen van de eigen souvereiniteit aan een andere partij is iets wat gelovigen trouwens ook niet vreemd is.
Aan wie, God? Bestaat die dan volgens jou?

H.P.Pas
16-11-07, 15:52
Geplaatst door Sjoweloo
Aan wie, God? Bestaat die dan volgens jou?

Aan de Geleerden.
Als je me nu vraagt of die volgens mij bestaan, dan heb je me.

tr_imparator
16-11-07, 16:30
Geplaatst door H.P.Pas
Aan de Geleerden.
Als je me nu vraagt of die volgens mij bestaan, dan heb je me.

Wat vind jij van die ene gast Lommel. Hij zegt dat er aanwijzingen zijn, in ieder geval een hoger bewustzijn na je dood waarschijnlijk is. Die uitspraken zijn op grond van wetenschappelijk onderzoek. Ik heb toegang tot allerlei tijdschriften via pubmed en zat gister een beetje te lezen enzo..vandaar.

Of vind je de bewijsbaarheid daarvan een defect van een formeel systeem? Ik ben op pagina 79 nu..Je had nooit gezegd dat dat boek 900 pagina's telt. Moet noodgedowngen even staken. :knife_hea

Sjoweloo
16-11-07, 16:34
Geplaatst door H.P.Pas
Aan de Geleerden.
Als je me nu vraagt of die volgens mij bestaan, dan heb je me.
Hah! Zo flauw ben ik niet. Geleerden bestaan wel hoor. Alleen dragen we daar geen soevereiniteit aan over. Vrij vertaald staat er in de Koran en Soennah dat 'we moeten de werkelijkheid zelf onderzoeken en luisteren naar de woorden van de geleerde (of wetenschapper wellicht). Het verstand en de daden daar is men wel degelijk voor verantwoordelijk.'

tr_imparator
16-11-07, 16:37
Geplaatst door Sjoweloo
Yep overcompensatie. Ik weet het nog niet hoor, of je dat wel over moet hebben voor een beetje klimmen op de maatschappelijke ladder.

Het tweede, wat betreft sociale ademruimte creëren, kan ik onderschrijven.

En hoe je die discriminatie wilt classificeren is voor mij niet interessant, direct, indirect of omfloerst.

:duim:

H.P.Pas
16-11-07, 17:16
Geplaatst door tr_imparator
Wat vind jij van die ene gast Lommel. Hij zegt dat er aanwijzingen zijn, in ieder geval een hoger bewustzijn na je dood waarschijnlijk is. Die uitspraken zijn op grond van wetenschappelijk onderzoek. Ik heb toegang tot allerlei tijdschriften via pubmed en zat gister een beetje te lezen enzo..vandaar.


Deze ? (http://www.xs4all.nl/~sbo/nieuwsbrieven/04interview_lommel.htm)

Ken hem niet, zal het artikel eens lezen, hoewel ik het wel een beetje lang vindt... :nijn: .
Ik zag in de gauwigheid iets van 'bewustzijnsvelden'. Op dat soort termen reageer ik altijd wat allergisch; ik ga dan vragen of die die velden rotatievrij zijn en zo..


Of vind je de bewijsbaarheid daarvan een defect van een formeel systeem?
Dat is niet uit te sluiten. Als je de taal of de menselijke geest op wilt vatten als formele systemen (op zich een wilde generalisatie natuurlijk), die voldoende complex zijn om uitspraken over het systeem zelf toe te laten, kom je er niet onderuit, dat er defecten in moeten zitten.


Ik ben op pagina 79 nu..Je had nooit gezegd dat dat boek 900 pagina's telt. Moet noodgedowngen even staken. :knife_hea

:D Mu-puzzle al opgelost ?
:o Ik had gezegd, dat er een beetje tijd in ging zitten..

tr_imparator
16-11-07, 18:07
Geplaatst door H.P.Pas
Deze ? (http://www.xs4all.nl/~sbo/nieuwsbrieven/04interview_lommel.htm)

Ken hem niet, zal het artikel een lezen, hoewel ik het wel een beetje lang vindt... :nijn: .
Ik zag in de gauwigheid iets van 'bewustzijnsvelden'. Op dat soort termen reageer ik altijd wat allergisch; ik ga dan vragen of die die velden rotatievrij zijn en zo..

Ja, hij.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=233054

Charlus
16-11-07, 18:20
Geplaatst door Sjoweloo

Geplaatst door Charlus

Mijn formulering schoot tekort, dat zie ik nu heel goed.
Reli-fascisten zijn betere mensen dan ongelovigen...
Tja als dat jouw idee is over hoe de wereld in elkaar moet zitten, moeten we maar allemaal relifascist worden. Of is dat het hele eiereneten en noem je mij nu relifascist en is dit een wanhopige poging tot sarcasme?

Grrrr. :D (Wil je alsjeblieft deze stijlfiguur niet meer gebruiken, het staat je niet, ik betaal je er desnoods voor.)
Stijlfiguur? Ben je geen relifascist? Het leek me anders heel natuurlijk te volgen uit je voortborduren op het eerdere, ik vat grof samen, "Wij gelovigen zijn betere mensen dan die materialistische nihilistische ongelovigen". Dat aplomb.
Ik probeer sarcasme en ironie te vermijden, want die scheppen alleen maar verwarring. Moet je naderhand weer van alles uitleggen ("Het was ironisch bedoeld hoor!", "Ja dat zal wel", "Nee echt!"). Laf bovendien, steeds maar niet echt zeggen wat je meent. Wel heel intellectueel natuurlijk en daarom vaak moeilijk te weerstaan, ironie en sarcasme; wie wil er nu niet slim en intellectueel lijken?

Amchaque
16-11-07, 19:10
Ergens is discriminatie op de arbeidsmarkt onze eigen schuld. We laten over ons heen lopen. Werkgevers die sollicatiebrieven ongelezen verscheuren en dergelijke moeten net zo hard worden aangepakt als lui die onze zusters willen n*kken.

H.P.Pas
16-11-07, 22:04
Geplaatst door Amchaque
Ergens is discriminatie op de arbeidsmarkt onze eigen schuld. We laten over ons heen lopen. Werkgevers die sollicatiebrieven ongelezen verscheuren en dergelijke moeten net zo hard worden aangepakt als lui die onze zusters willen n*kken.

Wat is je voorstel ?
Elke sollicitant komt vergezeld door een potige maram ?

Olive Yao
16-11-07, 22:10
Geplaatst door Amchaque
Ergens is discriminatie op de arbeidsmarkt onze eigen schuld. We laten over ons heen lopen. Werkgevers die sollicatiebrieven ongelezen verscheuren en dergelijke moeten net zo hard worden aangepakt als lui die onze zusters willen n*kken.
"Lui die jullie zusters willen n*kken"? Die moeten hard worden aangepakt?
Dus als jouw zus met een man vrijt moet die man hard worden aangepakt?
En pak je je zus dan ook aan?

Of bedoel je met "zusters" moslima's? Woon jij in Basra-aan-de-Maas?

catwomen
16-11-07, 22:33
Geplaatst door Amchaque
Ergens is discriminatie op de arbeidsmarkt onze eigen schuld. We laten over ons heen lopen. Werkgevers die sollicatiebrieven ongelezen verscheuren en dergelijke moeten net zo hard worden aangepakt als lui die onze zusters willen n*kken.


Correctie, er zijn marokaanse jongens die er op uit zijn om zoveel mogelijk blondines te scoren. Hun zussen daarentegen is elke omgang met een hollander verboden.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat die marokanen keihard aangepakt moeten worden. Ik vermoed dat nederlandse ouders dat toejuichen

super ick
17-11-07, 09:33
Geplaatst door mulan
Ik zeg net dat ook Marokkanen MOEDERS EN LUIWAMMESEN EN OUDEREN KUNNEN ZIJN! Caps lock uit volgende keer ..en bedankt.
Dus Marokkanen moet je vergelijken met alleenstaande moeders? Wat dacht je van Marokkaanse alleenstaande moeders vergelijken met Nederlandse alleenstaande moeders. En Nederlandse begin 20'igers vergelijken met Marokkaanse begin 20'igers. Dat is een eerlijke vergelijking. Niet een paarse hanenkam alleenstaande bejaarde punker vergelijken met een niet opvallend marokkaans meisje. Dat zei ik.

ps...begrijpend lezen is a bitch....

Feit ligt al in de presentatie. De hele discussie wordt er al gesproken over 'Marokkanen' door Marokkanen. Marokkanen hier, Marokkanen daar.
Begin eerst eens jezelf te zien als Nederlander. Dat is namelijk een eerste stap om ook als participerend ervaren en behandeld te worden.
2e en 3e generatie, hier geboren zijn kennelijk nog steeds Marokkanen. Zo noemen ze zichzelf (ook hier) en zo blijven ze dan ook benaderd worden. Als 'anders'.
Uiteraard zijn er voldoende situaties op te noemen waarin de sollicitatieprocedures oneerlijk verlopen. Naast de aantoonbare kennis (diploma's) wordt er zeer scherp gekeken of je tussen je toekomstige collega's gaat passen. Een werkgever doet niet aan integratie of aanpassing. Je moet op geen enkele manier uit de boot vallen. Naadloos in een bestaan team passen.
Dat je een beetje 'overdressed' bent of wat nerveus daar prikken goede HR managers wel doorheen.
Mensen met een afwijkende gebruiksaanwijzing, onrust, etc. Als het bedrijf maar denkt een half procent kans te lopen ben je kansloos.
Jezelf even een uurtje een houding aan meten werkt echt niet. Gaan solliciteren met een instelling van: Ik word overal gediscrimineerd. Je kunt het niet verborgen houden. Wat je vast tussen je oren hebt zitten straal je uit.
Die slachtofferrol moet je jezelf nooit aanmeten.

De meerderheid van de werkgevers discrimineerd niet! Die weten dat hoger opgeleide jonge mensen zich al hebben bewezen door hun studie goed af te ronden. Die weten dat deze mensen probleemloos in teamverband kunnen werken.

Amchaque
17-11-07, 16:36
Geplaatst door H.P.Pas
Wat is je voorstel ?
Elke sollicitant komt vergezeld door een potige maram ?

Zoiets ja. Maar discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt is niet zo erg. Zo blijven de vrouwen thuis en baren ze kinderen. Daarentegen is discriminatie van de man zeer ernstig, daar hij kostwinner moet zijn, en verdient de aanpak hiervan prioriteit. Adressen van lastige werkgevers moeten worden opgezocht, zodat actie kan worden ondernomen.

Amchaque
17-11-07, 16:38
Geplaatst door catwomen
Correctie, er zijn marokaanse jongens die er op uit zijn om zoveel mogelijk blondines te scoren. Hun zussen daarentegen is elke omgang met een hollander verboden.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat die marokanen keihard aangepakt moeten worden. Ik vermoed dat nederlandse ouders dat toejuichen

Zaadverspilling moet inderdaad aangepakt worden. Nederlandse vrouwen moeten eerst tot de Islam bekeerd worden, en vervolgens fatsoenlijk getrouwd worden. Geen seks voor de pret!!

Julien
17-11-07, 16:53
Geplaatst door Sjoweloo
Mulan, je bent aan niemand verplicht om je te verantwoorden voor het bestaan ervan. Zoals Illmatik het zegt: dat het bestaat is een gegeven, hoe je ermee omgaat is een andere. En dat is waar we ons op moeten focussen; zelf sterker worden zonder solidariteit met anderen te verliezen. Het kan toch niet zo zijn dat we racisme of ongewenstheid of hoe je het ook wilt noemen, degene die het ervaart gaan aanrekenen? De meeste Marokkanen weten waar je het over hebt. Ze moeten eerst in je schoenen staan om te weten hoe dat voelt. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze je niet begrijpen; zich verplaatsen in de positie van degene die onrechtvaardig behandelt is, is nou niet het sterkste punt van mensen die het geloof allang begraven hebben in een op geld en ijdelheid beluste geest.

Spreek voor jezelf a.u.b.

Er zijn genoeg allochtonen die er heel anders over denken dan jij of Mulan. Zij zijn zelf gekleurd, hebben een niet-Nederlandse naam en toch weigeren ze zich als slachtoffer te zien. Ze hebben juist een hekel daaraan, en doen gewoon hun best om de werkgever te overtuigen van hun kwaliteiten.

catwomen
18-11-07, 09:38
Geplaatst door Amchaque
Zoiets ja. Maar discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt is niet zo erg. Zo blijven de vrouwen thuis en baren ze kinderen.

Tis wel duidelijk wie hier degene is die discrimineert.
Het is opvallend dat de moslimmannen die het hardst gillen over discriminatie door autochtonen, zelf nog veel beter zijn in het discrimineren van vrouwen, homo's en niet moslims. Eigenlijk heb ik geen medelijden met dit soort mietjes, want dat is wat ze zijn!

Joesoef
18-11-07, 11:39
Geplaatst door catwomen
Tis wel duidelijk wie hier degene is die discrimineert.
Het is opvallend dat de moslimmannen die het hardst gillen over discriminatie door autochtonen, zelf nog veel beter zijn in het discrimineren van vrouwen, homo's en niet moslims. Eigenlijk heb ik geen medelijden met dit soort mietjes, want dat is wat ze zijn!


Het zijn dit soort type mannen die niet aan een baan komen, het waarom is wel duidelijk.

super ick
18-11-07, 15:23
Geplaatst door Amchaque
Zaadverspilling moet inderdaad aangepakt worden. Nederlandse vrouwen moeten eerst tot de Islam bekeerd worden, en vervolgens fatsoenlijk getrouwd worden. Geen seks voor de pret!!

Het lijkt mij beter dat jij verhuisd naar Iran of S.A. Je zult er gelukkiger worden dan hier.
Hier vernaderd het niet zoals jij graag ziet. Daar is alles al zoals jij het graag ziet. Dus pak je spulletjes.

Amchaque
18-11-07, 15:55
Geplaatst door super ick
Het lijkt mij beter dat jij verhuisd naar Iran of S.A. Je zult er gelukkiger worden dan hier.
Hier vernaderd het niet zoals jij graag ziet. Daar is alles al zoals jij het graag ziet. Dus pak je spulletjes.

In Iran worden van overheidswege voorbehoedsmiddelen uitgereikt, dus is ben nog een stuk erger :duivels:

x-jena-x:
19-11-07, 08:00
Geplaatst door Amchaque
Zoiets ja. Maar discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt is niet zo erg. Zo blijven de vrouwen thuis en baren ze kinderen. Daarentegen is discriminatie van de man zeer ernstig, daar hij kostwinner moet zijn, en verdient de aanpak hiervan prioriteit. Adressen van lastige werkgevers moeten worden opgezocht, zodat actie kan worden ondernomen.

Mag ik even een teiltje? :kotsen2:

Max Stirner
19-11-07, 13:09
Geplaatst door Amchaque
Ergens is discriminatie op de arbeidsmarkt onze eigen schuld. We laten over ons heen lopen. Werkgevers die sollicatiebrieven ongelezen verscheuren en dergelijke moeten net zo hard worden aangepakt als lui die onze zusters willen n*kken.


Wie betaalt, bepaalt: dus er valt helemaal niets/niemand 'aan te pakken', stumperdje. Money talks.

Als werkgevers denken dat ze je goed kunnen gebruiken - en momenteel geldt dat voor iedereen met meer dan 3 hersencellen - nemen ze écht wel aan.

En anders niet. Simpel.

super ick
19-11-07, 14:19
Geplaatst door Amchaque
In Iran worden van overheidswege voorbehoedsmiddelen uitgereikt, dus is ben nog een stuk erger :duivels:

Dan blijven Afgansitan en S.A. over. Landen waar de zaken zo geregeld worden zoals jij voorstaat.
Geen werkende maar alleen barende vrouwen, geen discriminatie bij sollicitatie.
En nog een bonus van de Nederlandse overheid ook.

Wat houd jou nu tegen????

Amchaque
19-11-07, 19:57
Geplaatst door Max Stirner
Wie betaalt, bepaalt: dus er valt helemaal niets/niemand 'aan te pakken', stumperdje. Money talks.


Aaah!! Een volgeling van pedo-heks Ayn Rand. Jij leest braaf Atlas Shrugs en zo. Als Atlas de wereldbol afwerpt, hakken wij zijn kop eraf. Zo doen wij dat met lui die hun zakat niet willen betalen.

Amchaque
19-11-07, 20:01
Geplaatst door super ick
Dan blijven Afgansitan en S.A. over. Landen waar de zaken zo geregeld worden zoals jij voorstaat.
Geen werkende maar alleen barende vrouwen, geen discriminatie bij sollicitatie.
En nog een bonus van de Nederlandse overheid ook.

Wat houd jou nu tegen????

In SA zijn de vrouwen hoog opgeleid en willen niet meer trouwen en baren. In Afghanistan is geen kinderbijslag (van SA weet ik het niet). Maar goed, in Nederland is kinderbijslag, en als het aan SGP, CU, CDA, en SP ligt, wordt die kinderbijslag alleen maar hoger. Vlaams Belang wil zelfs meer stemrecht voor grote gezinnen. Ja jongen, zelfs kufr helpt je niet.

super ick
20-11-07, 19:01
Geplaatst door Amchaque
In Afghanistan is geen kinderbijslag (van SA weet ik het niet). Maar goed, in Nederland is kinderbijslag, en als het aan SGP, CU, CDA, en SP ligt, wordt die kinderbijslag alleen maar hoger.

O je bent er alleen voor het geld? Dan snap ik ineens alles wat je zegt.

super ick
20-11-07, 19:04
Geplaatst door Amchaque
Aaah!! Een volgeling van pedo-heks Ayn Rand. Jij leest braaf Atlas Shrugs en zo. Als Atlas de wereldbol afwerpt, hakken wij zijn kop eraf. Zo doen wij dat met lui die hun zakat niet willen betalen.

Ik adviseer u een reis te boeken naar Waziristan. Het zal u daar zeker bevallen.
Die kinderbijslag waarvan je mij zei dat je er zo op gesteld was, die mag je van mij meenemen.

Amchaque
20-11-07, 19:20
In Nederland geeft men geld voor grote gezinnen. Die wil men dus hier houden.

super ick
21-11-07, 14:05
Geplaatst door Amchaque
In Nederland geeft men geld voor grote gezinnen. Die wil men dus hier houden.

Dat is een misvatting. Niet ten koste van alles.